Svet

Poudarki

  • Afriška unija najostreje do zdaj
  • Nato meni, da bo prepoved veljala 90 dni
  • Operacija koalicijskih sil se nadaljuje
  • Gadafi nagradil vojaške poveljnike
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4,5 od 18 glasov Ocenite to novico!
Libijski protestniki
V mestu Adždabija naj bi bilo razmerje med uporniki in Gadafijevimi silami izenačeno. Zastava na fotografiji je bila sicer uradna zastava Libije med letoma 1951 in 1969, zdaj pa jo znova uporabljajo protestniki. Foto: EPA
Libija
Nad Libijo bodo zdaj letela Natova letala, ki bodo skrbela za uresničevanje prepovedi poletov nad državo. Foto: EPA
Libija
Libijski uporniki pravijo, da potrebujejo več orožja, če želijo poraziti Gadafijev režim. Foto: EPA
Libija
Po poročanju koalicijskih sil naj bi bila libijska vojska že oslabljena. Foto: EPA
Hillary Clinton
Ameriška zunanja ministrica je povedala, da so ZDA že zmanjšale število svojih letal, ki sodelujejo v misiji. Foto: EPA
VIDEO
Stanje v Libiji

Dodaj v

Se neomajnost Gadafijevega režima le počasi krha?

Uresničevanje prepovedi poletov v Libiji zdaj v rokah Nata
25. marec 2011 ob 07:24,
zadnji poseg: 25. marec 2011 ob 19:49
Bruselj/New York/Tripolis - MMC RTV SLO/STA/Reuters

Medtem ko koalicijske sile še napadajo cilje v Libiji, je predstavnik režima Moamerja Gadafija izrazil pripravljenost za pogajanja z uporniki in politične spremembe v državi.

To je v Adis Abebi po srečanju s predstavniki Afriške unije sporočil nekdanji libijski premier Abdul Ati Al Obeidi. "Pripravljeni smo se pogovarjati o tem, kaj želijo ljudje v Libiji. Kakšne reforme želijo? Če so to volitve, potem smo se pripravljeni pogovarjati tudi o podrobnostih. Pripravljeni smo se pogajati s komer koli. To so naši ljudje. Ni razkola v libijskem ljudstvu, je pa razkol med skrajneži in libijskim ljudstvom. V Libiji so pripravljeni uresničiti načrt Afriške unije," je dejal Al Obeidi, čeprav še ni jasno, kakšen naj bi bil ta program.

Predsednik komisije Afriške unije Jean Ping pa je ob začetku srečanja, na katerem so sodelovali tudi predstavniki Evropske unije, Združenih narodov in Gadafijevega režima, pozval, da bi v Libiji uvedli prehodno obdobje, ki bi državo vodilo do demokratičnih volitev. Kot je dodal, so politične reforme v Libiji neizogibne, pričakovanja Libijcev pa legitimna.

Gre za najmočnejši poziv k prehodnemu obdobju in volitvam iz te organizacije do zdaj. Gadafi ima namreč v Afriški uniji velik ugled, leta 2009 je tudi predsedoval tej organizaciji.

Nad prepovedjo poletov bo bdel Nato
Predtem so se članice Nata dogovorile, da bo Severnoatlantsko zavezništvo od koalicijskih sil prevzelo poveljevanje operaciji prepovedi poletov nad Libijo. Generalni sekretar Nata Anders Fogh Rasmussen je povedal, da se je Nato odločil sprejeti odgovornost zato, da bi "zavarovali civiliste pred Gadafijevim režimom", a je ob tem poudaril, da bo zavezništvo nadzorovalo le prepoved poletov, preostali deli operacije Odisejeva zora pa bodo ostali v rokah trenutne koalicije. Francija je prepričana, da bi, če bi Nato prevzel vse vidike vojaške operacije, to izničilo podporo arabskih držav zaradi nepriljubljenosti ZDA v arabskem svetu.

Nesporazum glede vloge Nata pri uresničevanju resolucije, ki jo je Varnostni svet sprejel pred tednom dni in ki omogoča uporabo vseh potrebnih sredstev za uveljavitev območja prepovedi letenja nad Libijo in zaščito civilistov, je začetek sodelovanja zavezništva pri operaciji premaknila za nekaj dni. Države članice se niso mogle sporazumeti predvsem glede tega, ali bi operacija vključevala kopensko posredovanje ali ne.

"Še vedno bomo ločili med koalicijsko operacijo in Natovo operacijo," je povedal Rasmussen in zagotovil, da Nato ne bo prekršil svojih nalog, to pa je uresničevanje prepovedi poletov in uveljavitev prepovedi uvoza orožja. "Sodelovali bomo z našimi partnerji na območju, njihov prispevek pa bo zelo dobrodošel," je še sporočil Rasmussen.

Nato razmišlja o širši odgovornosti
Iz Nata so sporočili še, da so za misijo uresničevanja prepovedi poletov namenili 90 dni, a da lahko to obdobje skrajšajo ali podaljšajo. "Načrt smo naredili za tri mesece, a se lahko seveda v vsakem trenutku spremeni ali prilagodi," je povedal eden od Natovih uradnikov. V misiji naj bi sodelovalo več deset letal držav članic zavezništva.

Generalni sekretar je zagotovil, da je vseh 28 članic doseglo soglasje in da je namene zavezništva podprla tudi Turčija, ki je sprva nasprotovala posredovanju v muslimanski državi. Povedal je še, da Nato še vedno razmišlja, ali bi prevzel širšo odgovornost v operaciji, mediji pa ob tem poročajo, da naj bi se Nato v nedeljo znova sestal in odločal o morebitni razširitvi mandata. To bi pomenilo, da bi zavezništvo prevzelo poveljstvo vseh vojaških operacij in bi lahko napadalo tudi cilje na tleh, da bi tako zaščitilo civilno prebivalstvo.

ZDA še vedno za kopenskimi napadi
ZDA, ki so že vpletene v vojnov Iraku in Afganistanu, bodo tako še naprej odgovorne za napade na kopenske sile libijskega voditelja in preostale vojaške cilje na kopnem, kar naj bi bil najtežji in najbolj sporen del operacije. Tiskovni predstavnik Bele hiše Jay Carney je potrdil, da si ZDA želijo v Libiji igrati le podporno vlogo, vzdrževati enotnost koalicije in pri tem obdržati podporo arabskih držav v okviru posredovanja z mandatom Združenih narodov, zato načrtujejo, da se bodo v prihodnjih dneh odpovedale vodilni vlogi pri uveljavljanju prepovedi poletov nad Libijo.

Ameriška zunanja ministrica Hillary Clinton je ob tem povedala, da so ZDA zmanjšale število svojih letal, ki sodelujejo v misiji, drugi zavezniki pa so jih povečali. V operaciji o uresničevanju prepovedi poletov v Libiji tako sodeluje tudi 12 letal Združenih arabskih emiratov, Clintonova pa je dejala, da zavezniki izjemno cenijo njihov prispevek.

Ban: Libija ne spoštuje resolucije
O razmerah v Libiji je v četrtek zvečer znova razpravljal Varnostni svet Združenih narodov, ki se je sestal, da bi preveril uresničevanje resolucije. Generalni sekretar organizacije Ban Ki Mun je petnajstim članicam predstavil poročilo o razmerah v tej nemirni državi. Povedal je, da ni nikakršnih dokazov, da bi režim v Tripolisu spoštoval resolucijo Združenih narodov, povedal pa je tudi, da je njegov posebni odposlanec v Libiji že opozoril Gadafijev režim o možnosti dodatnih ukrepov, če Libija ne bo upoštevala zahtev po premirju.

O Libiji sta se v četrtek po telefonu pogovarjala tudi ameriški predsednik Barack Obama in njegov ruski kolega Dmitrij Medvedjev. Obama se je Medvedjevu zahvalil za pozitivne izjave glede mandata resolucije Varnostnega sveta o prepovedi poletov nad Libijo. O Libiji so na vrhu držav članic Evropske unije razpravljali tudi voditelji Unije, ki so izrazili pripravljenost za dodatne ukrepe proti Gadafijevemu režimu.

Vojaška akcija v Libiji se nadaljuje
Koalicijske sile v okviru uveljavljanja prepovedi poletov nad Libijo nadaljujejo napade. Britanska letala so ponoči obstreljevala libijska oklepna vozila, ki so po navedbah britanskega obrambnega ministra Liama Foxa ogrožala civilno prebivalstvo v strateško pomembnem mestu Adždabija. Tarča napadov je bil tudi Tripolis, saj je bilo eksplozije mogoče slišati v južnem delu prestolnice. Predstavnik libijske vojske je sporočil, da so bile tarče napadov civilne in vojaške točke v mestu, koalicijske sile pa zatrjujejo, da nimajo podatkov o civilnih žrtvah.

Sile libijskega voditelja Moamerja Gadafija nadaljujejo z napadi na upornike, a so po navedbah Zahoda že močno oslabljene. Velika Britanija trdi, da libijske zračne sile praktično ne obstajajo več in da so tudi kopenske enote zelo šibke, a so Gadafijevi tanki kljub temu vstopili v mesto Misrata, kjer so spopadi potekali že v četrtek.

Zahodne sile upajo, da bo upornikom uspelo premagati Gadafijeve sile, toda vrnitev tankov v Misrato otežuje njihovo delo in prizadevanja, da bi z napadi na njegove sile dolgoletnega voditelja prisilile k premirju. Uporniki, ki so v mestu Bengazi vzpostavili začasno vlado, so prepričani, da bodo potrebovali več orožja, če hočejo premagati Gadafijeve sile in končati njegovo 41-letno vladavino. "Potrebujemo orožje in strelivo. To je naš edini problem," je povedal vojaški predstavnik Ahmed Bani.

Gadafi je sicer povišal vse najvidnejše člane svojih vojaških sil, je poročala libijska državna televizija, "zaradi njihovega junaškega in pogumnega boja proti križarskemu, kolonialističnemu napadu".

B. T., A. P. J.
Prijavi napako
Komentarji
Petar Karamazov
# 26.03.2011 ob 09:49
In zakaj mi skos razkazujete to zastarelo idrisovo zastavo. Zastava džamaharije je zelena, revolucionarna in bo to tudi ostala!!
zemljemerec
# 26.03.2011 ob 06:54
nezadržno se demokracija z korupcijo, pohlepom in lažjo bliža tudi Libiji...
nikhrast
# 26.03.2011 ob 03:45
Da bi uvedli demokracijo v kateri od teh držav je res "mission impossible". Turčija je ednina ki ima še relativno dobro urejen demokratčen sistem.

Za tiste ki so pa obsedeni s sovraštvom do ZDA pa tudi ne vem če vam lahko kdo pomaga, mogoče malo potovanja po svetu.
ZDA ni perfektna demokracija, pa katera država je, samo boljšega sistema kot demokracija pa ni.
Pa saj je v Kanadi tudi precej anti-ameriškega sentimenta, samo povezani smo ekonomsko z Ameriko tako da drug brez drugega ne moremo eksistirati.
Nikec3
# 26.03.2011 ob 00:13
Slovenija bi resnično morala izstopit iz NATA, ter razglasit neodvisnost. S to potezo bi močno vplivali na tek celotne svetovne politike. Postali bi obraz miru in vzor ostalim ne-imperialističnim državam. Škoda da nam nihče ne bo pustil izstopit iz NATA.
polzaliva
# 25.03.2011 ob 23:29
Glokta. @polzaliva te revolucije imajo z islamsko revolucijo ki se je zgodila v iranu bolj malo skupnega veš.

Morda imaš prav, a skupni imenovalec je dosti trši kot v Evropi. Harekrišne, klerikalcev in človekovih pravic, da ne naštevam od tod naprej, tam nihče ne bo prodal. Arabski svet je močno razdeljen, a v Islamu je presneto trden. Če se bo treba odločiti med Islamom in "človekovimi pravicami", je rezultat. se bojim, jasen. Problem je nekje drugje. Ne poznamo, recimo, šeriatskega Islama ali demokratičnega Islama. Vedeti je treba, da se ta reč deli drugače: Na Islamsko državo ali pa na avtoritarno državo, diktaturo. Druge ni.
Nikec3
# 25.03.2011 ob 23:22
Sedaj je potrebno čim več razstrelit, da bodo potem evropska in ameriška podjetja lahko Libijo obnovila. Se podpišem za izstop iz NATA.
zziga+
# 25.03.2011 ob 23:21
Mislim, kaka je to revolucija z retardirano zastavo?
Men bi blo logično, da namesto starega znaka notri napišejo npr.
BONANZZA
to zveni čisto drugače, diši po mladi demokraciji, zahodni - čeprav divje.
Tudi se ujema z botri ...
slassi
# 25.03.2011 ob 22:53
JOj keri kometarji. ideloški pohabljenci, mamin sinčki ki nikoli nebodo sposobni stopti na pot brez velike sence svoji staršev, cel kup nekih kvazi borcev za pravice polžev in neinteligntih ljudi, ki vrejtno nikoli niso prav zares morali delati sedaj pa vsem predavajo o pravicah, ki jih sami grobo kršijo.

Ste videli Libijo, ZDA, bivšo SZ, ste bili na Kubi ali Egiptu dlje časa izven turističnih destinacij?
nekdodalec
# 25.03.2011 ob 22:41
nikhrast
25. marec 2011 ob 20:21

Slovenci smo odrasli pod diktaturo, komunizmom in socializmom, tako da nas nobeden ne bo prepričal da so svoboda, demokracija, kapitalizem, pa tržna ekonomija boljši način življenja. Tako podpiramo vse te diktatorje, kot Gadhafija, po arabskih državah, tudi sheike, emirje in kralje. Najbolj pa sovražimo Amerikance in njihov način življenja ki ga vsiljujejo celemu svetu, zavedati se je treba da svoboda ni za vsakogar, hlapci potrebujejo strogega gospodarja.

Res je. Ti naprimer potrebujes strogega gospodarja - amerikance.

;)
polzaliva
# 25.03.2011 ob 21:49
Pripravljeni smo se pogovarjati o tem, kaj hočejo ljudje v Libiji. Kakšne reforme želijo?

Kakorkoli že, kakih ameriških želja po naftici ne bo upoštevala ne Gadafijeva in ne druga stran. Upoštevati pa velja, da ne gre za Gadafija in 14 pristašev, ampak za razdeljen in v mnogem zmanipuliran narod. Nato je prevzel komando, ker je za ameriški kongres zadeva pravno sporna. A so sami skuhali ta golaž. Guantanamovce prevzema Evropa, ker jih Američani nočejo. A so jih po svetu nalovili Američani. Enako je bilo v Iraku, Enako bo v Afganistanu. Mater nas imajo za norce. Mimogrede, tudi recesijo so nam prodali prav Američani.
marjan_1
# 25.03.2011 ob 21:29
A una stara vešča je še vedno ameriška zunanja ministrica?
Sebastjan666
# 25.03.2011 ob 21:00
Dokumenti West Point iz leta 2007 dokazujejo, da so uporniki v Libiji člani al-kajde, sponzorirani s strani CIA-je, med njimi tudi tisti, ki so pobijali ameriške in NATO vojake.

December 2007 West Point study examining the background of foreign guerrilla fighters —jihadis or mujahedin, including suicide bombers —crossing the Syrian border into Iraq during the 2006-2007 timeframe, under the auspices of the international terrorist organization Al Qaeda. This study is based on a mass of about 600 Al Qaeda personnel files which were captured by US forces in the fall of 2007, and analyzed at West Point using a methodology which we will discuss after having presented the main findings. The resulting study 1 permits us to make important findings about the mentality and belief structures of the northeastern Libyan population that is furnishing the basis for the rebellion, permitting important conclusions about the political nature of the anti-Qaddafi revolt in these areas.

http://tarpley.net/2011/03/24/the-cia%E2%80%99s-libya-rebels-the-same-terrorists-who-killed-us-nato-troops-in-iraq/

Tisti, ki tako kritizirate Gadafija, najprej preučite zadeve, potem pa pametuje.
nikhrast
# 25.03.2011 ob 20:21
Slovenci smo odrasli pod diktaturo, komunizmom in socializmom, tako da nas nobeden ne bo prepričal da so svoboda, demokracija, kapitalizem, pa tržna ekonomija boljši način življenja.

Tako podpiramo vse te diktatorje, kot Gadhafija, po arabskih državah, tudi sheike, emirje in kralje.

Najbolj pa sovražimo Amerikance in njihov način življenja ki ga vsiljujejo celemu svetu, zavedati se je treba da svoboda ni za vsakogar, hlapci potrebujejo strogega gospodarja.
Petar Karamazov
# 25.03.2011 ob 20:17
Ne bo pogajanj. Ta vojna je idealna priložnost, da se očisti deakedenca družbe in se vidi kdo je pravi "zeleni" revolucionar ter se prečistijo tudi lastne vrste. Revoluciji pabjedi!!
rabbit
# 25.03.2011 ob 20:10
Glokta
25. marec 2011 ob 18:47
Spostovani! V casu protestov v Egiptu sem bil tam (ne preko Kompasa ampak narava mojega dela je taksna, da ogromno potujem tudi po teh krajih) Iz prve roke ti lahko zatrdim, da se vojska v Egiptu ni postavila na stran ljudstva in protestnikov; vse skupaj je bil le njihov politicni marketing in cakanje, da pride njihov cas. V obdobju, ko so prisli protesti tako dalec, da je prislo do spopadov med privrzenci Muberaka in protestanti, ki so povzrocali kopice mrlicev in so se pripadniki Muberaka spravili nad protestante z orozjem in molotovkami je ta vojska, ki ti pravis, da je bila na strani ljudstva in protestnikov le mirno gledala , kako sezigajo zive protestnike in verjetno upala, da jih zazgejo cim vec...skratka samo nadzirala je klavnico; toliko o tem kako ljudem prijazna je bila in se vedno je vojska v Egiptu!
Kam se pa protesti obracajo v vsem arabskem svetu, pa bi ti lahko povedalo dejstvo, kdaj so ti protesti najsrditejsi: po petkovi molitvi! Koliko casa bos ti in tebi podobni dojel kam ti protesti peljejo? Mar nas izkusnje iz oborozevanja talibanov v Afganistanu v casu Sovjetske okupacije nicesar ne naucijo? Stvari gredo iz ene skrajnosti v drugo skrajnost - versko! Veliko novih polmesecev se poraja z demokraticnimi protesti v novem arabskem svetu!
Kar se dogaja v libiji je po vasih kriterijih vredno obsojanja in sprozitve vojaskega stroja, kar se pa dogaja v Bahrainu in Saudijevi arabiji je pa v redu: tam lahko oblasti po vasem nekaznovano pobijajo protestnike?
Da je pa v vsakem porocilu iz Libije dodano, da so napadene bolnice...temu pa kar nekako ne morem nasest in zelo tezko verjamem. Lahko, da se motim, kar pa me se vedno ne vodi v tvojo ponujeno umobolnico...Cisto preprosto ne verjamem temu kar mi danasnji mediji sporocajo in o cemur porocajo...Pa Lahko noc iz Egipta ti zelim.
heureka
# 25.03.2011 ob 19:51
@glokta
V kateri koli demokraticni ali pa ce tako hoces tudi v tako klasicni demokraciji kot je npr. Anglija prenehajo biti miroljubni protestniki miroljubni,ko se le ti oborozijo,in ce imajo v svoji agendi z orozjem zrusiti obstojeco legitimno vlado.
Ce pa ti"protestniki" gredo tako dalec,da poskusajo oropati deponije orozja, da s tem dejanjem ogrozajo mir in stabilnost ima vsaka drzava popolno legitimno pravico,da tudi sama uporabi orozje.
Libijski "protestniki"so se militarizirali ze v samem zacetku.Njihov cilj je bil uspostavitii stanje konfrontacije z rezimom.Prav nikoli ni bilo tu vprasanje o kaksni teznji za reformami,niti najmanj niso poizkusali priti v kosenzus z vlado.Odbijali so vseskozi vsako moznost dialoga.Tu se nikoli ni slo za neke miroljubne proteste, hoteli so oborozeno konfrontacijo.
Upam si trditi ,da so se preden so poslali svojo delegacijo v Bruselj,ze imeli "la carte blanche", z strani USA in Nata.. Ce bi do podobne situacije prislo v Egiptu bi intervenirala vojska.In tedaj bi bilo prav tako vroce ,kot je danes v Libiji.V Egiptu,kokor tudi ne v Tunisu se demonstrantje niso militarizirali,niso nastopili kot oborozena sila.Dalo se jih je obvladati z regularnimi policiskimi posegi.Libija ima popolno drugo druzbeno strukturo.ki sloni na moci enega klana,ki ima sicer dosti privrzence pri drugih klanih vendar obstaja tu ves cas latentna napetost, med klani.Prav ta je pripeljala sedaj do te konfrontacije. Iskra nezadovoljstva ,ki se je stopmjevala skozi desetlatja in za katero je bilo seveda obilo povodov,predvsem obcutek zavisti nad obstojecim blagostanjem Gadfijevega klana.Tu so bile parole o pomanjkanju demokraticnih svoboscin le nacin kako zaslepiti mednarodno javnost in se pokazati kot zrtve diktature. Logicna poteza,ki je sledila je bila da je Gadafi vojasko interveniral, kajti prav nic drugega mu ni vec preostalo. Prevec sveze je imel se v spominu usodo Sadama Huseina,ki bi pri zmagi upornikov pretila tudi njemu. Ti uporniki ali "protestniki",kot jih nekateri imenujejo
nimajo absolutno nikakrsnih aspiracij po demokraticni ureditvi.Ce bo prislo do prevrata,tedaj bomo se vedno prica nadaljnega trplenja civilnega prebivalstva. Koalicijske sile pa bodo k temu se boj pripomogle,le da tu ne bo na koncu nikogar ,kakor ni bilo nikogar v Sudanu Rwandi,Somaliji ,Angoliin in se kje v Afriki, ki bi bil za to kriv.
gregorsu
# 25.03.2011 ob 19:39
Zakaj pa so rabili zaporo zračnega prostora libije, ko pa očitno ne rabijo nobenega dovoljenja za to, da se zavezniške zračne sile v sodelovanju z uporniki borijo proti gadafijevi vojski. Kot vem resolucija VS OZN ne dovoljuje posredovanja v bojih med sprtima stranema ampak govori o embargu na orožje in zaščiti civilistov.

Ta embargo naj bi veljal za libijo... če libija še obstaja,. Nato, preko svojih "neutralnih" prekupčevalcev ne smel oboroževati upornikov in z denarjem davkoplačevalcev podpirati ene strani.

OZN je spet izpadel klovn. OZN je živo truplo, ki ga zlorabljajo za svoje interese najmočnejši in najbolj oboroženi in tako bolj ali manj legalno s silo uveljavljajo svoj "prav". Zakon džungle, pač.

In mi, slovenci moramo biti pri vsaki svinjski procesiji zraven. Kot, da smo tam potrebni.... za končno čiščenje dreka, smo očitno res nujno potrebni. Smetano bo pa Big Brother pojedel...

Predlagam, da pošljemo našo vojaško ladjo in letalstvo, pa še naše super heroje v uniformah ropat po tujih deželah, da bomo lahko preživeli tako drago državo z našimi politiki na čelu, kot jo imamo.
Glokta
# 25.03.2011 ob 19:38
@polzaliva te revolucije imajo z islamsko revolucijo ki se je zgodila v iranu bolj malo skupnega veš.
polzaliva
# 25.03.2011 ob 19:31
Ane, gospodje iz štaba, pa smo spet leta 1941. A takrat ste paktirali z Rusi in Nemci (pakt Ribbentop-Molotov) in ste PIF (poznejšo OF) usmerili proti imperialistom. Danes se vaši očetje obračajo v grobovih, vi pa paktirate z imperialisti, ki zaradi nafte pobijajo ljudi. Kakšno demokratično gibanje neki. Samo v Evropi se bomo čez desetletje tolkli po glavi, ker bomo imeli za sosede arabske države s šeriatskim pravom. Pokalo bo pri nas, Američani pa nam bodo hinavsko posojali denar.

Če si kdo ne predstavlja, kakšno je demokratično vrenje v severnoafriških državak, naj vzame v roke Kur'an.
Glokta
# 25.03.2011 ob 18:47
@ rabbit : Napadi na protestnike z strani Gadafijevih zračnih sil so se zgodili na začetku, ko niso imeli uporniki se niti enega letala pod kontrolo.
Drugace sam sem ze vedu da so ta letala bila uporniska (ki btw, niso napadala nobenega + edino letalo ki je krsilo no fly zone je bilo ta drugo , Galeb, med tem ko je tisti mig bil sestreljen z strani friendly fire-ja preden so Francoska letala sploh poletela, s strani upornikov samih. Pac majo pomanjljive komunikacije in niso meli pojma kdo to tam leti, shit happens).
Drugace ce res verjames da se vsi novinarji/zdravniki/civilisti lažejo o temu da Gadafijeve uniformirane sile pobijajo svoje lastno ljudstvo in delajo zločine si zrel za umobolnico. Alpa si zrel da pomagas Gadafiju šotor postavljat.
Ampak itak bos najdu nek novi "pameten" pogled na to kar se dogaja, ceprav obstajajo dokazi o nasprotnemu.
Morava
# 25.03.2011 ob 18:28
Natovci,a ste se kar navadili?Nekaj let ze,cim pustovanje
koncate takoj zatem zacnete pohod v svet da ubijate in koljete.
el CARTEL
# 25.03.2011 ob 17:09
hm od kje taka neznanska skrb naekrat za libijsko ljudstvo?? kaj pa ostala afriška ljudstva, ki živijo v slabših razmerah kot libijci (veliko slabših) poleg tega pa so še žrtve raznih genocidov..

motiv: denar, povod: karkoli pač pride (diktator hussein. terorizem, diktator gadafi,).. lažje bi sprejel imeperializem, če me ne bi imel za popolnega neumneža, imperializem, ki bi prač rekel, da bodo pokradli še eno državo, ker potrebujejo "vire" in to je to..
nekdodalec
# 25.03.2011 ob 17:07
Kejkoo
25. marec 2011 ob 16:17

ogromno ljudi pri nas se bo vedno 100% ujelo v znano past: "sovražnik mojega sovražnika"... zelo predvidljivo in zanesljivo bodo podpirali skoraj vsakega iztirjenca, ki nasprotuje "imperializmu", ne glede kakšen psihopat je. Refleksni odziv FTW!

Koliko je gadafi iztirjenec naj ljudje presodijo sami, dejtva pa zal govorijo, da:

- so americani le v zadnjih 7 letih pobili, umorili, zaprli, mucili ter posiljevali vec ljudi, kot jih je gadafi med svojo 42 letno vladavino videl.
nekdodalec
# 25.03.2011 ob 16:56
Kejkoo
25. marec 2011 ob 16:17

... ogromno ljudi pri nas se bo vedno 100% ujelo v znano past: "sovražnik mojega sovražnika"... zelo predvidljivo in zanesljivo bodo podpirali skoraj vsakega iztirjenca, ki nasprotuje "imperializmu", ne glede kakšen psihopat je.

hehe..

Zal si ne upas pogledati resnici v oci in ignoriras dejstva ter izkusnje po katerih se narod uci preko desetletij. Kakorkoli napredas, je stvar pac jasna:

- zdrava kmecka pamet pac zivo prica o vseh znanih apetitih po nafti

- ljudstvo bo nasrkalo bolj kot je pod Gadafijem (o tem prica "osvoboditev" iraka in afganistana, kjer se po 10 letih ni resilo prav nicesar --- in folk ima manj kot je imel prej) - kako naj verjamemo, da bo bolje po tem ko amerigosi nastavijo svojo mazoretko??? po kaksnem kljucu naj ti to verjamemo?

- vzorec kako americani podkopujejo svoje "demokraticne" privrzence po celem svetu z denarjem za propagando in orozje je postal brezhiben kot "pitje jutranje kave"

lp
rabbit
# 25.03.2011 ob 16:35
Glokta
25. marec 2011 ob 15:21
Bi te povprasal od kod tvoje prepricanje, da je bil potek dogodkov taksen kakrsnega si opisal, kateri vir ti je podal te informacije? Vidis nekaj se dogaja v zadnjih dnevih, kar po mojem uhaja logiki. Ce cisto preprosto odpres Wikipedijo se link ti pripopamzraven(http://en.wikipedia.org/w
iki/Free_Libyan_Air_Force) lahko ugotovis, da sta bila oba letala, ki sta bila sestreljena in sta krsila "non flying zone" (prvi Mig23 in drugi Galeb) v rokah upornikov, na s in tudi vecina tujih virov pa je govorilo o Gadafijevih letalih??? Mi lahko to razlozis? A ti tole ne izgleda kot medijsko pranje nasih glav in vstavljanje podobe zla v nase sive celice, ki ga predstavlja "morilec" Gadafi?
komsomolec
# 25.03.2011 ob 16:30
Uresničevanje prepovedi poletov v Libiji zdaj v rokah Nata

Bo libijska nafta tudi v rokah Nata?
Kejkoo
# 25.03.2011 ob 16:17
@Glokta... ogromno ljudi pri nas se bo vedno 100% ujelo v znano past: "sovražnik mojega sovražnika"... zelo predvidljivo in zanesljivo bodo podpirali skoraj vsakega iztirjenca, ki nasprotuje "imperializmu", ne glede kakšen psihopat je. Lep primer je bila Severna Koreja, kjer so kar deževale čestitke Debelemu Vodji za uspešno izstradavanje in mrcvarjenje lastnega prebivalstva. Samo, da je proti ZDA.

Refleksni odziv FTW!
Kejkoo
# 25.03.2011 ob 16:13
@MyotisSI.. tipičen TL;DR!! Za bloganje imamo druge strani.. ali pa saj napiši povzetek in daj link!
Maja Maja
# 25.03.2011 ob 15:58
KDAJ BO NATO NAPADEL IZRAEL, DA ZAŠČITI PRED GENOCIDOM PALESTINSKE CIVILISTE?!?
Maja Maja
# 25.03.2011 ob 15:57
KDAJ BO NATO NAPADEL IZRAEL, DA ZAŠČITI PRED GENOCIDOM PALESTINSKE CIVILISTE?!?
polzaliva
# 25.03.2011 ob 15:40
Gospodje kavboji so nam Evropejcem podtaknili Libijo kot prej Guantanamo.

Povračilni ukrepi bodo v Evropi, Američani pa nam bodo za obnovo posojali denar. Fuj.
Petar Karamazov
# 25.03.2011 ob 15:33
Nato je tako postal uradni okupator Libije! Slovenci bi morali takoj izstopiti iz te fašisto-militaristične organizacije, če pa nam tega ne bi dovolili, bi našo janičarsko vojsko morali razpustiti in z orožjem zavarovati zunanje meje države. Smrt agresorju!!
Glokta
# 25.03.2011 ob 15:21
Mi je vsec ko vecina folka tukaj nima blage veze kaj se je dogajalo v Libiji. Protesti so se zaceli isto kot v egiptu, torej mirni protesti, zahteve po reformah in dol z diktatorjem. Za razliko od egipcanov, kjer se je vojska dala na stran protestnikov je Gadaffi poslal nad protestnike svoja letala. Libija je tako al tako imela majhno vojsko ker je Gadaffi paranoicni psiho in se je bal vojaškega puča, zato je hitro nabavu najemniske vojake iz juznih afriskih drzav, ki so meni nic, tebi metek v celo zaceli lepo fentat protestnike. Ful dobro ne ? Pa se cudite zakaj se ljudstvo upira.
Tip pobija svoje ljudstvo , v Misrati so ne vem kolko casa z artiljerijo sopali po delu mesta ki je bil pod uporniki, kr tako na random, sniperji pa streljajo ze vec dni na bolnisnico v istem mestu na karkoli kar se premika.
Ubistvu ne morem verjet da ste tolko neinformirani o temu ampak maste tolko mnenj. Ne vem iz kje taka podpora Gadaffiju, kaj ste meli nalozbe tam al kaj ? Kolkor vidim je tukaj samo random hate do amerike, ki ga nekako razumem, ker mi grejo tudi meni na zivce ko se grejo Svetovno Policijo, ampak kdorkoli bo vodu naprej drzavo bo boljsi kot nek psiho ki pobija svoje ljudstvo in se boji visokih stavb in zato zivi v šotoru(ne res).

+ Lockerbie + to da ni bla ameriska iniciativa, temvec prej Sarkozijeva, americani so se pol samo prikljucli + uporniki nocejo kopenske vojske tujih drzav pri sebi ker bi pol lahko Gadaffi igral na struno "oh lej sem bogi musliman me napadajo" + nocejo Iraqa .
sasapetrovic
# 25.03.2011 ob 15:20
bi lahko napadalo tudi cilje na tleh, da bi tako zaščitilo civilno prebivalstvo !?!?!?!!!!
nikhrast
# 25.03.2011 ob 15:13
Upam da ga bo NATO stolkel tako kot je Miloševiča.
nekdodalec
# 25.03.2011 ob 15:13
Aja, pa ne me narobe razumeti. Namrec, sem za demokracijo - vendar pravo demokracijo ki pomeni, da si lahko narod pise sodbo sam !!

In slovenci si sodbe ne pisemo sami - ker si jo tudi nocemo! Nasi politicni kopitarji dobivajo mastne denarce iz "severnoatlantskih" velebank za propagando kao demokracije ter s tem narod drzijo stalno v sahu:

- na EU trg nas ne bodo nikoli spustili, saj nimamo kvantitete, na vzhod ne smemo, saj smo pod okriljem SA povezav, in narod ter celotna zavest, kultura ter znanje in razvoj stagnirata -- stagnira vse - na vseh ravneh... 2 milijonski trg pa gospodarko v teh casih ne more preziveti --- zal!!!

Pa lp!

Smrt ameriskemu imperializmu - svoboda narodom!
nekdodalec
# 25.03.2011 ob 15:00
Smrt ameriskemu imperializmu --- svoboda narodom !!!
nekdodalec
# 25.03.2011 ob 14:55
rabbit
25. marec 2011 ob 08:19

Spostovani MMC. Preden nadaljujete z bombandiranjem z novicami o Libiji in "morilcu" Gadafiju, bi vas naprosil, da mi (ce sploh lahko) kaj vec poveste o upornikih: kdo so, kaksen je njihov program itd. Kakor meni izgleda situacija v Libiji ne gre za upor temvec za prevrat in z tem za drzavljansko vojno in bi veljalo se enkrat na tehtnico postaviti vse argumente ene strani in druge, preden bi nadaljevali z vojasko intervencijo...

rabbit hehehe.. saj ne smejo! Gre za zelo sirok konsenz, ki se ga "demokraticna" slovenija po izgubi svoje hrbtenice zal mora drzati.. Enakega konsenza se morajo drzati vse drzave ki koketirajo z zahodom oz. s "severno-atlantskim povezavam".. Celotna politicna kopitarna --- mediji --- propaganda, itd. Vse deluje v smeri "Gadafi je zloben." oz. vsi ki ne pustijo penetracije americanom v nafto, ozemlje, vsi so zlocinci..."

V kolikor bi zrusil ta konsenz bi spodkopal drzavo --- in takrat bi ti sam (ali morda tudi jaz) postal zlocinec --- in gospodje iz severnoatlantskih povezav bi naju na presercu obesili za jajca in obglavili kot nasprotnika demokraticnim spremembam..

jasno in izi k pasulj...
nekdodalec
# 25.03.2011 ob 14:44
Smrt imperializmu --- svoboda narodom!!!
nekdodalec
# 25.03.2011 ob 14:39
Najbolj zalostno je, da ljudem ne bo slo nic kaj bolje po unicenju gadafijevega rezima..

Kar poglejte si kako zivijo ljudje v iraku, afganistanu in v ostalih tamkajsnjih drzavah po zasedbi "demokraticnih" americanov??? Lepo vas prosim!

hehe.. banda imperialisticna - saj raste tudi za vas palica! V kokor ne raste, jo bomo pa posadili!!!

Svoboda narodom!!!
komsomolec
# 25.03.2011 ob 14:12
Kdo bo zaščitil civilno prebivalstvo Bengazija,ki ga terorizirajo uporni banditi?
20121990
# 25.03.2011 ob 14:10
USA TERRORIST OF THIS WORLD
MyotisSI
# 25.03.2011 ob 13:38
Libya: Largest Military Undertaking since the Invasion of Iraq. Towards a Protracted Military Operation

By Michel Chossudovsky
URL of this article: www.globalresearch.ca/index.php?context=
va&aid=23815
Global Research, March 20, 2011

Outright lies by the international media: Bombs and missiles are presented as an instrument of peace and democratization...
This is not a humanitarian operation. The war on Libya opens up a new regional war theater.
There are three distinct war theaters in the Middle East Central Asian region. Palestine, Afghanistan and Iraq.
What is unfolding is a fourth US-NATO War Theater in North Africa, with the risk of escalation.
These four war theaters are functionally related, they are part of an integrated US-NATO military agenda.
The bombing of Libya has been on the drawing board of the Pentagon for several years as confirmed by former NATO commander General Wesley Clark.
Operation Odyssey Dawn is acknowledged as the "biggest Western military intervention in the Arab world since the invasion of Iraq began exactly eight years ago." (Russia: Stop 'indiscriminate' bombing of Libya - Taiwan News Online, March 19, 2011).
This war is part of the battle for oil. Libya is among the World's largest oil economies with approximately 3.5% of global oil reserves, more than twice those of the US.
The underlying objective is to gain control over Libya's oil and gas reserves under the disguise of a humanitarian intervention.
The geopolitical and economic implications of a US-NATO led military intervention directed against Libya are far-reaching.
"Operation Odyssey Dawn " is part of a broader military agenda in the Middle East and Central Asia which consists in gaining control and corporate ownership over more than sixty percent of the world's reserves of oil and natural gas, including oil and gas pipeline routes.
With 46.5 billion barrels of proven reserves, (10 times those of Egypt), Libya is the largest oil economy in the African continent followed by Nigeria and Algeria (Oil and Gas Journal). In contrast, US proven oil reserves are of the order of 20.6 billion barrels (December 2008) according to the Energy Information Administration. U.S. Crude Oil, Natural Gas, and Natural Gas Liquids Reserves).

Largest Military Undertaking since the Invasion of Iraq
A military operation of this size and magnitude, involving the active participation of several NATO member and partner countries is never improvised. Operation Odyssey Dawn was in the advanced stages of military planning prior to the protest movement in Egypt and Tunisia.
Public opinion was led to believe that the protest movement had spread spontaneously from Tunisia and Egypt to Libya.
The armed insurgency in Eastern Libya is directly supported by foreign powers. Rebel forces in Benghazi immediately hoisted the red, black and green banner with the crescent and star: the flag of the monarchy of King Idris, which symbolized the rule of the former colonial powers. (See Manlio Dinucci, Libya-When historical memory is erased, Global Research, February 28, 2011)
The insurrection was also planned and coordinated with the timing of the military operation. It had been carefully planned months ahead of the protest movement, as part of a covert operation.
US, British special forces were reported to be on the ground "helping the opposition" right from the outset.
What we are dealing with is a military roadmap, a timeline of carefully planned military and intelligence events.

United Nations Complicity
So far, the bombing campaign has resulted in countless civilian casualties, which are either categorized by the media as "collateral damage" or blamed on the Libyan armed forces.
In a bitter irony, the UN Security Council Resolution 1973 grants NATO a mandate "to protect civilians"
Protection of civilians
4. Authorizes Member States that have notified the Secretary-General, acting nationally or through regional organizations or arrangements, and acting in cooperation with the Secretary-General, to take all necessary measures, notwithstanding paragraph 9 of resolution 1970 (2011), to protect civilians and civilian populated areas under threat of attack in the Libyan Arab Jamahiriya, including Benghazi, while excluding a foreign occupation force of any form on any part of Libyan territory, and requests the Member States concerned to inform the Secretary-General immediately of the measures they take pursuant to the authorization conferred by this paragraph which shall be immediately reported to the Security Council; (UN Security Council Resolution on Libya: No Fly Zone and Other Measures, March 18, 2011)
The UN resolution grants coalition forces carte blanche to engage in an all out war against a sovereign country in derogation of international law and in violation of the UN charter. It also serves dominant financial interests: it not only allows the military coalition to bomb a sovereign country, it also allows for the freezing of assets, thereby jeopardizing Libya's financial system.

Asset freeze
19. Decides that the asset freeze imposed by paragraph 17, 19, 20 and 21 of resolution 1970 (2011) shall apply to all funds, other financial assets and economic resources which are on their territories, which are owned or controlled, directly or indirectly, by the Libyan authorities, ....
No where in the UNSC resolution is the issue of regime change mentioned. Yet it is understood that opposition forces will receive part of the money confiscated under Article 19 of resolution 1973. In fact discussions with opposition leaders to that effect have already taken place. Its called cooptation and financial fraud:
20. Affirms its determination to ensure that assets frozen pursuant to paragraph 17 of resolution 1970 (2011) shall, at a later stage, as soon as possible be made available to and for the benefit of the people of the Libyan Arab Jamahiriya;
With regard to the "Enforcement of the arms embargo" under para. 13 of the resolution, coalition forces will commit themselves without exception to enforcing an arms embargo on Libya. Yet from outset they have violated Art. 13, by supplying weapons to opposition forces in Benghazi.

Protracted Military Operation?
Concepts are turned upside down. In an utterly twisted logic. peace, security and protection of the Libyan people, are to be achieved through missile attacks and aerial bombings.
The objective of the military operation is not the protection of civilians but regime change and the break up the country, as in Yugoslavia, namely the partition of Libya into separate countries. The formation of a separate State in the oil producing area of Eastern Libya has been contemplated by Washington for many years.
Barely a week before the onslaught of the bombings,. the director of National intelligence James Clapper emphasized in a testimony to the US Senate Armed Services Committee that Libya has significant air defense capabilities and that a no fly zone approach could potentially result in a protracted military operation:
Obama's policy is "aimed at the goal of having Gadhafi leave office," the national security adviser reiterated.
But Clapper's testimony underscored how difficult that could be.
He told the Senate committee that he thinks "Gadhafi is in this for the long haul" and that he doesn't think Gadhafi "has any intention ... of leaving."
Later, enumerating his reasons for believing that Gadhafi would prevail, Clapper said that the regime has more military supplies and can count on the army's best trained, "most robustly equipped" units, including the 32nd Brigade, which is commanded by Gadhafi's son, Khamis, and the 9th Brigade.
The bulk of its hardware comprises Russian-made air defenses, artillery, tanks and other vehicles, "and they appear more disciplined about how they treat and repair that equipment," Clapper continued.
Clapper disputed assertions that a no-fly zone could be quickly and easily imposed on Libya, saying Gadhafi commands the Middle East's second largest air defense system after Egypt's.
"They have a lot of Russian equipment, and there is a certain quality in numbers. Some of that equipment has fallen into the oppositionists' hands," he continued.
The system comprises about 31 surface-to-air missile sites and a radar complex that "is focused on protecting the (Mediterranean) coastline where are 80 or 85 percent of the population is," Clapper said. Gadhafi's forces also have "a large, large number" of shoulder-fired anti-aircraft missiles.
Army Gen. Ronald Burgess, the director of the Defense Intelligence Agency, endorsed Clapper's assessment, saying momentum was shifting to Gadhafi's forces after initially being with the opposition.
"Whether or not it has fully shifted to Gadhafi's side at this time in-country I think is not clear," Burgess said. "But we have now reached a state of equilibrium where ... the initiative, if you will, may be on the regime side."
Hours after Clapper spoke, Thomas Donilon, Obama's national security adviser, offered a different assessment, suggesting sharply diverging views between the White House and the U.S. intelligence community.
He said the intelligence chiefs' analysis was "static" and "unidimensional," based on the military balance of power, and failing to take into account both Gadhafi's growing isolation and international actions to boost his opponents. (White House, intel chief split on Libya assessment | McClatchy, March 11, 2011)
The foregoing statement suggests that Operation Odyssey Dawn could lead to a protracted drawn out war resulting in significant NATO-US losses.
NATO military setbacks were reported by Libyan sources from the very outset of the air campaign.
Within hours of the commencement of the bombings, Libyan sources (yet to be confirmed) pointed to the shooting down of three French jets. (See Mahdi Darius Nazemroaya, Breaking News: Libyan Hospitals Attacked. Libyan Source: Three French Jets Downed, Global Research, March 19, 2011).
The Libyan national TV network announced that a French fighter plane had been shot down near Tripoli. The French Army denied these reports:
“We reject the information that a French fighter plane was shot down in Libya. All the planes we sent on missions today returned to base” said the spokesman of the French Army, colonel Thierry Burkhard, quoted by Le Figaro." (Libya: A french fighter plane was shot down! The French Army denies this information, xiannet.net March 20, 2011)
Internal Libyan sources (to be confirmed) also reported on Sunday the downing of two Qatari military jets. According to Libyan reports, yet to be confirmed, a total of five French jets have been shot down. Three of these attacking French jets were, according to the reports, shot down in Tripoli. The other two French military jets were shot down while attacking Sirt (Surt/Sirte). (Mahdi Darius Nazemroaya, Libyan Sources Report Italians Captured. Additional Coalition Jets Downed, Global Research, March 20, 2011)
sema
# 25.03.2011 ob 13:19
NATO je bil in še je križarska vojska Vatikana. NATO napade vedno na ukaz papeža! Vse drugo je zavajanje javnosti.

A se še kdo ni zbudil? Ura je že 13. in več.
MartinEs
# 25.03.2011 ob 13:17
Gadafijeve sile:
-Tanki T55, T62, in T72 (večinoma že uničeni)
-Mobilna artilerija - italijanska :)
-Sovjetski oklepniki BMP1
-letala in helikopterji (Mi-24, Mi-35) (katerih pa itak ne more uporabljat)

Uporniško-zavezniške sile:
-Tanki
-Večcevni raketometi
-Težki mitraljezi
-Protiletalski topovi
-Ameriški breztrzljajni topovi
-Žično protitankovsko orožje

- rakete Tomahawk
- rakete Stormshadow
- letala Typhoon - Eurofighter
- letala Tornado GR4
- Rafale
- vohunska letala Sentinel, RC-135, E-3 Sentry (Awacs)
- Mirage 2000
- CF-18 Hornet
- Bombniki B2
- F-16
- ...

Brez visoke podpore ljudstva, proti taki vojaški prevladi upornikov in zaveznikov, ni niti najmanjših šans, da bi Gadafi lahko osvajal mesta in resnično upam, da bo uspel pregnat hinavske plenilske agresorje, ki jih razen nafte, prav briga za prebivalstvo!

Najbolj mi pa gre na živce, ko nam voditelji držav agresork lažejo v fris in se pretvarjajo kako pomembna je "zaščita" prebivalstva, poskušajo manipulirat z javnostjo, kontrolirajo pretok informacij, ki nam jih mediji servirajo, po drugi strani pa celo ameriški politiki in upokojeni vojaški generali trdijo, da je edini razlog za vojaško posredovanje, nafta!!

In če zavezniki ščitijo upornike...ups...civiliste; na vzhodu države bi bilo edino fer, da Rusija, Kitajska, Indija, Turčija, pa še kaka Venezuela,... zaščitijo ljudi na zahodu...in glede na to, da se ZDA počasi umikajo iz konflikta, bi se najbrž tudi Francozi, Italijani in ostali agresorji kar hitro pobrali, brez podpore ZDA, bi bili za Ruse in Kitajce, navaden insekt!!
Naš Tito
# 25.03.2011 ob 13:06
NATO je ustanovil Vatikan za borbo proti komunizmu. Papež je vrhovni poveljnik NATO pakta, ki ukaže napad!

NATO ni bil ustanovaljen za obrambo, ampak za borbo proti komunizmu.
Komunizem so pa delavske pravice. Pravijo, da sovražijo komunizem, v resnici se borijo proti delavskim pravicam v korist bogatih. Blagostanje namreč ovira vero v boga! Zato želijo revščino prebivalstva, in samo nekaj zelo bogatih.

V Libiji je socialistični diktator Gadafi tako zatiral lasten narod, da so praktično imeli vse zastonj. Tega pa Sveti oče ni mogel ravnodušno več gledati in to v času, ko mu uspeva delavcem cele Evrope ukinjati delavske pravice.

NATO je bil in še je križarska vojska Vatikana. NATO napade vedno na ukaz papeža! Vse drugo je zavajanje javnosti.
komsomolec
# 25.03.2011 ob 12:55
Ista finta kot v Sarajevu, uporniki bodo zaminirali tržnico, maskrirali sto civilistov, kriv bo Gadafi in kopenska ofenziva nata v Libiji se bo začela. False flag taktika.
mtsk
# 25.03.2011 ob 12:52
Dodal bi samo to. Vidi se, da je Libija kar dobro pokrita s kamerami. Tako so na posnetkih uničeni Gadafijevi tanki, goreča vozila itd. A kot po čudežu nobenega posnetka od tam, kjer naj bi Gadafijeve sile "silovito napadale" upornike, vsaj od daleč kaj. Že od vsega začetka takih posnetkov zelo primajkuje (takrat bi še lahko mislili, da je mogoče informacjski mrk, da uporniki niso opremljeni), pa še tisti, ki so bili, niso prikazovali kaj posebnega. Hkrati pa smo bombardirani z informacijami, kaj vse da se dogaja.
Sicer pa tako lažno poročanje pri pridobivanju javnega mnenja za napade stalna praksa. Marsikdo se bo spomnil presunljivega pričanja dekleta (kao medicinske sestre), kako so iraški vojaki po zasedbi v Kuvajtu iz inkubatorjev vlekli ven dojenčke. No, precej let kasneje se je izkazalo in bilo kar v precejšnjem številu medijev po svetu objavljeno, da je to pričanje pred komisijo opravila kar ambasadorjeva hčerka od ambasadorja Kuvajta pri OZN), ki so jo za ta nastop predhodno temeljito pripravili, dejansko pa se nič takega ni dogajalo.
komsomolec
# 25.03.2011 ob 12:44
Agresja na Libijo se imenuje Odisejeva zora!
Nesramnost da ni večje, tako zlorabiti ime plemenitega junaka. Škandalozno!
komsomolec
# 25.03.2011 ob 12:42
Vstop v Nato je Sloveniji povzročil veliko škodo in mednarodno zadrego. sds je prva od strank zahteva spremembo ustave, da smo lahko šli v Nato. Nato nas zapleta v vojne, politiki pa so lagali,da nam bo zagotavljal varnost. To kar se danes počne v Libiji je klasični kolonializem, vse je isto, samo orožje imperialistov je bolj sofisticirano vključno z medijskimi lažmi in hujskaško propagando. Zgodovinska sramota!
Mmishko
# 25.03.2011 ob 12:05
Tudi na jugu Italije je človek verjetno bolj varen, če se pridruži mafiji. Edino za to mora imeti želodec. Mi ga očitno imamo, ko brez problema sodelujemo v teh roparskih pohodih, pod pretvezo demokracije in človekovih pravic, ki jih tudi doma ne spoštujemo...
Ivo Lola
# 25.03.2011 ob 11:42
23. marca 2003 sta bila Referenduma o vstopu Slovenije v EU in Nato. Za vstop v EU je glasovalo 89,645% volivcev, za vstop v zvezo NATO pa 66,08%volivcev. Udeležba na obeh je 60,4%.

Oslov, ki so šli na led, je bilo očitno zelo veliko in tudi 8 let pozneje jih je še precej. Upam, da se vam bo zdaj le posvetilo, za kaj ste glasovali. Toda iz govna, v katerega ste nas spravili, se bo precej težje izvleči, kot je bilo pasti noter.
noprou
# 25.03.2011 ob 11:38
Vse je na Rusiji in Kitajski - upam da se ne podelata ponovno, in bosta dali veto na kakršnokoli širitev operacij. Dodatno je treba predlagati prepoved posegov na tleh, in seveda prepoved prodaje orožja obema stranema. Državni prevrat naj rešijo Libijci sami.
Je že fino, da imamo NATO in da je Evropa varna. Moramo pa doseči, da NATO ne bo več počel takih grozot drugje po svetu, kot je recimo to primer v Libiji. Potem bomo še bolj varni.
20121990
# 25.03.2011 ob 11:34
prica smo svetovni medijski manipulaciji, jst mislim da so dejansko napadli Libijo,nam pa porocajo u upornikih,kateri verjetno sploh ne obstajajo ali jih pa je zelo malo stevilo,kaksni agentje CIE MI6.. V bistvu noben od nas ne ve kaj se zares dogaja doli..
zemohudin
# 25.03.2011 ob 11:27
beno14
25. marec 2011 ob 10:33
Prijavi neprimerno vsebinoJoj, ni vse črno in belo. Kaj mislite, da je Gadafi angelček, ki hoče samo dobro za svoje ljudstvo in mu niti na kraj pameti ne pride, da bi ubijal lasten narod? Khm ...

Sicer pa kaj se sploh delamo lepi. Saj pa vsi potrebujemo nafto. Tudi tisti, ki piše o zločinskem NATU, ne more živeti brez svojega jeklenega konjička ali pa makar računalnika, ki ga napaja JEK Krško ...

Imaš prav. Vendar ali je to razlog, da pobijamo? Da bomo državo spravili v nezavidljiv položaj za naslednjih 20 let? Kar se mene tiče, mi lahko vzameš avto, vso plastiko itd. ... Če bom s tem nekomu prihranil življenje, se z veseljem odpovem.
kapljač
# 25.03.2011 ob 11:25
Koliko je samo perfidne umazane igre v njihovih izjavah " Uresničevanje prepovedi poletov v Libiji zdaj v rokah Nata".
Libijci pa sploh več ne letijo.
In kaj pomenijo izstrelki poslani na zemljo?
MartinEs
# 25.03.2011 ob 11:17

Nato ne bo prekršil svojih nalog, to pa je uresničevanje prepovedi poletov in uveljavitev prepovedi uvoza orožja.


Libijski uporniki pravijo, da potrebujejo več orožja, če želijo poraziti Gadafijev režim.


Torej prepoved in sankcije veljajo le za Gadfafija...upornike pa bodo oboroževali? No na tak način, sploh če te podpirajo navečje svetovne vojaške velesile, ki konstantno bombardirajo nasprotnikova mesta, uničujejo tanke, topove, sestreljujejo letala,...pa skrbijo, da nasprotnik ne pride do orožja, pa da civilne žrtve zavezniških in uporniških napadov ne pridejo v medije...na tak način bi še moja stara mama lahko porazila Gadafija! In ko se Gadafi in njegovi podporniki ne bodo imeli s čim branit bodo šli v akcijo uporniki z orožjem, ki jim ga bo priskrbelo NATO in katerega tudi mi financiramo...in potem bo komaj masaker, mednarodna skupnost pa itak ne bo spet nič videla, isto kot v afganistanu ko so amričani pobijali civiliste in jim kot trofeje rezali ude! vseeno bo ta misija za zaveznike velik uspeh in nova zmaga v imenu demokracije...ok, zdaj ko smo pomagali ljudstvu, vsaj tistim par posameznikom v katerih vidimo potencial kapitalističnih sužnjev, pa naj se plenjenje naravnih bogastev začne!!
mandan
# 25.03.2011 ob 11:16
http://www.youtube.com/watch?v=m80igBKlA
Ko&feature=player_embedded

Res se uresničuje.
komsomolec
# 25.03.2011 ob 11:05
Perverzno do skrajnosti!
Uporniki terorizirajo prebivalstvo v Bengaziju, zahodni mediji pa jih prikazujejo kot borce za svobodo. Ista taktika kot na Kosovu, ko je zahod kriminalce in teroriste proglasil kot borce za svobodo. Čez deset let se je izvedelo,da so klali ljudi in kradli ledvice. Groza kar se danes dogaja v Bengaziju in mestih, ki jih kontrolirajo uporniki v Libiji. Zahod pomaga banditom terorizirati civilno prebivalstvo, mediji pa Gadafija proglašajo za zločinca. Zahodni politiki, ki so zanetili libijsko katastrofo so odgovorni za vse žrtve. Uporniki so false flag, agenti zahoda so načrtno zanetili spopade v Libiji. V Libiji bo humanitarna katastrofa, zmanjkuje hrane, vode, zdravil. Za to so krivi uporniki in njihovi zahodni šefi. Nesramna taktika, da bodo natovske kopenske sile vkorakale in okupirale Libijo pod pretvezo humanitarne misije, da se polastijo naftnih virov.
sunac123
# 25.03.2011 ob 10:46
Fuj, europa je prišla med morilce nedložnih ljudi in uničevalce tuje infrastrukture!!
maajde
# 25.03.2011 ob 10:35
A če uporniki napadajo mesto, kjer so Gadafijevi privrženci (civilisti) je pa ok???????
beno14
# 25.03.2011 ob 10:33
Joj, ni vse črno in belo. Kaj mislite, da je Gadafi angelček, ki hoče samo dobro za svoje ljudstvo in mu niti na kraj pameti ne pride, da bi ubijal lasten narod? Khm ...

Sicer pa kaj se sploh delamo lepi. Saj pa vsi potrebujemo nafto. Tudi tisti, ki piše o zločinskem NATU, ne more živeti brez svojega jeklenega konjička ali pa makar računalnika, ki ga napaja JEK Krško ...
help
# 25.03.2011 ob 10:25
Zelo velika razlika je med ameriškim in NATO poveljstvom lol....
nad_realist
# 25.03.2011 ob 10:19
Če si priznamo ali ne je tudi NATO danes politično truplo, ki je imelo smisel dokler je obstajala SZ in komunizem. Od napada na Srbijo leta 1999 je napadalna vojaška zveza, pred katero se morajo drugi ščititi in ga drži skupaj samo strah kaj bi bilo potem, če bi razpadel.
domobrán
# 25.03.2011 ob 10:01
Too!
_Vizionar_
# 25.03.2011 ob 09:57
djte začet objektivno poročat prosm!!!!
šmajser
# 25.03.2011 ob 09:40
90% tistih, ki so glasovali za vstop Slovenije v NATO še danes sploh ne ve, kaj je NATO.
Sapp
# 25.03.2011 ob 09:28
Vsak dan zaradi lakote umre več ljudi kot jih je dosedaj v libijski vojni in japonskem potresu/cunamiju skupaj, pa ni nobenih patetičnih žalovanj in nobenih posredovanj s strani velesil...
zemohudin
# 25.03.2011 ob 09:25
Potrebno je ustanoviti civilno iniciativo. Pobuda naj bo referendum za izstop iz NATA.
marjan_1
# 25.03.2011 ob 09:23
Prepoved letenja nad Libijo ne velja za zločinsko organizacijo NATO, ki še naprej napada civilne cilje na tleh.
juster
# 25.03.2011 ob 09:18
To ni več obrambna organizacija za katero smo glasovali.

Ponovimo referendum.
zziga+
# 25.03.2011 ob 09:11
Če nimamo letal, potem je treba vsaj sitnarit in tem nadutim bedakom jasno povedati kar jim fgre!
No Žbogar a se boš kaj usral????
zziga+
# 25.03.2011 ob 09:07
To bi pomenilo, da bi zavezništvo prevzelo poveljstvo vseh vojaških operacij in bi lahko napadalo tudi cilje na tleh, da bi tako zaščitilo civilno prebivalstvo.
KONČNO!
To je očitno slovenski prispevek k poenotenju poveljevanja NATA.
Sedaj bodo natova letala zaščitila tudi drugi del nesrečnega prebivalstva in zbombardirala oborožene teroriste v Bengaziju.
Konec kolonialističnih očal NATA!
gisky
# 25.03.2011 ob 09:04
bombing for peace is like f.u...cki.ng for virginity
Ducky
# 25.03.2011 ob 09:02
Naj čim prej rešijo situacijo tam dol!!
borimovski
# 25.03.2011 ob 08:58
bombardiranje za zaščito civilistov pred režimom??
_50centy_
# 25.03.2011 ob 08:46
Nad Libijo bodo zdaj letela Natova letala, ki bodo skrbela za uresničevanje prepovedi poletov nad državo

Ravnokar berem Oblast manipulacije - (Sergej G. Kara - Murza), kjer je dobro razložena manipulacija z 'besedami, številkami' . Kako se spreminja jezik sporočenja ( za njim stojijo razne študije) za zavanje ljudi.

Zdaj mi pa naj nekdo prosim razloži kaj bi naj ta poved pomenila, ker sam preprosto ne razumem. Naredimo konec zavajanju in manipulaciji...
smejka
# 25.03.2011 ob 08:43
Fuj !!
Opteron
# 25.03.2011 ob 08:41
"Libijski uporniki pravijo, da potrebujejo več orožja, če želijo poraziti Gadafijev režim."

Ga bodo dobili od NATA še posebej pa od USA. Potem pa bodo ta orožje praznili še na Ameriških vojakih. :P
MZ
# 25.03.2011 ob 08:36
Pa kakšna prepoved poletov neki, če pa libijske zračne sile sploh ne letijo več? Gre se za neoimperialistično vojno, katere cilj je iz Libije narediti nov Irak, kjer bo potekala državljanska vojna, Zahod pa bo nastavil marionetno vlado, služil s povojno obnovo in kradel nafto.

Ravno zato je pravilno, da se Gadafi ne preda - čeprav morda zdaj marsikdo na to gleda kot nesmisel. Pravilno bi bilo tudi, da Gadafija podpre Arabska liga, sicer naj se preimenuje v Klub sionističnih plačancev.

In "hvala" tistim, ki ste pred leti popustili propagandi in lažem takratnega obrambnega ministra Grizolda ter v velikem številu Slovenijo pridružili NATO-vim morilcem in vojnim zločincem. Naši dedje, ki so se borili proti ravno takemu fašizmu, kot ga zdaj zganja NATO, se verjetno obračajo v grobovih...
Perimir
# 25.03.2011 ob 08:22
Pa hvala Bogu, da se vojaško posreduje, če ovi Majmun gazi po svojem folku!
dmejz
# 25.03.2011 ob 08:21
Bravo mi. Ker siht mamo. Najprej fehtarmo dol za posle (pa ne sam mi, več članic nata) zdej pa z orožjem po njih. Sramota.
Kunguruj
# 25.03.2011 ob 08:19
Premirje gadafija enačijo z njegovim porazom.
rabbit
# 25.03.2011 ob 08:19
Spostovani MMC. Preden nadaljujete z bombandiranjem z novicami o Libiji in "morilcu" Gadafiju, bi vas naprosil, da mi (ce sploh lahko) kaj vec poveste o upornikih: kdo so, kaksen je njihov program itd. Kakor meni izgleda situacija v Libiji ne gre za upor temvec za prevrat in z tem za drzavljansko vojno in bi veljalo se enkrat na tehtnico postaviti vse argumente ene strani in druge, preden bi nadaljevali z vojasko intervencijo...
ingvar
# 25.03.2011 ob 08:05
Pa sodelujemo še v eni vojni!
Vsa čast sLOVEncem.
rabbit
# 25.03.2011 ob 08:05
in Fej !
Pataren
# 25.03.2011 ob 08:01
Fuj!
Kazalo