Svet

Poudarki

  • Obama ni imel dovolj časa za posvetovanje s kongresom
  • Nagla vojaška akcija
  • Američani razdeljeni
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3,8 od 12 glasov Ocenite to novico!
Obama je kongresnikom pojasnil, da gre pri posredovanju v Libiji za 'interese državne varnosti in zunanje politike'. Foto: EPA
Koalicijske sile so ponoči ponovno obstreljevale Tripolis. Foto: EPA
Američani še niso tako izrazito proti posredovanju tudi zato, ker naj bi z njim mednarodna skupnost preprečila pokol nad libijskimi uporniki. Foto: EPA

Dodaj v

Republikanci opozarjajo Obamo: Bombardiranje Libije "protiustavno"

Hitra odločitev za vojaško posredovanje
23. marec 2011 ob 10:56
Washington - MMC RTV SLO

Ne, ne gre za zgodnjo prvoaprilsko šalo: republikanski člani ameriškega kongresa trdijo, da je posredovanje v Libiji protiustavno, ker predsednik Obama ni zanj pridobil privolitve kongresa.

Barack Obama je članom kongresa v ponedeljek poslal pismo, v katerem zagovarja vojaško posredovanje v Libiji, da bi tako poskušal pomiriti naraščujoč upor proti njemu. Predsednikovi nasprotniki Obami očitajo, da se ni posvetoval s senatom in predstavniškim domom, preden se je podal na že tretjo večjo vojaško akcijo za časa svojega predsedovanja.

Po ameriški ustavi je za vsakršno vojno napoved potreben kongresni pristanek. Kongresnik Roscoe Bartlett, republikanec v odboru za oborožene sile, je bil med člani, ki so trdili, da je vojaška akcija v Libiji protiustavna. Bartlett je za revijo Hill dejal: "ZDA nimajo kraljeve vojske. Enostranska odločitev predsednika Obame, da uporabi ameriško vojaško silo v Libiji, je žalitev za našo ustavo."

Odločitev "z danes na jutri"
Zdi se, da je libijsko posredovanje skoraj nezavedno doletelo številne člane kongresa in ameriške javnosti, poroča Guardian. Dogodki so stekli skorajda s svetlobno hitrostjo v času, ko so bili člani kongresa bodisi v svojih domačih državah ali pa so potovali nazaj iz Washingtona. V Združenih narodih je glasovanje o posredovanju potekalo v četrtek zvečer, obstreljevanje pa se je začelo dva dni pozneje.

Obama je v petek stopil v stik s ključnimi člani kongresa in jih prosil, naj se udeležijo srečanja v Beli hiši ali pa vsaj sodelujejo po telefonu. Nekateri so se pritoževali nad slabo povezavo, medtem ko so drugi dejali, da je šlo bolj za obveščanje kot pa za razpravo. Posredovanje v Libiji še ni izzvalo kakšne večje javne razprave v ZDA, razen manjših protestov glede tega, da se je država vpletla v še eno vojno, in glede stroškov le-te v času, ko se krčijo proračuni. Delno je razlog za to mirno sprejemanje posredovanja v tem, da za zdaj še ni bilo nobenih ameriških žrtev in da je razmeroma malo posnetkov trupel libijskih civilistov. Poleg tega jih je mnogo tudi naklonjenih libijskim upornikom, ki jim je v Bengaziju grozil pokol.

Prepozno posredovanje?
Sodeč po zadnji CNN-ovi raziskavi, 50 odstotkov vprašanih podpira Obamovo vodenje posredovanja, 41 odstotkov je proti, podpora za uvedbo območja prepovedi letenja pa je v zadnjem tednu zrasla s 56 odstotkov na 70 odstotkov. Velika večina pa nasprotuje uporabi ameriške pehote.

Ileana Ros-Lehtinen, republikanka, ki predseduje odboru za zunanje zadeve predstavniškega doma, je Obamo pozvala, naj "ameriškemu ljudstvu jasno opredeli, kakšni nujno potrebni ameriški varnostni interesi naj bi bili trenutno ogroženi v Libiji". John Boehner, predstavnik republikancev v predstavniškem domu, je sicer izrazil podporo posredovanju, a je Obamo kritiziral zaradi pomanjkljivega posvetovanja, medtem ko senator John McCain Obami očita, da se je za posredovanje odločil - prepozno.

V svojem pismu kongresu je Obama zagovarjal svoja dejanja in vzroke zanje, češ da gre za omejeno vojaško operacijo v sklopu koalicijskih sil.

Verjetno pa gre pri vsej stvari za enega tistih primerov, pri katerih bi bil Obama deležen kritik, ne glede na to, kaj bi storil. Tako bi nanj leteli hudi očitki, tudi če bi zgolj mirno opazoval pokol v Bengaziju, saj so republikanci na čelu z McCainom že brusili nože, češ da predsedniku manjka vodstvenih sposobnosti v času krize.

Možnosti velike nagrade
Frank Luntz
, republikanski analitik, je za spletno stran Politico dejal: "Gre za resen preizkus zunanjepolitičnega vodenja. In tokrat, kar koli se bo že zgodilo, tega ne bo mogoče prevaliti na njegovega predhodnika. Kratkoročno, njegova volilna baza ne bo zadovoljna, da so se ZDA vpletle v zdaj že tretji konflikt, pri tem, da tako močno nasprotujejo že prvima dvema. A dolgoročno, če to vodi h Gadafijevi odstavitvi, bo Obama pridobil konkretne politične točke med neodvisnimi in neodločenimi volivci. V bistvu gre za visoko tvegano strategijo z možnostjo visokega izkupička."

Ob tem pa je Luntz še dodal: "Ne morem si predstavljati stavka, ki odpre predsedniško debato o zunanji politiki: 'Šest predsednikov je govorilo o tem, da bi se znebili Gaddafija. Šest predsednikov je govorilo. Eden je ukrepal.'"

K. S.
Prijavi napako
Komentarji
enejg
# 24.03.2011 ob 13:50
republikanci ja. oni niso nič bombandirali nikoli :)
Ruski Voz
# 23.03.2011 ob 18:55
Dr. Kumrovec se joka ob žalostni novici, republikanci so ga izdali.
megatron
# 23.03.2011 ob 18:01
prebivalci zda so neumni, vec jih bo ubitih bolj bodo podpirali vojno. mogoce je kaj logike v tem, seveda neumne.
Maja Maja
# 23.03.2011 ob 15:12
Noben Ameriški psiho ne bo zaprt v Hagu pa recite kar hočete. Ker ni toliko prostora in Hitler bi, če bi zmagal drugo vojno tudi dobil Nobelovo nagrado za mir (ubijanje). Kako romantično je slačenje homo vojaka prevsem, če so okrog sami privlačni marinci.
Maja Maja
# 23.03.2011 ob 15:08
Gvantanamo je obesil Eu za vojne zločine pa ne bodo nobenega odpeljali v Hag, ker če bi enega bi mogli vse, če bi pa vse ne bi bilo v zaporu dovolj prostora, bi sodišču morali prizidati še enih deset sodnih dvoran, zaposliti dodatne sodnike in tožilce.
magdalenca
# 23.03.2011 ob 14:14
@polzaliva

Bejž, bejž, vsi igrajo loto. Nekateri tega niti ne vedo.
interbarca
# 23.03.2011 ob 14:02
Še en dokaz, da so Republikanci enako kot v Evropi socialisti. Kdor ni strašansko zabit je pa verjetno podkupljen.
polzaliva
# 23.03.2011 ob 13:48
magdalenca. Obama ne igra loto. Ko bo zagustilo (in bo), bo lepo vse skupaj obesil NATU in šel. NATU (Evropi) je obesil npr. (svojo) recesijo. Sicer pa bo zdaj, ko mu bodo dokazovali doma protiustavnost, zgodba taka, kot z zaporniki iz Guantanama. Rekli bodo, da njihova zakonodaja ne dopušča ...

Kdo že sprejema zapornike ...
tupamaross
# 23.03.2011 ob 13:03
V Ameriki o vsem odloča vojska. Kolikor mi je znano, se je le
Kenedi upal tu in tam zoperstaviti vojski.

NOB,
točno to. Vsega naj bi bil kriv Obama. Zaradi tega so ga tudi
resnično izbrali. V času njegovega mandata bo po vzoru Libije
po mojem vsaj še deset držav napadenih, kriv pa bo Obama.

Ameriška vojska ima zagotovilo Rusije, da se ta v konflikte
ne bo vmešavala, če ne gre za njene vitalne interese, ki pa so
se zrcalili v vojaškem posegu Gruzije zoper ruske vojsko. Laho
se celo smejete, vendar Ameriško licemerje lahko celo Obamo
pripelje pred ICC v Haagu, kar naj bi pomenilo češ, glejte, tudi
lastnega predsednika smo obtožili zločinov in ga predali v Haag.
magdalenca
# 23.03.2011 ob 13:02
Šest predsednikov je govorilo o tem, da bi se znebili Gaddafija. Šest predsednikov je govorilo. Eden je ukrepal.

Ja, prav teh šest predsednikov je točno vedelo (njihova administracija), da s hudičem ni dobro češnje zobati. Ni to Afaganistan ali pa Irak. To je dojel celo mladi Bush-ek (svetovalci).

Obama se gre pa igrat loto. Ob izgubi bo še samo bivši presednik z Nobelovo nagrado (spustimo mir).

Kakšen je procent glavnega dobitka?
NOB
# 23.03.2011 ob 12:15
Obama je itak le lutka, tako kot je bil Bush. Nekaterim se vedno ni jasno, da sta oba kandidata za predsednika izbrana in je potem itak vseeno kdo je izvoljen. ZDA bodo vedno delale le v svojo korist in njih ne zanima nic drugega. Zanimivo pa bi bilo poznati ozadje povezave/biznisa med odborom za Nobelovo nagrado in ZDA.
polzaliva
# 23.03.2011 ob 12:11
Republikanci opozarjajo Obamo: Bombardiranje Libije "protiustavno"

Kaj pa republikanci vedo. Človek ima ja Nobelovo nagrado za bombardiranje.
johnny007
# 23.03.2011 ob 12:00
pa saj je on supreme commander vojske, boli njega patak what who in where, on ima ta pooblastila po defaultu
MartinEs
# 23.03.2011 ob 11:54
Pa ne samo republikanci tudi nekateri demokrati so proti. Ed Markley je priznal, da so napadli Libijo zaradi nafte, Dennis Kucinich je ostro nasprotoval vojaškemu posegu že od samega začetka. Republikanci pa so proti, ker so komaj sedaj videli, da od te vojne ne bodo imeli nobenih koristi, samo stroške...par 100mio/teden ker je še en konflikt z islamsko državo tudi preveč tvegan za ZDA, naj bi se zato umaknile, ter prepustile vojaški poseg in s tem vojni plen v obliki ogromnih zalog nafte evropskim državam kot sta Francija in Italija. Kar se pa agresorjev tiče: Za Američane itak vsi vemo, da so kavbojci in komaj čakajo da pride do kakega konflikta, napoleonov Mini-Me očitno z napadom na Libijo zdravi svoje komplekse...italijanski mafijski pedo-medo pa je v tradicionalnem italijanskem duhu obrnil hrbet svojemu zavezniku, ker je libijski trg pomemben za italijansko gospodarstvo, sploh ogromne zaloge nafte, ki jih črpajo, pa več milijardni infrastrukturni projekti na katerih delajo, brez Libije bo Italija bankrotirala in je malo pred tem, da postane Grčija. Ko so se nazadnje italijani ponovno zadolžili so jim fajn navili obrestni.

In ko se bo Obama moral naslednjič zagovarjat pred kongresom, na vzame Rupla za zagovornika. Stari slovenski diplomatski lisjak očitno ve zakaj je dobro napadat suvereno državo in ogrožat življenja, tako civilistov, kot navadnih vojakov, s konflikti rušit borze po svetu in nabijat ceno nafte.
B in .
# 23.03.2011 ob 11:50
To so floskule.
Napad na Libijo je dokaz, da je vseeno kdo je na oblasti, ker planira se vse iz istega ozadja.
Naš Tito
# 23.03.2011 ob 11:46
Kaj ni hec tale Obamova obrazložitev: Gre za interese državne varnosti in zunanje politike.

Amerika mi se kar smili, reveži imajo daleč najmočnejšo vojsko, bombardirajo in napadajo po svetu suverene države, pri čemer jih mednarodno pravo kaj malo briga, bojijo se pa ravnih teroristov iz Afganistana, čeprav so sami največji in izključni teroristi. Tega ne počne nobena druga velika država, samo demokratična Amerika, kjer imajo oblast katoliški Židi.
el CARTEL
# 23.03.2011 ob 11:42
ja, republikanci so dokazali, da jim je obama (oz demokrat) še vedno večja grožnja kot gadafi, bin laden ali pa kdorkoli ;) ampak naj se vprašajo, kaj je "bolje".. uporabljati vojsko brez soglasja parlamenta (senata), ali pa načrtno zavajti narod o orožju za množično uničevanje, jih ustrahovati in potem prisiliti senat, da sprejme tisto, kar hočemo..

meni je to isto.. imperializem en ali drug, le sredstva so drugačna..
Dr. Kumrovec
# 23.03.2011 ob 11:41
republikanci ga malo sračkajo. Norega Psa je bilo potrebno ustaviti, genocid nad Libijskih ljudstvom je zločin na katerega so ZDA in ostala mednarodna skupnost morale odgovoriti.
enoo
# 23.03.2011 ob 11:27
Obama imam občutek da je tvoj prvi in zanji mandat na tako visokem stolčku!!
KmečkaPamet
# 23.03.2011 ob 11:22
Sj res, Obama takoj vrn nobelovo nagrado za mir, ne vem ker lol te ga je sploh predlagal.
Pataren
# 23.03.2011 ob 11:22
Hoteli ste spremembe-evo jih:)

Pa tudi Obama ni deloval enostransko-le ubogal je gospodarje.Tako kot jih bo moral tudi kongres pa naj se na glavo postavijo vsi kongresniki skupaj!Nafta je nafta-biznis je biznis in tukaj ni morale!!
gisky
# 23.03.2011 ob 11:16
Obama has now fired more cruise missiles than all other Nobel Peace prize winners combined.
evropa
# 23.03.2011 ob 11:15
Republikanci? Tisti, ki so začeli napad na Irak? Ironija brez primere
bsr
# 23.03.2011 ob 11:14
Ne lomite ga, Obama je ja Nobelovec za mir.
komsomolec
# 23.03.2011 ob 11:06
Republikanci opozarjajo Obamo: Bombardiranje Libije "protiustavno"

Napad na Libijo je nezakonit tudi po mednarodnem pravu. Resolucija VS je slaba krinka za imperialistično ofenzivo na suvereno Libijo. Koalicija pobije več civilistov v enem napdu,kot jih je prej padlo v mesecu dni bojev.
Maja Maja
# 23.03.2011 ob 11:02
Bolje za Juliana Paula Assangeta, da zbeži v Severno korejo ker tam mu bodo pustili vsaj obleke.
M-filter
# 23.03.2011 ob 10:59
hehe, pol se pa republikanci oglašajo. tapravi ja
KmečkaPamet
# 23.03.2011 ob 10:57
Obama, tist svoj Yes we can si nekam utakn, pa nehite že srat z vojnami po svetu. Njega bi blo treba odstrant.
Kazalo