Še vedno skrivnostna kitajska vojska ni sporočila, kdaj je bil izveden uspešen pristanek. Foto: Reuters
Še vedno skrivnostna kitajska vojska ni sporočila, kdaj je bil izveden uspešen pristanek. Foto: Reuters
Liaoning
Kitajska ljudska armada je Liaoning prevzela septembra letos. Foto: Reuters

Lovec J-15 domače izdelave je vzletel in pristal na letalonosilki Liaoning. Gre za nekdanjo letalonosilko Varjag sovjetske izdelave, ki jo je s partijo povezano kitajsko podjetje leta 2001 odkupilo od Ukrajine, da bi jo spremenili v plavajočo igralnico, vendar je lani vojska priznala, da jo prenavljajo v prvo kitajsko letalonosilko.

Na kitajski televiziji je bilo mogoče videti pristanek letala, ki so ga na krovu zaustavili s pomočjo kljuke na letalu, kar pomeni, da se Kitajska že ponaša z napredno tehnologijo za pristajanje. Po navedbah kitajske državne tiskovne agencije Šinhua lahko J-15 nosi različne vrste rakete.

Kitajska je letalonosilko pridobila v času, ko je vpletena v ozemeljske spore z Japonsko v Vzhodnokitajskem morju in z Vietnamom ter s Filipini v Južnem azijskem morju.

Kraljica med vojaškimi ladjami je najnovejša v nizu pridobitev v procesu obsežne modernizacije vojske, ki naj bi vzpenjajočo Kitajsko postavili ob bok drugim vojaškim velesilam.

Lani so tako Kitajci predstavili svojo različico radarsko slabo opaznega vojaškega letala, oblikovali elitno helikoptersko enoto in septembra letos splavili še svojo prvo letalonosilko.

Odhajajoči kitajski predsednik Hu Džintao je na nedavnem partijskem kongresu, ki je pomenil začetek polletnega procesa zamenjave kitajskega vodstva, posebej izpostavil sposobnost mornarice, da zaščiti pomorske interese in po potrebi "zmaga v lokalni vojni".

Da bi lahko konkurirala drugim velesilam, Kitajska vsako leto povečuje vojaški proračun, in čeprav je ta še vedno znatno manjši v primerjavi z ameriškim, so v Washingtonu vseeno zaskrbljeni, saj azijska velesila v zadnjih dveh desetletjih letno povečuje sredstva za vojaško blagajno za več kot deset odstotkov.