Svet

Poudarki

  • Vatikan zaskrbljen zaradi ugotovitev komisije
  • Vztrajajo, da niso nikakor ovirali preiskave
  • Cloynovo poročilo kritično do Svetega sedeža
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2,3 od 19 glasov Ocenite to novico!
Irska
V poročilu so zapisali, da naj bi Vatikan ščitil pedofilske duhovnike. Foto: EPA

Dodaj v

Vatikan priznal hude napake, a zanikal oviranje preiskave

Odziv na poročilo o zlorabi otrok na Irskem dolgo pričakovan
3. september 2011 ob 20:38
Vatikan - MMC RTV SLO/Reuters/STA

Vatikan je v odzivu na poročilo irske vlade o preiskavi zlorabljanja otrok priznal hude napake pri obravnavi spolnih zlorab, a zanikal trditve, da so ovirali preiskave.

Odziv Vatikana na uradno poročilo irske vlade o preiskavi zlorabe otrok v irski Katoliški cerkvi je bil dolgo pričakovan. V odzivu so izrazili globoko zaskrbljenost glede ugotovitev vladne preiskovalne komisije, ki se nanašajo na hude napake odgovornih v južnoirski škofiji Cloyne. Ob tem je Vatikan izrazil obžalovanje zaradi škandala in gnus zaradi spolnih zlorab, ki so se zgodile v omenjeni škofiji.

Ob tem Sveti sedež zavrača vsakršne obtožbe o oviranju preiskave glede spolnih zlorab in o primerih pedofilije v škofiji Cloyne, ob tem pa zagotavlja, da ni oviral ali se vmešaval v nobeno preiskavo glede spolnih zlorab.

Vatikan naj bi škofe odvračal od prijave pedofilskih duhovnikov
Posebna preiskovalna komisija, ki je po naročilu irske vlade opravila preiskavo o dogajanju v škofiji Cloyne, je sredi julija objavila poročilo, ki je ugotovilo, da je Vatikan irske škofe skrivoma odvračal od tega, da bi pedofilske duhovnike prijavili policiji, dveletna preiskava pa je pokazala tudi, da je Vatikan med letoma 1996 in 2009 spodbujal tamkajšnje škofe, naj ne spoštujejo novih pravil o zaščiti otrok, ki jih je leta 1996 sprejela irska Cerkev.

T. i. Cloynovo poročilo, ki obsega več kot 400 strani, je bilo zelo kritično tudi do nekdanjega škofa v Cloynu Johna Mageeja in njegovega ravnanja v preiskavah o spolnih zlorabah. Magee, ki je bil tudi osebni tajnik treh papežev - Pavla VI., Janeza Pavla I. in Janeza Pavla II. - je marca lani odstopil.

Poročilo je močno odmevalo na Irskem. Premier Enda Kenny je vlogo Katoliške cerkve v spolnih zlorabah otrok s strani duhovščine označil kot popolnoma sramotno, v govoru v parlamentu julija letos je Katoliško cerkev obtožil, da postavlja svoj ugled pred žrtve zlorab, uradni Dublin pa je zaradi poročila celo poklical na pogovore veleposlanika Vatikana.

"Skupaj sledimo cilju zaščite otrok"
Kardinal Sean Brady, ki je na čelu irske Katoliške cerkve, je dejal, da čas, ki si ga je Vatikan vzel za odgovor na Cloynovo poročilo, in temeljitost odgovora, kažeta na to, da je Sveti sedež vse obtožbe vzel zelo resno. "Verjamem, da bo poročilo pripomoglo k lajšanju bolečin tistim, ki so bili prizadeti, in da bomo odslej skupaj sledili cilju zaščite otrok," je povedal Brady.

B. T.
Prijavi napako
Komentarji
hud
# 04.09.2011 ob 21:34
KLIPAN
Sicer pa kaj naj si človek misli o odraslih kao razgledanih ljudeh, ki verjamejo v:

Oni ne verjamejo. Oni to samo uporabljajo in zlorabljajo. Izmišljotine s katerimi lupijo in zlorabljajo uboge naivne, zavedene in nekatere slaboumne osebe. Nekoč z nasiljem, sedaj s prevarami, lažmi,podtikanji in korupcijo vseh ki kaj pomenijo v politiki, gospodarstvu, kulturi ......
ateistek
# 04.09.2011 ob 16:53
@alan:

Človek je lahko dober tudi brez religije. Kdor pa je dober le zaradi nje, pa pomeni, da ni iskren v tem ampak svojo dobroto pogojuje.

Cerkev izkorišča dobre ljudi zaradi svoje promocije, saj njen namen ni biti dober ampak se ohraniti za vsako ceno. Marsikaj dobrega so ljudje že pogruntali vendar biti dober ni garant, se se boš dejansko tudi ohranil. In to cerkev zelo dobro ve. Način kako se ohraniti pa je samo ta, da poskrbiš, da bo nova generacija deležna tvoje verske indoktrinacija, kar ti prinese nove verniki in da poskrbiš za čim več premoženja, saj je premoženje nek garant za samoohranitev.

Zato se boš moral naučiti pravilno pojmovati cerkev in nanjo gledati preko tega saoohranitvenega nagona, ne pa po tem kaj je dobrega v njej. Slednje v resnici sploh ni pomembno, saj je vedno podrejeno prvi logiki.
Whisperer
# 04.09.2011 ob 15:44
Priporočam poletno branje : Božji odred !
irski pisatelj rojen 1951 ; Paddy Doyle
alah
# 04.09.2011 ob 15:34
AndrejP: se načeloma strinjam s tvojimi besedami.

----

sploh ne vem, zakaj se ljudje počutijo ogoržene, ko RKC odgovarja za svoje zločine..

Jaz ne branim nobenega zločina. Poskušam pa braniti Cerkev zato, ker se v javnosti govori samo še o njenih napakah. Niti ni napačno, da se o tem govori. Napačno pa je, da se prek radikalnih nasprotnikov Cerkve začne oblikovati mnenje, da je Cerkev zrela za ukinitev, čeprav v hipu spregledajo na množice dobrih duhovnikov in vernikov, ki so del te iste skupnosti in jih nihče niti ne opazi.
ateistek
# 04.09.2011 ob 14:49
@Whale:

----------------------
Pišeš o nekih dokumentih, ki jih še prebral nisi.
---------------------

Ne ti meni govorit kaj sem prebral in kaj ne. Si jih ti prebral? Dejstvo je, da gre za navadno prikrivanje zločina, pa če obrneš (in stem ščitiš cekkvene pedofile) kakor ti paše.
Dejstva ostajajo, da je RKC s temi dokumenti skušala prikriti vse večji plaz očitkov o spolnih zlorabah in jih ni izdala zato, da bi duhovščini oznanjala kako raste solata.

----------------------------
Če žrtve niso hotele iti s primeri v javnost, oziroma so jih po vaše, hotele prikriti, je papež naročil, da naj tudi cerkvena hierarhija ne obeša primerov na veliki zvon. Zakaj ne obsodiš staršev, ker so "prikrivali" zlorabo svojih otrok z neprijavo storilcev?
----------------------------

In kako naj bi šle žrtve s primeri v javnost, ki je po večini katoliška? S tem so kvečjemu tvegale za še večje izobčenje. Zadeve so celo tako perverzne, da lastni starši, zaradi uspešne verske indoktrinacije, lastnim otrokom niso verjeli, da bi jih lahko župniki zlorabljali. Tisti starši, ki pa so otrokom verjeli, pa si zaradi stigmatizacije verskega okolja tega niso upali storiti. Vendar pa, ko je bilo teh primerov vse več in več, se je ustvarila neka kritična masa in končno se je nekaj zgodilo.

In zakaj ti raje ne obsodiš župnike namesto staršev? Kdo pa je tisti, ki je staršem tako močno opral glave, da še lastnim otrokom ne vejamejo, da so jih zlorabili?

-------------------------
Ja, v Sloveniji je še veliko norcev, ki častijo Tita, ki ne samo da je zavestno zakrival umore in vsakovrstne druge zločine in nečednosti, ampak jih je tudi zaukazal.
-------------------------

To je pa tipična reakcija še bolj tipičnega vernika. Če so naši sistematično posiljevali otroke, so "vaši" pobijali in so s tem še večji zločinci kot naši. Torej, mi smo manj krivi in s tem avtomatično boljši.

Kaj nekemu zlorabljenemu otroku s strani duhovščine pomaga, če je, po tvoje, Tito naročeval nečednosti? Kakšno zvezo ima eno z drugim, za vraga?
Ambroise
# 04.09.2011 ob 12:18
tapravi lahko pridigajo o družini, ja!
Hipokriti ogabni!!
el CARTEL
# 04.09.2011 ob 12:18
sploh ne vem, zakaj se ljudje počutijo ogoržene, ko RKC odgovarja za svoje zločine.. če ste člani RKC ne pomeni, da morate braniti RKC tudi ko delajo zločine (tako so razmišljali nekateri pošteni duhovniki, pa so sedaj sokrivci)..

torej obsoditi RKC, brez nekih tudi komunisti/ameriški predsedniki/a afriki/v šolah počnejo isto.. ker potem deluje, kot da opravičujete en zločin z drugim.. malo več moralnosti in malo manj uklanjanja avtoriteti (razmišljanja, bi se reklo)
Borg
# 04.09.2011 ob 11:28
@Whale
Še enkrat ti bom očital, da si hinavec. Poleg tega pa ti bom očital še, da si lažnjivec. In to pri drugi temi tukaj, ki si jo sam načel, ne da bi te kdo kaj vprašal: omenjaš NOB in partizane, potem pa mi pripišeš mnenje, ki ga nisem nikjer in nikoli izrekel: da je zame umor (celo otroka), ki ga zagreši partizan dopustno dejanje. To kar si izrekel je zavestna laž, ker tega ne veš in se tega tudi zavedaš. Kdor zavestno govori neresnice, je lažnjivec!

Da si pa še enkrat tudi hinavec pa trdim zato, ker poskušaš s trditvijo, da je nekdo drug tudi delal zločine, opravičiti zločine RKC. Če je sosedov Pepe morilec, to v ničemer ne zmanjša moje krivde, če bom nekoga ubil. Vlačenje sosedovega Pepeta v enačbo, je torej najmanj hinavščina!

Kar se pa tiče prijave posilstva otroka s strani klerika: tudi če otrok komu kaj pove, mu zelo radi ne verjamejo, na primer celo starši, da o drugih sploh ne govorim.

Kar je pa tukaj bolj pomembno: RKC že dolgo ve, da je določen duhovnik pedofil. Ni več potrebna tukaj kakršnakoli prijava, je vse jasno. RKC torej ve, ampak ga skriva, premešča - mu omogoča še nadaljnje lagodno življenje in posiljevanje. Lahko bi se potrudili vsaj toliko, da bi ga preselili v kakšne rovte, kjer ne bo imel več stika z mladino. Ampak neeeee. RKC zanimajo le govorice in duhovnika premestijo samo takrat, ko se te začnejo sukat okrog katerega od njih. Za RKC je pomembnole, da govorice potihnejo, ne pa to, da bi se posilstva nehala. Kaj šele, da bi bil tak posiljevalec kaznovan.
AndrejP
# 04.09.2011 ob 11:09
alah, opa, tukaj pa ne gre ravno za neuravnoteženost. Posilstva otrok s strani duhovnikov RKC so bila storjena tudi pri nas. RKC je preprosto bližje domu kot pa vojne v Afriki. Potem je tu še rahlo nerodno dejstvo, da se RKC trži kot moralna avtoriteta in sploh skrbnik vsega, kar je moralno. In za nameček si drznejo še spotikati ob konsenzualne spolne odnose istospolno usmerjenih, hkrati pa prikrivajo posilstva, ki jih zagrešijo njihovi člani.

Tako da jaz spoštujem tvoje obsojanje vsakega nasilnega dejanja, ampak v oboroženih spopadih je nasilje norma, pri duhovnikovem spolnem nasilju nad otroci in cerkvenem prikrivanju le-tega pa gre predvsem za hudo dvoličnost. Hutuji, naprimer, se niso nikoli razglašali za dušne pastirje in nikoli niso govorili ničesar o nastavljanju drugega lica.
alah
# 04.09.2011 ob 10:12
Vrabci na strehah že vedo, kako zelo travmatična izkušnja je posilstvo celo za odraslo osebo. Kako veliko bolj hudo mora biti potem šele za otroka.

Obsojam vsako nasilno dejanje in tudi prikrivanje teh dejanj.

A zanimivo, v vsaki afriški vojni, ki jih je najbrž nekaj na leto, posilijo na tisoče žensk, pa se pod člankom pojavijo trije komentarji. Nihče nikogar tako zagreto ne obsoja. Bodite malo uravnoteženi v svojih obsodbah. Pa ne govorim, da bodite tukaj manj zagreti, ampak tudi drugje bolj!
alah
# 04.09.2011 ob 10:07
Da, ta človek, ki bi moral bilt zaprt zaradi hudih kriminalnih dejanj,...
...hodi po svetu in se mu vsi klanjajo kot božanstvu ter mu iz lastnega žepa plačujejo promocijo...


Saj ne, da želim kogarkoli zagovarjati, ampak to isto marsikdo očita tudi predsedniku združenih držav, pa se mu tudi nič ne zgodi... Da ne govorim o slovenskih tajkunih...
alah
# 04.09.2011 ob 10:01
Pa takim pravljicam ne verjame niti moj mali, ki hodi v drugi razred.

Kaj naj si človek misli o odraslemu kao razgledanemu človeku kot si ti?

Religija ni pač neko new-age gibanje, ki se je pojavilo od včeraj od danes. Teologija se priznava kot znanost na univerzah, verovanja so del človeštva že od prazgodovine in pravzaprav se norčuješ iz treh četrtin svetovnega prebivalstva.

S tako "presvetljeno" miselnostjo žal ne boš prišel daleč, kajti prihodnost je v medsebojnem sožitju in spoštovanju.
Whale
# 04.09.2011 ob 08:51
Borg,
Da se ne boš razpočil. Otrok bi lahko obvestil starše ali varuhe, njihova dolžnost pa bi bila prijaviti te duhovnike. Če tega ne storijo, je tudi njim mogoče očitati, da prikrivajo hudodelstvo in zločinca.
Če je RKC edina organizacija, ki ščiti posiljevalce v svojih vrstah, je Zveza borcev za vrednote NOB edina organizacija, ki ščiti morilce v svojih vrstah. Samo zate je umor (tudi otroka), ki ga zagreši partizan, dopustno dejanje, saj partizani so bili seveda osvoboditelji, oni niso storili takega zaradi katerih bi jih obsojali, ali bognedaj kaznovali, posilstvo, ki ga zagreši duhovnik pa zločin. Saj tudi je zločin, ampak vseeno manjši od umora. In ti boš potem meni očital, da sem hinavec. Najprej pometi pred svojim pragom.

ateistek,
Pišeš o nekih dokumentih, ki jih še prebral nisi. Papež je zgolj zahteval, da se spoštuje volja žrtev in njihovih bližnjih. Če te niso hotele iti s primeri v javnost, oziroma so jih po vaše, hotele prikriti, je papež naročil, da naj tudi cerkvena hierarhija ne obeša primerov na veliki zvon. Zakaj ne obsodiš staršev, ker so "prikrivali" zlorabo svojih otrok z neprijavo storilcev?
Ja, v Sloveniji je še veliko norcev, ki častijo Tita, ki ne samo da je zavestno zakrival umore in vsakovrstne druge zločine in nečednosti, ampak jih je tudi zaukazal.

KLIPAN,
Ja res je, kaj naj si človek misli o odraslih ljudeh, ki verjamejo da se je 27.4.1941 začel "upor proti okupatorju", čeprav zgodovinski dokumenti to zanikajo in kaj naj si misli o državi, ki uradno praznuje dogodek, ki se ni zgodil. Pa da ga ne boš primerjal z verskimi prazniki, tu zagovorniki partizanstva sami pravijo, da ne gre za stvar verovanja, ampak za stvar dejstev, ki nimajo nič zveze z religijo.
kapljač
# 04.09.2011 ob 08:16
hahaha , če bi bila vest vezana na našo Vlado, bi uporabniki preplavili prostor za oddajo komentarjev. In sline bi se vlekle od pljuvanja do številk 20 in še več. . . Tako pa so bolj ali manj tiho kot riti in so vedno ko se razkrijejo podobne ali drugačne "nečistoče" cerkvene in desne politične opcije.
Človek dobi občutek, da so "plačani" samo za pljuvanje , samokritičnosti pa ti ne poznajo.
kapljač
# 04.09.2011 ob 08:10
In ta ista cerkev podpira referendum proti družinskem zakonu.

Če povsem odmislimo razloge svoje utemeljitve zakaj so proti..
Tolk zlorab "na enem kupu" se ne dogaja nikjer. Logično kdo pa je še razen duhovščine sposoben podobnega razvrata in zločinske perverznosti.
In cerkev prva sploh nima za govorit o pojmu "družina".
KLIPAN
# 04.09.2011 ob 07:33
Sicer pa kaj naj si človek misli o odraslih kao razgledanih ljudeh, ki verjamejo v:
- Marijino vnebovzetje
- brezmadežno spočetje
- vstajenje od mrtvih itd, itd.
Pa takim pravljicam ne verjame niti moj mali, ki hodi v drugi razred.
Kobilica-poet
# 04.09.2011 ob 07:27
[url="http://www.rtvslo.si/blog/kobilica-poet/krucifix/48305"]Krucifix

Papež ima toliko grehov,
da bo moral Jezus ponovno na križ![/url]
ateistek
# 04.09.2011 ob 04:11
--------------
Vatikan je v odzivu na poročilo irske vlade o preiskavi zlorabljanja otrok priznal hude napake pri obravnavi spolnih zlorab, a zanikal trditve, da so ovirali preiskave.
-------------

Kakšno neverjetno sprenevedanje. Najprej priznajo, nato pa priznanje prefinjeno zanikajo. Torej, v resnici jim še vedno ni žal. In še vedno ne bodo priznali, da je zdajšnji papež kar dvakrat izdal dokument oz. skrita navodila duhovščini (še dobro, da je nekdo stegnil jezik), da mora prikrivati spolne prestopke duhovnikov pred javnostjo. Leta 1962 in nato leta 2001, dokumanta pa se imenujeta De Delictis Gravioribus in Crimen Sollicitationis.

Da, ta človek, ki bi moral bilt zaprt zaradi hudih kriminalnih dejanj, kot je zavestno prikrivanje spolnih prestopnikov, hodi po svetu in se mu vsi klanjajo kot božanstvu ter mu iz lastnega žepa plačujejo promocijo cerkve in njega samega.

In da, svet je dejansko ponorel, razen, če ni bil od vedno nor.
Borg
# 04.09.2011 ob 03:41
In še to - za vse tiste ki vztrajno vlečete na dan razne učitelje in podobno.

RKC je edina organizacija, ki sistematično ščiti, skriva in prikriva posiljevalce v svojih vrstah, vsakovrstna druga kazniva dejanja in akterje. O tem se pogovarjamo tukaj, ne o posameznikih.
Borg
# 04.09.2011 ob 03:38
@Whale
Ja ti hinavec ti. Moram tako napisat. Tistega kar res mislim, ne RTV ne papir ne bi prenesla.

Vrabci na strehah že vedo, kako zelo travmatična izkušnja je posilstvo celo za odraslo osebo. Kako veliko bolj hudo mora biti potem šele za otroka. Oseba, ki naj bi bila steber zaupanja, institucija, ki naj bi bila steber zaupanja in varnosti, stori nekaj, kar je otroku nedoumljivo grozljivega. Dostikrat mu še lastni starši ne verjamejo, duhovnik ga dodatno ves čas prepričuje, da je umazan in mora zato molčati ... mu grozi. In otrok se res tudi sam počuti umazanega in niti ne ve zakaj. In otrok naj potem izpelje prijavo, ali kaj?! V okolju, kjer ti je zabiti primitivec sposoben prijaviti, da "on pa že ni tak, saj je dober gospodar"?

In potem temu ubogemu posiljenemu revežu obesiš krivdo na njegov hrbet?! Umazanija in pokvarjenost brez primere!
Skippy
# 04.09.2011 ob 00:23
Epilog po 20letih:
Si je našel neko bivšo učenko, ki je bila stara 15let in je sicer baje sedaj z njo poročen....


In v kateri razviti državi, razen v ZDA (tam je meja 16 let), je to problem? Ženska je spolno odrasla in ima vso pravico odločati o svojem telesu.
Franc Pijanc
# 04.09.2011 ob 00:04
Pa ne vem kje si sedaj našel partizane in domobrance.
Članek je o drugi vrsti zločincev ne o paartizanih.
Franc Pijanc
# 04.09.2011 ob 00:01
Whale aha prav maš, krivec za to da so v cerkvi pedofilski duhovniki so v bistu žrtve same, ker jih niso hotele prijavit policiji....bravo
Whale
# 03.09.2011 ob 23:52
Cerkev ne bi mogla prikriti nobenega takega primera, če ga žrtve same ne bi hotele prikriti. Če bi žrtve ali njihovi svojci vsak tak primer prijavile policiji, do česar imajo vso pravico, se Cerkvi s tem sploh ne bi bilo treba ukvarjati. Stvar je v tem, da nekatere žrtve nočejo vlačiti zadevo, posebej če ni tako huda, pred javnost, policijo, sodišča, medije itd., hkrati pa zaupajo primer drugemu kleriku, ker bodisi iščejo tolažbo ali pa poskusijo stvar urediti zunaj državnih institucij.
Vas, ki obtožujete cerkvene predstavnike, da prikrivajo pedofilijo, sprašujem, ali je dolžnost Cerkve, da naznani policiji primer pedofilije, če žrtev sama tega ne želi? Je to nemoralno prikrivanje hudodelstva ali pa hvalevredno izpolnjevanje želje žrtve in njenih bližnjih? In kaj bi bilo, če bi Cerkev dosledno vse take primere prijavljala policiji? Le to, da se žrtve ne bi skušale olajšati niti v Cerkvi, marveč bi to nosile v sebi. Mislite, da bi bilo to bolje za njih?
Tudi za rimsko Cerkev velja izrek, da ne more biti bolj papeška od papeža. Če žrtvi ali njenim staršem in bližnjim ni do tega, da bi policija in javnost izvedela za primer, je še toliko manj dolžnost Cerkve, da skrbi za to.
Poleg tega to ravnanje Cerkve ni v nasprotju z zakonom. Po zakonu je dolžnost prijavljati le tisto kaznivo dejanje za katero velja vsaj 15 letna zaporna kazen, ti primeri pedofilije pa ne sodijo v to kategorijo. Ali vi verjamete, da se v šolah, zavodih in državnih ustanovah dosledno prijavljajo oblastem vsa kazniva dejanja, ki se dogajajo znotraj njihovih zidov, da tam ni nobenega prikrivanja nečednosti?
Po drugi strani pa duhovnik-spovednik načeloma ne sme povedati nikomur, niti državi, grehov, ki mu jih je vernik povedal pri spovedi. Le če velja popolna zaupnost, ima spoved smisel.
Poleg tega bodejo v oči vaša kričeča dvojna merila. Ali je kdo izmed vas povzdignil glas proti tistim, ki so prikrivali in še prikrivajo partizanske zločine in storilce teh zločinov? Kateri partizanski zločinec je bil kdajkoli postavljen pred sodišče? Za povojne poboje desettisočev se ve, da so jih izvajale tudi slovenske enote.
Doslej sta le dva spreobrnjenca - Zdenko Zavadlav in Albert Svetina - priznala in obžalovala, da sta sodelovala v njih. Vsi ostali ne vedo nič, ali pa valijo krivdo na južne partizane, celo na zaveznike.
In si upam trditi, da tu pa gre za kaznivo dejanje prikrivanja kaznivega dejanja, saj gre za dejanja, za katera je predvideno vsaj 15 let zapora.
Cerkev se vsaj poskuša spoprijemati s tem problemom v svojih vrstah, kaj pa stori Zveza združenj borcev za vrednote (!) NOB? In kaj storijo državne institucije? Koliko preiskav je bilo opravljenih, ovadb vloženih, pravnomočnih sodb izdanih?
Ali je za vas spolna zloraba, ki jo zagreši duhovnik zločin, umor neoboroženega ujetnika, civilista in celo otroka, ki ga je zagrešil partizan, pa dopustno dejanje?
Zakaj vi, kritiki prikrivanja cerkvene pedofilije, ne napišete kakšnega bloga o prikrivanju partizanskih zločinov s strani Zveze borcev ob asistenci državnih organov? Če bi to storili, bi veliko pridobili na verodostojnosti, tako pa le zganjate ceneno propagando in razkrivate vašo dvojno moralo.
polarni123
# 03.09.2011 ob 23:48
Janez 123, čeprav nisem veren spoštujem kristjane, muslimane in v verovanju po mojem ni prav nič narobe. Sem pa odločno proti klerikalizmu, ki z vero nima nič in raznim verskim ekstremizmom. Skratka vera da, cerkev kot institucija, ki hoče vplivati in se tudi vpleta z referendumi v moje življenje odločno ne. .
janez123
# 03.09.2011 ob 23:41
@hud
No comment. Mal ste nestrpni!
@gernika
Drži. Sva res o tem debatirala in tvoje stališče ni bilo med najbolj radikalnimi. Torej si zaslužiš moje opravičilo!

Drugač vam pa povem, ne podpiram nobenih zločinov in mi je v naši ljubi državi težko biti kristajan. Kupe enega zmerjanja itd. V stari jugi (vsaj v 80tih) me ni zato nihče zmerjal, danes je to standard!
janez123
# 03.09.2011 ob 23:26
Če prav razmislim, pedofilije v slovenskih šolah ni, je ni niti v slovenskih domovih...zato, ker se o tem ne govori in še ni bil obsojen.

Če se pa že govori, pa nismo slišali in zato tega ni. Kriv je Vatikan!

Ne blebetat neki, kar je na googlu...

http://www.delo.si/clanek/3696
http://www.iskreni.net/clanki/vzgoja-in-starsevstvo/vzgoja/624-pedofilija-pedofili-spolna-zloraba.html
http://www.obala.net/obala/v-fiesi-zalezoval-deklice-in-jim-ponujal-masazo-53515/clanek
hud
# 03.09.2011 ob 23:23
janez123
Ni point v preganjanju pedofilov, ampak v preganjanju RKCja

Pa jasno. Zločinska organizacija skoraj 2000 let nekaznovano izvršuje zločine po vsem svetu. Ponekod je bil pod njenim poveljstvom izvršen tudi genocid. Genocid pa ne zastara nikoli.
Temu početju RKC je potrebno narediti konec.
gernika
# 03.09.2011 ob 23:19
janez 123 @

Ne obračaj moji besed, lepo prosim. Nikoli nisem rekla da bi prepovedala krst. Jaz si ne jemljem te pravice, da bi drugim odvzemala pravice, kako to nekateri počnete.

100 primerov pedofilije pa bi težko našli pred našim nosom, ker mislim da so celibat in frustracije ki izhajajo iz tega povezane izključno z določeno skupino ljudi. Drugače pa, velikokrat sem zasledila da so zaprli kakšnega pedofila in razne pedofilske mreže.
Da bi zaprli kakšnega duhovnika, pa ne. A ni to čudno?

Žalitev s hostami bom pa spregledala :)
hud
# 03.09.2011 ob 23:18
Dveletna preiskava pa je pokazala tudi, da je Vatikan med letoma 1996 in 2009 spodbujal tamkajšnje škofe, naj ne spoštujejo novih pravil o zaščiti otrok, ki jih je leta 1996 sprejela irska Cerkev.

1996 je bil papež Janez Pavel II. leta, leta 2009 Benedikt XVI. Slednji je prvega razglasil za svetnika. So pa res pravo božji namestniki na Zemlji.
Maksimalna pokvarjenost.
el CARTEL
# 03.09.2011 ob 23:18
janez123 @ temu kar ti počneš, se reče relativizacija.. nimam pojma zakaj v vaši skupnosti nihče ni prijavil pedofilskega učitelja, ki ima rad "punčke", a to težko opraviči sistematično zakrivanje pedofilije, premeščanje duhovnikov pedofilov v druge države ter dogovor o neprijavljanju pedofilov oblastem..

pa verjamem, da so duhovniki dobri (večina njih) in bi prijavili pedofile, če bi jim to vatikan dopustil.. veliko raje verjamem v to, kot pa da so vsi duhovniki, ki so vedeli za to, slabi.. a potem se poraja en ogromen problem, konformizem in uklanjanje avtoriteti v cerkvi (da si pripravljen tako zelo spoštovati načela cerkve, da celo zločina ne prijaviš..)
janez123
# 03.09.2011 ob 23:14
@gernika
Ponavljam: RKC pa verjamem, da bo morala počistiti tudi svojo nesnago, ker je tako edino prav!

Ves point je v tem, da bi vi itak prepovedali krst. Kolk se spomnim iz neke prejšnje debate. Ni point v preganjanju pedofilov, ampak v preganjanju RKCja. Če bi vam našel 100 primerov pedofilije pred vašim nosom, vas skrbi pedofilija rkcja na irskem. Bebasto!

Predlagal bi vam, da se enkrat poberete v te svoje hoste ;)))
el CARTEL
# 03.09.2011 ob 23:13
imam občutek, da je vatikanu veliko bolj žal za vplivom in izgubo ugleda, ki so jih pedofilski škandali povzročili vatikanu, kot pa za žrtvami..ker kot prvo vedno rečejo, da so sodelovali z oblastmi (zamolčijo pa, da so sodelovali šele POTEM ko so te afere prišle na plano in je policiji že začela s preiskavami - torej prijavili jih niso sami)..

"sredi julija objavila poročilo, ki je ugotovilo, da je Vatikan irske škofe skrivoma odvračal od tega, da bi pedofilske duhovnike prijavili policiji"
gernika
# 03.09.2011 ob 23:09
janez123 @

Izgovore za svoje in s prsti na druge? Mislim, da nekdo drug to počne tukaj :)
hud
# 03.09.2011 ob 23:09
Kako pokvarjeni so šele tisti kleriki ki postanejo kardinali ali papeži.
janez123
# 03.09.2011 ob 23:07
Od njenega 15 leta je bila veza javna.... fantje ne bit bebasti nimam cajta pisat romana in celotnih detajlov. Osnovno šolo smo končali s 15 leti, do takrat smo pa imeli opravka s tem pedofilom. Kl sreči likovni pouk, ker so bile ocene dobljene na podlagi spola itd.

Pa tudi, če bi bila res starejša: ŠE VEDNO IŠČETE IZGOVORE ZA SVOJE IN KAŽETE S PRTI NA DRUGE.
Dvoličnost in sramotno!
hud
# 03.09.2011 ob 23:06
Cloynovo poročilo, ki obsega več kot 400 strani, je bilo zelo kritično tudi do nekdanjega škofa v Cloynu Johna Mageeja in njegovega ravnanja v preiskavah o spolnih zlorabah. Magee, ki je bil tudi osebni tajnik treh papežev - Pavla VI., Janeza Pavla I. in Janeza Pavla II. - je marca lani odstopil.

V vatikanskem stilu. Bolj si pokvarjen višje prilezeš.
Ivo Lola
# 03.09.2011 ob 23:06
@janez123 in podobni,
vsak izgovor je dober, tudi če ga pes na repu prinese...
hud
# 03.09.2011 ob 23:04
janez123

KZ-1

173. člen

(1) Kdor spolno občuje ali stori kakšno drugo spolno dejanje z osebo drugega ali istega spola, ki še ni stara petnajst let, se kaznuje z zaporom od treh do osmih let.


Kot vidiš po dopolnjenem 15.letu starosti ni več kaznivo dejanje. Ućitelj ni naredil nič kaznivega.
janez123
# 03.09.2011 ob 23:02
Sicer si pa poglejte tako cenjen film MAškerada in ocenite kol star je tist fantek, ki ga je poseksal eden od udeležencev žura. Jaz bi rekel 11 let je imel...

Včasih je bilo to KUL.
janez123
# 03.09.2011 ob 23:00
ps: v moji osnovni šoli smo imeli učitelja, ki je učil likovno vzgojo in je bilo vsem jasno, da ima rad punčke.

Epilog po 20letih:
Si je našel neko bivšo učenko, ki je bila stara 15let in je sicer baje sedaj z njo poročen....

Nikomu ništa. Če mu je pasalo pač.

Kdo pravi, da ne poznamo primerov: TEH PRIMEROV IZ NAŠIH ŠOL PAČ NI NA SODIŠČIH, ker jih je desetletja ščitil sistem. in jih bolj ali manj še!!!
hud
# 03.09.2011 ob 23:00
janez123

Otroci so do napolnjenega 14.leta. Potem so mlajši mladoletniki. Pedofile pa itak večinoma zanimajo samo mlajši otroci. Deklica ali fant star 16 let je za pedofile to kar je meni babica od 76 let.
gernika
# 03.09.2011 ob 22:59
Če bi mene prepričevala naj grem oddat podpis združba ki prikriva take zločine, iz principa ne bi šla.
hud
# 03.09.2011 ob 22:56
V odzivu so izrazili globoko zaskrbljenost glede ugotovitev vladne preiskovalne komisije, ki se nanašajo na hude napake odgovornih v južnoirski škofiji Cloyne.

Hinavščina brez primere. Izražajo globoko zaskrbljenost.Pa kaj še. Zaskrbljeni so le, ker je veliko svinjarij prišlo na svetlo. Presenečeni pa vsekakor niso v Vatikanu, saj so bili o vsem zelo temeljito obveščeni.

Kardinal Sean Brady, ki je na čelu irske Katoliške cerkve, je dejalda bo poročilo pripomoglo k lajšanju bolečin tistim, ki so bili prizadeti, in da bomo odslej skupaj sledili cilju zaščite otrok,

Glede na silne akcije za zaščito otrok so primat prevzeli slovenski klerikalci na čelu s Primcem. Otroke bi najbolje zaščitili tako, da bi jim prepovedali prihajati v stik z RKC kleriki.
janez123
# 03.09.2011 ob 22:55
Tukej so vedno isti nestrpneži ki ne štekajo: PODPISOVANJE je namenjenu zaščiti OTROK in ne RKCja. In k tej zaščiti sodi tudi to da pedofilije ne podpiramo nikjer: niti v šoli, niti pri stricu...

Moti me to, da vas "liberalno" usmerjene pedofilija ni motila, dokler je bilo kul poseksat najstnico in kakega fantka. Prav je da družba napreduje in k temu sodi tudi pedofilija rkcja... Popolnoma spregledali ste pesmice, ki ste jih še pred kratkim prepevali Sweet 16!!!

Problem je širši in družba nosi soodgovornost!
oljka
# 03.09.2011 ob 22:27
V Sloveniji je bil človek zaščiten le če je sodeloval z udbo-če je sodeloval s cerkvijo so ga še prej potunkali.Vatikan pa ni ščitil nikogar
heureka
# 03.09.2011 ob 22:27
Vatikan je priznal hude napake šele po tem, ko so na Irskem
najdli precej skritih pokopališč ob domovih za sirote, kjer so
jih duhovniki posiljevali, jih pobivali in jih kar na cerkvenih
dvoriščih, travnikih ali na dvoriščih soritišnic zakopavali brez
označitve grobišč.
Mislim ,da je ze zaden cas ,da se najde kaksen nov Martin Luther,ki bo to ustanovo,ce ji sploh lahko damo tako ime, reformiral. Saj tisto z odpustki je bilo samo biznis,to je pa ze ogabno.
KLIPAN
# 03.09.2011 ob 22:26
Janša in Vatikan: vse zanikamo!
Franc Pijanc
# 03.09.2011 ob 22:19
Seveda da je vatikan šćitil pedofilske duhovnike, in še vedno jih. Itak so znani po tem, da težko priznajo napake.
komsomolec
# 03.09.2011 ob 22:17
Koliko otrok imajo duhovniki in nune v Sloveniji? Kdo skrbi zanje? Tudi ti otroci potrebujejo očeta in mamo! Kje je zdaj civilna iniciativa?
MIRNČAN
# 03.09.2011 ob 22:09
Prvo kot prvo je neumno posploševanje. Niso vsi duhovniki pedofili tko kt vsi romi ne kradejo. Vendar kadar je novica o cerkvi vedno naletim na to. Delajo napake tko kt jih delamo ostali. Me je pa kot katolika sram da si zatiskajo oči.
AnnoZero
# 03.09.2011 ob 22:02
Alah,

seveda, učitelji telovadbe, gotovo. Sam primera, ko bi šola sistematično ščitila pedofila, da bi ravnatelj premestil učitelja v drugo šolo, kjer bi ta naprej zlorabljal. In potem, ko bi se razvedelo še tam, spet na naslednjo šolo.

Takih primerov, alah, pa ni.

In čudi me, kako ne prepoznate enostavnega dejstva, da ne gre za samo dejstvo, da je kak duhovnik pedofil (kakor tudi kak učitelj, vzgojitelj...), temveč za dejanja cerkvenih oblasti, ki so to prikrivale in cirkulirale take duhovnike.

To je tukaj bistveno. IN vse pove o RKC,
mirela
# 03.09.2011 ob 22:00
sem za to, da se ta pedofilija enkrat za vselej razišče in se javno napiše, kdo je kdo...samo, jo je potrebno obsojati povsod in ne samo vRKC, ampak pogledati tudi drugam, v šole, vrtce, sosede, sorodnike....
in kaznovati kar se da najstrožje, tako kot umor, ker s tem se otroku, ki to doživi, ubije otrostvo, osebnost...
činčila
# 03.09.2011 ob 21:58
Psi lajajo, karavana gre dalje...

Vatikan cvili, posiljevanje gre dalje.
Hope
# 03.09.2011 ob 21:55
Psi lajajo, karavana gre dalje...
polarni123
# 03.09.2011 ob 21:43
No tisti, ki se v imenu cerkve borite za PRAVO DRUŽINO Z OČKOM IN MAMICO. Tu imate primer vzornikov v imenu katerih se borite. Res ne vem kdo se dela iz koga norca. Dvoličnost par exellance podobno kot pri nas civilna iniciativa.
AnnoZero
# 03.09.2011 ob 21:36
Kaj pišem že ves čas v teh debatah:

V poročilu so zapisali, da naj bi Vatikan ščitil pedofilske duhovnike.
AnnoZero
# 03.09.2011 ob 21:33
Dušebrižniki iz civilne iniciative,

dajte, hitite na upravne enote in še naprej podpisujte. Vodi vas kot skala trdna moralna avtoriteta - RKC.
gernika
# 03.09.2011 ob 21:28
Kardinal Sean Brady, ki je na čelu irske Katoliške cerkve, je dejal, da čas, ki si ga je Vatikan vzel za odgovor na Cloynovo poročilo, in temeljitost odgovora, kažeta na to, da je Sveti sedež vse obtožbe vzel zelo resno.

Ja, seveda so si vzeli čas! Za dobro prikritje vseh laži in za dobre izgovore je potrebno fajn stisnit možgančke :)
alah
# 03.09.2011 ob 21:26
Zagotovo vredno obsodbe.

Bi pa opozoril, da po občasnih odkritjih pedofilskih učiteljev telovadbe nihče ne poziva k kastraciji kar vse prosvete po vrsti in se ne zgraža nad pošiljanjem otrok v šolo.
Tovrstno posploševanje žali marsikaterega duhovnika, ki svoj poklic opravlja korektno in hvalevredno.
činčila
# 03.09.2011 ob 21:24
In takšni ljudje se grejo neko moralno avtoriteto in pridigajo tu nekaj proti homoseksualcem? Za bruhat!
janez123
# 03.09.2011 ob 21:21
No sej se premika na bolje ;)

Počas bomo morali začeti gledati še v šole, družine itd.

Če odmislim, da smo samo nekaj desetletij nazaj pedofilijo javno propagirali na TV, glasbenih besedilih itd. Kam ste pa mislili, da liberalizacija... MAl se spomnite slovenskih komadov iz konca 80tih in začetka 90tih o podiranju šestnajstletnic.... Filma MAškarada 71, kjer se propagira spolno občevanje s fantki...

RKC pa verjamem, da bo morala počistiti tudi svojo nesnago, ker je tako edino prav!
tupamaross
# 03.09.2011 ob 21:10
Vatikan je priznal hude napake šele po tem, ko so na Irskem
najdli precej skritih pokopališč ob domovih za sirote, kjer so
jih duhovniki posiljevali, jih pobivali in jih kar na cerkvenih
dvoriščih, travnikih ali na dvoriščih soritišnic zakopavali brez
označitve grobišč.

Da, otroci. Kar pohitite k mašam. Tam vas čakajo duhovniki,
ki jih je na te položaje postavil Vatikan.
ave1977
# 03.09.2011 ob 21:04
Jutri pa otroke kar lepo k maši peljat!
Kazalo