Kitajska namerava preseliti in prenoviti okoli 1.000 kemičnih tovarn v državi, strošek pa naj bi bil okoli 56 milijard evrov. Foto: EPA
Kitajska namerava preseliti in prenoviti okoli 1.000 kemičnih tovarn v državi, strošek pa naj bi bil okoli 56 milijard evrov. Foto: EPA
false
Čiščenje prizorišča nesreče v Tjandžinu še poteka. V eksplozijah je umrlo 147 ljudi. Foto: EPA

Kitajski industrijski minister Miao Vej je dejal, da so lokalne vlade končno začele uresničevati načrte za preselitev in nadgradnjo kemičnih tovarn. Kot je dejal, so začeli priprave za preselitev in prenovo teh tovarn v gosto naseljenih krajih konec lanskega leta, a da niso imeli zadostne podpore na lokalni ravni, poroča Guardian.

Uresničitev načrtov za preselitev in prenovo tovarn naj bi po ocenah oblasti stala okoli 56 milijard evrov. Miao je dejal, da bi morali lokalne vlade in vpletena podjetja kriti del stroškov, centralna vlada pa bi nudila podporo. Preselitev in prenova tovarn bi pomagali zmanjšati onesnaženost in izpuste.

Spomnimo, v dveh eksplozijah v skladišču z nevarnimi kemičnimi snovmi v Tjandžinu 12. avgusta je umrlo 147 ljudi. Šlo je za najhujšo industrijsko nesrečo na Kitajskem v zadnjih letih. Posledice nesreče so bile še hujše zaradi prevelike bližine industrijskega kompleksa gosto poseljenim krajem. Čiščenje prizorišča nesreče še poteka.

Oblasti so dejale, da so v skladišču hranili do 40 različnih kemikalij. Takšna poslopja pa po vladnih predpisih od naseljenih krajev, prometnih povezav in javnih prostorov ne smejo biti oddaljena manj kot kilometer.

Na istem območju naj bi delovali še dve podjetji, ki ravnata z vnetljivimi in strupenimi kemikalijami, katerih poslopja so premalo oddaljena od šole in stanovanjskih poslopij.

Spremembe zakonodaje
Medtem je bilo na Kitajskem sprejeto dopolnilo zakona o onesnaževanju v poskusu, da se zmanjša huda onesnaženost v državi. Po novem je treba določiti standard za kakovost bencina. Kitajska sicer ima določen standard za vsebnost žvepla v gorivu, količine drugih kemikalij, recimo benzena v dizlu, pa so precej večje, kot jih dovoljujejo evropski standardi. Lokalne oblasti bodo morale prav tako prepovedati uporabi nizkokakovostnega premoga v domovih.

Nova zakonodaja omogoča tudi večjo transparentnost na področju varstva okolja in določa, da mora biti onesnaženost zraka po nesrečah, kot je bila tista v Tjandžinu, spremljana, podrobnosti pa javno objavljene, še poroča Guardian.