Svet

Poudarki

  • Napad pet dni pred volitvami
  • Okoli 100 ranjenih
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4,4 od 7 glasov Ocenite to novico!
Kabul
Napadi v afganistanski prestolnici so redki, a smrtonosni. Foto: Reuters

Dodaj v

Foto: Smrtonosen napad pred poveljstvom Nata v Afganistanu

Odgovornost prevzeli talibani
15. avgust 2009 ob 10:22
Kabul - MMC RTV SLO/STA/Reuters

Pred poveljstvom Nata v Kabulu je eksplodiral avtomobil bomba. V napadu, za katerega so odgovornost prevzeli talibani, je umrlo najmanj sedem ljudi.

Samomorilski napadalec se je razstrelil pred glavnimi vrati vhoda v poveljstvo sil Isaf v Kabulu. Med žrtvami naj bi bili tudi uslužbenci Isafa. Okoli 100 ranjencev so prepeljali v bolnišnico. "Tarča je bilo ameriško veleposlaništvo, a ga nismo dosegli," je sporočil predstavnik talibanov Zabihulah Mudžahid. Po napadu so mednarodne sile zaprle že sicer močno varovano območje.

Cilj napadov preprečiti volitve
Blizu sedeža poveljstva Nata v Afganistanu stoji tudi več veleposlaništev in predsedniška palača. Napad se je zgodil pet dni pred predsedniškimi in regionalnimi volitvami, za katere so talibani prisegli, da jih bodo skušali preprečiti. Za ponovno izvolitev se poteguje sedanji afganistanski predsednik Hamid Karzaj, ki ima kar 35 protikandidatov. Nedavne ankete kažejo, da ima Karzaj veliko prednost pred najresnejšim kandidatom Abdulahom Abdulahom, a ne dovolj, da bi slavil že v prvem krogu.

"Sovražniki Afganistana skušajo v ljudeh vzbuditi strah v tem času pred volitvami, a ljudje vedo, kakšen pomen ima, da oddajo svoj glas," je napad obsodil Karzaj. Talibani, močnejši kot kdaj koli po ameriški invaziji pred osmimi leti, so napovedali napade na volišča in volivce.

Bo sledilo še več napadov?
Napad zbuja skrb, da afganistansko prestolnico v dneh pred volitvami čakajo podobni napadi. Zadnji večji napad v Kabulu se je zgodil februarja, ko je več oboroženih moških napadlo ministrstvo za obrambo. Julija 2008 je v eksploziji avtomobila pred indijskim veleposlaništvom umrlo 50 Afganistancev in dva diplomata. Za tema dema napadoma naj bi stala skupina Hakanijeva mreža, poimenovana po veteranskem borcu Džalaludinu Hakaniju. Sedež naj bi imela v Severnem Vaziristanu v Pakistanu.

T. V.
Kabul
Kabul
Kabul
Kabul
Kabul
Kabul
Kabul
Kabul
Kabul
Kabul
Kabul
Prijavi napako
Komentarji
karanfil
# 17.08.2009 ob 07:21
1. Capital78 (15. avgust 2009 ob 10:30)
In kaj so z nelegalno in nelegitimno invazijo dosegli Angloameriški fašisti? Nič! Pred glavnim poveljstvom jim pred nosom pridejo talibani in podtaknejo bombo.
Se popolnoma strinjam. Dol z okupatorjem!
9-8
# 15.08.2009 ob 23:44
Afganistanci bi radi napeljali opijvod do potrošnokov čez ozemlje Rusije. Ker ne vedo barv znakov za označevanje opijvoda se pogajajo z američani na nekoliko trši način
Ideolog
# 15.08.2009 ob 23:39
Določeni osebki še vedno ne ločijo invazije na Afganistan s invazijo na Iraq. Očitno jim manjka osnovna objektivnost.
minnaema
# 15.08.2009 ob 22:15
...menda je resnično iracionalno, da ameriška vojska NI razvila še senzorjev, ki pravočasno oznanja, da je v bližini avto bomba in objekt pravočasno uniči ali kaj podobnega-samo da se nebi ponazarjale smrtne žrtve- ja tudi nedolžnih ljudi.
leader 88
# 15.08.2009 ob 18:01
le zakaj so vedno neki napadi ravno pred volitvami? le zakaj???

Predlagam ogled filma Zeitgeist, ga je treba vzeti kot fikcijo, se pa človek vseeno zamisli, če je le delček tega, kar je predstavljeno v filmu, resničen.
rap_coko
# 15.08.2009 ob 17:13
le zakaj so vedno neki napadi ravno pred volitvami? le zakaj???
fuksel
# 15.08.2009 ob 15:48
alCIAda
vidim
# 15.08.2009 ob 14:57
Za Afganistan bi bila dobra ideja, da se eno okroglo provinco dodeli Romom, ki bi tam lahko živeli po svoih znanih manirah. Stavim, da bi talibani kmalu izgubili živce in ušli daleč stran.
NoClue
# 15.08.2009 ob 13:31
Voznik je zapeljal na sprejemu visokih delegatov pred sam vhod, ko pa je ameriška ambasada manj zastražena, sigurno je tudi to da se tam v tem trenurku nikakor ne more zbrati 100 ranjenih, kaj šele ljudi in takoj se bomo začeli spraševati spraševati zakaj tako novico sploh objavi državni medij, kjer je nato organizacija vojaški predstavnik evropejcev, v bojih za pravico v tretji državi na vzhodu, trenutno v Afganistanu.

Evropa ne more postati nikakršen vzor za naša življenja, krivi smo sami, ne glede na državljanstva, vero, prepričanja, fetiše, itd. itd...
sybelmyne
# 15.08.2009 ob 12:44
kumrovec mislim, da so kr oboji tik pred zlomom. američani, kr jim ne ratuje, kot so si mislili. glede talibanov bomo pa bolj jasno vidli po volitvah, če bo udeležba velika pomeni, da so šibkejši:)
ISRAEL
# 15.08.2009 ob 12:26
Talibani = militantni amiši.
Jibreel
# 15.08.2009 ob 11:23
Slika 7 prica o fasistoidnosti amerov... ni kaj za dodati...
Jibreel
# 15.08.2009 ob 11:20
Capital78 (15. avgust 2009 ob 10:30)
In kaj so z nelegalno in nelegitimno invazijo dosegli Angloameriški fašisti? Nič!

Jaz tut. Dobro sta povedala! Haugh!
Neron
# 15.08.2009 ob 11:17
Smrt okupatorju!
dmejz
# 15.08.2009 ob 10:58
3. ratm
Taliban je skoraj povprečen afganistanc (mal skrajno islam dojemajo), ki se bori proti prišlekom oz. agresorjem. Imajo ogromna finančna sredstva od prodaje drog in so sposobni se borit proti vojskam tipa ZDA in VB. Hočjo pa predvsem tuje vojske nagnat iz države. Težko jih je ujet ker se z lahkoto skrijejo med lokalno prebivalstvo ali umaknejo čez mejo na varno v Pakistan, ...
Al_Bundy
# 15.08.2009 ob 10:44
Capital78 (15. avgust 2009 ob 10:30)
In kaj so z nelegalno in nelegitimno invazijo dosegli Angloameriški fašisti? Nič!

popolnoma se strinjam
ratm
# 15.08.2009 ob 10:34
a je kdo že kdaj videl kakega talibana? a kdo ve kaj taliban hoče? pa zakaj hoče kar hoče? skos neki maltretirajo ljudi, razloga pa nikoli nihče ne pove. se jim je že moral kej zgodit da se zj razstreljujejo.
Dr. Kumrovec
# 15.08.2009 ob 10:30
Dejanje iz obupa. Talibani so tik pred zlomom.
Capital78
# 15.08.2009 ob 10:30
In kaj so z nelegalno in nelegitimno invazijo dosegli Angloameriški fašisti? Nič! Pred glavnim poveljstvom jim pred nosom pridejo talibani in podtaknejo bombo.
Kazalo