Svet
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 1.4 od 32 glasov Ocenite to novico!
Vračanje beguncev
Turški zunanji minister Mevlüt Cavusoglu je dejal, da bo morda Ankara razveljavila dvostranski sporazum z Grčijo o vračanju beguncev. Turčijo jezi grška zavrnitev zahteve po izročitvi osmih vojakov. Foto: EPA
Mevlüt Cavusoglu
Truški zunanji minister Mevlüt Cavusoglu grozi Grčiji z "nujnimi ukrepi". Foto: Reuters

Dodaj v

Turčija zaradi odločitve grškega sodišča grozi z razveljavitvijo sporazuma o beguncih

Se bo sporazum obdržal?
27. januar 2017 ob 17:12
Ankara - MMC RTV SLO, Reuters, STA

Potem ko je grško vrhovno sodišče zavrnilo turško zahtevo po izročitvi vojakov, osumljenih sodelovanja v poskusu državnega udara, je Turčija zagrozila z razveljavitvijo sporazuma z Grčijo o vračanju beguncev.

Grško sodišče je tako zavrnilo izročitev osmih vojakov, ki so med lanskim poskusom državnega udara v Turčiji s helikopterjem prebegnili v Grčijo, kjer so v strahu za svoja življenja zaprosili za azil. Uradna Ankara je dejala, da je osmerica sodelovala v poskusu udara 15. julija in jih označila za izdajalce, poroča Reuters.

Turški zunanji minister Mevlüt Cavusoglu je dejal, da Turčija zahteva ponovno sojenje. Razsodbo sodišča je označil za "politično odločitev", po njegovih besedah pa "Grčija ščiti in gosti pučiste".

Grožnja z razveljavitvijo sporazuma
Grčiji je Cavusoglu zagrozil z "nujnimi ukrepi". Med njimi je tudi možnost razveljavitve dvostranskega sporazuma z Grčijo o vračanju beguncev. Poleg dogovora z EU-jem o vračanju beguncev ima Turčija namreč poseben sporazum sklenjen tudi z Atenami, poroča nemška tiskovna agencija DPA.

Tiskovna predstavnica EU-ja je medtem dejala, da je Unija prepričana, da se bo sodelovanje s Turčijo na področju migracij nadaljevalo.

Odnosi med Grčijo in Turčijo, članicama Nata, so kljub izboljšanju skozi leta napeti zaradi ozemeljskih sporov in etnično razdeljenega Cipra. Leta 1996 sta prišli na rob vojne zaradi spora glede nenaseljenega otočka, poroča Reuters.

B. V.
Prijavi napako
Komentarji
audiac
# 27.01.2017 ob 17:23
Turki zadnje čase radi grozijo,če kdo ne udejanja njihovih želja.Grki pa so jim jasno povedali,da so na svojem ozemlju suvereni in naj odpikajo.
jarovit
# 27.01.2017 ob 17:20
Turčija zaradi odločitve grškega sodišča grozi z razveljavitvijo sporazuma o beguncih
--------------------------------
Izsiljevalski modus operandi.

To se bo dogajalo dokler EU ne bo v celoti sama prevzela problematiko reševanja migracijskega vprašanja.
gorenc25
# 27.01.2017 ob 17:26
Združena levica komaj čaka, da Turčija odpre mejo in da migranti pridejo v Slovenijo.
moj komentar
# 27.01.2017 ob 17:18
Odnosi med Grčijo in Turčijo, članicama Nata, so kljub izboljšanju tekom let napeti zaradi ozemeljskih sporov in etnično razdeljenega Cipra. Leta 1996 sta prišli na rob vojne zaradi spora glede nenaseljenega otočka, poroča Reuters.

V tem zloglasnem NATO-u je več članic v medsebojnih zamerah in celo sporih.
Ta profiterska in zajedalska vojaška organizacija postaja vse bolj nepotrebna in škodljiva.
AM
# 27.01.2017 ob 17:40
Turki naj bodo lepo tiho. Vsaj jaz jih nočem v EU, menim pa tudi da jih večina Evropejcev noče.
pista
# 27.01.2017 ob 18:28
Če Turčija uresniči grožnje sledi 10 metrski zid za katerega bo plačala Turčija. Če ne bo plačala za zid pa uvedemo 200% carino na Turške izdelke.
lprelesn
# 27.01.2017 ob 17:47
A te Turki mislijo grozit in iziljevat v nedogled ?
vipmit
# 27.01.2017 ob 18:32
Turčija grozi z begunci,
Zlobna Slovenija pa sprejme Zakonom o tujcih.
Le Čemu!?!
cockatoo
# 27.01.2017 ob 18:48
Evo ga sultana, sem zadnjič napisala, da se bo takoj maščeval, ker so tisti vojaki dobili azil. Potem pa naj še kdo reče, da tale zakon o tujcih ni potreben. Res imam občutek, da bo zelo kmalu v Evropi kaos.
vnk
# 27.01.2017 ob 18:36
Odnosi med Grčijo in Turčijo, članicama Nata, so kljub izboljšanju skozi leta napeti zaradi ozemeljskih sporov in etnično razdeljenega Cipra.

A ko poročate o obmejnih sporih med Slovenijo in Hrvaško tudi omenjate, da smo mi in oni člani zveze NATO?
betko007
# 27.01.2017 ob 17:53
Kdaj se bo naerdilo konec temu izsiljevanju s strani Turčije? Odrezat jih in bo mir.
megan
# 27.01.2017 ob 17:30
Turčija zaradi odločitve grškega sodišča grozi z razveljavitvijo sporazuma o beguncih

Nič bat, ne bodo odstopili od sporazuma. Za Evropo je itak gnil in ji omogoča samo menjavo enih migrantov za druge - torej nič. Za Turčijo, še posebej Sultana, pa je predober, da bi se mu odrekel. Omogoča mu, da vsake toliko malo potečnari in EU mu nakaže kakšno milijardo evrov. Kdo bi se pa temu odrekel zaradi par vojakov? Z njimi bodo že na drug način rešili ...
dopisnik
# 27.01.2017 ob 19:55
Sultanu bi moral nekdo jasno povedati ''kje mu je mesto''. V Mali Aziji, v srednjem veku.
april9
# 27.01.2017 ob 19:27
kje je sedaj moj komentar, RTV? Neutemeljeno brišete tudi nesovražne komentarje, ker da vam vsebinsko niso po godu ali kaj?

Vsa njegova vsebina je bila le, da izgleda misli Turčija zdaj za vsako malenkost Evropo izsiljevat s temi prebežniki, le da je bil namesto "malenkosti" uporabljen "k" z zvezdicami. Kje je tu problem in kao sovražnost komentarja?? Le čista resnica, zvezdice pa za vulgarnost res ne morjo štet
gregaaa3
# 27.01.2017 ob 18:58
Pomlad bo se zanimiva in morda spet polna beguncev.
Se dobro da se nasa drzava na to vsaj pripravlja.
vipmit
# 27.01.2017 ob 18:34
Beko go home!
Tetameta
# 27.01.2017 ob 22:11
Pa zakaj se EU pusti takole izsiljevat??
vipmit
# 27.01.2017 ob 20:12
Upam, da Trump tega Turka strezni.
Churchill W.
# 27.01.2017 ob 19:11
gorenc25
# 27.01.2017 ob 17:26
Združena levica komaj čaka, da Turčija odpre mejo in da migranti pridejo v Slovenijo.


Še dobro da so poslanci kljub razdeljeni koaliciji in s pomočjo opozicije včeraj sprejeli zakon o tujcih.
Mogoče bodo pa čez mesec dni tudi v ZL ugotovili, da jih je malce preveč, da bi si jih nastanili doma v dnevni sobi.
Mimobeznik
# 27.01.2017 ob 18:40
Zakaj jih Grčija ne spusti Turčiji, saj jih imajo 60 000 na svojih otokih?
Alchemist
# 27.01.2017 ob 19:20
EU ne more biti talec Turčije, enostavno nekaj bo treba ukreniti. Izgon Turčije iz Nata in ukinitev statusa kandidatke za vstop v EU bi morali biti le prvi koraki.
mare.miami
# 27.01.2017 ob 19:43
Se že začenja počasi...in vsa ta horda moških arabcev bo šla do Slovenije.In kaj bomo po tem???Hanžek,Kordiš in ostali levaki jih bodo toplo sprejeli kljub temu da bo ratala anarhija.To je realno na žalost.Meje takoj zapret z vso vojsko in policijo!!!
Nikolaj
# 27.01.2017 ob 23:29
Turčija ima za predsednika osebo, ki ni nima demokratičnih nazorov.

Opomba: Cenzor, mi briše vse komentarje.
A si bo upal brisati tudi ta komentar, ki je resnica.
In če bo brisal, bom obvestil pristojne organe,da je cenzor pristranska oseba, ki si zasluži,da izgubi svojo službo.
patriot1970
# 27.01.2017 ob 21:03
Upam da se v Grško Turški spor ne bo vmešal Mirovni inštitut in Open Society....
.......z njihovimi "mirovniškimi" idejami bo vojna neizogibna!
megan
# 27.01.2017 ob 18:51
Sicer mam pa tega Tureka že čez glavo z njegovim izsiljevanjem in zgleda da velina drugih tudi. Pa naj končn odstopi od sporazuma, da bo končno konec tega otročjega vedenja - "če ne bo po moje, se pa jaz ne grem več!" ob tem, da je jasno, da ne misli resno, ker mu sporazum nudi preveč privlilegijev.
Glede na to, da je EU s sporazumom pridobila manj, kot Turčija, bi morala EU grozit, da bo ostopila od njega, takoj, ko pride samo še en čoln ilegalcev na grško ozemlje. Poleg tega pa še uvedla visoke carine za turško robo in izstopne vizume za svoje državljane, ki bi želeli v Turčijo - turistično potoavanje ne bi bilo razlog za pridobitev.
Mislim, da bodo Evropejci tudi brez Turčije zlahka našli destinacijo za preživet dopust, in da bodo države brez težav zagotovile kmetijske in industrijske proizvode od drugod. Skrat Turčija je od 500 milijonskega EU trga bolj odbisna, kot EU od Turčije.
Kekec99
# 27.01.2017 ob 18:00
Kaj niso v Nemčiji dobrodošli?
slovenecnb1
# 28.01.2017 ob 06:47
Grki so res v težki poziciji. Ko si zacelijo rane sem prepričan da bodo prvi ki bodo izstopili iz vseh Eu povezav , ker tako kakor je njih EU nategnila si ne moreš da bi še bil v poročni zvezi.
moj komentar
# 27.01.2017 ob 21:34
Vojna med Grčijo in Turčijo se dejnsko ni nikoli končala. Le prestavila se je v bolj primerne čase. Grki Turkom zamerijo ogromno. Pol tisočletja so bili sužnji Turčije in so pri turški vojaški agresivni ekspanziji izgubili zelo pomembna mesta in ozemlja. Vse turške sosede so države, katerim je Turčija ostala ogromno dolžna. Praktično Turčija okoli sebe nima naravnega zaveznika.
severna zvezda
# 27.01.2017 ob 17:33
Turčija zaradi odločitve grškega sodišča grozi z razveljavitvijo sporazuma o beguncih

...emm, ok, to je uradno stališče države Turčije. Seveda pa grozi Erdi preko raznoraznih vzvodov oz. zgolj enega: ''sindrom osmanskega imperija''.
mataj
# 28.01.2017 ob 12:13
Si še kdo upa nasprotovati sprejetemu zakonu o tujcih? Vesna je že vedela, kaj se nakazuje. Bravo Vesna za pogum!
ZETAC
# 27.01.2017 ob 23:39
Toliko večji argument, da naredimo eno pošteno ograjo s hrvaško..
moj komentar
# 27.01.2017 ob 21:36
Bruslju sedanja Turčija očitno zelo odgovarja. Destabilizirala je celotno območje in skrbi da v Evropo prihajajo čim večje migracije.
jarovit
# 27.01.2017 ob 19:20
@Komisar
# 27.01.2017 ob 18:14
Kaj predlagaš, intervencijo v Sirijo in vzpostavitev varnih con?
----------------------------------------
Takojšnja prekinitev pomoči "upornikom".
Takojšnje sodelovanje s sirskimi oblastmi v boju proti IS.
Vračanje beguncev nazaj na osvobojena območja brez izjeme.
bubo bubo
# 27.01.2017 ob 17:54
eu takšno kot poznamo danes gre strmo v propad, britanci so šli ven, turki razdrejo pogodbo (kar enostransko) in dobijo kar hočejo, dobesedno....
psihorok
# 28.01.2017 ob 09:50
Evropa pa naj razveljavi vse vizume Turskim drzavljanom po evropi, in jih naj prednostno deportira nazaj v turcijo, bomo v evropi zamenjali nekaj miljonov turkov za nekaj miljonov sirijcev pa je konec izsiljevanja.
de_maistre
# 27.01.2017 ob 18:24
SrMaček
kot sem že rekel- poskušam jih razumeti, a vseeno mislim, da je stare bitke treba pustiti v preteklosti! Spomin, proslave in podobno poveličevanje osvobodilne vojne je OK, nezmožnost pokopavanja starih zamer pa je nekaj drugega!
astro
# 28.01.2017 ob 12:07
Danes, jutri, se lahko na naši meji znajde sto tisoč tujcev. Kdo mi lahko da odgovor, kaj bomo storili v takem primeru?
cairns
# 27.01.2017 ob 22:50
Turčija zaradi odločitve grškega sodišča grozi z razveljavitvijo sporazuma o beguncih

Ja super. Sedaj jih bodo lahko poslali v Savdsko Arabijo.
Glock
# 27.01.2017 ob 21:18
Yey kako bi jih Trump odrezal. V 5 minutah!!!!!!
Gepard007
# 27.01.2017 ob 20:53
Turčija lahko spusti "begunce" če Grčiji vrne polovico Cipra pa da jih vidmo zdaj!!
moj komentar
# 27.01.2017 ob 20:42
Grčija naj sedaj lepo zapre meje in vse migrante, ki pridejo z morja, z ladjami vrača nazaj na turško obalo.
Balkan bo za te ljudi kmalu postal nevaren. Potrpljenje balkancev je že na tanki nitki.
samogledam
# 28.01.2017 ob 10:14
Ce Ameriski predsednik lahko ukaze postavitev zidu na mejo z Mehiko, bi to lahko ze leta 2015 naredila EU na tromeji Grcija Turcija Bolgarija Turcija. Potem bi ne potrebovali tehnicnih ograj v clanicah EU.
sv
# 28.01.2017 ob 07:12
Kje je zdaj EU? Naj razveljavijo sporazum. EU pa svoje sile na meje.
Nikolaj
# 27.01.2017 ob 23:24
Turčija bo dočakala usodo Mehike.
Sturm88
# 27.01.2017 ob 22:37
@jarovit
Takojšnja prekinitev pomoči "upornikom".
Takojšnje sodelovanje s sirskimi oblastmi v boju proti IS.
Vračanje beguncev nazaj na osvobojena območja brez izjeme.


Se strinjam. To je bistveno pri mednarodnem reševanju bodoče begunske/ekonomsko imigrantske krize.
Strinjam se tudi z našim novim zakonom. Če bo migrantov preveč je daleč najbolje da se zapre meja. Še boljše bi pa bilo, da bi "enak" zakon sprejele še balkanske države (z Grčijo vred), potem naj se pa turški politiki kar repenčijo.
moj komentar
# 27.01.2017 ob 20:55
@Komisar
# 27.01.2017 ob 18:14
Kaj predlagaš, intervencijo v Sirijo in vzpostavitev varnih con?


Zanimivo, da si kopiral izjavo Trumpa.
Rusi in sirska oblast so glede "ameriških varnih con" že izrekli en glasen "njet".
ZDA so v Siriji nezaželene. Tudi trmasti Trump ne more več preprečiti obamovega poraza.
Vso ozemlja, ki ga osvobodi regularna sirska vojska, je razglašeno kot varna cona.
de_maistre
# 27.01.2017 ob 18:19
betko007

Kako bi jih ti ''odrezall''? Njihovo obnašanje do Evrope je vsekakor nasilniško, a po drugi strani si sosedov žal ne mroemo izbirati! Grke razumem (večstoletna okupacija, etnično čiščenje itn), a sprašujem se, ali je zareadi starih grehov vredno ogrožati tzudi to državo ki jo trenutno imajo, pa čeprav ne ustreza idealom v slogu ''Megali Idea" (grška različica Velike Srbije), obenem pa tudi celo Evropo?
Nikec3
# 27.01.2017 ob 18:06
Evo, to sem pisal pred dnevi pod novico o tem, kaj lahko naredi Erdogan:

Najprej naj Grčija Turčiji izroči 2 miljona migrantov, ki so nazakonito vstopili v Evropo iz Turčije.

Problem je v tem, da lahko Erdo naredi tudi obratno. Spusti 3 milijone beguncev iz Turčije v Grčijo.
SrMaček
# 27.01.2017 ob 17:58
Tole sploh ni nedolžna stvar...pa ne mislim na begunce, pač pa na konflikt med zgodovinskima sovražnicama.

Poznam ogromno Grkov in ko se pogovarjam v mlajšo generacijo, ki je še vedno vojaško obvezna, mi vsi zatrjujejo, kako ponosno in zavzeto služijo vojaški rok in se zavedajo, da bodo v prihodnosti sodelovali v vojni z Turčijo.

Prav tako vsi Grki verjamejo v Atoške prerokbe, da bo Konstantinopel kmalu Grški.

Tole je lahko triger.
Gyorgy
# 27.01.2017 ob 17:52
Naj se s Srbijo zmenijo, kdo bo regionalna humanitarna velesila.
Kazalo