Svet
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.4 od 30 glasov Ocenite to novico!
Pes
Italijansko sodišče je po mnenju organizacije, ki se bojuje za zaščito živali, praktično razsodilo, da so hišni ljubljenčki člani družine. Foto: EPA

Dodaj v

Rimljanki sodišče priznalo pravico do bolniške odsotnosti zaradi skrbi za psa

Šlo naj bi za prelomno sodbo
12. oktober 2017 ob 10:26
Rim - MMC RTV SLO

Sodišče je ugodilo prošnji neke Rimljanke za nadomestilo za dvodnevno bolniško odsotnost zaradi skrbi za bolehnega psa.

Gre za prvo takšno sodbo v Italiji. Akademičarki iz Rima so pri sodni bitki pomagali odvetniki iz Italijanske lige proti vivisekciji, ene največjih skupin za zaščito pravic živali v Evropi.

Sodnik je tako sprejel argumente odvetnikov, da bi morala univerza dva dneva njene odsotnosti omenjene akademičarke šteti za odsotnost, povezano z "resnimi ali družinskimi osebnimi razlogi", poroča Guardian.

Odvetniki so namreč izpostavili člen v italijanskem kazenskem zakoniku, ki za ljudi, ki živali prepustijo "hudemu trpljenju", predvideva kazen do enega leta zapora in plačilo do 10.000 evrov.

"To je pomemben korak naprej, ki priznava, da so živali, ki jih ljudje nimajo zaradi finančnih koristi ali za delo, praktično člani družine," je dejal predsednik Italijanske lige proti vivisekciji Gianluca Felicetti.

B. V.
Prijavi napako
Komentarji
Tetameta
# 12.10.2017 ob 10:41
Uh, ja...da to predlagam šefu, dobim plačan dopust v Polju...
hepimen
# 12.10.2017 ob 11:23
Kar se tiče zlorabe bolniške, se lahko zlorabi tudi z otroci, ne samo s hišnimi ljubljenčki, kajne...
makoshark
# 12.10.2017 ob 11:16
Lukos
Pa za tiste ki ste proti temu, človek naj sam živi s pesom in naj ta pes dobi drisko in je v stanovanju...a lahko takšo bolano žival pustiš samo?

Jaz sem proti.
Obstaja elegantna rešitev, reče se ji dopust.
Binder Dandet
# 12.10.2017 ob 11:40
Imam psa. Imel sem ga večji del svojega življenja. Bolniška iz zdravstvenega zavarovanja ali od delodajalca ne sme biti plačana za namen skrbi za domačo žival. V ta namen bi morali nov prispevek uvest.
Skippy
# 12.10.2017 ob 11:08
Pes ni član družine. Pes je hišni ljubljenček.

Res pa je, da so ljudje vse bolj bebasti in za svojega psa mislijo, da je njihov otrok in da ga razume, kaj mu govori.
sivi gandalf
# 12.10.2017 ob 10:56
še malo pa bojo psi imeli pravico do državljanstva in možnost iti na volitve :)
Zadeti Derviš
# 12.10.2017 ob 10:42
Akademičarki iz Rima so pri sodni bitki pomagali odvetniki

Intelektualne Elite so že zdavnaj dojele kuža = otrok, neizobraženi sloji pa se še kar oklepajo floskul v stilu "pes ne bo skrbel zate na stara leta" ipd.
Skippy
# 12.10.2017 ob 11:13
Da ljudje sploh razmišljajo v tej smeri in da bi mi kot celotna družba to še morali plačevati. Če hočeš skrbeti za hišnega ljubljenčka, boš pač žrtvoval dopust - ne moreš zahtevati, da cela družba plačuje za njihov hobi.

Pa nam ves čas razlagajo, da so Američani butasti ...
gisky
# 12.10.2017 ob 11:20
ne razumem pa kdo bo v takšnem primeru pri nas kril bolniško. Ker zavod za zdravstveno zavarovanje prav gotovo ni pristojen zato. torej bi moralo za pse obstajati neko posebno zdravstveno zavarovanje, in iz tega se bi potem lahko to krilo. se pravi lastniki psov bi morali plačevati zavarovanje, da bi lahko to koristili - potem niti ne bi bilo toliko zlorab.
simon-rupsi
# 12.10.2017 ob 14:13
Se zavzemam, da naj že enkrat tisti, ki imajo pse plačujejo še za njega normalen delež komunalnih storitev, kot da bi šlo za osebo. Saj se do njih tudi tako obnašajo.
smallbudget
# 12.10.2017 ob 14:03
Rimljanki sodišče priznalo pravico do bolniške odsotnosti zaradi skrbi za psa

Bedarija.
Simba
# 12.10.2017 ob 11:40
tako kot zase, za otroka moraš imeti zdravniško potrdilo če hočeš uveljaviti bolniško. ne vidim problema, da bi veterinarska klinika izdala potrdilo z računom s katerim bi lahko uveljavljal bolniško.
Najprej pa bi morali spisati zakon, kjer bi bilo točno definirano kdaj ti bolniška pripada. Torej za kakšno pooperativno dobo, težko bolezen itd... ne pa zaradi tega ker je zjutraj se malo bolj na trdo podelal! Torej -> upravičenost do bolniške samo preko veterinarja in to za samo določene primere. Vse ostalo dopust, tako kot sedaj.
Glede zlorab pa verjemite mi, da noben nebi šel zlorabljat če bi vsakič moral za kakšen dan ali dve bolniški plačat veterinarju preko 50€ (30€ in več je samo pregled). Se mu ne splača.
miss_theory
# 12.10.2017 ob 11:13
Pes je človekov najboljši prijatelj in edina ljubezen, ki se da kupiti. S človekom lahko preživi tudi več kot 15 let. Za prijatelja se pa poskrbi, ko ta to potrebuje.
bleeeee
# 12.10.2017 ob 11:12
bleeeee, saj nebi bilo težko napisati zakon glede tega....pač v prvi vrsti bi se upoštevalo, da je žival bila kupljena pri priznanem vzreditelju ali pa vzeta iz zavitišča

Kako točno bi posvojitev iz zavetišča preprečila zlorabe?

Ne me narobe razumet, pristop se mi kot lastniku živalu zdi pravilen. Samo razmišljam, kako preprečiti, da se ne bi kar naenkrat pojavilo ogromno ljubiteljev živali, ki to niso.
bleeeee
# 12.10.2017 ob 11:09
Hitro se lahko uvede varovalka, da to velja za lastniške živali. Če pa kdo žival namerno poškoduje, se pa tudi verjetno opazi in lahko veterinar prijavi pristojnim organom.

Ja? Padec z drugega nadstropja ali priprtje z vrati imata iste simptome ne glede na to, ali je šlo za nesrečo ali ne.
Binder Dandet
# 12.10.2017 ob 11:05
Glede same odločitve, da lahko koristiš bolniško. To je sporno. Praktično razširi definicijo družine na žival.
Binder Dandet
# 12.10.2017 ob 11:03
@bleeee:
Hitro se lahko uvede varovalka, da to velja za lastniške živali. Če pa kdo žival namerno poškoduje, se pa tudi verjetno opazi in lahko veterinar prijavi pristojnim organom.
PlanetOfTheApes
# 12.10.2017 ob 17:28
"To je pomemben korak naprej, ki priznava, da so živali, ki jih ljudje nimajo zaradi finančnih koristi ali za delo, praktično člani družine," je dejal predsednik Italijanske lige proti vivisekciji Gianluca Felicetti.

A potemtakem tudi moje vinske mušice spadajo pod družinske člane in bom lahko ob njihovi bolezni ali smrti na bolniški ali izrednem dopustu celo leto. Fantastična novica
HOR
# 12.10.2017 ob 16:36
Pri nas se pa slabšajo pravice za bolniško odsotnost ljudi...

In smo tako torej še nižje, kot na psu...
ABADON
# 12.10.2017 ob 16:14
Zdaj te bodo pac na razgovoru za sluzbo vprasali ali imas psa...
Ne vem pa kaj naj jaz naredim... avto mi ze dva dni kaslja... doktor mehanik ne ve kaj mu je. Revcku. Bom danes kar v njemu spal..
STANE
# 12.10.2017 ob 15:06
Zakaj samo za psa ? Imamo lahko tudi bolane druge domače živali od zlate ribice do krave....?
Me prav zanima,kako bi šef-lastnik firme gledal,da bi pačeval bolniško za nego domače živali,če je že skoraj za otroka problem.V javnem sektorju j verjetno lažje,privat,te pa že postrani gledajo.če zboliš sam.
kislec
# 12.10.2017 ob 13:59
miss_theory Pes je človekov najboljši prijatelj ...
Za prijatelja se pa poskrbi, ko ta to potrebuje.


Seveda, brezpogojno !
Samo še nobenemu dosedaj ni padlo na pamet, da bi zahteval, da mu družba (delodajalec, socialno...) plača dopust/ali bolniško/ za dni, ko je pomagal prijatelju-človeku v stiski..
nanook
# 12.10.2017 ob 13:51
@Sklonjen
Neron, kje si?!

V Kaliforniji.
kislec
# 12.10.2017 ob 13:48
Zanimiva osnova za bolniško:
kazenski postopek, če bi žival prepustila "hudemu trpljenju" ;

ker pa (najbrž tudi v Italiji) bolniške ne dobiš za nego bolnih staršev, domnevam, da v kazenskem zakoniku ni predvidena kazen, če starše prepustiš "hudemu trpljenju" ...
Kdo je potem več vreden: pes ali (star) človek?
Ali z drugimi besedami: kdo je tu nor?
//Akademičarkini odvetniki že ne (edini od vseh nastopajočih)//
G.Bruno
# 12.10.2017 ob 13:25
Človek ni udomačil psa, pes je udomačil človeka
National Geographic

...in od takrat človek služi psu.
Baba Tečna
# 12.10.2017 ob 13:07
Da se ne bi kdo čudil...LINK
Pri nas takšni sedijo celo v parlamentu.
neprilagojen
# 12.10.2017 ob 13:02
kaj pa ce bi se socijalno pomoc uvedli za zivali?
ne pozabimo se, otroski dodatek, ce recimo psica ima mladice
saj nekateri pravijo, da so clani druzine, in za vse clane treba poskrbeti

res je, da sovrazim zivali in to toliko, da jih niti jesti ne morem
21.12.2012
# 12.10.2017 ob 12:21
haha, kakšna argumentacija.
JA, moraš poskbeti za svojo žival,
AMPAK NE v breme družbe.
Torej, gospa profesorica bi pač morala vzeti dopust ali pa nekomu plačati za nego svojega kužija.
GORILA
# 12.10.2017 ob 11:47
Za psa dobiš bolniško, za bolnega strica/brata/nečaka pa ne...
...kul!!!
GORILA
# 12.10.2017 ob 11:46
Če smo že pri bebastih komentarjih, tudi dojenček ne razume, kaj mu govoriš, a družinski član postane šele pri tretjem letu starosti? Pravno formalno pa po ZSV člani družine niso niti otroci, če jih starši nič več ne preživljajo. Me prav zanima, kdo upa mojemu fotru reči, da jaz nisem član družine.
...ampak z dojenčkom se zgovarjaš zato, da se bo naučil govoriti!
Pes se pa tud po 15 letih truda noče in noče naučiti slovenščine, pa tako pameten je, pa nobenemu ne bo nič naredil, blablabla...
Binder Dandet
# 12.10.2017 ob 11:41
Moja mama ima psa zavarovanega. Za primer zdravljenja ima krito. Morda že obstajajo na trgu takšne opcije, da ti odsotnost krije neko zavarovanje.
gesan
# 12.10.2017 ob 11:18
miss_theory
# 12.10.2017 ob 11:13
Pes je človekov najboljši prijatelj in edina ljubezen, ki se da kupiti. S človekom lahko preživi tudi več kot 15 let. Za prijatelja se pa poskrbi, ko ta to potrebuje.
................................
PRboblem je samo v tem, komu bodo vzeli, da bodo to plačali, tudi takrat, ko bodo s tem zlorabe!

Drugače se pa strinjam, za živali je potrebno skrbet....!
Moti me pa to, da eni več ne vedo kaj je to skrb in hitro zamenjajo z razvajanjem!

:)
vranek
# 12.10.2017 ob 10:38
Saj so. So clani druzine.
kislec
# 12.10.2017 ob 20:07
Lukas: "Pa za tiste ki ste proti temu, človek naj sam živi s pesom in naj ta pes dobi drisko in je v stanovanju...a lahko takšo bolano žival pustiš samo?"

1.) Domnevam, da je nihče ne pusti - pa ne zaradi nje, temveč zaradi stanovanja (v neposredni zvezi z drisko)...

2.) Sicer sem pasjelaik, ampak menda so tudi pasji hoteli (aja, samo računajo!!!)

3) Pasjeljubci, se čudim, da " človek naj sam živi s pesom in zdravega pesa pusti samega v stanovanju , če hodi v službo - se pravi 9-10 ur?
levak
# 12.10.2017 ob 17:37
Po kakšni logiki je ta prispevek v rubriki svet. Spada bolj v rubriko zabava ali pa v rubriko EU ...
Prispevek o Siriji pa hitro v ozadje zaradi "neprijetnih" komentarjev.
hepimen
# 12.10.2017 ob 16:05
Če je oseba na delovnem mestu en velik plus in nimajo problemov z njo, potem si ta oseba itak zasluži, da je malo večkrat odsotna od dela kot tisti, ki hodijo v službo spat ali karkoli drugega počet samo plusa ne.

Bolniška ni nagrada. Če je oseba na delovnem mestu en velik plus in nimajo problemov z njo, naj ji da direktor izredni dopust, da ne bo koristila svojega.
Lara Craft
# 12.10.2017 ob 15:55
Bolno. Še posebej, če pomisliš, kako težko starši otrok, ki imajo kakšne trajne okvare ali motnje v duševnem razvoju, dobijo pravico do kašnega dodatnega dneva bolniške za njihovo nego.
gesan
# 12.10.2017 ob 12:21
hepimen
# 12.10.2017 ob 11:23
Kar se tiče zlorabe bolniške, se lahko zlorabi tudi z otroci, ne samo s hišnimi ljubljenčki, kajne...
....................................
Seveda! TOrej je fajn met več adutov za zlorabo!
:)
Tudi razvajenost psov in mačk presega že vsako mero zdravega razuma!
Recimo

In veš kaj mi je najbolj smešno, ko pridemo kam z našim psom, ki hodi vsepovsod z nami, ko se drugi lastniki psov kar ne morejo načudit kako mi z našim nimamo nobenega problema v obliki kakšnega histeričnega laježa na druge pse ali mimoidoče ljudi.
Že v naslednjem trenutku, pa so mi taisti sposobni trajbat kaj vse ne delam prav s svojim psom, ker so oni najbolj pametni ghlede tega in bla bla bla.

:)
MatejP
# 12.10.2017 ob 12:05
A lahko dobi pol tudi davčno olajšavo pa otroški dodatek za psa, če je že član družine? :-)
slovenkaaaa
# 12.10.2017 ob 11:49
neizobraženi sloji pa se še kar oklepajo floskul v stilu "pes ne bo skrbel zate na stara leta" ipd.

Zadeti, pa kaj to je res še zmeraj razlog, zakaj imate otroke? Da bodo skrbeli za vas na stara leta? In če se bodo odselili? Sem tretjič noseča in otrok nimam zato, da bodo skrbeli za mene na stara leta, ampak zato, ker smo srečni skupaj, sedaj, danes... ker počnemo stvari skupaj, potujemo, se pogovarjamo... ko bodo otroci zrastli, se bodo odločali za svoje življenje, brez mojega imperativa, da imajo tu eno obveznost, ki jo morajo opraviti.
hepimen
# 12.10.2017 ob 11:26
Sem pa sicer tudi jaz proti tem, da se za hišne ljubljenčke daje bolniško.
kislec
# 12.10.2017 ob 19:46
xerces8"Kislec, tisti prijatelj ima zavarovanje in družino. Pes nima.
Vse jasno?"


Če mene ne razumeš (no, ja - nočeš razumeti!), boš morda Šifrerja:
" Za prijatelje si je treba cajt vzet! " // Svoj cajt - ne od delodajalca!//
realist65
# 12.10.2017 ob 19:30
??? Počasi se bomo enačili z živalmi . Državam paše, da visokošolani gonijo pse in so na socialki.
vojnaslo91
# 12.10.2017 ob 18:36
PlanetOfTheApes # 12.10.2017 ob 17:28
...
A potemtakem tudi moje vinske mušice spadajo pod družinske člane in bom lahko ob njihovi bolezni ali smrti na bolniški ali izrednem dopustu celo leto. Fantastična novica
-------------------------
Jaz tukaj ne vidim nobenega problema. Ti dobi zavarovalnico, ki ti bo plačala nego za vsako vinsko mušico posebej... moj predlog je tudi, da ta tvoja zavarovalnica krije stroške tudi vse stroške delodajalcu, ki nastanejo zaradi tvojega nedela. Aja še malenkost... to zavarovanje ne bi šlo iz osnovnega zavarovanja... za zavarovanje bi bilo smiselno plačat iz svojega žepa.
skera
# 12.10.2017 ob 17:16
Ni čudno, da gre Evropa počasi oz. prav hitro v maloro.
WerewolfQueen
# 12.10.2017 ob 15:06
simon-rupsi, pa kje ti človek živiš? To se plačuje že od nekdaj.
Mirko Tipka
# 12.10.2017 ob 12:46
po nekem smislu so "člani družine". Enakopravni člani pa ne morejo biti, ker nimajo ne volilne pravice in ne plačujejo davkov.... žival <> človek
Binder Dandet
# 12.10.2017 ob 12:21
@oleander:
A denar za bolniško nadomestilo se pa najde, ko gre kužek kakat?:D
ajvard
# 12.10.2017 ob 12:18
Pes je človekov najboljši prijatelj in edina ljubezen, ki se da kupiti.

za moj pojem ima dosti žalostno življenje nekdo, čigar najboljši prijatelj je pes.
Enostavno
# 12.10.2017 ob 12:10
Spomnite se samo nadaljevanke Vroči veter.....Šurda v Nemčiji....kaj je takrat rekel?....glede kužkov...psov?
Kazalo