Svet

Poudarki

  • 40 let od prvih korakov na Luni
  • Armstrong je postal junak
  • Več odprav Apollov na Luno
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4,2 od 41 glasov Ocenite to novico!
Neil Armstrong
Armstrong je prvi človek, ki se je sprehajal po Luni. Foto: EPA
Neil Armstrong
Potem ko se je vrnil z Lune, Neil Armstrong ni več poletel v vesolje. Foto: EPA
Houston
Odpravo Apolla 11 so zavzeto spremljali v Houstonu. Foto: EPA
Edwin Aldrin
Misija je trajala osem dni, na površju Lune sta Armstrong in Aldrin preživela manj kot en dan, po Luni pa hodila dve uri in 31 minut. Foto: EPA
Apollo 11
Pristanki Apollov na Luni so bili neverjeten tehnični, znanstveni in politični uspeh. Foto: EPA
VIDEO
Pred 40 leti čovek prvič...

Dodaj v

"Majhen korak" Armstronga, velika zmaga Američanov

40 let od prvih človeških korakov na Luni
20. julij 2009 ob 06:49
Ljubljana - MMC RTV SLO

20. julija 1969 je bil narejen prvi "majhen korak za človeka, a velik skok za človeštvo", ko je član odprave Apolla 11 Neil Armstrong kot prvi človek stopil na Luno.

Sredi hladne vojne so koraki Armstronga po Luni pomenili, da so ZDA v osvajanju vesolja prehitele veliko tekmico Sovjetsko zvezo, potem ko je bila ta v tekmi dolgo v vodstvu. Oktobra 1957 je prvi sovjetski satelit Sputnik obkrožil Zemljo in pošteno prestrašil Američane, hkrati pa dokazal tehnološko superiornost "rdeče grožnje".

Leta 1959 je Sovjetska zveza na Luno poslala prvo plovilo (Luna 2) brez človeške posadke. ZDA so sledile tri leta kasneje. Prvi uspešen pristanek na Luni s plovilom brez človeške posadke je prav tako izvedla Sovjetska zveza, in sicer januarja 1966. Ameriški odgovor je bil hiter, zgodil se je maja istega leta, sledilo pa je tekmovanje med velesilama v pošiljanju brezpilotnih plovil. Ko je Jurij Gagarin aprila 1961 postal prvi človek v vesolju, je predsednik ZDA John Kennedy napovedal, da bodo Američani do konca desetletja poslali človeka na Luno.

Neil Alden Armstrong se je rodil 5. avgusta 1930. Sodeloval je v vojni v Koreji, zaposlen je bil kot testni pilot, univerzitetni profesor in astronavt. V vesolje je prvič poletel leta 1966 kot član odprave Gemini 8. Po vrnitvi z Lune je postal narodni junak, prejel je številne medalje in druga odlikovanja. V vesolje ni več poletel.

Po 400.000 kilometrih na cilju
Odprava Apolla 11, peta po vrsti v Nasinem programu Apollo in prva vesoljska odprava s človeško posadko, ki je pristala na Luni, v njej pa sta bila poleg poveljnika odprave Armstronga še pilot komandnega modula CM-107 (Kolumbija) Michael Collins in pilot lunarnega modula LM-5 Orel (Eagle) Edwin "Buzz" Aldrin, je z raketo Saturn 5 proti Luni poletela 16. julija 1969 s Kennedyjevega vesoljskega središča na Floridi ob 9. uri 32 minut po tamkajšnjem času. Potem ko je enkrat obkrožila Zemljo, je poletela proti Luni, ki jo je 19. Julija 30-krat obkrožila, nato pa po štirih dneh in 400.000 kilometrih prispela do naravnega Zemljinega satelita.

Orel je pristal
20. julija ob 13.15 sta se Armstrong in Aldrin vkrcala v lunarni modul. Sto dve uri in 15 minut po štartu z Zemlje sta ob 16.17 pristala v Morju tišine, velikem ravnem delu Lunine površine. "Orel je pristal," je Armstrong sporočil nadzornikom misije v Houstonu. Po šestih urah in pol priprav je Armstrong ob 22.56 (21. julija ob 3. uri zjutraj po srednjeevropskem času) zlezel po lestvi in skočil na Lunina tla. "To je majhen korak za človeka, a velik skok za človeštvo," je slavni stavek, ki ga je takrat slišalo okoli 500 milijonov gledalcev po svetu, "prilepljenih" pred televizijske sprejemnike. Aldrin je izstopil 20 minut kasneje.

Astronavta sta obesila ameriško zastavo, opravila različna merjenja, zbrala lunarno kamenje in prah, se fotografirala, na kraju prvega izkrcanja pa pustila tablico z napisom: "Tu so ljudje s planeta Zemlja prvič stopili na Luno. Prišli smo v miru za vse človeštvo." Po dveh urah in 31 minutah potepanja po Luninem površju je bil čas za vrnitev. Z lunarnim modulom sta se izstrelila proti komandni kapsuli in se z njo spajala tri ure in 40 minut.

Čakala jih je svetovna slava
Osem dni, tri ure in 18 minut po začetku misije se je Apollo 11 24. julija vrnil na Zemljo v Tihi ocean. Člane odprave sta pobrala helikopter in bojna ladja Hornet, za tri tedne so jih odpeljali v karanteno, 13. avgusta pa so se pojavili v javnosti. Deležni so bili svetovne slave.

Sledilo je še pet odprav Apollov s človeško posadko na Luno. Za Armstrongom in Aldrinom je po Luni hodilo še deset ameriških astronavtov, razen Američanov pa do zdaj tega ni storil nihče drug. Javnost je kmalu izgubila zanimaje za program Apollo, kar ga je potisnilo v zgodovino.

Zadnji človek na Luni Gene Cernan se je nekoč vprašal: "Kdaj se vračamo?" Misije Apollov so tako rekoč le "popraskale po površju" - številne zanima, kaj Luna skriva pod površjem. V naslednjih nekaj letih naj bi se na Luno vrnile številne misije. Prva, lunarni orbiter, je že tam. Čez nekaj let naj bi na Luno poslali robote, do leta 2020 pa človeško posadko.

Tina Vovk

Odprave Apollov na Luno

Let Izstrelitev PosadkaMesto pristanka Opomba
Apollo 1116. julij 1969Neil Armstrong, Edwin Aldrin, Michael CollinsMare TranquillitatisPrvi človeški pristanek na Luni.
Apollo 1214. november 1969Charles Conrad, Richard F. Gordon, Alan L. BeanOceanus ProcellarumPristanek v bližini sonde Surveyor 3, ki je pristala leta 1967.
Apollo 1431. januar 1971Alan Shepard, Stuart A. Roosa, Edgar D. MitchellFra MauroShepard na Luni igra golf.
Apollo 1526. julij 1971David R. Scott, James B. Irwin, Alfred M. WordenHadley RinnePrva odprava z vozilom Lunar Rover.
Apollo 1616. april 1972John W. Young, Thomas K. Mattingly, Charles M. DukeDescartesPrvo raziskovanje Luninih višavij, uporaba ultravijolične kamere, Lunar Rover
Apollo 177. december 1972Eugene Andrew Cernan, Ronald E. Evans, Harrison H. SchmittTaurus-LittrowZadnji pristanek na Luni, Lunar Rover.

B. T.
Prijavi napako
Komentarji
Vojko Kogej
# 23.07.2009 ob 20:58
killbill, živiš na Zemlji in tudi jaz živim na Zemlji. Res čudno, da se še nisva srečala.

Malo si poglej razdaljo med krajema pristankov Apolla 11 in 14. Morda je celo večja kot med nama.

Res čudno, da tudi o tem ne poročajo.
Burner
# 22.07.2009 ob 21:50
Tisti, ki ne verjamete, da so bili Američani na Luni, verjetno verjamete, da je bog ustvaril zemljo v šestih dneh in da se bo Jezus v naslednjih 50 letih vrnil na Zemljo.
killbill
# 22.07.2009 ob 14:59
če je biu alan kasneje na luni kakor armstrong, je najbrž videl zastavo in odtise? ni mi jasno zakaj se o njemu nič ne piše?
Vojko Kogej
# 21.07.2009 ob 22:20
Zeta, Rusi marsikaj pravijo, a niti enega njihovega strokovnjaka v zadnjih 40 letih še nisem slišal, da bi zanikal ameriški uspeh na Luni. Konstruktor Boris Čertok piše, da so že leta 1964 vedeli da zaostajajo za 2 leti za ZDA in da so bili jezni ker jim ni uspelo zmagati, hkrati pa jezni na svojo TV, ker ljudstvu ni prenašala dogodka. Kozmonavt in komunist Leonov je leta 1969 stiskal pesti in rekel "daj bog da jim uspe in se vrnejo živi"!

Oba poznam osebno.

Zbrisali ali izgubili so samo en originalni trak od Apolla 11, a to ni nič hudega, sa so imeli številne kopije. Sliši se neverjetno pa so mediji to z veseljem pobrali. Tudi na TV Slovenija so marsikaj zbrisali, med drugim trak na katerega sem jaz zbral veliko odličnih ameriških in sovjetskih posnetkov za astronavtično dok. nadaljevanko, ki potem žal ni bila nikoli posneta. Preprosto ga je nekdo pomotoma presnel! :-(

Posnetke drugih sprehodov niso zbrisali. Tudi če bi jih so itak mnogokratno razmnoženi. Ne vem zakaj ne greš na nasa.gov in malo raziskuješ? Zakaj bi moral nekdo uganiti tvoje želje in ti nekaj kazati? Poišči sama kar hočeš.

Lunarni roverji so prišli na Luno zloženi v pristajalnih stopnjah lunarnih modulov Apolla 15, 16 in 17. Na Luni so torej trije roverji in ne en sam, pa tudi dve samodejni daljinsko vodeni sovjetski vozili vrste lunohod, Lunohod 1 in Lunohod 2.

http://www.rtvslo.si/blog/vojko-kogej/so-bile-zda-na-luni/22297
Nikec3
# 21.07.2009 ob 20:33
Ne vem zakaj je bil moj komentar izbrisan. Rekel sem samo, da nam iPodi ne bodo nič pomagali pri pristanku na Luni in s tem odgovoril na izjavo, da je tehnologija že zelo napredovala. Ja je, ampak ne raketna.
Vojko Kogej
# 21.07.2009 ob 15:49
Preberi še: So bile ZDA na Luni?

Vojko Kogej
# 21.07.2009 ob 15:48
Preberi še: So bile ZDA na Luni?
Lupo
# 21.07.2009 ob 15:19
Pozabljate da so trideset let pred Americani na Marsu bili Italijani!
www.youtube.com/watch?v=82nPrYj85o0
fordprefect
# 21.07.2009 ob 02:09
@jest25 Poglej si www.clavius.org. Mogoče ne boš našel odgovorov na vsa vprašanja, vsekakor pa bo po tem marsikaj razčiščeno - če seveda iščeš resnico.
jest25
# 21.07.2009 ob 00:19
Možno je , da je bilo Rusom vseeno za odprave na luno in so na posnetkih astronavti igrali sami sebe, v tistih 3 tednih, ko naj bi bili v karanteni pa so jim lahko oprali možgane (kar so pred tem že uspešno delali v nacistični Nemčiji). V posnetkih je vse preveč napak, ki se jih ne da prezreti (astronavt na primer vstane, brez pomoči rok in nog, medtem, ko nosi na sebi skafander, ki kljub lunini gravitaciji tam tehta 20kg...). Potem je tu že prej omenjeni van Allenov radiacijski pas pa vrsta izbrisanih posnetkov, ki so bili edini dokaz o pristanku (nepristanku) na luni. Potem je zanimivo tudi dejstvo, da so 1972 ustavili vse polete na luno, čeprav je bilo še zelo veliko za raziskati. Za konec pa še to: če so lahko že pred 40 leti prišli na luno, zakaj bi čakali do leta 2011, da bi šli ponovno tja? Morda nimajo dovolj dobre tehnologije?
Nikec3
# 20.07.2009 ob 23:22
mbabic15. iPod nam najbrž ne bo pomagal na Luno? Da, tehnologija je zelo napredovala, ampak ne kar se raket tiče. Na istem smo že 30 let na žalost.
CtrlAltDel
# 20.07.2009 ob 22:47
Za dvomljivce...

.. we placed a retro reflective mirror on the surface of the moon and regularly bounce back lasers from it when taking measurements. Solid empirical evidence that can be tested repeatedly at any observatory regarding whether we landed on the moon.
JuR3
# 20.07.2009 ob 22:21
zeta, vidim, da nimaš pojma o fiziki, zato bodi tiho.
vl4do
# 20.07.2009 ob 22:16
Hehe ne me j*bat! Tle mislim da bi še slepec videl da pristanka ni bilo. Zdaj pa naj mi še enkrat vsi ki trdite o verodostojnosti posnetka razložijo kje za vraga je senca zastave? Ni je in tisti ki je izdelal ta grd ponaredek se verjetno tolče poglavi ker jo je izpustil, če mu je že drugi niso prej razsuli :)
ancient
# 20.07.2009 ob 22:04
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/co
mmons/1/1c/NASA_As11-40-5874-75-2.gif

(zgleda da je tisto ''povezava'' samo za okras)
ancient
# 20.07.2009 ob 22:03
kombinacija dveh posnetkov narejenih v razmaku nekaj sekund: medtem ko se astronavt premakne, se videz zastave ne spremeni niti minimalno...

izo
# 20.07.2009 ob 18:09
..v visoki resoluciji(sken) 6x6 formata..
izo
# 20.07.2009 ob 18:02
za mars verjamete, za luno pa ne?
sicer pa niso samo filmčki, pri pristanku je bilo poslikanega ogromno foto materiala, ki mislim, da lahko prepriča tudi orenk skeptika. vsaj mene je.
zeta
# 20.07.2009 ob 17:35
Ja, res no, full je pa videt kaj drži v roki, pa s kerga materiala je, pa kok težko, ne? Pa kamera kar sama od sebe pobliža pa oddalji objekt snemanja... zelo inteligentna kamera za tiste cajte, glede na to, da je bila kao pritrjena na modul...
JuR3
# 20.07.2009 ob 16:47
če niso bili na luni, kako si potem razlagate to? http://www.youtube.com/watch?v=PE81zGhnb
0w
zeta
# 20.07.2009 ob 16:04
Rusi so v eni od oddaj na Discovery že komentirali, da je zaenkrat še nemogoče iti na Luno, kaj Američani trdijo je nemogoče in se jim samo smejijo... konec koncev, a tudi posnetke drugih sprehodov in igranje golfa so zbrisali? Zakaj teh nihče ne pokaže? KER JIH NI!!!! ):(
A Luna Rover je kar sam pripotoval na Luno, al` ga je kera druga reč pripeljala gor... najverjetneje so ga teleportirali... tudi to že obstaja, sam posnetek sem zbrisala... čist ponesreči...
sitna strela
# 20.07.2009 ob 15:57
Je hecno kako Američani vsak svoj dosežek hvalijo kot nevem kakšno svetovno zmago. Rusi so prvi sploh prišli v vesolje, prvi poslali živo bitje, prvi poslali človeka, Američani pa so bili samo prvi pri pošiljanju človeka na luno. Danes pa kot vidimo, imeti satelite pa tudi ljudi in znanstvenike v vesolju je velika prednost, medtem ko od ljudi na luni še nimamo koristi.

in zakaj potem američani prevladujejo v teh satelitih?
zakaj američani pošiljajo roverje na mars in ne rusi?

amerika j enajboljša civiizacijska družba vseh časov.
aml respekta
sicer pa rusom nihče nič ne odovzema
{Belen}
# 20.07.2009 ob 15:52
Itak je (bil) izlet na Luno samo stvar prestiža oz. ima zgolj nek simboličen pomen. V resnici pa je popolnoma vseeno, ali so bili gor, ali ne ... Če primerjamo osvajanje vesolja z osvajanjem našega planeta v preteklih stoletjih, je takole stopicljanje po mesecu nekaj podobnega, kot da bi se Kolumb sprehodil do pristanišča, se obrnil in odšel nazaj domov.
sidzej
# 20.07.2009 ob 14:04
44. en_pameten (20. julij 2009 ob 11:16)Prijavi neprimerno vsebinoV 10. sekundi posnetka se zasvetlika štrikec, na katerega je pripet "astronavt", v 17. sekundi ga pa nesposoben upravljalec škripca cukne:

dej poglej si kaksno sliko pa ti bo jasno da je v 10 sec blisk prisel od antene in backpaka, poglej sliko rtvslo 4. po vrsti.

Sej so mi blizu teorije, samo fanatiki ne:)
ovplain
# 20.07.2009 ob 13:42
Danes bom gledal 2001: A Space Odyssey.<3
John Xenir
# 20.07.2009 ob 13:22
Tudi Drnovškova smrt je bila na začetku samo teorija zarote. Potem pa vemo kako se je izteklo. Ampak predpostavimo da so res pristali na luni.

Je hecno kako Američani vsak svoj dosežek hvalijo kot nevem kakšno svetovno zmago. Rusi so prvi sploh prišli v vesolje, prvi poslali živo bitje, prvi poslali človeka, Američani pa so bili samo prvi pri pošiljanju človeka na luno. Danes pa kot vidimo, imeti satelite pa tudi ljudi in znanstvenike v vesolju je velika prednost, medtem ko od ljudi na luni še nimamo koristi.
el CARTEL
# 20.07.2009 ob 13:12
mogoče so pristali na luni, mogoče ne. dokler ne vidim s svojimi očmi oz. teleskopom ne verjamem, TV je poln laži. Aja pa tud če so pristal, niso pristal ljudje, ampak američani :)
en_pameten
# 20.07.2009 ob 12:27
@50. vl4do (20. julij 2009 ob 12:21)

Zastava nima sence zato, ker je fotografija en slab ponaredek, tako kot celotna odprava na Luno ...
JuR3
# 20.07.2009 ob 12:27
vl4do, ne sprašuj in preberi tist članek na wikipedij, do katerega link sem dal v enem od prejšnih postov, tam je vse lepo razloženo. Tudi sam sem po ogledu tistih ''dokumentarcev'' o nepristanku na luni nekaj časa dvomil o pristanku. A potem sem po ogledu vseh dokazov, za in proti prišel do sklepa da so bili na luni. Priporočam da si preberete vse, ne le neke samooklicane dokumentarce.
vl4do
# 20.07.2009 ob 12:21
Kje je senca od zastave na 1. sliki?
U5K0
# 20.07.2009 ob 11:54
Ej smrkci:

Me zanima kakšno mentalno akrobacijo boste izvedli ko bo tale komercjalni roverček posnel Armstrongove stopinje. (morda:' Google nadzoruje CIA! ' ali kaj podobnega). Pristanek načrtujejo maja leta 2011.

Sicer pa KLIK
MoTmOt
# 20.07.2009 ob 11:32
Dajte uporabljat gumb povezava za dodajanje linkov(saj ni tako teško) ;)
dr Strangelove
# 20.07.2009 ob 11:31
Rusi bi bili po vsej verjetnosti prvi na luni, a je njihov vodja programa Koroljov umrl leta 1966. Bil je daleč najboljši raketni inženir na svetu, von Brawn mu je komaj sledil, kljub temu, da je imel boljše pogoje. Rusi niso imeli primerne zamenjave zanj, to so sami priznali.
Kasneje pa so izgubili interes, saj je šlo le za prestiž, kdo bo prvi. Za takratno rusko vodstvo je bilo veliko bolj pomembno razviti ICBM do konca.
lo_pa_ta
# 20.07.2009 ob 11:28
NO2Jansa ima cisto prav...

so pa amerigi to veliko bolj promoviral kar pa pocenjo se danes...
Hijena
# 20.07.2009 ob 11:22
Še iz Zemljine orbite ne morejo, kaj šele na Luno...
en_pameten
# 20.07.2009 ob 11:16
V 10. sekundi posnetka se zasvetlika štrikec, na katerega je pripet "astronavt", v 17. sekundi ga pa nesposoben upravljalec škripca cukne:

http://www.youtube.com/watch?v=Y16DroXGe-0&feature=related
Andronik
# 20.07.2009 ob 11:11
:)) Zarota je za nekoga to, da razmišlja s svojo glavo in se ne pusti vleči za nos... katastrofa pa taka inteligenca!
NO2Jansa
# 20.07.2009 ob 11:09
v vsakem primeru gre za bedaste sentimente... dejstvo ostaja, da je nasa v primerjavi z evropskimi, ruskimi, kitajskimi space programi samo se za v kup stare krame. Njihov program je tako obubozan, da za iztrelitve satelitov uporabljajo ruske rakete. Tle pa poslusamo bedaste bucke, kako so bli prvi na luni... dejstvo je, da so jih rusi nascal prakticno v vsem, na luno se jim pa ni dal it. in ker ameroti pac nikjer vec niso mogli bit prvi, so se pac moral na sir prestavit. in zdj 50 let poslusamo kok so velki carji... djte no prosim nehat pisat propagandisticne teorije, ki pasejo v obdobje amero brainwashinga.
fulgur
# 20.07.2009 ob 11:08
armstrong je bil res car: na luni je bil, 7 krat je Tour de France zmagov, pa še trobento je obvladov :))
pinkobalinko
# 20.07.2009 ob 11:00
@JuR3, nima smisla. Teoretikov zarote ne prepriča noben dokaz, ker v vsakem dokazu vidijo nov delček zarote.
Naj si mislijo kar hočejo, mi si bomo pa o njih mislili, kar hočemo.
alavi
# 20.07.2009 ob 10:59
panx, točno tako. naj pač verjamejo v svoje zmote. osebno mislim, da gre še vedno za enega večjih projektov v zgodovini človeštva, ki nam je vsem veliko dal. takrat so razvili mnogo stvari, ki jih danes jemljemo za samumevne, od mikrovalovk do sončnih celic do elekronike, avionike, itd. če se ne motim, so med poleti odkrili ali dokazali obstoj (mislim da) nevtrinov (ali nekih sorodnih subatomskih delcev), saj so astronavti v temi videli male bliske svetlobe, ki jih drugače ne bi mogli odkriti zaradi zemljinega magnetizma.

škoda, da zdaj pomen tega dogodka mažejo z raznimi teorijami zarote, ki so milo rečeno idiotske.
Deep_G
# 20.07.2009 ob 10:59
Dokazano je, da na luno naj ne bi imeli dodatnih reflektorjev. Na sliki kjer astronavt izstopa iz modula, je ta preveč osvetljen. Na peti se vidi odsev luči, čeprav je sonce na desni strani.

...in slika je ponarejena.
tomo2
# 20.07.2009 ob 10:59
Vsi, ki verjamete teoriji zarote vas razumem. Vem, kako se počutite. Tudi sam sem bil trd zagovornik te...a čez čas ugotoviš, da se bo človek iz lastne nepopolnosti vedno zapičil in iskal nepopolnosti okrog sebe in se s tem kao tolažil. In to bo počel vedno. Tudi, če se bo moral zelo potrudit, da bi to dokazal...si predstavljate, koliko pozornosti lahko pritegne nekdo, ki začne govorit, da ima dokaze, da ni bilo človeka na luni. pozornost=marketing=denar.

OK, ugotovili smo, da je človek RES pristal na luni. In se zato veselimo.

On, ki je pripel link do videa pristanka, ko pade luč s stropa...tisto gre za parodijo! Sam poglejte kako je tip oblečen, pa še črne rokavice ima :)
roksy-
# 20.07.2009 ob 10:57
Bravo Amerika!

Dvomljivci press
NO2Jansa
# 20.07.2009 ob 10:56
Samo malo...

v bistvu so vse prvi naredili rusi... niso pa imeli namena posiljat ljudi na luno...

in potem amerom koncno rata spravit eno skatlo v vesolje (bojda) in potem ze slavijo "veliko zmago"

članke tukaj gor mate pa za kozlat
Andronik
# 20.07.2009 ob 10:55
To je originalni video Armstronga na Luni



In sedaj poglejte še to

andreas
# 20.07.2009 ob 10:45
OK, sem res zapisal NIČESAR ne ustavi zastave, kar je res butasto. Mislil sem pač na atmosfero.
Dokazi, ki jih nekateri ne želite videti so - jasno - vsi po vrsti zrežirani in zmontirani na vse možne načine. ;) ;) In za take bo fizika v osmem razredu, ko bodo prišli do tja (če bodo) resnično težak predmet. Da je zemlja okrogla še nekako prebavljajo (saj se za sosedovim kurnikom to ja dobro vidi ! ), ko pa bo govora o fizikalnih zakonih bo pa pameti zmanjkalo.

Kljub temu pa nihče ni argumentirano zavrnil dejstva, da se rusi niso oglasili s kakšnimi pomisleki, čeprav so dokazano sledili vse dejavnosti američanov na zemlji in v vesolju.
Zapisati, da bi morali imeti 'vpliv na zahodne medije' pa ne drži vode, dovolj bi bilo, da kakšna Pravda v tistem času objavi le majhen članek s pomisleki, pa bi to povzele vse svetovne agencije... pa niso.
Aja, seveda, takrat, ko se je hladna vojna najbolj razvijala, vaših staršev še ni bilo, dedkom pa tako ali tako ne verjamete, ne?

Svašta.
JuR3
# 20.07.2009 ob 10:43
en_pameten, gravitacija luna je 1/6 zemljine, zato skačejo tako čudno.... najdi mi dokaz da so bili res na štrikih, in enkrat se že zedinite in povejte ali je bil posnetek upočasnjen ali so bili privezani? In prosim, razloži mi ta posnetek, kako soga naredili, če niso bili na luni?
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Apollo
_15_feather_and_hammer_drop.ogg
ISRAEL
# 20.07.2009 ob 10:43
Nehejte se smešit, ker postaja mučno. Apollo 11-17 je na Z privlekel > 300 kg trdnih dokazov. Vam je treba skale strest na betice, da boste dojel?
MoTmOt
# 20.07.2009 ob 10:42
Luna je v resnici iz sira!!!
Je pri Tom&Jery-ju lepo vidno!!
Sionisti si jo čuvajo,ko bo na zemlji zmanjkalo hrane bodo odšli gor,kjer zaloge sira zadostujejo vsaj za 1000 let.
en_pameten
# 20.07.2009 ob 10:38
Pa že če gledaš posnetke, kako se premikajo po Luni. Hodijo tako čudno zato, ker so privezani na štrikce. Sploh ne naredijo enega normalnega koraka.

Tale posnetek je pa sploh "špica":
http://www.youtube.com/watch?v=CT2k3gdo8
gM&feature=related
panx
# 20.07.2009 ob 10:37
mislim da s teoretiki zarote sploh nima smisla debatirat ker so tako slepo zapičeni v svoj prav :)
zipper
# 20.07.2009 ob 10:31
"Kdo nikoli ni rekel, da niso bili gor? Rusi! Če oni res ne bi bili gor, bi Rusi to vsekakor zbobnali."

In od kdaj imajo Rusi oz. Sovjeti vpliv na zahodne medije?
JuR3
# 20.07.2009 ob 10:28
eh, kaj mi je da pišem, da so pristajali horizontalno? pač, poševno so pristajali in vzletali, kar lahko vidite tudi na posnetkih vzleta lunarnega modula iz lune.
JuR3
# 20.07.2009 ob 10:25
wtf? zakaj linki ne delajo?
bom pa drugače.

http://en.wikipedia.org/wiki/Apollo_Moon
_Landing_hoax_conspiracy_theories

http://www.youtube.com/watch?v=mefEKqzq8
cg

res, preberite si tist članek na wikipediji.... pozitiva... zgradba peska na luni je zaradi tega, ker ni atmosfere in ni vremenskih vplovov na luni čisto drugačna od zemeljskega... pa na luni ni gravitacije, zato so bili motorji ob pristanku na minimum, pa še pristajali so horizontalno, ne povsem navpično. Pa še glede vzleta... za vzlet iz lune potrebuješ malo moči, in uporabljali so drugo gorivo, ki nima tako vidnega plamena. prilagam še linka do dveh slik da boste videli. ena je na navadno raketno gorivo, druga pa na tisto, ki je bilo uporabljeno v appollih.

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Atlas_
missile_launch.jpg
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Titan_
2_launching_Gemini_11_spaceship.jpg
JuR3
# 20.07.2009 ob 10:16
en_pameten... sam van allen ali po kom se že imenuje ta pas radiacije je dejal, da bi posledice pustila več urna izpostavljenos. Skozi ta pas radiacije so pa bili v 30minutah. Kasneje niso šli na luno, ker takrat niso vedeli, da je še kakšna zanimiva stvar gor. Zdaj pa načrtujejo odprave na luno zato ker so gor odkrili helij3, ki ga na zemlji skoraj ni.

vsi ki ne verjamete v to da je človek kdaj bil na luni si preberite to:



in poglejte vse dele te oddaje mythbusterjev. 5jih je.



lp
pozitiva
# 20.07.2009 ob 10:10
Ali so bili, ali niso bili nihče od nas tukaj ne ve.

Vem le eno: dokazi, da je zadeva zmontirana so "precej" močni, a ne zadosti, da bi prepričali ljudi.

Ne morem pa verjeti, da tukaj pišete: SEM VIDEL NA DISCOVERYJU pa so vse ovrgli..... Ja...lepo vas prosim, A RUSI REŽIRAJO DISCOVERY??? Dejte no mal potuhtat... pa ta discovery se gre skos neke znanstvene TV pa nima pol pojma in zelo lepo na ta način manipulira z množicami, saj se predstavlja kot neodvisna znanstvena televizija. Ravno zato ima izreden vpliv na "nevedneže!"

Jaz vem samo eno: če bi res že 10x pristali na luni... potem bi se poznalo "orenk" ožgano in zazpihan prah na vsakem kotičku od kjer bi se morala raketa (ln) dvigniti s površja... tega ni nikjer... niti okoli Amstrongovih nog ne... vse je idealno... tudi razpihalo ni ta prah :/ to mi je malo čudno..ostalo pa ok. Verjamem, da če bi res tolikokrat bili na luni, da bi bili že tudi na marsu... ampak ok... to je le moje mnenje.
ancient
# 20.07.2009 ob 10:10
...pa še sence od zastave nikjer ne vidim...
onri
# 20.07.2009 ob 10:07
Majhen korak za človeka, velik nateg za človeštvo.
ancient
# 20.07.2009 ob 10:07
15. Ayrton79 (20. julij 2009 ob 09:33)Prijavi neprimerno vsebinoSi že slišal za palčko, ki jo vodoravno zašiješ v zgornji rob zastave?

Dejstvo je, da ima tista zastava na zgornji sliki res palčko na zgornji strani - kar se tudi dobro vidi, vendar je kljub temu malce preveč ''živa''. Razen če je bil posnetek narejen tisti hip potem, ko je bila zapičenav površje, kar pa sodeč po posnetku nekako ni. Sicer pa - govoril sem o plapolanju in sem predhodniku (andreas) samo odgovarjal na tisto butasto: ...NIČESAR kar bi jo ustavilo....
snifi
# 20.07.2009 ob 10:04
http://www.youtube.com/watch?v=h4cjPHjFz
5g&NR=1&feature=fvwp
pa še en
snifi
# 20.07.2009 ob 09:54
http://www.youtube.com/watch?v=rgG5s28fv
M8&feature=related
nima smisla razpravljati. predlagam ogled kratkega filmčka. ha ha vedno bo senca dvoma nad dogodkom
en_pameten
# 20.07.2009 ob 09:44
Ni šans, da so bili na Luni. Luna je 300.000 km oddaljena od Zemlje in je izven njenega magnetnega polja. Magnetno polje preprečuje, da bi kozmično sevanje doseglo Zemljo. Tudi če so imeli astronavti svinčene obloge pod skafandrom, je bil obraz še vedno zaščiten samo z vizirjem, ki pa ni dovolj za zaustavitev sevanja, tako da bi zelo težko preživeli tako sevanje, kaj šele, da bi živeli še 40 let! Sramota za medije, da prodajajo to laž kot čisto dejstvo!
Ayrton79
# 20.07.2009 ob 09:33
Si že slišal za palčko, ki jo vodoravno zašiješ v zgornji rob zastave?
ancient
# 20.07.2009 ob 09:22
6. andreas (20. julij 2009 ob 08:01)Prijavi neprimerno vsebinoheheh, se mi je zdelo da bo kakšen ignorant fizike omeni tudi zastavo !

Ja, plapola, ker ni v brezračnem prostoru po začetnem gibanju NIČESAR kar bi jo ustavilo.
Tudi to so dokazali v prej omenjeni oddaji in sicer v brezračni komori na zemlji..

Madona si pa res naiven, če verjameš v to, kar si napisal. A misliš da zastava v brezzračni (!) komori na zemlji plapola kar v nedogled? NE, niti 3 sekunde ne. Zakaj? Gravitacija sine, gravitacija! In na luni se, ne glede na brezzračni prostor zgodi isto, le da tam zastava po ''začetnem gibanju'' plapola kakšno sekundo več (groba ocena), zato ker je gravitacija manjša kot na zemlji. Tako, da tisto plapolanje na zgornji sliki res izgleda butasto in ceneno. Pa še eno ''malenkost'' sem opazil: na sliki odtisa čevlja na lunini površini (ni objavljena tukaj, ampak pri konkurenci), le ta sploh ni videti kot odtis - se pravi kot nekakšna ''jamica'' v površju, ampak izgleda kot, da je izbočen - senca pa to. Tako, da dvomi mogoče res upravičeno obstajajo, ali pa so pozneje dodajali kakšne posnetke na hitro - brez tega, da bi pomislili, kako naj bi izgledali v resničnostnem okolju...
Galaxy
# 20.07.2009 ob 09:07
Tudi jst pravim ( moje mnenje ), da če američani nebi bili na Luni bi rusi prvi vedeli, da niso bli gor. Nekateri skleptiki se ne zavedaste, da 3.svetovna vojna je bila pred vrati vendar zaradi straha pred popolnim uničenjem Zemlje se to ni na srečo ni zgodilo vendar so tako rusi kot američani hoteli pokazati prevlado z osvajanjem vesolja kjer so američani dolgo dolgo capljali za rusi. In še nekaj za skleptike. Rusi so poslali skupno okoli 24 ( !!!! ) različnih sond proti Luni. Se vam ne zdi vsaj malo po logiki, da nebi vsaj ene poslali proti mestom pristankov Apollo misij tako malo za firbec popast ;-) ?
mbabic15
# 20.07.2009 ob 08:56
Sej sem napisal, da je to moje mnejne. Sem pač malo skeptičen glede vsega tega... Lp
Ayrton79
# 20.07.2009 ob 08:43
Joooj.
Kdo nikoli ni rekel, da niso bili gor? Rusi! Če oni res ne bi bili gor, bi Rusi to vsekakor zbobnali.
Hijena
# 20.07.2009 ob 08:39
Ja, vesolje je še zmeraj nedosegljivo...denar gre samo za vojsko...
AndY1
# 20.07.2009 ob 08:33
Here we go again:




Na spodnjem posnetku si lahko ogledate pristanek Lunar Modula. Iz posnetka se na 7:30 minute jasno vidi krater, ki sta ga preletela tik pred pristankom:
Posnetek pristanka

Zdaj pa poglejte prvo sliko in videli boste, kateri krater je to.
[5er]
# 20.07.2009 ob 08:23
If you believed they put a man on the moon, man on the moon...
redone
# 20.07.2009 ob 08:20
V bistvu raketna tehnologija od takrat niti ni pretirano napredovala imamo sicer boljse racunalnike ,... vendar za pot "tja gor" se vedno potrebujemo velike, drage in nezanesljive "kemicne" rakete.

Sicer pa vedno se najdejo skeptiki, ki vidijo stvari , ki jih ni npr. obraz namarsu:)..
andreas
# 20.07.2009 ob 08:01
heheh, se mi je zdelo da bo kakšen ignorant fizike omeni tudi zastavo !

Ja, plapola, ker ni v brezračnem prostoru po začetnem gibanju NIČESAR kar bi jo ustavilo.
Tudi to so dokazali v prej omenjeni oddaji in sicer v brezračni komori na zemlji..
andreas
# 20.07.2009 ob 07:58
@mbabic. pozabil si na še večji nateg: menda naj bi bila zemlja okrogla !!!??? To je pa ja vsakemu jasno, da bi potem tisti spodaj popadali iz nje, ne??

Bolj resno: pri vseh teorijah 'zarote' in dokazovanjih o nategu se je pred kratkim vrtela oddaja na Discovery chanel, ki je točko za točko ovrgla vse 'dokaze' teh teoretikov.
In če odmislimo vsa dokazovanja, je največji in neizpodbiten dokaz dejstvo, da bi Rusi (če bi našli kakršnokoli luknjo v trditvi ZDA) to večkrat javno in z velikim pompom objavljali takoj po prvem pristanku.
To je bil čas vrhuncev 'hladne vojne' in tisti ki se spominjamo kako je bila borba za uspehe v vesolju ves čas v prid SSSR, nam je jasno, da je bil ta dogodek prevelik poraz za sovjete, da bi ga požrli kar tako...

Še zakaj se več ne potuje na Luno: ker na njej ni ničesar, kar bi se lahko tržilo... vsaj to morda razumeš, mbabic, ne?

andreas
n1fuzbaler
# 20.07.2009 ob 07:52
Na luni nikoli niso bili...
Sploh pa tam gor ni vetra, na fotkah pa ZASTAVA PLAPOLA..

Natega 20. stoletja!
mbabic15
# 20.07.2009 ob 07:45
Eden med največjimi nategi človeštva!!!
Če bi se to res vse zgodilo, bi sedaj, ko imamo bolšo, modernejšo tehnologijo kot takrat, z lahkoto potovali na luno in bi bili dosti bližje marsu kot smo sedaj....
Moje mnenje in moje razmišljanje.... Lp
pisosiht
# 20.07.2009 ob 07:18
Dokazi?
morg
# 20.07.2009 ob 07:14
Resno, članek, ki je bil, upam da, napisan prej kot danes, je poln napak. In to takih, ki jih vidiš, če ga še enkrat prebereš potem, ko si ga napisal.
"Stodve urah in 15 minut po štartu z Zemlje" "in poštenoprestrašil" "szgodil se je maja istega leta" in tako naprej.
Kazalo