Svet
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4,0 od 11 glasov Ocenite to novico!
Franjo Tudjman
Tudjman je bil prvi predsednik samostojne Hrvaške. Umrl je 10. decembra 1999. Foto: EPA

Dodaj v

Mesić: Tudjman bi moral pristati v Haagu

"V Srbiji in na Hrvaškem še ni prišlo do katarze"
28. november 2010 ob 16:33
Beograd - MMC RTV SLO

Stipe Mesić je prepričan, da bi moral Franjo Tudjman, če bi bil še vedno živ, končati v Haagu, saj Milošević ni mogel sam s seboj deliti Bosne in Hercegovine.

"Če bi Tudjman ostal živ, bi moral vsekakor končati v Haagu. Milošević ni mogel sam s seboj deliti Bosne in Hercegovine. Tudjmana so Slobodan Milošević in njegovi uspehi pri zavzemanju ozemlja očarali," je o svojem predhodniku na mestu hrvaškega predsednika v pogovoru za srbski časopis Press dejal Mesić.

Nekdanji hrvaški predsednik meni, da Srbija še zmeraj ni doživela katarze glede na devetdeseta leta prejšnjega stoletja, vendar ob tem poudarja, da do katarze ni prišlo niti na Hrvaškem.

Mesić je spregovoril tudi o nedavnem razkritju, da prejema 39 evrov pokojnine iz Srbije za čas, ko je bil predsednik predsedstva Jugoslavije. V izplačevanju pokojnine iz srbske pokojninske blagajne ne vidi nič čudnega, saj kot pravi sam, je v Srbiji delal dve leti, plačeval prispevke in je torej pošteno zaslužil to pokojnino.

"V Beograd nisem odšel kot ginekolog"
Pogovor je nanesel tudi na besede, ki jih je Mesić izrekel v hrvaškem saboru, ko je dejal, da "moj posel je končan, Jugoslavije ni več". Sam meni, da so bile njegove besede napačno interpretirane.

"Dejal sem, da je moj posel končan, in ne, da je bil moj posel rušenje Jugoslavije. Mene je Zagreb poslal v Beograd, da delujem v jugoslovanskih inštitucijah, in ne kot ginekologa," je bil jasen nekdanji hrvaški predsednik.

Na vprašanje, zakaj zgodovinskega obiska Borisa Tadića ni bilo v njegovem mandatu, je Mesić dejal, da gre samo za nadaljevanje procesa. "Na tem prostoru mnogi mislijo, da se je zgodovina začela z njimi. Tudi Tadić in Josipović verjetno tako mislita," je dejal.

Mesić je pojasnil, da se je v Beogradu s takratnim predsednikom Skupnosti Srbije in Črne gore Svetozarjem Marovićem opravičil vsem tistim, ki so trpeli v zlonamerni uporabi hrvaškega imena.

G. V.
Prijavi napako
Komentarji
Acinho
# 29.11.2010 ob 22:02
Biberkopf ne vem kako lahko braniš tega senilneža, ki je vse samo ne dober politik. Da ne govorimo o njegovih obračanjih od tega kako je Hrvaška lahko ponosna na NDH pa do tega, da je postal vodilni antifašist. Lepo te prosim, te zgodbice lahko prodaja seljakom po ruralnih delih Hrvaške, meni ne ;) Pa od tega, da je sredi Prištine govoril o "novi" zgodovini, kot si jo je zamislil on...to je sicer ena njegovih poslednjih cvetk. Kar se tiče Tudjmana se celo strinjam z njim...ampak kar je povedal ob tem (naslovu) je pač v njegovem stilu.

To kakšen vpliv ima on na odnose med Srbijo in Hrvaško najbolje vidimo danes. V Srbiji je že en lep čas umirjen predsednik, ki teži k temu, da se stvari premaknejo naprej...ta isti predsednik je bil na svoji funkciji tako v času Mesiča kot po njem. Kakšni so bili odnosi med državama včasih (v času Stipeta) in kakšni danes pa lepo vidimo. So danes idelani??' Daleč od tega, a je napredek iz dneva v dan neprimerno večji in to vidi vsak objektivnež. Torej pridemo do zaključka, da je bil problem kdo??? Mislim, da ste dojeli kaj želim povedat ;)

Biberkopf Hrvaška ima precej drugih politikov, na katere so Hrvati lahko ponosni in Mesić sigurno ni eden od teh, kljub vsej podpori, ki jo ima v državi ;)
pandorabox
# 29.11.2010 ob 19:48
Oluja je bila cista kot solza. Kar se je dogajalo po Oluji pod civilno oblastjo.

Sicer pa res ne vem zakaj zdaj srbi tako jokcajo. Pa najvecji ratnici so bli...

http://3.bp.blogspot.com/_i2psr9qtqqg/TH
xXr8wFWdI/AAAAAAAACMk/hprUL5Tf1dk/s1600/
1991-2006_Vukovar.jpg

http://www.sisak.info/wp-content/uploads/2010/11/Vukovar11.gif
stewie
# 29.11.2010 ob 16:49
Oluja je bila zločinska operacija. Tudi npr. srbsko obleganje Vukovarja je bilo. Tiste, ki vidijo samo zločine ene strani v vojni, druge (ponavadi lastne) pa ne, res ne smeš jemati resno.
kjersoncenezaide
# 29.11.2010 ob 13:05
Pa kaj zdaj Srbi cvilijo da je Oluja zločinska vojaška operacija,pa kaj niso sami pregnali vse nesrbe iz teh krajev že leta 91 in z genocidom očistili te kraje,potem ko so pa na podoben način dobili po buči,pa jokajo.
stewie
# 29.11.2010 ob 11:23
Kocovan, svaka ti čast za komentarje in ne jezi se - taki, ki tu najbolj nabijajo o slovenskem domoljubju in vihajo nos čez Hrvate, obenem nimajo nič proti ustašem, saj so ti bili tudi domoljubi, pobožneži in antikomunisti, to zadostuje. Da pa so pobijali med drugim tudi Slovence (sicer precej manj, kot Srbe, Rome in Jude), očitno še slišali niso.

Če pa je kakšna pravica na tem svetu, bi v Haagu morali končati med drugim tudi oba Busha, Clinton, Blair,... da o Obami ne govorimo.
hokej
# 29.11.2010 ob 10:52
Mesič je vedno pozival k uničenju Srbov(v 90ih in zdaj), zato si definitivno zasluži apartma v Hagu... od online ustaških borcev drugega kot, da ga zagovarjajo, niti ni za pričakovati!
biberkopf
# 29.11.2010 ob 10:20
pa kaki online junior četniki se oglašajo tukaj z budalaštinami tipa da Mesić sodi v Haag,verjetno bi najraje videli kar celoten hrvaški narod v Haagu,to da je pa na območjih pod kontrolo Srbov bilo pobito ali izgnano kompletno hrvaško prebivalstvo da so mesta kot Vukovar bila do uničena s strani Srbov,prebivalstvo pa izgnano ali poklano o tem pa online čedoti ne vejo nič.
pandorabox
# 29.11.2010 ob 09:31
Tisti, ki so spremljali sojenje v Haagu so lahko bili prica edinemu "dokazu" razdelitve BiH. To je bil famozni prticek angleskega diplomata na katerem naj bi bila narisana BiH in crta razdelitve. Smesno, da bolj ne more biti.

Dejstva pa so malo drugacna. Ve se,da je Mesic najvecji sovraznik pokojnega Tudjmana in da bi naredil vse, da se njegovi zaprejo. Zato je sel tudi pricati proti "svojim" generalom v Haag, zato je predal vse dokumente z oznako zaupno, ki bi lahko obremenili hrvaske generale in ocrnili Tudjmana.

BiH so v prvi vrsti na zacetku srbske ofenzive obranili Hrvati (HVO) in ce jih ne bi bilo danes tudi BiH ne bi obstajala. Mislite, da ce bi res prsilo do dogovora Milosevic / Tudjman, da bi BiH se vedno obstajala? Dajte no...
Politkomisar.
# 29.11.2010 ob 09:19
Ravno Mesić sodi v Haag!
WhiteTrash
# 29.11.2010 ob 08:57
Ravno zato sočustvujem z Bosanci(vseh religij!)
Ker so bili ubogi ljudje že pred začetkom spopadov obsojeni na ubijanje,preganjanje in politično manipulacijo.slednje se jim dogaja še danes!!
tupamaross
# 29.11.2010 ob 07:09
Končno je tudi Mesića pamet srečala, vendar je pozabil, da
je Bosno delil skupaj z Tudjmanom. Koncem koncev tudi
Tudjman sam ni mogel deliti Bosno brez Mesića.
kocovan
# 28.11.2010 ob 23:44
sanauna

Tuđman ni bil del bivše garniture. Nenazadnje so ga komunisti zaprli, ravno zaradi njegovih nacionalističnih idej.

Koliko ima kučan krvave roke pa je relativno. Slovenija je imela ustavno pravico odcepit se in zato naša odcepitev ni pravno sporna. Lahko pa je do neke mere moralno sporna oz. sokriva za vojne, ker je pač dala povod za odcepljanje in se ni doti brigala kako se bodo osamosvojili drugje, glede na to da drugje narodne in republiške meje niso bile enake, tako kot pri nas.
Pa vseeno, tarakt je bila naša politika in narod enatna da se odcepimo. Zato ne vidim zakaj bi tukaj izpostavljal da ima Kučan krvave roke. Ker če bi sploh lahko rekli da ima kateri Slovenec kravave roke, potem bi jih imeli bolj kot ne vsi enako. Nenazadnje je bilo to obdobje ko smo slovenci bili najbolj enotni oz. enako mislili, si želeli ekega cilja...
Sigurno pa noben Slovenec nima tako krvavih rok kot Milošević in Tuđman in njuni pajdaši, ki so zavestno sprožali prelivanje krvi in bili odgovorni za kup zločinov. Tak da v Sloveniji ne moreš nobenega niti približno primerjat s tem.
Kluzo
# 28.11.2010 ob 22:24
To so besede Hrvata, ki je glasoval proti umiku JLA iz Slovenije.
sanauna
# 28.11.2010 ob 22:22
Vsa bivša politična garnitura v bivši jugi je za v Haag,VSI tud naš Kučan in njegovi pajdaši,.....

vsi imajo krvave roke!!!!

En sam bivši poltik v času razpada yuge,si neupa na detektor laži,samo eno vprašanje bi mu zastavil in bi pregorel detektor,vsi so krivi!!!!
kocovan
# 28.11.2010 ob 21:56
WTF res me presenečajo ti komentarji. Vsakič ko je govora o Hrvarih se izlivajo sovražni komentarji, zdaj pa branite Tuđmana???
Res mi ni jsano.
Ker če je kdo na hrvaškem bil velik nacionalist ki je šel preko trupel je to bil ravno Tuđman. In nenazadnje kup nacionalizma ki je še danes na hrvaškem prisoten, je ravno plod njegove propagande.

Da niti ne omenjam raznih vojnih zločinov ki so se dogajali v tistem času, celo koncentracijska taborišča, kamor se je zapiralo muslimane, pa zgodbe kot je tista z Jopisom Kirom, ko so hrvati dali hrvata ubit, ker je poskušal pomirit stvra in preprečit ubijanje....
Pa to niso neke neznane stvari ampak splošno znanadejstva.
http://en.wikipedia.org/wiki/Heliodrom_c
amp
http://en.wikipedia.org/wiki/Dretelj_cam
p
http://www.youtube.com/watch?v=DLa7wtrQu
AI
...
Pa operacija Oluja ki jo Hrvati še danes slavijo kot veliko zmago, dejansko pa je šlo za genocid in so pobili in pregnali praktično vse Srbe ki so živeli na hrvaškem. In nenzadanje so tudi generali kot je Gotovina za to pristali pred haškim sodiščem.

Pa nič nimam proti Hrvatom, samo dejstvo je da je bil Tuđman zločinec podobnega kotva kot Milošević in sram me je berem komentarje ko nasprotujete mesiću oz njegovi izjavi, ker imam popolnoma prav. In prav ima tudi to da nekateri ljudje v Srbiji in na Hrvaškem še vedno podpirajo Miloševića in Tuđmana, tudi danes ko se ve za vso svinjarijo za katero sta bila odgovorna.
PFK
# 28.11.2010 ob 20:57
Msić bi prav tako moral koncati v Hagu kot Tudjman.
Kar se tice delitve BiHa.milosevićain tudjmana ze dolgo ni mec ved zivimi a se srbski in hrvaski narod v BiH se vedno zavzemata za delitev te drzave na tri dele.
kip
# 28.11.2010 ob 20:18
Mesić je spregovoril tudi o nedavnem razkritju, da prejema 39 evrov pokojnine iz Srbije za čas, ko je bil predsednik predsedstva Jugoslavije. V izplačevanju pokojnine iz srbske pokojninske blagajne ne vidi nič čudnega, saj kot pravi sam, je v Srbiji delal dve leti, plačeval prispevke in je torej pošteno zaslužil to pokojnino.

Pošteno zaslužil????
nekdodalec
# 28.11.2010 ob 18:11
Stipe Mesić je prepričan, da bi moral Franjo Tudjman, če bi bil še vedno živ, končati v Haagu, saj Milošević ni mogel sam s seboj deliti Bosne in Hercegovine.

Pa se res je.. hehe.. plaan je bil itak da si potalajo bosno! Banda!
Petar Karamazov
# 28.11.2010 ob 17:49
Mesić sodi pred vojaško sodišče, ker je kot vrhovni poveljnik JNA poskrbel za razbitje in uničenje te vojske. Poleg tega je "pet minut" po razapdu SFRJ postal visoki funkcionar Tuđmanovega novoustaškega režima, ki je poskrbel za etnično čiščenje na vzhodu Hrvatske in dela BIH.
jang
# 28.11.2010 ob 17:25
Franjo ne more več v Haag, Stipe gre pa še vedno lahko na daljši obisk
BanMirZvoni
# 28.11.2010 ob 17:23
Kateri je že rekel '...rat u Bosni nikome ne odgovara a
ponajmanje hrv. narodu koji ima već dovoljno velike
poteškoće u borbi za svoju slobodu u Hrvatskoj..'
Slovenija je eno, Hrvaška drugo, Bosna tretje.
Tri republike. Čas teče in preteklost je zgodovina.
Živeli demokracija in svoboda govora !
izo
# 28.11.2010 ob 17:16
če b bil franjo še vedno živ, si mesić ne bi upal pisnit.. o haagu se sicer strinjam, vendar gre tukaj samo prdenje po vetru nevrotičnega politika..
Avca
# 28.11.2010 ob 17:12
Mesić je duševni bolnik, katerega ne gre jemati resno. Že za časa njegovega predsedniškega mandata je imel neartikulirane, in neumne izjave. Najlažje je pljuvati po mrtvih, pozabljati pa, da je tudi on bil visoki funkcionar ta iste Tudjmanove stranke in to v času te tki. delitve BIH.
Zdej pa hodi naokoli po balkanu in se dela opičnjaka, prej je samo zgledal kot opičnjak. :)
E moj Mesiću pa nisi ti Bill Clinton :)
hokej
# 28.11.2010 ob 17:12
"Če bi Tudjman ostal živ, bi moral vsekakor končati v Haagu. Milošević ni mogel sam s seboj deliti Bosne in Hercegovine. Tudjmana so Slobodan Milošević in njegovi uspehi pri zavzemanju ozemlja očarali," je o svojem predhodniku na mestu hrvaškega predsednika v pogovoru za srbski časopis Press dejal Mesić.

Po prebranem naslovu sem že misli, da se je pa končno spametoval tale Stjepan... a vidim da, kar ne more iz svoje kože - v vseh (slabih) stvareh so Srbi prednjačili, Hrvatje so samo sledili, če se jim je šlo v korist države (a vseeno niso bili tako nehumani kot Srbi, aaaah kje pa)!
In zelo verjetno je, da Miloševič potem ko je (že) zasedel pol Balkana, pač iz sočutja do (nkedaj) brata le temu šenkal pol Bosne...
Stjepan, na kakršenkoli način lažeš, resnice ne moreš skriti, vedno priplava na površje! Za spor sta vedno potrebna (vsaj) dva!

PS: In prosim te, zapusti nas že, pojdi tja, kjer ti je mesto ;-)
Caetano
# 28.11.2010 ob 16:56
Izjava Mesiča drži je pa zelo verjetno, da je za dogovor o delitvi Bosne vedel tudi on sam, ker je bil visoki funkcionar HDZ. Miloševič in Tudjman sta sklenila ta dogovor že marca 1991 in celo Gligorov je bil angažiran, da prepriča Sarajevo v mirno delitev. Prav zaradi tega dogovora je Hrvaška tudi pustila Slovenijo na cedilu ob agresiji JLA, čeprav je bil sklenjen skupni obrambni sporazum.
SpiceEnergy
# 28.11.2010 ob 16:46
caki caki caki, a niso hrvati the good guys?

vsaj tako nas prepricujejo razni SDS-ovci, ki so bili vsi od prvega do zadnjega v rovih ko se je borilo za slovenijo
Kazalo