Gradnja mostu na Pelješac bo potekala v treh fazah. Foto: Reuters
Gradnja mostu na Pelješac bo potekala v treh fazah. Foto: Reuters

Poleg Kitajcev sta se za posel potegovala avstrijski Strabag in italijanski Astaldi. Hrvaški premier Andrej Plenković je po razkritju novice o izbranem ponudniku dejal, da ni bilo nobenih pritiskov na Zagreb, ker so se odločili za kitajske izvajalce, ob tem pa je poudaril, da bo z uresničitvijo projekta država končno dobila trdno cestno povezavo z južno Dalmacijo. Gradnja mostu bo prvi tovrstni gradbeni projekt kitajskih podjetij v EU-ju, poročajo hrvaški mediji.

Gradnja štiripasovnega mostu, dolgega 2,4 kilometra in visokega 55 metrov, naj bi se začela še letos, potekala pa bo v treh fazah. Najprej bodo gradili most na polotok, nato pristopne ceste do mostu ter na koncu obvoznico pri Stonu, ki je na stičišču Pelješca s celino. Projekt naj bi bil končan najpozneje leta 2022.

Projektu zaradi nerešenega spora o meji med Hrvaško in BiH-om ostro nasprotuje bošnjaški član predsedstva BiH-a Bakir Izetbegović, ki je prepričan, da bi BiH z mostom izgubil možnost za dostop do odprtega morja. Pri svojih zahtevah za ustavitev projekta je ostal osamljen, saj za najvišje srbske in hrvaške predstavnike gradnja mostu ni sporna.