Svet

Poudarki

  • Pri prejšnjih objavah sodišče odločilo, da karikature niso žaljive do muslimanov
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4,1 od 30 glasov Ocenite to novico!
Charlie Hebdo
Charlie Hebdo je karikaturo Mohameda nazadnje objavil pred letom dni, pred sedežem tednika pa je kmalu zatem razneslo bombo. Foto: EPA

Dodaj v

Francoski tednik napovedal objavo karikatur preroka Mohameda

Prva objava spornih karikatur leta 2006
18. september 2012 ob 21:21
Pariz - MMC RTV SLO/STA

Francoski satirični tednik Charlie Hebdo bo v novi številki objavil več karikatur preroka Mohameda. Urednik napoveduje, da bodo karikature "šokirale tiste, ki želijo biti šokirani".

Tednik je že leta 2006 ponatisnil sporne karikature Mohameda, ki jih je objavil danski dnevnik Jyllands Posten leto dni prej.

Objava karikatur je razburila muslimane po vsem svetu in izbruhnili so nasilni protesti, kot jih zdaj sproža nizkoproračunski ameriški film Nedolžnost muslimanov, v katerem se norčujejo iz Mohameda.

Za muslimane je izredno žaljivo vsako prikazovanje preroka Mohameda, še posebej če ga prikazujejo na posmehljiv način.

Po prvi objavi karikatur se je odgovorni urednik francoskega tednika Philip Val znašel celo na sodišču, a je bil na koncu oproščen. Tožili sta ga dve vplivni islamski skupini, ker naj bi "javno žalil skupino ljudi na osnovi njihove vere".

Sodišče je na koncu presodilo, da karikature niso bile žaljive za muslimansko skupnost. Zdaj v Franciji znova poteka podobna razprava kot pred sedmimi leti ob prvi objavi spornih karikatur.

V Parizu so namreč konec tedna zaradi ameriškega filma potekali nasilni protesti pred poslopjem ameriškega veleposlaništva. Oblasti zatrjujejo, da so za protesti skrajni salafisti, ki v življenju prisegajo na striktno sledenje naukom iz Korana. Policija je prijela 150 protestnikov.

Francoske oblasti so proteste zaradi filma nato prepovedale, a pozivi se zdaj širijo prek spleta in za soboto so že napovedani protesti v večjih mestih po državi.

G. V.
Prijavi napako
Komentarji
slomedved
# 23.04.2013 ob 14:09
Muhammed – poslanec islama
Klikni tukaj
lukey90
# 19.09.2012 ob 16:29
Pa nekateri mešate pomena vzrok in povod. Vzrok za te spopade in demonstracije je zatiranje/ropanje(vojne, nafta) muslimanskih dežel, povod je pa ta film, ki se poleg vsega še norčuje iz muslimanov.
Achilies
# 19.09.2012 ob 15:58
lukey90 da ne boš kam preveč zašel.
omenjene države so bile pred 5 stoletjem tudi budistične hinuistične predvsem v času ko so muslimani začeli zaračunavati velike pristojbnine za obisk jeruzalema, kar je končno eskaliralo v te križarske vojne. Ker če muslimani nebi zahtevali tako velikih dajatev zato da je nek francoski vernik šel na hrib v izraelu nebi bilo teh vojn.

tko da muslimanski pohlep in želja po davkih je razlog za križarske vojne, to pa nekako spregedate kaj?????????????????????????????????????
???????????????

dalje ko so muslimani dobili po kameli v jeruzalemu so se odpravili nad indijo in miroljubne hindujce v velikem užitku pošiljali s tega sveta. vsako leto so po sprostitvi snega pridirjali v indijo in hipije nasekali in zakladov naravbali.

dokler jim niso mongoli kamel po..bali pol je bilo za 200 let mir. dalje so potem spet šli nad današnjo turčijo in plezali po balkanu.......

Kršščanstvo je krvavo ampak islam je pa kri, krščanstvo je indijance posekalo islam pa je uničil vse severnoafriške kulture začenši z egiptovsko knjižnico v aleksandriji, dalje je krenil proti somaliji da se je etiopski kralj obrnil na portugalce da so skupaj jim z...ali kamele

dej pa nehajte pogrevat zogodovino pa poglejte da se ti jesiharji derejo ker so objavili en NEUMEN FILM!
Breathe
# 19.09.2012 ob 15:54
Seveda je težko izvedljivo. Se bojim, da celo nemogoče.
Zakaj se bojim, da je nemogoče?
Ker je, na žalost, edina druga alternativa spopad teh dveh civilizacij.
Sr..je.
Breathe
# 19.09.2012 ob 15:51
Hm, in zdaj naj se zaradi križarskih pohodov s katerimi nimam nič in od katerih nimam nič (to bo za Slovence še najbolj merodajno), odrečem vsemu, kar smo kot civilizacija pridobili v času po križarskih pohodih in se spustim na nivo podivjanih muslimanskih množic?
lukey90
# 19.09.2012 ob 15:35
@no.nwo

A to kako je cela Evropa pobijala v imenu boga si pa pozabil?(križarski pohodi)

Ko praviš, "Nekoč so bile Afganistan, Irak, Egipt, Turčija, Alžirija, Maroko krščanske dežele. Danes niso več". Bile so zato ker so jih na silo pokristjanjevali, odpri oči model.
Achilies
# 19.09.2012 ob 15:30
TineB ja in kako misliš da se bodo "navadili" oz. zakaj bi se, če jim zahodne demokracije in svoboščine omogočajo, da počno kar že, ker je svoboda ipd.

Že dejstvo, da zahtevajo zakritost ženske pomeni nekaj kar ne more soobivati z minikrilci. Koliko mulcev je nune zasmehovlo z ninjami.... No kaj pa ko bodo te ninje nenadoma njihove žene ali pa bodo tvegale nadlegovanje na ulici.

Segregacija ne pomeni nasilja. Potrebno pa bi bilo dati jasno sporočilo, da je nekompatibilnega priseljavanja konec in tisti, ki vstrajajo v običajih ki so za liberalno družbo nevzdržni, torej rezanje človeške kože, zakrivanje v javnosti ...

deportirani tja od koder so prišli, podobno kot družba zapre posameznike zaradi kriminala in jih poskusi rehabilitirati.

Trgovina in številni drugi vidiki bi potekali nemoteno. Trdna osnova za to pa bi bilo prehod na goriva brez NAFTE. Potem bi se šele znašli v težavah, ker dokler njihovi šejki zahodnim naftarjem prodajajo bencin, ki ga mi plačujemo vedno dražjega do takrat imajo šejki denarja za preseravanje in njihova raja vsaj nekaj za preživetje.

Noben si ne želi za soseda nekoga, ki je glasen okoli hiše ima smetnjak, ti se trudiš da imaš lepo zelenico žena vrtnice, sosed pa pravi kaj ga briga zelenje in kazi celo ulico.

Pač nekateri imajo radi lepo urejeno drugi pa za svojo lenobo nedisciplino najdejo različne razloge, ki so bolj pomebni kakor tvoji nazori
Starliner
# 19.09.2012 ob 15:23
TineB je napisal: "Kaj vse mene žali in moja čustva na tem svetu ... ne bom niti našteval ... Če bi zahteval maščevanje, bi tako lahko pol svetovne populacije postreli."

Podpišem.

Karikature zame predstavljajo na šaljiv način vsakodnevne dogodke ali ljudi. Kar pa še ne pomeni, da gre za zaničevanje ali norčevanje. Po mojem mnenju praviloma ne.
TineB
# 19.09.2012 ob 14:55
Segregacija v času globalizacije? Hm. To je težko izvedljivo.

Edino izvedljivo je še več odprtosti in svobode. Tega se bodo morali pač morale navaditi tudi zaprte muslimanske države.

Če kdo hoče živeti po strogih muslimanskih načelih in zakonih, naj. Če s tem ne poseže v življenje drugega. A tu je problem: ker so ženske in otroci dostikrat še vedno "last" moža, očeta oz družine. Ta zaostalost na klanovski patriarhalni stopnji, ki je izvor vsega tam. Vsega tega moškega šovinizma in prevlade nad šibkejšimi: ženskami, otroki itd.

Je to svobodna izbira ženske? Ni. Kaj pa jim drugega preostane, če jih pa že od malega vzgajajo za podrejene. In take tudi ostanejo, večinoma. Ostale plačajo tudi z življenjem, svobodo ali pa emigrirajo na zahod.

Gre za še vedno nepremostljivo razliko v paradigmi pogleda na dostojanstvo in integriteto posameznika.
Breathe
# 19.09.2012 ob 14:54
Kot pravim že dolgo časa, pa sem med liberalnimi Slovenci proglašen za skoraj nacista:
domov naj grejo in živijo tam, kakor hočejo, nas pa pustijo, da živimo tu, kakor mi hočemo.

Košček torte.
Achilies
# 19.09.2012 ob 13:55
TineB kar si napisal še kako drži. zdaj vemo kako je na stvari.
Ampak sedaj pride težji del, namreč jasno nam je da ljubosumni mož mora zglihat v glavi. kako bomo pa tega srboriteža umirili?
No to je pa za veeliko orožarskih provizij odgovor. Ker mož si ženo lasti in edini način bo da se LOČITA.

Zato SEGREGACIJA je rešitev za mir na zemlji. Imamo nacionalne države bodimo razumni in ne uničujmo virov z 15 otroki, ki naj jih potem hrani sosed, ker se smilijo.

Peljimo življenje v miru naprej. Muslimani in simpatizerji pa pojdite domov kjer je vaša kultura vezivo družbe, pa četudi to pomeni, da se vrnete v domovino prastaršev. Judje so tako storili.
TineB
# 19.09.2012 ob 13:00
Spoštovanje čustev do neke mere. Ne moremo pa vsi biti talci nekih pretiranih patoloških čustev koga.

To je tako, kot bi ženske "morale spoštovati čustva pretirano ljubosumnega in agresivnega svojega moškega partnerja" in " ga ne izzivati in pri njem ne vzbujati čustev ljubosumja s svojimi dejanji, ker je lahko prizadet in lahko "upravičeno" reagira". Aja, saj res ... kdo in kje že sedaj nekaj podobnega prakticira? Hm ...
TineB
# 19.09.2012 ob 12:55
... pa ne naredijo ... Če je kdo pretirano fanatično religiozen in čustven ter eksploziven zaradi tega, je to NJEGOV problem, ne moj. Lahko ga razumem, odobravam ga pa ne, še manj se mu bom pa prilagajal.

Kaj vse mene žali in moja čustva na tem svetu ... ne bom niti našteval ... Če bi zahteval maščevanje, bi tako lahko pol svetovne populacije postreli.
routar
# 19.09.2012 ob 12:46
Bedaki Francozi sedaj še oni provocirajo. V tem primeru ne gre več za svoboda govora ali izražanja ampak za nesramno norčevanje in izzivanje.
orglar
# 19.09.2012 ob 11:22
Židje/Israhell so hujši od muslimanov saj neprestano pozivajo na vojno (Iran....) in pobijanje, kjer bodo umirali milioni nedolžnih. Zgodovina in verske knjige, ki so jih pisali sami židje potrjujejo, da ni hujših morilcev in genocidnežev od židov ker tako od njih zhteva njihova vera. Kristjani jim pa sledijo.
Citati iz Biblije Stare zaveze.
Exodus 23:23 – Kajti moj angel pojde pred teboj in te privede k Amorejcem, Hetejcem, Ferezejcem, Kanaancem, Hevejcem in Jebusejcem ki jih bom iztrebil.
Peta Mojzesova knjiga 7/16: Uniči VSA ljudstva, ki ti jih izroči Gospod tvoj Bog. Tvoje oko naj se jih ne usmili. Ne služi njihovim bogovom; kajti to bi bila past!
7/2: Ne sklepaj z njimi zaveze in jim ne prizanašaj!
In to počenjajo po arabskem svetu in drugod zahodnjaki/kristjani še danes.
Llagavulin16
# 19.09.2012 ob 11:08
religija ni za slaboumne in omejene..
Binder Dandet
# 19.09.2012 ob 11:08
Se strinjam. V redkih primerih resda s tem narod nastavi ogledalo komu, v večini primerov gre pa za manipulacije.
Breathe
# 19.09.2012 ob 11:04
Binder, se pridružujem tvojemu mnenju, da se ta plus-minus bedarija ukine.
slowjazz
# 19.09.2012 ob 10:59
Točno tako, naj grejo rajši napadat tistega ki v NJIHOVI DRŽAVI objavlja karikature. Kaj jih pa briga kaj se dogaja v drugih državah, ki med drugim niso več v SREDNJEM VEKU??
Binder Dandet
# 19.09.2012 ob 10:50
Neki ne razumem. Vsebinsko enak post kot Breathov. On 2 plusa, jaz 2 minusa. Pa naj še kdo reče, da ni nickov tu gor, ki samo na podlagi imen ocenjujejo komentarje.:D
ratm
# 19.09.2012 ob 10:44
Marko Kočevar, a vas kaj prsti srbijo, da bi kaj narisali:)?
bleeeee
# 19.09.2012 ob 10:34
Zahodni svet ima svobodo govora. Če je oni nimajo, to ni naš problem.

Sem prepričan, da se bojo s tem stališčem strinjali tudi svojci umrlih v samomorilskih napadih.
Vsemogočni
# 19.09.2012 ob 10:29
Ves čas bi se moralo objavljati resnične karikature mohdija. Muslimano bodo noreli in napadli še kakšne simbole ali lastnino civiliziranih ljudstev in to bo razlog za napad na muslimanske države.

Ves čas že prosijo naj se jih napade. Predlagam naj se jim želja izpolni.
Ameri sedaj samo na lahek način napadajo taktične cilje. Se vam sploh sanja če bi poslali vso bojno moč(brez jedrskih) na islamska mesta. V nekaj dneh bi se jih lahko izbrisalo.
Breathe
# 19.09.2012 ob 09:28
Pravzaprav bi se morale vse zahodne države pridružiti Franciji in objaviti te karikature.

Zahodni svet ima svobodo govora. Če je oni nimajo, to ni naš problem.
orglar
# 19.09.2012 ob 09:01
Potem je prav, da se obsoja in podpira tudi provokacijo o "lažeh", da je hitler pobil šest miljonov židov. Mar ni to dvoličnost zahoda?
KunteKinte
# 19.09.2012 ob 08:20
V osnovi je vera veliki večini muslimanov izgovor za svojo nesposobnost. nafta jim ni prinesla razvoja in napredka..samo korupcija..klientelizem..
Binder Dandet
# 19.09.2012 ob 07:52
Muslimani ne morejo uzurpirati pravice do izražanja mnenj. Podpiram to provokacijo.
proteus
# 19.09.2012 ob 07:42
čisto pravociranje zmešanih ljudi. Pa ne vidijo da so nori, na koncu bodo nastradale družine, ki se bodo peljale na vlaku, avtobusu. In to zakaj, ker imamo svobodo govora.
smolensk
# 19.09.2012 ob 07:35
ferit
# 18.09.2012 ob 23:53
Zakaj nas ali pa Jude briga kaj posnamejo ali rečejo o nas nekje v muslimanskem svetu. Ker smo dovol samozavestni in nam je malo mar za njihovo mnenje......................
---------------------------
Pa še kako jih briga. S tem, da te v nekaterih državah, menda tudi v Franciji zaprejo samo če podvomiš in se ne strinjaš z "lažmi", da je Hitler pobil 6 miljonov židov. Zahod sovraži islam zato, ker jim ta vera preprečuje, da zlahka zasužnjijo in pokorijo muslimane. Če je islam vera, ki bo pomagala muslimanom pregnati zahodne zločince, pošasti, ki hodijo pobijati, ropatri, uničevati kolonizirati njihove dežele in poniževati njihove ljudi, vera, ki bo zaustavila zahodno nasilje, rasizem in genocid nad drugimi kulturami in civilizacijami, zlomila hrbet zahodnemu pohlepu po dobičku in oblasti, njihovo aroganco, potem je ta vera še kako pozitivna.
Whitetrasher
# 19.09.2012 ob 07:03
Po drugi strani pa
"Francosko sodišče je prepovedalo nadaljnjo objavo razgaljenih fotografij Catherine, vojvodinje Cambriške, kar je pomembna zmaga za kraljevi par.

Uredništvo revije Closer, ki je z objavo 14 dopustniških fotografij predvsem na Otoku sprožilo pravi škandal, mora zakoncema v 24 urah izročiti vse izvirnike fotografij, poleg tega pa reviji grozi 10.000 evrov kazni za vsako morebitno novo objavo ali prodajo spornih fotografij, na katerih se Kate sonči in uživa na dopustu
"

...pa razumi.
x1ijn
# 19.09.2012 ob 06:49
Oni pa z svojim odnosom do žensk žalijo moj nivo civilizacije.

In kaj zdaj?

Naj se zresnijo že enkrat.
lao wai
# 19.09.2012 ob 05:08
vse religije povdarjajo dragocenost življenja, strpnost, ljubezen . . in druge stvari, ki jih temu svetu krepko primankuje . . .
posebej islam in krščanstvo pa sta za seboj pustila in še puščata ( islam ) miljone trupel ???ali si "verniki" mogoče narobe razlagajo svete spise al kaj . . . ???
bojim se da bomo zaradi teh napačnih razlag uničili cel svet - zato da bo nekdo imel prav . . .
. . a je mogoče za pokoro grešnega muslimana dovolj, da zažge eno ambasado in se dere Allahu akbar . .
teamzero92
# 19.09.2012 ob 04:12
Ma dej vsi se obnašajo ko da bi bili še 50 let za leseno žlico.
zozozo
# 19.09.2012 ob 01:49
Svoboda izražanja je že lepa stvar, in francoski časopisi imajo vso pravico objaviti te karikature.

Je pa tudi res, da ker imamo svobodo izražanja, imam na primer jaz pravico kričati po cesti in žaliti mimoidoče. Imamo tudi svobodo gibanja, zato imam pravico kampirati več mesecev pred borzo. Imamo tudi svobodo razpolaganja z lastnim življenjem, zato se imam tudi pravico zafiksati, ali pa npr. skočiti s petmetrske skakalnice v prazen bazen.

Pa to še ne pomeni, da bom nek velik heroj, če te pravice izkoristim. Niti ne bom borec za te pravice. Bom pač enostavno in samo butl. In tisti, ki me bodo pri tem podpirali, bodo tudi enostavno samo butli.
realna slika
# 19.09.2012 ob 01:39
Pa kaj je s temi Francozi? A se jim kotalka? Ne štekam v čem je point?! Hočejo pomoje izstopat in bit kao in, v smislu - mi si kao upamo.
Jaz sem svoje mnenje že enkrat povedal, pa ga bom še enkrat. Svet je v tem trenutku preverč brbotajoč ogenj, da bi dovolili določene akcije in podpihovanje. Žal bi sam, v kolikor bi bila to moja moč, enostavo prepovedal kakršno koli javno razkazovanje vere. Zdi se mi, da je to tako intimna stvar, da se res ne rabi zaradi nje metat na trepalnice sredi mesta no... Je pa res, da so zaradi nje vojne, nemiri, sovraštvo, pravokacije... Kaj nam je tega treba?? Seveda, dokler bo tak sistem, da to dovoljuje, naj pač imajo nemire in pravokacije. Da se pa en francoski cajtng spusti v take namrene podžige, mi je pa mimo...
Pa narod usmerjen ne vem kam, si pa svoje frustracije puca na muslimanih in z objavami nekih karikatur. Smrkci!
Chopin
# 19.09.2012 ob 01:25
Samo primitivci in negativisti lahko napišejo/naredijo/rečejo nekaj le zato, ko vedo, da bodo nekoga zato užalili (kar so tudi potiho napovedali v tem članku). Sami ne bodo imeli od tega nič, razen,da si bodo nafilali svoj že tako prevelik ego, aja pa pozabil sem, mogoče bi jim škandal koristil zaradi promocije njihovega medija.
Kakorkoli že, svoboda govora se zame konča, ko nekoga užališ ali z reakcijami govora spodbujaš nasilje med ljudmi. Nekateri ljudje so pač bolj občutljivi, nekateri manj (zaradi takšnih in drugačnih razlogov).
Sam veliko delam z ljudmi in vem,da moraš s tistimi, ki imajo določene travme ali so kakorkoli močno indoktrinirani pač prilagoditi komunikacijo za dober odnos. V komunikaciji med različnimi kulturami, s katerimi želimo imeti mir, sožitje ter gospodarsko in kulturno izmenjavo, to velja še toliko bolj. Mediji bi se morali tega zavedati v prvi vrsti-poleg diplomatov in politikov seveda:).
Molotow
# 19.09.2012 ob 00:42
Res, bravo še enkrat.
tantan
# 19.09.2012 ob 00:28
toliko o dvoličnosti zahoda;
pred neki dnevi so vsi poročal o 11 sep.
a so čisto pozabil 17 sep. ki je bil datum pokola 2000 palestinskih civilistov v sabri in shateli.
Olympic
# 19.09.2012 ob 00:23
Zakaj pa teh protestov nekdo nasilno ne zatre?? Mislim... Pripadniki "religije miru" kot podivjano krdelo napada vse, kar leze in kar gre, ostali svet pa gleda in čaka da se pomirijo.
Olympic
# 19.09.2012 ob 00:20
@ Buldog "Pozabljaš, da so bili avtorji Marije s podgano obsojeni. Če me spomin ne vara, celo kazensko"

Ma bejži no? a ambasade so tudi gorele?
kurt-china
# 19.09.2012 ob 00:16
na kratko... francozi se grejo trollanje...

vsakic ko se kak "zagovornik" "svobode govora" loti karikatur bi se lahko arabci sli "uau, karikature... spet... whatever"

don't feed the troll
kurt-china
# 19.09.2012 ob 00:14
Stvar je preprosta - ljudje se radi posmehujejo locinam ki burno reagirajo.

Ko ste bili v vrtcu ali osnovni soli, ce je provociranje bilo le verbalno, se je skupina fantov vedno spravila na nekoza s kratkimi zivci... pac ni gusta zafrkavati nekoga ki je flegma in se mu svira.

Zakaj ni karikatur o Budi? Zato ker bi budisti iz "mascevanja" sli meditirat in bi cez pol ure ugotovili da se ni potrebe sekirati.

Karikature o Jezusu... vedno imas ultra-kristijane ki se bojo uzalili in reagirali...
Judovske zaj... no ja, stereotip je da imajo Judje svoj tip humorja in so baje dokaj odporni na te zadeve...
etc. etc.
malidelnicar
# 19.09.2012 ob 00:04
ferit - dobro napisano. Mislim pa, da se na Zahodu v zadnjih 30 letih pojavlja problem, ko znotraj družbe ni več nekdanjega sistema spoštovanja svetosti različnih pojmov/stvari, ki so za različne ljudi različno sveti, ker konstituirajo pomembne vidike njihovega življenja (pa tukaj sploh ni treba da mislimo karkoli povezanega z religijo). ''Znanstveni'' relativizem vsakogar, vsega in vseh po meri nekakšnega ''znanstvenega napredka'' je uničil neke vzorce spoštovanja in razlikovanja dobro/zlo, ki so se številna prejšnja stoletja prenašali med rodovi, tudi minimalni standardi bontona se potiskajo v obrobje, v pozabo. Na relativizmu pa zelo težko gradiš tudi etičnost, etična merila .....:/ V politični/ideološki teoriji to gre, ampak v praksi v odnosu do sočloveka, osebe se hitro zaplete.
ferit
# 18.09.2012 ob 23:53
Yehi

Ponavadi je vedno tako, da so vsi za svobodo govora, potem pa imajo vedno nekaj kar bi pa prepovedal. Eni bi prepovedal "fašizem", eni "poveličevanje komunizma" tisti najbolj liberalni bi prepovedal "debato o homoseksualnih porokah, ker to je nestrpnost" itd itd... odvisno od ideologije in pogledov posameznika.

No, jaz res ne vidim zakaj mora biti nekaj prepovedano, ne pomeni, pa da je vse primerno za v javnost.

Kar se tiče tistih protestov in mrtvih mislim, da imajo zelo malo veze s samim "žaljenjem". Po moje se gre bolj za furstracije civilizacije, ki je trenutno v svetu inferiorna. Kitajci, Korejci itd, so šli naprej, oni pa živijo na obrobju.
Zakaj nas ali pa Jude briga kaj posnamejo ali rečejo o nas nekje v muslimanskem svetu. Ker smo dovol samozavestni in nam je malo mar za njihovo mnenje. Tudi večino Judov briga, kaj pišejo Egipčani o nih. Ko pa kje v Evropi kdo kaj reče, pa takoj konec z svobodo govora.
NoriGoban
# 18.09.2012 ob 23:50
Debilčki! Ajflov stolp tarča teroristov-mudžahedinov!
el CARTEL
# 18.09.2012 ob 23:47
Lu Yehi @ majhen popravek, žaljenje ni sovražni govor (je le neokusno, ne poziva pa k nasilju)

horda jeznih muslimanov, ki poziva na džihad pa je sovražni govor..me pa ne žali :)
el CARTEL
# 18.09.2012 ob 23:44
nekateri vidim imajo težave pri interpretaciji dogajanja. muslimani pobijajo ljudi zaradi užaljenosti, to je point (otroci se recimo zgodaj naučijo, da užaljenost, kot član družbe, ne moreš reševati z AGRESIJO)

evropejci jim pomagamo pri "napredku". ko se ljudje ne bodo več POBIJALI zaradi žaljivih slikic, potem lahko nehamo

ne vidim kako je lahko karikaturist ali časnik kakorkoli bolj kriv od morilcev
Lu Yehi
# 18.09.2012 ob 23:38
ferit zelo dober argument. Ja imaš prav tudi sam nisem za sovražni govor in tudi razumem, da je marsikomu hudo ob tem prikazu njihove vere in tudi nikomur ne oporekam, da jasno in glasno pove, da ga takšno početje žali in da mu ni vsejen. Ampak moriti nedolžne ljudi ?

Na netu yt obstaja film o judih, kako obredno muslimanjske koljemo otroke pa ni Israel nikoli zahtevo, da se umakne z neta kaj šele, da bi pobijali zaradi njega nedolžne ljudi. Naj verjame v to kdo želi jaz vem kaj je moja vera in ne čutim potrebe, da se dopadem komu .

Mislim, da je filem dosegel ravno to kar so želeli ko so ga snemali in to je najbolj žalostno.
zoomenager
# 18.09.2012 ob 23:33
Če imam na izbiro svobodo govora in užaljene muslimane, sem za svobodo govora.
Majster
# 18.09.2012 ob 23:26
Če mislijo, da je pametno polivat bencin na goreč ogenj, se pošteno motijo. To je res kretensko.
malidelnicar
# 18.09.2012 ob 23:25
LuYehi - dober odgovor, hvala.
(Btw. čist tko za intermezzo, si Jud od rojstva, priženjen v skupnost? Bolj reformno usmerjen verjetno? ;) V Sloveniji vas verjetno ni veliko? < 100 ?)
škoff
# 18.09.2012 ob 23:21
ciracara
# 18.09.2012 ob 22:05
Prijavi neprimerno vsebino
To skoraj spominja na ateistično reiligijo (ki se edina širi z ognjem), kjer so te že za opolzko besedo o ljubljenem vodju poslali v ječo, kjer so te mučili.
----------
Si imel v mislih katoliško religijo?
ferit
# 18.09.2012 ob 23:20
Lu Yehi

Nimam sicer nobenih simpatij do protestnikov, ampak bodim pa pošteni tako načelen pa zahod tudi ni.
Svoboda govora. V mnogih Evropskih državah je prepovedano zanikat holokavst. In ljudje so šli zaradi tega v zapor. Se pravi tudi tu so določene tabu teme. Ne spomnim, se da bi se mediji na to odzvali z objavljanjem karikatur in prispevki, ki zanikajo holokavst, tako, da se opozori na pravico govora in različnih mnenj, tudi če so ta sporna in za koga žaljiva.
Muslimani si pa želijo prepoved žaljenja vere.

Verjetno, bi se dalo najdet še kakšen primer ampak zate bo verjetno z zsnikananjem holokavsta kar domač. (recimo kaj je bilo s tistim Francoskim poskusom prepovedi zanikanja genocida nad Armenci) " načelnost naših zahodnih vrednot o svobodi izražanja"
Odvisno komu stopiš na žul. Mislim, da bi Hezbolah tudi raje poklical lobiste, da sprejmejo ustrezno zakonodajo, kot pa jurišal veleposlništvo.

Pa še enkrat, sploh jaz podpiram svobodo govora, tudi, v bolj končlivih temah, samo priznajmo pa si da smo na zahodu dvolični.
knarim
# 18.09.2012 ob 23:20
Js pa mislim da je to prav.

Tako kot nočemo da pri nas cerkev pere možgane, naj to ne dela tut muslimanom (njihov kler).

Vera ne more in ne sme vodit.
visoki
# 18.09.2012 ob 23:13
zapreti pipce nafte pa bodo hitro vsi tih
Lu Yehi
# 18.09.2012 ob 23:13
najbolj smešno pri vsem pa je, da zahod nima ničesar z filmom, ki je delo arabske donatorke iz Libanona in arabskega režiserja iz Egipta. Naj raje razčistijo doma .. Tudi Indiske filme snemajo v Piranopa ni zato film Slovenski zato nehajmo govoriti o Amerikem filmo če gre za Libanonsko-Egiptovsko delo zelo zanimiva kombinacija
Ramus
# 18.09.2012 ob 23:12
"Francoski tednik napovedal objavo karikatur preroka Mohameda"

Zakaj pa ne objavite kakšne karikature 100.000 umrlih v tsunamijih, ki so prizadeli Indonezijo? Ali pa zakaj se ne norčujete iz žrtev orkana Katrina? Saj veste, tam v New Orlinsu, ko so ljudje trepetali za življenja na strehah,... kako to, da se iz tega ne norčujete? Saj je samo svoboda govora mar ne? Kako pa to, da vam je kar naenkrat strašno zabavno se norčevati iz Islama? Tukaj ne gre več samo za dvojna merila in svobodo govora. Tukaj gre za izjemno globoko hudobijo z namenom prizadeti in povzročiti sovraštvo.
Lu Yehi
# 18.09.2012 ob 23:06
ne vem no če gre tu ravno za provociranje pač pa za načelnost naših zahodnih vrednot o svobodi izražanja.

A jih kdo sili gledat zahodne medije ? Kolikor vem si oni sami to dol vlečejo iz zahodnih medijev in širo med seboj. Saj ni, da so to objavli v arabskem svetu da jih jezijo
orglar
# 18.09.2012 ob 23:06
Za tiste, predvsem katolike tu, ki zagovarjajo umetniško ustvarjanje in svobodo govora, ko je treba žaliti in poniževati muslimane. Upam, da bo admin razumel, da je to le v poduk in nisem mislil žaliti katolikov ter da ne bo brisal prispevka.
http://lyrics.wikia.com/Tim_Minchin:The_
Pope_Song
Mr.D
# 18.09.2012 ob 23:03
bostjan, kaj hvalis Francoze za pogum, v Evropi se ne bi smel nihce obravnavati kot "pogumen", ce zeli nekaj natisniti. Svoboda govora je osnovna demokraticna pravica, ceprav se tudi to dostikrat zlorablja.
jazbc
# 18.09.2012 ob 23:03
@mindmaster
ww3:(
mortir
# 18.09.2012 ob 23:02
Posvećeni Musliman uđe u taksi.
Zamoli taksistu da isključi radio, kako Kuran nalaže. Ne smije slušati muziku, jer za vreme života proroka Muhameda nije bilo muzike,
pogotovo zapadne muzike, koja je muzika nevjernika.
Taksist odmah ugasi radio, zaustavi taksi i ljubazno otvori vrata.
Arapin se začudi: - Što to radite?
- Za života proroka Muhameda nije bilo taksija, zato odjebi i čekaj devu!
Lu Yehi
# 18.09.2012 ob 23:01
malidelnicar Misliš kot Jud ? Ma na vso žaljenje moje vere gledam z več vidikov nekaj je resnično nevednih, veliko zavedenih v razne teorije in mite Skratka se ne razburjam preveč ni mi pa vsejen za napačno predstavo pri zavedenih ljudeh a lej vsak ima svojo mnenje.
Tega mu ne moremo odrekat neglede če je negativno in žaljio do mene in moje vere.
Judi nimamo problema, da se moremo dopasti komu ali koga spreobračat v našo vero tko, da verjetno se zaradi tega tudi manj obremenjujemo kaj kdo misli o nas. Zelo pomembno je, da imaš dobro mnenje sam o sebi pa ti drugi ne pridejo do živega.
Ramus
# 18.09.2012 ob 22:55
"Francoski tednik napovedal objavo karikatur preroka Mohameda"

Zakaj pa ne objavite karikatur umrlih v terorističnih napadih na oba dvojčka? Niti ene karikature še nisem videl na to temo, da bi se malo ponorčevala iz umrlih v dvojčkih? Ali pa morda kakšno karikaturo na umrle v bombnem napadu v Londonu? Teh karikatur pa nekako ni videti,...
malidelnicar
# 18.09.2012 ob 22:54
MartinEs - na nek način se strinjam. nisem musliman, z kar nekaj vidiki islama se ne strinjam, ampak ne moreš pa folka jebat v glavo. To nikoli ne prinese pozitivih učinkov, kvečjemu radikalizacijo skupin in njihovo notranje poenotenje.
kornilov
# 18.09.2012 ob 22:54
Zakaj bi razumen človek žalil drugega človeka? To lahko počne samo sadist!
MartinEs
# 18.09.2012 ob 22:51
Spet smo priča dvoličnosti in hinavstva zahodnega sveta!

Ko je njeno visočanstvo Catherine, vojvodinja Cambriška, "ponesreči" joške nastavila paparazom, je britanski kraljevi dvor takoj šel v luft naredil celo sranje in celo s sodnim nalogom v par dneh dosegel sodbo na francoskem sodišču o prepovedi objav fotografij!

Muslimane načrtno j*bat in zajebavat je pa v zahodnem svetu velik znak svobode!

Do sedaj sem bil proti vsem oblikam nasilja..zdaj pa upam, da protestniki naredijo Francozom čim več sranja, ker gre za več kot očitno načrtno provokacijo, ki jo zahodni voditelji z mediji na čelu ter rasistično javnostjo, podpirajo!!! Mislim, kaki hinavci!!!
Ramus
# 18.09.2012 ob 22:49
"Ko bo naslednjič Ahmadinedžad govoril o izbrisu vam drage tvorbe vzemite to kot svobodno izražanje in se ne penite ;)"

Zanimivo bi bilo videti, kako bi se svet odzval na Iranski celovečerec "Jeruzalem - dan po tem"
tech
# 18.09.2012 ob 22:47
Kaki idioti...res bo koristi od tega.
Lu Yehi
# 18.09.2012 ob 22:46
niso edini v Franciji citirano iz DELO-SI

Nemški strah pred islamskimi skrajneži
Barbara Kramžar, Berlin
pon, 17.09, 21:00 Berlin – Nekaterim ni dovolj, da je konec tedna v sudanski prestolnici gorelo nemško veleposlaništvo. Skrajno desna skupina »Za Nemčijo« hoče zdaj v Berlinu predvajati sporni ameriški film Nedolžnost muslimanov, ki je povod za nasilne protiameriške in protizahodne demonstracije v številnih islamskih državah.

Vodstvo gibanja z daljšim imenom »Državljansko gibanje za Nemčijo« na svoji spletni strani zatrjuje, da odločitev za predvajanje filma, ki žali preroka Mohameda, ne pomeni, da se popolnoma poistovetijo z vsebino filma. Nasilne demonstracije v Egiptu in Libiji, med katerimi je izgubil življenje tudi ameriški veleposlanik v Libiji, pa so nemške skrajne desničarje še bolj prepričale, da islam ni združljiv s temeljnimi demokratičnimi vrednotami Nemčije in Evrope. »V Državljanskem gibanju za Nemčijo si pogumne ženske in moški prizadevajo za ohranitev krščanskega Zahoda,« pišejo na spletni strani in navajajo domnevne besede kölnškega nadškofa, da islam pridiga o strpnosti le tam, kjer je v manjšini.

Opozicijski zeleni in socialdemokrati nasprotujejo prepovedi predvajanja. »Po tem, kar sem sam videl, je film bedarija brez okusa, a tudi brez kaznivih vsebin,« je časopisu Taz povedal zeleni politik Volker Beck. Del krščanskodemokratsko-liberalne vlade pa se očitno boji maščevanja nasilnih islamistov, če bi v nemški prestolnici res predvajali sporni film. Notranji minister Hans-Peter Friedrich to možnost odločno zavrača in svari pred tem, da bi se pustili provocirati. Nemške oblasti so že prepovedale prihod ameriškega pastorja Terryja Jonesa, ki je spomladi javno zažigal islamsko sveto knjigo, v Nemčijo pa so ga povabili prav skrajni desničarji iz gibanja Za Nemčijo.

Proti predvajanju filma je tudi zunanji minister Guido Westerwelle, čeprav prihaja iz liberalne stranke, ki se sicer zavzema za svobodo izražanja. Tudi pravosodna ministrica Sabine Leutheusser-Schnarrenberger iz iste stranke verjame, da k miru in svobodi spada tudi odločna akcija večine proti provokatorjem, nekateri člani nemške vlade pa v filmu vidijo tudi žalitev veroizpovedi, kar je po 166. kazenskega zakonika kaznivo. Tudi predsednik nemškega sindikata policistov Rainer Wendt opozarja, da bi bilo lahko predvajanje filma zelo nevarno, saj je v državi veliko »napadalnih islamistov«, a sam ne verjame, da je mogoče predvajanje filma preprečiti.

Nemška vlada je živčna tudi zato, ker je vsaj v Sudanu v gonji proti Nemčiji sodelovalo tudi tamkajšnje zunanje ministrstvo. V Kartumu so tako pred petkovimi nemiri tudi uradni viri spominjali, da je kanclerka Angela Merkel odlikovala danskega karikaturista Kurta Westergaarda, ki je s svojimi karikaturami preroka Mohameda že leta 2006 močno razburil številne muslimane. V Sudanu še obtožujejo, da so nemške oblasti dopustile prikazovanje karikatur na demonstracijah organizacije Za NRW, ki omenjeno skrajno desno gibanje predstavlja v Severnem Porenju - Vestfaliji.

Mnoge v Nemčiji skrbi, ker med njimi živijo številni salafisti, nekateri pripravljeni tudi na nasilje. Maja je državo razburjal videoposnetek islamskih skrajnežev, ki so klicali k uboju skrajno desnih aktivistov pa tudi novinarjev tednika Der Spiegel. Enega od njih so poleti prijeli v Sloveniji, potem ko se je skupaj s svojo življenjsko sopotnico in trimesečnim dojenčkom skrival v gozdovih avstrijske Koroške in pred policijo pobegnil čez mejo.
malidelnicar
# 18.09.2012 ob 22:45
Lu Yehi - kakšno je tu tvoje stališče kot Žid? Tudi z vidika, da poslušaš ogromno opazk na svoj račun :) Bi bilo zanimivo slišati :)
Ramus
# 18.09.2012 ob 22:45
"Francoski tednik napovedal objavo karikatur preroka Mohameda"

Vam predlagam, da ustanovite še fond za pokop in vzdrževanje družin žrtev, ki bodo umrle kot posledica vaših objav. Pa nikar potem ne govorite, da ste bili grobo zavedeni,...
el CARTEL
# 18.09.2012 ob 22:43
Kobalt @ ne čisto.. pri sežigu so penili kristjani češ da to ni umetnost in so bili skupinsko užaljeni.. niso pa pobijali ljudi, in to tudi je napredek

Whitetrasher @ od kdaj so grožnje svoboda govora?
el CARTEL
# 18.09.2012 ob 22:40
bravo, čim več takih stvari in skupinska psihoza muslimanov bo ozdravljena. evropa pa bo zopet nosilec razsvetljenstva

žal mi je edino danskega karikaturista, ki ga je zahod popolnoma zapustil.
Lu Yehi
# 18.09.2012 ob 22:39
Za muslimane je izredno žaljivo vsako prikazovanje preroka Mohameda, še posebej če ga prikazujejo na posmehljiv način.

A zato ste ga na rtv danes objavlji ?

Ne ve ali je bila to solidarnostna podpora svobodi izražanja ali lapsus
Hephaestus
# 18.09.2012 ob 22:36
Vsi vi ste nestrpni. Vse vas bom prijavil Nataši Pirc Musar zaradi nestrpnega govora.
MarijaS
# 18.09.2012 ob 22:28
no.nwo

ja, dvojna merila imamo:
to, da muslimanski verniki v besu napadejo par ambasad in ubijejo nekaj ljudi, je novica, ki odjekne. Na CNN-u sploh ne skinejo slike unega veleposlanika.
Ko pa Američani POMOTOMA pobijejo celo vas v Pakistanu in se začnejo praskat po glavi češ, ups, smo mislili, da je tam še Afganistan, je pa to kratka novička, ki je nihče ne ponovi dvakrat.

Naša krščanska vera (v podobi Strička Sama) hara po muslimanskem svetu in pobija na veliko, ob tem pa še sklepa milijonske posle. Nobena vojska kake muslimanske države ne hara po krščanskem svetu. A se motim?

Dvojna merila. Plus za vašo ugotovitev, no.nwo!
Buldog
# 18.09.2012 ob 22:26
@Kobalt
# 18.09.2012 ob 21:48

Pozabljaš, da so bili avtorji Marije s podgano obsojeni. Če me spomin ne vara, celo kazensko. Glede zažiga križev pa tudi potekajo postopki kolikor je meni znano.

Tako da ne govori o strpnosti zahodnega sveta, ko gre za svobodo govora.

Poleg tega pa tudi svoboda govora pozna omejitve, tako kot vse ostale pravice.
MarijaS
# 18.09.2012 ob 22:23
no.nwo

Če bi arabski svet vodila Udba, bi vi za tale vaš komentar dobili 40 let Golega otoka!
no.nwo
# 18.09.2012 ob 22:18
Imamo dvojna merila. Ko se zažigajo križi, skrunijo cerkve, izdeluje skrajno antikrščanske filme (95% saj filmsko in glasbeno industrijo nadzirajo illuministi - satanisti. Kot poznavalec pranja možganov je grozljivo opazno) ko se delajo žaljive karikature iz Jezusa je to vse ok in kao umetnost.

Ko nek amater ki ga nihče ne pozna naredi amaterski filmček, ki ga nihče ne pozna se pa vse razbija.

Dvojna merila.
Whitetrasher
# 18.09.2012 ob 22:18
Ko bo naslednjič Ahmadinedžad govoril o izbrisu vam drage tvorbe vzemite to kot svobodno izražanje in se ne penite ;)
Mindmaster
# 18.09.2012 ob 22:17
Ne razumem, kaj želijo s tem doseči.
sure_fantek
# 18.09.2012 ob 22:16
Muslimani na BV in drugod po Aziji so lahko samo tiho o stvareh ki se objavljajo pri nas v Evropi. Saj tukaj ne veljata šarija in durka durka Mohhamad Jihad.

Sicer pa pričakujem veliko mrtvih muslimanov v stampedih in gužvanju na protestih. Ampak zahodna civilizacija tudi ni prešla iz srednjega veka v razsvetljenstvo brez žrtev.
no.nwo
# 18.09.2012 ob 22:10
Illuministi želijo sprožiti vojno civilizacij, džihadisti si pa tudi tega zelo želijo. Skupni interes torej.
O Islamu se še mnogo mnogo premalo govori. Nihče ne govori, kako se je s pobijanjem v le nekaj letih razšril vse do Španije. Od leta 600 naj bi muslimani pobili 290 miljonov ljudi.
Trpeli so Hinduisti, Kristjani in sploh vsi.

Islam je zelo nasilna vera. Mohamed pa daleč daleč od tega, da bi lahko bil komurkoli v vzor. Saj bi povedal kaj o njem pa me vedno brišejo, če kaj napišem.

O Islamu je prepovedano govoriti negativno. Samo v Sloveniji poglejte. Kdo od medijev je sploh poročal hud incident v Fužinah, ko so ponoči po delu Ljubljane odmevalo vpitje Imama k molitvi.
Prepovedano je govoriti, da bo ob tej hitrosti Evropa v 50 letih islamizirana. Oni se ne asimilirajo. Ko postanejo večina je konec. Nekoč so bile Afganistan, Irak, Egipt, Turčija, Alžirija, Maroko krščanske dežele. Danes niso več.

V Islamu je vse pod prisilo. Pa saj si nihče (sploh ženske) niti ne upajo prestopiti v krščanstvo, ker se bojijo uboja.

So v Islamu kakšni čudeži sploh kaj nenavadnega razen nauki enega človeka, ki je imel več žena, večina od teh otrok.
ciracara
# 18.09.2012 ob 22:05
To skoraj spominja na ateistično reiligijo (ki se edina širi z ognjem), kjer so te že za opolzko besedo o ljubljenem vodju poslali v ječo, kjer so te mučili.
rubin
# 18.09.2012 ob 21:49
pa pozapret vse, ki izvajajo nasilje!
Kobalt
# 18.09.2012 ob 21:48
Ti Muslimani so pa res preveč občutljivi, nikakor jih ne morem razumeti.

Če me spomin ne vara, je bila pred leti upodobljena sveta mati s podgano v naročju. Pa se kristjani niso tako besno odzvali, kot podivjane bližnjevzhodne horde... Še takratni kardinal je zamahnil z roko, češ da gre za svobodo govora...

Ali pa zažiganje križa v Strunjanu, zažig 1 & zažig 2 ... djmo se mal skulirat, gre se le za umetnost.

Smo civilizirana družba in smo za svobodo govora.

Muslimani naj pa objavljajo karikature papeža ko se recimo poljublja z moškimi. Čeprav je tale malo kontroverzna saj se liže z imamom...

No, poanto upam da ste dojeli, moji dragi verniki - STRPNOST ZA VSE. :D
Molotow
# 18.09.2012 ob 21:48
Ne, res, a bi se lahko že začeli učiti iz zgodovine?
Happy riots, France.
rubin
# 18.09.2012 ob 21:48
bostjan11, super napisano, kratko in jedrnato!
Vanek
# 18.09.2012 ob 21:46
To bo še fatev...
Bostjan11
# 18.09.2012 ob 21:28
Bravo !!! Živimo v civilizirani družbi ,kjer verjamemo v svobodo govora.
Še enkrat čestitke za pogum francozi.
Kazalo