Tujci bi cestnino poravnali prek spleta z vpisom registrske številke ali na bencinskih postajah. Foto: EPA
Tujci bi cestnino poravnali prek spleta z vpisom registrske številke ali na bencinskih postajah. Foto: EPA
Ali je zakon diskriminatoren, bo odločala Violeta Bulc. Foto: EPA

Če bo zakon skladen z evropsko zakonodajo, bo začel veljati 1. januarja 2016.

Najpomembnejša novost je, da bodo vinjete za tujce obvezne le pri vožnji po avtocestah in ne na vseh cestah, kot je predvideval prvotni predlog.

Analize so pokazale, da bodo cestnine, s katerimi želi Berlin financirati vzdrževanje prometne infrastrukture, letno prinesle za okoli 500 milijonov evrov dodatnega denarja, a ga bo večino požrla birokracija.

Diskriminatorna uvedba?
Najmočnejši argument za uvedbo cestnin prometnega ministra Alexandra Dobrindta je, da jo imajo tudi druge države, a utegne načrt zaradi diskriminacije naleteti na hud odpor in zato pristati v pravnem postopku. Nemški lastniki vozil bodo po načrtu hkrati z uvedbo cestnin tako za avtoceste kot za državne ceste plačevali nižji obstoječi davek na motorna vozila. Dobrindt verjame, da ta ukrep ni diskriminatoren in bo zdržal morebitno presojo na sodišču. "Infrastrukturna pristojbina je razumna, poštena in pravična," je zatrdil.

Višina pristojbine bo glede na načrt odvisna od zmogljivosti vozila in njegove okoljske ustreznosti, pri čemer bi najvišja znašala 130 evrov letno. Za desetdnevno uporabo avtocest bi bilo treba odšteti 10 evrov, za dvomesečno uporabo pa 22 evrov.

Odločitev v rokah Bulčeve
Nemčija razpolaga s 13.000 kilometri avtocest, njihovo uporabo pa morajo zdaj plačevati le tovorna vozila. V stranki CSU, iz katere izhaja tudi Dobrindt, so prepričani, da je ta ureditev neustrezna. Tujci namreč trenutno po nemških avtocestah vozijo brezplačno, medtem ko morajo Nemci za uporabo avtocest v državah, kot so Avstrija, Francija in Švica, plačevati.

Evropska komisija je Nemčijo že opozorila, da pri spreminjanju sistema cestnin ne sme diskriminirati tujcev, medtem ko je kanclerka Angela Merkel na včerajšnji tiskovni konferenci po srečanju s slovenskim premierjem Mirom Cerarjem izrazila prepričanje, da bo Bruselj tako uvedbo cestnin dovolil. Odločitev, ali gre za nesorazmerno finančno obremenjevanje državljanov drugih držav, bo v pristojnosti nove evropske komisarke za promet Violete Bulc.