V Adrii Airways trdijo, da bodo polete opravili po predvidenem voznem redu. Foto: BoBo
V Adrii Airways trdijo, da bodo polete opravili po predvidenem voznem redu. Foto: BoBo
Lufthansa
Jedro spora ostaja upokojitvena starost. Foto: Reuters

Lufthansini piloti so danes ob 8. uri začeli stavko na dolgih linijah, zaradi česar so morali odpovedati približno polovico poletov.

V sredo bodo stavkali na kratkih in srednjih linijah, zaradi česar bodo odpovedati 1000 poletov v Nemčijo in iz nje, kar sta približno dve tretjini vseh poletov. Stavka bo prizadela 140.000 potnikov, so sporočili iz Lufthanse. To je že 13. stavka v zadnjih 18 mesecih pri največjem nemškem letalskem prevozniku. Samo letos je Lufthansa zaradi stavk izgubila sto milijonov evrov.

Adria bo letela po predvidenem voznem redu
Adria Airways vse potnike, ki bodo potovanje nadaljevali na enem od odpovedanih povezovalnih poletov Lufhtanse, pozivajo, naj pokličejo na njihovo prodajno mesto na Letališču Jožeta Pučnika Ljubljana, kjer bodo dobili vse potrebne informacije o potovanju do končne destinacije. Družba zagotavlja, da bo potnikom omogočila prevoz prek drugih letališč, pri čemer jih poziva, naj se na odhodnem letališču pravočasno zglasijo za prijavo na polet.

"V Adrii Airways bodo storili vse, kar je v njihovi moči, da bodo potnike prepeljali do cilja potovanja. Stavka pilotov je okoliščina, ki velja za izredne razmere, na katero prevoznik nima vpliva, zato se potnikom ne izplačuje odškodnin zaradi zamud in odpovedi," so zapisali.

Tudi Aerodrom Ljubljana sprememb v urniku poletov zaradi stavke Lufthansinih pilotov ne predvideva. Potnikom, ki potujejo na nemška letališča, z njih ali samo prek njih, ob tem svetujejo, da se o statusu svojih poletov vnaprej pozanimajo pri letalskem prevozniku, s katerim potujejo.

Upokojitev pri 55 letih
Uradno razlog za stavko ostajajo pogoji zgodnjega upokojevanja za okoli 5.400 pilotov Lufthanse, Lufthanse Cargo in Germanwingsa, spor pa se je medtem razširil tudi na prihodnjo strukturo koncerna. Piloti se bojujejo za ohranitev trenutne sheme zgodnjega upokojevanja, po kateri se lahko pod zelo ugodnimi pogoji upokojijo s 55 leti in do 65. leta prejemajo 60 odstotkov plače, družba pa želi to starost zvišati na 60 let.

Germanwings v Eurowings
Jabolko spora je tudi vprašanje plač in nove nizkocenovne ponudbe. Konec lanskega leta je Lufthansin nadzorni svet potrdil nov sporni koncept nizkocenovnih letalskih prevozov, v okviru katerega naj bi za nizkocenovne prevoznike uvedli tudi posebne plačne razrede, polete na kratke in srednje proge pa preselili na nizkocenovnega prevoznika Germanwings. Ta naj bi bil v prihodnje znan pod blagovno znamko Eurowings.

Medtem ko v vodstvu prevoznika menijo, da so sindikalnim pogajalcem ponudili celovito in dolgoročno vzdržno rešitev, pa predstavniki zaposlenih trdijo, da je bila ta takšna zgolj na prvi pogled, po podrobnejši analizi pa je bila brez prave vsebine.