Evropa
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.7 od 26 glasov Ocenite to novico!
Pogled na plažo nedaleč od Barcelone. Foto: Reuters
Mestne oblasti zaman nagovarjajo turiste, naj obiščejo še bolj zapostavljene dele mesta - vsi se zgrinjajo nad največje atrakcije. Foto: Reuters
Težavo predstavljajo tudi potniki z ladij, ki, tako kot tudi v Benetkah, kaj dosti denarja v mestu ne pustijo. Foto: Reuters
Organizacija olimpijskih iger 1992 je mestu prinesla poplavo turistov. Foto: Reuters

Dodaj v

Najbolj osovražen človek v Barceloni - turist

V katalonski prestolnici siti poplave turistov
21. julij 2015 ob 06:29,
zadnji poseg: 21. julij 2015 ob 07:22
Barcelona - MMC RTV SLO

Letos v Barceloni pričakujejo kar devet milijonov obiskovalcev, kar je več kot petkrat več kot pred 20 leti. Večina teh turistov se nagnete v nekaj manjših predelov katalonske prestolnice, ki sicer šteje 1,6 milijona prebivalcev.

Šibek evro je v Barcelono privabil še več turistov, samo z ladij za križarjenja se na leto izkrca okoli 2,5 milijona prišlekov, Barcelončani pa se zaradi silnega navala počutijo kot v obleganem mestu, poroča Guardian. Nelagodje je postalo tako veliko, da turistični vodniki že opozarjajo pred "turistofobijo", ki je vrhunec dosegla lansko poletje s protesti domačinov, ki so oblasti pozivali k ukrepom za omejitev števila turistov.

"Ljudje nas odrivajo, nam namenjajo grde poglede in izrekajo žaljive opazke, ko vodimo turiste po mestu," toži Mari Pau Alonso, predsednica barcelonske zveze profesionalnih turističnih vodnikov. Celo Jordi Clos, vodja barcelonske zveze hotelirjev, ki si je za cilj postavila deset milijonov turistov letno, pravi, da je postalo nujno potrebno, da meščani pokažejo več strpnosti do turistov.

Po zadnji anketi so Barcelončani do turistov tako nastrojeni, da menijo, da množični turizem za njihovo mesto predstavlja večjo težavo kot revščina. Za večino domačinov (32 %) je sicer še vedno največja težava v mestu nezaposlenost in delovne razmere, druga je promet (5,5 %), tik za njim pa je že turizem (5,3 %), povzema The Local.

Strah pred "beneškim učinkom"
Ada Colau, novopečena barcelonska županja, je že kmalu po svoji izvolitvi maja letos opozorila, da bo treba nekaj ukreniti glede poplave turistov. "Če nočemo postati kot Benetke, bomo morali v Barceloni postaviti določene omejitve," je dejala županja, ki predlaga moratorij za nove hotele in licence za stanovanja, ki jih oddajajo turistom.

Raziskava za turistično skupino Exceltur je namreč razkrila, da je danes v Barceloni v turističnih stanovanjih na voljo dvakrat toliko postelj (okoli 138.000) kot v hotelih. Tovrstna stanovanja so za obiskovalce postala privlačnejša in bolj ekonomična, njihovim lastnikom pa kratkoročni najemi prinesejo najmanj 125 odstotkov več, kot bi dobili od najemnikov za daljše obdobje. Številni stanovanja oddajajo prek velikih spletnih posrednikov, kot je Airbnb, spet drugi jih ponujajo kar neposredno, da bi si napolnili desni žep v času še kar trajajoče španske recesije.

Dvorezni meč
Turisti v Barceloni porabijo 25 milijonov evrov na dan, turizem pa predstavlja 15 odstotkov barcelonskega BDP-ja in zagotavlja okoli 120.000 delovnih mest. Nihče si ne želi odgnati turistov proč, zagotavlja Ada Colau, a če mesto postane "zabaviščni park" ter izgubi svojo identiteto in dušo, bodo ljudje nehali prihajati.

Podobno meni tudi Francesc Munoz, profesor geografije na Barcelonski avtonomni univerzi, ki je za AFP povedal, da je Barcelona na razpotju. "Če ne bomo ukrenili ničesar, bo Barcelona čez 30 ali 40 let lahko postala kot Benetke, mesto, kjer se vse vrti okoli turizma. Barcelona je svetovna turistična ikona. A če se bodo težave nadaljevale, bi bila lahko njena podoba umazana, kar pa bi škodilo tudi turizmu."

Ciutat Vella, srce stare Barcelone in med turisti eden najbolj priljubljenih delov mesta, je v osmih letih zapustilo 13.000 prebivalcev, ki so jih odgnali visoke najemnine in nenehni hrup turistov. V številnih predelih, denimo na sloviti ulici Las Ramblas ali pa okoli cerkve Sagrada Familia, dejansko ni več lokalnega prebivalstva. Županja turiste spodbuja, naj obiskujejo bolj zapostavljene dele mesta, a kaj, ko obiskovalce privlačijo predvsem staro jedro, arhitekturne stvaritve Antonija Gaudíja in plaže Barcelonete.

Sredozemska prestolnica križarjenj
Barcelona je tudi sredozemska prestolnica križarjenj in ladje s po več tisoč potniki terjajo svoj davek. Potnike izvržejo pred glavne mestne atrakcije, turisti z ladij za križarjenja pa kaj dosti več od spominka in steklenice vode v tistem času na kopnem ne kupijo. Podobno kot v Benetkah se tudi v Barceloni sprašujejo, ali imajo od obiskovalcev z velikih turističnih ladij sploh kakšne finančne koristi ali samo škodo, zato nekateri predlagajo davek na omenjene ladje.

Za zdaj so v Barceloni sedem milijonov evrov, ki v mestno blagajno kapnejo vsako leto od davka na hotele, porabili za promocijo turizma, a katalonski parlament zdaj razmišlja, da bi denar porabili za lajšanje (negativnih) učinkov turizma. Nekateri celo predlagajo, da bi z denarjem od hotelske industrije financirali mestne šole in vrtce, z denarjem od ladij pa infrastrukturo, tako da bi Barcelončani dejansko imeli nekaj od invazije turistov.

Vrtoglav porast turistov v Barcelono se je začel po olimpijskih igrah leta 1992, v teh dobrih dveh desetletjih pa se je število obiskovalcev več kot potrojilo, kar je mestu prineslo dolge vrste, gnečo na ulicah in spodrinjanje tradicionalnih obrti in trgovinic.

K. S.
Prijavi napako
Komentarji
pido in ševorov
# 21.07.2015 ob 07:20
:-)

Prva slika je grozljivka. In to naj bi bil dopust? Ne hvala.
DrMinistr
# 21.07.2015 ob 07:15
Najprej dajo 7 mio za promocijo turizma, sedaj bi pa moratorij na nove hotele in apartmaje?
Zgleda da majo ravno toliko v glavi kot naši politiki....
Lorenzo
# 21.07.2015 ob 08:16
Imamo srečo, da smo iz Evrope in te "vroče" destinacije (Benetke, Barcelona) lahko obiščemo za kakšen vikend recimo marca ko so Kitajci, Avstralci po službah na svojih kontinetih.
cbidnas
# 21.07.2015 ob 06:54
Ravno zaradi v članku naštetega je bila meni osebno dosti bolj simpatična Valencia. Čeprav ni toliko enormno stvari za videt, vseeno ni skrbi, da povprečen turist v Valenciji kak teden ne bi imel kaj početi, v splošnem bolj umirjeno mesto, cene poleti turistom prijaznejše, pa še poceni se da tja letet kar iz Trsta :)!
webman
# 21.07.2015 ob 07:21
Vecina jih je na nekaj obleganih tockah. Ko pa sem se sprehajal po (čudovitem) botaničnim vrtom nad olimpijskim stadionom pa sem bil prakticno sam.

Jaz bi se se vrnil, a ne v turisticna mravljisca, raje na tocke pristne, neizumetnicene Katalonije.
21.12.2012
# 21.07.2015 ob 07:11
Naj kar rinejo tja, jih je drugje manj.
littleliar
# 21.07.2015 ob 08:10
zanimivo...prejšnji mesec sem bila tam pa nisem doživela nič negostoljubnega, nasprotno. mogoče pomaga če se ne obnašaš ko tipična ovca-turist.
Vision
# 21.07.2015 ob 06:49
Hehe, 7 MIO so letno porabljali samo za promocijo turizma.... In zdaj se čudijo.
johann
# 21.07.2015 ob 07:26
Barcelona je krasna. Najlepša mi je bila sicer Sagrada Familia, a tudi ogromno drugih stvari se splača pogledati.
LjudjeSoOvce
# 21.07.2015 ob 07:01
Uh. Čredni nagon na vrhuncu (1. slika).
superstar
# 21.07.2015 ob 06:49
Čudna reč tole. Kdo bi jih razumel.
Jon Sneg
# 21.07.2015 ob 09:50
Meni osebno sta veliko bolj všeč Madrid in Sevilla.

Skušam razumeti domačine, ki se neposredno ne ukvarjajo s turizmom (oddajanje sob, restavracije, trgovine s spominki), zaradi navala turistov se dogaja, da postajajo tujci v lastnem mestu- cene so v turističnih krajih praviloma višje, kakovost storitev pa pada. Podoben primer je tudi center Prage. Pred leti, ko sem bil v češki prestolnici so horde turistov drle na Karlov most, Hradčane, v pivnice in potem se dogajajo take čudne scene, ko v znani kavarni Slavija, kjer se je včasih zbirala intelektualna elita, kjer so prebirali časnike, igrali šah ali bridge, danes sedijo Japonski ali Ameriški turisti oblečeni v pohodniške čevlje, pokriti s športnimi klobuki ali baseball čepicami in na veliko snemajo z videokamerami ali fotografirajo v maniri: "kako cool je biti del šarma starega sveta".
DANCHINHO
# 21.07.2015 ob 07:39
@zaplotnik9

Se ne bi mogel manj strinjat, ker se mi je zdelo mesto čisto - sploh, če upoštevaš število turistov, ki mesto obiščejo. Mogoče pa imajo zaradi tega problema (prekomernega št. turistov) tako zasoljene cene turističnih atrakcij.

Vsakemu bi priporočal obisk mesta, ker je res kaj za videt.
aaa
# 21.07.2015 ob 08:25
Barcelono sem pred kakimi 15 leti obiskal kar nekajkrat, večinoma poleti. Takrat ni bilo ne vem kakšnega navala turistov, cene so pa bile nižje kot v Mariboru. Res je krasna.
Tao3
# 21.07.2015 ob 07:02
Ljudje smo termiti.
Norland
# 21.07.2015 ob 07:08
Jaz sem pa mislu, da Ronalda ne marajo :D
sandor
# 21.07.2015 ob 09:11
Barcelona je ZAKON!!! In ni res, da je turist osovražen.
tigerBKK
# 21.07.2015 ob 09:36
To je tako, kot bi rekel, da je najbolj nezazelena stvar v moji denarnici denar.
GORILA
# 21.07.2015 ob 09:05
Že nekaj let obiskujem evropska mesta v nesezoni (februar, marec, april), pa se vedno sprašujem, pa kako mora tukaj biti šele poleti, ker meni se že v tem času zdi, da vse mrgoli od turistov. Pa ni važno ali je to Španija (Madrid), Portugalska (Lizbona, Porto), Dublin, London, Pariz, Amsterdam,...
pepieinschlag
# 21.07.2015 ob 08:58
Ja, »zanimivo razmišljanje«. Če se temu sploh lahko tako reče.
Denar bi, celo promovirali so mesto z organizacijo OI, poleg ostalega denarja porabljenega za promocijo turizma, sedaj pa jih turisti nenadoma motijo. Najbrž bi želeli, da jim turisti denar samo nakazujejo po pošti?
V stilu stare šale: »Metni ovde u džep?«
To me spominja na napore »zvezdnikov«, ki se na vse pretege trudijo postati slavni, prepoznavni ter priti na naslovnice, potem pa ko to postanejo in jih reporterji oblegajo, jih odganjajo in si želijo imeti več zasebnosti.
_mack_
# 21.07.2015 ob 09:16
Kaj človeku ni jasno, da rine na plažo kot je na sliki 1... podn od podna.
sun.
# 21.07.2015 ob 11:46
Barcelona je moje najljubse evropsko mesto, je pa res, da sem tam pogosto in se mi se nikoli ni zgodilo, da bi kak domacin nam namenil grd pogled ali zaljivko, kot je zapisano v prispevku. Prej obratno. Pa tudi s prenatrpanostjo se nismo nikoli srecali. Kot je ze nekdo prej omenil - olimpijski stadion in okolica palau sant jordija in vrtovi so skoraj prazni, tudi v gaudijevem parku se da ubezat mnozicam, ker mesto ponuja ogromno vec kot samo tistih 10-20 najpopularnejsih tock.
nemoremsespomnit
# 21.07.2015 ob 22:48
Roko na srce, odstejes Sagrado in Gaudija, pa dobis mesto, primerljivo z mnogimi drugimi evropskimi mesti. Da ne bom razumljen narobe, je za obiskat, pogledat...a obvezno v terminu, ki omogoca izogib masovnim turistom.

Bilo je ze omenjeno, Valencija. Tudi mene je mnogo bolj ocarala kot Barcelona. Mi nekako bolj sede. V vsakem primeru pa zmaga Andaluzija (ok, zaradi Tarife in kajtanja sem malce pristranski), a spravit se izven sezone v katero od njihovih belih vasic, se v zacetku cudit, ko te na ulicah pozdravljajo od otrok do starejsih, v lokalni birtiji papat njihov prsut in sir, prenocevat za drobiz v eni izmed hisk v ozkih, vaskih ulicah...res cudovito. In potem delat dnevne tripe do fantasticno zgodovinsko bogatih mest, raziskovat izven mestnih jeder, se ustavit in namocit v atlantiku...ja, potem te v Barcelono res vec ne vlece...
SamoRes
# 21.07.2015 ob 10:45
# 21.07.2015 ob 09:48
Uf! Ubogi Barcelončani :/
Vsi tisti milijoni in milijoni evrov, ki se zastonj stekajo v njihove žepe - kako odvratno!

Povprečen Barcelončan dobi toliko od tistega denarja, kot si ga ti dobil od Bavčarjevega hotelirstva. K sreči smo imeli v Jugi socializem in sedaj na hrvaški in deloma tudi na naši obali ogromno ljudi oddaja svoje apartmaje, ki so jih pozidali v prejšnji državi in od tega lahko preživi. V kapitalističnih državah pa vso obalo pokupijo hotelske verige in bogataši ljudje delajo tam za drobiž kot natakarji in sobarice, dobiček pa se steka le par ljudem, ki so lastniki turističnih zmogljivosti.
ZRC
# 21.07.2015 ob 09:36
Nisem še bil niti v Madridu niti v Barceloni. Sem imel pa priložnost obiskati Sevillo in ta me je navdušila. Nasplošno je Andaluzija prelepa. Se pa tja ne gre poleti (bolj pomladi ali jeseni), ker so naše trenutne temperature tam nekaj normalnega. Toplo priporočam vse, ki imajo radi kulturno raznolika mesta.
Vision
# 21.07.2015 ob 22:49
Moje izkušnje so podobne @mikic007. Po osmih obiskih, moram reči, da nisem bil okraden (razen v kafiču na Rambli - ja, vem, NO GO, ampak bili smo katastrofalno žejni in kljub natakarskem nategu je bila izkušnja za crknit smešna), niti moji spremljevalci. Zadrževali smo se večinoma na Poblenau, v okolici av. Diagonal (od rondoja do plaže), prvih par krat pa pač po turističnih conah in enkrat za dalj časa v El Guinardo.
Cene prenočišč - vsako leto višje, odvisno koliko se ti ljubi iskati, dobiš kar hočeš (poceni, srednje, nesramno drago)
Čistoča - odvisno kje. So predeli, ki so čisti, so pa predeli z pasjimi iztrebki, starimi nekaj dni na pločniku, človeški urin po fasadah, pločnikih, neznosen smrad... In oboje lahko doživljaš na 100m razlike. Ko enkrat skapiraš čiste predele, pa šetaš samo tam ;-)
Varnost / nevarnost - mi smo imeli oči odprte in roko na žepu/torbici, izogibati se je treba gneče na prehodih, podzemni, kafičih, sploh pa Barceloneta... Pač, treba je imeti pregled nad stvarmi, to te vsi opozarjajo. Taksist nam je tudi povedal, kam NE hodit, za nič na svetu, ker je 90% možnosti, da te napadejo, tja neradi vozijo taxiji, tudi policija se izogiba, če se da. To je predel, ki se nadaljuje za Diagonal Mar-om (desno na zemljevidu), sicer pa tam niti ni kaj za videt, razen ilegalne priseljence, revščino, tolpe....
Plaža - če maš čas, v avto ali vlak in v 30 minutah si skoraj na samem
Hrana - načeloma tam, kjer jedo domačini
Prevoz - bili z lastnim prevozom (rabiš teden, dva, da padeš not), ja motoristi/skuterji znajo bit nadležni kot muhe, pazit jih je treba 3x bolj, da jih ne podereš... Taxiji - enotne tarife, ceneje kot Ljubljana in kar je najpomembneje - pošteni so (vzgled za ljubljansko bagro!)
Jezik - kakor kje, kakor kdo (je pa treba bit bolj potrpežljiv ja, cca. 60-70% ne zna nič ali bolj za silo)
To je to iz moje strani...
aaa
# 21.07.2015 ob 21:52
@OMNIC
Meni je prav smešno, ko ljudje nonstop bentijo čez Italjane, Francoze in Špance, kako ne znajo Angleško. Predlagam ti, da greš pri nas v Merkator, Špar, Tuš... in se poskusiš pogovarjat Angleško. Ali pa poskusi s policistom. Ali pa pojdi na kakšno avstrijsko smučišče in poskusi z angleščino. Garantiram ti da bodo rezultati zelo podobni kot v Italiji, Franciji Španiji. Razen če morda misliš, da je Slovenščina napram Italjanščini, Francoščini in Španščini kak svetovni jezik.
mikic007
# 21.07.2015 ob 14:14
Barcelona je meni eno boljsih mest, in se bolj kot za turisticni obisk, super za zivljenje. Turisti se zadrzujejo izkljucno na par tockah in izven jih ne vidis. Povprecen prebivalec jih sploh ne opazi, le pri prevozih cez mesto, v centru pa prakticno nima kaj poceti. Barcelona je razdeljena na cetrti in vsaka je mesto zase, s svojim centrom, tam se vse dogaja in nihce ne hodi na kavo na la ramblo.

In ni res, da prebivalci nimajo profita od turistov. Javni prevoz je bistveno sofinanciran s strani turistov, ogromno se vlaga v ciscenje celega mesta ... Vsak prebivalec katalonije na nek nacin dobi nekaj od turistov in tega se vecinoma zavedajo, imas pa seveda "anarhiste", ki vedno najdejo razlog za nerganje (tako kot pri nas kapitalizem/socializem).

Sam sem zivel v cetrti gracia, deluje kot vas, ob vznozju parka guell. In kljub turistom je bilo zivljenje mirno, zlahka si tekal po parku, plezal .. Policaji se obnasajo kot v republiki palma de coco, na izi, ljudje so prijazni, cene na splosno nizke.

Barcelona je zanimiv fenomen na turisticnem zemljevidu. Je pravzaprav zelo poceni, ce se ti da investirati par minut brskanja po internetu. Iz letalisca se lahko pripeljes z vlakom za 1€ do katerekoli tocke v barci; nevideno kjerkoli drugje po evropi. Javni promet deluje in je pravzaprav zelo poceni. Plaza na barceloneti je sicer polna, ampak samo 20 minut voznje z vlakom (2,5€) ven iz bcn imas kilometrske plaze, ki so prazne celo v visku sezone... Hoteli, restavracije, storitve so primerljive s slovenskimi cenami (ce le uspes videti najocitnejse turisticne pasti - normalno, da nasproti sagrade familie pivo stane 4€, medtem ko ze za vogalom dobis malega za 1€...). Tatov je ogromno, to je res, ampak ze bezen pogled mi je izdal, kdo bo prikrajsan za denarnico in kdo ne. Malo samoohranitvenega nagona pa je vseeno potrebnega, drugace pac placaj svojo neumnost... Drugace, alkohol v javnosti je prepovedan, ampak te bo policaj opozoril, ne oglobil ;) .. Poisci si hotel ali sobo ven iz centra. Itak si v centru v vsakem primeru v 20 minutah, placal bos manj in se imel veliko bolje. Zal premalo ljudi uposteva ta nasvet, potem pa se pritozujejo nad slabimi sobami v 300 let starih zgradbah ...

Sem se malo razpisal, ker mi je zal nekaterih komentatorjev, ki pravijo, da nikoli ne bodo obiskali tega cudovitega mesta. Ne da me briga, morda se bolje, ampak vsakomur zelim, da spozna mesto, kot sem ga spoznal jaz. Ce si malo odrte glave, ti mora biti vsec, ce druga ne, arhitektura, drugacnost.
Buterfly_007
# 21.07.2015 ob 13:46
Nasploh je za videti celotno Španijo (ne samo Barcelono). Prav zaradi različnih zgodovinskih vplivov je veliko mest izjemnih in zanimivih pa tudi drugačnih (se zelo razlikujejo med seboj).
Barcelona je pač večinoma zanimiva zaradi Gaudija, vendar imajo tudi ostala mesta (Sevilla,Salamanca,Valencia,Bilbao...... in predvsem Madrid) toliko za videti, da se splača eno popotovanje po Španiji.
Meni osebno najboljša država v Evropi za potovanje.


Če smem bi dodala temu seznamu mest še Toledo sicer majhno a fascinantno mesto.
tigerček
# 21.07.2015 ob 12:59
Nasploh je za videti celotno Španijo (ne samo Barcelono). Prav zaradi različnih zgodovinskih vplivov je veliko mest izjemnih in zanimivih pa tudi drugačnih (se zelo razlikujejo med seboj).
Barcelona je pač večinoma zanimiva zaradi Gaudija, vendar imajo tudi ostala mesta (Sevilla,Salamanca,Valencia,Bilbao...... in predvsem Madrid) toliko za videti, da se splača eno popotovanje po Španiji.
Meni osebno najboljša država v Evropi za potovanje.
Space Voyager
# 21.07.2015 ob 08:28
Zanimivo je, kako vsi sovražimo biti eni redkih obiskovalcev... Kot da nam ne bi bilo jasno, da smo del problema. Jaz sem isti.
mj12
# 21.07.2015 ob 08:20
turist osovražen?bedaki,nimajo denarja,tisti,ki pa jim ga prrinasajo,pa jih sovražijo..bil sem tam 2x.lepo mesto.
OMNIC
# 22.07.2015 ob 08:32
@mikic007: hvala za etikete, toda napačno razumeš. Seveda vem, da so čelade obvezne, toda to je izvrsten alibi za motoriste. Ne moreš jih identificirati. In ker sem po tvoje brez kančka pameti(?!), se nam je pač zgodilo, da smo bili na dveh mestih v B. v zaporedju nekaj dni dvakrat oropani. Prav s strani teh švigajočih zakamufliranih motoristov. Ki so delovali v TROPU ( upam, da veš, kaj to pomeni). Kar se tiče angleščine, ti pa lahko zatrdim, da je v Sloveniji na bistveno višji ravni kot v "turistični B."! Še enkrat - ob dveh ropih niso premogli na dveh policijskih postajah nekoga, ki bi znal več kot dve besedi angleško. Ni nasilnih ropov? V omenjenem članku piše, in to verjamem, da celo oblasti v B. skrivajo podatke o krajah in ropih, v bojazni, da ne bi odvrnili številnih turistov od obiska B. In na živce mi grejo ljudje, ki svoje morebitne dobre izkušnje projicirajo na vse.
OMNIC
# 21.07.2015 ob 19:36
Policija v B. namerno skriva podatke o ropih. Skrivajo statistiko, ki je več kot porazna. O tem je bil pre nekaj mesecih članek, a ga zdaj žal ne morem prilepiti. Gre pa za čisto resnico.
Še to. Da ne bi kdo rekel, da je tako v vseh velemestih. Ni res! Bili smo v NY, Londonu, berlinu, Munchnu,Atenah, kairu, Milanu, Vancouvru, ...............vse do Beograda, Budimpešte, Prage, Varšave....... In nikjer(!) ni tako delinkventsko, roparsko, loppvsko kot v B.
DareT
# 21.07.2015 ob 17:49
Tudi mene so okradli v Barceloni vendar po moji neumnosti.

Bil sem tam že več kot 10x in še mnogokrat me bodo videli. Barcelona je tako lepa in z prijaznimi prebivalci, da z veseljem obiskujem Barcelono in Katalonijo.

Prevoz (še posebno vlaki) je čudovito organiziran in tudi zelo poceni. Možno pa je najti odlične hotele v Barceloni in okolici.

Sam prisegam na obmorsko mesto Calella (povezana je z vlakom z Barco), kjer so cene hotelov zelo ugodne (posebno v pred/posezoni - povezava do cenika v hotelu President: http://www.hotelpresident.cat/pages/preu
s_en.aspx).

P.S.: V tem hotelu so slovenski gostje zelo dobrodošli.
tigerček
# 21.07.2015 ob 13:51
Če smem bi dodala temu seznamu mest še Toledo sicer majhno a fascinantno mesto.

Seveda, zato sem pa dodal prej......še manjša mesta so Cartagena,Cordoba.....Si vzameš čas, prevoziš Španijo po prek in počez, kampiraš v izjemno urejenih in cenovno ugodnih kampih....
janezjanez
# 21.07.2015 ob 13:31
Barca je cudovita! Vendar poletje res ni pravi cas za obisk, zarad vrocine, prevec turistou, zaradi katerih mesto izgubi svoj car. Enostavno ne cutis pravega spanskega utripa.
peglezn
# 21.07.2015 ob 08:12
Čeprav se vam najbrž ne bo slišalo normalno, ampak, oni bi morali cene (in svoj standard) dvignit za ene 50%.

Pa ko voli, nek izvoli.
mikic007
# 22.07.2015 ob 12:34
@OMNIC

Tam je se eden jamral, da je bil 2x okraden. Te ne obsojam, ampak sem nekaj let zivel v Barceloni in ne morem stlaciti v svoj opis toliko slabega, kot ga vecino po 5 dneh turizma. In sem delal v centru, se vsak dan vozil, vodil prijatelje in turiste, uporabljal avto ...

Za Slovence je znacilno, da kar ni enako kot pri nas, je slabse. Po nekaj letih zivljenja zunaj, ugotovis, da je drugacno lahko celo boljse. Npr. zame je bil nivo storitev relativno nizek, bari in restavracije pod standardom. Ampak scasoma so mi postali bolj vsec kot sterilno slovensko okolje, da ne omenjam, koliko lazje je tam imeti nek biznis. Se vedno veliko birokracije, ampak proti slovenski je blagodejna. In potem vidis, da smo mi tisti, ki pretiravamo, postavljamo pravila za ovire, ne za blagostanje ...

Razumeti je tudi treba, da gre za veliko mediteransko mesto, katerega deli so povrhu se stari. To pripelje turiste, a hkrati tudi smrad in umazanijo, ceprav so vsako noc cistili celo mesto! (videl vsako noc, z vodo pod pritiskom in metlami) Ce bi bilo v Londonu konstantno vroce, bi smrdelo ravno tako kot v barceloni ali se bolj...

Slovenija je ena in iskati isto po svetu nima smisla. Vsekakor pa se vsakomur splaca obiskati mojstrovine gaudija (prej o tem preberite, da boste vedeli, kaj gledate, ker boste videli v drugacni luci) in se zapeljati v Figueres, Tosso del Mar ... Tudi ce vas okradejo, boste prisli veliko ceneje skozi, kot v Londonu ;)
slamič
# 21.07.2015 ob 14:21
V dvajsetih letih potovanj po svetu so me okradli dvakrat... obakrat v Barceloni, tako da lepih besed o tem mestu z moje strani ne biste prebrali..
izo
# 21.07.2015 ob 11:03
Na la Rambli je res neprijeten občutek, ko ti ponujajo kokain pred vhodi na podzemn

to je pa (žal) v čisto vsakem večjem v mestu v evropi. ni tudi ljubljana daleč od tega, po mojem..
Kemik
# 21.07.2015 ob 10:20
Resnici na ljubo je Barcelona nekaj posebnega glede na vsa ostala evropska in svetovna mesta, saj je zanjo znamenit povsem drugačen arhitekturni stil, tisti svojevrstni modernistični od Antonija Gaudíja. Tudi Figueres z muzejem Salvadorja Dalíja ni daleč. Zaradi te drugačnosti je logično, da je Barcelona tako zanimiva za turiste, od časa olimpijskih iger 1992 naprej ter pesmi Barcelona (Freddy Mercury in Montserrat Caballé) in Amigos para siempre (José Carreras in Sarah Brightmann) pa je vse skupaj dobilo še dodaten draž, pa tudi zaradi samega nogometnega kluba, za katerega navija toliko ljudi.

Navala turistov pač mestne oblasti ne morejo preprečiti, pa če si še tako želijo. Prav tako ne izseljevanja ljudi na obrobje mesta, da bi imeli več miru, to je pojav v mnogih različnih svetovnih mestih in ne samo tistih največjih turističnih. Še dobro, da vsak pametni evropski turist preprosto ne gre tja v največji gneči (ko so v bistvu cene hotelskih storitev tudi najvišje), ampak raje med marcem in majem ali pa v septembru in oktobru, ko je tam še zmeraj prijetno toplo, a je na ulicah tudi več prostora in lahko človek lažje zadiha v mestu.

Tako da če že morajo kaj storiti, naj recimo malce bolj obdavčijo oz. zaračunajo postanke križark v mestu, turistov pa naj ne odganjanjo. Sploh v tem obdobju, ko je Španija v takšni krizi, pa tudi v Kataloniji vse skupaj izgleda, da igre so, kruha pa ne najbolj, bi morali na turiste gledati kot nekakšne rešitelje, ne pa kot problem.
larsson
# 21.07.2015 ob 10:07
Barcelona je lepo mesto. Je pa dejstvo, da se velika večina zadržuje v strogem centru(la Rambla, Bari Gothic...) in ven razen Sagrade, Camp Noua in Park Guela ne pokukajo.

Na la Rambli je res neprijeten občutek, ko ti ponujajo kokain pred vhodi na podzemno, policija pa pet metrov stran. Kljub temu negativnih izkušenj tam nisem imel, res pa je, da sva z ženo bivala v predmestju (Badalona), kjer je zelo mirno, v centru pa si v dvajsetih minutah s podzemno. Barcelono priporočam, ampak ne v top sezoni, mogoče v marcu, ko ni veliko ljudi, temperature pa so že prijetne.

Strinjam se z nekaterimi predhodniki, da je v Barceloni še mariskaj za videti, kjer je precej manjša gneča. Druga možnost je, da se
frozen pingvin 2
# 21.07.2015 ob 10:02
ubogi ljudje na dušah, kateri lahko uživajo na plaži iz prve slike...
Krepki
# 21.07.2015 ob 09:21
@bogaboječ

Še Salamanca zamenja Madrid, pa je seznam tudi po mojem okusu
KLIPAN
# 21.07.2015 ob 07:43
"Ciutat Vella, srce stare Barcelone in med turisti eden najbolj priljubljenih delov mesta, je v osmih letih zapustilo 13.000 prebivalcev, ki so jih odgnali visoke najemnine in nenehni hrup turistov. V številnih predelih, denimo na sloviti ulici Las Ramblas ali pa okoli cerkve Sagrada Familia, dejansko ni več lokalnega prebivalstva."

Sedaj pa razloži neoliberalcem, da se lokalno prebivalstvo ne izseljuje zaradi beguncev, pač pa zaradi bogatih zahodnih turistov. Nič jasno.
hitter
# 23.07.2015 ob 11:28
Zanimivi odzivi in prijetno branje vecine komentarjev.Po moji lestvici nalepsih spanskih mest je Barcelona sele peta za Cadizom,La Coruno,Madridom in Santanderjem.
ma_ri_bor
# 23.07.2015 ob 10:11
Mogoče pa ne bi škodilo, če bi postali kot Benetke. V Benetkah so domačini izredno kulturni, prijazni in potrpežljivi.
REsnica
# 21.07.2015 ob 13:57
barcelona je evropska prestolnica žeparjev. Naj to upoštevajo, ko računajo škodo zaradi povečanega turima.

je pa žal res, da smo ljudje postali tako primitivni, da hočemo naredit foto mestnih znamenitosti, pa naj stane kar hoče. To je pač rezultat globalizma in pranja možganov. Povprečnemu turistu pomeni vrhunec, ko se po dolgih urah potovanja kot sardina in gužvanju na postajah, ulicah...slika na primer pred eifelovim stolpom. to je vrhunec.

prepričali so nas, da moramo drago plačat agencijo, če hočemo videt karkoli. Ko da ne bi znali in bili sposobni sami izbrati pot in pravi časa za obisk tega kamor nas vleče srce in ne da hočemo videt tisto, kar je na slikah bleščeih prospektov.

po drugi strani pa je zaradi interesa kapitala vsiljeno, da je velika večina svobodnih in demokratičnih volilcev kapitalizma ljudi avgusta na dopustu.... tako pač ukaže kapital.
Buterfly_007
# 21.07.2015 ob 10:33
ampak raje med marcem in majem ali pa v septembru in oktobru, ko je tam še zmeraj prijetno toplo, a je na ulicah tudi več prostora in lahko človek lažje zadiha v mestu.

Definitvno je bolje iti izven sezone. Oktobra je še zmeraj toplo, še malo smo se namočili v vodi.

Čeprav mene turisti ne motijo, Barcelona je lepa vendar je ogromno prosjačenja(to je bilo še pred krizo), nekaj kar nisem zasledila drugje v Španiji. Bolj sem uživala v manjših španskih mestih, Madrid pa je zgodba zase,fantastičen.
Kazalo