Evropa
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.2 od 18 glasov Ocenite to novico!
Ryanair
Ryanair je potnike, katerih leti so bili odpovedani, o tem pravočasno obvestil. Foto: Reuters

Ryanair zaradi stavke osebja odpovedal okoli 600 poletov

Največja evropska letalska družba po številu prepeljanih potnikov
25. julij 2018 ob 08:37
Rim - MMC RTV SLO, Radio Slovenija

Pred največjim evropskim nizkocenovnim potniškim letalskim prevoznikom Ryanair je črn dan. Sindikati v Italiji, Španiji, Belgiji in na Portugalskem so napovedali najmanj enodnevno, če ne dvodnevne stavke kabinskega osebja, s katero hočejo izposlovati uvedbo kolektivnih pogodb in večji obseg delavskih pravic pri tem irskem podjetju.

Črn dan pa je tudi pred Ryanairovimi potniki: danes in jutri naj bi zaradi stavke odpovedali kar približno 600 poletov.

24-urna stavka v Italiji, 48-urna v Belgiji, Španiji in na Portugalskem, začenši preteklo polnoč.

Kolektivne namesto individualnih pogodb
Kot so sporočili iz panožnih sindikalnih organizacij, si Ryanairovi delavci predvsem prizadevajo za uvedbo kolektivnih zaposlitvenih pogodb. Znano je, da Ryanair sklepa individualne pogodbe z vsakim svojim zaposlenim. Italijanski sindikati zato trdijo, da je obseg pravic, ki jih zagotavlja podjetje, nižji od pravic zaposlenih pri drugih letalskih prevoznikih v državi. Omenjajo plačni dumping, ki ga podjetje izvaja tako, da zaposluje del svojega osebja preko agencij v vzhodnoevropskih državah.

Irska družba, ki jo še vedno vodi Michael O'Leary, je prvo tromesečje letošnjega leta sklenila z 20-odstotnim padcem dobička, za kar naj bi bile krive visoke letališke takse in podražitev goriva. Kljub temu je tudi v tem tromesečju imela sedemodstotno rast prometa. Največja evropska letalska družba po številu prepeljanih potnikov zaposluje več kot 13.000 ljudi.

Zaradi današnje in jutrišnje stavke naj bi Ryanair odpovedal okoli 600 poletov, kar je 12 odstotkov vseh načrtovanih poletov v Evropi. V Italiji naj bi bila varna samo tretjina današnjih poletov. Zagotovljeni naj bi bili vsi poleti iz Italije in v to državo med 7. in 10. uro zjutraj ter med 18. in 21. uro. Ryanair na svoji spletni strani zagotavlja, da je potnike odpovedanih poletov o tem že obvestil.

Stavka Ryanairovega osebja v Italiji traja do polnoči, v Španiji, Belgiji ter na Portugalskem pa še ves jutrišnji dan.

VIDEO
Zaradi stavke Ryanaira na tleh ostalo 50.000 potnikov
Janko Petrovec
Prijavi napako
Komentarji
Zeph
# 25.07.2018 ob 09:25
elGoyc, čisto nobene razlike ni med temi nizkocenovniki. Jaz sem pred mescem letel iz EasyJetom iz Lj pa je imelo letalo zamude 3 ure...ko se končno vkrcamo smo morali iti iz letala nazaj kjer so nam sporočili ,da so prestavili let za 15 ur. Pilot je povedal (ker je imel tudi prejšnji let zamudo) da zaradi prekoračitve ur ne sme več leteti. Pripadal nam je prevoz z letališča v hotel ali domov (taxi), kar je osebje EasyJeta reklo, da nam potem povrnejo vse stroške - let je bil prestavljen ob 23.50. Ko sem pisal na EasyJet pa so rekli ,da nismo opravičeni do povrnitve stroškov prevoza in hotela, ker je bil let odpovedan zaradi vremenskih razmer (kar je bullshit). Namreč pred nekaj časa je začela veljati uredba EU, ki veleva, da prevoznik ni dolžen povrniti stroškov v kolikor so bile razlog za odpoved ali prestavitev vremenske razmere. Skratka, vsi nizkocenovniki nategujejo!
elGoyc
# 25.07.2018 ob 09:06
Z Raynairom iz principa nikoli ne letim, ker že res da so poceni, ampak na vsakem koraku imajo kakšne finte s katerimi dosegajo tako nizke cene, od tega de te pripeljejo na zakotna letališča po 100km oddaljena od ciljne destinacije do raznih dodatnih plačil.
Še slabši odnos imajo do zaposlenih in glede na stiskaško filozofijo vodstva močno upam, da imajo dober zunanji nadzor, kar se tiče servisiranja flote.
suvren
# 25.07.2018 ob 08:58
Če daješ strankam bombončke, moraš nekje jemat. Podpiram to stavko, ker ni prav, da se zaposlene tako stiska.
gejzir
# 25.07.2018 ob 10:49
RyanAir ne zaposluje normalno niti pilotov, ampak ima vse zaposlene pri nekih drugih firmah. Stalno se izogibajo davkom, zato tudi stalno spreminjajo model. Bistvo modela je, da jih plačujejo po urah letenja. O kakšni bolniški lahko samo sanjajo. Človek se potem vpraša, kakšne delavske pravice imajo šele nižji kadri, npr. stevardi in stevardese. Sužnjelastništvo.
m72
# 25.07.2018 ob 12:39
Naj zaprejo, če ne zmorejo normalno poslovati. Saj smo to poslušali za vsako našo firmo, ne?
GORILA
# 25.07.2018 ob 11:55
Podražiti je treba prevoze,pa bo dovolj za plače

..a da bi bili miljardni dobički za kakšen cent nižji pa ni možnosti?
Santana13
# 25.07.2018 ob 09:30
kadar sem letela z njimi, je bil avion vedno poln. Letim z njimi in držim pesti, da imajo servisiranje urejeno in da je pilot dobre volje, spočit. Če ne bi bilo nizkocenovnikov, ne bi videla toliko sveta, kot sem ga! je pa to čisto osebni nivo.
burut13
# 25.07.2018 ob 13:12
@knedlck: "Naj se pa sindikat ne vpleta v sklepanje pogodb, naj trg dela to sam zrihta."

Ti pa imaš rahle težave z razumevanjem trga dela. Zaposleni se prostovoljno združujejo v sindikate, da imajo moč. Sindikati so predstavniki delojemalcev na trgu dela, torej so del trga dela. Tu ne moremo govoriti o vpletanje, ker sindikat so zaposleni, samo bolje organizirani.

Podpiram take stavke. Ryanaira pa se na veliko izogibam ravno zaradi odpovedi poletov. Decembra so odpovedali 1.400 poletov, ker niso imeli dovolj osebja. Zdaj 600. Tam očitno nekaj ni v redu in vprašanje je, če tudi na vzdrževanju ne šparajo na račun varnosti.
ettelewen
# 25.07.2018 ob 22:14
opravičen = "ni ti treba" (opravičen stroškov)
upravičen = "lahko dobiš, imaš" (upravičen do povrnitve stroškov, upravičen razlog za skrb)
bunta
# 25.07.2018 ob 15:01
@abc

Nisi edini, ki dela v vzdrzevanju letal. In pomanjkanje kadra ne pomeni da letalo ni servisirano. Noben b1 mehanik, s katerimi sem kadarkoli delal ni dal svojega podpisa za letalo kjer delo ni bilo narejeno tako kot se zagre. Veliko fantov poznam ki so ali pa se zmeraj popravljajo njihova letala in dobro poznam situacijo. Njihiva letala so vzdrzevana na istem nivoju kot vecina drugih. Ce pa ti poznas koga, ki daje podpise za tehnicno neizpravno letalo pa prosim takoj obvesti easo. Ni nobene skrbi, da njihova letala tehnicno slabsa kot pa druga. Kar se tice pa firme in od osa je pa druga zgodba.
angel2
# 25.07.2018 ob 10:34
Premalo srečk, parfumov,...prodajo med letom na letalu :-)
heristalski166
# 26.07.2018 ob 01:43
pa je ryanair eden izmed pionirjev zaposlitevnih manipulacij, da se zaposluje uradno v drugi državi, da je polovica zaposlenih prek agencije itd ravno da se to ne bi dogajalo
slo.venec
# 25.07.2018 ob 13:42
Saj je povsod suženjstvo, razlika je, da drugi imajo dovolj kadrovskih rezerv, da ne rabijo preklicati letov, če nekdo stavka.
bunta
# 25.07.2018 ob 13:04
@santana13

V evropi so vsa letala servisirana po istih regulativah. Nizko cenovna ali premium tako da glede servisa se ni treba nic bat. Zmatran/tecen pilot je pa opravicen razlog za skrb.
Joker
# 25.07.2018 ob 10:40
Saj je res poceni, ampak tudi storitev je izpod kritike. Za malo denarja je pač malo muzike.

Potniki imamo to možnost, da gremo drugam, zaposlenim je pa malo težje, zato jih razumem.
Pa kljub temu imajo še vedno dobiček.
Love_tigBitties
# 25.07.2018 ob 14:55
@abc Enkrat sem zasledil, da najnovejša letala letijo skoz cel polet sama, le kakšnih slabih 5 min pri vzletu in pristanku ne.
Springbok
# 29.07.2018 ob 12:36
@ admin _ kaj je napačnega ali sovražnega v mojem zapisu, da poslovni model nizkocenovnikov, ki deluhe brez notranjih rezrev in zavarovanj, v regulatornem okolju potrišniškega varstva in sindikalnih pravic prej ali slej propade.
bunta
# 26.07.2018 ob 17:46
@pikam_dopust

Ti se kar lepo se vozi z avtom ker o teh stvareh zelo ocitno nimas pojma. Ce bi se ti malo sanjalo o zadevi bi bil sedaj rdec ko paradajz od sramu. Ce zelis podrobnosti kako stvari potekajo ti z veseljem razlozim. Pa srecno voznjo.
pikam_dopust
# 26.07.2018 ob 15:23
V evropi so vsa letala servisirana po istih regulativah. Nizko cenovna ali premium tako da glede servisa se ni treba nic bat. Zmatran/tecen pilot je pa opravicen razlog za skrb.

Ja, ja, ja...
Sem letel z Adrio Airways, kjer mi je na kolena stalno padala mizica, da sem jo moral držati gor.
Baje ni nevarno, če imaš to na kolenih (so mi povedali serviserij - ja, iste Adrie Airways - kaj pa misliš.
Pa se človek vpraša, zakaj potem ves čas težijo, da moraš med vzletom in pristankom to imeti pospravljeno, če "ni nevarno"?

Skratka, tale servis je navaden b*** sh**, dokler ga opravljajo družbe same.
Kar se je itak izkazalo pri večini nesreč, ki so se zgodile.

Še sreča, da so letala zgrajena tako, da materiali zdržijo neverjetno veliko.
Tako da kapo dol inženirjem, ki jih načrtujejo, in fabrikam, ki jih proizvajajo.
Ostalo je pa navadna loterija.

(PS Pa prihranite mi zgodbe o avtomobilskih prometnih nesrečah - ker glede na prevožene kilometre, ki jih vozijo sleherniki vsak dan, je nesreč zanimivo malo, velika večina jih je pa v kategoriji razbite pločevine).
abc22
# 25.07.2018 ob 14:26
@ bunta
V evropi so vsa letala servisirana po istih regulativah. Nizko cenovna ali premium tako da glede servisa se ni treba nic bat. Zmatran/tecen pilot je pa opravicen razlog za skrb.

to nikakor ni res. delam v vzdrzevanju in sm bil celo na razgovoru z italjansko podruznico in morm reč da je licenciranega osbje premalo na omenjeno floto...
sem pa tud ze dost slabega slisu za njih glede vzdrzevanja... majo edin srečo da so novejsi avijoni.

letala so ze narejena da sama letijo... nevem če bi si upu reč da 70% leta letalo samo leti... če ne se več
bbq
# 25.07.2018 ob 13:32
Me ne cudi ...
Ne vem se kdo leti z njimi glede na njihov 'service', ki je res zelo na dnu
pikam_dopust
# 26.07.2018 ob 15:27
Skratka - za mene ni bistvene razlike med AA in Easy/Ryan (razen v tem, da eden od omenjenih še vedno misli, da lahko noro veliko računa - verjetno zato, ker je lep?).
Vseh omenjenih se že nekaj časa izogibam, ker je pri vseh do neba očitno, da se noro zateguje na stroških - in kje se to lepše skrije, kot ravno pri servisiranju...?
zapravico
# 25.07.2018 ob 09:35
Podražiti je treba prevoze,pa bo dovolj za plače
knedlck
# 25.07.2018 ob 09:26
Naj stavkajo, ze tako ali tako RyanAir-r primanjkuje pilotov cisto zaradi niskih plac in pogojev dela. Naj se pa sindikat ne vpleta v sklepanje pogodb, naj trg dela to sam zrihta. Enostavno veliko ljudi odhaja iz ryanair prav zaradi pogojev dela, in grejo na boljse, se pravi, bojo scasoma ze sami pogruntal kaj je treba spremenit, al pa naj zaprejo stacuno
Kazalo