Svet

Poudarki

  • Biden z Netanjahujem in Peresom
  • V sredo srečanja s Palestinci in Blairom
  • Mitchell sprti strani že spravil k pogajanjem
  • Izrael nadaljuje gradnjo judovskih naselbin
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4,0 od 8 glasov Ocenite to novico!
Joe Biden
Odločitev je judovska država objavila na dan obiska ameriškega podpredsednika Joeja Bidna, ki je do zdaj najvišji predstavnik administracije Baracka Obame na obisku v Izraelu. Foto: EPA
Joe Biden
Joe Biden je skupaj z ženo Jill položil venec v spomin na šest milijonov Judov, ki so umrli pod nacističnim režimom med drugo svetovno vojno. Foto: EPA
Šimon Peres in Joe Biden
Ameriški podpredsednik je na srečanju z izraelskim predsednikom izrazil upanje, da bodo Izraelci in Palestinci kmalu dosegli dogovor. Foto: Reuters
Benjamin Netanjahu in Joe Biden
Biden je Netanjahuju predal težko pričakovano sporočilo administracije Baracka Obame: ZDA stojijo trdno ob strani Izraelu. Foto: EPA
Beitar Ilit
Izraelske naselbine niso v skladu z mednarodnim pravom. Foto: Reuters
VIDEO
Biden v Izraelu

Dodaj v

Ob obisku Bidna Izrael napovedal gradnjo 1.600 stanovanj

Palestinci znova dvomijo o uspešnosti pogajanj
9. marec 2010 ob 07:45,
zadnji poseg: 9. marec 2010 ob 21:01
Jeruzalem - MMC RTV SLO/Reuters/STA

Izrael je ob obisku ameriškega podpredsednika Joeja Bidna na Bližnjem vzhodu napovedal gradnjo 1.600 domov v Vzhodnem Jeruzalemu. Palestinci z odločitvijo niso zadovoljni.

Palestinci so ravno pod nedavnimi pritiski Bidna privolili v obnovitev mirovnih pogajanj z Izraelom. Po mednarodnem pravu Vzhodni Jeruzalem velja za okupirano ozemlje, Izrael pa si ga je priključil leta 1967 in ga razglasil za večno prestolnico judovske države. In čeprav po mednarodnem pravu kakršna koli gradnja na okupiranem ozemlju velja za nezakonito, Izrael gradnjo 1.600 domov obravnava kot pravico svojega naroda, da lahko na svojem ozemlju počne kar koli pač želi. Napoved gradnje novih stanovanj sledi ponedeljkovi napovedi gradnje 112 novih stanovanj v judovski naselbini Bejtar Ilit blizu Betlehema na Zahodnem bregu.

Predstavnik Palestincev Nabil Abu Rudeina je odločitev označil kot "nevarno" in dodal, da bo zagotovo "zavirala prihodnja pogajanja". Še več. Palestinci menijo, "da je odločitev gradnje v Vzhodnem Jeruzalemu razsodila o prihodnjih pogajanjih še preden je ZDA sploh uspelo začeti pogajanja." Res pa je, da je Izrael ZDA obljubil desetmesečni moratorij gradnje judovskih naselbin na Zahodnem bregu, ne pa tudi v Vzhodnem Jeruzalemu.

Biden upa na začetek posrednih pogovorov
Biden, ki se je sicer v Izraelu že srečal z izraelskim premierjem Benjaminom Netanjahujem in predsednikom Šimonom Peresom, je povedal, da je interes Izraelcev in palestinskega ljudstva, "če bi se oboji ustavili in globoko vdihnili", bolj usklajen, kot si predstavljajo. Ob tem je ameriški podpredsednik izrazil upanje, da bo ponovni začetek posrednih pogovorov med Izraelci in Palestinci "sredstvo, s katerim bomo lahko odstranili plast nezaupanja, ki je nastalo v zadnjih letih".

Ameriški podpredsednik je najvišji predstavnik administracije predsednika Baracka Obame, ki je na obisku na Bližnjem vzhodu, in je svoj obisk začel ravno na dan, ko so ZDA povedale, da sta izraelska in palestinska stran po več kot letu dni začeli posredna pogajanja, ki jih vodi posebni ameriški odposlanec za Bližnji vzhod George Mitchell.

ZDA stojijo Izraelu trdno ob strani
Biden je ob srečanju z izraelskim premierjem Benjaminom Netanjahujem zagotovil, da ZDA ostajajo zavezane koristim Izraela in da med ZDA in judovsko državo "ni absolutno nobenih razhajanj, ko gre za varnost Izraela". V Izraelu vlada prepričanje, da je Obama do Izraela manj prijateljski, kot so bili njegovi predhodniki, Bidnov obisk pa naj bi pomiril tovrstne skrbi Izraelcev. Biden je povedal tudi, da ZDA od Izraela ne pričakujejo nobenih vojaških akcij proti Iranu.

Netanjahu in Biden sta na srečanju spregovorila tudi o iranskem jedrskem vprašanju. Netanjahu je poleg gospodarskih pozval tudi k "moralnim" sankcijam proti režimu v Teheranu, in izrazil mnenje, da bi morali iranskega predsednika Mahmuda Ahmadinedžada kaznovati s "totalno" mednarodno izolacijo. "Zelo cenim prizadevanja predsednika Obame in ameriške administracije, da bi Iranu naložili ostrejše sankcije," je še povedal Netanjahu.

Izraelsko zunanje ministrstvo je sporočilo, da bo visoki zunanjepolitični predstavnici Evropske unije Catherine Ashton in generalnemu sekretarju Združenih narodov Ban Ki Munu dovolilo vstop v Gazo, ki jo nadzoruje skrajno palestinsko gibanje Hamas. Ashtonova, ki naj bi v Gazo odšla prihodnji torek ali sredo, je dejala, da je za obisk zaprosila sama, saj se želi prepričati, da so humanitarna sredstva, ki jih Unija namenja Gazi, porabljena transparentno. Ban Ki Mun naj bi v Gazo odpotoval v prihodnjih nekaj tednih.

Popoldne se bo Biden srečal še s predstavnico izraelske opozicije Cipi Livni, v sredo pa bo odpotoval na Zahodni breg, kjer se bo srečal s predstavniki palestinskih oblasti, s predsednikom Mahmudom Abasom in premierjem Salamom Fajadom. V sredo ga čaka tudi srečanje s posebnim odposlancem bližnjevzhodne četverice Tonyjem Blairom.

Sprti strani privolili v pogajanja
Pogajanja med Izraelci in Palestinci so se prekinila decembra leta 2008, ko je izraelska vojska napadla Gazo. Palestinski predsednik Mahmud Abas je dolgo zavračal možnost, da bi se po prekinitvi pogajanj srečal z izraelskim premierjem Netanjahujem, ker izraelske oblasti niso hotele ustaviti gradnje izraelskih naselij na palestinskem ozemlju. Potem ko so nanj vztrajno pritiskale ameriške oblasti, je Abas privolil v štiri mesece posrednih "sosedskih" pogovorov.

Da so se pogajanja res začela, je v ponedeljek potrdil George Mitchell, ki je povedal, da sta sprti strani začeli pogovore o strukturi in obsegu pogajanj. Prvič po več kot enem letu so tako predstavniki palestinskih in izraelskih oblasti začeli pogovore. "Naša naloga je preprečiti bombne napade in terorizem, in pri tem bom vztrajal, da bomo dosegli dogovor, ki bo trajal generacije. Mislim, da je to dosegljivo," je v ponedeljek povedal premier Netanjahu.

B. T., K. Š.
Prijavi napako
Komentarji
Atomsk
# 10.03.2010 ob 11:09
Naj ne bo nobenega dvoma kdo je trenutno glavni in edini krivec za ta konflikt.

Izrael smatra Jeruzalem kot večno in nedeljivo prestolnico Izraela. Težava je v slednjem, ker bi si Sveto Mesto teoretično lahko delili s Palestinci, vendar je nacionalizem močnejši.

Jude po svetu je lahko sram, za to kar počne njihova država.
skcaminoreal
# 10.03.2010 ob 00:08
janez.kosuta:
Dejsto ostaja, da je edina "pravica" s katero lahko izraelci opravicijo ustanovitev drzave kjer je, obljuba nekega boga, ki ga nikoli nihce ni videl, pa se ta obljuba je bila bojda narejena pred 5000 leti....


Slabo poznaš dejstva, zato blebečeš.
Če se s tem danes strinjamo, ali ne, so Izrael ustanovili Združeni narodi po drugi svetovni vojni kot najvišja politična avtoriteta na zemeljski obli. Nova država je takoj po ustanovitvi dobila podporo in priznanje vseh držav sveta, razen arabskih sosed. Izrael je takoj priznala tudi Jugoslavija.
Izrael je dejstvo, ne fikcija, ki jo lahko zbrišeš in tam samovoljno narišeš nekaj novega.
S tem dejstvom je treba računati in z njim sklepati kompromise. Nepriznavanje tega dejstva, kar počenjajo skrajneži, zlasti arabski, pomagajo pa jim tudi otročje prenapeti evropski levičarji, pelje samo v novo rundo trpljenja Palestincev.
Lep primer, kako učinkuje "podpora" le-teh je Gaza, oziroma njene popolnoma nepotrebne žrtve.
sansam
# 09.03.2010 ob 21:47
Zanima me koliko bo kvadratni meter bi se preselil tja.
rođe
# 09.03.2010 ob 21:10
lebensraum...
judje rabijo prostor za življenje in zahodni breg je ravno pri roki...
SeU
# 09.03.2010 ob 20:55
Dušan tle se strinjam s tabo. Sam se tud sprašujem od kot taka moč Izraelu?
"Državno gospodarstvo je, ocenjujoč po BDP-ju, 40. največje na svetu"
Prebivalcev imajo okol 7 miljonov, ka tud ni nevem kaj. Po površini približno tko veliki kot Slovenija.Naj bi mel tud kr veliko jedrskih konjic.
Imajo močno vojsko, imajo Mossad, eno najboljših obveščevalnih služb, od kod vse to?
Kje jim denar? Vojska stane. Nevem kolk jih ZDA financira pa kolk razni privatni lobiji, ampak človk se kr vpraša, glede na to. Vsekakor je v interesu ZDA met vpliv ter kontrolo na bližnjem vzhodu, ampak velik vprašanj?
exudusD
# 09.03.2010 ob 20:49
GO IZREL!!!!
SeU
# 09.03.2010 ob 20:34
Kumrovec ti si bedak.
janez.kosuta
# 09.03.2010 ob 19:05
Dejsto ostaja, da je edina "pravica" s katero lahko izraelci opravicijo ustanovitev drzave kjer je, obljuba nekega boga, ki ga nikoli nihce ni videl, pa se ta obljuba je bila bojda narejena pred 5000 leti....

Ko bo ta gospod bog lahko prical na sodiscu in dokazal svojo avtoriteto podeljevanja ozemlja, se bom morda tudi sam strinjal s tovrstnimi umetnimi tvorbami kot je izrael, pa se takrat bi zahteval, da ta bog zaradi nesposobnosti in rasizma odstopi s svojega polozaja...

do takrat pa... naj judovske pravljice ostanejo pravljice in ne pravo ter podlaga za ustanavljanje drzav na tujih ozemljih.
SeU
# 09.03.2010 ob 16:59
Kumrovec ka ti si na drogah?
karanfil
# 09.03.2010 ob 16:08
Še eno mešanje megle s strani USA.
resistNWO
# 09.03.2010 ob 15:42
@Untamle

še tebi:

vzemi kup dreka, postavi ga na levo, malo počakaj, nato pa ga še postavi na desno, pa povej v čem je razlika.

Drek je drek pa če je na levi ali desni, bel, rdeč, zelenalpa kodrlajsast, vse smrdi isto!!! :P

lp
dusan21
# 09.03.2010 ob 15:11
Untamle -

Sem pač svobodomiseln človek, ki razmišlja tudi s svojo glavo.Odkar so Izraelci začeli izvajati svoje vojne pohode ( že od časov Golde Meir dalje )- pa ne samo proti Palesticem ampak tudi proti ostalim sosednjim državam, se mi pač nikakor ne smilite.
Ste žal le vojaško-intelektualna sila, ki s svojo armado in svojiimi "prijatelji" terorizira pripadnike ostalih narodov v svoji bližini.
Se vam zdi to kulturno?
Vsiljevanje sojih pogledov na svet - saj vemo kdo v zgodovini je to že počel. Morda Hitler z vašim narodom ?
Če se nekdo stalno prereka s sosedom se mora tudi sam vprašati ali je za-to kriv le sosed.
Untamle
# 09.03.2010 ob 14:56
Dušan - če ste torej eden tistih levičarjev ki imajo državo Izrael za krajo ozmelja, v kakšnem odnosu ste do vaših političnih somišljenikov izpred 70-ih let (v kolikor nacistov ne omenjam, temveč se osredotočim na preostali del javnosti), ki so po Evropi nosili slogane "Židje, poberite se nazaj v Palestino"?

In drži da je zanimivo, da t.i. palestinci (mimogrede, do leta 1950 je bil to naziv za izraelske Jude - kje so bili tu muslimanski palestinci in kako so se sploh imenovali...?) še dandanes živijo v taboriščih. Nikoli jih namreč ni želela sprejeti nobena od arabskih dežel, ki tako vneto zagovarja bratstvo med muslimani - ne Egipt, ne Sirija, ne Libanon, še najmanj pa Jordanija, ki jim je s fizično sankcijo pokazala kaj si misli o njih. Hmm, le kdo ustvarja problem?
dusan21
# 09.03.2010 ob 14:36
Untamle :
Pogajanja se niso prekinila z "napadom" na Gazo, temveč pol leta prej, ko so Palestinci enostransko - jasno in glasno - prekinili mirovna pogajanja in začeli z raketiranjem Izraela. Mar ste pozabili na to obdobje? Brksnje po zgodovini vaših novic, vam poda jasen odgovor na to.

Kot kaže imate zelo kratek spomin. Pobrskajte leta nazaj in se že končno vi - Izraelci vprašajte zakaj ni možno sobivanje z vami.
Te generacije Palestincev, ki so se že rodile v begunskih taboriščih so najbrž kar same krive za svoj položaj.
Lepo prosim, ne sprenevedajte se.
Nobena vera ni prava, če v njenem imenu ubiješ človeka.
Bil se že v Izraelu, zato poznam razmere.Malce težko me je prepričati, da Izraelci blagohotno z dobro vero in v dobro Palestincev gradijo svoje hiše na tuji zemlji. Kako se temu reče v Sloveniji - vemo.
Gre za navadno okupacijo ozemlja in njegovo krajo.
Izraelci - poglejte najprej v svojo " dušo" - če jo imate in pometite najprej pred lastnim pragom.
Bi se vi pogovarjali z okupatorjem vašega dela ozemlja ? Ste vrnili Golansko planoto ?
HAWX
# 09.03.2010 ob 14:32
Untamle daj počisti pred svojim pragom prvo.
Seveda se v takšnih temah praznijo frustracije saj so jih ljudje polni posebej zaradi dejstev katere radi skrivate kot kača noge in se izgovarjate na 101 način npr.da Izrael sploh ni odgovoren pred med.kazenskim sodiščem in počne kaj hoče nekaznovano dokler pa njihov patronat vehementno zahteva ogromne kazni za dosti manjše zločine drugih nacij in jih preko svojih medijev spina do praktično vere.
Ko bodo Izraelci prevzeli odgovornost se bodo stvari spreminjale ne pa da samo "bitchajo" kako so oni bogi ,kako so oni žrtve, kako oni imajo pravice,kako so vsi proti njim in to vse govorijo ko gledamo ravno nasprotno!!

Vedno se ponavlja zgodba kako so židje bili preganjani skozi zgodovino od skoraj vseh ali vseh nobeden pa ne postavi ali ne sme postavit očitnega vprašanja!ZAKAJ???

V kom je problem v vseh ali v enem?!!!
Untamle
# 09.03.2010 ob 14:17
"Pogajanja med Izraelci in Palestinci so se prekinila decembra leta 2008, ko je izraelska vojska napadla Gazo."

Ne, dragi neodvisni in vselej objektivni RTV.
Pogajanja se niso prekinila z "napadom" na Gazo, temveč pol leta prej, ko so Palestinci enostransko - jasno in glasno - prekinili mirovna pogajanja in začeli z raketiranjem Izraela. Mar ste pozabili na to obdobje? Brksnje po zgodovini vaših novic, vam poda jasen odgovor na to.

Da pa gradnja judovskih naselij na Zahodnem bregu ovira mirovna pogajanja, pa je farsa za oči naivnih, ki verjamejo da po ustavitvi teh karkoli v smer miru bo možno. Ne bo! Takrat se bo našel tretji, danes še neaktualen razlog. Hamas je že večkrat jasno izrazil, da ne želi miru, temveč boj.

Kdo pa pravzaprav ustvarja problem, pa lahko v Izraelu najbolj objektivno povedo tretji - Kristjani in Druzi. Brez izjeme so na strani judovskega Izraela, saj imajo pod oblastjo tega urejene normalne in enakopravne pogoje za življenje, česar fanatično islamsko evforična palestinska stran kljub finančnim injekcijam v več milijardah dolarjev, ne pozna. Kdor pa trdi drugače, pa je vselej dobrodošel v Izraelu, kjer se lahko s stiuacijo seznani na lastne oči.

Vselej pa je zanimivo branje komentarjev. Iz teme poltičnega konflikta rdeča nit vedno zaide na blatenje "židov". Ali: spletna identiteta na RTVju je dobro mesto za praznjenje frustracij.
PFK
# 09.03.2010 ob 14:06
Kjer se Americani bojujejo za mir ,tam pricakujte se vec krvi.....
janez.kosuta
# 09.03.2010 ob 13:56
Najprej bombardiranje, pa bel fosfor... nato pa ponujat roko sprave, pa se to na okupiranih ozemljih...

Tipična izraelsko - usa mentaliteta.
ali atgeriyev
# 09.03.2010 ob 11:21
skoda, da ni davka na domisljijo, ker bi na racun kumrovca&co slovenija hitro prisla ven iz krize
upornikposrcu
# 09.03.2010 ob 11:01
"pogajalska država" kot je Izrael je že velikokrat pokazala da ji je do miru in sožitju z Palestinci in sosedi hihihihihih
Zaradi enega zajetega vojaka so uničili pol države in pobili 1000 civilistov

Toliko o tem režimu
Naci fašističnem režimu
To kar oni počnejo že 70 let je nadaljevanje Hitlerjevega programa samo na nekateri drugi žrtvi (Palestinci)
Program zavit v celufan "terorizma" in doktrina preventivnega ukrepanja in pravice obstoja
upornikposrcu
# 09.03.2010 ob 10:45
Aha z pogajani bla bla

Iran bi moral biti vključen v pogajanja ker je druga najmočnejša sila v regiji
Ta pogajana med Palestinci Izraelci in Američani so izguba časa
Gre za pridobivane časa da bi še tistih nekaj uporniških Palestincev izgubilo voljo do obstoja in države
To je metanje peska v oči
Z sovražnikom ki se ni nikoli pogajal je treba delati po istem principu kot to on počne
Z orižjem in terorjem
To je za Palestince edina prava pot
Dr. Kumrovec
# 09.03.2010 ob 10:36
zmerni palestinski voditelji morajo razumeti, da je mir mogoč samo s pogajanji in nikako ne z uporabo sile.
Dr. Kumrovec
# 09.03.2010 ob 10:33
Najprej jih bo fasal Iran in enkrat ko pade teokratski režim sta na vrsti se skrajana islamistična gibanja Hamas in Hizbulah... potem pa bomo videli.
el CARTEL
# 09.03.2010 ob 10:31
je kar hinavsko to, da podpiraš sicer mirovna pogajanja, narediš pa vse da pomagaš eni strani (z dobavo orožja, politično podporo itd). izrael ne bi bil tako pogumen, če ne bi bilo podpore amerike. Zato je moraliziranje o iranu brezpredmetno
Super Mija
# 09.03.2010 ob 10:25
Neki udeleženec survivorja na tv 3. Je rekel, da je letos srbijo obiskal biden in umrl jackson bolje bi pa bilo ,če bi bilo obratno.
miha 23
# 09.03.2010 ob 10:09
dusan21 podpis

pa dodal bi še nekaj: tisti,ki opozorijo na ta dejstva so takoj označeni za antisemite, neonaciste,...

Occupation 101, dober film
dusan21
# 09.03.2010 ob 09:26
Ja človek se res vpraša ali bo te nočne more že kdaj konec. Če se ne motim se Američani z Izraelci in Palestinci že približno 50.let ( peeeetdeeeeseeeet leeeet ) pooooogooooovaaaarjaaaaajooooooo........
.,kako bi rešili sobivanje oziroma zaključili mirovni proces.
Dejstva so pač zelo preprosta :
Izraelcem je bilo ozemlje na katerem živijo danes podarjeno s strani bivših kolonialnih velesil,da so se rešili svojih lastnih problemov z Židi v svojih državah,danes pa te iste države kao vodijo mirovni proces.
Izraelci so - lahko povemo direktno - navadni okupatorji palestinskega ozemlja.Sicer pa tisi kimalo ve o zgodovini ve,da so Židje zelo agresiven narod.Ko jim je zmanjkovalo vode ko strateškega vira so enostavno okupirali Golensko planoto in zasedli vodne vire.
Palestince so pregnali z njihove lastne zemlje - in zdaj , ko jim le-ti pošljejo v "pozdrav" kakšno raketo - so pa takoj označeni za teroriste.Kakšno licemersko sprenevedanje.
Verjetno ima vsak narod pravico, da se bori za svoj lasten obstoj.
Še največji cinizem pa se mi zdi, da Izraelci,ki so v drugi svetovni vojni veliko pretrpeli s strani nacizma in fašizma, danes v imenu nekega samo njim znanega višjega cilja ubijajo civiliste,okupirajo ozemlje tujih narodov - in načrtno že več kot 30.let gradijo svoja lastna naselja na tuji zemlji in se obnašajo kot nekdaj nacisti in fašisti.
Recimo bobu bob.Palestinci so že skoraj tujci na lastni zemlji.Kakšna pravna država,kakšen miroljubni proces.
Se nihče ne zaveda,da v trenutku,ko je narod "potisnjen v kot" - in Palestinci so dejansko potisnjeni v brezizhodni položaj - nimajo praktično nikakršne izbire.Naj se umaknejo pred Izraelci v morje????
Vsak narod se pač brani in takemu narodu težko rečemo, da so terosristi - prej obratno.
Kar se pa tiče Američanov,pa nima smisla izgubljati besed ........
MoTmOt
# 09.03.2010 ob 08:38
Ta "mirovna pogajanja" so izraelsko-ameriška farsa!
freakazoid
# 09.03.2010 ob 08:25
Tale članek je živi primer zakaj imam rad številke.

Kako lahko nekoga, ki je živo zlo ( po statističnih podatkih!!! ), prikažete kot mirovnika? Tu ven izstopa, da so v istem "šmornu" oboji in Palestinci in Izraelci... Kar je totalno sprenevedanje!

Hja, to se zgodi če povzemaš novice.
Kazalo