Svet
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.0 od 9 glasov Ocenite to novico!
Dizel
Dizelski avtomobili v Evropi trenutno predstavljajo približno polovico voznega parka. Foto: Reuters

Dodaj v

Zaradi dizelskih izpustov v Evropi letno umre 5.000 ljudi

T. i. afera dieselgate
18. september 2017 ob 13:47
Pariz - MMC RTV SLO, STA

Izpusti dizelskih avtomobilov, ki so se na testih s pomočjo goljufive programske opreme kazali kot okolju prijazni, so odgovorni za do 5.000 smrti v Evropi letno.

Najbolj so zaradi teh vozil na udaru Italija, Nemčija in Francija, so zapisali raziskovalci iz Norveške, Avstrije, Švedske in Nizozemske v reviji Environmental Research Letters. Kot ugotavljajo raziskovalci, lahko v Evropi okoli 10.000 smrti letno povežemo z onesnaženjem zraka z drobnimi delci, ki so posledica vožnje dizelskih avtomobilov. Skoraj polovici bi se bilo mogoče izogniti, če bi bili dejanski izpusti dušikovih oksidov, ki jih proizvajajo dizelski avtomobili, na cesti enaki tistim na testih.

Če bi dizelska vozila izpuščala toliko dušikovih oksidov kot tista na bencinski pogon, bi se lahko letno izognili med 4.000 in 5.000 prezgodnjim smrtim, kaže raziskava.

V Evropi daleč največ dizlov
Dizelski avtomobili v Evropi trenutno predstavljajo približno polovico voznega parka. V Evropi jih je več kot 100 milijonov, kar je dvakrat toliko kot v vsem ostalem svetu. Dizelski avtomobili sicer v zrak izpuščajo manj ogljikovega dioksida od bencinskih, a občutno več dušikovih oksidov.

Slednji lahko ob dolgotrajni izpostavljenosti povzročijo težave z dihanjem, draženje oči, izgubo apetita, korozijo zob, glavobole in kronično zmanjšano delovanje pljuč.

Nevarnost dizelskih vozil je razkrila t. i. afera dieselgate, v kateri je Volkswagen septembra leta 2015 priznal, da je 11 milijonov dizelskih avtomobilov po vsem svetu opremil s programsko opremo, ki je v času testiranj zagotovila nižje izpuste škodljivih plinov, kot so jih avtomobili dejansko proizvajali na cesti. Kmalu zatem so se pojavili sumi, da so podobno sporno ravnali tudi številni drugi avtomobilski proizvajalci.

A. P. J.
Prijavi napako
Komentarji
psihorok
# 18.09.2017 ob 14:07
Vsi kazejo na osebna vozila kot glavne onesnazevalce ker je najlazje driblat malega cloveka. Tovorna vozila in ostali uporabniki dizla in elektrarne na premog to je pa vse ok
Lluka
# 18.09.2017 ob 13:50
Še zaradi samomorov jih umre veliko več kot teh 5000. Pa se nihče ne obregne ob stisko teh ljudi....
Homer.
# 18.09.2017 ob 14:17
Bencinarji pa v izpuhu imajo "kondenzirano zdravje"?!

Pa se malo spomnimo:
Nekoč so v bencin dodajali dodatke na osnovi svinca. Potem so rekli, da je to škodljivo in so začeli dodajati benzene. Izkazalo se je, da so ti še bolj škodljivi.
Danes sploh ne vemo kaj dodajajo v bencin in kaj dejansko gre iz izpuhov ven.
Ni pomembno, samo da se gonja proti dizlu nadaljuje......
Iz članka pa se bere, kot da je VW kriv za 5000 mrtvih.

Na koncu bo jasno, da gre zgolj za busines in "kdo bo koga"
babooon
# 18.09.2017 ob 14:37
Še se spomnim kako je država in EU spodbujala nakup dizlov s subvencijami in podobno .. da gre to za najbolj čisto tehnologijo, itd. Potem so nam prodajali mleko, povsod oglasi za mleko, kako dobro je za zdravje, kozarec mleka na dan. Pa migrantska kriza in spodbujanje priseljevanja, ker to je spet tako super. Ma vse skupaj samo ena propaganda.
penzl
# 18.09.2017 ob 14:45
@slivovica ne vem sicer, v kolikšni meri, se ljudje poslužujejo predelav, ki si jih omenil. Je pa namen EGR ventila poleg zmanjšanja emisij tudi nižanje temperature v cilindru. Zato njegova odstranitev zagotovo ne vpliva blagodejno na delovanje motorja.

Ljudje, ki to počnejo, verjetno sodijo v tisto kategorijo voznikov, kjer šparajo na olju, filtrih, itn. Potem ko pa nekaj crkne, ker ni bilo vzdrževano v skladu z navodili proizvajalca, so pa vsi drugi krivi.
Follow Me
# 18.09.2017 ob 14:33
Aha se je začelo ... o ti grdi dizli ti, grdi grdi ...
Ori
# 18.09.2017 ob 18:33
Zaradi škodljivega delovanja evropskih institucij, ki sprejema korporacijam naklonjeno zakonodajo, verjetno umre vsaj 100 X toliko ljudi letno. Najbolj koruptivna je Evropska komisija.
Lešnik
# 18.09.2017 ob 14:43
Kmalu zatem so se pojavili sumi, da so podobno sporno ravnali tudi številni drugi avtomobilski proizvajalci.

In katerim so poleg > das shrota< to tudi dokazali?

Če omenjate te številne druge se spodobi, da jih tudi poimensko navedete.

Kar se pa vw-ja tiče pa močno upam, da se čimveč ljudi odzove pobudi ZPS in skupinski tožbi zoper PREVWARI.
Ne vem zakaj bi bili napram američanom evropejci oškodovani. Tam poteka prisilni odkup pomankljivih vozil z vrednostjo na dan izbruha afere, s tem da je marsikateri lastnik avto pred predajo pooblaščencu dobesedno oskubil, ker ni nikjer zapisano v kakšnem stanju je potrebno avto vrniti.

Pri nas pa lastniki dobijo nek umeten nasmešek, ter dobroimetje za 40€.
Nisem toliko ozaveščen, da bi tarnal nad prirejenimi podatki, bolj me boli neenaka obravnava enih in drugih kupcev. So američani kaj bolj vredni od nas, evropejcev??
gesan
# 18.09.2017 ob 15:10
Zaradi dizelskih izpustov v Evropi letno umre 5.000 ljudi
...............................
Koliko pa zaradi ene Coce, Mc shita, Red bullshita,..., koliko zaradi termoelektrarn, ki proizvajajo "zeleno" energijo, ki nam jo sedaj ponujajo kot izhod iz problema?

Najprej nas veselo zastrupljajo za svoj dobiček.
Potem si pa preračunajo, da svoj dobiček lahko še povečajo, če nas prerpičajo v bla bla blarije...
Potem si bodo izmislili to isto tezo za bencince in naposled bodo ugotovili, da je tudi elektrika sporna...kot vse ostalo.

In nenazadnje: Koliko folka pa umre zaradi svetovne trgovine z orožjem?
Zdaj pa veselo organizirajte vojaške vaje in parade, baje, da so zelo ekološko ozaveščene.
)
Pa ognjemeti so tudi zel zdravilni za okolje...
:)
veselo-na-delo
# 19.09.2017 ob 00:37
In kaj zdaj?
Kaznovat tiste, keri so si jih izmislili.
Skratka bencin itak manj onesnaži kot pa tote prdule.
Še manj pa plin.
Elektrika je še pa v razvoju.
nacho
# 18.09.2017 ob 22:30
Naslov članka deluje kot izvleček iz gostilniške debate...
izo
# 18.09.2017 ob 18:30
o fak, pa vi niste normalni, mmc (oz tisti, od katerih prepisujete novice).
Gepard007
# 18.09.2017 ob 17:18
VW nas je lepo nalagal sam očitno to enim prav paše (tisti, ki še naprej kupujejo te smrdljivce)...
zeus.zeng
# 18.09.2017 ob 15:17
Zaradi dizelskih izpustov v Evropi letno umre 5.000 ljudi
--------
je to znanstveno dokazano ? In če je - kako ???
Luka Novak
# 18.09.2017 ob 14:56
Zaradi dizelskih izpustov v Evropi letno umre 5.000 ljudi

.. zgolj na MMC.

Tuji mediji poročajo, da študija govori o 4750 prezgodnjih smrti oz. bi takšno število prezgodnjih smrti preprečili z znižanjem NOx.

Metoda, ki je pripeljala do zgornjih rezultatov je sporna - študija temelji na izračunih. Na spletu tudi ni mogoče je tudi dobiti vpogled v izračune.
Sussudio
# 18.09.2017 ob 14:52
baboon
človek z malo soli v glavi nima kaj dosti verjeti državi.
Saj vendarle kaj pa država govori? To kar govorijo politiki za lasten interes.
Kdo pa so politiki? Povečini sami primitivci.
Sposoben in pameten človek se ne spravi v politiko. Sploh pa ne v mafijskih državah kot so na jugu in vzhodu Evrope. Balkan pa je s tega vidika najhujši... jug pa še vzhod.
sportivko
# 18.09.2017 ob 14:36
"Zaradi dizelskih izpustov v Evropi letno umre 5.000 ljudi"

Kako je to mišljeno? Da so to uporabniki teh "škodljivih" avtomobilov ali so to pač naključni mimoidoči ki pač to vdihavajo?
izo
# 19.09.2017 ob 11:42
in zato imam nemčija ekskluzivno po baltiku napeljano direkt k njim (in britancem) linijo. drugi imamo embarge..
zapravico
# 19.09.2017 ob 08:24
Letno imamo v zloveniji 450 samomorov,pa noben “novinar“ ne dela panike o tem problemu
Homer.
# 18.09.2017 ob 17:11
Ne nakladaj!
večina voznikov se sploh ne ukvarja s čaranjem "garažnih mojstrov" in vozi avto na servise.
Mulci pa kupujejo "kripe" in takoj tuning software do zadnjega konja in osla za volanom.

Za tistih 5K pa pravilno. Popolnoma jasno je, da garancije v tem primeru ni, stroški pa lastnika.
zeus.zeng
# 18.09.2017 ob 15:24
Zaradi dizelskih izpustov v Evropi letno umre 5.000 ljudi
-----------
Priča smo vse širši uporabi plastike na vseh področjih življenja - embalaža že dosega epske razsežnosti - po drugi strani se ukvarjamo z ,,izpuhi ,, Res je da izpuhi povzročajo spremembe v ozračju ampak ali se s to kampanijo ne odvrača ljudi da bi razmišljali o poseku pragozdov , produkcije vse več plastike , ,, asfaltiranju ,, vse več plodnih površin , ustvarjanju mega mestnih betonov , uvajanju degenske hrane , logiziranju razmišljanja .. itd ...
slivovica
# 18.09.2017 ob 15:04
Penzel@

Drži kaj si napisal, vedar avtomobil dela regeneracije DPF filtra in tisti vozniki, ki ne vozijo novih dizlov na relacije, mašijo DPF filter, ki se ga ne da več ščistit tudi z prisilno regeneracijo preko testerja.

V kolikor odstraniš EGR ventil in DPF filter (pogoj je da se naloži na motorniračunalnik novi software, ki avtu omogoči delovanje brez napak) si avtu odstranil kompletno ekologijo, vendar za sam motor je to boljše. Ni regeneracij, Ni povečane temperature na glavi motorja (ne crkujejo šobe), ni DPF filtra, avto ne duši, gre boljše in manj troši, VENDAR SVINJA OKOLJE X 100. In to delajo...malo prebrskaj po Slo on tujih straneh.
Luka Novak
# 18.09.2017 ob 15:02
@Sorrento

V praksi pa lastniki teh vozil in tudi avtomehaniki filtre čistijo na način, da zapeljejo na avtocesto in čimbolj dvignejo vrtljaje. Takrat pa lahko vsi vidimo, kako se potem vse nabrane saje izločijo naenkrat.

To je normalen proces t.i. regeneracije.
Sussudio
# 18.09.2017 ob 14:55
Zadnjič sem bral študijo kako naj bi filtri trdih delcev predstavljali samo še dodatno tveganje za zdravje človeka. Namreš ti filtri izpustijo v zrak razdrobljene delce, ki veliko lažje vstopajo v naš dihalni sistem. Navadne nerazdrobljene delce pa je naš dihalni sistem vsaj delno sposoben izločit še preden pridejo v telo.
Sorrento
# 18.09.2017 ob 14:12
Novejši dizli izpuhajo manj saj samo kadar so filtri sveže menjani.

V praksi pa lastniki teh vozil in tudi avtomehaniki filtre čistijo na način, da zapeljejo na avtocesto in čimbolj dvignejo vrtljaje. Takrat pa lahko vsi vidimo, kako se potem vse nabrane saje izločijo naenkrat.
Skippy
# 20.09.2017 ob 07:43
Evo, pa spet imate novo paniko zaradi katere pa boste ziher umrli. Če ste preživeli ozonsko luknjo, pasivno kajenje, Sonce, sladkor ... pa vas bo zdaj ziher našel dizel.
johndeer
# 19.09.2017 ob 12:33
@ Izo
V Evropi se v zadnjih 20 - letih srečujemo z epidemijami bolezni dihal pri otrocih do 8 leta starosti. Incidenca astme in bronhitisa je takšna, da zgolj zamahnemo z roko, napišemo recept za kortikosteroide, ali v blažji obliki sredstva za razširjanje aveol in življenje teče dalje.

Podatki popolnoma sovpadajo z rastjo prodaje dizelskih motorjev.

Japonska npr, podobna zdravniška oskrba, enako razvita država, leži približno na isti zemljepisni širini le da ima prepoved prodaje dizelskih motorjev v osebnih vozilih, se s to epidemijo ne srečuje...
izo
# 19.09.2017 ob 11:39
luka, govorimo o ruskem plinu, ki je najcenejši ;) samo v tem je hec..
izo
# 19.09.2017 ob 11:36
Enako pri tovornih z dodajanjem souporabe plina pa tudi z precej vec osebnih vozil na plin.
Vendar taksne prakticne takojsnje izboljsave ocitno niso aktualne, z izjemo novih striktnih predpisov in kontrole za dizle. Se pa rajsi naklada o elektricni prihodnosti, ki bo mogoce lahko resna cez dve desetletji ali kasneje, pri cemer so hibrididi itak podobno eko ampak prej dosegljiva realnost...
Plin pa EU vsaj pro forma zavraca iz politicnih ( odvisnost) in ne iz ekoloskih vzrokov...


ja, plin ni možnost, ker bi putina bogatili. to ne gre (čeprav so kitajci povozili vse in s temi embargi naredimo samo še uslugo njim, ko se rusi potem obračajo k njim). po drugi strani pa vozijo tankerje iz plin v jadran za 3x višje ceno in odpirajo dodatne vrtine, lol..
glede tovronega prometa pa bi bilo zelo fino uvest tisto elektrifikacijo, ki jo razbijajo na švedskem, če se ne motim. verjetno bi s tem tudi zmanjšali stroške prevoza ipd. pod pogojem oz zdravo pametjo, da ni treba potem delat komplet ev stroja z nabitimi baterijami ipd, kar bi itak pri tovornjaku pomenilo pol vlečne sile ipd. lepo elktro pogonu, dokler si na žici na avtoceste, ko greš dol pač klasika ali plin. stvar rešena, verjetno bi se dalo tudi obstoječa vozila ustreno nadgradit ipd. ampak ne, dejmo pumpat baterije in vse ostalo..
johndeer
# 19.09.2017 ob 09:34
Veliko časa je preteklo, da smo ugotovili škodljive posledice parabenov (imitatorji ženskih spolnih hormonov) na zdravje ljudi, 30 let je preteklo, da smo žensko kontracepcijo, ki je primarno vsebovala konjske odmerke estrogenov (od tu imajo sedaj takratne uporabnice hormonske kontracepcije v srednjih letih ogromno hormonsko izzvanih malignih obolenj na rodilih in prsih), zamenjali z mini odmerkom progesterona, zdaj smo na pragu odkritja, ki pa zajame širšo populacijo ljudi, in to so STRUPENI smrdljivi dizelski motorji. Leta bodo še pretekla preden bomo z dizlom prepojenimi ljudem dopovedali, da pač z dizli zastrupljamo naše otroke, naše vnuke... Se pa premika, kar je pohvalno.
ps11
# 18.09.2017 ob 23:41
Prastari tovornjaki dizli pa novi euro 6 avti dizli, nima veze, to vse skupaj v en kos. Bravo.
Luka Novak
# 18.09.2017 ob 20:10
@slivovica

11 let star dizel nima dpf in egr jao...ne piši neumnosti

Celo na starejših obstaja, prvič je bil vgrajen pred več kot 30 leti.
galoper
# 18.09.2017 ob 19:53
S pravinikom o homologaciji vozil bi vsaj izpuhe vozil morali usmeriti v levo, proč od pešcev, kolesarjev in podobnih udeležencev v prometu. V Času ministrovanja Bohinjca je bil tak predpis sprejet, a tudi spremenjen = prilagojen vozilom tako, da je izpuh pri večjih vozilih lahko ostal desno, ampak navzdol.
slivovica
# 18.09.2017 ob 19:09
11 let star dizel nima dpf in egr jao...ne piši neumnosti
izo
# 18.09.2017 ob 18:34
je to znanstveno dokazano ? In če je - kako ???

seveda ni dokazano, vse temelji na tistem famoznem testu 2 starih, zgonejnih pasatov in enega bmw kvazi terenca. malo bolj konkreten test vseh znamk dizlov glelde nox izpustov ipd je povedal svoje, večkrat, plus testi modernih dizlov, kjer je vemo kdo najhujši in kdo najmanj.
ampak enostavno kr ne nehajo, gonijo to mantro da je res vse že na meji lobotomije..
slivovica
# 18.09.2017 ob 17:26
Hahaha....realnost je ravno v neoriginalnih servisnih posegih. Ker ljudje nimajo denarja, da bi mastno servis preplačevali.
slivovica
# 18.09.2017 ob 16:23
Luka Novak @

Vidim, da žal ne veš kakšna je realnost. Če bi bil to propagandni material, se večina lastnikov, ko je kupila rabljene dizle in so jih morali peljati na obvezno VW posodobitev ne bi križala. Ko so jim naložili posodobljen tovarniški program in povozili tuning softwre, je avto samo vrglo v rezervni položaj, stranki pa so povedali,.da cc 5000 eur pa bo avto spet deloval (ko bodo vgradili vse dele ki so jih odstranili oz. onemogočili delovanje).
m72
# 18.09.2017 ob 16:00
"Zaradi dizelskih izpustov v Evropi letno umre 5.000 ljudi"

Da o teh, ki jih dizli povozijo, niti ne govorimo. Zajeti so le tisti, ki hodijo s svojim Golfom v garažo spat.
gesan
# 18.09.2017 ob 15:17
Že zdavnja bi lahko rešili problem izpuhov!
Pa se jim to finančno nikoli ni izplačalo!

In sedaj nas bo taisti pohlep prepričeval kako jih skrbi za naše dobro...

NAjprej se odpovejte vojnam, posrkbite za to, da bodo vsi dobili to kar si zaslužijo...
Nehjate se igrat z virusi, bakterijami...

In potem vam bom lahko verjel!
Prej pa so to za mene čisto navadne laži, za uresničevanja zaslužkarstva!
slivovica
# 18.09.2017 ob 15:07
Evo...malo si preberite

http://www.sbs-tuning.com/index.php?s=dpf-odstranitev
Lešnik
# 18.09.2017 ob 14:53
Pozabil sem dodati še to. Podatki o izpustih kamionov so podani na podlagi realne vožnje, za osebna vozila nam pa prodajajo podatke pridobljene na valarjih v laboratoriju.

Goljufivi so izpusti in ostali podatki povsem enako. Rad bi videl uradne podatker vozil pridobljenih v vsakdanji vožnji in ne laborastorijske, kjer so izkjučeni vsi uporabniki, špranje na karoseriji prelepljene z lepilnim trakom, najvišja htrost 120 km na uro pa še to le za nekaj sekund i.t.d..
slivovica
# 18.09.2017 ob 14:30
Enkrat sem že napisal pa so me brisali. Ogromno lastnikov novejših dizelskih vozil prevrta ali odstrani DPF filtre in blokira ali odstrani EGR ventil. Takšnih dizlov je ogromno na naših cestah in ta vozila ne izpolnjujejo več niti norme EUR 1.

Žal to nihče ne kontrolira, niti pri lastnikih vozil niti pri podjetjih katera to izvajajo in celo oglašujejo na svojih straneh.
ap72
# 22.09.2017 ob 22:25
Če bi dizelska vozila izpuščala toliko dušikovih oksidov kot tista na bencinski pogon, bi se lahko letno izognili med 4.000 in 5.000 prezgodnjim smrtim, kaže raziskava.

Le kje je objavljena ta raziskava, da bi jo lahko prebrali.. ali da bi jo kak novinar prebral za nas, kdo jo je izvedel in na kakšen način... kako so dokazali te smrti me pa res zanima no
binaural84
# 21.09.2017 ob 22:37
dizelski motorji v osebna vozila ne spadajo in pika.
kristjan31
# 20.09.2017 ob 13:56
Da, a pozabli so omeniti, da je onesnaževanje zaradi krav še večje kot od avtomobilov :=) Ena krava teže 550kg na dan proizvede kar 1000litrov metana! A to pa ni onesnaževanje? Še večje kot vsi avtomobili skupaj!
izo
# 19.09.2017 ob 23:10
ne samo v slpoveniji, gledano v kompletu onesnaženosti zraka (tukaj avtomobili predstavljajo mogoče 10-15%, glavno pa je ogrevanje gospodinjstev ipd).
v mestnih središčih in velikih vpadnicah ipd je jasno onesnaženost z izpusti prometa (takšnih in drugačnih, pa prah ipd), to je vrjetno jasno bsakomu otroku in tam bodo jasno tudi problem z respiratornimi boleznimi višje. samo ne rinti zdej samo dizle zraven in ne vem kaj, gre za komplet. pa ne mi o tem, kako recimo en center tokija buhti od zdravlja, ker tam ni dizlov ipd neumnstmi, vsaj dokler hodijo s tisrimi maskami vsi po ulicah..
HOR
# 19.09.2017 ob 20:40
@johndeer
12:33

V Evropi in na zahodu je zadnja desetletja zunanji zrak vedno manj onesnazen, na vzhodu pa obratno.
Se je pa povecal promet na prometnih cestah in vsi ki zivijo v coni 100 m od teh cest so gotovo bolj izpostavljeni, kot prej.
Dodatno so sedaj otroci in odrasli vec v zaprtih prostotih, kot prej in v teh prostorih je zrak zaradi slabe prezracenosti pogosto slabsi, kot zunaj z vec skodljivimi delci ( nanodelci...), ki izvirajo iz umetnih materijalov v notranjosti, itd.
Tako, da so vzroki za porast astme lahko razlicni, tudi avtoimunski saj otroci niso vec dovolj izpostavljeni normalni dozi zdrave umazanije, itd.

V Slo pa je glavni onesnazevalec lesna biomasa, ki se kuri v manj kvalitetnih peceh s slabom zgorevanjem, kar se bo spet jasno pokazalo cez kak mesec, ne pa promet ( v Kopru pa luka z razsutimi tovori)...
HOR
# 19.09.2017 ob 20:25
@izo
11:36

Ja, elektricna napeljava za hibridne kamione po avtocestah po vzoru na troljebuse izgleda dobra resitev
izo
# 19.09.2017 ob 16:47
link

ne vem, meni zgleda precej podobno povsod.
PartyTime
# 19.09.2017 ob 16:32
Kolk ljudi na leto umre zaradi politikov? A pride komu na pamet da bi jih do leta 2022 zmanjsali za 50% leta 2025 pa ukinli?
Kazalo