Usoda 239 potnikov in članov posadke letala je tako še naprej negotova. Foto: MMC RTV SLO/EPA
Usoda 239 potnikov in članov posadke letala je tako še naprej negotova. Foto: MMC RTV SLO/EPA
Ameriški podvodni iskalnik
Ameriški podvodni iskalnik bo skušal najti signal črnih skrinjic. Foto: Reuters
Iz vode potegnili le smeti in ribiške mreže

Svojci kitajskih potnikov na pogrešanem malezijskem letalu so pripotovali v Kuala Lumpur, kjer so od malezijskih oblasti zahtevali jasne odgovore. Iskanje letala bi sicer lahko trajalo več let.

Družine potnikov so prepričane, da jim malezijske oblasti prikrivajo informacije o usodi boeinga 777, zato se želijo srečati s premierjem in ministrom za promet. Očitajo jim, da so brez dokazov sklepale, da je letalo padlo v južni del Indijskega oceana in da nesreče ni preživel nihče.

Predstavnik svojcev iz Kitajske je ob prihodu v malezijsko prestolnico dejal, da bodo zahtevali opravičilo oblasti za njihov odziv na izginotje letala.

Malezijski minister za promet Hišamudin Husein je v soboto napovedal, da bodo nadaljevali iskanje morebitnih preživelih, čeprav so po njegovih besedah možnosti za to majhne.

Predmeti niso bili povezani z letalom
Konec tedna so območje iskanja premaknili okoli 1.850 kilometrov zahodno od avstralskega mesta Perth, potem ko so z analizo radarskih in satelitskih podatkov odkrili, da je letalo potovalo hitreje in tako preletelo manjšo razdaljo.
Po prvem dnevu iskanja na novem območju kitajski in avstralski ladji ni uspelo iz morja potegniti nobene razbitine letala. Čeprav sta našli nekaj predmetov, pa se je nato izkazalo, da niso povezani z letalom malezijske letalske družbe Malaysia Airlines, ki se je ponesrečilo pred tremi tedni.

Avstralsko vojaško ladjo so v nedeljo opremili z zelo izpopolnjenim iskalnikom črnih skrinjic in podzemnim plovilom brez posadke.

Kdaj konec iskanja?
Ameriški mornariški poveljnik Mark Matthews, ki skrbi za iskalnik črnih skrinjic, je dejal, da je iskanje zelo zahtevno, saj še zdaj ne vedo točnega kraja, kjer naj bi letalo padlo v ocean.

"Trenutno je območje iskanja praktično celotno območje Indijskega oceana, kar bi zahtevalo neskončno veliko časa za iskanje," je dejal.

Če to po njegovih besedah primerjamo z letalom družbe Air France, ki je leta 2009 padlo v Atlantski ocean blizu Brazilije, so imeli takrat veliko natančnejše informacije o kraju nesreče, pa so vseeno potrebovali dve leti.

Iskalna akcija poteka pod vodstvom Avstralije, ki je na čelo iskalnih skupin imenovala nekdanjega poveljnika zračnih sil Angusa Houstona.

Iz vode potegnili le smeti in ribiške mreže