Piloti Lufthanse so v zadnjem letu in pol stavkali kar 13-krat. Foto: Reuters
Piloti Lufthanse so v zadnjem letu in pol stavkali kar 13-krat. Foto: Reuters

Odločitev o prepovedi stavke je sprejelo prizivno sodišče, potem ko je nižje delovno sodišče v Frankfurtu stavko v torek zvečer odobrilo. Sodišče je presodilo, da je razlog za stavko nova strategija koncerna, ki pa je stvar menedžmenta, in ne vsebine kolektivne pogodbe.

Sindikat Cockpit se je uklonil in stavko predčasno prekinil. Kot je povedal predstavnik sindikata Markus Wahl, so kolege pozvali, naj se nemudoma vrnejo na delo. V Lufthansi pa so se odločili, da bodo zaradi zahtevnosti načrtovanja normalni promet znova vzpostavili šele v četrtek.

Sodišče: Sindikat je želel vplivati na upravljanje družbe
Uradno so razlog za stavko po navedbah sindikata Cockpit ostali pogoji zgodnjega upokojevanja za okoli 5.400 pilotov Lufthanse, Lufthansa Carga in Germanwingsa, spor pa se je medtem razširil tudi na prihodnjo strukturo koncerna oziroma njegove načrte glede nizkocenovne ponudbe. Sindikat je namreč ostro napadel ustanovitev nove hčerinske družbe Eurowings, na katero so prenesli nizkocenovne lete. Ta družba pilote plačuje slabše, ob tem pa v okviru reorganizacije prevzema vse več letalskih linij. Sodišče je dobilo vtis, da sindikati želijo vplivati na upravljavsko politiko skupine, kar pa glede na nemško zakonodajo ne upravičuje stavke.

Že 13. stavka od aprila lani je prizadela okoli 140.000 potnikov. V torek je bila odpovedana skoraj polovica poletov na dolge razdalje, v sredo pa se je stavka nadaljevala pri poletih na kratke in srednje linije. Lufthansa je imela na urniku 1.520 poletov z okoli 180.000 potniki, okoli 1.000 poletov pa so bili prisiljeni odpovedati. Poleti na dolge linije v sredo niso bili prizadeti, a so številna letala vzletela napol prazna, ker potnikom zaradi stavke ni uspelo prileteti do regionalnih letalskih vozlišč.

Ogromna škoda za podjetje
To pa ni edina sodna bitka, povezana s stavkami Lufthansinih pilotov. Prevoznik namreč od sindikata Cockpit zahteva 60 milijonov evrov odškodnine za prvo stavko v lanskem letu, ki naj bi bila prav tako protizakonita. V prvih 12 stavkah pilotov je po navedbah Lufthanse nastalo za okoli 330 milijonov evrov škode.