Svet

Poudarki

  • "ZDA ne smejo dobiti občutka, da lahko delajo kar koli"
  • Kdaj bo podpisan naslednik Start 1?
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2,9 od 15 glasov Ocenite to novico!
Vladimir Putin
Putin se mudi v Vladivostoku, kjer so ga zanimali tudi pogovori o plinovodu med vzhodno Sibirijo in Tihim oceanom. Foto: EPA
Poljska
Rusi so opustitev načrtov o protiraketnem ščitu pozdravili. Foto: EPA

Dodaj v

Putin: Proti ameriškim načrtom z novim orožjem

Obama se je septembra odrekel protiraketnemu ščitu
29. december 2009 ob 12:54
Vladivostok - MMC RTV SLO/STA/Reuters

Vladimir Putin je dejal, da mora Rusija razvijati novo orožje, da se bo tako postavila zoper ameriške načrte o protiraketni zaščiti.

ZDA je treba preprečiti, da bi dobile občutek, da lahko storijo vse, kar si zaželijo, je dejal ruski premier med obiskom Daljnega vzhoda. "Da bi ohranili ravnotežje, moramo razvijati novo orožje, ne protiraketne obrambe, kot to delajo ZDA," je poudaril Putin in dodal, da sta vprašanji razvoja obrambnih sistemov in razvoja novega orožja tesno povezani.

Putin še meni, da bi z gradnjo "protiraketnega dežnika" ZDA dobile občutek, da so povsem varne in da lahko počnejo kar koli, s tem pa bi se porušilo ravnovesje, kar bi se takoj pokazalo tako v politiki kot gospodarstvu.

Protiraketni ščit ne; kaj pa?
Ameriški predsednik Barack Obama je sicer septembra napovedal, da bodo ZDA opustile načrte o gradnji protiraketnega ščita v Vzhodni Evropi, za kar si je prizadeval predvsem Obamov predhodnik George Bush. Obama pa kljub temu ni pozabil dodati, da bo Washington razvijanje protiraketne zaščite nadaljeval, le na drugačen način in na drugih krajih. Rusija je takrat ta obrat previdno pozdravila, a hkrati opozorila, da bi bile za nove obrambne sisteme potrebne nove študije, ZDA pa bi morale posredovati tudi dodatne informacije.

Nekateri strokovnjaki menijo, da današnje Putinove besede kažejo na novo zaostrovanje odnosov med državama, ko je govor o strateških varnostnih vprašanjih. Putin je ob tem sicer izrazil pripravljenost Moskve, da ZDA izročijo vse podatke o razvijanju orožja, vendar le če so to pripravljene storiti tudi ameriške oblasti, ko gre za njihove obrambne sisteme.

Pogovori še potekajo
Državi pa imata pred seboj še eno pomembno nalogo, saj se morata dogovoriti o nasledniku pogodbe o zmanjšanju strateške oborožitve Start 1, ki je potekel petega decembra. Po julijskem dogovoru bosta tako Washington kot Moskva v sedmih letih po začetku veljave novega sporazuma zmanjšali število jedrskih konic na manj kot 1.700.

A. P. J.
Prijavi napako
Komentarji
tupamaross
# 23.01.2010 ob 13:01
Po mojem tako Rusom kot Američanom se tresejo
kolena zaradi Kitajcev. Američani so že vporabili
jedrsko orožje, Rusi ga nikoli ne bodo, razen
direktnega napada na rusijo, za Kitajce pa to ni
moč z gotovostjo trditi, saj so neznanka.
7up
# 30.12.2009 ob 00:07
že slišano,...še en govor več, ki naj bi prekrival resnične gospodarske in socialne težave v državi. Ščit gor, ščit dol. Trgovci z orožjem bodo vedno razvijali nove in izpopolnjevali stare produkte. V končni fazi gre samo za denar,...

veliko bolj je žalostno, da se najdejo omejeni verniki, ki se poistovetijo z eno izmed obeh strani. Kakor, da je njim to kaj mar. Oziroma, da bodo tako ali drugače kompenzirani.
sanauna
# 29.12.2009 ob 23:57
če se počutiš ogroženega se pač zavaruješ,...bravo Rusija!
Vocja cesnja
# 29.12.2009 ob 22:32
Ti si car putin
Černenko
# 29.12.2009 ob 21:46
Veliki Vladimir, restavrator Ruskega imperija, bo odšel v zgodovino kot največji voditelj prvih desetletij 21. st.
Vocja cesnja
# 29.12.2009 ob 20:59
Saj si pameten Vladimir zaščiti se. Pravico imaš ščititi svojo državo. Pokaži, da si gazda.
asmas
# 29.12.2009 ob 20:29
kar se rusije tiče
nedavno so slavili rojstni dan Stalina
Hitler je bil še v plenicah ko je stalin vozil ljudi v Norilsk (sibirija)
če bi bil Stalin danes živ bi bil Putin ZAGOTOVO njegova desna roka
sovražim hinavce in putin je zelo velik hinavec
samo spomnimo se lanske plinske krize
putin je rekel da so ventile za v evropo odprli v resnici se jih pa še dotaknili niso
potem ko mu je EU rekla , da naj se norčuje s kom drugim jih je pa odprl
kar se pa njihove oborožitve tiče pa kapo dol
če jim pa kakšen znastvenik uide na zahod ga pa poiščejo in ---huda prometna nesreča--
KGB to obvlada
in Putin je bil in je še vedno šef KGB oz FSV-ja
:cool2:
# 29.12.2009 ob 20:26
Hehe Soured, touche. :)

Sicer pa nikjer nisem rekel, da so protagonisti boljši. Nasprotno - strinjam se s teboj, da so verjetno v splošnem še hujši. Še vedno pa stojim za tem, da so oporečniki neobjektivni, in če želiš čimbolj objektivno mnenje, moraš prebrati veliko oporečnikov kot tudi veliko protagonistov. Če bereš le ene, boš dobil totalno izkrivljeno sliko.
d1
# 29.12.2009 ob 20:14
Ne razumem...kaj bodo Američanom protiraketni ščiti v V. Evropi, kjer služijo lahko samo kot provokacija Rusov. Poleg tega imajo Rusi podmornice z balističnimi iztrelki in jih lahko pripeljejo dobesedno Američanom domov in če še to ne zaleže, je Rusija zadnje čase ogromno tudi investirala tudi v razvoj novih letal, neki tazga kot je recimo TALE!
Kobelco
# 29.12.2009 ob 20:09
torej, ko so imeli priliko bi sprejeli ponudbo ZDA k skupnemu razvoju ščita. noben ne bi profitiral v smislu vojaške in nato gospodarske nadvlade, pod črto bi lahko vsi profitirali-teoretično.......ampak rusi so pač rusi.....
Soured Kundun
# 29.12.2009 ob 20:02

:cool2:
29. december 2009 ob 19:44
Knjige oporečnikov servirajo ljudem tisto kar hočejo brati - samo minuse nekega sistema, glede plusov se pa zamiži kolikor se lahko.


Se strinjam - kadar se želim informirati o povojni YU berem Kardelja, če bi rad izvedel karkoli o zgodovini RKC prebiram izključno uradne vatikanske spise. Oporečniki = Lažnivci!
:cool2:
# 29.12.2009 ob 19:44
Oh prosim lepo, litvinenkova knjiga je pa pribl. tako objektivna kot če bi za mnenje o nacizmu vprašal Goebbelsa. Knjige oporečnikov servirajo ljudem tisto kar hočejo brati - samo minuse nekega sistema, glede plusov se pa zamiži kolikor se lahko. Ne bit tako neobjektivni.
asmas
# 29.12.2009 ob 19:37
roxdegabba
Več držav ima jedrsko oborožitev, več je možnosti, da bo na čelo jedrsko oborožene države prišel kak norec
in sprožil katastrofo
spomnimo se filma "škrlatna plima" v katerem hoče poveljnik podmornice sprožiti jedrsko raketo
baje je bil posnet po resničnem dogotku
nihče ne ve kateri norec ima prst na petelinu
ne verjamem Kavbojem še manj židom najmanj pa KGB-ejvcu Putinu
sem prebral knigo o Litvinenku pa mi je marsikaj jasno o ruskih namerah
:cool2:
# 29.12.2009 ob 19:24
roxdegabba,
stanje, ki ga opisuješ, je veljalo kakih 10 ali 15 let nazaj. Danes pa je slika nekoliko drugačna, Rusi imajo poleg strateškega jedrskega orožja tudi dosti sodobnega konvencionalnega orožja - seveda pa bi se mnogo še dalo izboljšati.

Npr. tanki - mnogi smatrajo T-90 za enega najboljših če že ne najboljši tank na svetu (kar potrjuje indijsko naročilo za več kot 600 teh tankov).
Dalje - konvencionalne podmornice - razred Kilo Američani imenujejo "The Black Hole" zaradi njene tihosti, najnovejši razred Lada pa je še tišji in sodobnejši (ampak imajo Rusi samo eno operativno, naprodaj pa še ni).
Protiletalski sistemi - S-300PMU, S-400, S-300V, 9K330 Tor (ki je bil dizajniran namensko za sestreljevanje ameriških manevrirnih raket in lasersko vodenih bomb), 9K37 Buk (ki je nad Gruzijo (v gruzijskih rokah) sestrelil ruski strateški nadzvočni bombnik Tu-22M3), Tunguska in Pancir, to so vse sistemi, ki na zahodu razen morda redkih izjem nimajo tekmeca.
Ruski sistem zračne obrambe z okrog 300 prestrezniki MiG-31.
Artilerijski sistemi (npr. TOS-1), vodene protioklepne rakete (Krizantema, Kornet,...), da letalstva sploh ne omenjam (Taktično - Suhojevi lovci, strateško - bombniki Tu-160, protiladijsko - Tu-22M3 in Tu-142).

Skratka, ruska vojska je glede na svoj proračun, ki je 10x manjši od proračuna ZDA ter na nivoju obrambnih proračunov npr. Japonske ali Saudske Arabije - daaaaaleč najučinkovitejša vojska na svetu.
roxdegabba
# 29.12.2009 ob 17:45
Ruska konvencionalna vojska je v tem trenutku zastarela in neučinkovita, rusija svoje lokalne vojne zmaguje edinole s številčno premočjo, kot nekdaj. Vendar že samo jedrske rakete, ki jih ima Rusija in njene jedrske podmornice pomenijo, da se Rusije ne da ignorirati in v praksi pomeni, da nobena vojna proti Rusiji ne more biti zmagovita, saj če Rusija izstreli svoje rakete, bo katerikoli nasprotnik popolnoma uničen, to velja tudi za ZDA in kitajsko.

Zato je smiselno, da se svetovna skupnost bori proti širjenju jedrske oborožitve, kajti države, ki ima jedrske rakete se v vojni praktično ne da premagati, oziroma je vsaka zmaga proti taki državi lahko le pirova. Več držav ima jedrsko oborožitev, več je možnosti, da bo na čelo jedrsko oborožene države prišel kak norec in več je možnosti, da bomo imeli jedrsko vojno. Že to je slabo, da imata jedrsko orožje Indija in Pakistan, če bi imel jedrsko orožje še Iran in po možnosti Severna Koreja, bi bila jedrska vojna v našem času neizogibna.
zmelkoow
# 29.12.2009 ob 17:13
zagovrniki ščita, češ, da je obrmbno orožje bi lahko mentalno preskočili iz srednjega vega sulic in ščitov v moderno vojskovanje.
DirtyHarry
# 29.12.2009 ob 16:56
nekatere stvari se nikoli ne spremenijo
Союз
# 29.12.2009 ob 16:17

ja res je, ampak ce se orozje nebi uporabljao za ofenzivo potem za defenzivo sploh nebi bilo potrebno...


Tu se pa ne strinjam. Že pest je lahko ofenzivno orožje. Ali pa palica, kamen, kladivo, sekira, mačeta (ki je v bistvu orodje - pa se spomnimo še enkrat - Hutujci Tutsiji)
kaj_kaj?
# 29.12.2009 ob 16:17
lo_pa_ta

če že citiraš nekoga, potem dodaj tudi ime...tvoj prvi komentar je jasno citat Bill Hicksa oz. njegovega zaključnega govora ob nastopih
Nikec3
# 29.12.2009 ob 16:14
Američani svojo tehnologijo na veliko razkazujejo, medtem ko nikoli ne veš kaj bodo iz Sibirije pripeljali Rusi. Tako da jaz jih ne bi kar tako podcenjeval. Sicer pa če moram izbrati stran sem seveda na strani Rusije.
El comandante
# 29.12.2009 ob 16:08
Protiraketni ščit je zgolj obramba pred ponorelimi komunističnimi spranoglavci.
gugugaga
# 29.12.2009 ob 14:51
29. december 2009 ob 13:24
Černenko
Putin je ob tem sicer izrazil pripravljenost Moskve, da ZDA izroči vse podatke o razvijanju orožja, vendar le v primeru, da so enako pripravljene storiti tudi ameriške oblasti, ko gre za njihove obrambne sisteme.


Čist prav ma Putin. Zakaj bi se pa on moral izpovedati ZDA?
Kdo so pa ZDA, da se cel svet po njih ravna? Človek jim pač ne verjame, očitno ima dostop do neodvisnih informacij, ki jih pa mi revčeki zaradi hipnoze korporativnih medijev več nimamo.

Poznamo ameriške hijene, nikoli ne bodo izdali gradiva o svojem orožju, vendar tokrat tudi Rusi tega ne bodo storili. Rusija se mora zavarovati z vseh strani, ZDA so ranjena država, v kateri lahko neoconi izvršijo državni udar in še pred razpadom ameriške državnosti uničijo večji del Sveta.

Tudi tu se strinjam, imperializem pač ne pozna meja. kaj pa je imperializem dobrega prnesel človeštvu pa vemo vsi. NIČ DOBREGA

ZDA se bodo kmalu začele obnašati kot Hitler v drugi svetovni vojni. Samo, da bodo za njihov način izbrale bolj ˝humano verzijo˝, ki se skriva za besedami kot so ˝peace˝, ˝freedom˝, ˝democracy˝ ter njihove tako zelo manipulativne domače medije. sej če že greš naš 24ur pika com brati je že vse isto kot pa na CNNu. Malo še pa bo rtv zgledal isti kot 24ur. i.t.n.

Mi smo žal narod papig, ki radi ponavljamo za velikimi.

Ni pa mi povsem jasno, kako se naša država politično usklajuje z ZDA, gospodarsko pa se zrdužuje z nasprotnicami ZDA. Tuki bo pomoje še sranje.
Černenko
# 29.12.2009 ob 14:42
BorutMaja, sovjetska oz. ruska stran ni nikoli rabila ameriških patentov za razvoj orožja. Vse kar so razvili, so razvili sami s svojimi lastnimi strokovnjaki in je njihova tehnika vedno dobro konkurirala zahodni, še več, ponekod se je izkazala za boljšo. Edino tehnološko špijoniranje sovjetske strani je bilo v razvoju software-a in računalniških sistemov v 70ih in na začetku 80ih.
Suzuki
# 29.12.2009 ob 14:33
kako hitro najde izgovor. Američani gor američani dol, samo da lahko razvija novo orožje. kot da je Rusija tako zelo ogrožena s svojimi 1000 + jedrskimi konicami.
komentator113
# 29.12.2009 ob 14:20
razvijati nova orožja
res inteligentno
BorutMaja
# 29.12.2009 ob 14:17
Največja napala bo boča. da bo si državi izmenjali podatke. Vemo, da so Rusi tehnološko za ZDA, zato bi Rusi pridobili nekaj novih "skrivnih" podatkov, ki jih imajo ZDA. Putin je pa človek, ki se hoče samo boriti ... papiga, kot je bil George Bush.

Protiraketni ščit bi po vsej Evropi mogel biti, ne samo v vzhodni. Imamo veliko sovražnikov, naš največji, če udari, je Rusija. Sledijo Iran, Izrael in še ostale države, tudi Severne Koreje ni za podcenjevati, da ne bi njihova raketa dosegla Evrope.

Sicer pa nimam nič proti temu, da rusi hočejo boljšo orožje, najprej naj raje ceste, ulice javne ustanove in ostalo prenovijo, ker se vse ruši, ceste pa so, razen v Moskvi, neprevozne. Potem je pa še tu revščina. Kolkor sem gledal slike na netu, je samo v moskvi raj, vse okrog pa je sama revščina. V ZDA mislim, da še klošarji boljše živijo od njih, predvsem tistih, ki so v osami po gozdovih.
lo_pa_ta
# 29.12.2009 ob 14:16
@Союз

ja res je, ampak ce se orozje nebi uporabljao za ofenzivo potem za defenzivo sploh nebi bilo potrebno...

se strinjam, clovek ustreli ne pistola...ampak vseeno
kolikor gre truda in vseh sredstev v vojne in orozje...ce bi to vse uporabili za boljse namene...samo predstavljal si kaksen bi bil svet (je pa to res utopicno pricakovat pri cloveku)
Союз
# 29.12.2009 ob 13:51
lo_pa_ta,

rad bi se strinjal s tabo, a vem, da smo ljudje tako pokvarjeni in pohlepni, da bomo vedno našli način, kako se klati med seboj. Orožje naj bi imelo plemenit namen - nikoli biti uporabljeno in že s samo svojo prisotnostjo odvrniti (prestrašiti) morebitnega napadalca (tako delujejo jedrski arzenali). Na žalost se vedno najde kdo, ki ga moč orožja premami, da ga uporabi še v ofenzivne namene.

Če bi Irak leta 2003 res imel orožje za množično uničevanje, misliš, da bi ga ZDA vseeno napadle? Dvomim, saj bi Irak imel nekaj, s čimer bi lahko usekal nazaj, tako pa pač ni imel nič, in je bil "osvobojen".

Bi Hutujci leta 1994 vseeno z mačetami poklali 800.000 Tutsijev v treh tednih (najhitrejše pobijanje po Hirošimi in Nagasakiju), če bi se imeli Tutsiji s čim braniti? Dvomim.

Orožje opravlja plemenito delo, kadar že s svojim obstojem in možnostjo uporabe v obrambne namene izbije iz glave kake ideje o napadanju vsakemu napadalcu. Ni čudno, da nam vsako uporabo orožja mediji prikazujejo kot "preventivno", kar v bistvu pomeni "obrambno", ampak še preden je napadalec sploh napadel. Kadarkoli pa je orožje uporabljeno v ofenzivne namene, gre za zlorabo.
Soured Kundun
# 29.12.2009 ob 13:48
O ščitu in meču pa bi dodal smo še to: ko grem na pivo in vidim v lokal vstopati opitega človeka z nožem v roki me ne skrbi, gotovo ima svoje razloge in išče samo tolažbo in razumevajoč prikimaj, kadar pa zagledam osebo v začitnem jopiču, takrat v strahu za lastno varnost pogledujem k izhodu.
Soured Kundun
# 29.12.2009 ob 13:43
SANTER
29. december 2009 ob 13:12


Santer, moraš razumeti, da iranska mladež brez osnovnih predstav o civilnih svoboščinah ne premore jasnih ciljev v življenju, ki krasijo pariško & atensko suburbano okolje. Kaosa na teheranskih ulicah ne moremo preprosto definirati z zahtevami po družbenih spremembah (ki krasijo grške in francoske revolte) saj je očitno, da gre izključno za vrenje hormonov pod pokrovko verskih zapovedi, ki jih Mossad spretno izkorišča za violentne erupcije implantiranih političnih frustracij.

Preprosto: nezadovoljstvo mladih irancev bo izginilo skupaj s prvim spolnim odnosom.
SANTER
# 29.12.2009 ob 13:43
Exocet, ta ?
berkut
# 29.12.2009 ob 13:39
nejc veliki je samooklicani, call of duty, ayatolya of rock&rolla strokovnjak. Sploh pa nisi dojel, nejc, kako si samega sebe v drek potlacil, ker res, rusija je napadla gruzijo s tanki t-62 in bataljonom vostok, gruzijo, ki se je 10 let pripravljala na vojno, ameriski svetovalci so urili gruzijske specialce, vse orozje je bilo amerisko, geografski relief jim je sel na roko, pa so jih v 3 dneh razbili cecenski lovci, ki so bili slucajno na sosednjem hribu na rostiljadi ...Takega poloma gruzijsko-ameriske koalicije se niso nadejali tudi najvecji optimisti. Ce hoces ti kaksne "lepe" slike lahko posljem
lo_pa_ta
# 29.12.2009 ob 13:37
Rusija tudi ce ni urando velesila, je vedno bila in vedno bo ena glavnih figur na svetovni sahovnici...

morda rusi res nimajo toliko sodobnega orozja kot americani, ampak tiste njihove podmornice so dovolj da upepelijo katerokoli drzavo na svetu (vkljucno z ZDA)...in to je za njih dovolj....

sicer pa je orozje neumnost brez primere,
ce bi ves ta denar, pamet, ljudi, energijo, sredstva, naprave,....ki gre za vojsko in vojne, uporabili za raziskovanje vesolja, razvijanje in uveljavljenje novih tehnologij, gradnje infrastrukture, zdravstvo, socialo, lakoto, suse.....
potem na svetu ne bi bilo lacnih, vsi bi imeli moznost izobrazevanja, ne bi bilo kriminala (vsaj ne kriminala zaradi pomankanja...se vedno bi se nasel kak psihopat a teh je malo), ljudje ne bi bili zejni, ne bi umirali od ozdravljivih bolezni, rak bi bil ozdravljiv, vozili bi se z okoljsko neoporocenimi vozili, jedli bi zdravo hrano, dihali bi cist zrak, reke bi bile ciste, imeli bi postojanko na marsu, luni, raziskali bi bistveno vec vesolja, ..... in se in se in se.....
kazam123
# 29.12.2009 ob 13:37
Gruzijo so hitro pregazili. Če so to uspeli s starim orožjem, si ne delajo sramote, ampak je Američane lahko samo še bolj strah kaj bi naredili šele z novejšim orožjem.
Exocet
# 29.12.2009 ob 13:27
Nejc Veliki, no da slišimo katera je ta zanič/zastarela oprema po tvoje.
Černenko
# 29.12.2009 ob 13:24
Putin je ob tem sicer izrazil pripravljenost Moskve, da ZDA izroči vse podatke o razvijanju orožja, vendar le v primeru, da so enako pripravljene storiti tudi ameriške oblasti, ko gre za njihove obrambne sisteme.

Poznamo ameriške hijene, nikoli ne bodo izdali gradiva o svojem orožju, vendar tokrat tudi Rusi tega ne bodo storili. Rusija se mora zavarovati z vseh strani, ZDA so ranjena država, v kateri lahko neoconi izvršijo državni udar in še pred razpadom ameriške državnosti uničijo večji del Sveta.
nejc veliki
# 29.12.2009 ob 13:21
heh ruska vojska je za nič, razen tistih podmornic nimajo nič pametnega .... naravnost smešno je blo s kakšno opremo so napadli gruzijo .... kot bi si zeleli delat sramoto ... me zanima, če bojo sedaj v hudi recesiji, ki jih je prizadela res naredili velik vojaški napredek.
pinkobalinko
# 29.12.2009 ob 13:19
Rusi kujejo meč, Američani ščit. Ruski vojščak bo zamahnil z mečem, Američan mu bo nastavil ščit. Nobenemu izmed njih se ne bo njič zgodilo, le odkruški bodo sejali smrt med nedolžnimi opazovalci. Že videno.
SANTER
# 29.12.2009 ob 13:12
Soured Kundun!
Pogrešamo tvoja razodetja o Iranu!
Že žuriraš?
Menda je Ahmadinedžad prehlajen?
SANTER
# 29.12.2009 ob 13:07
Napačna strategija, Vladimir!
Raje jih prosi za bratsko pomoč.
DDR-Honecekerjevemu raju tudi 3000 milijard DEM od zahodnih bratrancev ni dosti pomagalo, koliko šele rabi Rosija, ki je bistveno večja!
Bodo gringosi, za tren oka, na kolenih! :-)
Союз press

Союз
Soured Kundun
# 29.12.2009 ob 13:07
"Da bi ohranili ravnotežje, moramo razvijati novo orožje, ne protiraketne obrambe, kot to delajo ZDA," je poudaril Putin

Bravo! Zakaj bi koval ščit, če lahko izdelaš meč?
unit
# 29.12.2009 ob 13:07
Eh, Rusi zgolj ventilirajo svoje frustracije ob dejstvu, da so ZDA danes pač Bog i Batina, numero uno, Kralj na Betajnovi!!

USA, the new Rome!! We kneel humbly before you!!
Kazalo