Svet
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.7 od 25 glasov Ocenite to novico!
Človeško telo
Nizozemski parlament je sprejel zakonodajo, po kateri bodo polnoletni samodejno uvrščeni na seznam darovalcev organov. Foto: Pixabay

Dodaj v

Polnoletni Nizozemci bodo samodejno tudi darovalci organov

V državi primanjkuje organov za presaditve
13. februar 2018 ob 22:27
Haag - MMC RTV SLO, STA

Zgornji dom nizozemskega parlamenta je sprejel zakon, po katerem bodo Nizozemci z dopolnitvijo polnoletnosti samodejno registrirani kot darovalci organov. Kdor bo temu nasprotoval, se bo moral s seznama odjaviti.

Pobudniki nove zakonodaje upajo, da bodo z novim sistemom dobili več organov za presaditve, ki jih na Nizozemskem že več let primanjkuje. Zakon bo začel veljati leta 2020.

Zakon je na Nizozemskem sicer razdelil mnenja, zgornji dom poslancev ga je sprejel z le dvema glasovoma (38 proti 36 glasov) večine. Novi zakon je bil v spodnjem domu nizozemskega parlamenta sprejet novembra 2016 z le enim glasom večine.

Tisti, ki so želeli po smrti darovati svoje organe za presaditev, so se morali doslej na Nizozemskem registrirati. Od zdaj bodo kot darovalci samodejno registrirani vsi polnoletni, ki se bodo morali odjaviti, če tega ne bodo želeli, zato se je zakona na nizozemskem prijelo ime "da, razen če ne".

Doslej se je opredelilo manj kot pol Nizozemcev
Pred potrditvijo zakona se je le 40 odstotkov Nizozemcev v registracijskem sistemu opredelilo, ali želijo organe darovati ali ne. Če so o donaciji organov odločali svojci, kar se je lahko zgodilo pri neopredeljenih, so se v sedmih od desetih primerov odločili proti, poroča Dutchnews.nl. Tudi po novem zakonu bodo morali v dvoumnih primerih v odvzem organov privoliti svojci.

J. R.
Prijavi napako
Komentarji
Mare_4
# 13.02.2018 ob 23:07
@Cairns
Telo je last človeka in ne države! Tudi poslednja volja mora biti spoštovana!
neprilagojen
# 13.02.2018 ob 23:04
@cairns

ne strinjam se z teboj
kot darovalec organov se vse ve o tvojem telesu in kompatibilnost z ostalimi
v danasnjem casu, ce je revez primeren za nekega bogatasa, lahko hitro konca za rezervne dele
osebno sem absolutno proti necemu podobnemu ali pa kakrsnokoli moznost dostopa zdrastvenih podatkov
direndaj
# 14.02.2018 ob 00:02
smoke4fun
# 13.02.2018 ob 23:48
Upam, da ne boš kdaj potreboval kakšnega organa....


Ni problem darovati..........z veseljem. A kaj če prasci potem s tem delajo biznis....kot smo videli iz primera nekaj dni nazaj v mariborski bolnici. Če že trgujejo z mojimi organi, potem naj nakažejo solde mojim otrokom ali pomoči potrebnim.
Kakorkoli že, narobe je že to da si nekdo lasti moje truplo...........pa zakon gor ali dol!
Če hočem parkirat avto na sosedovi parceli moram najprej vprašat če lahko........... kaneda......
Bubbles
# 13.02.2018 ob 23:09
proti...vsak se naj sam odloči, če želi darovati organe....
Kekec99
# 14.02.2018 ob 03:50
Da bodo lahko firme služile z njihovo prodajo.
direndaj
# 14.02.2018 ob 00:05

smoke4fun
# 13.02.2018 ob 23:48
@direndaj - če si pač tak egoist, da stvari ki jih ne rabiš raje v smeti mečeš, kot nekomu podariš, se pač odjaviš seznama donatorjev in je stvar rešena.


NE ni rešena...........
Tisti, ki donira naj se sam javi, prostovoljno! Kaj hudiča je s tem narobe?
direndaj
# 13.02.2018 ob 23:44
Celo življenje delaš, plačuješ davke, delaš in šolaš bodoče davkoplačevalce.........pa ti niti po smrti ne dajo miru in te rastavijo in prodajajo za rezervne dele. Daleč smo prišli.......
spela55
# 14.02.2018 ob 10:06
Po moji SMRTI lahko vzamejo katerekoli organe želijo. Ampak po moji smrti, torej, ko mi neha biti srce, ne pa že kar ob moji možganski smrti. Ampak potem pa določeni organi niso več primerni za presaditev, recimo jetra, srce,... Toliko o avtomatizmu in prikrivanju dejstev s strani medicinske stroke.
zeuss-zeng
# 14.02.2018 ob 09:37
Polnoletni Nizozemci bodo samodejno tudi darovalci organov
-----------------
Še kdo dvomi da je zahodni svet na poti k najbolj prikrito - umazani diktaturi , ki si ga lahko izmisli degenerirani prestrašeni zahodni um . Seveda bodo prišli na vrsto še drugi zakoni , ki bodo še bolj bizarni . Kršenje pravice do osebne suverenosti v življenju in smrti je namreč najvišja in izvirna pravica človeka ne pa recimo mobingi , ekopravnosti itd....
Gastrbajtr
# 14.02.2018 ob 02:02
Nekomu se lahko reši življenje ali pa nekomu zaradi njegovih nevem kakšnih prepričanj, organi zgnijejo v krsti. Dajmo vklopit malo razuma.

Ja, se strinjam, vendar je naloga države, da ljudem predstavi koristi darovanja in jih v to prepriča, nikakor pa si ne sme na silo lastiti človeškega telesa. Mimogrede, treba je malo tudi gledat izven zdravstvenega sistema na širše polje pravic in dolžnosti. Omenjeni zakoni postajajo precedens za širjenje pravic države na družbena in biološka področja, kjer jih prej ni imela. Hudo nevarno za prihodnost odnosov človek-država.
Bivši uporabnik
# 14.02.2018 ob 01:43
cairns

Prej so se morali vsaj pozanimati, kdo je darovalec. To je legalizacija nasilja.
DXM
# 14.02.2018 ob 01:25
Prihodnost ni v obravnavi človeka kot hodečega rezervnega dela, pač pa v umetnih organih in vzgoji le teh. Drugi korak pa, da zadeva postane mainstream dostopna po normalnih cenah. Življenja se že zdaj rešuje, v redu, ampak ne pristajam na to kot večno rešitev, sploh pa ne, da mi nekdo vsiljuje kaj in kako.
redcock
# 14.02.2018 ob 14:00
Celo sistem avtomatskega darovanja organov zapornikov na Kitajskem, ki so bili obsojeni na smrtno kazen naj bi v kratkem odpravili zaradi določenih razlogov (da zaporniki niso bili najbolj zdravi, primerni darovalci, ugotovljene so bile zlorabe, idr.). V EU pa bi ga na nek način uvedli sam pa bi se moral iz njega izpisati...bruh.
kingeston
# 14.02.2018 ob 09:10
enak zakon imajo na hrvaškem, le da tega nobeden pravzaprav ne ve.

torej moraš POSEBEJ se označiti kot NE-darovalca, ker drugače si avtomatično darovalec.

malo je to sporno, sploh če svojci nimajo od tega nobene koristi ampak samo plenilska država ki prodaja naprej sorodnikove organe...
valcek2010
# 14.02.2018 ob 05:50
to je/bo postal čisti biznis, kot na razprodajah
samo za tistke ki imajo veliko v žepu in nujno rabijo

se bo povečalo izginotje ljudi?!
Gastrbajtr
# 14.02.2018 ob 01:55
Absolutno proti opt-out sistemu. Ne glede na potencialne koristi v zdravstvenem sistemu, s tem država posega v človekove svoboščine in si prehaja de-facto v polje lastninskih pravic. Zrelo za ustavni spor. Pa ne samo na Nizozemskem.
Javorovina
# 14.02.2018 ob 01:11
Pa saj se lahko odjavijo, kaj je problem. Pokojnikovega denarja pa svojci tudi ne zakurijo, a ne.
smoke4fun
# 13.02.2018 ob 23:48
Edino pravilno!

@direndaj - če si pač tak egoist, da stvari ki jih ne rabiš raje v smeti mečeš, kot nekomu podariš, se pač odjaviš seznama donatorjev in je stvar rešena.

Upam, da ne boš kdaj potreboval kakšnega organa....
Mare_4
# 13.02.2018 ob 23:04
Ta rešitev omogoča zlorabe oz., da je v primeru napak nespoštovana volja posameznika.
Lahko še "pomotoma" zgodi, da kdo npr. ni na spisku tistih, ki zavračajo darovanje organov, morda zaradi tega, ker še ga niso vnesli v sistem ali morda baza podatkov morda ne deluje, itn.

Skratka marsikaj se lahko "zalomi", zlasti če kazni za storjene napake ni ali so kazni samo denarne, nizke (kar si zdravstveni zlahka privošči poravanti) in če ni osebne kazenske odgovornosti. Sicer je tudi malo verjetno, da bi kdo od pokojnikovih sorodnikov preverjal ali ni bilo pokojnikovem truplu kaj odvzeto. Zato omenjeni pristop resnično omogoča zlorabe.

Zato je lista darovalcev v tem primeru boljša od načela avtomatizma za vse, razen izjem. Poleg tega najbrž zelo malo 18 letnikov in drugih mladih razmišlja o smrti in bo odlašala s prijavo na listo. To bi lahko prizadelo tudi njihove starše, ki se nebi strinjali z darovanjem org. svojega otroka, ki ni oddal svoje prijave zaradi mladostne neizkušenosti, malomarnosti ali drugih vzrokov.
redcock
# 14.02.2018 ob 14:11
Topol: Od mene si dobil +.
Ureditve v kateri ne bi prihajalo do zlorab pri organih ni in jo tudi ne bo. Z raznimi prijemi jo lahko zmanjšaš vedno pa je zadaj komercialni vidik. V ZDA pa še posebej. Tudi pri nas ne bosta imela dva osebka za isto zadevo isto zdravljenje. Tisti, ki sistem pozna, pozna prave osebe bo definitivno deležen vrhunske oskrbe v primerjavi s kakšnim kmetom (pa ne mislim v slabšalni obliki), ki ni bil pri zdravniku 10 ali več let, ne pozna sistema, zdravnikov, ki ga bodo na koncu odpravili na najlažji možni način (s vzpodbudno besedo in z najmanjšimi stroški).
topol
# 14.02.2018 ob 12:38
Ker sem dobil tri minuse za svoj prispevek - več minusov kot plusov - prosim za obrazložitev le-teh in konstruktivno kritiko.
topol
# 14.02.2018 ob 07:26
Nič ni narobe, če se s pomočjo presaditve organov komu pomaga ali pa so za napredek znanosti. Potrebno pa je sledeče.
1. Organ mora biti prejemniku na voljo brezplačno. Ni prav, da bi to kdorkoli zaračunaval razen za stroške, ki nastanejo v zvezi s tem. Pa še to pod nadzorom in v razumni meri.
2. Tudi v znanstvene namene naj bodo organi na voljo brezplačno. Organe naj se uporabi v kraju pokojnikove smrti, oziroma v najbližji za to primerni ustanovi. Nespodobno se mi zdi naročati človeške glave iz Amerike. Naj operacije vadijo na slovenskih glavah v Mariboru in Ljubljani in jih ne prevažajo okoli.
3. Ostanke človeških teles naj se najhitreje odpelje v kremiranje, to pa je vsaj dvakrat tedensko. Pri tem naj se jih spodobno hrani.
Osnovna civilizacijska norma je mrtve pokopavati. Ta človeška glava iz Amerike je bila ljubljena oseba nekomu. Jaz se ne strinjam, da bi moje starše prodajali po delih po svetu, bi pa dovolil, da na njih izvedejo kakšen postopek takoj po smrti v Ljubljani in mi izročijo žaro kak dan kasneje, da ju pokopljem. Sem za to, da se to področje ureja za dobrobit človeštva in hkrati z veliko spoštljivostjo. Pokopavamo trupla iz pred 70 let, kar je prav. Poskrbeti pa je treba, da bodo sedanja prav tako spoštljivo obravnavana. Glavno pa je, da s tem ne bo nihče ustvaril dobička. Pomoč z organi mora biti in ostati brezplačna.
oziris.va
# 14.02.2018 ob 09:23
Čisto okej, vse je samo biznis. Tudi tvoje telo. Ko umreš, ga itak več ne rabiš.
nevihta112
# 14.02.2018 ob 02:56
Kaj da fak je naroble lahko s tem da po smrti omogocis nekomu da zivi naprej. Ce pa komu ni vsec da s pomocjo njegovega organa omogoci zivljenje komu drugemu pa se lahko komot od tega odjavi. Kje je problem, kaksna prisila, ce se lahko odjavis. Clovestvo je res slo v maloro
vidim
# 13.02.2018 ob 23:13
Ja ob predpostavki, da smo samo telo zdravniki delajo kot kakšni bogovi. Potem ko pogledmao stvari podrobneje je jasno da so te presadtve za prizadete zelo hude. Duša če ne kdo drug vse to gleda in doživlja najhujše travme. Poleg tega je del zavesti tudi v človeku. vse skupaj je zelo hudo in nič ne pomeni, če ubiti potem ne more spregovoriti. Nobena stvar ne bo ostala brez odziva. Vedno bo nekdo govoril za te, ki so trpeli. Da je huda slepota raznih ateistov in materialistov, postane jasno veliko prepozno, ko so že zaklani kot žival.
MatoX
# 14.02.2018 ob 00:27
Dosti jih je proti temu in se zgražajo dokler nebodo potrebni sami organa ali nekdo iz njihove družine potem pa v jok ,če ga nebo!
Mare_4
# 13.02.2018 ob 23:53
Vsak naj se sam odloči ali bo daroval organe, vsak naj se sam odloči ali bo plačeval davke in spoštoval zakone. Tako pač ne gre. Nekomu se lahko reši življenje ali pa nekomu zaradi njegovih nevem kakšnih prepričanj, organi zgnijejo v krsti. Dajmo vklopit malo razuma.No ker večina ljudi tega miselnega preskoka ni zmožna je edino prav da to opravi država, ker konec koncev je to ena glavnih vlog države.

Država pač sama po sebi ne more in ne sme posegati v končno usodo telesa pokojnega.
To so počeli nacisti v koncentracijskih taboriščih, ko so iz trupel taboriščnikov izdelovali: čevlje, milo, sveče, strojili kože umrlih in iz njih izdelovali "svojevrsten" pergament papir na katerem so se šli umetnost, in še na desetine drugih po njihovem "koristnih" uporab.

Ne potrebujemo in zavračamo obujanje tistih praks, tudi tistih ki "dišijo" po njih!
valcek2010
# 14.02.2018 ob 05:52
trač novice
maja kibira
# 14.02.2018 ob 08:06
Pravilno !
FolkloraS
# 13.02.2018 ob 23:00
Grozno!
Ponočnjak
# 13.02.2018 ob 23:26
In to v času ko se da vse organe naprintati???
wright_floyd
# 13.02.2018 ob 23:22
Vsak naj se sam odloči ali bo daroval organe, vsak naj se sam odloči ali bo plačeval davke in spoštoval zakone. Tako pač ne gre. Nekomu se lahko reši življenje ali pa nekomu zaradi njegovih nevem kakšnih prepričanj, organi zgnijejo v krsti. Dajmo vklopit malo razuma.No ker večina ljudi tega miselnega preskoka ni zmožna je edino prav da to opravi država, ker konec koncev je to ena glavnih vlog države.
Kazalo