Dentsu je ena vodilnih oglaševalskih agencij na Japonskem, kot vse tamkajšnje korporacije pa slovi po brutalno dolgih delovnikih. Foto: Reuters
Dentsu je ena vodilnih oglaševalskih agencij na Japonskem, kot vse tamkajšnje korporacije pa slovi po brutalno dolgih delovnikih. Foto: Reuters
Tadaši Išii, direktor Dentsuja, je lani zaradi primera podal svoj odstop. Foto: Reuters

24-letna Macuri Takahaši, ki je za Dentsu delala manj kot leto dni, si je življenje vzela za božič leta 2015, mami pa pustila poslovilno pismo z besedami: "Zakaj morajo biti stvari tako težke?" Njeni prijatelji pravijo, da je Takahašijeva tožila, da ima toliko dela, da spi le deset ur na teden.

Kot poroča BBC, je smrt zaradi preobilice dela na Japonskem razmeroma pogosta, celo beseda obstaja za to: karoši.

Takahašijeva je pred svojo smrtjo delala po 100 ur nadur na mesec. Po navedbah časopisa Asahi Shimbun so agencijo ovadili zaradi nezakonitih nadur, tožilstvo pa terja finančno globo za podjetje, s čimer bi bila preiskava končana.

Sodni primer proti Dentsuju zadeva podjetje kot korporativno enoto, ne pa posameznikov. Mama Takahašijeve pa pravi, da ostaja "neprepričana" zaradi odločitve, da se ne vloži obtožnica proti nadrejenim njene pokojne hčerke.

Pozivi k reformam
Odmevni primer je znova sprožil pozive k spremembam zloglasno dolgih delovnikov in neplačanih nadur na Japonskem. Vsako leto poročajo o več sto primerih t. i. karošija, čeprav aktivisti menijo, da je prava številka še precej višja.

Pri Dentsuju so ob smrti Takašijeve izvedli vrsto reform, med drugim zdaj vsak večer ugašajo luči ob 22. uri, da bi tako prisilili uslužbence, da zapustijo delovna mesta. Izvršni direktor agencije, Tadaši Išii, je zaradi primera decembra lani ponudil svoj odstop.