Azija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3,0 od 27 glasov Ocenite to novico!
Pogled na luksuzni hotelski kompleks. Foto: St. Regis Lhasa Resort
Notranjost hotela St. Regis Lhasa. Foto: St. Regis Lhasa Resort
Ena od sob. Foto: St. Regis Lhasa Resort

Dodaj v

Foto: Visoko tik pod oblaki Tibet dobil svoj prvi luksuzni hotel

Kitajska avtonomna pokrajina se odpira petičnim turistom
3. junij 2011 ob 08:32
Lhasa - MMC RTV SLO

Tibet, dolgo časa obravnavan kot pohodniška destinacija, zdaj lošči svojo podobo, začenši s svojim prvim hotelom s petimi zvezdicami, St. Regis Lhasa Resort.

Ob terminu "St. Regis Hotel" le redkim padejo na misel višave Tibeta. A oblasti v tej kitajski avtonomni pokrajini skušajo spremeniti to in upajo, da bodo petične turiste (in dolarje, ki pridejo v kompletu) premamili z odprtjem luksuznega hotelskega kompleksa.

3.600 metrov nad morsko gladino je veličastni St. Regis Lhasa, ki se je odprl prejšnji teden, eden najvišje ležečih luksuznih hotelov na svetu, z razgledom na Himalajo in dolino Lhasa. Kompleks s 150 sobami in 12 vilami se kot številni novi hoteli ponaša tudi z "zelenimi" tehnološkimi novitetami, med njimi zbiralnike sončne energije in podtalni vodni reciklažni sistem, v treh restavracijah hotela pa strežejo lokalno pridelano hrano.

Obliko kompleksa je navdihnil bližnji, še vedno aktivni in med turisti izjemno priljubljen samostan Sera, zgrajen leta 1419. "Samostan Sera je čudovit, dramatičen in živahen in točno to, kar sem hotel zajeti o tibetanski kulturi," je za Luxist.com pojasnil Jean-Michel Gathy, glavni oblikovalec pri arhitekturnem biroju Denniston International Architects in notranji oblikovalec St. Regis Lhase.

"Čeprav je samostan ogromen kraj," nadaljuje, "mi je bilo všeč, kako so ustvarili številne intimne prostore in dvorišča. To je bil odličen model za vpeljavo znamke St. Regis v to pokrajino."

Prihajajo novi "st. regisi"
St. Regis bo imel tržišče popolnoma zase, a le nekaj let, saj se je letos začela gradnja hotela Shangri-La in kompleksa InterContinental. A Tibet si ne prizadeva le za velika imena, za hotelske znamke.

Manjše, nedejavne templje, kakršen je 300 let star tempelj Johang, preurejajo v butične hotele, da bi tako ustregli povpraševanju petičnih gostov Tibeta. "Razlog, zakaj smo tu, je tibetanska kultura," razlaga Kerstin Odnun, nemška turistka, ki prenočuje v butičnem hotelu Lingtsang. Daleč od tega, da bi žalovala za izgubo aktivnega budističnega templja - Odnunova pravi, da uživa v tibetanskem ambientu in izvirnosti hotela.

Lobsang Taši, lastnik hotela, pravi, da se mu je porodila zamisel zaščite stare arhitekture s preureditvijo v butični hotel, potem ko je izvedel raziskavo, kako Evropejci radi potujejo. "Prej je bil ta kraj urejen v koncept kmečkega turizma in ni bil najbolje zaščiten," razlaga. "Z butičnim hotelom pa imamo le devet sob, gostje, ki pridejo sem, pa spoštujejo kulturo in lepo skrbijo za sobe."

Odprtje St. Regis Lhase, skupaj s podobnimi petzvezdičnimi hoteli in lokalnimi butičnimi hoteli, je del vladnega širšega cilja pripeljati na območje več turistov. Načrt sicer čaka trd boj, saj je vlada v zadnjem desetletju pogosto zaprla območje za turiste. Po tibetanskem petletnem načrtu naj bi bilo do leta 2015 na območju zgrajenih pet hotelov s petimi zvezdicami, vlada pa upa, da bodo v istem obdobju privabilli 15 milijonov turistov letno. Leta 2009 je Tibet obiskalo prek 5,5 milijona turistov, lani pa 6,8 milijona.

K. S.
Prijavi napako
Komentarji
Ulikses_
# 22.07.2011 ob 16:04
alster72
3. junij 2011 ob 14:08
Prijavi neprimerno vsebino
večina komentarjev tu je floskul in predsodkov. a ste že kdaj bili v takem luksuznem hotelu? zakaj bi to nujno blo nekaj slabega za pokrajino, domačine , kulturo ipd...? ni edini način potovanja v spalki ali pri domačinih za 5 usd/noč in z rucakom na rami. tudi sam sem nekoč tako mislu, na stara leta pa vidiš stvari drugače. v takih hotelih običajno zelo skrbijo za ekologijo, okolje, se integrirajo s prebivalstvom, odkupujejo njihove izdelke, zaposlujejo množico sobaric, čistilk, recpetorjev, kuharjev ipd in s tem dvigujejo življenjski standard domačinov. Običajno pripravljajo veliko lokalne kulinarike, razstave, dogodke, ki jih drugače mnogi turisti ne bi doživeli. taki hoteli še zdaleč niso razlog za propad neke kulture. govorim na splošno, ker konkretnega primera na poznam


jaz pa poznam konkretne primere in se čisto strinjam s tabo....treba je vedet, da današnji elitni turizem ni več tisti masovni betonski turizem izpred 50 let, ko je dejansko blo vseeno, kje si bil na dopustu, ker so bli vsi hoteli in kompleksi enaki po vsem svetu. dandanes petični gosti raje grejo v manjše, butične hotele, ki so čim bolj integrirani v lokalno okolje, dajejo službe lokalnemu prebivalstvu, promovirajo lokalno kulturo, gastronomijo, itd. dejansko pomenijo izredno dodano vrednost za okolje, kjer se pojavijo.

vedno več je takih primerov, tudi v sloveniji, istri, itd itd, dejte se malo sprehodit naokoli in boste vidli, da je lahko tudi tak turizem izredno lep in kvaliteten.
jcvikl
# 04.06.2011 ob 12:15
meni se zdi tudi bolje en lep hotel za turiste kot da jim postavijo asfaltno bazo kot na kozjanskem ali cementarno ki kuri gume pred nosom (kot delamo v sloveniji) Sigurno pa je lažje komentirat, ko sami uživamo zahodnjaške dobrine, kak je škoda, da ljudje tam izgubljajo stik z naravo....
daryankoff
# 04.06.2011 ob 12:06
Tibet počasi prehaja v elitni turizem. Ne samo zaradi hotelov. Od leta 2009 je potrebno za obisk Tibeta najeti agencijo in kupiti kak njihov paket, predstavnik agencije pa mora biti nonstop s teboj, vsaj uradno. Samo tako lahko dobiš dovoljenje za vstop v Tibet. Te stvari so zelo drage in niso primerne za žep popotnika.
melanholik
# 04.06.2011 ob 12:00
alster, juster

Se popolnoma strinjam. To moraliziranje bogatih zahodnjakov, da v ostalem svetu pa morajo živeti "pristno" in "v stiku z naravo" je eno navadno svetohlinstvo. Kitajska vladavina v Tibetu je seveda prinesla precej sprememb, vendar je zagotovo neupravičeno govoriti samo o slabostih in jo ocenjevati samo z negativne plati. V splošnem je le treba vedet, da se tam živi mnogo bolje kot se je pred Kitajci.
Chief_GrandeJuve
# 04.06.2011 ob 11:06
Bravo, alster!
podjetnik
# 04.06.2011 ob 10:10
Škoda. Kamor koli se je razširil "kapitalistični luksuz" ni prinesel nič dobrega...

Nedotaknjena narava in pristno okolje postaja največji luksuz.
blejec
# 04.06.2011 ob 09:52
Površina Tibeta je 2 500 000 kvadratnih kilometrov tako da tudi če ma ta hotel 30 hektarov je še vedno kar nekaj prostora, da lahko vržete pogled v neokrnjeno naravo. Sicer je pa hotel itak v mestu Lhasa, ki ima z okolico 1 100 000 prebivalcev...
juster
# 04.06.2011 ob 00:00
Eni bi pač raje videli da bi tibet ostal fevdalna teokracija in jim gre jako v nos vsaka stvar ki jo kitajci tam naredijo, pa naj bo še tako dobra.
Boby21
# 03.06.2011 ob 23:58
Lokalci od tistih 100 dolarjev za kosilo ne bodo videli več kot pol dolarja, le mnogo več svinjarije bodo morali prenašat, ko se bodo bogate riti pasle po njihovi deželi.

In kaj potem, če ena stara baba z milijoni na banki, pri 75 pač ne more v Tibet, ker ne more hoditi naokoli z ruksakom na hrbtu? Jaz tut ne morem na Mt Everest, pa bi prav rad videl, kako izgleda pogled z njega. Pa naj še tja postavijo luksuzni hotel.
Skippy
# 03.06.2011 ob 17:28
@sharkyslo
ti očitno rad vidiš, da lokalno gospodarstvo od popotnika dobi 5 dolarjev na dan kot 300, a ne? Da mu prodajo sendvič za 0,5 dolarja namesto kosilo za 100 dolarjev? Lokalci pa bi zate, da bi si jih lahko ogledoval, morali še 2050 živeti v jamah, a ne?
alster72
# 03.06.2011 ob 14:08
večina komentarjev tu je floskul in predsodkov. a ste že kdaj bili v takem luksuznem hotelu? zakaj bi to nujno blo nekaj slabega za pokrajino, domačine , kulturo ipd...? ni edini način potovanja v spalki ali pri domačinih za 5 usd/noč in z rucakom na rami. tudi sam sem nekoč tako mislu, na stara leta pa vidiš stvari drugače. v takih hotelih običajno zelo skrbijo za ekologijo, okolje, se integrirajo s prebivalstvom, odkupujejo njihove izdelke, zaposlujejo množico sobaric, čistilk, recpetorjev, kuharjev ipd in s tem dvigujejo življenjski standard domačinov. Običajno pripravljajo veliko lokalne kulinarike, razstave, dogodke, ki jih drugače mnogi turisti ne bi doživeli. taki hoteli še zdaleč niso razlog za propad neke kulture. govorim na splošno, ker konkretnega primera na poznam

lp
golaž
# 03.06.2011 ob 13:52
Like
420
# 03.06.2011 ob 11:30
to mi pa zelo NI VŠEČ!
kiberlife
# 03.06.2011 ob 10:13
Tibet je treba doživeti popotniško...templji, samostani, vasi...in ne neki turistični hoteli. In seveda čimprej dokler ga žal kitajci ne bodo čisto preplavili...

Je pa lepo...nekaj popotniških fotk Tibeta!
lo_pa__ta
# 03.06.2011 ob 09:47
katastrofa
mantonci
# 03.06.2011 ob 09:17
Škoda da uničevanje z veseljem dopušča robotizirana kitajska vlada ki s takimi stvarmi še bolj kot represijo na dolgi rok škodi ljudem in pokraini... Sedaj se bodo dogajali paradoksi, bogatejši zahodnjaki navdušeni nad nekdanjo budistično kulturo tibeta bodo prihajali v hotel ki je še en znak konec te kulture. Žalostno...

Lp
sharkyslo
# 03.06.2011 ob 08:50
Škoda, da uničujemo še zadnje koščke neokrnjene narave... z gradnjo luksoznih kompleksov za bogate zahodnjaške riti...
Kazalo