Tragedija airbusa družbe Germanwings je v središču pozornosti evropske javnosti, ki vsak dan spoznava nove drobce nesreče, v kateri je bilo ubitih vseh 150 ljudi na letalu. Foto: Reuters
Tragedija airbusa družbe Germanwings je v središču pozornosti evropske javnosti, ki vsak dan spoznava nove drobce nesreče, v kateri je bilo ubitih vseh 150 ljudi na letalu. Foto: Reuters

V provansalskih Alpah so na kraju nesreče airbusa A 320-200 nemškega nizkocenovnika Germanwingsa po dobrem tednu iskanja našli še drugo črno skrinjico - prva je bila snemalnik zvoka in pogovorov v pilotski kabini, zdaj pa so našli še snemalnik vseh podatkov o poletu, kjer se shranjuje več sto parametrov mehanskega delovanja letala.

Novico je uradno potrdila tudi francoska policija, tožilec iz Marseilla Brice Robin pa bo nove podrobnosti predstavil na četrtkovi poznopopoldanski novinarski konferenci.

Prva skrinjica razkrila zvočno podobo nesreče
Sodeč po podatkih prve črne skrinjice, ki je snemala zvoke v pilotski kabini in so jo našli kmalu po strmoglavljenju, je z letalom v gore na jugu Francije namerno trčil kopilot Andreas Lubitz. Izkoristil je trenutek, ko je pilot odšel na stranišče, in ga zaklenil iz kabine. Letalo je v gore zapeljal s hitrostjo 700 kilometrov na uro, vseh 150 ljudi na krovu - približno polovica je bila Nemcev, več kot 50 je bilo Špancev - je bilo v trenutku mrtvih.

Brskal za varnostnim mehanizmom pilotskih vrat
Primer namernega strmoglavljenja potniškega letala na poletu Barcelona-Düsseldorf, pri čemer je 27-letni kopilot Andreas Lubitz osumljen, da je poleg sebe ubil še 149 ljudi na krovu letala, je dobil še novo nemško poglavje. Preiskovalci v Düsseldorfu so namreč razkrili, kaj so našli v zaseženi Lubitzevi tablici, ki so jo našli v kopilotovem stanovanju.

Tožilstvo je predstavilo, da je Lubitz v zadnjem tednu pred tragedijo na spletu večkrat raziskoval metode samomora. Hkrati so v spletnem brskalniku našli tudi iskanja o zgradbi in varnostnem mehanizmu posebnih protivlomnih vrat, ki varujejo pilotsko kabino pred zavzetjem.

"Dan pred nesrečo je osumljenec več minut v iskalniku brskal za zadetki, ki se nanašajo na vrata pilotske kabine in njihove varnostne mehanizme," je v izjavi za javnost dejal tožilec iz Düsseldorfa.