S. in J. Amerika
Območje okoli kompleksa Jacksonville Landing je zavarovala policija. Foto: Reuters
VIDEO
Med tekmovanjem v videoig...

Dodaj v

Napadalec v Jacksonvillu streljal zaradi poraza na turnirju v videoigrah

Policija potrdila, da je bil napadalec sam
27. avgust 2018 ob 07:11
Jacksonville - MMC RTV SLO

V Jacksonvillu v ameriški zvezni državi Florida sta bila v strelskem napadu ubita dva človeka. Ranjenih je še devet ljudi, po navedbah policije pa si je napadalec sodil sam.

Kot je sporočil šerif Mike Williams, je bil napadalec David Katz, 24-letni moški iz Baltimora v Marylandu, ki se je nato na prizorišču ustrelil. Policija ne išče drugih osumljencev. Streljal je na turnirju v videoigrah, ki je potekal v Jacksonville Landingu, velikem nakupovalnem in zabaviščnem kompleksu.

Kot piše BBC, je Katz streljal s pištolo. Ameriški mediji poročajo, da je bila vzrok napada jeza zaradi poraza na tekmovanju, česar pa policija ni potrdila. Napadalec je bil sicer udeleženec turnirja v središču največjega mesta na Floridi.

Igrali so videoigro ameriškega nogometa Madden NFL 19, v neposrednem prenosu turnirja pa je bilo slišati več strelov. Devet ljudi ima strelske rane, a so vsi v stabilnem stanju. Dve osebi sta bili poškodovani v kaosu, ki je nastal ob napadu.

Policija potrdila, da je bil napadalec sam
Policija je ljudi, ki so, potem ko je Katz začel streljati, poiskali zatočišča, pozvala, naj ostanejo mirni, dokler specialne enote ne preverijo območja za morebitne osumljence, nato pa je potrdila, da je bil napadalec en sam.

EA Sports, družba, ki izdaja igro Madden in je tudi odobrila tekmovanje, je za BBC sporočila, da je "pretresena zaradi grozljivega dogodka, nesmiselnega nasilja, ki ga močno obsoja", obenem je izrekla sožalje družinam žrtev.

Gre za novo množično streljanje na Floridi v zadnjih letih. Med drugim je pred dvema letoma v gejevskem nočnem klubu Pulse v Orlandu napadalec ubil 49 ljudi, na srednji šoli v Parklandu pa je letos februarja umrlo 17 ljudi.

T. J.
Prijavi napako
Komentarji
Le Courage
# 27.08.2018 ob 07:29
Človeka je zaneslo Iz monitorja kar na ulico...Call of Duty - new release !!! Več kot 3D !

Mislim, da v igrici ameriškega nogometa nimajo pištol, kaj se pa tebi zdi?
copcop
# 27.08.2018 ob 07:40
Umirite se, 2 mrtva v streljanju ni novica. Na povprečen dan je zaradi streljanja v ZDA ubitih 40 ljudi.
vsx 1O16
# 27.08.2018 ob 09:42


Če bi to špilali ode florida
jarovit
# 27.08.2018 ob 07:19
Že druga novica na to temo. Za nas domnevam zelo pomemben dogodek o katerem moramo biti natančno obveščeni. Oz. obveščeni v stilu nadaljevank čeprav se je to vedelo že sinoči v času, ko je bil zadnji popravek na prvi novici.
SamoRes
# 27.08.2018 ob 07:22
Če ne bi imel dostopa do orožja se to ne bi zgodilo.
Tudi v Sloveniji ima ta trenutek pri roki orožje desettisoče ljudi, ki se jim na neki točki v življenju lahko zalomi.
Orožje na domu nima kaj iskat.
virus99
# 27.08.2018 ob 07:48
"To je Trumpova Amerika."

Ja, Trump je v zadnjem letu v domove razvozil orožje in skozi tvite ustvaril potrebo po streljanju. Pa še statistike za nazaj je naredil.
KLIPAN
# 27.08.2018 ob 07:34
V petek pa so na tekmi srednješolskih ekip v ameriškem nogometu v tem istem mestu ubili enega in ranili dva človeka.
Bravo Amerika.
virus99
# 27.08.2018 ob 07:46
"Spet nepomembna ameriška novica. Samo da sem članek do konca prebral, je bilo v Venezueli ubitih več ljudi."

Pa kaj potem če je bilo.
Ko ti bodo ubili 10 sosedov boš tudi rekel nepomembna novica, v afriki jih je umrlo 50.
KLIPAN
# 27.08.2018 ob 07:59
@Skippy
"Spet nepomembna ameriška novica. Samo da sem članek do konca prebral, je bilo v Venezueli ubitih več ljudi."

Ja, ampak v komunistično-socialistični Venezueli je to pač nekaj običajnega.
V biseru demokracije, svoboščin, človekovih pravic, blaginje in bogastva pa to naj ne bi bilo normalno.
Zato nas navadne smrtnike še kako zanima kaj se dogaja v tem kapitalističnem kraljestvu, da se streljajo kot zajci.
nim
# 27.08.2018 ob 09:39
@foxhunt
Pa ti temu verjameš?
Videoigre so zelo zelo ogromen trg, večji od trg od filmskega. In če tvoja trditev velja, da mularija strelja zaradi videoigric, bi imeli vsak dan po desetine novic o streljanju mularije in o stotinah pobitih.
Bivši uporabnik
# 27.08.2018 ob 07:53
Zakaj ni problem, če Ameriški mulci streljajo po Indokini, Afganistanu, Vietnamu, Libiji, Iraku itd?
Ne takrat je vse v redu. Zakaj potem ni v redu, če malo streljajo v ZDA? Saj ljudje so ljudje, tako v Vietnamu kot v ZDA.
gesan
# 27.08.2018 ob 07:49
virus99
# 27.08.2018 ob 07:44
"Orožje na domu nima kaj iskat."

Torej ga ima lahko le oblast?
---------------------------------------
Bedaki ga ziher ne bo smeli imet v rokah!
Že ko gledaš froce kako se kateri obnaša z igračko orožjem v rokah, ti je vse jasno, kdo je v svoji glavi pismen in kdo ni.

Določene risanke, ki smo jih mi gledali, so odstranili nekam v tri krasne, ker so baje "pohujščljive" narave in kot take nevarne za mentalni razvoj otrok in bla bla bla.

Potem pa jim po štacunah prodajajo igrače v obliki orožja..., ki uničuje vse pred sabo.

Imajo oddajo v kateri razpravljajo o problemu debelosti in potem v reklamni pavzi takoj spuščajo reklame za raznorazne sladkarijske buthalizme!

Fukjeno na glavo!
Coen
# 27.08.2018 ob 09:06
@Le Courage,

Mislim, da v igrici ameriškega nogometa nimajo pištol, kaj se pa tebi zdi?


Mogoče so pa v letošnjo izdajo dodali zombie mode ali battle royale? Baje, da slednjega želijo uvesti v naslednjo fifo. Obup.

Kakorkoli, tip je pač izgubil igro in s tem še živce. V vsaki normalni državi bi takšen človek svojo jezo usmeril v boksarsko vrečo ali šel na svež zrak. Ker pa je tukaj imel hiter in lahek dostop do orožja, pa se je pač zgodilo, kar se je.
firtoh
# 27.08.2018 ob 08:11
Današnja razvajena mularija težko prenaša neuspehe.
virus99
# 27.08.2018 ob 07:44
"Orožje na domu nima kaj iskat."

Torej ga ima lahko le oblast?
Kekec99
# 27.08.2018 ob 09:35
Idiot, jaz v videoigrah izgubljam vsak dan vendar se pri tem zabavam.
muser
# 27.08.2018 ob 11:36
@foxhunt, že samo dejstvo, da v j.koreji ni bilo niti enega strelskega pohoda v zgodovini, a igračarska kultura je neprimerno večja s tisto v ZDA, ti že sama logika pove, da imaš ti povsem napačne predstave.
fritaja
# 27.08.2018 ob 09:33
Kapitan Kljuka
# 27.08.2018 ob 07:50
Kaj nas to briga, kaj sploh pišete o tem?


Zakaj pa si sploh kliknil na članek? Če nis vedel, kje je Jacksonville, bi lahko prej pogledal na Google Maps.
Aggressor
# 27.08.2018 ob 11:23
"Kaj nas to briga, kaj sploh pišete o tem?"

Ker gre za IGRICEEE in STRELJANJEEE. Da bi pa dejansko napisali kaj o Gamescomu, največjem sejmu iger na svetu, ki se je odvijal pretekli teden (in kjer niso nikogar ustrelili), to je pa za RTV preveč.
virus99
# 27.08.2018 ob 08:05
Že ko gledaš froce kako se kateri obnaša z igračko orožjem v rokah, ti je vse jasno, kdo je v svoji glavi pismen in kdo ni.

Obnašanje frocev z igračko orožjem v rokah ti ne daje informacij o pismenosti, niti o tem kako bodo ravnali s pravim orožjem kasneje v življenju. Popolnoma ničesar ne izveš iz tega.
lopat12
# 27.08.2018 ob 07:43
God bless america! Clovek prav ne more verjet...
Svit-1
# 27.08.2018 ob 11:14
Ja, saj, če popizdiš in imaš pri sebi pištolo, potem pač streljaš. Če je nimaš, razbiješ samo vrata ...
fritaja
# 27.08.2018 ob 09:32
Skippy
# 27.08.2018 ob 07:43
Spet nepomembna ameriška novica. Samo da sem članek do konca prebral, je bilo v Venezueli ubitih več ljudi.


Vir?
Hardworker
# 27.08.2018 ob 13:15
To je del nove ameriške kulture. Tam je to nekaj vsakdanjega.
pero5
# 27.08.2018 ob 10:20
Meni se zdi neprimerno, da se ta dogodek kot množični pokol omenja skupaj s streljanjem v Parklandu (načrtovan napad v šoli, 17 mrtvih) ter Orlandu (načrtovan napad na geje, 50 mrtvih). Tukaj se je tipu snelo in je začel brezglavo streljati okoli sebe, pri čemer mu je uspelo ubiti enega sotekmovalca.

Kaj naj bi bil kriterij, da dogodek označimo za masovno streljanje? Je bilo od februarja letos to prvo streljanje z eno ali več smrtno žrtvijo (plus samomomor storilca)?
Wolfy
# 27.08.2018 ob 08:44
@hepimen
Najvec prebivalcev ima Jacksonville in je najvecje mesto Floride
Heldarion
# 27.08.2018 ob 15:09
Zdej bomo poslušal celo leto kako video igre delajo nasilneže iz otrok .

:eyeroll:
5tane
# 27.08.2018 ob 08:53
V bistvu je že vedel, da bo izgubil, če je z pištolo prišel na turnir.
RobiH
# 27.08.2018 ob 07:46
A je bil musliman? Terorist? NE! Kar en mulc, ki ima seveda pravico do nošnje orožja in če mu kaj ni všeč, pač strelja. To je Trumpova Amerika.
kanta
# 27.08.2018 ob 07:38
@Le Courage

The last boy scout
NOPCBS
# 27.08.2018 ob 07:38
NOPCBS 26.08.2018 ob 21:29
kaksen geek, ki ni znal prenesti poraza v turnirju videoigre?


Kako sem vedel?
Binder Dandet
# 27.08.2018 ob 14:34
@pacoman:
Meni deluje cist normalno. Na kopitarja malo spominja s pogledom.
mile952
# 27.08.2018 ob 09:47
Na povprečen dan je zaradi streljanja v ZDA ubitih 40 ljudi.

Mislim da kar 80. 30.000 na leto, s samomori z orožjem vred seveda. Če je bila novica, ki sem jo o tem prebral, točna.
bluppo
# 27.08.2018 ob 08:00
Napadalec v Jacksonvillu NAJ BI streljal zaradi poraza na turnirju v videoigrah

Če napišete v članku, da gre za "rekla, kazala" princip krivce, ne morete tega izpustiti v naslovu.
kozarc1234
# 27.08.2018 ob 13:02
Kot prvo, novinarji, se lahko strinjamo, da se ne objavla ime storilca? Tak izmeček človeštva nebi smel imeti pravice, da se njegovo ime zapiše v zgodovino.

@foxhunt

ce ne bi imel dostopa do nasilnih vdeo iger se to ne bi zgodilo.

Video igre niso razlog za nasilje. Izraz momentarnega besa, da udariš po mizi, ja, da greš streljat ljudi, ne. Ljudje smo nasilna bitja, nasilje je nekaj kar nam gre preveč dobro. Sam igram video igre od 6 leta pa nisem bil niti enkrat v pretepu ali nasilnem obračunu. In tip je izgubil v Madden, ameriški nogomet. Tip je imel probleme sam sabo že pred tekmo.
virus99
# 27.08.2018 ob 08:08
"Evo nekoga, ki ne šteka skoraj prav nič!"

Preberi si kaj o zgodovini in ustavi združenih držav in zakaj si želijo pravico do nošenja orožja. Problem je daleč bolj kompleksen kot neka naivna kavbojska potreba po streljanju. Trump ima bolj malo pri tem.
virus99
# 27.08.2018 ob 07:57
"Saj ljudje so ljudje, tako v Vietnamu kot v ZDA."

Ne, naše zanimanje za ljudi je vezano na oddaljenost od nas samih. Največ nam pomeni družina, nato sorodniki, sosedje, mesto, država, kultura in tako naprej. Zato nas bolj zanima kaj se dogaja v zahodni državi kot nekje v tretjem svetu na drugem koncu planeta.
Seneca
# 27.08.2018 ob 07:30
Ta je pa res globoko prestopil v navidezno resničnost!
oziris.va
# 27.08.2018 ob 15:08
virus99
# 27.08.2018 ob 07:48

"To je Trumpova Amerika."

Ja, Trump je v zadnjem letu v domove razvozil orožje in skozi tvite ustvaril potrebo po streljanju. Pa še statistike za nazaj je naredil.


Ja, verjetno po tvitih pošiljal načrte, kako si lahko sam doma natisneš orožje.
oziris.va
# 27.08.2018 ob 15:06
Le Courage
# 27.08.2018 ob 07:29

Človeka je zaneslo Iz monitorja kar na ulico...Call of Duty - new release !!! Več kot 3D !

Mislim, da v igrici ameriškega nogometa nimajo pištol, kaj se pa tebi zdi?


Tista bučasta žoga izgleda precej nevarna.
garmond
# 27.08.2018 ob 14:22
Kaj češ, glede na podedovane gene od svojih prednikov, ki so iztrebili Indijance, nič presenetljivega.
henodarling
# 27.08.2018 ob 11:52
Kotol
Koga priga

Očitno tudi tebe, da se s tem sploh ukvarjaš.
In karkoli si rekel, ti povem, da je dobro, da te tudi ti vendarle s tem ukvarjaš.
jezevec
# 27.08.2018 ob 11:24
Roid Rage? Iz ekrana v realnost?
Radenm
# 27.08.2018 ob 11:07
@Skippy, tebi morda nepomembno, jaz pa imam prijatelja, ki živi v Jacksonvillu.

Na srečo se mi je danes oglasil, da je OK.
I-KOSS
# 27.08.2018 ob 10:50
SamoRes
»Če ne bi imel dostopa do orožja se to ne bi zgodilo.
Tudi v Sloveniji ima ta trenutek pri roki orožje desettisoče ljudi, ki se jim na neki točki v življenju lahko zalomi.
Orožje na domu nima kaj iskat.«

Razprava o tej in s temi povezanimi temami je mogoča le, v kolikor imamo tako na osebni ravni, kot ravni družbe, razčiščene vsaj osnovne pojme. Žal nam praksa dokazuje, da temu ni tako, posledično pa seveda ni mogoče voditi kake resne in poglobljene razprave.

Pištola s katerim je domnevni storilec iz zgornjega prispevka stregel tako po življenju, kot tudi zdravju soljudi, je bila nedvomno uporabljena v vlogi orožja. Na drugi strani se je potrebno zavedati, da strelna sredstva, tipično mednje uvrščamo pištole in puške, še niso nujno tudi orožje, kar pa se v razpravah na to temo skorajda dosledno zanemarja. K sreči se velika večina tovrstnih sredstev uporablja, oziroma vsaj pretežno uporablja, za druge namene, primeri tega so zbiranje, športno strelstvo, rekreativno strelstvo, ipd., takšna sredstva pa dejansko ne ustrezajo definiciji orožja (»Orožje – snovi, predmeti, ali naprave (nadpomenka sredstva), ki se uporabljajo pri izvajanju bojevanja; lahko za napad ali obrambo«). Označevanje vseh tovrstnih sredstev za orožje v razpravah je tako docela kontraproduktivno, saj v osnovi le te postavlja na popolnoma neustrezne temelje.

In kaj pištole in puške so, če jih ne moremo uvrstiti med orožje? Predmeti v naši okolico imajo različne lastnosti, nekatere med njimi so bolj, druge spet manj primerne za prizadejenje fizičnih poškodb sočloveku, oziroma vsaj materialne škode. Skladno s to njihovo lastnostjo so nekatere bolj, druge pač manj primerne za izvajanje fizičnega boja, torej za vlogo orožja. Večina strelnih sredstev je zaradi vrste njihovih lastnosti nedvomno zelo primernih tudi za vlogo orožja, saj so le ta izredno učinkoviti multiplikatorji sile, na drug strani pa tudi v tem pogledu od marsikaterega drugega, čisto vsakdanjega sredstva, niso toliko drugačna, kot si marsikdo predstavlja. Dokaz za to so mnogi primeri, kjer so bila za izvrševanje družbeno problematičnih dejanj uporabljena sredstva, ki jih tipično ne povezujemo z orožjem.

Ljudje lahko žal večino sredstev v naši okolici uporabimo, oziroma zlorabimo, tudi za družbeno problematična dejanja. Pištole in puške od tega v ničemer ne odstopajo. Ker gre za potencialno nevarna sredstva, tako za okolico, kot tudi uporabnika samega, je nedvomno smiselno, da se določenim kategorijam posameznikov poizkuša vsaj otežiti dostopnost do njih. Pri tem se je namreč potrebno zavedati, da celo v okoljih, kjer je regulacija tovrstnih sredstev izredno visoka, družba nima učinkovite metode za to, da bi takšnim posameznikom dostop dejansko uspešno preprečili, kar jasno dokazujejo statistike zaplemb tovrstnih sredstev, ki so jih posamezniki posedovali izven zakonskih okvirov.

Žal ne obstaja en sam ukrep, ki bi v bodoče preprečeval tovrstne tragične dogodke, lahko pa vrsta njih prispeva k njihovemu zmanjšanju. Mednje nedvomno sodijo družbena pozornost do problematičnih posameznikov (takšne osebe pač ni smiselno pustiti v družbenem okolju brez ustreznega nadzora, saj bodo nedvomno uspele najti sredstvo primerno za uresničitev svojih družbeno problematičnih ciljev), tu je tudi družbena sprejemljivost uporabe fizične sile do soljudi (obstajajo bolj in manj nasilna družbena okolja), ne nazadnje mednje sodi tudi posebna zakonska regulacija potencialno bolj nevarnih sredstev.

Ker zgoraj zapisanega marsikdo ne razume in se posledično zateka zgolj k konceptu omejevanja dostopa do nekaterih sredstev, kot edinega ukrepa, se na družbenem nivoju ne razmišlja dovolj široko, da bi se lahko ta dejansko učinkovito soočila s problematiko izredno nasilnih dejanj katerim so priče.
izo
# 27.08.2018 ob 10:44
Idiot, jaz v videoigrah izgubljam vsak dan vendar se pri tem zabavam.

hmm, jst bi bil previden pri izboru besede idiot, lol..
gesan
# 27.08.2018 ob 07:52
virus99
# 27.08.2018 ob 07:48

Ja, Trump je v zadnjem letu v domove razvozil orožje in skozi tvite ustvaril potrebo po streljanju. Pa še statistike za nazaj je naredil.
----------------------------------------------------
Evo nekoga, ki ne šteka skoraj prav nič!
On je samo nekdo, ki deluje prav v nasprotno smer, da se kaj takega ne bi dogajalo! In to zelo pomemben, najbolj pomemben.

On je tisti, ki sedaj najbolj podžiga nestrpnost, sovraštvo...
Torej, po tvoje nič kriv!

bravo!
KLIPAN
# 27.08.2018 ob 07:24
"Gre za novo množično streljanje na Floridi v zadnjih letih. Med drugim je pred dvema letoma v gejevskem nočnem klubu Pulse v Orlandu napadalec ubil 49 ljudi, na srednji šoli v Parklandu pa je letos februarja umrlo 17 ljudi. "

Toliko o nenasilnih belcih, v primeru geyevskega kluba sigurno ni šlo za kakega desnega skrajneža, a ne?
borut-blas
# 27.08.2018 ob 22:36
predvsem je pomembno to , da se zavedamo kdo je država, ki hoče imeti vodilno vlogo v svetu in nam in vsem hoče vsiliti svoj neciviliziran način življenja ....
kitajska in njena komunistična partija ima veliko višje civilzacijske standarde ...
če že evropa noče prevzeti vodilne vloge v svetu , naj jo prevzame kitajska
kajti zda so izgubile vso kredibilnost na vseh področjih
Kobalt
# 27.08.2018 ob 20:12
Zanimivo, kako nihče ne polemizira oz. poudarja storilčevega porekla. Na določene momente pa je to najbolj pomemben podatek.

#male-white

naj uganem, psihične težave.press
Kazalo