Svet
Slovenski aktivist Tomo Križnar je prepričan, da se bo še vrnil v Južni Sudan. Foto: BoBo
       "Imam to srečo, da sem med vami, tistih pol milijona ljudi tam pa ne"       
 Tomo Križnar
false
Tomo Križnar je prepričan, da se bo še vrnil v Južni Sudan. Foto: MMC RTV SLO/Tomo Križnar
Tomo Križnar
Tomo Križnar je iz Slovenije odšel 7. aprila in pristal v glavnem mestu Južnega Sudana, v Jubi. Nubskih gor ni dosegel, saj so ga prej zajele tamkajšnje oblasti. in ga obtožile, da nima pravih dokumentov za premikanje po državi ter za snemanje. Foto: BoBo
VIDEO
Križnar je znova doma

Dodaj v

"Videl sem stvari, ki jih ne bi smel videti, slišal sem stvari, ki jih ne bi smel slišati"

V Nubske gore hotel pripeljati napravo za iskanje vode
31. maj 2016 ob 08:51,
zadnji poseg: 31. maj 2016 ob 13:55
Benetke - MMC RTV SLO, Radio Slovenija

Slovenski humanitarni delavec in aktivist Tomo Križnar je po tednu dni zapora v Južnem Sudanu prispel domov. Kot je dejal, je bila to ena najhujših izkušenj v njegovem življenju.

Na vprašanje novinarke RTV Slovenija Mirjam Muženič, kako so z njim ravnali, je dejal: "Tako kot z Nubami. Pili smo vodo iz Nila, ki je smrdela po crknjenih ribah. Vsak dan smo jedli isti pošo, to je neke vrste močnik s fižolom. Bil sem priča bičanju, to vas bo verjetno zanimalo. Z nikomer nisem smel komunicirati in dva nesrečnika, ki so ju zalotili, da sta prve tri dni z mano spregovorila besedo, so prebičali pred mojimi očmi," je dejal in dodal, "imam to srečo, da sem med vami, tistih pol milijona ljudi tam pa ne".


Kot je še poročala Mirjam Muženič za Drugo jutranjo kroniko, je Križnar iskal pot čez naftna polja, po kateri bi lahko v Nubske gore pripeljal 175 tisoč evrov vredno napravo za iskanje vode. Oblasti v Južnem Sudanu so ga aretirale 19. maja, ker ni imel pravega dokumenta. Ob aretaciji so mu zaplenili kamero, pozneje pa še telefonsko kartico. Konec tedna so ga po posredovanju slovenskega zunanjega ministrstva izpustili iz zapora.

61-letni aktivist in humanitarni delavec je bil že večkrat zaprt v tujini. Leta 2006 je bil zaprt v Sudanu, kjer je v zaporu v kraju El Fašir preživel približno mesec dni. Policija ga je aretirala, ko je želel nezakonito vstopiti v državo, saj ni imel vizuma. Po diplomatskem posredovanju Slovenije ga je sudanski predsednik Omar Al Bašir pomilostil. Leta 2003 je bil zaprt tudi v zaporu v Etiopiji. Tamkajšnja policija ga je aretirala na območju omejenega gibanja, saj naj bi bil tam brez potrebnega dovoljenja.


Pogovor s Tomom Križnarjem v Prvem Dnevniku:

Zakaj so vas zaprli, česa so vas obtoževali?
Obtoževali so me vohunjenja na naftnih poljih, nad katerimi ležijo Nubske gore. Sumili so, da sem iskal stik z uporniki iz različnih vojsk, ki se od tam borijo proti prestolnici v Jubi. Bali so se, da sem z dronom iz zraka posnel vso infrastrukturo, ki so si jo stolkli pripadniki ljudstev Dinka in Nuer, dveh prevladujočih afriških plemen med seboj. Videl sem stvari, ki jih ne bi smel videti, slišal sem stvari, ki jih ne bi smel slišati. Tako kot vsaka država, sploh pa tiste v razvoju, v katerih nacionalne službe za varnost pridobivajo vedno večjo moč, so se odločili, da me bodo ustrašili in prestrašili, da se ne bi več vrnil nazaj. Mene zanimajo Nubske gore, ne zanima me toliko Južni Sudan, ampak indigeni, staroselski ljudje, ki živijo onkraj meje. Ko sem jim to na koncu dopovedal, so me tudi izpustili. A ne brez diplomatske akcije, seveda, in ne brez moje žene, ki je organizirala velik politični pritisk.

Kako so v zaporu ravnali z vami in kako z vašimi sojetniki?
(Ha ha ha ha) Vsakemu privoščim, je fajn, je fajn, da enkrat začnete ceniti dober zrak, ki ga imamo tu v hribih. Tam ni bilo ne zraka ne čistoče prostora. Ni bilo seveda nobenih pravic, nihče te ne obišče. Kdor je bolan, lahko tam umre. Niso nam dovolili mrež proti komarjem, zato je bilo veliko malarije. Tam je bil neki zdravnik, pa politični zaporniki, tisti, ki so tam po dve ali tri leta. In ti so mi povedali strašne zgodbe, recimo, o duhovniku, ki je med zadnjo vojno leta 2013 odprl vrata svoje cerkve za žrtve, otroke, ženske in civiliste. Zdaj ga tam mučijo že tri leta, da je kriv podpiranja upornikov. Pa novinarji, radijski poročevalci, tisti, ki kar koli povedo, razgalijo, vsi nastradajo. Ne govorim čisto nič novega, saj veste, da je to Afrika.

Kako so se spremenile razmere v Nubskih gorah in ali se še nameravate vrniti v Južni Sudan, potem kar ste doživeli?
Seveda, razmere se spreminjajo na slabše. Indigeni ljudje morajo pomreti ali izginiti. Vedno več je nadzora ali kontrole iz sveta in zaradi tega tudi neodvisnih ne spuščajo več zraven. Ampak mi bomo šlo in ravno s to preizkušnjo z nacionalno varnostjo smo pridobili vedenje in znanja, kako pripeljati to vrtalno napravo. Zdaj imamo tudi zveze z vsemi, ki so me zasliševali, do generalnega direktorja in verjamem, da nam bodo pomagali izpeljati tisto, kar je bilo videti nemogoče.



K. Št.
Prijavi napako
Komentarji
royayers
# 31.05.2016 ob 08:57
Ze 10 let in vec nazaj je opozarjal, kaj se bo zgodilo dol, in se je. Mnogi so se mu smejali, se delali norca iz njega. Zame je clovek z velikimi crkami. Borec, aktivist. Vec Kriznarjev in manj slovenceljnov.
vojnaslo91
# 31.05.2016 ob 08:53
Aktivist in borec za človekove pravice Tomo Križnar...

....Slovenci smo lahko ponosni na takega človeka.
Nikec3
# 31.05.2016 ob 09:03
ne vem, zakaj ga zmeri rešujejo? sam je rinil tja, pa naj se še sam reši

A ti sploh veš o kom govorimo? Križnar se ne gre nekega turizma, ampak je tam iz drugih razlogov.
bluppo
# 31.05.2016 ob 09:11
Neverjetni komentarji.

Človeka, ki je dejansko en redkih pravih humanitarcev pri nas, saj poskuša reševati ljudi na licu mesta in ne s pobiranjem nekih donacij se zaničuje in zahteva vračilo denarja za reševanje ...

... če bi bili enako kritičini takrat, ko gasilci že 5ič "rešujejo" človeka, ki se je po lastni neumnosti zaklenil iz stanovanja, ko pijanec zaradi prevelike hitrosti odleti v reko, ko je treba turista (tudi slovenca) reševati s helikopterjem, ker se na triglav odpravi v japonkah itn. bi bilo veliko bolj konstruktivno. Takih reševanj je vsako leto ogromno in nihče se ne vpraša ali še manj zahteva povračila stroškov ampak ponavadi končajo kot zanimive zgodbe v gostilni.

Sicer pa očitno se marsikomu zdi, da je tukaj šlo za neko reševanje s specialci v stilu delta force filmov in da so s tem nastali neki enormni stroški posredovanja ...

Čakam samo še tiste, ki bodo pametovali naj se raje pri nas tako angažira, ne pa za tiste tam dol... razlika med našimi potrebnimi pomoči in tistimi tam dol je predvsem v tem, da si pri nas lahko tudi sami pomagajo oz. najdejo pomoč saj imamo ogromno inštitucij. Tisti tam dol pa takega "luksuza" nimajo. Še dobro, da se kdo ukvarja z njimi. Ampak sej vemo, hujše krivice, ki se dogajajo dlje so manj pomembne od manjših, ki se dogajajo doma.
pozitivc
# 31.05.2016 ob 09:11
A ni človek, ki rešuje druga življenja, vreden, da se ga reši neskončnokrat? Jaz mislim, da je!!!
bonanza
# 31.05.2016 ob 08:58
Preden se spet namnožijo kakšni butasti komentarji v smislu Komu mar, sam je rinil tja, si prosim poglejte tole...
KLIPAN
# 31.05.2016 ob 09:08
Tomo poklon do tal!
Da pa so ljudje primitivci pa ti je itak menda že dolgo jasno.
vojnaslo91
# 31.05.2016 ob 09:07
Verjamem, da je reševanje Križnar-ja stalo Slovenijo, kar nekaj denarja
... ampak vredno je bilo vsakega centa.

Verjamem da so pri reševanju pomagali tudi iz humanitarnih organizacij, ZN, EU, zdravniki...

Verjamem da pri reševanju nesebično pomagalo veliko ljudi...

kajti zdaj so imeli možnost narediti nekaj dobrega za človeštvo....

... kot to dela nesebično Križnar že sam.
slovenkaaaa
# 31.05.2016 ob 09:15
bluppo, pri tem pa tisti, ki pišejo, naj raje pomaga Slovencem, skoraj zagotovo nič ne delajo na tem, da bi pomagali Slovencem. Samo pametujejo pač na internetu, kaj bi Križnar moral početi.
josh k.
# 31.05.2016 ob 09:18
Križnarnarju gre resnično za te ljudi in poizkuša jim tudi pomagat z dejanji, brez praznega govoričenja in skupnih fotoseans z politiki, zvezdami...
kromo-som
# 31.05.2016 ob 09:15
Križnar: "Imam to srečo, da sem med vami, tistih pol milijona ljudi tam, pa ne"

Ne hvali dneva pred večerom. Kmalu ne boš več imel te sreče, ker bodo tudi v Evropi postali opresorji večina. Tudi Evropa bo dočakala svoj pasijon - če naši politiki ne pridejo pravočasno k pameti.
Ivo Lola
# 31.05.2016 ob 09:24
Kot sem že prejšnjič zapisal, si Tomo Križnar zasluži Nobelovo nagrado za mir veliko bolj od raznih politikov in politikantov, ki so jo dobivali pred njim. Tomo je velik človek, od katerega bi se morali ućiti vsi, da bi lahko dojeli veličino njegovega dela in vsaj malo pomagali pri izboljšanju sveta.
Majki1
# 31.05.2016 ob 09:22
Križnar in njegovi potopisi so bili pomemben del moje mladosti. Morda bi tudi tistim, ki so tako prekleto zaskrbljeni zaradi stroškov reševanja, koristilo, če bi prebrali kakšno njegovo knjigo. Širina, dragi moji širina.... Zaplankanost v nasprotju z vašim prepričanjem ni kvaliteta, ravno nasprotno.
aless70
# 31.05.2016 ob 09:56
Denar, denar, denar...
...sem precej občutljiv na državno zapravljanje mojega denarja... ...ampak glede Križnarja pa nimam nobenih predsodkov.
Z "vsakodnevnega vidika" je res en "prismuknjen, posebnež", ampak njegovi cilji so res človekoljubni, plemeniti in osebno ni pokvarjen... ....100%.
.
Z 10% sredstev, ki jih bodo "omrežja" pokradla samo pri gradnji nepotrebnega 2. tira bi lahko 10 križnarjev "reševali" iz zaporov 100 let.
Bi bilo nmogo bolj koristno.
bluppo
# 31.05.2016 ob 09:40
tupamaross, no, no MAti Terezo je podpiral vatikan in tudi nekatere druge inštitucije tako, da čisto brez pomoči pa ni bila. Drugače nebi mogla narediti tisto kar je (predvsem odpirala razne hospice in podobno).

Sicer pa, ali je Tomo sam prosil za to reševanje oz. da je kakorkoli to zahteval? Še vedno je državljan Slovenije in država naj bi načeloma skrbela za svoje državljane.
KLIPAN
# 31.05.2016 ob 09:59
@oziris.va
"Seveda, da se ne gre turista, ampak rine nos tja, kamor ne bi smel.
Pol pa jok in stok."

Kje pa je Križnar jokal in stokal?
Tomo vsaj ne dela škode po svetu, za razliko od Američanov.
Tudi oni rinejo nos kamor jih nič ne briga, vendar za njimi ostanejo na miljone mrtvih, begunci, razrušene države in teroristi.
Ampak to ni problem, problem je Tomo Križnar?
pozitivc
# 31.05.2016 ob 09:08
Pa kako so lahko ljudje tako kruti?! Pa če odmislim spopade za interese neke večine. Ampak posameznik. Jaz sploh si ne morem predstavljat kakšen človek je to, da gre prebičat nekoga samo zato, ker odpre usta
Crveni
# 31.05.2016 ob 09:00
Križnar iskal pot čez naftna polja, po kateri bi lahko v Nubske gore pripeljal 175 tisoč evrov vredno napravo za iskanje vode

Ah daj no, Križnar! Za tako opreracijo najameš nekoga, ki ve kako. Npr., tega tipa:

Ian Cox
Barb Wire fan
# 31.05.2016 ob 10:21
Lepo, da pomaga ljudem res potrebnih pomoči pri iskanju vode v njihovi deželi, za razliko od nekaterih aktivistov, ki švercajo 30-letne bodybilderje z iphoni.
DKR
# 31.05.2016 ob 10:11
Resda ni veliko primitivnih komentarjev, ampak že tisti,ki so so odveč.
Naj odgovorim "pisavi" glede brezdomcev v Sloveniji. Poznam jih kar precej, posebej v Ljubljani.
Kar nekajkrat sem jim poskušal pomagati,...šel na CSD po pomoč, dogovarjal službe za njih, podarjal oblačila, jim poiskal sobo za bivanje...itd. In rezultat, čisto vsi so ODKLONILI pomoč
( niso prišli na razgovor za službo, ne za sobo,...) hoteli so zgolj denar in klošarjenje brez obveznosti in pijančevanje še naprej. Od takrat jim ne dajem niti centa več. Križnar pa je oseba pred katero se lahko samo globoko poklonimo.
aless70
# 31.05.2016 ob 09:26
@Majki1
.
Ja, njegove knjige so tiudi mene potegnile.
Obvezno branje za vse!
KLIPAN
# 31.05.2016 ob 09:56
Slovenci mirne duše vržejo vstran denar za Teš6 in to 1,5 miljarde evrov.
Zaradi svoje lastne nadutosti in občutka večvrednosti se opečejo pri izbrisanih in varčevalcih NLB, katerim sedaj plačujejo stomiljonske odškodnine.
Prav tako jih ne skrbijo miljnske članarine v Nato, plačevanje prispevkov župnikom, plačevanje svojega suženjstva v Nato misijah itd., itd.
Slovenca pa strašno boli, če se za par tisoč evrov reši humanitarca.
Dajte se prosim pogledat v ogledalo in se čisto resno malo zamislite nad samim sabo.
Nekje v življenju ste nekaj zgrešili, ampak to morate ugotoviti sami.
ABADON
# 31.05.2016 ob 10:08
In sploh o kaksnih stroskih govorimo??? A so sli s helikopterjem po njega? Diplomatsko noto so poslali. Res draga zadeva! Sploh v primerjavi z vsemi bankami patrijami tesom bavcarjem zidarjem ciprom itd itn.
gesan
# 31.05.2016 ob 10:01
očitno mnogi niso sposobni dojet, da če bi večina bila vsaj do popka en Križnar, ne bi bilo ne vojn, ne vojnih grozot, ne bi bilo ne lačnih otrok, ne bi bilo niti masovnih prebežnikov...

Skratka, ne bi bilo marsikaj kar dela ta planet tako brezglavo poneumljen!
In več kot očitno je, da so glih taki vzrok, da se na tem planetu to dogaja.

In najverjetneje glih zaradi tega dejstva niso sposobni dojet vse to!
aless70
# 31.05.2016 ob 09:25
Nikoli ne prispevam ničesar za "dobrodelne organizacije", ker gra ta denar večinoma za njihovo "režijo" in Toyote Landcruiser.
.
Verjetno več kot 10 let nazaj (so bili še SIT-i) je Tomo s svojimi somišljeniki pred Maximarketom zbiral prispevke za svoje delo. Sem tam stal kakšnih pet minut in ga poslušal, potem prispeval 10 jurjev (ca. 40 €) za njegove projekte - ampak njemu osebno v roko(!!) in samo za ta denar sem prepričan, da bo prišel do pravih ljudi.
.
Btw. zakaj v Evropo, Slovenijo ne "rešimo" par tisoč Nub - namesto presitih muslimanskih moških 18-35 let z najnovejšimi modeli iPhona???
ZeK
# 31.05.2016 ob 10:14
Križnar je zame heroj.
por
# 31.05.2016 ob 14:20
@Oniks 111

nekdo je enkrat rekel :
Ko so nacisti prišli po komuniste,
sem ostal tiho;
nisem bil komunist.
Ko so zaprli socialne demokrate,
sem ostal tiho;
nisem bil socialni demokrat.
Ko so prišli po sindikaliste,
nisem spregovoril;
nisem bil član sindikalistov.
Ko so prišli po jude,
sem ostal tiho;
nisem bil jud.

Ko so prišli po mene,
ni bilo nikogar več ki bi spregovoril.

A VEŠ.
webman
# 31.05.2016 ob 10:36
Ko je bila dol kolonija ni bilo v redu,
ko so se osamosvojili ni bilo v redu,
konstantno vojne, genocidi, klanja, bombardiranja...

Sam pri sebi sem prišel do zaključka, da bi te dele sveta morale varnostno nadzorovati in upravljati izključno skupnosti držav. Ker očitno se dobave orožja ne da preprečiti, ne na črnem trgu, ne legalno.
DREADLORD
# 31.05.2016 ob 15:34

pobrisan
# 31.05.2016 ob 08:57

Kdo financira te njegove "podvige"?


Če te skrbijo stroški, pojdi in pribijaj na pranger modrece, ki so si zamislili TEŠ6. ko opraviš tam, se ponovno javi in ti dam naslednjo tarčo. Preden prideš do Križnarja, boš definitivno oddelal penzijo.
gesan
# 31.05.2016 ob 10:32
In glih tisti, ki jih briga samo za svojo rit, so temelj teh problemov!!!
Peroz
# 31.05.2016 ob 16:01
Vsa čast temu človeku. Cel svet je lahko ponosen nanj. Bojim se samo, da bi znal kar naenkrat izginiti.
GORILA
# 31.05.2016 ob 15:28
@Karantanc
Zakaj ne pomaga slovencem, zakaj vedno v tujino?

Zakaj Opeka ne pomaga Slovencem (ali pa vsaj argentincem)??
BorisBorisev
# 31.05.2016 ob 15:24
Svetovni zahojenci nekateri slovenci. Mene je vcasih sram biti slovenec...
bozo.miklavc
# 31.05.2016 ob 11:30
Clovek, ki se dejansko bori za to, da bi bilo cim manj beguncev in migrantov. Clovek, ki se bori z vzroki za to, da pride do migracij. Tema, ki se jo izogibajo standardni kritiki in nasprotniki beguncev, kvecjemu bo kdo na hitro popljuval Kriznarja, zakaj pomaga tujcem in da naj raje ostane doma in pomaga domacim ter naj se ogradimo z zidom. Cakam samo se na besedo izdajalec pa bo mera popolna, potem se bodo isti pet cudili, ko bodo migranti rusili ograje in bodo vojne. Verjetno jih bo zopet presenetilo in se bodo pocutili napadeno kot v prejsnji begunski krizi. Samo en planet imamo in ce se dogajajo masovne krivice se to tic celotnega clovestva. Kriznar se tega po mojem zaveda, tako da ga vodijo sebicni interesi. Zakaj sebicni in ne nesebicni interesi? Kot posledica globalizma se vse krivice prenesejo naprej. Vsako zavzemanje za mir in dobro drugje je zavzemanje za stabilno okolje in mir tudi doma, za sebe, za svoje otroke in svoje vnuke.
"krvodajalec"
# 31.05.2016 ob 11:20
Slovenci potrebujemo poštene(ga) in brezkompromisne(ga) voditelje(a), to je neizpodbitno dejstvo! Pravično in trdo roko! Pravične zakone! Napisal sem PRAVIČNE! To demagogijo, ki jo imamo zdaj je treba končati!
Stati inu obstati!
Kmalu bo prepozno, Slovenci moji! Prodali nas bodo, kar nas še niso, za drobiž in lastno korist!
Nas , svoj narod. Medtem se zaslepljeni ukvarjamo z raznimi obskurnostmi, ki nam jih servirajo za dnevno rabo.

In, ja, tak zapor, ki se mu bo lahko reklo zapor potrebujemo in napolniti ga moramo z ljudmi, ki so nam zakuhali to stanje. Pozabiti na leve in desne in na preteklost!!!!! Sedanjost je vse kar imamo, prihodnost si lahko načrtujemo!
nemesis999
# 31.05.2016 ob 10:58
kolikor vem že dolgo rešuje afriko,kaj pa je danes drugače od časa ko je začel.ga spoštujem,vendar opravlja sizifovo delo.če mu je to v zadovoljstvo,zakaj pa ne.figure,ki bi to lahko rešile pa ne bodo pljuvale v lastno skledo,saj v imenu lastnega interesa take stvari sprožajo in jim je malo mar za malega,nevplivnega človeka.
gesan
kaj si pa ti naredil za to,kar sprašuješ druge?če bolje pogledaš vidiš,da tudi tebe skrbi v glavnem za svojo rit!si pač tak kot vsi drugi,ki po tvoje niso naredili nič,član človeške rase,ki jo skrbi samo za svojo rit!
karantanc9
# 31.05.2016 ob 09:38
Naj bi se raje udejanjal pri nas. Imamo več in več revežev, ki ne morejo preživeti s svojimi dohodki.
KAJ PA NAŠI BREZDOMCI. Za njih se naj najprej zavzame.


Kdaj pa tako misliš, da bomo mi brez brezdomcev in revežev.
Naj ti zaupam odgovor: nikoli.
Spoštovanje Križnarju.
Galaxy
# 31.05.2016 ob 19:26
Najhuje kar se ti lahko zgodi kot Slovencu je da odstopaš od povprečja, da odstopaš od ovčje črede in popredalčkanosti ( Tomo Križnar, Matevž Lenarčič, ... ), ki je najbolj vesela, ko vidi sonarodnjaka v težavah in mu grozi smrt ( Tomaž Humar ), ki je najbolj vesela, če sonarodnjak izgubi ( Jan Oblak ) ali si celo upa športnik zmagat ( Jurij Tepeš ) ...

In to ravno tisti pripadniki ovčje črede, ki mislijo, da so poklicani kritizirat vendar kritike na lasten račun ne prebavljajo, ker so vsi drugi krivi za njihove težave, ki si mislijo, da so pravi slovenci, ker sovražijo skoraj vsih, ki si več upajo kot oni sami, ki nardijo več kot bodo oni v 10 življenjih ...

Pametni telefon je vaša pametnejša polovica press
ne_blwdi
# 31.05.2016 ob 15:03
ma v sloveniji se sploh ne zavedamo kaj pomeni revščina in kaj imamo.
pri nas je nekdo revež, ker ne more plačat položnice za internet in elektriko...itd.
V nekaterih delih afrike pa nimajo ne vode,ne hrane in dejansko ne morejo preživet tudi če bi se šli kriminal...
Zjesenic
# 31.05.2016 ob 11:36
Tomo je car. Pa karkoli že tukaj klobasate o njem.
vnk
# 31.05.2016 ob 10:33
Blazno mi je všeč v komentarjih, kako ena stran sama sebe ne vidi, da je samo druga plat kovanca. Niti enega konkretno spisanega prispevka, ki bi utemeljil, zakaj je Tomo tak posebnež in si zasluži pomoč, ampak ne, samo eno konstantno udrihanje zavoljo samozadoščenja, da se lahko eni pogledajo v ogledalo in si rečejo, kako so boljši in moralno superiornejši od drugih.

Če se nekdo ne strinja z nami, potem je takoj zabit, omejen, nerazgledan in se začnejo ugibanja za katero stranko voli, verjetno tisto drugo, ker v naši, kjer je vse rožnato, pa že ni. Sem morda bil včasih takšnega mnenja, ampak po branju komentarjev na tej strani, opažam, da so iste osebnosti na vseh koncih.
matori
# 31.05.2016 ob 19:14
Tomo je preprosto Clovek z veliko zacetnico - da ga pa mali clovecki,ki vidijo le do konca svojega prebavnega trakta,ne razumejo zgolj prica o moralnem propadu te druzbe
gesan
# 31.05.2016 ob 16:46
RAZOČARAN
# 31.05.2016 ob 16:27
Nubske muce, bolj dišijo kot Slovenske.
........................................
.....
A to veš iz prve roke ali ti to "trlababalan"?
:)
Hjezus kako ste duhoviti?
pašeresje
# 31.05.2016 ob 14:43
to je treba podpirat,

pomagati ljudem v njihovih lastnih državah,

Afrika je zibelka človeštva z blago klimo in naravnimi viri, tam bi tamkajšni prebivalci lahko živeli kot v raju

ni potrebe po ilegalni invaziji Evrope in utapljanju, kot jo propagirajo naši politiki in mediji
EmilZola
# 31.05.2016 ob 12:50
Po Križnarju moramo vse migrante sprejeti v Evropi. Človek ima res bujno domišljijo.
Enostavno
# 31.05.2016 ob 11:20
Spoštovani Tomo Križnar.Ne mi zameriti.Toda vi me spominjate na tistega plezalca..Humar......plezal je....čeprav je vedel,da je to lahko nevarno.
Tomo....ostanite tukaj doma v Sloveniji.
KLIPAN
# 31.05.2016 ob 11:09
@vnk
"Če se nekdo ne strinja z nami, potem je takoj zabit, omejen, nerazgledan in se začnejo ugibanja za katero stranko voli, verjetno tisto drugo, ker v naši, kjer je vse rožnato, pa že ni."

Točno.
Da obsojaš človeka, ki ga vodijo humanitarna dejanja in pomoč najbolj ogroženim na planetu si točno to kar si napisal.
MMCCenzura
# 31.05.2016 ob 10:41
Žal morajo takšni posamezniki reševat tisto kar so drugi zabluzili do te mere, da je to ne samo sramota ampak katastrofa!

Ne se slepit ... on ne bo rešil nube. Ene par bo nahranu ali rešil ... celote nikoli.
Bolje bi bilo če bi se podil po hodnikih ZN ali lobiral pri vplivnih državah kot pa da se podi tam doli.
sirus
# 31.05.2016 ob 10:27
Sej je bila Evropa dol do začetka 60ih, pa ni bilo vredu.
RESNICA
# 31.05.2016 ob 10:24
Poglejmo kaj pa pravi še večji humanist kot Tomo Križnar:

Dalai Lama: President Putin must continue his relentless crusade against Saudi state terrorism; I believe Obama administration and Saudi Arabia are responsible for Middle-East’s bloodshed

Dalai-lama, Nobelov nagrajenec za mir: predsednik Putin mora nadaljevati svoj neusmiljen križarski boj proti Savdskemu državnemu terorizmu; Menim, da sta Obamova administracija in Savdska Arabija odgovorni za prelivanje krvi na Bližnjem vzhodu.

Zanimivo, da navkljub temu, da MMC izredno rad piše o Dalai-lami, tokrat ni napisal članka.... To naredi le ko lahko napiše izrazito sovražen članek proti Kitajski....
Kazalo