Svet
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.1 od 43 glasov Ocenite to novico!
Katalonska vlada
Predsednik katalonske vlade Carles Puigdemont je španske oblasti obtožil, da so "dejansko ukinile avtonomijo Katalonije in uvedle izredne razmere". Puigdemont je znova poudaril, da referendum bo. Foto: EPA
Protestniki v Barceloni
Po jutranji policijski raciji se je v središču Barcelone zbralo na tisoče protestnikov, ki so zahtevali neodvisnosat Katalonije. Foto: EPA
Policija
Med protesti je prišlo tudi do nekaj "kratkih stikov" med protestniki in varnostnimi silami. Foto: EPA
Barcelona
Civilnodružbene organizacije so pozvale k mirnemu protestu. Foto: Reuters
Županja Girone
Španska vlada je zagrozila z ukrepanjem proti županom, ki bi sodelovali pri referendumu. Tovrstno namero je izrazilo več kot 700 županov oz. več kot dve tretjini. Oblasti so jih že začele klicati na zaslišanja, ki so se jih prvi med njimi udeležili v torek. Če jih na zaslišanja ne bo, jim grozi aretacija. Na zgornji fotografiji na zaslišanje prihaja županja Girone Marta Madrenas. Foto: EPA
VIDEO
Zunanji minister katalons...

Dodaj v

Katalonska vlada španski očita, da je prestopila "rdečo črto"

Izid morebitnega referenduma negotov
20. september 2017 ob 11:10,
zadnji poseg: 20. september 2017 ob 19:19
Barcelona - MMC RTV SLO, Reuters, STA

Deset dni pred napovedanim referendumom o neodvisnosti Katalonije od Španije se napetosti med Barcelono in Madridom zaostrujejo. Dodatnega olja na ogenj je prilila španska policija, ki je v sredo izvedla preiskave na nekaterih ministrstvih katalonske vlade v Barceloni.

Španske oblasti so iskale dokumente, ki so povezani z referendumom o neodvisnosti Katalonije, napovedanim za prvi oktober. Špansko ustavno sodišče ga je sicer razglasilo za nezakonitega.

Tarča racij so bili regionalno ministrstvo za gospodarstvo, notranje in zunanje zadeve, socialo in telekomunikacije ter poslopje davčne uprave. Med racijami je španska policija aretirala tesnega sodelavca podpredsednika katalonske vlade, ki je pristojen za gospodarske zadeve, Josepa Mario Joveja.

Skupno naj bi bilo prijetih 14 ljudi. Razlogi za aretacije niso bili takoj znani, je pa španska vlada zagrozila s kazenskim pregonom uradnikov, ki bodo sodelovali pri pripravi referenduma. Podpredsednik katalonske vlade Oriol Junqueras je za radio Catalunya dejal, da policija išče volilne plakate in drugo gradivo, ki je namenjeno za glasovanje na referendumu.

Tisoči protestnikov v podporo referendumu
Več tisoč protestnikov je nato od jutranjih ur dalje zasedlo ulico Gran Via v bližini Jovejevega urada in območja pred drugimi vladnimi uradi. Pri tem so nosili katalonske zastave in vzklikali gesla v podporo referendumu in neodvisnosti, kot so "Neodvisnost", "Okupacijske sile ven!" in "Glasovali bomo, da bomo svobodni". Prišlo je tudi do napetosti in prerivanj med protestniki in policisti.

"Uprimo se"
Predsednik civilnodružbene organizacije Katalonska narodna skupščina, ki se zavzema za neodvisnosti Katalonije, Jordi Sanchez je po Twitterju pozval k "mirnemu uporu" proti operaciji. "Napočil je čas – uprimo se mirno; pojdimo ven in branimo svoje institucije," je zapisal.

Puigdemont: Španska vlada uvedla izredne razmere
Na ukrepanje španske policije se je ostro odzval predsednik regionalne katalonske vlade Carles Puigdemont, ki je po kriznem zasedanju vlade presodil, da je španska vlada prestopila "rdečo črto" in "dejansko razveljavila samovlado Katalonije" ter "uvedla izredne razmere". Madrid je tudi obtožil "razveljavitve in zatiranja" svoboščin. V nameri po izvedbi referenduma ostajajo neomajni.

Rajoy poziva k zdravi pameti
Španski premier Mariano Rajoy je medtem vztrajal, da so bili prisiljeni ukrepati, katalonske separatiste pa je obtožil kršenja zakonov in ustave. "Na svetu ni demokratične države, ki bi sprejela, kar načrtujejo ti ljudje," je dejal in pozval Puigdemonta, naj deluje v skladu z zakonom in naj prizadevanja za neodvisnost prestavi v "vzvratno prestavo". Ob protestih, ki so jih sprožile policijske racije v Barceloni, je Rajoy pozval k pomiritvi in "vrnitvi k normalnosti in zdravi pameti, saj se referendum ne more zgoditi".

Policija zasegla več milijonov volilnih lističev
V torek je španska policija zasegla večjo količino dokumentov, ki so povezani s predvidenim referendumom in so bili pripravljeni, da jih pošljejo prebivalcem v Kataloniji za obveščanje o referendumu. V sredo je policija zasegla še več milijonov - po nekaterih navedbah celo devet milijonov - volilnih lističev, ki naj bi jih uporabili na glasovanju 1. oktobra. Našli so jih v skladišču, 45 kilometrov severno od Barcelone.

Madrid prevzema nadzor nad katalonskimi financami
Madrid prevzema tudi nadzor nad financami Katalonije. Španski finančni minister Cristobal Montoro je v petek regionalni vladi postavil rok za ustavitev priprav na izvedbo referenduma, sicer naj bi centralna vlada prevzela nadzor nad velikim delom katalonskih javnih financ. Pozno v torek je Montoro podpredsedniku katalonske vlade Oriolu Junquerasu poslal pismo, v katerem ga je obvestil, da se je rok iztekel in da nadzor nad financami v glavnem prevzema Madrid. Junqueras se je sicer v torek na odločitev španske vlade o prevzemu financiranja pritožil na vrhovno sodišče in pričakuje ugodno rešitev.

Barcelona: Napad na demokracijo
Na današnje dogajanje se je med drugim odzval nogometni klub Barcelona, ki je obsodil ukrepanje Madrida kot napad na "demokracijo, svobodo mnenja in pravico do samoodločbe".

Večina za referendum, manj za neodvisnost
Separatistične stranke v Kataloniji so na regionalnih volitvah septembra 2015 osvojile 47,6 odstotka glasov, s čimer so si v parlamentu zagotovile tesno večino 72 od skupno 135 sedežev. Na začetku meseca so sprejele zakon o organizaciji referenduma, ki ga je špansko ustavno sodišče kmalu razveljavilo. Kakšen bo izid morebitnega glasovanja, je težko napovedati, saj so redke ankete javnega mnenja. Po julijski anketi, ki jo je naročila katalonska vlada, bi se 41 odstotkov vprašanih izreklo za neodvisnost, medtem ko bi jih 49 odstotkov glasovalo proti. Si pa večina vprašanih želi referendum o vprašanju neodvisnosti.

G. V., A. V.
false
false
false
false
false
false
false
Barcelona
Prijavi napako
Komentarji
Tugomer1000
# 20.09.2017 ob 11:19
Podpredsednik katalonske vlade Oriol Junqueras je za radio Catalunya dejal, da policija išče volilne plakate in drugo gradivo, ki je namenjeno za glasovanje na referendumu.

Zakaj bi pa policija to iskala?
Ni to skrajno sumljivo, mislim, za članico EU?
sammy13
# 20.09.2017 ob 11:26
Kaj je spornega, če ljudje mirno izražajo svoje mnenje (na referendumu)?
el CARTEL
# 20.09.2017 ob 11:26
najbolj zanimivo od vsega je,
da je tako moralna EU tiho.

se pravi, lahko omejuješ demokracijo, če je to v interesu EU (ker še en izstop iz EU jim res ni v interesu).

čudno, da ni putin kriv za katalonijo.
johndeer
# 20.09.2017 ob 11:27
Predsedniški kandidati sedaj imate priložnost stopiti v podporo narodu, ki si želi samostojnost. Pa da vidimo, kdo ima...
sas
# 20.09.2017 ob 11:31
Vsi bi morali imeti pravico do samoodločbe. Tako kot smo jo imeli mi, jo morajo imeti Katalonci, Baski, Rusi v Ukrajini, Kurdi, itd. ...
opat
# 20.09.2017 ob 11:51
Dogodki me spominjajo na zadnje trenutke Jugoslavije, ko nam je zvezna uprava iz Beograda nagajala pri osamosvajanju. Takrat smo bili separatisti in notranji sovražnik. Mislim, da bolj ko bo Madrid nagajal kataloncem, bolj se bo krepila njihova narodna zavest. Madrid si dela s tem medvedjo uslugo. Kataloncem želim veliko dobrega na poti do samostojnosti. Slovenija, ki je pred kratkim končala ta proces pa naj bo prva, ki jih bo priznala.
čača
# 20.09.2017 ob 11:25
Jordi Sanchez je prek Twitterja pozval k "mirnemu uporu" proti operaciji. "Napočil je čas - uprimo se mirno; pojdimo ven in branimo svoje institucije," je zapisal.

Bravo!
sas
# 20.09.2017 ob 11:27
A ni po raziskavah več kataloncev proti odcepitvi kot za? S temi policijskimi akcijami je vse skupaj malo kontra produktivno s strani španskih oblasti ... dejansko voda na mlin tistim za odcepitev.
feminist
# 20.09.2017 ob 11:31
Zakaj bi pa policija to iskala?

vlada v Madridu meni da je referendum nezakonit in ustavno sodisce pravi da je neustaven; potem verjetno iscejo vsak drek, ki bi pokazal na "zaroto" v javnih ustanovah ali kaj podobnega. pomoje.

kakorkoli ze, mislim da tale akcija se bolj spila v roke podpornikom neodvisnosti Katalonije.
seba goričan
# 20.09.2017 ob 11:26
kaj tem špancem ni jasn?
ni maitre
# 20.09.2017 ob 11:52
Zastraševanje, grožnje, racije, aretacije...ne hvala za tako demokracijo.
Krimsky
# 20.09.2017 ob 11:33
Referendum je razumljivo sporen za centraliste ...
~
... za sledilce ameriške Deklaracije o neodvisnosti, kjer ljudstvo lahko odpravi oblast in si postavi novo − je referendum pravica, ki si jo preprosto vzamemo, če smo dovolj korajžni ...
Janezski
# 20.09.2017 ob 11:49
Tudi Slovenci smo bili na svoji poti k samostojnosti deležni pritiskov in še marsičesa.... iz Beograda.

Katalonci imajo seveda tudi mojo podporo.
Funky_funky
# 20.09.2017 ob 11:38
Oblast in država so pod ljudmi in morajo delat za ljudi.

Kako je lahko volja ljudi neustavna

To kar večina reče, tako mora biti, pa če nam je všeč ali ne.
Piha
# 20.09.2017 ob 12:27
Ne pozabite, da se je v Španiji Francov fašistični režim končal pred le 42 leti. Pod tem režimom so bili Katalonci zatiran narod. V Madridu pa nekdanja ideologija očitno še živi. Da bi parlament uzakonil ta referendum je misija nemogoče.
ti-ne
# 20.09.2017 ob 12:21
Represija španske vlade je najboljša reklama za katalonsko neodvisnost.
GORILA
# 20.09.2017 ob 12:04
Naj bo legitimno, naj odloca referendum in stvar resena. Tudi v Sloveniji bo to kmalu, ker Zahod Slovenije dobi prevec Vzhod pa premalo, ustvarja se razlika kar pa ni prav.

...kaj več pa dobijo Jesenice od Ptuja?
...ali pa Tolmin od Črnomlja?
fritaja
# 20.09.2017 ob 12:44
sas
# 20.09.2017 ob 11:31
Vsi bi morali imeti pravico do samoodločbe. Tako kot smo jo imeli mi, jo morajo imeti Katalonci, Baski, Rusi v Ukrajini, Kurdi, itd. ...


A res čisto vsak? Torej jo imamo tudi Istrijani... ;)
blue_house
# 20.09.2017 ob 12:35
Za EU je demokracija nesprejemljiva. Ce Katalonci pridejo blizu neodvisnosti, se bo nanje vsul plaz iz Bruslja (nimate clanstva v EU, nimate evra, nimate skupnega trga itd) in ljudje se bodo ustrasili.

Malo off topic, pa ne povsem: ali so se ljudje danes pripravljeni odpovedati googlu, ali pa FB-ju, za dosego politicnega cilja? Morda pa so neoliberalci vendarle zmagali, saj so nas tako pomehkuzili, da raje dolgorocno crkujemo s sluzbo v Lidlu za 300 eur, kot da bi kratkorocno nekaj vehemento zahtevali in dolgorocno ziveli bolje.
severna zvezda
# 20.09.2017 ob 12:04
Je za razumeti Špance (Madrid) - kdo pa bi se odrekel kuri, ki nosi zlata jajca in JE za razumeti Katalonce, ki že leta kot primer za osamosvojitev navajajo prav ''slovensko zgodbo''.....

Je pa že kar malo groteskno vse skupaj, kar se odvija v zadnjih dneh: Tarča racij je bilo regionalno ministrstvo za gospodarstvo, notranje in zunanje zadeve, socialo in telekomunikacije ter poslopje davčne uprave.

,...... Ja, ''super'', zdaj naj jim še vodo odklopijo, pa kaj shekajo ..... To ni način! Naj se referendum izvede in % bodo prevagali v eno ali drugo stran. Nikoli pa ne bodo vsi zadovoljni. Ne v Barceloni ne v Madridu.

Upam, da ne pride še do kakšnih žrtev......
oziris.va
# 20.09.2017 ob 11:51
Upam, da bodo ZDA poslale svoje čete, ali vsaj čete NATO-a branit Katalonijo.

Ali pa so jenkiji na strani Špancev? Ker potem bodo Katalonci postali odpadniki (= Krim 2.0) in jih bodo hoteli spet demokratizirat?
kroksi
# 20.09.2017 ob 11:42
Beograd efekt
tron
# 20.09.2017 ob 12:36
Ko si enkrat tako daleč več ni poti nazaj, Katalonci bodo slej kot prej dosegli svoje, s silo se tega ne da ustaviti.
xyxy
# 20.09.2017 ob 12:06
Katalonci sedaj doživljajo tisto, kar smo mi pred plebiscitom. Upam, da jih bo Slovenija in ostale države ki so se osamosvojile javno podprle!
somebody_87
# 20.09.2017 ob 16:07
Še pomnite, tovariši, ko je Španija podprla samostojnost Kosova?

Španija ni podprla samostojnost Kosova niti ga dandanes ne priznava. Kar je logično.
severna zvezda
# 20.09.2017 ob 12:49
V Madridu imajo kar nekaj ''adutov'' - t. i. diplomatskih, zakaj uradno lahko delajo to, kar pač delajo.....

1) Posamično Slovenije niso priznali kot neodvisne, dokler ni celotna Evropska skupnost na Befehl Nemčije to storila (1992)..... Drugo je, kako so potem bilateralne akcije stekle med RS in ŠPA. kasneje (diplomatske misije, gospodarsko sodelovanje ...); .....

2) Tudi Kosova Španija ni priznala - je že vedela, zakaj (* pustimo ob strani dejstvo, kako je do samost. Kosova sploh prišlo = ZDA in kako je potem naša vlada hitela s priznanjem...).

Skratka, Španija (Madrid) ima nekaj ''načelnih diplomatskih asov'' v rokavu, zato tudi z lahkoto oponira Kataloncem.... In kar nekaj velikih držav seveda Kosova ni in ne bo priznalo, zato se lahko ŠPA. nadeja tudi tak isto vzajmene podpore pri zavrnitvi izvedbe ali celo rezultatov morebitnega referenduma.

Katalonci znajo biti in ostati brez podpore ''velikih'' in Bruselj je itak *??=******* (vstavi pridevnik).
graf314
# 20.09.2017 ob 19:08
Tovrstne hard poteze Španije samo še bolj podžigajo voljo po samostojnosti. Če bi takole slaboumno in diktatorsko delovala Britanija pred kratkim, bi bila danes Škotska neodvisna.
firtoh
# 20.09.2017 ob 13:31
Fašizem v Španiji ni umrl s Francom
WeeBay
# 20.09.2017 ob 11:40
Vse skupaj zelo nedemokratično? Bodo ZDA posredovale? Aja saj res španija nima nafnih polj tako kot Venezuela tako da se ne splača. Ko maduro stori podobno ga takoj obsodijo tu v Španiji pa še vedno nič. Zanimivo.
KovacevaKobila
# 20.09.2017 ob 20:08
"Na svetu ni demokratične države, ki bi sprejela, kar načrtujejo ti ljudje," ...

He he he. Če prav razumem torej na svetu ni demokratične države, ki bi sprejela voljo ljudstva?

Ob protestih ... je Rajoy pozval k pomiritvi in "vrnitvi k normalnosti in zdravi pameti, saj se referendum ne more zgoditi".

Zahod ima vsekakor precej ambivalenten odnos do samoodločbe. Ko se dogaja v tujih državah in jim je v interesu (recimo Jugoslavija), vzneseno grulijo o volji naroda, pravici do svobodnega odločanja in ostalih 'temeljih demokracije'. Ko se dogaja pri njih ali pa jim ni v interesu (Katalonija, Škotska, Krim itn.), pa je to 'kriminal', 'neizvedljivo', 'nenormalnost', 'nezdrava pamet' itn.
simonoff
# 20.09.2017 ob 15:39
Katalonija ni neka majhna, zgolj administrativna pokrajina ima okoli 7 milijona prebivalcev. Imajo tudi svoj jezik in kulturo, narodno zavest in razvito gospodarstvo (sploh v primerjavi s Španci). Izpolnjujejo vse pogoje za samostojnost, saj so avtonomna pokrajina s svojim parlamentom.

Če Katalonija nima pravice do samostojnosti, kako je Slovenija lahko samostojna? Slovenski jezik je bistveno bolj podoben balkanskim jezikom, kot je katalonščina španščini. Tudi pot do samostojnosti Katalonije je zelo podobna naši.

Edina razlika je v tem, da Vatikan nikoli ne bo podprl odcepitve Katalonije, ker so politični interesi drugačni.
blue_house
# 20.09.2017 ob 13:02
fritaja

Tako je, tudi Istrijani, Trzacani, Mariborcani. In potem bi morda javnost koncno uvidela, da je nacionalna drzava najvecji idiotizem v zgodovini clovestva. Svica je uspesna ravno zato, ker niso narod, tako kot Nemci, Italijani itd., pac pa skupina ljudi, povezana z direktno demoktacijo.

Slovenec na meji s Hrvasko ima vec skupnega s svojim sosedom Hrvatom kot z mano, ki zivim v Ljubljani. Pa kljub temu na nek nacin jaz odlocam o njuni usodi, namesto da bi oni sami.
HALOZAN2
# 20.09.2017 ob 20:00
To zgodbo poznamo.
"Hoće da se odcepe a mi jim nedamo."
Neodvisnost je za pogumne.
Še kri bo tekla.
moj komentar
# 20.09.2017 ob 19:59
ti-ne

Čisto prav je da je Juga razpadla.
Toliko različnih tujih plačancev, kvizlingov in nacionalistov ne more živeti v skupni državi.
the law1
# 20.09.2017 ob 19:54
@Skippy

Tu gor so sami ljubitelji diktatur, ki si zakone razlagajo tako, kakor njim paše. Groza no.

V Španiji se sedaj izvaja DIKTATURA prava nad željo večine kataloncev, da se referendum izvede.
the law1
# 20.09.2017 ob 19:51
@Skippy

In kdo omejuje demokracijo? Glavna značilnost je spoštovanje pravne države, ki pa se tu očitno krši, ker niso omogočeni zakonski pogoji za referendum. Sicer pa brezveze rusofilom to razlagat - za njih so zakoni samo črke na papirju.

Dajmo že enkrat končat s tem absurdom fiktivne pravne države, ki je nad vsem. Tudi nacisti so v nemčiji delovali skladno z zakonodajo. Kaj pa takšna pravna država?

Ta koncept, da je ustava nekaj nesprejemenljivega in nezmotljivega je pač iz trte zvit. Kot vidimo npr. UK nima spisane ustave in je 100% bolj demokratična od Španije kot tudi od ostale kontinentalne evrope, ki se utaplja v greznici birokratskega bullshita. UK je pač referendum škotom dovolili. Dovolili so tudi referendum Gibraltarju kjer so glasovali, da se nočejo priključiti k Španiji

Katalonci imajo 100% pravico do samoodločbe in pika. Kako bodo glasovali pa nobeden ne ve oz. kot zgleda bi celo glasovali za povezavo s Španijo
Radenm
# 20.09.2017 ob 19:49
Skippy

In kdo omejuje demokracijo? Glavna značilnost je spoštovanje pravne države, ki pa se tu očitno krši, ker niso omogočeni zakonski pogoji za referendum. Sicer pa brezveze rusofilom to razlagat - za njih so zakoni samo črke na papirju.


Po tej logiki je Slovenija nezakonito neodvisna država, saj je bila pravica do samoodločbe po ustavi SFRJ pogojena s privolitvijo vseh republik. Pa smo imeli plebiscit, pa smo glasovali za neodvisnost, pa smo imeli vojno. Čeprav so iz Beograda rekli da tega ne smemo narediti, čeprav je Beograd poskušal odvepitev zatreti.

Ampak mil, Slovenci, smo se pač požvižgali na zakone ki so nam jih vsilili neki Srbi iz Beograda; na podoben način se zdaj Katalonci požvižgajo na zakone ki so jim jih vsilili neki Kastijlci iz Madrida.

Tudi naša samostojnost po ustavi SFRJ ni bila zakonita. Zdaj te pa vprašam, ali si še vedno pripravljen postavljat zakonodajo nad pravico do samoodločbe naroda?
rastislav
# 20.09.2017 ob 19:53
Ampak ravno spoštovanja pravne države je demokratično!

Niti ne. Demokracija pomeni vladavina ljudi. Kar pomeni, da se velja tisto, kar hoče večina. Kar je seveda ok, dokler, ni večina različna na različnih geografskih ebmočjih. To je eden od razlogov zakaj obstaja toliko različnih držav. Ker je večino predstavlje v različnih državah razlina opcija.
delfino_
# 20.09.2017 ob 17:53
Bruselj, ljubitelj in podpornik oranžnih revolucij, jih tudi podpira kajne?!
karlo6
# 20.09.2017 ob 14:53
Katalonci mogoče ne vedo da v EU ni več normalnega kapitalizma, ni več demokracije,še manj spoštovanja človekovih pravic, ampak je zavladal fašizem v vsem svojem sijaju in se bo še krepil do bridkega konca.
mb128
# 20.09.2017 ob 14:32
No ja koliko čitam tuje medije naj bi celo aretirali nekaj predstavnikov katalonskega parlamenta.
Če mene vprašate se bo zadeva slej kot prej preselila pred VS ZN. Da se to ni že zgodilo se imajo španci samo za zahvaliti temu, da so članica Nato&Eu. Če ne bi biki ali pa če ne bi bili pogou Zda bi bil ogenj v strehi že zdavnaj!
V končni fazi pa to ni samo Španski problem. To se še kako tiče Francije, VB, Belgije, Izraela in nenazadnje Zda samih. Kaj mislite, če bi npr. indijancem podelili pravico do samoodločbe, bi ti še hoteli biti v Zda?!
moj komentar
# 20.09.2017 ob 13:15
Ne bi si več upal trditi, da je španija demokratična država.

Saj tudi nikoli ni bila.
Španija je monarhija. O vsem pomembnem odloča kralj iz ozadja.
Parlament je le nateg za naivno rajo....
Valuk_
# 20.09.2017 ob 12:47
Ne bi si več upal trditi, da je španija demokratična država. Vsa podpora Kataloncem
GORILA
# 20.09.2017 ob 11:42
To kar večina reče, tako mora biti, pa če nam je všeč ali ne.

...to je pa pač preveč enostavno razumevanje demokracije!
Alchemist
# 20.09.2017 ob 23:13
Bolj bo španska vlada zaostrovala razmere, bolj bodo Katalonci se nagibali k podpori neodvisnosti.
moj komentar
# 20.09.2017 ob 19:50
Katalonija že ima svojo avtonomijo, svojo vlado in svoj parlament.
Toliko za nevedneže....
janroz
# 20.09.2017 ob 16:10
Smo v 21. stoletju pa nekatere države še vedno ne dojamejo kaj je demokracija! Zakaj se Kataloncem preprečuje referendum? Se je Madrid kdaj vprašal zakaj Katalonci to počnejo? Prav zaradi te hinavščine veliko narodov po svetu še vedno trpi, ker je jasno, če Evropa podpre npr. Kurde, potem bo težko oporekala zahtevam Kataloncev. Namesto da bi se trudili za povezovanje, da bi dali ljudem več svobode v odločanju, se posamezne države vse bolj približujejo diktatorskemu načinu vodenja. Morda je Madrid našel vzornike v Turčiji? Če bo Madrid prepričal Katalonce, da lahko v skupni državi dobijo več samostojnosti, da lahko o določenih stvareh odločajo sami bodo težave zagotovo manjše, s takimi pritiski, s silo, grožnjami ... se lahko dan D samo odmakne in nič več! Zakaj se ne odpre odprta razprava tudi na ravni EU, zakaj EU tišči glavo v pesek in se zgane samo če je to v interesu ZDA? Slovenija je občutila to ignoranco EU in ZDA. Potrebna je bila vojna, da so nas priznali, po drugi strani pa so spodbujali razpad Jugoslavije, neverjetna dvoličnost. Naš bivši sodnik ES za človekove pravice izjavi, da je spor Slovenije s Hrvaško glede arbitražne sodbe povsem nepomembno vprašanje za EU? Kaj pa je potem pomembno za EU, delovanje korporacij, krepitev finančne oligarhije, tlakovanje poti v suženjstvo narodov? Mar ni spoštovanje vladavine prava nekaj temeljnega za obstoj družbe? In prav na tem se lomijo kopja ali narodu dovoliš, da z uporabo vladavine prava sam odloča o svoji usodi, zakaj mora pravo vedno slediti nekim "višjim" ciljem, ki so znani in v interesu peščice povzpetnikov!! Gospod Zupančič, razočarali ste na celi črti in to kar nam sedaj prodajate vi, kar nam prodaja EU politika je "visoka politika", ki očitno ni za rajo! Torej smo mi samo talci in nemi spremljevalci dogodkov brez možnosti in pravice vplivanja? Je vse, kar nas boli, kar nas moti obrobno, bizarno? Ja, vsi nismo na vaši ravni in ravni EU politike?
vxxxx
# 20.09.2017 ob 15:46
MatjazP
# 20.09.2017 ob 14:11
Prijavi neprimerno vsebino
Države v Evropi bi morale razpasti na manjše samostojne enote..
Morda bi potem celo EU imela nek smisel kot zveza majhnih suverenih držav. Samo dokler so Nemčija, Francija, Italija tako velike, to ne bo šlo..
---------------------------------------------------------------------------
Evropa je enkrat v zgodovini bila sestavljena iz 150 milionov državic in potem so se te državice združevale in vrjetn ne iz tega razloga, da bi potem nekateri pametni v letu 2017 iz vsake vasice delal svojo državo !

Tisti ki razmišljate, da bi bilo bolje, če bi države razpadle na manjše državice v katerih bi živeli samo ljudje s skupnimi interesi ( verskimi, ekonomskimi, nacionalnimi,..... ) povem sledeče :
To vrjetn razmišljajo tisti, ki živijo v večjih skupnostih - naj grejo živet nekam na samem ( v gozd ali puščavo ) pol bojo dobil občutek, zakaj so se ljudje povezovali v skupnosti ( neglede na lepoto, bogatstvo in uporabnost )
vxxxx
# 20.09.2017 ob 15:35
RJSlo
# 20.09.2017 ob 13:56
Prijavi neprimerno vsebino
vxxxx
# 20.09.2017 ob 13:35
Ne more se delat iz vsake občine državo - sej ni čudn, da so vsi zmešani !
Države v sedanjih oblikah obstajajo iz nekega namena.
Če bi bilo tako kot večina tuki razmišlja, bi bilo najbolj logično, da bi se Hollywood od AAmerike odcepu !
-------------------------------------------------
No ja. In pride tudi ta dan, ko ti kliknem plus, ker se strinjam s tvojim komentarjem. :))

--------------------------------------

Hvala lepa prjatu !
čarli
# 20.09.2017 ob 15:17
RJSlo
No ja. In pride tudi ta dan, ko ti kliknem plus, ker se strinjam s tvojim komentarjem. :))


Zanimivo. Če bi pa kdo pred 30 leti to rekel se pa zagotovo s tem ne bi strinjal ane:)
Kazalo