Evropa
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.3 od 38 glasov Ocenite to novico!
Hrvaška
Med Slovenci, in očitno tudi Evropejci, je hrvaška obala ena najbolj priljubljenih. Foto: EPA

Dodaj v

Hrvaška obala je med najbolj zaželenimi turističnimi območji EU-ja

Zunaj EU-ja so najbolj priljubljena destinacija ZDA
8. julij 2017 ob 11:33
Luxembourg - MMC RTV SLO, STA

Španski Kanarski otoki s 94 milijoni nočitev ostajajo najbolj privlačna turistična regija v EU-ju, na četrtem mestu pa se je znašel hrvaški Jadran z 68,1 milijona nočitev.

S 76,8 milijona nočitev je na drugem mestu francoska pariška regija, s 75,5 milijona nočitev pa ji sledi španska Katalonija. Med prvimi desetimi regijami po prenočitvah so še španski Balearski otoki (65,2 milijona), italijanski Veneto (63,3 milijona), španska Andaluzija (61,4 milijona), francoski Provansa in Azurna obala (54,6 milijona nočitev), francoska alpska regija Rhone-Alpes (48,7 milijona) in ožje središče Londona (44,8 milijona), kažejo podatki evropskega statističnega urada Eurostata.

Španija, Francija in Italija so države, ki privabljajo največ turistov, saj se je med 30 najbolj priljubljenih destinacij uvrstilo šest njihovih regij. Poleg že omenjenih turiste v Španiji najbolj privlačijo lepote Valencie in Madrida, v Franciji pa južne regije Lanquedoc-Roussillon, vinorodne regije Akvitanija in severozahodne regije ob Atlantskem oceanu Bretanije. V Italiji se turisti radi zadržijo še v Toskani, Lombardiji, Laciju in na Južnem Tirolskem.

Država, ki si jo turisti radi izberejo za oddih, je še Nemčija z njenimi privlačnimi regijami Zgornja Bavarska, Berlin, Mecklenburg-Pomorjansko in Schleswig-Holstein, pa tudi Grčija (Južnoegejski otoki in Kreta), Avstrija (Tirolska in Salzburg), Irska (severna in vzhodna regija) in Nizozemska (Noord-Holland).

Leta 2015 v Sloveniji 10,3 milijona nočitev
Slovenija je razdeljena na dve regiji. Turisti, ki so leta 2015 obiskali zahodno Slovenijo, kamor med drugim spadajo Triglavski narodni park, Ljubljana in Obala, so ustvarili 6,2 milijona prenočitev, medtem ko so v vzhodni Sloveniji imeli 4,1 milijona nočitev.

Turisti EU-ja poleg tega radi potujejo tudi zunaj Unije. Najbolj priljubljene destinacije po prenočitvah so ZDA, Turčija in Maroko. V ZDA so se leta 2015 najraje zadrževali Irci, Francozi, Luksemburžani, Madžari, Poljaki, Finci, Švedi in Britanci. Turčija je bila najbolj privlačna za Bolgare, Čehe, Nemce, Nizozemce, Avstrijce in Romune, Maroko pa za Belgijce in Špance.

A. Č.
Prijavi napako
Komentarji
conanbarbarian
# 08.07.2017 ob 11:58
Hrvati od mene ne dobijo niti eura. Se raje usedem na letalo in pridem ceneje skozi, da ne govorim o gostoljubnosti, ki jo pri sosedih nisem nikoli obcutil !
piarija
# 08.07.2017 ob 12:06
Hrvaška je destinacija za delavski razred Evropejcev...za zahodnjake je to Low budget destinacija.
Untamle
# 08.07.2017 ob 12:14
Nisem bil na Hrvaškem 10 let in ničesar ne pogrešam :-).

Najbolj stereotipni so mi pa tisti, ki ves čas odrihajo po Hrvaški in kako so tam nedobrodošli, nato pa se skupaj z 1.000.000 drugih Slovencev odpravijo tja. In medtem od domačih krajev poznajo Bled in Bohinj, pa nič več.
čik
# 08.07.2017 ob 12:13
obala že,kaj pa ljudje
djdj
# 08.07.2017 ob 12:15
¸Med Slovenci, in očitno tudi Evropejci, je hrvaška obala ena najbolj priljubljenih.¸
Ne posploševati. Jaz sem Slovenec ampak ne grem v to državo, tudi če mi plačate! Za to mnenje, pa je kriva politika hrvaške.
Nelly25
# 08.07.2017 ob 12:26
Sama nisem bila na hrvaskem ze vsaj 15 let. Pa ne zaradi politike..to me niti ne zanima kaj prevec. Enostavno mi ni zanimiva destinacija. Zato res ne razumem ljudi ki leto za letom rinejo tja.
Peacemaker
# 08.07.2017 ob 12:22
Presenecen da ni Grcija visje...pa kaksna juzna italija. Je pa vprasanje kako so te regije sploh razdeljene...
Skippy
# 08.07.2017 ob 13:18
@FancyBoy
pravzaprav je hrvaška obala stroškovno dražja od večine ostalih destinacij (od bencina, cestnin, trajektov, parkirnin itd.). Ceneje je dopustovati v Grčiji, Tuniziji, Egiptu, Turčiji, Španiji itd.
viljam_s
# 08.07.2017 ob 13:15
Spoštujem ljudi ki ne hodijo na Hrvaško zaradi prepričanja. Vendar renici na ljubo - pa sem videl mnogo sveta - vzhodna Jadranska obala je ena najlepših obal na svetu - karkoli kdorkoli reče in katerikoli državi že spada. Takih možnosti za jadranje in druge vodne aktivnosti ne dobiš kar tako drugje. Dejstvo pa je da je zaradi členovitosti obale to dostopno tudi začetnikom medtem ko moraš biti za druga morja neprimerno bolj izkušen. Pa tudi narava (resnost) jadranja in morskega potovanja je povsem drugačna v kaki Grčiji kjer so razdalje neprimerno večje, vetrovi močnejši.
Kako je pa z ljudmi pa vsak po svoje. Jaz moram reči da se do mene domačini v Dalmaciji niso nikoli obnašali slabo. So prijazni in ustrežljivi - o politiki se pač ne pogovarjam ker je brezveze in tudi po večini se Hrvatom zdijo ti politični spori brezvezni.
Kar se pa tiče tega, da ljudje mislijo da bodo mejni incidenti odgnali ljudi. Prosim vas lepo. Večina Evropejcev komaj ve za Slovenijo in Hrvaško - kaj šele za incidente. Bil se mnogokrat v Piranu in Izoli ko so se incidenti dogajali pa sploh ne veš da se kaj dogaja. Ne pretiravajte, ker ste preveč pod vtisom medijev. Na svetu je 7 miljard ljudi, v Eropi in okolici okoli 700 miljonov, dejstvo je da bodo Hrvati imeli polno obalo karkoli kdorkoli reče. In če dobro pomislite je to dobro za Slovenijo - bogati Hrvati bodo trošili tudi v Sloveniji. In da Hrvati le niso tako slabi priča tudi dejstvo da jih mnogo letuje pozimi prav v Sloveniji v Krajnski ali na Pohorju.
konkec
# 08.07.2017 ob 14:57
Mi smo Dalmacijo odpovedali in za manjši denar rezervirali Toskano 14 dni, pa še veliko več si imamo za pogledat.
Guinness
# 08.07.2017 ob 13:44
Kaj boš s turistom, ki da 380 eurov za letalo do Azije in tam zapravi 100 eur za 10 dni nočitev in 50 eurov za hrano, nekaj pa še za prevoze, vstopnine itd.?

Kaj pa boš s turistom, ki se pripelje s svojim avtom in za sabo v apartma privleče polovico domače ozimnice? Low budget turisti so povsod. Za nek kvaliteten dopust pa boš povsod moral dat nekaj več.
daryankoff
# 08.07.2017 ob 14:14
Hrvaška je ziheraška destinacija. Dol hodjo ljudje, ker imajo tam kake vikende, prikolice, znance, pa iz navade, so zaljubljeni v svoje avtomobile in se zaradi bližine z njim tja odpeljejo, podoben jezik, podobna kultura, podobna hrana. Torej na Hrvaškem točno veš, kaj lahko pričakuješ.
Meni je dolgočasna destinacija. Smisel dopusta mi je odkrivanje novega, bolj skrivnostnega, nepredvidljivega, na ležalniku lahko počivam tud pred domačo hišo.
Mi pa prav pride zagrebško letališče, pa tud Zagreb kot mesto za kak enodnevni odklop tko da nisem a priori proti Hrvaški, do Beograda se ne bom šel vozit preko Budimpešte recimo.
Prismuknjen
# 08.07.2017 ob 13:09
Kot enega od razlogov, ki ga zaplankanci navajajo, da grejo vedno na Hrvaško, so otroci.
Zanimivo, da na letalih srečam veliko družin z majhnimi otroki. Verjetno je let za Grčijo manj mučen od vožnje z avtom v Dubrovnik.
norabassayou
# 08.07.2017 ob 19:02
Ravnokar sem se vrnil iz Turčije po 14 dnevnem dopustu. Hrvaška obala me ne vidi več (razen če bom šel gledat Kekovo Reko, ko pridejo v Champions League).
K_ris
# 08.07.2017 ob 16:05
@somebody_87

Jaz ločim med dopustom in potovanjem. Na potovanju imam ambicijo čim več videti in zato se vsako leto na potovanje odpravim nekam drugam. Na dopustu pa so moje ambicije drugačne (počivanje, plavanje, pivo, sladoled ...). Kaj je po tvoje torej narobe, če grem enkrat na leto na potovanje, enkrat na leto pa na dopust in le tega preživim vedno v istem kraju na Hrvaškem?
Rugess Nome
# 08.07.2017 ob 15:48
samo hlapci hodijo na hrvaško na morje- žalostno a resnično
Binder Dandet
# 08.07.2017 ob 15:41
@Geniuss:
Izhajal sem iz teg, da besedilo obrnem. Poanta je v tem, da ce je debata o dopustovanju, nikogar ne briga, kam kdo ne hodi, se posebej, ce so razlogi politicno nacionalisticn, kar pri hrvaski vglavnem so.

Sicer pa locujem med dopustom in potovanjem. Za dopust mi sicer res ni boljsega kot senca borovega kampa, par 10 m od morja in moznost grilanja.
iRobert
# 08.07.2017 ob 13:58
@GORILA a se dejansko delaš norca iz tistih ki nimajo niti 300 eu da bi si privoščli dopust? ker jih je veliko a veš to?, nočejo biti zapečkarji a to veš? Jast se ne delam norca iz ljudi ki nimajo, pa verjemi, da imam več kot ti :) !
Emmure
# 08.07.2017 ob 13:15
jadran je zelo lep,skoda samo da.............sej veste
DonSalbi
# 08.07.2017 ob 13:03
Zato bi bilo dobro, da se Istri uspe odcepiti od Hrvaške in postane Republika Istra in tako bi zaslužen denar od turizma ostal v Istri za hitrejše razvijanje naprej. Zdaj pa jim večino pobere Zagreb. Gremo držim pasti za Republiko Istro. Mi son Istrian...!
študent89
# 08.07.2017 ob 19:04
... večina Hrvatov v turističnih krajih pa arogantnih in pogosto nesramnih ...
DAbears
# 08.07.2017 ob 18:20
Ce so hrvatje bol zazeljeni kot grki pol je z to anketo neki fejst narobe
Skippy
# 08.07.2017 ob 13:24
Ko pol komentatorjev bluzi o nevrednosti Hrvaške in potem v naslednjem stavku uporabi besedo "ceneje". Kaj boš s turistom, ki da 380 eurov za letalo do Azije in tam zapravi 100 eur za 10 dni nočitev in 50 eurov za hrano, nekaj pa še za prevoze, vstopnine itd.?

Taka regija je od takega turista ustvarila mogoče 50 eur dodane vrednosti v 10 dneh. Kaj boš s takim turistom? Pravzaprav je neto škoda za državo.
GORILA
# 08.07.2017 ob 13:22
No, pariska regija je na drugem mestu - to je tam, kjer pravite, da glave rezejo...
Skippy
# 08.07.2017 ob 13:10
Hrvati od mene ne dobijo niti eura. Se raje usedem na letalo in pridem ceneje skozi,

Takih turistov, ki cele dneve samo preverjajo, kje bo kaj ceneje, v resnici nihče noče.
Prismuknjen
# 08.07.2017 ob 13:04
Kar pejte. Evropa in svet sta postala majhna in dostopna, odkar so poceni letalski prevozi in ugodne alternative hotelom.
Pa dober tek vam želim ob lignjih in ožujcu!
Nekdo88
# 08.07.2017 ob 12:30
Ta raziskava ne pove nič drugega, kot samo število nočitev v določeni regiji. To še ne pomeni, da je rvaška obala res tako lepa in posebna.
raknac navi
# 09.07.2017 ob 11:36
Hrvasko morje je eno najlepsih na svetu, pa ce se samozvani slovenski domoljubi na glavo postavijo.
K_ris
# 08.07.2017 ob 14:21
Sem bil že marsikje, ampak kar se morja in plaže tiče, grem pa najraje na Hrvaško. Nisem ljubitelj peska oz. mivke, ki jo s sebe spiraš še en teden, pa želim imeti senco od dreves in ne od marel.

Na potovanja hodim vsako leto drugam, na plažo za par dni pa še vedno najraje na Hrvaško.
Guinness
# 08.07.2017 ob 14:01
nastavljam ogledalo zagrenjenezem, ki mislijo, da koga briga, kam in zakaj ne hodijo na hrvasko...tako kot vas verjetno ne zanima, da sem vsako leto zivljenja dol, mene ne zanima, da vas ni

Pod člankom o priljubljenih turističnih območjih se pogovarjamo kam kdo potuje. Kaj je narobe s tem?

Mogoče smo zagrenjeni, ker ti zavidamo tvojo avanturistično življenje in 36 zaporednih let hrvaške obale.
vzdev
# 08.07.2017 ob 13:57
ussavko, mene nič ne grize zavist. Hrvaška ima res prelepe plaže, je pa tudi predraga. Toda nažalost vse uničijo Hrvati. Pač na Hrvaškem Slovenci nismo dobrodošli, zato pa tja ne grem nikoli več. Dobim v drugih državah za manj denarja precej več. Pa še dobrodošel sem.
SamoRes
# 08.07.2017 ob 13:53
Guinness
# 08.07.2017 ob 13:44
Prijavi neprimerno vsebino
Low budget turisti so povsod. Za nek kvaliteten dopust pa boš povsod moral dat nekaj več.

Definiraj kvaliteten dopust.
COP
# 08.07.2017 ob 13:42
Čestitam Hrvatom in jim želim čim več turistov in nočitev. Nezaposlenost pri njih je še vedno visoka in glede na sesutje Agrokorja, kot največjega podjetja v državi, bodo denar še krvavo potrebovali za sanacijo. Je pa njihova obala zelo lepa in zato vredna obiska. Peace, ljubav, bok.
Skippy
# 08.07.2017 ob 13:09
@Don Salbi
turizem je vedno samo majhen delež gospodarstva določene države.

Poglej Španijo. Na teh lestvicah so povsod na vrhu (celo več njihovih regij), v resnici pa revščina in brezposelnost.
FemShepard
# 08.07.2017 ob 12:40
Ja, pa to je samo zaradi slabe varnosti v Egiptu in Turčiji....ja, pa to so samo nočitve...pa to je low budget...pa kako, če sploh niso zanimivi...pa ta raziskava nima pojma...pa bla bla bla

Treba je nekako racionalizirati tuj uspeh, da se lasten neuspeh zdi manjši. Če bi se slovensko Zavist® dalo izvažati, bi bil hrvaški turizem samo kaplja v morje v primerjavi s tem.
Wasabi
# 09.07.2017 ob 08:35
Vedno eno in isto prepucavanje. Eni ne ločijo med potovanjem in dopustom, drugi samo gledajo, koliko kaj stane, tretji so alergični na Hrvate;) Te številke pač ne lažejo, jaz vidim edino bojazen v tem, da bo Hrvaška izgubila na privlačnosti zaradi masovnega turizma (kot se je zgodilo marsikje v Španiji ali Grčiji). Je pač tako, da razni Švedi, Avstralci, Američani dandanes odkrivajo vasice, katere smo Slovenci odkrivali pred 35 in več leti. Če ne bo pametnega razvoja se zna hitro zgoditi, da se bo avtentičnost izgubila v gonji za takojšnjim zaslužkom.
iRobert
# 09.07.2017 ob 07:04
Hrvaška ima še ogromno potenciala v Turizmu, je ni niti med top 10 v EU po obisku turistov niti po zaslužku, tu Francija močno vodi z 84,5 miljonoa Turistov ( ne nočitev ... ) . Tudi Slovenija ima izjemen potencial Od morja,gora,Verjetno ena najlepših pokrajin v Evropi, se čudim da Slovenija ni naredila več za promocijo, in pa zimski turizem, nevem ni volje očitno. Imamo na majhnem koščku Zemlje definitivno Vse kar je možno, razen Vulkana Etne ne :D ! Jast priznam, da na Hrvaško ne hodim, pa ne zaradi Politike (sem patriot) ampak zato ker pač mi Slovensko morje nudi vse kar recimo morje na Bahamih, ali Španiji oz. kjer koli že... hebat ga,sem pač skromen očitno :) !
somebody_87
# 08.07.2017 ob 15:56
@GORILA a se dejansko delaš norca iz tistih ki nimajo niti 300 eu da bi si privoščli dopust? ker jih je veliko a veš to?, nočejo biti zapečkarji a to veš? Jast se ne delam norca iz ljudi ki nimajo, pa verjemi, da imam več kot ti :) !

Seveda, ti verjamemo.

Da se vrnem na temo, meni ni jasno kako se ljudje ne naveličajo vsako leto hodit na eno te isto destinacijo, po možnosti v en te isti kraj. Imaš pa res tudi poceni varijante za potovanje po celi Evropi, če se le pravočasno spraviš planirat kako, kaj in kje.
tuintam
# 08.07.2017 ob 13:04
Popravek: ...v Hrvaške...

Ne strinjam se s pripombo Nelly25, da Jadran ni zanimiv. Je, in to res izredno, pa tudi bo. Zato ni dobro dovoliti Hrvaški prevelikih komercialnih pretenzij, ii jih pa ima (skrito za politiko itd.).
iRobert
# 09.07.2017 ob 19:28
@raknac navi, morda si ne moreš privoščit a povem ti, planet na katerem živimo je lep, povsod. je lep jadran se strinjam.
Katalena
# 09.07.2017 ob 08:57
Ojla...dajte tisti ki hodite ze 20 let na Hrvasko iti se enkrat kam druga ,da vidite da ni samo hrvasko morje lepo...in se to..Hrvati sploh niso poceni...za ta denar letim z letalom 4000 ali 5000 tisoc kilometrov dalec...sem v hotelu 4 oz.5☆ in imam hrano in pijaco ze vsteto in se otroci lahko grejo zastonj ali z nekaj malo doplacila...
Chopin
# 09.07.2017 ob 01:30
In se nekaj, Kanarski otoki recimo so po povrsini tretjino Slovenije in imajo najvec nocitev v Evropi od vseh regij. Neverjetne stevilke.
Je pa turizem ena izmed gospodarskih dejavnosti z najvisjo dodano vrednostjo.
Chopin
# 09.07.2017 ob 01:26
@Don Salbi
turizem je vedno samo majhen delež gospodarstva določene države.

Poglej Španijo. Na teh lestvicah so povsod na vrhu (celo več njihovih regij), v resnici pa revščina in brezposelnost.


Trenutno zivim v Spaniji in sicer v regiji z eno izmed najvisjih brezposelnosti in nikjer ne vidim revscine. Se vidi kar velika razlika v bogatstvu do drzav kot so Portugalska, Grcija, Hrvaska tudi Slovenija, Slovaska itd.

Kar se tice clanka pa moj komentar samo to, da so Kanarski otoki kot edina regija s celoletnim letoviskim turizmom v Evropi zasluzeno na prvem mestu v Evropi po stevilu nocitev. In to kljub temu, da je regija miniaturna, zivi samo 2 milijona prebivalcev, kar ni prakticno nic.
johann
# 08.07.2017 ob 22:52
Hrvaška ima res lepo obalo, sploh, če jo primerjamo z kakšno Italijo na Jadranskem morju. Vseeno pa so Italijani turistično bolje organizirane, ravno tako Francozi, Španci, Grki, še celo Portugalci, čeprav je tam tudi odvisno, kje si. Tudi Hrvaška ni slaba, sploh za družine z majhnimi otroci, saj je to najcenejša varianta (razen Črne gore).
Je pa res, da je Hrvaška vsako leto bolj polna.
toolovaj
# 08.07.2017 ob 18:30
"Da se vrnem na temo, meni ni jasno kako se ljudje ne naveličajo vsako leto hodit na eno te isto destinacijo, po možnosti v en te isti kraj. Imaš pa res tudi poceni varijante za potovanje po celi Evropi, če se le pravočasno spraviš planirat kako, kaj in kje."
Kako si razlagaš, da eni hodijo recimo 50 x na Triglav ali na kakšen manjši hrib 300 x in več na leto. Enim to paše, enim zadošča le 1 obisk, kvečjemu 2.
Včeraj se vrnil iz Premanture. Na Kamenjaku se je slišalo največ slovensko, talijansko, nemško, nekaj po češko in hrvaško (videl nekaj Madžarov, Poljakov, tudi eno družino iz Beograda, nekaj švedskih avtomobilov....). Vstop z avtom je 40KN, kar je dobrih 5 EVROV. Kolone avtomobilov kot na kašni hitri cesti.
SamoRes
# 08.07.2017 ob 16:41
Rugess Nome
# 08.07.2017 ob 15:48
samo hlapci hodijo na hrvaško na morje- žalostno a resnično

Pa na oktoberfest in za novo leto v new york tudi, bodimo vendar doma. Sicer pa to ni hrvaško morje, to je Jadransko morje.
GORILA
# 08.07.2017 ob 13:28
Najbolj priljubljene svetovne destinacije pa: ZDA, Turcija, Maroko... Turcija,Maroko - tezkov vam je, saj vem, ampak kaj ko dlje od kavca ne gre!
NoriGoban
# 08.07.2017 ob 18:13
"samo hlapci hodijo na hrvaško na morje- žalostno a resnično"

Narobe! Hlapci ste vi! Slovenski politiki! Ki se navidezno bori za par metrov morja, ne zanima je pa kaj se dogaja z ozemljem ki je zares naše! Mar bi poskrbeli za dobro ljudi tukaj! Hrvatje nas kupujejo! Imajo izjemno letališče! No! Kdo ima boljše politike!
GORILA
# 08.07.2017 ob 13:24
Kar se pa hrvaskega delavskega turizma tice... Dubrovnik je drazji od Benetk.
Ampak vi kar samozdravite svoje zapeckarske komplekse!
Guinness
# 08.07.2017 ob 13:07
Meni je Hrvaška zanimiva samo zaradi zagrebškega letališča, ki se super razvija. Za dopust pa mi je trenutno najbolj zanimiva Azija. Vsako leto ena ali dve novi državi in raziskovanje. Ne maram dopusta, kjer 2 tedna samo ležiš na plaži, rad preizkusim in spoznam kaj novega. Leti do Azije so vedno cenejši, bivanje, hrana in notranji leti po Aziji pa so tudi poceni. Domačini so v vseh državah do zdaj bili super, pa turisti tudi: v večini so namreč mlajši popotniki in manj družin z otroki.

Sedaj pride počasi na vrsto J. Amerika. Hrvaška me enostavno več ne pritegne.
Kazalo