EASA je zaprl evropski zračni prostor za boeinge 737 max 8 in boeinge 737 max 9. Foto: Reuters
EASA je zaprl evropski zračni prostor za boeinge 737 max 8 in boeinge 737 max 9. Foto: Reuters

Agencija za varnost zračnega prometa v EU-ju za oba tipa letal zapira evropski zračni prostor ne glede na to, ali so letala poletela iz EU-ja ali tretjih držav, ne glede na destinacijo ter ne glede na to, ali gre za evropske ali tuje letalske družbe, piše na spletni strani agencije.

Tudi Kitajska, Avstralija, Etiopija, Južna Afrika, Indonezija, Mongolija, Južna Koreja, Malezija, Singapur in Oman so zaprle zračni prostor za omenjena letala.

Za prizemljitev se je odločilo tudi več letalskih družb, med njimi letalski prevoznik TUI Fly. Svoje flote boeingov 737 max so prizemljili tudi letalski prevozniki Norwegian Air Shuttle, Turkish Airlines in Icelandair, nekatere družbe, denimo Gol (Brazilija), Aerolineas Argentinas (Argentina) in Aeromexico (Mehika) pa so to storile že v ponedeljek.

Pojavljajo se dvomi o varnosti modela 737 max 8. Foto: Reuters
Pojavljajo se dvomi o varnosti modela 737 max 8. Foto: Reuters

ZDA ne nameravajo prizemljiti letal

Ameriška Zvezna uprava za letalski promet (FAA) medtem še naprej vztraja, da ne bodo sprejeli nobene odločitve, dokler ne bodo prejeli novih dokazov. Boeingi 737 max 8 tako še naprej letijo po ameriškem nebu.

"Preiskava se je šele začela in do zdaj nimamo na voljo dovolj podatkov za kakršne koli sklepe ali ukrepe," je sporočil FAA, ki sodeluje z Etiopijo, tja pa je šla tudi ekipa ameriškega Nacionalnega odbora za varnost v transportu (NTSB). Vzrok nedeljske nesreče še ni znan.

FAA je obenem zagotovil, da bo nemudoma ukrepal, če odkrijejo varnostne težave pri letalih boeing 737 max 8. Svoje ugotovitve bo delila s svetom, za zdaj pa je Boeingu ukazala, naj do konca aprila uvede izboljšave glede računalniškega programa proti izgubi potiska in sistema manevriranja.

Boeing je utrpel padec vrednosti delnic po drugi smrtonosni nesreči njegovega letala v petih mesecih. Foto: Reuters
Boeing je utrpel padec vrednosti delnic po drugi smrtonosni nesreči njegovega letala v petih mesecih. Foto: Reuters

V podjetju so v ponedeljek obljubili, da bodo v nekaj tednih zagotovili programsko posodobitev. V preteklih mesecih so namreč razvili izboljšan nadzorni program, ki bo "že varno letalo naredil še varneje", poroča nemška tiskovna agencija DPA.

Dve nesreči v petih mesecih

Posodobljeni program so začeli razvijati po nesreči istega modela v Indoneziji oktobra lani, ko je umrlo vseh 189 ljudi na krovu. V nedeljski nesreči nekaj minut po vzletu je v Etiopiji umrlo vseh 157 ljudi na krovu.

Letalo, ki je na poti iz Adis Abebe v Nairobi padlo kmalu po vzletu, je bilo praktično novo, saj je bilo staro le štiri mesece.

Na letalu so bili potniki iz 35 držav sveta, med njimi več kot 20 uslužbencev ZN-a. Etiopija je zaradi nesreče v ponedeljek razglasila dan žalovanja.

Odločitev Kitajske bo verjetno vplivala tudi na odnose z ZDA, ki so napeti ravno na področju trgovine. Kitajska je namreč zelo pomemben trg za ameriškega proizvajalca letal.

Padec vrednosti delnic

Delnice Boeinga so v ponedeljek zjutraj v ZDA padle za 13,5 odstotka, nato pa izgube deloma nadoknadile. Modeli 737 za krajše in srednje dolge proge so desetletja najbolje prodajani v floti Boeinga.

Do zdaj so prodali 350 novih modelov 737 max 8, imajo pa še naročila za 5.011 letal. Operativnih je malo število modela max 9, modela max 7 in 10 pa še nista dostavljena kupcem. Boeing naj bi jih dostavil v naslednjih nekaj letih.

Nizkocenovni prevoznik Ryanair prihodnji mesec pričakuje dostavo 125 naročenih letal boeing 737 max 200 – optimizirane različice boeing 737 max 8, poroča Euronews.