S. in J. Amerika
Nasprotniki pravice do splava
Nasprotniki pravice žensk do splava so navdušeni. Foto: Reuters
Zagovornica pravice do splava
Zagovorniki in zagovornice pravice do splava so nosile zeleno barvo, nasprotniki te pravice žensk pa modro. Foto: Reuters

Dodaj v

Argentinski senat zavrnil predlog zakona, ki bi razširil pravico do splava

Zagovorniki pravice do splava razočarani
9. avgust 2018 ob 08:40,
zadnji poseg: 9. avgust 2018 ob 10:41
Buenos Aires - MMC RTV SLO

Argentinski senat je po maratonski seji s 38 glasovi proti in 31 glasovi za zavrnil predlog zakona, ki bi dovolil splav v prvih 14 tednih nosečnosti.

Za vložitev novega predloga morajo senatorji tako počakati leto dni. Trenutna zakonodaja v Argentini dovoljuje splav le v primerih posilstva ali ogroženosti zdravja nosečnice.

Predlagani zakon pa bi dovolil umetno prekinitev nosečnosti v prvih 14 tednih nosečnosti in po tem obdobju v primerih poškodb fetusa, zaradi katerih otrok ne bi mogel preživeti zunaj maternice. Predlog zakona je spodnji dom parlamenta sicer potrdil junija.

Med glasovanjem so se pred parlamentom zbrali tako nasprotniki kot zagovorniki predloga, poroča BBC.

Nasprotniki pravice žensk do splava proslavljajo. "To glasovanje je pokazalo, da je Argentina še vedno država, ki zastopa družinske vrednote," je dejala 32-letna aktivistka proti splavu Victoria Osuna.

Na drugi strani pa so zagovorniki pravice do splava, ki si že leta prizadevajo, da bi sprejeli ta predlog, jokali in se medsebojno tolažili.

Med latinskoameriškimi državami sta le Urugvaj in Kuba povsem uzakonila splav.

Papež Frančišek: Splav je ostuden
Argentina je prva latinskoameriška država, ki je leta 2010 uzakonila poroke istospolnih partnerjev, kljub temu pa ostaja država pod močnim vplivom Katoliške cerkve in rojaka papeža Frančiška, ki je bil prej nadškof Buenos Airesa. Frančišek je med drugim dejal, da je namerna prekinitev nosečnosti ostudna, primerjal jo je z nacizmom, piše francoska tiskovna agencija AFP.

Nevladne organizacije medtem opozarjajo, da v Argentini vsako leto izvedejo 500.000 neregistriranih splavov.

B. V.
Prijavi napako
Komentarji
glasnost
# 09.08.2018 ob 09:13
Tudi če je splav ilegalen, se ga izvaja. Pred uvedbo pravice do splava pri nas so splave opravljali razni šarlatani in "izkušene" stare mame, to najdete v kazenskih spisih naših sodišč. Bilo je več metod: dolgo pletilno iglo so porinili v vagino in prepičili plod; v vagino so porinili gumijasto cevko in s tem usmrtili plod; pripravili so razne zvarke iz zelišč in kemičnih snovi. Pri teh posegih je večkrat prišlo do hudih posledic, tako da ni umrl samo plod, ampak tudi nosečnica.
Maboaz
# 09.08.2018 ob 09:09
v 21.st to sploh ne bi smela biti debata!! Omogočat splav, v isti sapi pa tudi omogočati, da lahko človek načrtuje družino, brez da se bo spraševal, kdaj in kako jo bo lahko nahranil.
vrtojb56
# 09.08.2018 ob 08:55
Sam desci na sliki se derejo.
Wolfy
# 09.08.2018 ob 09:06
"To glasovanje je pokazalo, da je Argentina še vedno država, ki zastopa družinske vrednote,"

Si predstavljam, da mora biti res lepo v taksni druzini, se posebej ko jo tip ucvre in zenska postane mati samohranilka...
Hijena
# 09.08.2018 ob 09:08
Splav bi moral biti odločitev ženske, ne pa da to ureja zakon!
Če pa komu to ne paše, naj se preda celibatu!
pr_holistar
# 09.08.2018 ob 09:29
rabijo nemočne otroke, sirote za brezplačno delovno silo in pedofilijo, kot se je to dogajalo npr na irskem
Bonsaj
# 09.08.2018 ob 09:20
Dajmo še kondome prepovedat (ne moremo kar vsevprek ubijat ubogih spermijev) in sploh vso kontracepcijo, da se bo na ženske vršil še večji pritisk in bo na svetu še več ljudi, čeprav jih je že zdaj za vsaj tretjino preveč.
Bivši uporabnik
# 09.08.2018 ob 09:08
Zato imajo pa v Južni Ameriki nune sirotišnice, da notri vzgajajo nove nune.
vranek
# 09.08.2018 ob 10:15
Ciracara in ti mislis, da v drzavah kot so Argentina, Honduras in podobni lahko kupis tabletko PO?
Tudi kontracepcije nnimajo, ne ginekologov, ne sistemskega ginekoloskega varstva, ne preventive glede raka marernicnega vratu, nic. Lahko so le stroji za rojevanje. In potem tu pametuje nek stewie. Zenskotelo, njihova odlocitev.
Tako, kot se moski po aktu za nosecnost in problem nosecnosti ne zmenimo, se zenskam ni treba ozirati na nas, ce so njihova hotenja drugacna in tu se konca vsa filozofija. Njeno telo, njena odlocitev. Ce vam to ni všec, pa mislite v naprej in boste tako preprecili, da bi vase semencice sle v nic. Ce je to tisto kar eni hocete? Ali pa hocete le obcutek nadzora? Bedno!
Maboaz
# 09.08.2018 ob 09:21
Po nekaterih vaših komentarjih sodeč, mi pride na misel, da bi bilo bolje, da se človeštvo sploh neha razmnoževati!
spela55
# 09.08.2018 ob 10:13
ciracara
# 09.08.2018 ob 09:39
Prijavi neprimerno vsebino
Ne razumem... se zbudiš vidiš da si storila napako. Greš in vzameš tabletko.

Zakaj bi bilo potrebno čakati dva meseca in nato opravljati splav? Da se ženska zlomi pod določenimi finančnimi, družbenimmi..pritiski?


Simpl k pasulj, a? Kako preprosto življenje živijo nekateri.
Bonsaj
# 09.08.2018 ob 09:17
Jah, nerazvite države pač. Dokler bodo imeli takšne zakone nikoli ne bodo dosegli stopnje razvitosti Evropskih držav, kje je splav seveda dobrodošla izbira. Pa naj še naprej živijo v materialni in duhovni revščini.
AM
# 09.08.2018 ob 09:44
Še vedno so na začetku 20. stoletja. Žal...
stewie
# 09.08.2018 ob 09:30
Bonsai - saj tako gre tudi v praksi. Ne vse naenkrat, ampak lepo mic po mic. Najprej splav čimbolj omejit, na koncu pa še prepovedat. Potem isto omejevati kontracepcijo (najprej z višanjem cen, nato z omejtivijo ponudbe), na koncu pa sledi še prepoved.
In ko so ženske dokončno spremenjene v stroj za rojevanje, jih udariti še po ostalih izborjenih pravicah, potem pa sledi napad na istospolno usmerjene, invalide in na koncu še vse drugače misleče. Narod pa kot ovce temu slepo sledi, ker očitno jim je muka živeti v liberalnem svetu, ter se raje navdušuje nad preživetimi idejami, ker pač zvenijo preprosto.

Maboaz - to z vidika vse večje obljudenosti planeta in izginjanja rodovitnih površin sploh ne bi bilo slabo, vsaj za nekaj časa.

Moški na sliki pa slavijo, kot da bi gledali zmago Argentine na mundialu v fuzbalu...
alcatraz
# 09.08.2018 ob 13:02
Splav ni legalen zato, da se 'babnice' preseravajo in igrajo s svojimi življenji ter življenji ne(rojenih) otrok.
Vsi pozabljate na en pomemben faktor: splav je vedno bil in vedno bo!
In ženska, ki otroka ne bo želela donositi, se ga bo znebila. Legalno ali ilegalno! Pika!
Da je splav legaliziran, je samo zato, da so se ukinile sporne prakse na črno, ki so zahtevale absolutno preveč življenj. Ne samo otroških, tudi odraslih.
Prizadet
# 09.08.2018 ob 12:16
Men je pa zanimivo kako imaj(m)o največ besede tisti, ke se jih (nas) zadeva sploh ne tiče. Najboljše se je vtikat v tuja življenja. Po malem očitno vsi uživamo v premoči nad sočlovekom. Racionalizacije, ki jih uporabljamo pri tem pa so večinoma naravnost absurdne. Če mislite, da ste dobri ljudje si poizkusite zamisliti v trenutku, ko vam gre vse narobe, kako bi bilo, ko bi vam v takem trenutku družba prepovedala izhod v sili. Pa ne mislim zgolj kontrolo na ženskim telesom ženske, ki je ne poznate. Tu je še kup drugih načinov, ki jih zlorabljamo za nesoočanje z lastnimi težavami ali demončki, če tako želite. Po moje bi morali deminizirati ta naš odnos do sočloveka. No ampak tako bi spet napadli le skupino ljudi..
paraBellum
# 09.08.2018 ob 11:37
stewie

Tudi politiki niso nič boljši. Se spomniš, kako je Tonin (ja, predsednik najbolj krščanske stranke pri nas, ki jo je sprva vodil argentinski Slovenec) pred volitvami govoril, kako bi splav moral postati plačljiv? V tem se vidi vsa zlaganost in hinavščina klera, ki govori o svetosti človeškega življenja, hkrati pa mu sam določa ceno v denarju.


Gre se bolj za to, da ljudje, ki so proti splavu nočejo s svojimi prispevki financirati storitve, ki je ne odobravajo. Neke vrste Pilatovo umivanje rok.
Franc 1952
# 09.08.2018 ob 10:38
Upam, da ne uvažamo več Argenticev!
firbec111
# 09.08.2018 ob 10:36
ciracara

Ne razumem... se zbudiš vidiš da si storila napako. Greš in vzameš tabletko.
Zakaj bi bilo potrebno čakati dva meseca in nato opravljati splav? Da se ženska zlomi pod določenimi finančnimi, družbenimmi..pritiski?


se pravi namesto kondoma ješ tabletke? drugače pa če verjameš v to da se življenje začne takoj je to isto kot splav
stewie
# 09.08.2018 ob 09:20
ciracara
# 09.08.2018 ob 09:11
Nevem no, jst sm biu v takih liberalnih krogih kjer je splav del neke zabave.


Če bi bili pravi liberalci in privrženci adrenalina, bi šli raje z raftingi po Soči, s splavom se pluje le po mirnih vodah, kjer adrenalina ni.
Šalo na stran - a zato si sedaj postal bolj papeški od Papeža? Kot tipi, ki po 20 letih kajenja dveh štek dnevno uspejo nehati in potem težijo vsakemu, ki si občasno prižge cigaret, ter mu delijo nauke o škodljivosti tobaka.
paraBellum
# 09.08.2018 ob 14:56
Prizadet

# 09.08.2018 ob 14:38
Zadeva gre seveda tudi v drugo smer. In po vajini teoriji nadvlade je tudi kontracepcija vsaj sporna, če ne že kazniva, ker prepreči človeka..


Kontracepcija je sporna samo za res majhen odstotek ljudi. Osebno še nisem srečal posameznika, ki bi menil, da je kontracepcija sporna ali kazniva. Takšnega mnenja praktično ne moreš braniti iz znanstvenega / biološkega vidika. Prav zaradi tega sem takšna mnenja zasledil izključno v konzervativnih klerikalnih krogih.
Prizadet
# 09.08.2018 ob 14:38
Zadeva gre seveda tudi v drugo smer. In po vajini teoriji nadvlade je tudi kontracepcija vsaj sporna, če ne že kazniva, ker prepreči človeka. In ker ste tako moralni, tudi splav po posilstvu je umor. Tako da bakle prižgat in vile v roke. Tu res ne bomo skupaj prišli.
Delilah16
# 09.08.2018 ob 13:00
Point je v tem, da veliko nasprotnikov tolerira splav v primeru posilstva(ne glede na njihovo veroizpoved, razen ekstremi seveda); zanima me njihovo mnenje, kaj storiti v zgoraj omenjenem primeru. Dvomim, da imajo ženske in nasploh ljudje v državah Južne Amerike zaupanje v njihovo policijo, da jim bo pomagala.
alcatraz
# 09.08.2018 ob 12:58
za luno.
Wolfy
# 09.08.2018 ob 09:48
@patriot1970

Ja, ampak eni smo bili na sreco nacrtovani. Tisti ne nacrtovani rojeni ponavadi koncajo v zaporu ali na robu druzbe. V drzavah, kjer so legalizirali splav so 20 let po legalizaciji opazili mocan upad kriminala, ker se ljudje, ki bi postali kriminalci pac niso rodili.
Prizadet
# 09.08.2018 ob 13:01
Repec
Fetus je po tvojem prepričanju tvoja last ane? Ko si boš priznal, da ne gre za fetus ampak zdravljenje tvoje lastne nemoči nad tvojimi problemi, bo svet lepši. In morda bo tudi kak fetus več postal oseba. Do takrat pa boš za ceno fetusa raje ubil žensko.
Maboaz
# 09.08.2018 ob 10:15
https://www.theguardian.com/global-development/2018/aug/07/argentina-abortion-vote-legalisation-senate-mass-rally?CMP=share_btn_fb

tole!
paraBellum
# 09.08.2018 ob 10:00
V Argentini je splav dovoljen če je ogroženo zivljenje nosečnice ali če je nosečnost rezultat posilstva. Ta podatek sem pogrešal v članku.
Franc 1952
# 09.08.2018 ob 15:09
@paver
"Je treba misliti z obema glavama."
Ja, ja, drugače pa oje in oba kolesa - proč!:)
Franc 1952
# 09.08.2018 ob 15:06
Zanimivo, koliko je tukaj Rodetov in koliko običajnih državljanov!?:)
paver
# 09.08.2018 ob 14:53
Je treba misliti z obema glavama.
stewie
# 09.08.2018 ob 13:42
Repec
# 09.08.2018 ob 11:33
Splav je uboj. In to nebi smelo biti legalno.


Tudi klanje živali za prehrambene namene je množični pokol, a bomo potem prepovedali še uživanje mesa vsem?
Vsi, ki bi ženskam radi odrekli pravico do splava, niste nič boljši od tistih vegetarijancev, ki bi radi drugim odrekli pravico do uživanja mesa, ker se to pač ne sklada z njihovimi svetovnimi nazori.
tilenson
# 09.08.2018 ob 11:22
Ker nepristanski članek! Izbor prvih dveh fotk je res fenomenalno nepristanski in ne kaže nikakršne ideološkosti avtorja/urednika. Besedišče temu primerno sledi ...
In potem je to za tipe ala vrtojb56 dokaz, da so za splav v Argentini samo neki deroči se deci ...

Bravo strokovno in nepristansko uredništvo in novinarstvo RTVSLO
Lokita
# 10.08.2018 ob 12:11
Maček Tom, če bi imeli vi ta del čez in ne ženske verjetno ne bi takih pisali..iz perspektive osemnjevalca je pa izjemno lahko klobasat, kajti vam ne ostane nato otrok za rihtat celo živlejnje, če zveza ne štima in če ste se vi hoteli zgolj spraznit ne pa postat tudi oče npr. Malo si zgodovino preberite, kako so se ženske metale v deroče hudournike, da si ja ne nakopljejo sramote v patriarhalni družbi, ki nekako ni sposobna držat lulčka v hlačah. Sram in skrb za otroka pade na žensko, še danes, noben se pa ne vpraša, kje je foter in kakašna je njegova krivda pri tem..npr. mu je bilo odveč nataknit kondom. Moja babica je bila nezakonska in kot taka tepena iz strani župnika, dokler ga ni njen stric malo za vogalom počakal...kaj se to pravi...eni bi samo uživali, drugi naj pa brezpogojno nosijo posledice..ne samo ženske ampak tudi otroci, ki niso prosili za nastalo situacijo.
šurda
# 10.08.2018 ob 09:59
Uboga Argentina ! No ob morebitni navezi SĐS + N.Si
+ SNS + ?? se tudi v Republiki Sloveniji obeta podoben
scenarij !
Lokita
# 10.08.2018 ob 08:11
Razlogi so različni, precej je tudi najstnic, ki se jim pač zgodi so nepremišljene in nezrele in kaj bo pri 16ih imela familijo z 16 letnim dijakom al kako? Sočasno pa poseg opravljajo tudi ženskam, ki so po več pregledih nedvoumno dobile potrditev, da je otrok tako hudo deformiran, da se odločijo, da ga na svet ne spravijo. Obem primerom sem bila priča, ko so meni delali nek drug ginekološki poseg in najstnica se je lepo dalje po posegu kljunčkala z nesojenim enako starim očetom medtem, ko je bila ta, ki je šla na poseg zaradi hude deformacije otroka totalno na tleh...V obeh primerih se mi je zdela odločitev primerna oz. je ne obsojam. Vsak primer je zgodba zase...Ko gledam naokoli razne mamice, treh otrok z različnimi fotri, vse narobe se vprašam, zakaj so se odločile za, če pa so otroci odveč in imajo od hiperaktivne motnje do drugih psiholoških težav. Otrok ni igrača je živo bitje, če ne misliš tega vzet resno potem je bolje da ga ne donosiš.
alcatraz
# 09.08.2018 ob 14:50
čakamo angelco na to temo.
Respect2015
# 09.08.2018 ob 13:52
Vsakič isti komentarji. Tralalalala :)
paraBellum
# 09.08.2018 ob 11:16
-0
Wolfy

# 09.08.2018 ob 09:48

Ja, ampak eni smo bili na sreco nacrtovani. Tisti ne nacrtovani rojeni ponavadi koncajo v zaporu ali na robu druzbe. V drzavah, kjer so legalizirali splav so 20 let po legalizaciji opazili mocan upad kriminala, ker se ljudje, ki bi postali kriminalci pac niso rodili.


Torej neke vrste preventivna smrtna kazen za potencialne kriminalce.
konj128
# 10.08.2018 ob 12:24
kdorkoli pravi da je splav umor... še mali otroci (tam nekje do 3jega leta) so dosti bol podobni opicam kot ljudem, kaj šele zarodek. Obojni majo zgolj potencial, da bodo enkrat postali ljudje. In ta potencial je potrebno do določene (razumne) meje zaščitit.
krucyfix
# 09.08.2018 ob 11:24
Hecno da proti splavu in o svetosti življenja najbolj goreče pridigajo v tistih krogih, kjer otroke iz nepožeganih zvez nato psujejo s "pankrti" in bi jih najrajši poslali k enim sestram magdalenkam če bi se še dalo.
stewie
# 09.08.2018 ob 11:12
Vse to je že včasih bilo, danes pa kapital spretno poneumlja ljudi.

Se strinjam – to se najbolj opazi pri zdravstvenih delavcih, ki v javni bolnišnici zavrnejo poseg v žensko telo in nočejo opraviti splava, češ da imajo ugovor vesti, ker so verni katoliki, za katere je vsak splav enak umoru. Slučajno pa ti delavci popoldne delajo še privat in takrat splav zanje ni več težava, ker dobijo plačano za tak poseg.

Tudi politiki niso nič boljši. Se spomniš, kako je Tonin (ja, predsednik najbolj krščanske stranke pri nas, ki jo je sprva vodil argentinski Slovenec) pred volitvami govoril, kako bi splav moral postati plačljiv? V tem se vidi vsa zlaganost in hinavščina klera, ki govori o svetosti človeškega življenja, hkrati pa mu sam določa ceno v denarju.
patriot1970
# 09.08.2018 ob 10:08
Wolfy
# 09.08.2018 ob 09:48
@patriot1970

Ja, ampak eni smo bili na sreco nacrtovani. .....

-------------------------------------------------
Če bi poznali žensko s sifilisom, ki je noseča in ima prej že 6 otrok (tri gluhe, dva slepa in enega
mentalno zaostalega) ali bi ji svetovali splav?
kislec
# 09.08.2018 ob 21:28
" Repec Splav je uboj. In to nebi smelo biti legalno.

Stevi: Tudi klanje živali za prehrambene namene je množični pokol, a bomo potem prepovedali še uživanje mesa vsem?

Primerjava na nivoju in argument, da dol padeš...
Repec
# 09.08.2018 ob 14:05
Nihce nebi smel imeti pravice odlocati o tem ali lahko nek drug clovek zivi ali ane. Bodisi je to skozi sodne odlocitve o usmrtitvah ali tej grozljivi ideji, da lahko zenska odredi smrt lastnega otroka.
Delilah16
# 09.08.2018 ob 12:40
V primeru posilstva je splav dovoljen. Se je kdo vprašal, kako ženska, ki jo neznanec posili na ulici dokaže, da je bila posiljena? Ne prijavi posilstva, ker se zaveda, da ni najmanjse moznosti, da ga dobijo; cez nekaj tednov pa izve, da je noseca. Ji bo kdo verjel?
ciracara
# 09.08.2018 ob 10:59
Spet ko je ženska v nevarnosti ali ji zdravje ne dopušča otroka, je splav ustrezna rešitev. Se strinjam tu. Nobene komplikacije ni.

Splav zaradi strahu ali negotovosti po nekaj mesecih pa ni upravičen. Država in družba mora žensko podpreti, da ima otroka in da živita dobro življenje.

Ženska mora imeti dovolj dopusta (vsaj 1 leto in pol), mora imeti finančno podporo v primeru, da je ni zmožna sama zagotoviti, mora se ji nuditi strokovno podporo in še vse kar pride zravn.
Vse to je že včasih bilo, danes pa kapital spretno poneumlja ljudi.
jvre
# 09.08.2018 ob 14:08
Ne gre le za vprašanje pravic žensk, ampak za vprašanje pravic človeka.

Kdaj je človek človek in kdaj mu dostojanstvo? Nenavadno je, kako je v enih državah splav prepovedan po dveh mesecih in drugih po treh, kot da bi človeško bitje nekje postalo ohranitve vredno kasneje kot drugod. Še bolj nenavadno je, kako se v enih primerih skuša narediti vse, da se zarodek uspešno privede na svet, a v drugih (ravno tako vse), da se ga znebi, ubije. Ta ogromna razlika v odnosu do zarodka pa izvira zgolj iz 'zaželenosti' in 'nezaželenosti' - kaj torej želi mati?

Toda dostojanstvo človeškega življenja ne sme in ne more biti osnovano na željah ali pomislekih - navsezadnje so bili tudi židje nezaželeni in črnci ... kot tudi belci zdaj v Južni Afriki, ki jih je 'dovoljeno' ubijati.

Da pa kdo misli, da zarodek ni človek, je pa tudi povsem razumljivo. Prikazuje in imenuje se vedno kot nekaj nečloveškega - 'the content of the uterus', 'fetus', 'it' in podobno. Splav ne sme biti prikazan na TV, že prikaz razvoja otroka je postal sporen! Skratka, razčlovečenje. Ki pa je seveda pogoj, da si človeka zmožen ubiti. In kaj je sploh razlika med nami in zarodki? Čas. Zgolj čas. 22 let ... 50. Med splavljenimi pa še to, da smo bili zaželeni.
HOR
# 09.08.2018 ob 13:36
Vsakoletna diskriminacija in ogrožanj pol milijonske ženske manjšine, ki vsako leto opravi splav. Z leti se nabere precej žensk, mogoče tudi za polovico vseh žensk v Argentini...
Glavno, da figura papeža vzdržuje uspešen videz RKC ideologije...
Repec
# 09.08.2018 ob 12:21
Prizadet.... Fetus ni zenska last ali del njenega telesa temvec bitje.
In narediti splav je umor tega bitja.
Kazalo