Svet
Moskva
Reševalci so območje iskalne akcije trupel preminulih in delov letala razširili na območje 40 hektarjev. Foto: Reuters
Antonov An-148
Letalo tipa Antonov An-148. Foto: Reuters
VIDEO
Preiskava letalske nesreč...

Dodaj v

Letalsko nesrečo v Rusiji bi lahko povzročil led na senzorjih za hitrost

Reševalci razširili območje iskanja posmrtnih ostankov
13. februar 2018 ob 17:04
Moskva - MMC RTV SLO, Reuters, STA

Letalsko nesrečo, v kateri je v nedeljo v Rusiji umrlo 71 ljudi, bi lahko povzročil led na senzorjih za merjenje hitrosti, zaradi česar v pilotski kabini niso imeli pravih podatkov o hitrosti, so sporočili preiskovalci.

Senzorji se zaradi ledu namreč niso dovolj segreli, zaradi česar pilot in kopilot nista imela pravih podatkov o hitrosti letala, so po pregledu prve črne skrinjice, ki beleži podatke o letu, pojasnili na ruskem Meddržavnem odboru za letalstvo, ki preiskuje letalske nesreče.

Trenutno so sicer temperature na območju Moskve krepko pod lediščem, minuli konec tedna pa so območje zajele tudi najobilnejše snežne padavine v zadnjem stoletju, poroča STA.

Analizo skrinjice s podatki o letu so že zaključili, medtem ko morajo preiskati še drugo črno skrinjico, na kateri so zvočni posnetki iz pilotske kabine. Tudi pri tem bodo pozorni na to, ali senzorji niso delovali, poroča francoska tiskovna agencija AFP.

Reševalne ekipe še vedno iščejo trupla 65 potnikov in šestih članov posadke, ki so bili na letalu. Območje iskanja so danes s 30 hektarjev razširili na 40 hektarjev. Reševalne ekipe so sporočile, da so do zdaj našli 1.400 delov teles.

DNK sorodnikov za identifikacijo žrtev
Ponoči so po besedah visokega predstavnika ministrstva za izredne razmere v moskovski regiji Sergeja Poletikina delali v treh izmenah, pri iskanju pa tesno sodelujejo z odborom za letalstvo in preiskovalnim odborom za promet. Oblasti od sorodnikov žrtev jemljejo vzorce DNK, kar jim bo omogočilo zaključek identifikacije.

Preiskovalci so našli okoli 500 kosov letala. Že v ponedeljek so sporočili, da se je letalo prelomilo šele ob trčenju s tlemi in ni zagorelo med padanjem, o čemer se je sprva poročalo.

Letalo tipa Antonov An-148 letalske družbe Saratov Airlines je bilo na poti iz Moskve v mesto Orsk ob rusko-kazahstanski meji.

J. R.
Prijavi napako
Komentarji
rokjarc
# 13.02.2018 ob 18:27
@fah-q, @bunta: tudi teoretično ne moreš vseh potrebnih podatkov dobiti prek GPS. S pomočjo GPS-a namreč ne moreš meriti relativne hitrosti in 'angle of attack' podatka, ki sta pomembna za letenje. GPS podaja 'ground speed'.

Teoretično bi npr. letalo lahko na videz lebdelo nad tlemi, če bi 'letelo' direktno v veter, ki piha 200km/h (oz. kolikor pač določeno letalo v določeni konfiguraciji rabi, da se obdrži v zraku).
Nha Trang
# 13.02.2018 ob 18:35
google in gps generacija bi vse probleme rešila z googlom in gpsom. obstaja en pregovor. Le čevljar naj sodi čevlje.
OneRound
# 13.02.2018 ob 17:47
Podobna zgodba s senzorji pitot tubes je bila tudi na ketalu air france af447. Takrat je pilot narobe reagiral. V tem primeru bo treba se pocakati na vec informacij.
Skippy
# 13.02.2018 ob 19:13
Letalska industrija je ena najbolj zahtevnih industrij na svetu, ampak Youtube generacija bi resne strokovne izzive reševala s telefonskim GPSom.
Kiklop
# 13.02.2018 ob 19:25
Oz. z drugimi besedami: če je airspeed premajhen za nastanek vzgona, potem letalo začne padati, čeprav bi glede na groundspeed moralo leteti.
Skippy
# 13.02.2018 ob 19:12
Sedaj pa so tu še strokovnjaki za avion senzorje. Pa so že pri nesreči Air Franca pojasnili, da hitrosti v tekočini pač ne moreš meriti z GPSi.
bunta
# 13.02.2018 ob 18:11
@fah-q

Gps ne daje "real time" podatkov. Letalo dobi podatek o visini in hitrosti glede na zracni pritisk na licu mesta.
Zracni prostor ni pokrit z wifijem in telefonijo tako kot ceste in zeleznice in letala potrebujejo real time podatke ki jih pa preko gps ne dobijo.
Teoreticno bi bilo mozno vse podatke pridobiti preko gps ampak le ta je se zmeraj v lasti americanov in ta gps, ki ga svet uporablja, je samo to kar nam lastniki pustijo in je samo delcek tega kar gps zares zmore in kar letala potrebujejo. Taprave kapacitete gps so na voljo le njegovemu lastniku in se nazalost uporablja trenutno le v vojaske namene.
Kot zanimovost pa evropa dela na svojem "gps" sistemu in ce ne bo kaksnih politicnih bedarij lahko v prihodnosti pricakujemo velik napredek kar se tice gps meritev in navigacije. Sveda se ne bo imenovalo gps ker je to ime ze zasedeno ampak bi imelo svoje ime, ki se ga pa ne spomnem vec.
elektrupunk
# 13.02.2018 ob 18:07
@adebisi problem je če sta pilota dobivala napačne podatke o hitrosti.. kakor koli že..je pa par dni po nesreči absolutno prezgodaj zaključek potegnit. Počakmo mesec ali dva da napišejo poročilo...no sicer te informacije na mmc-ju verjetno ne bomo deležni, tistega, ki pa bo zanimal, bo pa že po wikipedi-ji malo pobrskal čez en čas.. :)
hepan
# 14.02.2018 ob 07:23
Kavc pilotom svetujem... raje bodite tiho
Kiklop
# 13.02.2018 ob 19:21
Za letalo so po moji vednosti relevantni dve hitrosti: 1. Grounspeed, to je hitrost, ki jo letalo izmeri v odnosu do tal čez katera leti. To hitrost lahko odčitaš tudi iz GPSja. 2. Airspeed pa je hitrost letala glede na zračni tok. To hitrost merijo t.i. "pitot tubes", ki pa - če zmrznejo lahko dajejo pilotu katastrofalno napačne podatke. teoretično bi se lahko pilot torej zanašal na GPS, ne vem pa, če bi jih to rešilo, če nima realne ali "airspeed" meritve. Nisem strokovnjak, zato naj se mi oprosti morebitna napačna razlaga.
E24
# 13.02.2018 ob 18:49
@OneRound
Tako je. Lahko se v takem primeru zgodi, da se pilot povsem izgubi. Prejema lahko signale "overspeeda" kar ga sili v zmanjševanje hitrosti. Potem se mu pojavi signal za "stal"....in vse to ga zmede. Če je vidljivost majhna (ali nična) si niti s tem ne more pomagati, da bi "ocenil" kako hitro gre. Zmeda je tako popolna.
gerza
# 13.02.2018 ob 18:24
Kako gps ne daje real time podatkov, kakšne neumnosti pa trosiš? Za okvirno hitrost bi gps več kot zadostoval, sem ga že večkrat sprobal tudi na letalu in zadeva deluje. Tudi če bi hitrost na gps-u odstopala za 10%, bi moralo biti še vedno dovolj natančno da bi pilota vedela kako ukrepati.
Če je to tako pomemben podatek, potem je čudno da nimajo senzorja okvare in pa rezervnega sistema kot bi lahko bil gps modul.
Bo treba počakati na več informacij...
prizemljen
# 14.02.2018 ob 13:09
40 ha sploh ni velika površina: 4km x100m ali 2km x 200m ali 1km x 400m
Robiland
# 14.02.2018 ob 11:51
Grozno. Razledovanje je izredno pomembno pozimi.
vrtojb5
# 13.02.2018 ob 22:59
Ti pietetovi senzorji so krivi ze za kar nekaj nesrec, ena od teh je bil tudi air france nad juznim atlantikom.
hombre
# 13.02.2018 ob 22:00
Tu nekaj ne štima...
Nesreča zaradi napačnega podatka o dejanski hitrosti, ni prva....
.... ampak da bi ostanke letala zaradi tega iskali na površini 40 ha...
Če bi razpadlo v zraku bi še razumel, tako pa bi naj praktično ''pikiralo'' (prelomilo je precej olepševalen izraz za ta primer).
Kakorkoli... RIP.
Bivši uporabnik
# 13.02.2018 ob 17:24
Seveda, seveda, kriv bo vedno pilot.

Nikoli sistem, še posebej v Sovjetski Rusiji ne.
Adebisi
# 13.02.2018 ob 17:22
Ne poznam podrobnosti operativnih postopkov tega letala, vem pa, da imajo mnoga letala te kategorije predpisane postopke za primere, ko izgubiš podatek o hitrosti. Nastaviš moč in kot vzpenjanja ter letiš in rešuješ situacijo. Temeljit predpoletni pregled v zimskih pogojih lahko reši marsikatero življenje.
Kekec99
# 13.02.2018 ob 17:21
V tem primeru ni bil kriv led ampak lenoba ali šparanje.
Bloodline
# 13.02.2018 ob 17:43
Z rusko aviacijo leteti je, kot bi bil živ v bodoči leteči trugi.
fah-q
# 13.02.2018 ob 17:31
Letalsko nesrečo, v kateri je v nedeljo v Rusiji umrlo 71 ljudi, bi lahko povzročil led na senzorjih za merjenje hitrosti, zaradi česar v pilotski kabini niso imeli pravih podatkov o hitrosti, so sporočili preiskovalci.

popravte me če se motim-ma kaj ne meri hitrosti vsak še tako zanikrn gps ? a lahko to razloži kdo, ki je v tem...?
Homer.
# 13.02.2018 ob 19:28
Spet kavčarji trolajo......
Kot je bilo pravilno zapisano, to ni prva nesreča zaradi napačnih podatkov iz senzorjev.

Pilot preprosto mora verjeti podatkom, ki mu jih kažejo instrumenti. Drugega načina pač ni.
amigo
# 13.02.2018 ob 17:34
Malo verjetno. Letalo je očitno v zraku eksplodiralo, zato so ostanki raztreseni po veliki površini.
genniuuss
# 13.02.2018 ob 18:35
Letalsko nesrečo v Rusiji bi lahko povzročil led na senzorjih za hitrost

ja , al pa ventilček na kolesu.
Kazalo