Svet
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 1.6 od 37 glasov Ocenite to novico!
Ukrajinci shode ob Banderovem rojstnem dnevu prirejajo od leta 2006. Foto: EPA
Bandera v Ukrajini velja za narodnega junaka. Foto: EPA
Banderov grob na pokopališču Waldfriedhof v Münchnu. Foto: EPA

Dodaj v

V Ukrajini shodi podpore ob rojstnem dnevu nacionalista Bandere

Bandera velja za narodnega junaka
2. januar 2018 ob 21:15
Kijev - MMC RTV SLO

Okoli 6.500 ljudi po vsej Ukrajini se je udeležilo shodov ob 109. rojstnem dnevu Stepana Bandere, ukrajinskega nacionalističnega voditelja in sodelavca nacistov, ki v Ukrajini velja za junaka.

Po državi je tako potekalo skupno 57 dogodkov v počastitev spomina na Bandero. Največji, v prestolnici Kijev, je pritegnil tisoč podpornikov, ki so čez središče mesta marširali z baklami, ob tem pa skandirali slogane kot "Bandera bo prišel in naredil red", "Ukrajina pred vsem" in "Slava Ukrajini, smrt sovražnikom". Shod je varovalo 1.200 policistov in 730 vojakov, navaja RT.

Podobne dogodke so organizirali tudi v drugih ukrajinskih mestih, od Lvova in Odese pa vse do mesteca Makejevka na vzhodu države, ki leži le nekaj kilometrov od markacijske meje med ukrajinskimi silami ter uporniškimi proruskimi silami samooklicanih republik Doneck in Lugansk. Shode v čast Banderi organizira desničarska stranka Svoboda vse od leta 2006.

So pa bili letošnji shodi precej manjši od podobnih shodov oktobra lani, ko so ukrajinski nacionalisti s shodi zaznamovali dan ukrajinske uporniške vojske (UPA), paravojaškega krila Banderove politične organizacije. Takrat je bil shod v Kijevu desetkrat večji od ponedeljkovega.

Problematična naveza z nacisti
1. januarja leta 1909 rojeni Bandera je bil vplivni vodja Organizacije ukrajinskih nacionalistov (UPA), ki se je bojevala proti Poljski in Sovjetski zvezi za neodvisno ukrajinsko državo - sprva prek propagande in protipoljskih sabotaž, sčasoma pa je UPA začel uporabljati vse nasilnejše prijeme.

Pred nemško invazijo na Sovjetsko zvezo se je UPA povezal z nacisti v upanju, da jim bodo pomagali pri njihovih prizadevanjih po ukrajinski državi. A šele pozneje so izvedeli, da je imel Berlin drugačne načrte tako za tamkajšnje ozemlje kot za tamkajšnje prebivalstvo. Bandera je delal kot nemški obveščevalni agent in je pomagal novačiti ukrajinske nacionaliste za pomožne nacistične enote.

Zapor in več poskusov atentata
Ko UPA nemškemu režimu ni več koristil, je sledil pregon njenih voditeljev. Bandero so aretirali leta 1941, po treh letih v zaporu pa so ga Nemci izpustili, saj so upali, da jim bo pomagal pridobiti tamkajšnje prebivalstvo na njihovo stran v boju proti sovjetskim silam. UPO so pozneje podprle tudi zahodne obveščevalne službe, ironično, iz istega razloga kot nacisti - da bi spodkopali sovjetski nadzor v Ukrajini.

A moč ukrajinskih nacionalistov je zaradi internih konfliktov splahnela, z njo pa tudi Banderova moč in vpliv. V 50. letih se je zato z družino preselil v München, a je bil zaradi svoje preteklosti tarča več poskusov atentata, dokler ga ni leta 1959 s cianidom ubil agent KGB-ja.

Danes v Ukrajini, kjer nacionalizem znova narašča, Bandera velja za narodnega junaka, podporniki pa bolj problematičnim delom njegovega življenja ne posvečajo pretirane pozornosti, češ da ni imel nobenega vpliva na nasilje, ki ga je izvajalo militantno krilo UPE. To vključuje tudi množične poboje Poljakov in Židov med drugo svetovno vojno ter povojne teroristične napade na ukrajinske Ruse.

K. S.
Prijavi napako
Komentarji
SamoRes
# 02.01.2018 ob 21:23
Eu naj že prepove poveličevanje domobrancev, banderovcev, ustašev, tako ne gre več naprej.
komsomolec
# 02.01.2018 ob 21:21
Ufff , totalna sramota in mednarodni škandal. Poljaki so ogorčeni bolj kot Rusi. Ni dobro tole.
komsomolec
# 02.01.2018 ob 21:27
Bandera velja za narodnega junaka

kot pavelič na hrvaškem in naši domobančki, ista figa, vsi so za nacistične okupatorje morili lasten narod,ki je hotel svobodo in mir. Take "heroje" danes slavi ljudska Evropa. Vse je dobro, glavno da proti levici in pravicam delavstva in v službi kapitala. Skrajna desnica je poslednji branik kapitalistišnega izkoriščanja, zato jih imajo kot stekle pse, da jih spustijo nad ljudstvo,ki hoče pravičnost in svobodo.
TIGR
# 02.01.2018 ob 21:27
Demokracija v farsi od države imenovani Ukrajina kar cveti zadnje čase...
granadir
# 02.01.2018 ob 21:43
"Rusija je sebe in okoliške države pahnila v tako bedo, da cvetijo samo še skrajna desničarska gibanja. "..... Jp... Tile Rusi so od samega hudiča... Države pahnejo v bedo, razbijajo EU z brexitom in brez njega, volijo predsednika USrA, pregazijo ISIS itd. itd...... In vse to s svojimi predpotopnimi lesenimi računalniki... Kaj bi bilo, šele, če bi imeli prave...
Korošec
# 02.01.2018 ob 21:42
Ukinit EU sredstva, za tako igračkanje gre naš denar?
SF-SN
# 02.01.2018 ob 21:30
In ravno te podporniki Bandere so bili v prvih vrstah Majdana
granadir
# 02.01.2018 ob 21:27
"So pa bili letošnji shodi precej manjši od podobnih shodov oktobra lani,".... To je bilo za pričakovat.. Večini je počasi le splezalo iz zadnjice v glavo ... Če se ne bo posililo kmalu nekih novih spopadov proti Dobasu, trenutna skorumpirana in polfašistična oblast ne bo več dolgo... Jih bodo sami Ukrajinci hotro povišali na bandere..hehehe...
mornar1310
# 02.01.2018 ob 21:53
Ta oseba mi delujo kot Pavelič in Nedič. Lahko bi tudi Rupnika prištel zraven.
TIGR
# 02.01.2018 ob 21:30
A morda kdo ve, kdaj bo Paco z ekipo spet nastopal pred rusko ambasado v Ljubljani? :-))
CT
# 02.01.2018 ob 21:36

TIGR je napisal(-a)

A morda kdo ve, kdaj bo Paco z ekipo spet nastopal pred rusko ambasado v Ljubljani? :-))

Za Ljubljano bo težka, ker trenutno pomaga dol v Iranu ...
moj komentar
# 02.01.2018 ob 22:36
Sredi Evrope se vršijo neonacistični mitingi v spomin nacističnemu zločincu, ki je klal žide, Ruse in Poljake. In EU takšno državo podpira in jo celo oborožuje.
Narobe svet.
J@st
# 02.01.2018 ob 22:14
Slovenc120
# 02.01.2018 ob 21:59
Prijavi neprimerno vsebino
Bandera simbol slovanskega upora proti ruskemu imperializmu!!!! Slava Ukrajini!!!!
Tvoji junaki so pobijali tudi poljakov in judov, skupaj z majhnimi otroci.

el CARTEL
# 02.01.2018 ob 22:03
UPO so pozneje podprle tudi zahodne obveščevalne službe, ironično, iz istega razloga kot nacisti

kako lepo se zgodovina ponavlja.
najprej bandero podprejo nacisti, nato ga podprejo zahodne obveščevalne službe... danes pa ukrajinske ultra-nacije podprejo zahodne države.

čakamo samo še masovno grobnico nacijev, stalingrad 2.0
CT
# 02.01.2018 ob 21:59
Slika 9/17. Je to:
a) Ole Einar Bjørndalen
b) naš mavrični oboževalec Vlada ali
c) Tom Hanks?

Nagrajenec bo za pravilni odgovor prejel dvodnevno potovanje po Bandera Cityju, domači, pristni Nuland sendvič ter bivanje v hotelu Porošenko.
granadir
# 02.01.2018 ob 22:04
"Bandera simbol slovanskega upora proti ruskemu imperializmu!!!! Slava Ukrajini!!!!"..... hahahaha... Ko sem pomislil pri tistemi, ki beži mimo, da se ne da bolj plitvoumno, pa preberem tole.... Saj pravim... Bo pa zdravje.. Pač... No brain, no tumor...
J@st
# 02.01.2018 ob 22:56
Mimobeznik
# 02.01.2018 ob 22:52
Prijavi neprimerno vsebino
Rusi naj se raje s svojim neonacizmom ukvarjajo
----------------------
Rusi nimajo neonacistov na oblasti in državniki ne častijo nacističnih prestopnikov, kot junakov.
J@st
# 02.01.2018 ob 22:27
Zločini banderovcev.

LINK
granadir
# 02.01.2018 ob 22:14
hehe - Mimobežmik.. Pa zakaj mi limaš podatke, ki jih vem na pamet.. Pa ne, da bi rad napisal, da je praktično ves napredek teh držav, rezultat kreditizma in zadolževanja.... Pa lepo pozdravljen do naslednjega poka balončkov, ki bo kaj kmalu, in ker vse skupaj s temo nima nič skupnega....
el CARTEL
# 02.01.2018 ob 22:28
biberkopf @ ne haluciniraj.

ta propaganda z "gladomorom" je podobno, kot če bi kapitalizmu pripisoval vse žrtve lakote v afriki.

dejstvo je, da je komunizem pač bil ideološko nasprotje tako zahodnjaškeg aimperializma kot tudi nacizma.
moj komentar
# 02.01.2018 ob 23:25
Slovenc120
Ruski imperialistični plačanci že jokajo zakaj se jim ne pridruži civilno prebivalstvo Donetska.

Donjeck je rusko mesto v velikosti Ljubljane, ki se nahaja v donješki republiki pod oblastjo ukrajinskih Rusov.
Daj se raje malo izobrazi in poduči o pojmih, če želiš da te kdo sploh jemlje resno.
moj komentar
# 02.01.2018 ob 22:58
Tega Šuheviča imajo v Ukrajini za heroja, ker je kot nemški pripadnik SS-a pobil ogromno ruskih civilistov in izvršil grozne zločine v okolici Stalingrada.
Kar poglejte si koga podpirajo naši internet rusofobi.
J@st
# 02.01.2018 ob 22:44
Lahko bi napisali tudi kaj o Shuhevichu, ki je zagrešil veliko zločinov, je bil goupstšurmfûrer SS
bataljona Nahtigal, in je tudi ukrajinskij junak, priznan s strani ukrajinske vlade.

LINK

Šuhevič na slike z desne.
moj komentar
# 02.01.2018 ob 22:39
Ukrajina - evropska pralnica možganov in farma za vzgojo bodoče topovske hrane v pritiskih na Rusijo.
moj komentar
# 02.01.2018 ob 22:34
Banderizem in ustaštvo sta kot brata dvojčka.
granadir
# 02.01.2018 ob 21:54
Jp... In jaz po navadi samo pogledam pri teh državah višino javnega dolga in vse postane tako jasno in enostavno... Ali morda imamo države za 50 let...Morda pa res.. Pač potrošna roba v veliki shemi neoliberalne NWO.... No ja... Glede na trende, pa morda tudi ne..hehehe.. Le kdo bi vedel...
komsomolec
# 02.01.2018 ob 21:38
Bandera velja za narodnega svinjaka :-)
J@st
# 02.01.2018 ob 23:22
guverner
# 02.01.2018 ob 23:07
Prijavi neprimerno vsebino
Stjepana Bandero, ukrajinskega ultranacionalista, so nacisti zaprli leta 1941 in ga izpustili šele septembra 1944. Večino medvojnega časa je torej preživel v nemškem zaporu!?

Še vedno ne potegne? :)
----------------------
Še pred zaporom pobil veliko ljudi.
Tudi 1936 leta, kot poljski državljan je dobil doživljensko ječo v poljskem zaporu za teroristično dejavnost
Ampak je bil osvobojen leta 1939 z napadom fašistov na Poljsko.

Zdaj potegne?
moj komentar
# 02.01.2018 ob 22:55
Mimobeznik

Slabo trolaš.
Novica je iz Ukrajine, ti pa spet kažeš svojo patetiko in poizkušaš speljati temo drugam.
Ne bo šlo.
el CARTEL
# 02.01.2018 ob 22:05
biberkopf
# 02.01.2018 ob 21:28
Prijavi neprimerno vsebino
Vevropi ne bi smelo biti prostora za čaščenje bele garde,ustašev,četnikov,banderovcev in pa tudi skrajnih levičarskih morilcev kot so bili partijski morilci in podobni.


v klasični hrvaški taktiki si poskušal izenačiti vse,d a bi vse zrelativiziral.

bela garda je podpirala naciste a niso niti približno genocidni in krvavi kot ustaši.
enako velja za četnike.

kar se komunistov tiče, pa so bili na tvojo žalost na povsem drugi strani.
moj komentar
# 02.01.2018 ob 23:31
Na koncu se bo našel celo kakšen rusofobni trol, ki bo izjavil, da sta bila Šuhevič in Bandera Rusa.
V teh podalpskih butalah je vse mogoče.
J@st
# 02.01.2018 ob 23:32
Zakaj že poljaki protestirajo proti priznanja Bandere junakom, če ni naredil nič slabega in je bil le navadni nemški ujetnik.
moj komentar
# 02.01.2018 ob 23:28
guverner

Pozanimaj se o kompletni dejavnosti tega zločinca, mogoče ti potem potegne.
Če ne pa vprašaj izraelce (Žide) in Poljake. oni so si ga najbolj zapomnili. Pa ne v pozitivni luči.
el CARTEL
# 02.01.2018 ob 22:30
biberkopf @ kot drugo pa o srbih nihče ne halucinira, razen tebe tu.

klasično hrvaško - tema o ukrajini in banderi, hrvati vidijo srbe :D
Koroškinženir
# 02.01.2018 ob 22:28
hmmm a zaj pa ni mednarodnih ekonomskih sankcij?
za dlr korejo, venezuelo, libijo, iran pa rusijo pa so ane ;)
Kekec99
# 02.01.2018 ob 21:54
@guverner
Do leta 41 pa je sadil rožice?
komsomolec
# 02.01.2018 ob 21:29
Jah, zgleda, da ni preveč masovno tole, so jih Rusi ,ko so neonaciji napadli Donbas, veliko poslali v večna lovišča.
biberkopf
# 02.01.2018 ob 21:28
Vevropi ne bi smelo biti prostora za čaščenje bele garde,ustašev,četnikov,banderovcev in pa tudi skrajnih levičarskih morilcev kot so bili partijski morilci in podobni.
Ramus
# 03.01.2018 ob 00:18
"Bandera v Ukrajini velja za narodnega junaka"

Dobro poglejte sliko! Mar ne vidite kakšen oči ima Bandera na sliki? Svetlo modre - arijske! Mar vam ni jasno, da se ponovno vrača na sceno rasizem. Mar ne vidite da so na delu evgeniki. Evgenika je nekaj najbolj strašnega kar je izšlo iz socialnega darvinizma in kar si je izmislil človek. In ponovno vstaja od mrtvih,.... imate svetle modre oči?
moj komentar
# 02.01.2018 ob 23:02
Rusi naj se raje s svojim neonacizmom ukvarjajo

Ne, ukvarjali se bomo z ukrajinskim, ki je krivec za mrtve v Donbasu in ki po Ukrajini še danes terorizira žide in pripadnike drugih narodov.
Ukrajinski neonacizem hujska k vojni z Rusijo in je uporabljen kot orodje EU za sankcije proti Rusiji.
Podlo, da bolj podlo ne more biti....
Klankon
# 02.01.2018 ob 23:01
A zdaj pa je že nacionalist, ta je bil nacist ne nacionalist.
mataj-finance
# 02.01.2018 ob 22:19
100% v duhu sprave.
RESNICA
# 03.01.2018 ob 10:24
Pozabili ste napisati "skrajno desna" stranka z neonacisticnimi in ksenofobnimi nagnenji...

Nekako, v primerjavi z AfD v Nemciji, bi lako zapisali celo ULTRA SKRAJNA, oziroma EKSTREMISTICNA!!!

Zanimivo, kako so "ocala" nekaterih ocitno v nekaterih primirih povsem umazana..
J@st
# 03.01.2018 ob 01:48
Pac-Man
# 03.01.2018 ob 01:24
Sem že pisala da imam prijatelje v Donecku in Gorlovki. Ruskih vojakov na Donbasu ni.
Tudi pri izmenjavi ujetnikov ni bilo nobenih ruskih vojakov, s katerimi se je hvalil Porošenko
So izmenjali ukrajinskih državljan, na ukrajinskih državljan, tako da ne laži in ne širi svojo zastarelo propagando.
moj komentar
# 03.01.2018 ob 01:04
Pac-Man
Čista okupacija.

Republika Krim je izvedla referendum in vam banderistom pomahala v slovo.
Kje si pa videl, da se bo Rus priklanjal neonacistom in častilcem hitlerjevstva.
Si pa res optimist....
kreden2
# 03.01.2018 ob 00:54
guverner
03.01.2018 ob 00:48

Res je, angleži in francozi so dali pa pisno dovoljenje Hitlerju, da lahko zasede češke sudete. Ne da bi Čehi vedeli.
Ramus
# 03.01.2018 ob 00:39
"Zakaj je bilo potem potrebno začet vojno, ko je Ukrajina želela v EU?"

Laž,... Ukrajina se je po po pomoč obrnila k Rusiji

https://www.reuters.com/article/us-ukraine/russian-bailout-wins-ukraine-economic-respite-but-deepens-political-rift-idUSBRE9BF11U20131217

http://www.bbc.com/news/world-europe-25162563

https://www.nytimes.com/2014/06/28/world
/europe/ukraine-signs-trade-agreement-with-european-union.html
J@st
# 03.01.2018 ob 00:30
Mimobeznik
# 03.01.2018 ob 00:20
Prijavi neprimerno vsebino
Lani je EU ukinila vizume vsem državljanom Ukrajine, kar lahko Rusi le sanjajo in proces integracije v civilizirano družbo se je začel.
-----------------------
In zdaj pojejo in prosjačijo v Kopru in Portorozhu in spijo na klopcah. Res je velik dosežek.
Ramus
# 03.01.2018 ob 00:27
"V Ukrajini shodi podpore ob rojstnem dnevu nacionalista Bandere"

Demokracija ni pravica nacistov da marširajo,... demokracija je pravica družbe, da naciste zatre!
kreden2
# 03.01.2018 ob 00:25
Mah, klasična zgodba malih in velikih narodov, ki so se v tistih usodnih dneh napačno odločili in stavili na napačnega - nemškega konja. Ali da bi končno prišli do neodvisne države, ali pa da bi se ponovno razširili na območja do katerih so mislili, da imajo pravico. Slovaki, Madžari, Hrvati, Romuni, Ukrajinci, Latvijci, Estonci, Litvanci, Ukrajinci, Bolgari. Vsi ti so se vdinajli Hitlerju, samo zato da bi končno nekaj kapnilo tudi njim. Tudi Natlačen je nacijem predlagal, da bi po vzoru NDH osnovali Neodvisno državo Slovenijo, pa si sta jo Hitler in Mussolint raje razdelila. Rupnik se je kasneje celo sam proglasil za prezidenta Ljubljanske pokrajine, pa so ga Nemci hitro poslali v kot. Zanimivo je, da so kasneje vse te slovanske kvislinške države, ki so se priključile nacistom, zahodnjaki podarili Rusom. Hrvati so sicer imeli srečo, da jih je Tito obvaroval pred Rusi. Če ne bi bilo Tita in partizanov, bi general Tolbukhin lovil ribe v Jadranskem morju, tako kot je do leta 1955 kampiral na Dunaju.
Kazalo