Svet
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 1.9 od 45 glasov Ocenite to novico!
Stolpnica
Požar je stolpnico, ki je bila zgrajena leta 1974 in je bila v lasti kensingtonske občine, zajel v sredo zgodaj zjutraj. Foto: EPA
Požar
Stolpnica ima 24 nadstropij in 120 stanovanj. Foto: Reuters
VIDEO
Slovenski državljan ušel...
VIDEO
Hud požar v Londonu zahte...
VIDEO
Šest mrtvih ob požaru v l...

Dodaj v

Foto/video: V požaru v londonski stolpnici najmanj 12 mrtvih

V goreči stolpnici tudi Slovenec, ki pa ni poškodovan
14. junij 2017 ob 07:06,
zadnji poseg: 14. junij 2017 ob 18:13
London - MMC RTV SLO, STA

24-nadstropno stanovanjsko stolpnico Grenfell Tower v londonskem predelu West London je zgodaj zjutraj zajel požar, v katerem je umrlo najmanj 12 ljudi, 68 je ranjenih, od tega jih je 18 v kritičnem stanju.

Zato bi lahko število mrtvih v naslednjih urah še naraslo. Vzrok požara, ki ga je 250 gasilcem popoldne uspelo omejiti, še ni znan.

V stolpnici živelo več kot 300 ljudi
Policija umrlih še ni identificirala. Več ljudi je še pogrešanih. V stolpnici, ki je v lasti kensingtonske občine, je bilo 120 socialnih stanovanj, v katerih je skupaj živelo več kot 300 ljudi.

V požaru je premoženjsko škodo utrpel tudi slovenski državljan, ki se je obrnil na slovensko veleposlaništvo v Londonu. To mu bo nudilo pomoč, če jo bo potreboval.


Mati vrgla otroka iz 9. nadstropja. Otrok je preživel.

Mediji so poročali o dramatičnih trenutkih med požarom. "Nekdo je skočil skozi okno. Lahko si mislite, kako se je končalo. Grozljivo je," je dejal David Blanco, ena izmed prič tragedije, medtem ko je druga očividka Samira Lamri povedala še neverjetnejšo zgodbo: "Neka mati je vrgla otroka iz 9. ali 10. nadstropja. Pritekel je neki gospod in ga po čudežu ujel. Otrok je preživel."

Očividci: Požarni alarm zatajil
Po navedbah očividcev naj bi požarni alarm ostal nem. "Spala sem že, ko je nekdo začel tolči po mojih vratih in sosed mi je zavpil, da gori in naj gremo ven. Ko sem odprla vrata, je bil hodnik že popolnoma v dimu," je za BBC povedala stanovalka v četrtem nadstropju stolpnice.

Očividci so v času požara sporočali, da so videli svetlobo, domnevno od prenosnih telefonov ali svetilk, na vrhu stavbe. Drugi so dejali, da so na oknih videli stanovalce, ki naj bi bili ujeti v stanovanjih, slišali naj bi tudi njihove klice na pomoč.

Tabloid Daily Mail piše, da so se nekateri reševali z izdelavo vrvi iz rjuh, pri reševanju pa so pomagali gasilci, ki so ljudem naročili, naj svetijo s svetilkami, da jih lahko najdejo in jim pomagajo na varno.

Lani stolpnico prenovili
BBC poroča, da je tamkajšnja organizacija Akcijska skupina Grenfell že od leta 2013 opozarjala, da predstavlja stolpnica požarno tveganje in da je dostop do nje za reševalna vozila močno omejen. Stolpnica, ki je bila zgrajena leta 1974, je bila lani prenovljena, prenova pa je stala 10 milijonov funtov. V okviru prenove so zamenjali zunanje obloge in sistem ogrevanja.

Podjetje iz Sussexa južno od Londona, ki je obnavljalo stolpnico, je sporočilo, da je pri svojem delu upoštevalo vse požarne, zdravstvene in varnostne standarde. Ob tem je zagotovilo, da bo sodelovalo s pristojnimi oblastmi in reševalci v preiskavi vzroka požara.

Zaradi požara preložen koalicijski dogovor?
Konservativci britanske premierke Therese May in severnoirski unionisti (DUP) zaradi požara v sredo najverjetneje ne bodo sklenili koalicijskega dogovora, so sporočili iz DUP-ja. "Pogovori se nadaljujejo, a mislim, da bo nanje vplivalo dogajanje v Londonu. Mislim, da danes ne bo razglasitve dogovora," je za francosko tiskovno agencijo AFP povedal tiskovni predstavnik unionistov. Viri blizu koalicijskih pogovorov so za BBC povedali, da sta strani že dosegli dogovor o 95 odstotkih vsebine koalicijskega sporazuma.

Zaradi te zamude bi lahko zamujal tudi začetek pogajanj o brexitu med Veliko Britanijo in EU-jem, predviden za prihodnji ponedeljek, še poroča BBC.

B. V., A. V.
false
false
false
false
false
false
false
Prijavi napako
Komentarji
mismasmiki
# 14.06.2017 ob 07:19
Tovariši gasilci srečno!
xyxy
# 14.06.2017 ob 08:25
Ne predstavljam si trpljenja stanovalce, ki niso mogli pobegniti plamenom!
kotzi
# 14.06.2017 ob 08:24
zalostne slike...bogi ljudje...
Lluka
# 14.06.2017 ob 07:15
in pol bodo ugotovili da je bila zgrada v bistvu že cel čas bomba, katera je samo čakala da nekdo prižge vžigalico. Na računu je bil prikazan nakup dražjih negorljivih materijalov, vgradili pa so kot že je v KLASIKI najcenejši (tukaj gorljiv) materjal.
johnsmith
# 14.06.2017 ob 07:19
Sreča, da ni to v Ameriki, ker bi se že sesedla. Pa še kakšen objekt zraven bi se porušil.
tanj
# 14.06.2017 ob 07:41
Poceni izolacija fasade potrebuje vsega 3 iskre in 15 minut. Na to pri oblačenju stanovanjskih stolpnic pomisli le malokdo...
model
# 14.06.2017 ob 11:11
Nekaj casa zivim v Londonu in bo morala drzava definitivno gledat kam se vlaga denar. Infrastruktura tukaj v Londonu je katastrofalna. Stavbe ki so zgrajene v zadnjem desetletju so OK, vse kar se je gradilo nekaj desetleij nazaj je katastrofa. v primerjavi z SLO gradnjo se lahko skrijejo. V starejsih hisah in blokih skripa vsa napeljava, vse je zgrajen na meni nerazumljiv nacin. V osnovi moramo bit veseli ko govorimo o nasi drzavi vsaj kar se tega tice, drugi plus je pa da je SLO ful varna drzava. To pa mislem da prevaga tudi kaksno slabso stvar.
Follow Me
# 14.06.2017 ob 08:03
Zdaj se bo podrla kot dvojčka, ker baje se železo topi pa to.
K_ris
# 14.06.2017 ob 07:20
Pa vendarle ne gori le pri nas, kaj ne?

Zgleda pa to res hudo in dvomim, da so se izognili večjemu številu žrtev ...
zozozo
# 14.06.2017 ob 09:06
Pa dajte nehat s tem New Yorkom. Tisto je bila jeklena stolpnica, ta je pa betonska. Tam je baje gorel kerozin, tu baje gori fasada. Iz tega se ne da sklepati nič.
Seneca
# 14.06.2017 ob 07:16
Samo upamo lahko, da ni to kakšen nov način terorizma.....
zozozo
# 14.06.2017 ob 09:11
@kapljač - A si ti zgrešil članek, al kaj?
xyxy
# 14.06.2017 ob 08:28
Kapo dol gasilcem, ki zavestno ogrožajo svoja življenja, za to da bi reševali tuja. Res en velik predklon vsakemu gasilcu na tej zemeljski obli.
sharkyslo
# 14.06.2017 ob 10:07
Glede na čas, ko je požar izbruhnil - večina stanovalcev je najbrž bila doma in je spala, predvidevam, da bo število smrtnih žrtev zelo visoko, lahko se povzpne tudi čez 100. Kar se pa tiče samega požara, pa je vzrokov lahko veliko, od klima naprav, hladilnikov, požiga, napake na elektriki, skratka marsikaj je mogoče. Kot strokovnjaka za varstvo pred požarom me bolj skrbi, kaj je s sistemi za odkrivanje in javljanje požara (požarna centrala, javljalniki požara...). Če bi bile zadeve nameščene in bi funkcionirale kot je potrebno, bi požar bil hitro pod nadzorom. Nekaj je moralo res iti zelo narobe...
koristni
# 14.06.2017 ob 08:13
dvojčka sta bla zaminirana
oleander
# 14.06.2017 ob 16:18
@doba,

to si velja zapomniti.
ampak me prav zanima, kateri od novinarjev bi pred volitvami znal pred kandidate postaviti zrcalo s taksnimi podrobnostmi?
seven7
# 14.06.2017 ob 09:38
Konstrukcijska jekla se stalijo mes 1300 in 1400 stopinj celzija.

Trdnostne lastnosti pa se mu spremenijo pri dosti nižjih temperaturah.
tanj
# 14.06.2017 ob 08:18
Današnje in tudi 20 let stare izolacije so vse negorljive. Ni šans da je to. Lahko pa da je vzrok starejša izolacija.

Poznavalci tematike stvar predstavijo malo drugače:
Preizkušanje je pokazalo:
da se fasade izvedene z EPS-om, danes zelo popularne, oziroma najbolj izvajane fasade s cenejšo izolacijo iz gorljivega materiala porazno obnašajo v požaru,
medtem ko je na vzorcu v katerem je uporabljena negorljiva izolacija, mineralna oziroma kamena volna, poškodovan samo zaključni sloj in kar je še bolj bistveno, požar se ni razširil na sosedna nadstropja. To je pomemben faktor v stavbah, v katerih je v primeru požara ključna varna in hitra evakuacija velikega števila ljudi.
Zaradi tega je treba posebej misliti na to, ne le pri novogradnjah, temveč tudi pri energetskih obnovah, še zlasti v javnih stavbah, kot so nakupovalni centri, šole, bolnice ali domovi za starejše.
Vir: http://www.knaufinsulation.si/content/po
zarni-preizkus-porocilo
doba
# 14.06.2017 ob 15:43
Luka Mesec je napisal:
Požar v Kemisu, požar v Londonu. Kaj jima je skupno?

Naši mediji niso objavili zanimive informacije: Jeremy Corbyn je lani v britanskem parlamentu predlagal zakon, ki bi lastnikom stanovanj naložil, da poskrbijo za varnost - tudi požarno. Britanska desnica je predlog zavrnila, saj naj bi "prinašal nepotrebne regulacije".

Pred požarom v Kemisu smo v slovenskem parlamentu obravnavali predlog Zakona o varstvu okolja. V ZL smo ostro protestirali proti predlogu, da se podjetjem, kot je Kemis podeljuje okoljska dovoljenja brez časovnih omejitev. Slovenska desnica in sredina sta naše amandmaje zavrnili, saj naj bi tudi v tem primeru šlo za "birokratske ovire,ki jih je treba odstraniti".
Conchis
# 14.06.2017 ob 15:12
Otroke so metal iz 15. nadstropja v upanju, da bi jih rešil, ampak na volitvah bodo še vseen zmagal torijci in neoliberalizem, we're doomed
vrtojb5
# 14.06.2017 ob 08:31
Eno je negorljivost, drugo samougasljivost. Stiropor, ki ga imamo na bajtah, ne bo nikoli takale bakla, tudi ce je ornk vir ognja zraven. Se strinjam, da je kamena volna se boljsa, ampak potem naj gospodje iz knaufa mal cene spustijo pa bo.
K_ris
# 14.06.2017 ob 07:36
@johnsmith

Sreča, da ni to v Ameriki, ker bi se že sesedla. Pa še kakšen objekt zraven bi se porušil.

Zgoraj v članku piše, da se tudi tu bojijo, da se bo podrla.
REsnica
# 14.06.2017 ob 17:42
Požarna varnost je žal prepogosto predraga. Še posebej v ko gre v kapitalizmu za dobiček že tako bogatih.
pikam_dopust
# 14.06.2017 ob 12:42
Se strinjam: kaj "imajo v Ameriki", to "je bil itak geto"...
TO JE NEPOMEMBNO!

1) Umrli so ljudje! Kaj vam tu ni jasno?! In umrli so zato, ker je (očitno) nekdo spet šparal!
2) DAJMO RAJE SVOJ DREK POČISTITI! Imamo več kot dovolj problemov doma, kot je razbrati že samo iz te debate (in s to novice povezanih zadev: da ni v večstanovanjskih hišah praktično ni nič jasno, kaj se tam dogaja, da obstajajo interesne finančne naveze, da imamo samo v prejšnjih dveh tednih dva katastofalna požara, ki kažeta na to, da nimamo nobenega nadzora cello tam, kjer je tveganje požara izredno visoko...).

Skratka, dajte usmeriti enegrijo tja, kjer jo je res potrebno usmeriti. Sicer si bom še mislil, da je vam osebno (t.j. vašemu žepu) v korist, da je v Sloveniji tak nered.
seven7
# 14.06.2017 ob 09:39
@fridah

Ne moreš primerjat betonskega bloka ki ni visok niti 100 m z jekleno stolpnico ki je visoka 300 metrov.
kislec
# 14.06.2017 ob 08:12
Socialna stanovanja - poceni bakla...
REsnica
# 14.06.2017 ob 17:46
Za "varnost" jemljejo davkoplačevalcem za NATO ogromne zneske. Slovencem sistem vzame za vojaško nasilje cca mio eurov dnevno.

Ko gre za resnično varnost pa mora vsak poskrbet zase kot ve in zna.
Kekec99
# 14.06.2017 ob 16:50
Požar naj bi nastal zaradi hladilnika, ta naj bi v enem izmed stanovanj eksplodiral. Vprašanje je, kako se lahko požar iz enega stanovanja v 30ih minutah razširi na celo zgradbo?
koristni
# 14.06.2017 ob 08:28
Ne predstavljam si trpljenja stanovalce, ki niso mogli pobegniti plamenom!
Res je..... na to sploh pozabimo pomislit. Da smo v njihovi koži ....
DAbears
# 14.06.2017 ob 07:53
Na zalost tle resitve ni res zalostno tole zgleda vse skupaj
Conchis
# 14.06.2017 ob 15:03
Da bi pa naredil vsaj mal raziskave in povedal da gre za zelo spornega upravitelja stavbe, ki je dobil še večja pooblastila zaradi britanskih megaprivatizacij in ekola: fleksibilna zakonodaja, prosti trg in poceni materiali pa je katastrofa tukaj.
zozozo
# 14.06.2017 ob 09:01
Če bi tovrstni požari postali del terorističnih napadov , le kako se tega ubraniti ?

Tako, da ne gradimo blokov, ki zgorijo kot bakla? Zato pa obstajajo požarni predpisi, pa ne samo zaradi teroristov, ampak tudi zaradi otrok s šibicami, električnih naprav z napakami, pijančkov, ki zaspijo s cigaretom v ustih, itd.
nim
# 14.06.2017 ob 08:28
@politik kritik
EPS/XPS (stiropor, ekstrudirani stiropor) in PUR (poliuretanska pena) sta gorljiva izolativna materiala.
Kamena in steklena volna sta negorljiva izolativna materiala.

Preden šinfate čez naše. V našem gradbeništvu se vsi najbolj bojijo požarnega inšpektorja na tehničnih pregledih za pridobitev uporabnega dovoljenja.

Betonska konstrukcija ni imuna na požar.
Bi si z veseljem ogledal požarni elaborat tele stolpnice.
frgo
# 14.06.2017 ob 13:05
@zenga.zenga

Ko bi si ti predstavljal, kako je gorelo, ko še ni bilo tehničnega napredka...

London je zgorel v celoti. Večkrat. Ne samo ena stavba.
pikam_dopust
# 14.06.2017 ob 12:28
kamena volna ni negorljiva, saj oddaja kar nekaj MJ energije na kilogram, je pa seveda bistveno manj gorljiva od ekspandiranega polistirena.

Po blokih se večinoma lepi stiropor (ker je ceneje).
Biznis je ogromen, ker je bil to v času krize "vir denarja", ki je drugje usahnil.
Seveda se vmes veselo krade, kar pomeni, da je kvaliteta še nižja, kot sem jo uradno napisal (saj mi ni treba pogrevati teme o upravnikih, zlizanosti itd).
Ampak že samo to, kar je uradno napisano, je grozljivo z vidika požarne varnosti!
IN DRŽAVA TO DOVOLI oz. ZA TO CELO NAMENJA DENAR!
Pa kaj smo vsi postali samo ovce, namenjene tajkunom in ostalim kriminalcem, ki so nalizani skupaj s politiko?!
ZvonkoBingl
# 14.06.2017 ob 10:38
Groza...Ubogi ljudje..:(
zozozo
# 14.06.2017 ob 08:59
Današnje in tudi 20 let stare izolacije so vse negorljive. Ni šans da je to. Lahko pa da je vzrok starejša izolacija.

Izolacijo so na ta blok inštalirali lani. Prenova je stala 10 milijonov funtov. Rezultat pa je grozljiv.
politik kritik
# 14.06.2017 ob 07:45
Današnje in tudi 20 let stare izolacije so vse negorljive. Ni šans da je to. Lahko pa da je vzrok starejša izolacija.
kapljač
# 14.06.2017 ob 15:17
Pri takšnih tragičnih dogodkih , je morda čas , da se ljudje za trenutek zamislimo , kako dobro je , da je človek "izmislil" gasilske brigade. Ljudi orientiranih izključno v reševanje ljudi in človeških dobrin. Veliko bolje, bi jih morali spoštovati. Sploh " petnajstega", ko je plačilni dan.
full_house
# 14.06.2017 ob 15:14
Conchis

Tega bo vedno več. Sedajle se bo za nekaj dni vsul plaz kritik na neoliberalce, ki so zakrivili tole tragedijo, potem pa bo vlak peljal dalje.
ennui
# 14.06.2017 ob 10:23
Stanovalci teh blokov so leta opozarjali, da je upravnik (ki upravlja 10000 stavb) prava mafija, ki ignorira vse predpise in varnostne zakone. Novembra lani so celo objavili na netu, da je očitno edini način, da se jih razkrije, če pride do katastrofalnega dogodka, kot je požar. Vir tukaj

Žalostno, da se je to, kar so ljudje, ki tam živijo, leta nazaj predvidevali, res zgodilo.
juventina10
# 14.06.2017 ob 10:18
grozno, kupuš stanjevanje s hipoteko....in potem je vse prah, kredit pa ostane,postaneš brezdomec , banka ti pa tudi nima od kje vzet.
miket
# 14.06.2017 ob 10:05
Sicer pa bodo nekoga mogli zapreti, saj se baje niti novi požarni alarmi niso sprožili in bo zaradi tega veliko žrtev, ki so umrli, ne da bi vedeli, da stavba gori.
n_e_j_c1987
# 14.06.2017 ob 08:28
vrsta plastike stiropor oz. polistiren seveda gori, ko je govora o fasadnem stiroporu pa ta ne gori ampak se "le" topi, saj ima lastnost samougasljivosti (ne povzroča dodatnega plamena); vsi gradbeni elementi imajo to lastnost, nekdo drug pa bo povedal, zakaj je temu tako (neka snov se med proizvodnjo daje v te materiale?)
zozozo
# 14.06.2017 ob 21:03
@MAN0 - Zidovje, hodniki, stopnišča, inštalacije, in jaški za dvigala po tvoje ne zasedajo prostora.
velika uharica
# 14.06.2017 ob 20:04
Res je da je blok v neposredni bližini najbogatejše četrti Londona in menda naj bi ga prenovili tudi zaradi lepšega pogleda za bogate. Človek se ne more znebiti občutka, da je bil to glavni razlog in da jim je bilo ob tem vseeno za varnost stanovalcev.
Zlobni genij
# 14.06.2017 ob 14:20
Slika stevilka tri pove prakticno vse. Zgodila se je tako huda tragedija, in terjala stevilo zrtev, ki bo zagotovo se naraslo, nakljucni ljudje pa iz varne razdalje lepo slikajo pogorelo stolpnico s svojimi pametnimi telefoni in posnete slike brzkone delijo po svetovnem spletu.
pikam_dopust
# 14.06.2017 ob 12:16
Dajte mi nekaj razložit:

torej če vas prav razumem, so vse te silne prenove (kao pod reklamnim sloganom "energetske sanacije"), ki se delajo po blokih, ki po definiciji niso enonadstopne stavbe, IN TO PRENOVO PRAVILOMA CELO DRŽAVA FINANCIRA (!), narejena na tako super način, da se lahko hudič spremni v ognjeno kroglo že v parih minutah?!

KRASNO!!!!

Potem je že veliko bolje, da ostaneš v starem neizoliranem betonskem bloku, ker ta vsaj nima naftnega ovoja okoli nalepljenega!

PS Kje so hudiča pa tu požarni inšpektorji, da take prenove dovolijo????!!!!! Saj ni nobena skrivnost, da se blok oblači v stiropor, to pri pridobitvi javnih sredstev vnaprej poveš, itd. Zakaj hudiča država za to daje denar, če se s tem ljudi dobesedno spravlja v nevarnost?!
Virus
# 14.06.2017 ob 09:08
Oh ta selektivni spomin zarotnikov. Očitno ste z veseljem pozabili, da se je zaradi požara letos januarja podrla 17-nadstropna železobetonska stavba v Teheranu. Ob pravem ognju očitno tudi Boeinga ne rabiš.
Vilpol
# 14.06.2017 ob 09:04
ISIS bo prevzel odgovornost, da si naredijo reklamo
Kazalo