Svet
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.8 od 16 glasov Ocenite to novico!
Španija
Španci 12. oktobra zaznamujejo dan, ko je Krištof Kolumb leta 1492 priplul v Ameriko. V Madridu je potekala velika vojaška parada, na kateri je sodelovalo skoraj 4.000 vojakov, policistov in pripadnikov paravojaške Guardia Civil. Foto: Reuters
Španija
Španski nacionalisti so v Barceloni zažigali katalonske zastave. Foto: Reuters
Lovec Eurofighter
Lovec eurofighter je strmoglavil v bližini vojaškega oporišča v Albaceteju na jugovzhodu Španije. Foto: Reuters
VIDEO
Španci obeležili nacional...

Dodaj v

Po paradi v Madridu strmoglavil vojaški lovec. Pilot umrl.

Praznovanje zaradi katalonske krize poteka v negotovem ozračju
12. oktober 2017 ob 16:18
Madrid - MMC RTV SLO, STA

Španija v četrtek praznuje nacionalni praznik, ki ga tradicionalno počasti tudi z vojaško parado v Madridu. Po sodelovanju na paradi je v bližini oporišča na jugovzhodu države strmoglavilo vojaško letalo. Pilot je umrl.

Po pričanjih očividcev je lovsko letalo eurofighter strmoglavilo v času, ko je izvajalo manevre v bližini letalskega oporišča v Albaceteju, okoli 300 kilometrov jugovzhodno od Madrida, skupaj z drugimi letali, ki so sodelovala na vojaški paradi. Vzrok strmoglavljenja letala še ni znan.

Pred tem so na paradi v Madridu, ki sta se je udeležila tako španski premier Mariano Rajoy kot tudi španski kralj Felipe VI., številni Španci ob katalonski krizi izražali domoljubna gesla. Vzklikali so "Ponosen, da sem Španec" in "Živela Španija". Zagovorniki enovite Španije so se zbrali tudi v središču Barcelone. Odeti v španske barve so prav tako vzklikali gesla v podporo Španiji in proti neodvisnosti Katalonije. Geslo shoda je bilo "Katalonija da, a tudi Španija". Ob robu shoda je bilo nekaj manjših pretepov med zagovorniki in nasprotniki katalonske neodvisnosti.

Rajoy Puigdemontu postavil ultimat
Letošnje praznovanje španskega nacionalnega praznika zaradi napovedane osamosvojitve Katalonije poteka v ozračju velike negotovosti. Španski premier Rajoy je v sredo predsedniku katalonske regionalne vlade Carlesu Puigdemontu postavil ultimat, da se vrne v okvire, ki jih določa španski ustavni red. Od Puigdemonta je zahteval, da mu do ponedeljka do 10. ure odgovori, ali je v torek formalno razglasil samostojnost Katalonije ali ne. Najpozneje do prihodnjega četrtka - prav tako do 10. ure - pa bi morala katalonska vlada prekiniti vse postopke za odcepitev in se vrniti v okvire pravnega reda, kot ga določa španska ustava.

155. člen: Na mizi tudi aretacija Puigdemonta?
Če Puigdemont tega ne bo storil, bo Madrid uporabil 155. člen ustave, ki omogoča suspendiranje avtonomije pokrajine. V Španiji sicer omenjenega člena še nikoli doslej niso uporabili in tudi ni jasno, katere konkretne ukrepe bodo uporabili za to. Po poročanju nemške tiskovne agencije DPA je na mizi tudi morebitna aretacija Puigdemonta in drugih politikov v taboru, ki si prizadeva za neodvisnost Katalonije. Sprožitev člena mora z absolutno večino potrditi španski senat. V njem ima Rajoyeva Ljudska stranka večino.

Puigdemont poziva k dialogu
Puigdemont je v torek sicer naredil korak nazaj in pozval k odložitvi uveljavitve neodvisnosti za nekaj tednov, da bi rešitev iskali v dialogu z Madridom. V nagovoru v katalonskem parlamentu je zagotovil, da namerava uresničiti voljo ljudi na referendumu 1. oktobra, ki so ob 43-odstotni udeležbi prepričljivo podprli neodvisnost Katalonije. A želi si tudi umiriti razmere, zato je parlamentu predlagal, naj potrdi preložitev neodvisnosti za nekaj tednov, da bi lahko dali priložnost pogovorom z Madridom. Je pa nato z drugimi člani vlade podpisal deklaracijo o neodvisnosti, katalonski parlament pa pozval k zamrznitvi njenega učinkovanja.

HRW: Španska policija uporabila pretirano silo
Španska policija je med referendumom o neodvisnosti Katalonije 1. oktobra uporabila pretirano silo, pa je ocenila organizacija za človekove pravice Human Rights Watch (HRW). Za številne fotografije nasilja, ki so med referendumom zaokrožile po družbenih omrežjih, pa se je po poročanju medijev izkazalo, da so lažne novice. "Policija je na svoji strani sicer imela zakonodajo, a ta ji ni dala pravice do uporabe sile nad mirnimi protestniki," je po poročanju spletnega medija Politico dejal raziskovalec HRW-ja za Zahodno Evropo Karthik Raj.

Nocoj v posebni oddaji Globus – kakšne bodo posledice krize, ki je izbruhnila v Španiji po referendumu o samostojni Kataloniji. Kje so korenine špansko-katalonskega spora, zakaj želijo Katalonci svojo državo? In če jo dobijo, kaj bodo storili s podjetji, z valuto, z mejami, z Evropsko unijo? Komentirali bomo tudi odziv Bruslja , ki se v spor ne želi vmešavati, ker trdi, da gre za špansko notranje vprašanje, in potegnili vzporednice s Slovenijo, ki je bila pred skoraj sedemindvajsetimi leti ob tem času na pragu plebiscita o samostojnosti. Voditeljica Mojca Širok.

A. V.
Prijavi napako
Komentarji
HOR
# 12.10.2017 ob 16:30
Odziv EU na dogodke v Kataloniji je ura resnice pravega obraza EU...
moj komentar
# 12.10.2017 ob 16:49
Španski nacionalisti so v Barceloni zažigali katalonske zastave

Španci lahko vse, Katalonci ne smejo nič....
moj komentar
# 12.10.2017 ob 16:50
Zdaj vem, zakaj je bila španska državljanska vojna najbolj krvava vojna v Evropi.
gubceva11
# 12.10.2017 ob 16:57
Fašizem snema masko.
Kako malo je potrebno, da Evropa pozabi?
moj komentar
# 12.10.2017 ob 16:53
155. člen: Na mizi tudi aretacija Puigdemonta?

Menda mu grozi 20 let zapora, čeprav je legitimno izvoljeni predsednik Kataloncev, ki ne odloča samostojno in izvaja le tisto, kar izglasuje katalonski prarlament.
Po tej logiki bodo morali Španci zapreti še vsaj sto katalonskih politikov oziroma kar vse katalonce.
ZVONKO
# 12.10.2017 ob 18:16
stari nono
Po skorajda 80-ih letih bo treba odkopat luger, beretko na glavo in počasi pakirat za Španijo.
Edini hakelc je... na čigavo stran se postavit? :(
No pasaran!
-----------
Ne izdelujejo več takšnih - kot so bili naši nonoti! To, kar je danes - vključno z nami - še 10 km z opremo na sebi ne zmore ne da bi crknilo... kaj šele mraz... in brez pametnih aparatov... pa brez mamic...
jarovit
# 12.10.2017 ob 17:08
Mi je pa smešno jokanje v smislu kaki sta Španija in EU. Pa kdo resno pričakuje, da bo Španija ali EU podprla ali odobravala odcepitev. Kako je že en komentator rekel? Naivkoti.
stari nono
# 12.10.2017 ob 16:48
Po skorajda 80-ih letih bo treba odkopat luger, beretko na glavo in počasi pakirat za Španijo.
Edini hakelc je... na čigavo stran se postavit? :(
No pasaran!
komsomolec
# 12.10.2017 ob 16:46
eurofajter še za parkirat ni dober. ruska tehnika je combat pruven stoprocent.
vzhodnik
# 12.10.2017 ob 16:42
Dogodki žal dokazujejo da še zmeraj obstaja Frankistični režim in postopki policije so taki. Puigdemont, pa ravna ravno tako kot Miloševič, ki nič ni slišal in ni hotel slišati, vemo kaj je potem nastalo v Bosni, Srbiji, Hrvaški ...... To je popolnoma enak način in upam, da bo Evropa in voditelji EU španskemu premijeru dopovedali da ravna avtoritativno in nedemokratično, ter kam to pelje. Evropa je pa pokleknila in na lastnem področju dovoljuje teptanje človekovih pravic, nasilje nad svobodo izražanja. Upam, da ne bo vse prepozno..... Katalonci vam pa priklon z spoštovanjem.
Danes pa je dokazano kdo zažiga zastave in kdo so pravzaprav nacionalisti.
rampage
# 12.10.2017 ob 17:15
Puigdemont je še večji fail od Ciprasa.
pazi_mina
# 12.10.2017 ob 17:49
Prva smrtna žrtev vojne za osamosvojitev
JJstyle
# 12.10.2017 ob 17:17
@jarovit Na tak način bodo svojo samostojnost dosegli ob svetem NIKOLI.

Jaz jih pa čist razumem. Vsaj 40 % živečih v Kataloniji ni Kataloncev in ti so večinoma proti odcepitvi. To ni enako kot v Sloveniji. Če Madrid pošlje špansko gardo v Barcelono, ne bo enovitega odpora. Ne moreš it z glavo čez zid, ker to dejansko lahko privede do državljanske vojne. In zakaj? Povprečni prebivalec Katalonije danes živi na ravni Danca ali Finca. Če bodo imeli sranje, adijo standard. Ko smo se Slovenci "osvobajali", smo imeli nekajkrat nižji standard kot ga imajo Katalonci. Če bi v Jugoslaviji živeli tako dobro, kot danes oni živijo v Španiji, verjetno tudi ne bi šli tako na nož z osamosvojitvijo.
moj komentar
# 12.10.2017 ob 17:07
Da še dodam na zgornji komentar:
In Katalonci kljub vsem mogočim grožnjam španske vlade, ne storijo nič, da ohranijo vsaj obstoječe stanje.
moj komentar
# 12.10.2017 ob 17:05
jarovit

Veš kaj mene najbolj preseneča.
Španci grozijo, da bodo zdaj izvedli protiukrepe s katerimi bodo za večno onemogočili nadaljne poizkuse kataloncev za osamosvojitev in eden od teh je odvzem katalonske avtonomije, ukinjanje njihove vlade, parlamenta in nacionalnih oznak. Praktično jih bodo izbrisali kot ustanovni narod.
tupamaross
# 12.10.2017 ob 18:26
Po vsej verjetnosti je pilot izgubil življenje, ker je letalo z
zadnjimi močmi usmeril na tisto njivo, da ne bi padlo na
naseljeno področje in ni imel časa, da bi se katapultiral.

Upam, da ga bodo posmrtno proglasili za heroja.

Sožalje njegovi družini!
moj komentar
# 12.10.2017 ob 17:51
vxxxx

To v zvezi z grofijami in fevdalizmom se kar strinjam. Danes smo priča ustvarjanju vse bolj agresivnega korporacijskega neofevdalizma. Grofe pa so zamenjali gospodarski oligarhi in lastniki bank.
moj komentar
# 12.10.2017 ob 17:14
jarovit

Nobena država na svetu ne odobrava odcepitev ozemlja in bo storila vse zlepa ali zgrda, da ga prepreči. Zdaj je vse na Kataloncih, da dokažejo koliko so enotni in odločni v želji, da to storijo in se uprejo Madridu.
Če so pričakovali, da bodo dobili podporo Bruslja ali ZN, so se krepko zmotili.
Miner
# 12.10.2017 ob 16:55
Slaba karma. Tako pač je.
tupamaross
# 12.10.2017 ob 21:01
Se opravičujem, da nisem takoj navedel časopis.

Časopis je Neue Zurcher Zeitung. Predvsem sem se
nasmejal, ko pišejo, da si Hrvaška ustvarja sovraštva
praktično z vsemi sosedi, kot bi z vsemi hotela vojno...
Sula
# 12.10.2017 ob 19:40
To je že tretji Eurofighter od začetka septembra. Najprej je strmoglavil / bil sestreljen savdski Eurofighter v Jemnu, nato je strmoglavil v morje italijanski Eurofighter, sedaj pa še španski.
moj komentar
# 12.10.2017 ob 17:48
Skratka,....... želijo se ustanavljat grofije po principu fevdalizma !

To se že počne znotraj samih držav. Kdor ima denar je grof, kdor ga nima je hlapec grofov.
tupamaross
# 12.10.2017 ob 20:54
Danes so Hrvatje poslali svoje "heroje" na ruske meje in jih
nameravajo poslati še najmanj 200 in jih po vrsti sprašujejo
ali so ponosni, da gredo na Ruske meje....?

Dobesedno so isto spraševali Hrvate leta 1941/1945 ali so
ponosni, da gredo z Nemci na Ruske meje, vendar se niti
eden od tam ni vrnil, da bi povedal, kako je kaj tam bilo.

Svetovno znan Švicarski časopis je pred dnevi objavil, da to,
kar počne Hrvaška, meji že na norost.
ZVONKO
# 12.10.2017 ob 18:41
tupamaross
hvala, skušam zajeti tisto, kar se mi zdi bistveno. V primeru Erdogana in Savdskega kralja pa se mi zdi, da gre za radikalni prehod iz ene v drugo "ekipo". Oba sta bila do pred kratkim preverjena, temeljita, zanesljiva... NATO/ZDA igralca, sedaj kaže, da oba zapuščata ladjo. Zapuščata! Za mene zgovorne spremembe vsaj v pomenu napovedi.
vxxxx
# 12.10.2017 ob 18:41
Mi je pa zanimivo, da RTV objavlja novico o strmoglavljenju španskega vojaškega letala.
A o tem, kako se je italijanski Eurofighter pred cca 14-imi dnevi sesul v morje pa niti ene in edine besede !
Pa čeprav se najde dober posnetek strmoglavljenja !

ni maitre
# 12.10.2017 ob 18:16
Katalonci na poti v svojo neodvisnost mlačni in neodločni.
Ja najlažje je po desničarsko zakuhat konflikt, razbijat glave, grozit in kurit zastave...osamosvajat se brez žrtev in po pameti pa terja čas, premislek in dialog...
moj komentar
# 12.10.2017 ob 17:55
Ali misliš, da bi bilo to pravično ?

Vsekakor da ne. To bi bil kriminal.
Ćeprav imam občutek, da kar nekaj od teh zgoraj naštetih že ima svoje države v državi, glede na to kako so nedotakljivi.
JJstyle
# 12.10.2017 ob 17:33
@jarovit

Mislim, da je Puigdemont taktiziral, da bi si z referendumom izboril boljše pogoje katalonske avtonomije, pa je naletel na norca Rajoya, ki mu ne dovoli nobenega manevrskega prostora. Upajmo da Puigdemont dovolj premeten, da ga bo uspel nategnit in si na koncu izborit kakšne bonitete za Katalonijo. Če ne, je na koncu vseeno bolš popustit, pameten odneha. Najslabše za Katalonijo bo, če bo postala druga S. Irska, kaj več od tega v tej konstalaciji sil v EU ne bo dosegla.
jarovit
# 12.10.2017 ob 17:22
@JJstyle
# 12.10.2017 ob 17:17
Ja vse to in še več so Katalonski politiki vedeli že pred referendumom tako prvim kot sedanjim.
Če z osamosvojitvijo niso mislili resno potem se postavlja vprašanje kaj so sploh mislili.
ZVONKO
# 12.10.2017 ob 20:07
prizemljen

je pa vse to skupaj moč tudi bistveno drugače razumeti: novinarska kasta je odpovedala, mediji so kontrolirani in se v zafecljanih pogojih zaostrovanja (vključno s smrtnimi nevarnostmi) ljudje začenjajo samoorganizirati in javno, skupno misliti, debatirati, preudarjati in se en od drugega učiti..., en drugemu pomagati misliti... in se seveda tudi kregati ter sekati en čez drugega; vendar zgolj besedno.
ZVONKO
# 12.10.2017 ob 18:26
ni maitre
... osamosvajat se brez žrtev in po pameti pa terja čas, premislek in dialog...
-------------
soglašam, politični spopadi v Evropi, ki sledijo znajo biti - prav zavoljo presežnih potencialov represivnih tehnik in tehnologij ter ideologij v glavah voditeljev - večji del nenasilni..., neobičajni, izvirni... To pomeni tudi zviti, zagatni, nejasni, megleni, dolgoročni, izčrpavajoči..., nič kaj zabavni za vsega hoowoojevskega naveličano narcisoidno publiko.
ZVONKO
# 12.10.2017 ob 18:13
JJstyle
EU ne more dovolit vsakemu saparatistu wanna beju, da dobi svojo državo, ko se mu sprdne. Katalonci so bili del Aragonskega kraljestva in ta je skupaj s Kastilci pod prisilo Bourbonov ustanovil Španijo. To je kot bi Saška ali Bavarska hoteli zapustit Nemčijo. Ne gre.
-------------
Če ne bo šlo zlepa, bo pa nekoliko drgač. Tko pač je blo in tudi bo. Ne prvič in ne zadnjič.
vxxxx
# 12.10.2017 ob 17:45
moj komentar
# 12.10.2017 ob 17:30
Prijavi neprimerno vsebino
vxxxx

Zdaj je težko vnaprej predvidevati kaj bi bilo, če bi bilo.
Na Kataloncih je, da se odločijo kaj želijo imeti in to morajo tudi zagovarjati.
Vse to sprenevedanje jih naredi nepomembne in majhne.
-------------------------------------------------------------------------
Poglej, ....kaj pomaga Krimu, da se je odcepu ? Če nebi bilo Rusije, bi Krim postal " goli otok " sred Črnega morja.
Če pogledaš Kosovo,......pa se zarad geopolitike trudijo in EU in ZDA da ga držijo nad vodo, da se ne vrne v kameno dobo.
Vse je odvisno od tega, kateri TUJI elementi stojijo za tvojimi željami.
Sicer sm osebno proti odcepitvi Katalonije, ker to lahko pripelje v prihodnosti do anarhije v Evropi ( primer : bogati del prebivalcev se odločijo za svojo republiko in imajo vse ( hrano vojsko, zdravje ) revni del populacije pa bi v doslednjem času postal suženj )

Skratka,....... želijo se ustanavljat grofije po principu fevdalizma !
jarovit
# 12.10.2017 ob 17:17
@moj komentar
Tako pač je, ko upogneš hrbet še predno pade po njemu. Baski so si svojo kot zgleda priviligirano avtonomijo izbori s krvjo, smo smo si svojo samostojnost izborili. Kr sreči dokaj srečno, čeprav smo bili pripravljeni zanjo plačati veliko večjo in krvavo ceno.
prizemljen
# 12.10.2017 ob 23:19
tupamaross
Mogoče celo preveč in hkrati dvomim da dovolj. Stvari v družbi so preveč dinamične, odvisne od preveč okoliščin, na splošno preveč kompleksne, da bi lahko kar tako "in genera" opredeljevali, kakšne ali celo katere države so smiselne. Razprava o tem je seveda mogoča na precej akademski oz. teoretični ali celo hipotetični ravni (včasih celo vsakdanje politični) , vendar! Kot ste sami ugotovili, je to težavna tema in za začetek je potrebno nekaj več znanja: iz zgodovine, sociologije, politične ekonomije in še česa. Brez zamere,vendar se mi zdi, da je v zvezi s tem vaše znanje precej pomanjkljivo. Zdi se mi, da bi mogoče bili lahko malo manj kategorični v svojih sodbah.
Lahko noč tudi vam.
pripet
# 12.10.2017 ob 21:07
Lepo, da imajo španski fašisti pokvarjen praznik. Zaslužijo si to. Karma.
prizemljen
# 12.10.2017 ob 19:48
Verjamem, da ni na nikogaršnjem mestu prav modro navijati za novo špansko državljansko vojno. Najprej zaradi tamkajšnjih žrtev, potem pa zato, ker je bila prejšnja pripravljalni poligon za "pravo" vojno, ki je presneto kmalu sledila.

Vsi pa, ki točno veste, kaj je komu v Barceloni ali tudi v Madridu storiti, bi se mogoče morali ponuditi za svetovalce. Nekako pa se mi dozdeva, da bi vaša "modrost" najbrž zbledela v razmerah brez domačega fotelja, tipkovnice in anonimnosti.
tupamaross
# 12.10.2017 ob 18:55
Dragi Igor Djukanović,
preden sem oddal ta komentar, sem tudi sam o tem premislil,
ker dobro poznam Španijo. Predvidevam, da se mu je letalo
že nekje nad Madridom in nad samo parado pokvarilo in se je
po mojem v zadnjih sekundah celo ognil padcu na sam Madrid
in na prireditev. Če bi se katapultiral, bi se že skoraj nad samim
Madridom in naselji moral katapultirati.

Na njivi se lepo okrog in okrog njive vidijo hiše,letalo pa je padlo
kot na nogometno igrišče.

Nedvoumno je imel samo dve izbiri. Se pravočasno katapultirati
pa naj bo,kar bo,ali pa do zadnje sekunde skušati letalo nekako
preusmeriti na trato, kjer ni hiš in ljudi. Vse to je jasno vidno iz
mesta, kjer je je letalo padlo. Torej se je zavedal, da bo umrl.

Lep pozdrav in hvala za Tvoj cenjeni komentar.

P.S. Borba z biki se mi je vse moje življenje dobesedno gabila.
gesan
# 12.10.2017 ob 18:37
JJstyle
# 12.10.2017 ob 17:17
Jaz jih pa čist razumem. Vsaj 40 % živečih v Kataloniji ni Kataloncev in ti so večinoma proti odcepitvi.
.....................................
Če si buthalec si pač buthalec!

Zakaj so potem tako histerično in pretepaško preganjali miroljuben folk, ki je samo hotel demokratično glasovat, če je itak jasno, da je nasprotnikov preveč?

A tako za hobi so mlatili po njih?
In kdo je tega sposoben?

Fashist!
Igor Đukanović
# 12.10.2017 ob 18:15
Še en matador.

V Španiji še vedno gojijo primitiven barbarski (predkrščanski) običaj bikoborb. Zelo nasilen. A se zgodi tudi, da matador potegne kratko. Tudi te demonstracije sile z vojaškimi letali sodijo na ta kup. In tudi tu se občasno zgodi, da matador (pilot) potegne kratko.
jarovit
# 12.10.2017 ob 17:01
Kot vidim se večina komentatorjev ne strinja z ugotovitvijo, da so Katalonci na poti v svojo neodvisnost mlačni in neodločni.
No kaj pa so pripravljeni storiti za to svojo samostojnost. NIČ oz. bore malo. Še na volitve se jim ne da kaj šele, da bi si kaj odrekli.
Na tak način bodo svojo samostojnost dosegli ob svetem NIKOLI.
akulinakul
# 12.10.2017 ob 22:13
karma is a bitch.
and pilot ni nič kriv :)
prizemljen
# 12.10.2017 ob 21:59
*Liechtenstein
prizemljen
# 12.10.2017 ob 21:51
@tupamaross, ki je zapisal.
"Majhne države so svetovno prekletstvo, ki preprosto ne morejo (pre)živeti same,"

Le kako preživijo potem Belgija (malo manjša od Katalonije), Luksemburg (precej manši), Liechenstein (ne bi o velikosti). Pa tudi Nizozemska in Švica, ki sta po velikosti v razmerju do Katalonije 1 : 0,75. In le zakaj ima Sudan, s preko milion kvadratnimi kilometri površine, take težave. Velikost sama po sebi ne pomeni, da bo država lahko (ali ne) "preživela".

Karkoli zameriti našim politikom je najbrž potrata živcev, časa... veliko vprašanje je, če so bili sploh v položaju, da bi to lahko svetovali; kot je veloko vprašanje, ali to (o neprimernosti časa) drži. Lahko najdemo tudi nekaj arumentov, ki govorijo o primernosti časa. pokazala pa bo šele prihodnost.

(Mimogrede: ...si želijo države (ne državo), ki nenehno potem (ne po tem) povzroča...)
tupamaross
# 12.10.2017 ob 20:50
Prav imaš, Nevtrino.
Naših in Hrvatov so polna usta "evropskih načel." Ravno včeraj
in danes sem poslušal Plenkovića in njegova "evropska načela."

Nihče od teh ljudi se sploh ne zaveda,kaj govori. Evropska načela
so vedno bile vojne, vojne in samo vojne in nič drugega.

Hvala bogu, da so naši politiki in pravniki nehali kot papagaji
ponavljati tisto:

"...mi smo pravna država...," da me je že sililo na bruhanje, ker so
skoraj vsi kradli, goljufali, ponarejali...

Sedaj so z te oguljene fraze prešli na frazo

"...evropska načela..."

kar me spet sili na bruhanje.
tupamaross
# 12.10.2017 ob 20:30
Prizemljen,
tudi lepo in pravilno razmišljanje. Od Hemingveja sem prebral
knjigo Komu zvoni, ki jo je napisal o državljanski vojni v Španiji.
Posnet je bil tudi film. Glavno vlogo je igral Gregori Pek.

Slika Pabla Pikasa Guerika govori vse o strahotah v Španijo, ko
je bila bratomorna vojna nekje od leta 1936 do 1940 in je bilo
več sto tisoč mrtvih, morda pa celo več milijonov. Nihče o tem
natančno ne ve. Dama, ki so jo klicali "No Pasaran," Dolores
Ibaruri in ogromno njih, so bili priče najstrašnejši moriji...

Vsakemu narodu na tem svetu želim samostojnost, če je res
prepričan, da sam lahko preživi. Še posebej Baskom, Albancem
na Kosovu, muslimanom v BiH, Kataloncem..., vendar, ti narodi
si želijo državo, ki nenehno po tem povzroča vojna žarišča in po
celi Evropi in svetu nestabilnost.

Majhne države so svetovno prekletstvo, ki preprosto ne morejo
(pre)živeti same, v kar pa nenehno silijo in nenehno izzivajo
vojne. Te majhne države po tem po iščejo posojila, za katere se
že vnaprej ve, da jih nikoli ne bodo mogli vrniti, ker ta tuja posojila
porabijo za plače, pokojnine... in ne za ustvarjanje novih vrednosti.

Zamerim nekaterim našim politikom, da niso Kataloniji, Škotski in
drugim svetovali, da naj z odcepitvami počakajo, ker to leto ni 1990,
pač pa skoraj 30 let pozneje, 2020 in pogoji za nastanek novih
držav, ko pa nihče ne ve, kako sploh bodo preživele tiste, ki so se
odcepile v devetdesetih letih prejšnjega stoletja, niso več rožnati,
saj nihče od teh majhnih državic ne ve, kako preživeti do jutri...
gesan
# 12.10.2017 ob 18:41
Le poglejte si fashiste na prvi sliki!
Sliko si lahko napopate na WC-ju!

Da bo vam lažje
Igor Đukanović
# 12.10.2017 ob 18:39
Tupamaross, najbrž imaš prav. Glede konkretnega pilota in herojskih zadnjih sekund.

A še se sama ideja te vojaške parade prav nič kaj ne razlikuje od primitivnega običaja bežanja po ulicah pred biki. Ki jih nato pokoljejo. Isto se tu poskušajo igrati s Katalonci.
gesan
# 12.10.2017 ob 18:38
Dokler padajo letala fashističnega ustroja, me ne gane!
granadir
# 12.10.2017 ob 18:18
"Vsaj kar se tiče novejših ruskih letal. maš pa primer "combat pruven" ruskih letal v lepi naši, kjer jim crkujejo eden za drugim.".... A bejž no bejž... Katero novejše rusko letalo pa leti v lepi naši..??? In mimogrede.... Koliko pa so dejansko uspešna in "combat pruven", pa lahko spremljaš redno vsak dan v Siriji...
Kazalo