Svet

Poudarki

  • Argentina leta 2010 uzakonila istospolne poroke
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.1 od 25 glasov Ocenite to novico!
Novi papež se je takoj izkazal za precej drugačnega od svojega predhodnika. Foto: EPA
Pričakovati, da bi kateri koli papež podpiral istospolne zveze, je pravzaprav iluzorno. Foto: EPA
Argentina je kot prva južnoameriška država uzakonila istospolne poroke. Foto: EPA

Dodaj v

Papež Frančišek kot kardinal podpiral registrirane istospolne zveze

Pragmatizem kardinala Jorgeja Maria Bergoglia
21. marec 2013 ob 08:37
Buenos Aires - MMC RTV SLO

Čeprav papež Frančišek danes velja za ostrega nasprotnika istospolnih zvez, pa je še leta 2010 kot kardinal pragmatično podpiral registracijo istospolnih zvez.

Novica bo verjetno presenečenje za aktiviste za pravice istospolnih, saj so javna stališča novega papeža do istospolnih porok in istospolnih posvojitev zelo ostra ("Uničujoč napad na Božji načrt", jih je označil pred časom).

Toda kot poroča New York Times, je bil sveti oče še leta 2010 očitno bolj fleksibilen glede tega. Argentina je bila takrat tik pred tem, da uzakoni istospolne poroke, tamkajšnja Rimskokatoliška cerkev pa se je na vse pretege trudila, da bi to preprečila.

Na 10.000 vernikov je protestiralo na ulicah Buenos Airesa in javno obsodilo predlagani zakon argentinske predsednice Cristine Fernandez de Kirchner, saj naj bi bil neposredna grožnja cerkvenim naukom in "hudičevo delo".

A za zaveso se je kardinal Jorge Mario Bergoglio, ki je bil na čelu javnega pogroma proti zakonu, sredi razgrete debate škofov oglasil in zagovarjal skrajno neortodoksno rešitev: da bi Cerkev podprla idejo registracije istospolnih zvez. Predlog je še dodatno podžgal srečanje, a hkrati, tako NY Times, daje zgovoren vpogled v vodstveni slog novega papeža.

Iskalec kompromisov
Kardinal Bergoglio je vedno slovel kot zvest privrženec bistvenih socialnih (konservativnih) cerkvenih stališč. A ko se je znašel morda na najhujši preizkušnji na svojem mestu vodje argentinske Cerkve, je pokazal tudi svojo drugo plat - da je spreten pogajalec, pripravljen na kompromise in pripravljen v debati prisluhniti tudi nasprotni strani."Moja stališča je poslušal z veliko mero spoštovanja," je povedal gejevski aktivist in teolog Marcelo Marquez, ki je Bergogliu pisal pismo, na svoje veliko presenečenje pa še v isti uri, ko je kardinal pismo prejel, dobil tudi njegov klic.

Tudi v tem se Frančišek močno razlikuje od svojega predhodnika Benedikta XVI., ki je bil, preden je postal papež, 25 let na čelu kongregacije za doktrino vere, kjer si je pridobil sloves nepopustljivega privrženca doktrinalne čistosti. Frančišek je po drugi strani bolj "terenski" človek, ki je te ideale prevajal v prakso, pogosto s precej drugačnim pristopom. Ali kot pravi direktor sklada Janeza XXIII. za verske znanosti Alberto Melloni: "Melodija je morda enaka, a zvok je popolnoma drugačen."

"Nimamo fanatičnih nazorov"
Soočen s skoraj zanesljivim sprejetjem uzakonjenih istospolnih porok, je kardinal Bergoglio ponudil kompromis registrirane zveze kot "manjše zlo", razlaga njegov biograf Sergio Rubin. "Stavil je na stališče večjega dialoga z družbo."

"Nimamo fanatičnih nazorov," pa je za Infonews leta 2010 dejal Federico Wals, predstavnik nekdanjega kardinala. "Hočemo le, da se spoštujejo zakoni. Menimo, da moramo predlagati obsežnejše pravice za istospolne, kot obstajajo trenutno, ne pa tudi istospolnih porok."

Argentinski škofi so predlog svojega vodje zavrnili, julija 2010 pa je Argentina kot prva južnoameriška država sprejela zakon o istospolnih porokah.

Vsi vseeno niso tako optimistični glede nazorov novega papeža. "Resnica je, da je kljub izrečenemu na zasebnih sestankih javno izrekel nekaj groznih stvari," pravi Esteban Paulón, predsednik argentinske zveze lezbijk, homoseksualcev, biseksualcev in transeksualcev."V javnosti je zavzel vlogo, ki je bila izrazito bojevita."

K. S.
Prijavi napako
Komentarji
oljka
# 21.03.2013 ob 08:55
V Sloveniji bi se poročali še edino istospolni pari,vsi drugi bi koruzo mlatili...
GmO
# 21.03.2013 ob 08:50
No mediji, pa ste spet našli neko "floskulistično" novico, ki nima nikakršnih temeljev, kakor smo že navajeni. Pa tudi razlikovati ne znate med registracijo istospolnih zvez in poroko, zato pride do takih in podobnih informacij. Sicer pa ko se navaja neka trditev, se navede tudi vir (autentičen!), ne pa govorice nekega aktivista, prepisane z tujega medijskega portala (saj veste katerega, a ne?).
Applecore
# 21.03.2013 ob 10:38
In kaj je tukaj kontradiktornega? Podpiral je registracijo istospolnih zvez in hkrati zavračal zakonsko zvezo med istospolnimi. Podoben sistem, kot ga imamo pri nas ;)
zamudnik
# 21.03.2013 ob 09:22
O, danes bomo pa tukaj brali, da je papež v redu.
:-)
kamnojed
# 21.03.2013 ob 09:21
Logično, saj s podpiranjem samo registracije, preprečiš sklepanje zakonskih zvez.
Body23
# 21.03.2013 ob 09:54
V Sloveniji se hocejo porociti se samo istospolni parterji vsi str8 se itak hocejo locit lol
dirigent
# 21.03.2013 ob 11:25
drek 007
Kdor ni prebral le uvoda ampak tudi Krst pri Savici bo opazil, da se je Črtomir zavedal svojega nepotrebnega boja, se spreobrnil v krščanstvo in do konca življenja preživel kot misijonar.

Prešeren je kar vedel o čem piše in kako stvari potekajo v krščanstvu.
za razliko od nekaterih medijev in tukajšnjih šaljivcev.
TineB
# 21.03.2013 ob 11:20
Mogoče, ampak res mogoče, se pod tem papežem spremenila doktrina RKC do homoseksualnih, biseksualnih, transseksualnih ljudi - v smislu, da so to tudi "božji otroci", ki imajo pravico do dostojanstva in usmiljenja ... Verjetno tudi ne bo več poudarek na tem, da je to greh. Kar bo mogoče privedlo do manj homofobije in manjše stigmatizacije teh ljudi.

Verjetno RKC tudi ne bo nasprotovala izenačenju socialnih pravic homo zvez v okviru registriranih civilnih partnerstev, ki bi jih države uzakonjale.

Bo pa še vedno goreče nasprotovala redefiniciji družine in zakonske zveze ter posvajanju otrok oz umetni oploditvi ter nadomestnem materinstvu za homo pare.

Nek napredek v stališčih RKC se mi torej zdi možen ... Če bo pa res do tega prišlo, pa ne bi dal roke v ogenj.
TineB
# 21.03.2013 ob 10:49
@applecore

Ja, saj pri nas je RKC - preko Strehovca, tajnika Komisija Pravičnost in mir pri SŠK - tudi zagovarjala stališče "registracije da, poroke ne". Sprijaznili bi se tudi z enakimi socialnimi pravicami za homo pare, če bi le to bilo urejeno ločeno - v ločenem zakonu in z ločenim institutom (kot je to npr zdaj že z ZRIPS), ne pa v DZak.

V tem pogledu je RKC svetlobna leta pred npr pravoslavno cerkvijo in islamskimi ločinami itd itd.

RKC zagovarja doktrino, da se homo zveze ne umešča v kategorijo družine in zakonske zveze. Za vse ostalo ji dejansko dol visi.

Poznam primer iz okolice LJ, ko se je dečko pri spovedi izpovedal pomožnemu škofu pred birmo, da je gej in da je že imel spolni odnos, pa so ga spustili na birmo brez komplikacij. Z opombo, menda, da greši, naj se spokori in preneha s tem ... da po birmi ga bo pa itak sv. Duh pred tem varoval, kao. LOL
TineB
# 21.03.2013 ob 10:02
Da je za RKC to izgubljena vojna, kažejo tile trendi (sicer za ZDA, a so po Zahodnih državah enaki):

[url]http://www.washingtonpost.com/blogs
/the-fix/wp/2013/03/18/gay-marriage-support-hits-new-high-in-post-abc-poll/[url]

Mladina je izrazito pro-gay-marriage. Kar za sabo potegne tudi politične posledice, ker se desne stranke ne bodo več mogle dolgo šlepati na umirajočo staro populacijo, ki je še izraziro proti temu. Torej, če bodo hotele obdržati oz pridobiti mlade volivce v zadostni meri, bodo morale spremeniti stališče.

Enako velja za RKC in druge Zahodne verske institucije - sploh tiste velike. Če bodo hotele v zadostni meri privabljati mlade v svoje članstvo, bodo morale postati družbeno bolj progresiven: tudi na področju homo porok. Pa tudi na področju žensk v duhovništvu, celo celibata v duhovništvu itd itd.

Cerkev se tolaži s tem, da je preživela že mnogo "družbenih progresivnih revolucij" in da bo zato vztrajala pri konzervativizmu ... a tokrat so stvari drugačne. Ljudje so medijsko pismeni, informacije krožijo in so dostopne (internet), vplih sekularnih medijev je enormen, potroštništvo spodbuja (duhovno) osvobojenega posameznika itd. Časi so precej drugačni kot 100, 200, 300, 500 let nazaj, ko je Cerkev lahko kljubovala spremembam. Tokrat to ne bo mogoče. Vsaj na dolgi rok ne.

Razen če jih bo zadovoljilo manjše število članov, pa da bodo ti bolj goreči. A ni videti, da bi se usmerili v intenzivno evangelizacijo znotraj članstva, amapk še vedno jih bolj zanima tista esktenzivna zunaj članstva - torej novačenje novih članov, sploh v tretjem svetu.
gregorsu
# 21.03.2013 ob 16:26
nobena pravica staršev ni nad pravico otroka, da ima mamo in očeta.

tudi istospolni so lahko odlični starši, velikokrat so še boljši. neprimerna je primerjava, da so boljši kot na primer nasilni starši alkoholiki in podobno. lahko so boljši kot marsikateri starš in biološke družine.

Je pa dejstvo, da otrok potrebuje očeta in mamo. oba spola. to je pravica otroka, ki mu je ne smemo odvzeti ne glede na sodobne liberalne ugotovitve psihologov in psihiatrov. V katoliških sirotišnica je trpelo preveč otrok, da bi zdaj šli v drugo skrajnost ...

edino v primeru da je biološki starš v istospolni zvezi bi imela ta oseba vse starševske pravice zaradi šolanja, zavarovanja... in podobnega. Če bi drugi biološki starš seveda manjkal ali bil nesposeben popravljati starševsko dolžnost. Gre za interes otroka v tem primeru in ne za interes istospolnega partnerja.

ponavljam, da so lahko istospolno usmerjeni odlične osebe in so popolnoma enakopravni drugim, žal pa je interes šibkejšega otroka nad njihovimi željami in potrebami. Tudi materam , ki želijo otroka brez moškega ne bi dovolil umetne oploditve, ker gre tudi v teh primerih za zaščito odrasle osebe in ne za najboljši interes nerojenega otroka, ki bo zelo verjetno vse življenje brez očeta.

tudi liberalna družba bo morala postavit interes otrok na višji nivo in pred interes staršev po otroku, če ni pogojev za normale in naraven razvoj nebogljenega novega življenja
grozny
# 21.03.2013 ob 14:44
el Cartel, tukaj imaš direktno iz kompendija Katekizma

Bog, ki je sam v sebi neskončno popoln in blažen, je po
svojem načrtu iz čiste dobrote svobodno ustvaril človeka, da
bi ga naredil deležnega blaženosti božjega življenja. Ob dopolnitvi časov je Bog Oče poslal svojega Sina kot Odrešenika in
Zveličarja ljudi, ki so padli v greh. Sklical jih je v svoji Cerkvi,
da po delovanju Svetega Duha postanejo njegovi posinovljeni
otroci in dediči njegove večne blaženosti.
Peroz
# 21.03.2013 ob 14:24
Sicer nisem fan cerkve, ampak tale papež mi je všeč. Bi znal biti eden velikih:)
nWo
# 21.03.2013 ob 10:05
Papež Frančišek kot kardinal podpiral registrirane istospolne zveze

Se je že začelo...
kamnojed
# 21.03.2013 ob 09:26
@oljka, dobro. :)
grozny
# 21.03.2013 ob 19:36
:) no če hočeš še iz Sv. Pisma potrditev prejšnjih besed imaš tukaj Pavlovo pismo:

mislim, da ste slišali za načrt Božje milosti, ki mi je bila dana za vas. Kakor sem prej na kratko zapisal, mi je bila po razodetju razkrita skrivnost. Če tisto berete, lahko doumete, kako razumevam Kristusovo skrivnost. Ljudem prejšnjih rodov ni bila razkrita, kakor je zdaj v Duhu razodeta njegovim svetim apostolom in prerokom, da so namreč pogani sodediči, soudje in soudeleženci obljube v Kristusu Jezusu, in sicer po evangeliju, katerega služabnik sem postal po daru Božje milosti, ki mi je bila dana po delovanju njegove moči.
grozny
# 21.03.2013 ob 15:27
walterperoaroma, s tvojim zapisom bi bilo vse super, če si ne bi "tej ki ne morejo imeti otrok" na vse kriplje prizadevali da bi jih lahko posvajali, da bi otrok postal pravica, da se jih oplojuje kljub temu da so zdravi ipd.
dirigent
# 21.03.2013 ob 11:41
Jaz se s papežem strinjam.

homotom naj se omogoči registriracija in s tem imajo vse pravne zadeve urejene.
Poroka in otroci pa z njimi nimajo nobene veze.

Poroka je itak v temelju verska ustanova, povezana z božjim varstvom in spolnostjo, kjer je mogoče imeti otroke. torej...
grozny
# 21.03.2013 ob 14:21
ja, in ko je bil še dojenček je kakal v hlače in sesal prst.
Binder Dandet
# 21.03.2013 ob 14:08
@asnl99:
Če nisi opazil, Tine govori o ZDA. Men se zdi, da so ZDA za odtenek bolj trend makerji kot Hrvati (ali mi).
bobbek
# 21.03.2013 ob 13:26
Vcasih so rekl,da po poroki gre zares,sicer pa kaj imajo farji potem tudi registrirane zveze,vprasam se pa,to nisem nikoli slisal od njih,kak so oni prisli na svet,al je to prepovedano vprasat?
victoriosus
# 21.03.2013 ob 11:30
Registrirana zveza ni poroka in še manj posvojitev.

Z zvezo ni nič narobe, "poroka" pa je beseda, ki je že zasedena za zveze moški-ženska.
zamudnik
# 21.03.2013 ob 09:57
Eh, Ramus moj,
že zadnjič ti nekako ni šlo najbolje, tale začetek pa spet ne obeta najmočnejšega dne Na silo je tudi jezen biti težko.
Pa lep dan!
Kazzzo
# 22.03.2013 ob 09:54
Če bo tako nadaljeval, ga čaka ista usoda kot Janeza Pavla I.
walterperoaroma
# 21.03.2013 ob 15:20
ker je za kapitaliste ljudi na svetu preveč
in očitno kapitalisti delajo na tem da bo dela zanje vse manj
je 'narava' sama poskrbela
da bo porok med homoseksualci vse več

taki pari pač po zakonu narave ne morejo imeti otrok
pa če se feministke in feministi še tako otepajo tega dejstva
tako je bog naredil in tako je
zaenkrat še
ampaka današnji bog je znanost
izdatno podprt s kapitalom
tudi katoliškim
walterperoaroma
# 21.03.2013 ob 15:14
ma dejstvo je da je papež predvsem politik
za politike pa vemo koliko so njihove besede verodostojne
pa naj gre za svetovne pomembneže tipa obama bler buš
ali pa za naše posebneže tipa pahor lukšič virant janša
ali pa za cerkvene 'dostojanstvenike'
beri prikrivalce lastnih umazanij

ampak bog vse vidi
če ne vidi pa vsaj izve
asnl99
# 21.03.2013 ob 14:48
se vsem oprevičujem komp me zafrkava :)
asnl99
# 21.03.2013 ob 14:48
se vsem oprevičujem komp me zafrkava :)
asnl99
# 21.03.2013 ob 14:47
"Men se zdi, da so ZDA za odtenek bolj trend makerji kot Hrvati (ali mi)"

Hhahahahahahahahahahahahahahahah ali mi? A ti neveš da je slovenija ena izmed najbolj progresivnih držav v evropi? Vse države ki imajo poroke med geji legalne jih imajo zato, ker je o tem glasoval parlament in ne ljudje :D

drugače pa... bral sem knjigo od Clarksona (tist iz Top Geara), ko se je peljal po Alabami in si je za hec napisal na avto gay is ok... in že na prvi bencinski je morou bežat da ga niso takorekoč ubili. Tko da najprej se mal pozanimej. in če so tist link nardili v kakšnem Vermontu al pa New Yorku to še ne pomeni, da celotna mladina iz ZDA misli tako. Sploh pa je ta trend, da so mladi kao bolj strpni od starejših prisoten že zadnjih 50 let (hipiji itd.)
asnl99
# 21.03.2013 ob 14:12
http://en.wikipedia.org/wiki/LGBT_rights
_in_Poland#Social_attitudes_and_public_o
pinion

http://www.youtube.com/watch?v=lQDcBRDqe
mo dej tole na 4.30

http://en.wikipedia.org/wiki/LGBT_rights
_in_Mississippi#Public_opinion

kot si verjetno ugotovil je to predvsem odvisno od kraja kjer ljudje živijo in ne od starosti :). dej res povej (tineB) kok si star kr take gluposti po večini trosite samo ljudje generacije iz 60-ih.
molekinho
# 21.03.2013 ob 13:18
http://www.youtube.com/watch?v=sLEV0J_i0
sI
molekinho
# 21.03.2013 ob 13:11
lahko v predzadnjem stavku kar črtajte, ne vem kako se je znašla tam.
ginza
# 21.03.2013 ob 11:55
"Uničujoč napad na Božji načrt"

"božji načrt" spet ena besedna zveza brez pomena. Če ne veš, kaj ta "načrt" dejansko vsebuje, kako potem veš, kaj ga lahko uniči?
Ramus
# 21.03.2013 ob 09:45
"Pričakovati, da bi katerikoli papež podpiral istospolne zveze, je pravzaprav iluzorno"

Da, resnično je tako. Ampak saj ni v tem težava,... Papež in vsak človek ima svojo vest po kateri živi in bo zanjo dajal odgovor vsemogočnemu. Težava je, ker so papeži v preteklosti in danes, naravnani in tudi delujejo proti svobodi vesti posameznika, ko sprožajo politične kampanije in netijo sovraštvo v družbi med ljudmi. V tem je težava,...
el CARTEL
# 21.03.2013 ob 13:10
"Uničujoč napad na Božji načrt"

bog ima načrt? zakaj mene ni nihče obvestil? in, verniki, kak je ta načrt?

osebno me res ne zanima mnenje cerkve o istospolnih zvzah, o splavih ipd. Naj imajo svoje mnenje, kakšno pač je. meni je vseeno, če se nihče, ki hodi v cerkev ne bo poročil z istim spolom.

ne bo pa cerkev pametovala ko pride do civilnih porok. slednje je stvar sekularne države, verkvene poroke pa so stvar cerkve.
STRIKE
# 21.03.2013 ob 12:18
victoriosus

Z zvezo ni nič narobe, "poroka" pa je beseda, ki je že zasedena za zveze moški-ženska.

Kakšna bedna pa je sedaj to!

Zvezo, ki jo urediš z zakonom , je zakonska zveza!

To ureja država in ne cerkev. Nihče ne zahteva od RKC naj poroča gej pare.
kapljač
# 21.03.2013 ob 12:51
To je stari človk.. papež..
več kot leporečja, ne bi smeli pričakovat. To je človek , ki bi moral bit že globoko v penzijonu.

In ko gledam ljudi in ko gledam pomembne ljudi in predstavnike vlad , ki so se zgrnili v Vatikan.. se nič več ne čudim, da nas je zajela svetovna kriza-.
el CARTEL
# 21.03.2013 ob 16:39
grozny @ iz biblije, ne iz nekih xy knjig, prosim..
bozo.miklavc
# 21.03.2013 ob 15:59
V Sloveniji bi se poročali še edino istospolni pari,vsi drugi bi koruzo mlatili...

Koruzo mlatili, tega izraza pa že dolgo nisem slišal. Arhaično :). Pač naj se poroči kdor se hoče, jaz tukaj res ne vidim nikakršnih problemov in nobena ideologija se ne bi smela vmešavati v življenja ljudi, družin, otrok in njihovi medsebojni ljubezni (v smislu: opala, mi smo moralni ideologi in vi se pa ne smete imeti radi).
el CARTEL
# 21.03.2013 ob 14:28
no, dva minusarja (grozy in še kdo..), kak je torej božji načrt?
Binder Dandet
# 21.03.2013 ob 14:04
"Papež Frančišek kot kardinal podpiral registrirane istospolne zveze"

Če bi na sliki 3 namesto tiste babice z ruto bil papež, bi verjel.:D
molekinho
# 21.03.2013 ob 13:08
meni je pri ljudeh najbolj fascinantno to, da nekaj ne obstaja zares, če ni nekje zapisano. v nekakšni pogodbi. ljubezen je priznana pred bogom že s svojim obstojem in ne potrebuje nikakršnih dokumentov za svojo potrditev. zakaj dandanes nič ne more obstajat samo od sebe?

jaz razumem poroko (recimo temu tako) kot to, da se spoznata duši dvojčici. če bi razumeli univerzum, bi vedeli, da je to, da srečaš dušo dvojčico, dano vsakemu posamezniku. če je ne spozna, je to ponavadi zaradi tega, ker ima glavo globoko v debelem črevesju. večina ljudi v sočloveku ne išče potenciala, ampak gleda samo na napake, ki pa jih imamo vsi, brez izjeme. poleg tega pa je ljudi strah, da bi ostali sami in sprejemajo kompromise. ni čudno, da se potem vse skupaj tako pogosto klavrno konča, nastradajo pa otroci (plod težnje po nesmrtnosti), ki niso ne krivi ne dolžni. jaz nikoli niti pomislil nisem, da bi prevaral svojo žensko in to z razlogom. nihče ti ne more dat lahko karkoli od tega (v vseh pogledih), kar ti lahko da duša dvojčica.

lep pozdrav.
peeches
# 21.03.2013 ob 15:34
A ni bog gej? Saj je ustvaril moškega, da bi se lahko "igral" z njim!
asnl99
# 21.03.2013 ob 13:56
dragi TineB pišeš blazne bedarije. se vidi da si sam iz nekoliko starejše generacije ker to nikakor ni res. prosim poglej si posnetke iz kakšne parade ponosa v splitu in boš videl, da protestirajo sami mladi ljudje. drugače pa se trend dekadence itak končuje tko da: uživaj v zadnjih letih liberalne anarhije.
STRIKE
# 21.03.2013 ob 11:12
TineB

To je absurno kar počne RKC!

Nimajo nič proti podelitvi enakih pravic, samo da so ločene v drugem zakonu.

A ni vseeno kje so urejene saj vsak par ali družina živi zase.!
Spiritus
# 21.03.2013 ob 09:35
S kerim se bo poročil?
Kazalo