Bospor, ki deli Carigrad na dva dela, je četrta najprometnejša plovna pot na svetu. Foto: Reuters
Bospor, ki deli Carigrad na dva dela, je četrta najprometnejša plovna pot na svetu. Foto: Reuters

"Mega" predor pod bosporsko ožino naj bi bil dolg 6,5 kilometrov, povezoval pa bo evropski in azijski del Carigrada. Projekt je predstavil turški premier Ahmet Davutoglu in povedal, da bo to prvi predor na svetu, ki bo imel tri ravni, ena bo namenjena železnici, dve pa cestnemu prometu. Železnica bo potekala med dvema hitrima cestama, vse tri linije pa bodo navezane na obstoječe, ki vodijo proti središču mesta. Tako naj bi se občutno skrajšal čas potovanja proti središču Carigrada, zmanjšala pa se bo tudi gneča na cestah.

Celotna investicija bo vredna 3,5 milijarde dolarjev, kot je sporočil turški minister za promet Lufti Elvan, pa Turčija za projekt ne bo namenila niti centa, saj naj bi graditelj predora pokril vse stroške gradnje, ki naj bi se mu kasneje poplačali iz naslova cestnine za predor. Predor naj bi bil zgrajen do leta 2020.

Drzni načrti turškega predsednika
Poleg omenjenega predora ima turški predsednik Recep Tayyip Erdogan tudi druge drzne infrastrukturne načrte. Načrtuje namreč tudi gradnjo kanala skozi Carigrad, ki bi ladjam omogočal plovbo iz Marmarskega morja v Črno morje mimo Bosporja, gradnjo novega mostu čez Bospor in tretje carigrajsko letališče. Nekateri so zaradi vseh teh načrtov do predsednika zelo kritični, saj naj bi imeli načrti negativne učinke na okolje.

Bospor, ki deli Carigrad s 16 milijoni prebivalci na dva dela, je četrta najprometnejša plovna pot na svetu in skupaj z morsko ožino Dardanele povezuje Črno morje s Sredozemskim.