Skrušeni sorodniki žrtev pred spominskim obeležjem, postavljenim v spomin na žrtve torkove nesreče. Foto: EPA
Skrušeni sorodniki žrtev pred spominskim obeležjem, postavljenim v spomin na žrtve torkove nesreče. Foto: EPA
Andreas Lubitz
Andreas Lubitz je bil navdušen nad jadralnim letalstvom, prek katerega je vstopil v svet letal in se nato odločil za poklic pilota. Predsednik lokalnega letalskega kluba Westerwald, katerega član je bil Lubitz, ga je opisal kot "zelo prijaznega, zabavnega in vljudnega". Biti pilot so bile njegove sanje. Foto: MMC RTV SLO/Reuters
Preiskovalci v Montbauru, kjer je Lubitz živel s starši. Foto: EPA
Francoska žandarmerija je sporočila, da so reševalci doslej našli okoli 400 delov trupel žrtev, ki so jih poslali na analizo. Foto: EPA
Foto: MMC RTV SLO/Reuters
Preiskovalci so zasegli tudi osebni računalnik. Foto: MMC RTV SLO/Reuters
Lubitz
Kot so sporočili iz nemške letalske družbe, je bil nemški kopilot "100-odstotno usposobljen za letenje". Foto: MMC RTV SLO/EPA
Preiskovalci iščejo posmrtne ostanke potnikov. Foto: MMC RTV SLO/Reuters
Preiskava odstira pogled v okoliščine nesreče
Pretreseni sorodniki žrtev na prizorišču
Pilot je imel zdravstvene težave

Lufthansa, v katere lasti je Germanwings, je medtem svojcem potnikov ponudila do 50.000 evrov takojšnje finančne pomoči.

Kot so sporočili z düsseldorfske klinike, zaradi varstva podatkov pacientov ne morejo povedati drugih podrobnosti, bodo pa Lubitzevo medicinsko kartoteko predali policiji. "V celoti in z vsemi močmi bomo podprli preiskavo državnega tožilstva," je dejal profesoer Klaus Höffken, direktor in predsednik sveta klinike. "Izrekamo sožalje žrtvam letalske katastrofe." Lubitz je omenjeno kliniko zaradi "diagnostičnih razjasnitev" obiskal februarja in nazadnje 10. marca.

Kot je znano, so preiskovalci v hiši Lubitzovih staršev našli strgan bolniški list, s katerega je razvidno, da bi moral biti več dni, tudi na usodni torek, ko je v nesreči, ki naj bi jo povzročil namerno, umrlo 150 ljudi, na bolniškem dopustu. "Odkrili smo sled, ki jo moramo zdaj skrbno proučiti," je dejal Markus Nieczery s policije v Düsseldorfu. "Za zdaj še ne moremo povedati, kaj smo našli, lahko povemo le to, da je pomembna sled za tem, kar se je zgodilo," je še dejal. Kot poroča nemški Rheinischer Post, naj bi preiskovalci našli dva bolniška lista.

Za kakšno bolezen naj bi šlo, ni znano, v medijih je sprva zakrožilo, da je šlo za depresijo, bolezen pa je Lubitz skrival tako pred delodajalcem kot sodelavci.

Nizkocenovnik Germanwings navedb, da bi moral biti Lubitz v torek na bolniškem dopustu, ni ne potrdil ne zanikal. Tiskovni predstavnik družbe je danes le dejal, da družba ni mogla vedeti za to, če ji kopilot ni predložil zdravniškega potrdila.

Najdeni bolniški listi za več dni
Tožilstvo v Düsseldorfu je po pisanju Reutersa sporočilo, "da zaseženi zdravstveni izvidi kažejo na njegovo bolezensko stanje". In dalje, "dejstvo je, da so našli njegove strgane bolniške liste za pretekle dni in tudi za dan, ko se je zgodila nesreča. Ti med drugim kažejo, da ni bil sposoben delati, in tako podpirajo domnevo, da je svojo bolezen skrival pred delodajalcem in stanovskimi kolegi".

Preiskovalci domnevajo, da naj bi letalo s 144 potniki in šestimi člani posadke v torek prostovoljno in namerno v francoskih Alpah zrušil ravno Lubitz. Da bi bolje razumeli, kaj se je dogajalo, so kriminalisti danes dopoldne štiri ure preiskovali hišo njegovih staršev v Montabauru, v kateri je občasno živel, kot tudi njegovo stanovanje v Düsseldorfu. V njegovem stanovanju preiskovalci niso našli niti poslovilnega pisma niti kakšnega drugega sporočila, v katerem bi namignil, kaj bo storil. Prav tako niso našli ničesar, kar bi kazalo na politično ali versko ozadje torkove tragedije.

Na letalu ni bilo Slovencev
Slovensko ministrstvo za zunanje zadeve je potrdilo, da med žrtvami letalske nesreče ni slovenskih državljanov.

Med potniki je bilo 75 Nemcev in 50 Špancev, po trije Britanci, Kazahstanci in Američani, preostali potniki so bili med drugim iz Argentine, Avstralije, Belgije, Kolumbije, Danske, Izraela, Japonske, Maroka, Mehike, Nizozemske in Irana.

Zdravil naj bi se za depresijo
Nemški Bild poroča, da naj bi Lubitz, ki je bil goreč navdušenec nad fitnesom in tekom, trpel za depresijo in izgorelostjo, pri tem pa se sklicuje na anonimni vir v Lufthansi. Vir je dejal, da se je Lubitz, ki so ga v hčerinski družbi Lufthanse za nizkocenovne polete Germanwings zaposlili leta 2013, štiri leta pred tem naj bi se dobro leto in pol zdravil na psihiatričnem oddelku zaradi depresije. "Imel je psihične težave, zaradi česar je potreboval redne medicinske preglede," trdi vir. Zasebnega terapevta naj bi obiskoval še vedno.

The Telegraph na spletni strani neuradno objavlja, da je bil Lubitz zaročen. Poročiti bi se moral naslednje leto, a je bila zaroka nedavno razdrta. Daily Mail navaja, da naj bi zaradi tega "padel v osebno stisko". Preiskovalci ne želijo razkriti več informacij, dejali so le to, da niso našli samomorilskega sporočila.

Prvi mož Lufthanse Carsten Spohr je že v četrtek potrdil, da je Lubitz kmalu po začetku šolanja leta 2008 naredil šestmesečni premor, po katerem pa je znova opravil vsa testiranja. O razlogih za ta premor Spohr ni hotel ugibati, je pa zatrdil, da je bil Lubtiz "stoodstotno primeren za letenje" in je delal brezhibno.

Mesto nesreče letala v francoskih Alpah so medtem ob spremstvu psihiatrov, zdravnikov in članov Rdečega križa že obiskali svojci žrtev. Svojcem jemljejo DNK-vzorce, da bi prepoznali ostanke žrtve.

Našli 400 delov trupel
Reševalci so doslej našli okoli 400 delov trupel žrtev, ki so jih poslali na analizo, je sporočila francoska žandarmerija. "Doslej nismo našli še nobenega celega trupla," je v kraju Seyne-les-Alpes, ki je od prizorišča oddaljen približno sedem kilometrov, še pojasnil predstavnik žandarmerije. Koliko časa bo iskanje še trajalo, predstavnik žandarmerije ni želel povedati. Je pa izpostavil, da so pogoji na zelo težko dostopnem območju, kjer je strmoglavilo letalo, izredno težki.

Starši pod nadzorom
Policija je sicer še vedno navzoča v hiši staršev Andreasa Lubitza v Montabauru, saj to ni edina travma, ki so jo doživeli - njun drugi sin je namreč umrl v prometni nesreči. Po pisanju BBC-ja pa bi se pri njima lahko pojavil postravmatski šok, v katerem bi se čutila posredno odgovorna za smrt 150 ljudi.

Na spominski slovesnosti tudi Gauck
V nemškem mestu Haltern je danes potekala spominska slovesnost za 16 dijakov in dve učiteljici, ki se je je udeležil tudi nemški predsednik Joachim Gauck. Ta je med drugim dejal, da žalujočim ne more odvzeti trpljenja, lahko pa jim ponudi podporo in pomaga, kjer lahko. Po spominski maši se je Gauck pogovoril s svojci žrtev, ki so to želeli. Spominske maše se je udeležila tudi predsednica zvezne dežele Severno Porenje-Vestfalija Hannelore Kraft.

Opravil je psihološke teste
Po do zdaj znanih podatkih, ki so jih preiskovalci dobili iz proučitve prve črne skrinjice, je bil v času nesreče airbusa A320 družbe Germanwings, ki je bil na poti iz Barcelone v Düsseldorf, v pilotovi kabini le kopilot Lubitz. Glede na posnetek je bil pred trčenjem v goro živ, njegovo dihanje je bilo, kot so razbrali iz posnetka, mirno. Iz nemške letalske družbe Germanwings so sporočili, da je bil nemški kopilot "100-odstotno usposobljen za letenje". Opravil je tudi vse psihološke teste, prav tako pa naj ne bi imel povezav s terorističnimi organizacijami.

Nemški mediji poročajo, da je bilo pilotu ime Patrick Sonderheimer, ki je bil po besedah njegovega nekdanjega kolega poročen in je imel dva majhna otroka, veljal pa je za enega najboljših pilotov nemške letalske družbe. Bild poroča, da je Sonderheimer najprej tolkel po vratih pilotske kabine, v katero se je zaprl Lubitz, potem pa skušal vanjo vdreti s sekiro, a mu to ni uspelo.

Varnostni postopki za vrata
Zadnja komunikacija med pilotoma, ki je potekala v nemščini, je bila, preden je pilot zapustil pilotsko kabino. Pogovarjala sta se glede standardnih postopkov in ni zaznati ničesar neobičajnega, razen, da so Lubitzevi odgovori postajali čedalje bolj skopi in kratki. Proti koncu poleta je slišati, kako se oglasi alarm, ki nakazuje bližino tal.


Večina letalskih družb je po torkovi nesreči nemškega letala, ki je bilo na poti iz Barcelone v Düsseldorf, spremenila pravila v pilotski kabini. Od zdaj bosta morala biti v pilotski kabini iz varnostnih razlogov vedno dva človeka.

V EU-ju v odzivu na letalsko nesrečo na jugu Francije preučujejo možnost uvedbe pravila o obvezni stalni navzočnosti dveh članov letalske posadke v pilotski kabini, so danes v Bruslju povedali viri pri EU-ju. Nekatere letalske družbe so to pravilo same uvedle že v četrtek, danes so jim sledili vsi nemški letalski prevozniki.

Po terorističnih napadih 11. septembra 2001 so vrata pilotske kabine zaklenjena in zavarovana s posebno kodo, ki jo poznajo le člani osebja. Če bi kopilot ostal sam v pilotski kabini in doživel srčni napad ali nenadno slabost, bi pilot lahko s svojo kodo odprl vrata. Edina možnost, da se to ne bi zgodilo, je, če bi kopilot omenjeno kodo blokiral, to možnost pa v pilotski kabini imajo prav zaradi morebitne ugrabitve letala.

Preiskava odstira pogled v okoliščine nesreče
Pretreseni sorodniki žrtev na prizorišču
Pilot je imel zdravstvene težave