Svet
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.8 od 106 glasov Ocenite to novico!
Mark Rutte
Rutte je v nagovoru podpornikom dejal, da so po brexitu in ameriških volitvah na Nizozemskem premagali populizem. Foto: Reuters
Geert Wilders
Skrajno desničarski Geert Wilders je sicer prejel več glasov kot na zadnjih volitvah, a manj, kot so predvidevale javnomnenjske raziskave. Foto: Reuters
VIDEO
Rutte bo kljub zmagi mora...
VIDEO
Rutte porazil populista W...
VIDEO
Nizozemska skrajna desnic...

Dodaj v

Rutte: "Nizozemci glasovali proti populizmu"

Rekordna volilna udeležba v zadnjih 30 letih
16. marec 2017 ob 07:07,
zadnji poseg: 16. marec 2017 ob 19:38
Haag - MMC RTV SLO, Radio Slovenija, STA

Vodja zmagovalne Ljudske stranke za svobodo in demokracijo (VVD) ter dosedanji in najverjetnejši novi nizozemski premier Mark Rutte prejema čestitke evropskih kolegov; Juncker pozdravlja zmago nad skrajneži in za Evropo.

"To je večer, ko so Nizozemci po brexitu in ameriških volitvah rekli konec populizmu," je pred svojimi privrženci v Haagu dejal Rutte, ki bo najverjetneje ostal na premierskem položaju.

Uradnih izidov volitev na Nizozemskem še ni, glede na izide vzporednih volitev pa bo imela Ruttejeva stranka v 150-članskem parlamentu 31 sedežev. To je manj kot doslej, a Rutteju je uspelo poraziti najhujšega tekmeca Geerta Wildersa, nasprotnika islama, priseljevanja in Evropske unije.

Wildersova Stranka za svobodo (PVV) si glede na izide vzporednih volitev deli drugo mesto še z dvema strankama in naj bi imela v parlamentu 19 sedežev, kar je štiri več kot doslej, vendar manj, kot so napovedovale ankete.

Očitno je razgreta predvolilna kampanja, osredotočena na priseljevanje in na koncu začinjena z nizozemsko-turškim sporom, dodatno motivirala predvsem zmerne, proevropske volivce, udeležba je bila najvišja v 30 letih. Po zadnjih neuradnih podatkih se je na volišča odpravilo 81 odstotkov volivcev, kar je več kot na zadnjih volitvah, na katerih je bila volilna udeležba 74-odstotna. Na Nizozemskem je volilna udeležba tradicionalno visoka.

Rutte se je v svoji kampanji pri vprašanjih priseljevanja in varnosti pomaknil precej na desno, pri gospodarstvu ostaja pri proračunski disciplini, podpori prostotrgovinskim sporazumom in nevmešavanju države v gospodarstvo. Želi stabilno vlado in napoveduje dolga in zahtevna koalicijska pogajanja.

Odzivi po Evropi
Dosedanji premier že prejema čestitke. Med prvimi mu je po telefonu čestitala nemška kanclerka Angela Merkel in izrazila veselje nad nadaljnjim sodelovanjem med prijatelji, sosedi in Evropejci, je sporočil tiskovni predstavnik Steffen Seibert.

Predsednik Evropske komisije Jean-Claude Juncker je pozdravil Ruttejevo zmago nad skrajneži in za Evropo, je na Twitterju oznanil Junckerjev tiskovni predstavnik Margaritis Schinas.

"Desničarski populist je izgubil, in to je močen signal za Evropo," se je odzval nemški zunanji minister Sigmar Gabriel in izrazil upanje, da na prihajajočih francoskih volitvah zmage ne bo slavila Le Penova.

Nekdanji predsednik Evropskega parlamenta Martin Schulz je ocenil, da so izidi parlamentarnih volitev na Nizozemskem jasno zanikanje Wildersove zaničevalne retorike in nevzdržnih stališč do celotnih etičnih skupin.

Odhajajoči francoski predsednik Francois Hollande je Rutteju čestital za jasno zmago nad ekstremizmom. "Vrednote, kot so odprtost, spoštovanje drugih in vera v prihodnost Evrope, so edini pravi odgovor na nacionalizem in izolacionizem, ki pretresata svet," je poudaril francoski predsednik.

Francoski zunanji minister Jean-Marc Ayrault je Nizozemcem preko Twitterja čestital za zajezitev vzpona evropske skrajne desnice.

Odzval se je tudi italijanski premier Paolo Gentiloni, ki je poudaril, da je na Nizozemskem izgubil tabor nasprotnikov Evropske unije. Kot je zapisal na Twitterju, je zdaj treba poskrbeti za preporod EU-ja.

Težave pri sestavi koalicijske vlade
Dosedanja koalicijska zaveznica (socialni demokrati, PvDA) je na volitvah doživela hud poraz z le 5,7 odstotka podpore, zato Rutte z njo ne bo mogel sestaviti vladne koalicije dveh strank.

Za sestavo vlade bo Rutte, ki je že zavrnil sodelovanje s skrajno desno Stranko za svobodo (PVV) Geerta Wildersa, po letošnjih volitvah potreboval tako najmanj štiri stranke. Rutte bi lahko sklenil koalicijo z dosedanjim PvDA, krščanskimi demokrati (CDA) in liberalnimi demokrati (D66). CDA in D66 sta na volitvah dobili vsaka po 19 sedežev.

Alternativna izbira predvideva izbiro kršanske unije (CU) in zelene stranke GroenLinks (GL), ki velja za veliko zmagovalko letošnjih volitev, v Amsterdamu so celo najmočnejša stranka.

Pogoj za sestavo večinske koalicijske vlade je, da ima vlada v 150-članskem parlamentu najmanj 76 glasov podpore. Na Nizozemskem za vstop v parlament ne obstaja vnaprej določen volilni prag, zato za vsaj en poslanski mandat v parlamentu stranka potrebuje le majhen delež glasov volivcev, kar pomeni, da v parlament pridejo številne manjše stranke, s tem pa je oteženo sestavljanje vladajoče koalicije.

J. R.
Prijavi napako
Komentarji
DrMinistr
# 16.03.2017 ob 07:33
Rutte: "Nizozemci glasovali proti populizmu"

Lol...a obstaja politik, ki ni populist?
lopez
# 16.03.2017 ob 07:31
Da ponovim komentar iz druge novice.

Naši levo-desni poli gledajo preveč navijaško na volitve v ostalih evropskih državah. Po mojem mnenju so ljudje na Nizozemskem glasovali proti agresivni retoriki Wildersa in ne za neke pro-begunske ideale. Vsaka evropska država je pač zgodba zase, ker ima večina ljudi svojo specifično mentaliteto. In Nizozemska se mi zdi nekako precej nepolarizirana, kar kažejo izzidi volitev. Bistvo demokracije pri njih je v pluralizmu idej, ne pa v diktaturi vladajočega pola za čas vladajočega pola(kot je recimo v glavah pri nas).

Na dolgi rok je gospodarska unija, ki se je začela z EGS, perspektiva, medtem ko je politična, ki se je začela z EU, pa zaradi različnih pogledov držav in različnih mentalitet utopija. Ne moremo metati v isti koš bivših kolonialnih velesil in vseh ostalih v srednji in vzhodni Evropi. Zgolj moje mnenje
uizzi
# 16.03.2017 ob 07:51
Grenek tablet za nekatere.

Francija bo težja etapa v boju z ljudmi, ki se hočejo poscati na dosežke Evrope brez meja, brez vojn in Evrope, ki je napisala novo poglavje o človekovih pravicah v tem prostoru.
Dumr
# 16.03.2017 ob 07:25
od kdaj je vsako mnenje ali ideja ki ne vleče vzporednic z nekimi vladajočimi idejami populizem? Meni se zdi to demokracija
nikoli
# 16.03.2017 ob 07:29
Rutte: Hvala, Erdogan!
gisky
# 16.03.2017 ob 07:50
@Dumr
od kdaj je vsako mnenje ali ideja ki ne vleče vzporednic z nekimi vladajočimi idejami populizem? Meni se zdi to demokracija

vsako obljubljanje nekih hitrih, kratkih, enostavnih rešitev je v bistvu populizem. svet in družba je pač zelo kompleksen sistem, kjer ne moreš zadev reševati na hitro, ker bodo poleg pozitivnih učinkov vedno obstajali tudi negativni. In če ima nekdo hitre rešitve (recimo: zaprimo meje, izženimo muslimane, 1000 EUR pokojnine vsem upokojencem, znižajmo davke, zvišajmo davke,...) brez da bi sploh ocenil kakšni bodo negativni učinki takih ukrepov, je to populizem - nekaj kaj ljudje (oz. določen segment ljudi) radi slišijo. Ker ljudje smo pač taki, da želimo hitre, preproste rešitve. kruta resničnost pa je da takih rešitev ni. zmeraj je kakšen trade-of. in se mi zdi da človek dejansko odrste šele, ko zna to sprejet. Očitno pa je sedaj kar precej ljudi, ki še niso odrasli oz. se niso sposobni soočit z resničnostjo.
veza
# 16.03.2017 ob 07:34
nikoli
# 16.03.2017 ob 07:29
Rutte: Hvala, Erdogan!

ja, res je, in obratno tudi drži,
Erdogan: Hvala, Rutte!
Problemi pa so ostali, kako naj se EU postavi na lastne temelje, beri lastno prebivalstvo, ne moreš v nedogled podpirati in sprejemati drugih, ki so drugačni in čakati, da se bo nekako vse uredilo!
Churchill W.
# 16.03.2017 ob 08:11
Da dodam še jaz moje mnenje in videnje celotne situacije.

Prav je da se pojavljajo in to celo zelo glasno ljudje kot so Geert, Marie in drugi, njima podobni, ki jih označujemo kot "skrajno-desnico", ki svoje glasove nabira s "populizmom". (definicija le-tega je lahko zeo široka, odvisno kako jo želimo brati).
In prav je da se to "skrajno-desnico" sliši. V marsičem ima prav. In ena izmed stvari, kjer se strinjam z njimi je - Evropa je bila preveč tolerantna, in popustljiva do "prišlekov"; predvsem tistih, katerih kulturno, versko in politično prepričanje je popolnoma nasprotno Evropskim. Posledica tega je kaos, ko včasih ne veš več kdo pije in plača.

Je pa iz mojega zornega kota tudi dobro, da ta "skrajna-desnica" ne dosega dovolj visokih zmag, da bi prevzemala oblast in vladala. Ko je na oblasti "skrajna-desnica" je verjetnost nasilja (že uličnega, kaj šele kaj več) precej večja.

Iz zakaj je dobro, da se jih sliši ravno do "prave" mere? Zato, ker tudi nasprotni pol vidi, kaj ljudje zahtevajo. In v Evropi ljudje ne zahtevajo izgon prav vsakega tujca; pa naj bo to muslima iz Turčije ali Irana, kitajec, vietnames, maročan. Želijo pa regulativo in spoštovanje zakonov, ki veljajo "pri nas", spoštovanje "naših" navad in "naše kulture".

In to je na v primeru Nizozemske slišal tudi Geertov nasprotni pol. Tako, da menim, da bo v prihodnje Nizozemska precej manj "liberalna" do tujcev kot je bila v preteklosti, ostala pa bo "liberalna" v vsem kar je bila do sedaj.

In po eni strani pravim tudi "Hvala Sultan!" Mogoče res iščeš notranje in zunanje sovražnike zato, da prideš do željnega - avtoritarnega predsedniškega sistema, ki ga mi enačimo z sultaniadom. A hkrati boš naredil v Evropi to, kar sami nismo zmogli (oz. politiki niso zmogli) - združil boš že skoraj razdružene. Mogoče Evropa ne bo nikoli USE (United States of Europe), a pomagal nam boš sedanji sistem reformirati, saj tak kot je sedaj ne deluje. Na to kar smo po Evropskih državah navadni državljani opozarjali z "gostilniškimi debatami", politiki pa zavijali z "diplomatskim jezikom" se bo uresničilo. Mogoče počasneje kot bi si želeli, a se bo.
7up
# 16.03.2017 ob 07:31
Dumr

Kakšne ideje? Iskanje sovražnikov in zidanje gradov v oblakih niso Ideje. To je populizem!
Binder Dandet
# 16.03.2017 ob 08:10
Populizem so premagali, kar je dobro (mene najbolj skrbi obstoj EU, če bi nasprotniki dobili preveliko moč...to je slabho za Slovenijo). Ampak če ne bodo razmislili o politikah, na katere je populizem bil reakcija, niso nič naredili oz. se bo verjetno samo še okrepil. In bodo naslednjič težje obdržali zmago.
gesan
# 16.03.2017 ob 07:58
MahoSlo
# 16.03.2017 ob 07:53
In mnenja dela ljudi, ki se ne strinja z imigrantsko politiko Nizozemske bodo potisnjena v kot za naslednja 4 leta ampak brez skbi, bo prišel čas. ko bodo ljudi še v slabšek ekonomskem položaju in bo oseba tipa Wilders zmagala z večino glasov. Se že veselim tega dneva
........................
Očitno se veseliš vojne!
Kot froci v peskovniku!

Dajte si že enkrat spucajte ta pesek iz oči.
Ljudje, ki so sposobni proizvajat vojne, nas nikoli ne bodo odrešili ničesar drugega kot življenja.
Nekdo88
# 16.03.2017 ob 09:08
Zanimivo, zakaj imajo vse stranke na desnici vedno pridevnik SKRAJNE, stranke na levici pa ne? Novinarji MMC RTV SLO, odgovorite na to vprašanje!
ata
# 16.03.2017 ob 08:08
Medtem ko slovenski "resni" mediji slavijo zmago Rutteja:
politika, ki bi v Sloveniji nastopil s takim predvolilnim (predvsem gospodarskim) programom, bi isti mediji pljuvali kot skrajno desnega populističnega neoliberalca.

Toliko o perspektivah.
Knight Kant
# 16.03.2017 ob 08:01
MahoSlo --- 16.03.2017 ob 07:53
In mnenja dela ljudi, ki se ne strinja z imigrantsko politiko Nizozemske bodo potisnjena v kot za naslednja 4 leta ampak brez skbi, bo prišel čas. ko bodo ljudi še v slabšek ekonomskem položaju in bo oseba tipa Wilders zmagala z večino glasov. Se že veselim tega dneva
---------------

Koliko veselja je leta 1930 naredila oseba tipa Wilders nekaterim Nemcem, ki se niso strinjali, da so se židje v Nemčiji naselili celo pred Nemci.
Follow Me
# 16.03.2017 ob 09:04
Imam raje populiste kot režimske hinavce.
fago
# 16.03.2017 ob 08:55
Nič ne bo pomagalo Nizozemcem.
Ob 10% muslimanskega prebivalstva je polovica rojenih otrok muslimanov.
Trend je jasen.
Pa ne le na Nizozemskem.
gesan
# 16.03.2017 ob 07:53
pašeresje
# 16.03.2017 ob 07:46
zakaj se spoštovanje zakonov, reda in lastne ohranitve imenuje populizem?
........................................
.............
Potem pa si preberi zakone še enkrat!
TOrej jih je tudi Hitler spoštoval, ko je postajal vse močnejši na oblasti?!?

Tudi on je bil populist, poln sovraštva!
In kam je popeljal svet?
pašeresje
# 16.03.2017 ob 07:46
pranje možganov do izginotja

zakaj se spoštovanje zakonov, reda in lastne ohranitve imenuje populizem?
vnk
# 16.03.2017 ob 09:45
Joj, a ne boste nič omenili islamske stranke DENK? :)
ren
# 16.03.2017 ob 09:42
Nizozemci niso volili proti "populizmu", izgonu in prepovedi islama ter "beguncev", kot popularno novinarji imenujejo migrante, ampak so glasovali proti izstopu iz EU.
Če t.i. "populistični" kandidat v svoj program ne bi vključil in zagovarjal izstopa iz EU, bi bilo jutro po volitvah na Nizozemskem povsem drugačno.
EU politiki so izgubili stik s tuzemstvom. Pri nas, kot poročajo mediji in verjetno znesek še zdaleč ni dokončen, za vsakega "begunca", brez vsakega pooblastila zapravijo preko 2.000 € mesečno! Za socialno podporo Slovenca so se pa pripravljeni ure prerekati v parlamentu in odločati, ali se bo povišala za 80 centov, ali kar cel evro (malo, a ne dosti karikirano).
Putin je v dumi lepo povedal: "V Rusiji živijo Rusi. Ti so na prvem mestu v pogledu vseh pravic. Vsi ostali in prišleki se morajo povsem prilagoditi temu dejstvu."
gesan
# 16.03.2017 ob 07:55
luckyss
# 16.03.2017 ob 07:35
Ja, bo pač treba uvoziti še nekaj milijonov migrantov, da boste lahko izvolili novega "Dolfija"..
..........................
Jaz bi se na vašem mestu raje vprašal: "kdo in kaj jih izvaža"?!?
Vzrok za ta izvoz so osebe, ki se gredo biznis s prodajo orožja in netenjem vojn.

S čim me boš prepričal, da jih ne podpiraš?
hexen
# 16.03.2017 ob 11:56
seb123
# 16.03.2017 ob 11:38
Če je Wilders skrajni desničar - zato, ker ne želi uničenja zahodne civilizacije s strani islamistov! -, potem ste vsi tisti, ki ga označujeta za takega, skrajni levičarji. Razlika med njim in vami je samo v tem, da se on zaveda nevarnosti, ki lahko povsem spremeni zahodno civilizacijo, vi pa v svoji neumni altruističnosti očitno ne.

Če se ti zdi izgon vseh državljanov Evrope na podlagi neke vere normalna ideja in v tem ne vidiš nevarnosti, da to vodi v vsesplošni nemir in kaos za VSE evropske državljane in posledično v POSPEŠENO uničenje zahodne civilizacije kot take, potem je logično da je ves preostali svet zate skrajno lev.
Shimun
# 16.03.2017 ob 09:25
Bedaki novinarski na nacionalki imajo spet svoj dan...

Ljudje, še najbolj jih boste kaznovali s tem, da jih ne boste več brali tukaj. Niti gledali po TV. S tem adijo njihova gledanost, adijo reklame.

To njihovo "populistično" poročanje naj si pa zataknejo v svojo levičarsko in pristransko zadnjico.
B in .
# 16.03.2017 ob 09:09
Samo iz tega članka:

zmago proti skrajnežem
rekli konec populizmu,
zmago proti skrajnežem in za Evropo.
"Desničarski populist je izgubil,
jasno zmago proti ekstremizmu.

Tako se pere možgane.
Kaj obstaja kaj bolj populističnega, kot podpiranje masovnega trgovanja z ljudmi, belim blagom, kolonizacijo lastne dežele z ljudmi iz drugega kontinenta, tretjega sveta in to predstavljati kot nekaj dobrega za tiste, ki bodo slej ko prej pohrustani - če ne prej z nataliteto. To je tudi nespoštovanje do prednikov, ki so se borili za svoj prostor, svoj narod, svojo kulturo mnoga stoletja. Pogosto tudi z velikim krvnim davkom. In zdaj, to treba predati nekim novim bogovom, ki ustvarjajo nov svet, kjer bodo med ostalim države prevzele funkcijo nekih občin. Veledržavi - veleinteresom, internacionalnemu velebogatašvu in nadnacionalnim korporacijam pa predale oblast.

Če ima kd pomisleke naj se samo vpraša v kakšni meri je Slovenija samostojna danes. Na nivoju lokalne vaške samouprave že... kaj več pa bolj ne.
Simba
# 16.03.2017 ob 08:13
gesan :"Jaz bi se na vašem mestu raje vprašal: "kdo in kaj jih izvaža"?!?
Vzrok za ta izvoz so osebe, ki se gredo biznis s prodajo orožja in netenjem vojn."

A bejž no! torej Eritreja, Maroko in ostale države ki nimajo vojne so pa kaj?! Procent beguncev iz vojnih območij je manjši od procenta ekonomskih migrantov.
Kakšen izgovor pa imaš za slednje?
Da smo belci krivi ker se razmnožujejo kot zajci? Da smo belci krivi ker imajo skorumpirane politike ki si raje polnilo svoje privat TRRje v Švici kot da bi poskrbeli za prebivalce?! Da smo belci krivi ker ne investirajo v šolstvo, zdravstvo?
Če si že mora kdo pesek iz oči spucat, si ga moraš ti in nihče drug.
So ljudje iz vojnih žarišč in za te ljudi je potrebno poskrbeti ampak v prvi varni državi in ne po celi EU. Ko je enkrat konflikta konec pa se jih spravi nazaj.
Ampak to je itak preveč za take kot si ti.
KovacevaKobila
# 16.03.2017 ob 11:27
Ljudje, ki jih prepričajo dejanja 3 dni pred volitvami, ignorirajo celotno sliko, in dovolijo da jim propaganda pere možgane, ne bodo deležni ničesar drugega kot nadaljne invazije/zamenjave, do njihovega izginotja.

Če verjameš Breitbartu, Twitterju in podobnim zaupanja vrednim virom ... in brez zadržkov verjameš samooklicanim domoljubom, ki na podlagi nenehnega strašenja z 'invazijo/zamenjavo' gradijo nadvse uspešne politične kariere, pa vidiš 'celotno sliko' in nisi opranoglavec?

Če bi si vzeli dve minuti za razmislek, bi ugotovili, da so nacionalisti protislovje na dveh nogah.

S tem, ko nenehno strašijo s prišleki, ki 'hočejo živeti na račun davkoplačevalcev', politiki a la Wilders, Le Pen, Farage itn. živijo zelo udobna, privilegirana življenja na račun davkoplačevalcev.

Obljubljajo 'ohranitev evropskih vrednot', hkrati pa obračajo hrbet osnovnim človekovim pravicam, rušijo enakost pred zakonom, demonizirajo novinarje, drugače misleče razglašajo za 'peto kolono' itn.

Javnost strašijo z 'nasilnimi ekstremisti', sami pa zagovarjajo represijo, oboroževanje, deportacije, bodeče žice ...

Zgražajo se nad šeriatskim pravom, hkrati pa želijo uvesti sistemsko diskriminacijo na podlagi vere, barve kože, oblačil itn.

Hvala lepa za Evropo po meri takih 'vizionarjev'.
Joker
# 16.03.2017 ob 08:52
To je samo etapna zmaga. Dokler bo na oblasti ostala skorumpirana, lažniva,brezkrvna, odtujena politična elita, ki je Evropo pripeljala na rob propada, se bo populizem vseh vrst samo še krepil. Tudi nacizem je prišel na oblast povsem demokratično, ker je bil Hitler večini manj slaba izbira.
lordstandish
# 16.03.2017 ob 07:34
je moral erdogan poseči v volitve drugače bi dobil pol milijona turkov domov, tako pa je dobil 14članov ekstremne levice direktno v nizozemski parlament
kdor zna zna
theone
# 16.03.2017 ob 07:31
politika je ogledalo ljudstva
Binder Dandet
# 16.03.2017 ob 13:27
@Deep_g:
"Populízem je politična doktrina, ki postavlja politično vlogo ljudstva nad vlogo elit, zato si po politični poti prizadeva za vzpostavitev vloge ljudstva. Populizem obstaja tako na levem političnem polu kot na desnem.[1][2]"
https://sl.m.wikipedia.org/wiki/Populize
m

Se pa termin, v primeru wildersa gotovo do neke mere, zlorablja z namenom, da nasprotnika diskreditiras. Ces, ti si populist, lupas prazne besede, samo da dobis glasove. Nimas vsebine. Da je pa aktualni premier zaostril retoriko do Turcije, skoraj sigurno zgolj zaradi volitev (ceprav to zaostritev podpiram), pa ni populisticna poteza.:)
svabo
# 16.03.2017 ob 10:52
Dejstva, ki jasno kažejo na razliko med staro Evropsko državo z demokratično tradicijo in populistično vukojebino, ki se imenuje Slovenija je seveda volilna udeležba. Volilna udeležba, ki preseže ustavno večino kaže na odgovorno sprejemanje volilne pravice, kot obvezen razmislek in oddaja glasu. Družba ki ceni svojo svobodo bo delovala tako, da bo množičen razmislek in oddaja glasu onemogočil ekstremne odklone. Kar za razliko od naše Vukojebine pomeni kvaliteto. V tej naši od boga in zdrave pameti pozabljeni Šentlorjaniji je dodana vrednost to, da državljani NE gredo na volitve, ker oni se z debili ne bodo ukvarjali. Ker debili na njihovo življenje nimajo vpliva. Kakšna zmota. Prva stopnja zrelosti neke družbe je odnos do pravic, ki jih imajo. Družba ki ne ceni svoje svobode si jo niti ne zasluži.
JANEZ BLOND
# 16.03.2017 ob 10:36
Ni tako hudo Rutte kar se tiče priseljevanje in migracij je precej usmirjen v desno. do zdaj je imel v parlamentu skoraj enakovrednega partnerja po sedežih levičarsko stranko zdaj bo imel po vsej verjetnosti skoraj celo desno vlado tao, da slabše ne more biti.
maxbernie
# 16.03.2017 ob 09:38
Nekdo88... Odpovej, tako kot general tvitko. Absolutno sem za to, da prišparate tistih 12+ evrov, s katerimi boste lahko dokapitalizirali najbolj objektivni medij trenutno, Nora24tv.
hexen
# 16.03.2017 ob 09:34
Lord Vader9
# 16.03.2017 ob 09:09
In ko gledam uradne rezultate po 95% preštetih glasov vidim na prvih trem mestih stranke, ki so po definiciji slo levičarjev desničarske.


To si že včeraj večkrat izjavil. Ponavljaš se kot stara plošča.
moj komentar
# 16.03.2017 ob 16:05
Vsi politiki so populisti.
Preveč obljubijo, malo ali nič storijo.
kosmatamuca
# 16.03.2017 ob 13:27
rtv je pa isti kot nova 24 na rtv gledam poročila dajo tri prispevke kako ljudje govorijo da je zmagal pravi na 24nova pa kako ni taprav zmagal...mediji bi morali biti nepristranski sramota in mi vas plačujemo
KovacevaKobila
# 16.03.2017 ob 13:03
nizozemci načeloma sploh niso nekaj ki bi bil vredno spoštovanja - že pred 50- leti so bili izrojen narod - spomnimo se poteka njihove spolne ,,revolucije ,, ter ostalih spolnih deviacij ( nudenje spolnih uslug itd. ) , zato je posledica , da vse bolj tonejo in se iz svojega lastnega govna ne bodo nikoli več izkopali - je pač premalo zdrave volje ...

He he he, kakšen puritanizem s strani sovražnikov zlagane politične korektnosti! Ironično: Nizozemcem očitate razuzdanost, ko pa domoljub Trump ženske grabi za m..., pa navdušeno ploskate.
simonc27
# 16.03.2017 ob 11:17
Skratka zmagal je hardcore neoliberalec z "open border" agendo.
Globalistična klika odpira šampanjce.
Juncker bo danes spet imel razlog za vinjenost.
Churchill W.
# 16.03.2017 ob 10:17
@pašeresje
A če dolgo to ponavljaš potem začneš to verjeti kot edino resnic?

Turki so kot to določajo "pravila" zborovanja najavili.
Rutte je Ankaro obvestil, da imajo na Nizozemskem v tem času volitve in če lahko zborovanja prestavijo na kasnejši čas - po volitvah
Turki so rekli:" Vi Nacisti pa nam ne boste govorili kaj smemo in kdaj! Mi bomo imeli zborovanja ko jih bomo mi želeil in kjer jih bomo mi želeli! Tudi na Nizozemskem, če mi tako rečemo in hočemo!"
Rutte je na to odgovoril:" Če je pa tako, potem vam pa tega ne dovolimo iz varnostnih razlogov."
...
....
in sledilo je kar je sledilo.

Kdo je zdaj tu glavni krivec, da se je teden dni pred volitvami dogajalo besedno obmetavanje in kasneje še obmetavanje z letečimi predmeti?
Rutte kot Nizozemski predsednik Vlade?
Erdogan kot Turški predsednik?
COP
# 16.03.2017 ob 10:14
MahoSlo
ampak brez skbi, bo prišel čas. ko bodo ljudi še v slabšem ekonomskem položaju in bo oseba tipa Wilders zmagala z večino glasov. Se že veselim tega dneva

Lepo, da se veselite dneva. ko bodo ljudje še v slabšem ekonomskem položaju.
peglezn
# 16.03.2017 ob 09:37
Kaj je fora, da se zmerni desnicarji pomaknejo se bolj v desno zato, da porazijo skrajne desnicarje?

Mislim... kako to, da so zmerni se vedno zmerni in ne po novem skrajni...
astro
# 16.03.2017 ob 09:33
maxbernie,
dokazano je, da je kritična meja števila ljudi, ki lahko naredijo težave, približno 7%. Velja za število huliganov na stadionu ali pa za skupnost enako mislečih ljudi.
lprelesn
# 16.03.2017 ob 09:20
Soros je zmagal ! Willkomerji pa tud. Super a ne ?
Hik
# 16.03.2017 ob 09:19
7up
Kakšne ideje? Iskanje sovražnikov in zidanje gradov v oblakih niso Ideje. To je populizem!

A potemtakem obstaja kakšen slovenski ali evropski politik, ki ni populist?
KovacevaKobila
# 16.03.2017 ob 09:13
Kdo so ti "Nizozemci" ki so ga izvolili, se jaz sprašujem.

Plačanci, nedvomno. Iz nadvse kredibilnega vira (gre za pomembnega tviteraša) sem izvedel, da je Soroš osebno tekal - v trenirki z napisom Sharia Forever - po nizozemskih ulicah in ljudem delil denar, da ne bi volili za edinega pravega domoljuba, Obersturmbannführerja Wildersa.

P. S. Čestitke Nizozemcem za zrelost.
apollo11
# 16.03.2017 ob 08:12
Mislim da je to pomembna zmaga. Rutte je desna sredina, na Nizozemskem je desna sredina premagala skrajno desnico. Morebitni vzpon Wildersa bi bil slab za vse, za celotno EU. Enak poraz čaka drugo skrajno desničarko Le Pen v Franciji. Takšni ljudje so enostavno nevarni za EU , ni problem razbiti EU, problem je EU ustvariti. In takšna kot je se je gradila vse od leta 1950 do danes. Z vsemi svojimi padci in vzponi. Ne pozabimo zakaj je bila ustanovljena EU na začetku. Ne zaradi ekonomije, ampak zaradi vzpostavitive miru v zahodni Evropi po 2. svetovni vojni.

Evropa živi že zelo dolgo v relativnem miru. Evropejci smo postali razvajeni, ničesar več ne cenimo, vse nam je postalo samoumevno. To je izredno nevarno stanje.

Interes Slovenije je delujoča EU, kot skupni evropski prostor nacionalnih držav. Bruselj mora neke pristojnosti vrniti nazaj članicam, bruseljska administracija je postala največja nevarnost za samo EU.
lopez
# 16.03.2017 ob 07:32
Zgoraj sem želel napisati diktaturi vladajočega pola za čas mandata. Se opravičujem
Sussudio
# 16.03.2017 ob 13:47
Populist je tisti ki govori to kar pritegne množice.

Torej očitno je trenutno na nizozemskem politika Rutteja bolj populistična od politike Wildersa.
izo
# 16.03.2017 ob 11:27
bistveno je, da se ne da zalet takšnim naci idiotom v teh časih, tako da hvala nizozemski za preudarnost. trump je pač dobil, ker je bilo tako odločeno dosti prej in kjer izraz volitve obstaja samo kot farsa-
zamudnik
# 16.03.2017 ob 10:49
Kaj pa DENK s 7, 5 % v Amsterdamu?
Kazalo