Potnike ruske ladje so rešili s helikopterjem, reševalna kitajska ladja pa je nato tudi sama morala priznati premoč ledu. Foto: EPA
Potnike ruske ladje so rešili s helikopterjem, reševalna kitajska ladja pa je nato tudi sama morala priznati premoč ledu. Foto: EPA

Ledolomilec Polar Star, ki je danes odrinil iz Sydneyja, bo tako priskočil na pomoč ruski raziskovalni ladji Akademik Šokalskij, ki je v antarktičnem ledu obtičala 24. decembra, in kitajskemu ledolomilcu Snežni zmaj, ki je pomagal pri uspešnem reševanju 52 potnikov Akademik Šokalskija, nato pa obtičal še sam.

Ameriški ledolomilec je sicer precej močnejši od obeh ladij. Ima tako dizelske kot bencinske turbinske motorje in 75.000 konjskih moči (56 megavatov). Za primerjavo: Šokalskij naj bi imel 3.000 konjskih moči, Snežni zmaj pa 18.000.

122-metrska ameriška ladja lahko reže do šest metrov debel led, pluje pa lahko skozi led debeline 1,8 metra. Na njegovem krovu je 140 članov posadke, imajo tudi dva helikopterja.

Avstralci prosili Američane za pomoč
Polar Star je Avstralija, ki koordinira reševalno akcijo, zaprosila za pomoč pri reševanju ujetih ladij. Ameriška ladja se je sicer v Avstraliji ustavila pred začetkom misije, v okviru katere naj bi očistila pot za ameriško raziskovalno postajo na Antarktiki, imenovano McMurdo Station.

Na krovu Šokalskija je 22 članov posadke, na Snežnem zmaju pa naj bi jih bilo 101. V nevarnosti niso, saj sta obe ladji dobro založeni. Potnike so s Šokalskija uspešno rešili s pomočjo helikopterja kitajske ladje, ki jih je prepeljal na avstralski ledolomilec Aurora Australis.