Fascinantni hoteli
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.3 od 13 glasov Ocenite to novico!
Receptor
Novodobni receptor. Foto: www.arcotelhotels.com
Gustaffo
Gustaffo - namesto pogovora iz oči v oči le nekaj dotikov zaslona. Foto: Gustaffo

Dodaj v

Kako bi se odzvali, če bi vas na recepciji hotela pričakal - robot?

Že 38 evropskih hotelov uporablja digitalne receptorje
6. februar 2018 ob 11:51
Dunaj - MMC RTV SLO

Ne bodite presenečeni, če vas bo ob prihodu v recepcijo kakšnega hotela namesto človeka iz mesa in krvi pričakal - robotski receptor.

Po uvedbi digitalne prijave na letališčih so pred kratkim tudi v nekaterih dunajskih hotelih namreč začeli uporabljati t. i. pametne robote za sprejem gostov na recepciji. Ti lahko odgovarjajo na vprašanja o hotelu in pospešijo postopek registracije.

Kdaj je na voljo zajtrk? Do kdaj se moram odjaviti iz hotela? Kje je dovoljeno kaditi? Na ta in še mnogo drugih vprašanj lahko digitalni receptor, ki so ga poimenovali Gustaffo, odgovori gostom hotela Zeitgeist ob glavni železniški postaji na Dunaju. Ta hotel namreč od decembra lani preizkuša virtualnega asistenta kot dodatno ponudbo. Gustaffo daje gostom najrazličnejše informacije o hotelu, njihova vprašanja pa tudi analizira. Tako dobijo lastniki hotela informacije o najpogostejših vprašanjih gostov, na podlagi katerih lahko odpravijo pomanjkljivosti v hotelu.

Dunajsko istoimensko zagonsko podjetje Gustaffo se ukvarja s prenosom digitalnih hotelskih storitev na pametni telefon. Gre za spletno stran, ki je podobna aplikaciji, vendar uporabnikom ni treba ustvariti računa. Gostje lahko tako na primer v različnih jezikih naročijo čiščenje sobe, pokličejo taksi ali rezervirajo mizo v restavraciji.

Trenutno 38 hotelov po Evropi, od tega dva na Dunaju, uporablja digitalne receptorje. "Uporabniki so za zdaj še precej zadržani. Hotelirstvo se digitalizira, kar pa nikakor ne pomeni, da bodo računalniki nadomestili receptorje. Obstajajo gostje, ki se želijo pogovarjati, in na drugi strani gostje, ki raje pošiljajo sporočila," pravi soustanovitelj startupa Gustaffo Thorsten Guggenberger. Hotelirji pa so prepričani, da roboti ne bodo izrinili receptorjev. "Digitalizacija bo nekatere vidike v hotelirstvu celo okrepila. V prodaji in mednarodnem oglaševanju jo bomo zelo potrebovali. Vendar ko gost stopi skozi vrata hotela, želi, da ga takrat pozdravi človek," je prepričana predsednica Avstrijskega združenja hotelirjev Michaela Reitterer.

A. P. J.
Prijavi napako
Komentarji
slovenkaaaa
# 06.02.2018 ob 14:33
Pred 40 leti si prišel v enonadstropno blagovnico v Bratislavi, imeli so dvigalo, ki je vozilo iz pritličja v 1. nadstropje in nazaj. V njem je stal uslužbenec, ki vas je vprašal, kam želite in nato namesto vas pritisnil na gumb. Pa so imeli delovno mesto, kajne?
marjan1953
# 06.02.2018 ob 13:57
Obrnil bi se in odšel tja, kjer bi me prijazno sprejeli z živo "človeško" besedo.
dongo
# 06.02.2018 ob 12:07
Zakaj zaboga bi bilo treba vse robotizirati? Še malo, pa bomo na svetu odveč...
pepieinschlag
# 06.02.2018 ob 15:12
Pred 40 leti si prišel v enonadstropno blagovnico v Bratislavi,

Pa še marke je zamenjal v krone po ugodnejšem tečaju, kot je bil uradni...
shambala
# 06.02.2018 ob 13:30
Me zanima lako tak robot reagira na kako divjo pritozbo? Po moje, ce pride kdo razkurjen na recepcijo postane se bolj razkurjem, ker svoje jeze ne more strest na receptorja, ki je obicajno tam v vlogi strelovoda...
bory
# 06.02.2018 ob 19:45
Chopin
Bolj ko bodo roboti nadomestili človeško delovno silo, bolj bo človek kvalitetno živel? S čim pa? Kje bo pa zaslužil denar, če njegove delovne sposobnosti zaradi robotov ne bodo nikjer več potrebovali? In komu bodo robotizirane tovarne in storitvene dejavnosti prodajale svoje proizvode ali storitve, če pa nihče ne bo imel denarja da bi jih plačal?
Aggressor
# 06.02.2018 ob 15:17
@seven7

Navadi se. Takšnih novic je na MMC še premalo - glede na to, kako pomembno vlogo bodo te tehnologije igrale v naši bližnji prihodnosti. Predvsem so pa premalo razložene.
slovenkaaaa
# 06.02.2018 ob 14:34
In ja... v McDonaldskih danes mladina z veseljem pritiska naročila na ekrane. Na bankah je tudi samo še nekaj takih ljudi, ki hodijo dvigovat 50 eur na šalter, večina pa hodi na bankomat - tudi upokojencev.
sumtb
# 06.02.2018 ob 12:01
Ne vem kaj je fascinantnega na tem če stranka opravlja delo administrativnih uslužbencev hotela in jim s tem s svojim delom veča profit.
gregori
# 06.02.2018 ob 16:05
Kot zgleda - bodo roboti(marsovci) opravljali dela - zemljani pa bomo demonstrirali na ulicah
mitja_i
# 06.02.2018 ob 14:55
Kaj je to receptor? Ko rezerviram sobo, dobim po e-pošti kodo za vhodno ključavnico in mojo sobo. Odprem vrata in grem spat.
slovenkaaaa
# 06.02.2018 ob 14:38
Marjan, a si že kdaj šel v hotel izven centra Budimpešte? Kjer receptorji govorijo tako slabo angleško, da bi bilo res bolje, da čimprej uvedejo ekrane in se bo stranka lažje znašla...
commodore
# 07.02.2018 ob 17:09
ne hvala, jaz sem bolj staromodne narave in rad poklepetak s receptorkami, prodajalkami, natakaricami tudi če me zato stane kak evro več
adrenalincek
# 06.02.2018 ob 22:44
Obrnil bi se in šel v hotel, kjer me na recepciji pričaka človek.
neutrino
# 06.02.2018 ob 19:56
Preprosto - Turingov test bi opravil na njem.
Erkil
# 07.02.2018 ob 17:29
bory

# 06.02.2018 ob 19:45
Prijavi neprimerno vsebino Chopin
Bolj ko bodo roboti nadomestili človeško delovno silo, bolj bo človek kvalitetno živel? S čim pa? Kje bo pa zaslužil denar, če njegove delovne sposobnosti zaradi robotov ne bodo nikjer več potrebovali? In komu bodo robotizirane tovarne in storitvene dejavnosti prodajale svoje proizvode ali storitve, če pa nihče ne bo imel denarja da bi jih plačal?


Tega človeka lahko potem uporabiš na drugem mestu, kjer robot še ni uspel. Ali pa bo ta človek nekaj prispeval k ustvarjanju novih idej. Kdo je pa rekel, da mora družba stagnirati? Naj se razvija, obstaja še mnogo področij in inovacij, za katere še vemo ne. Bomo pa morda čez 10, 20 ali 30 let.
Jaffa
# 07.02.2018 ob 08:28


V tem hotelu sem spal pred cca. 3 leti in je bil check in/receptor že preko računalnika. Tako, da si praktično sam kreiral ključ/kartico in odšel v sobo.
Sicer je zraven stala prijazna deklina, da je pomagala. Ampak je šlo vse gladko.
To me sicer ne moti tako, kot če greš na pivo na kakem letališču in ga naročiš in plačaš preko tablice (niti ni človeka za šankom), prinese ti ga pa kak pust natakar...To mi pa res ne paše.
Žal pa gre vse v to smer...
Wasabi
# 06.02.2018 ob 19:18
Na koncu bodo vsi samo še robote porivali (ročno*)

*- dodano zaradi potencialne cenzure.
Highland
# 06.02.2018 ob 16:27
Gregori, ja za pravice robotov.. ( v kolikor ne bodo imeli svojega sindikata)
ElTorro
# 09.02.2018 ob 13:18
In ja... v McDonaldskih danes mladina z veseljem pritiska naročila na ekrane

Ne samo mladina, tudi jaz, ki sem recimo v srednjih letih. V McD grem tako poredko, da ne vem že vnaprej na pamet, kaj bom naročil. Nazadnje sem bil tam lani spomladi v Italiji....in mi je bilo to naročanje zelo všeč (pred tem pri nas tega načina še nisem opazil) iz dveh razlogov:
- lepo v miru sem lahko pogledal, kaj bom naročil - ni bilo presinga in slabe volje čakajočih v vrsti za menoj
- vse skupaj je bilo na voljo v lepi angleščini, kar od človeka v Italiji težko pričakuješ (kljub temu, da so v zadnjih letih na tem področju naredili velik korak naprej)
gggg
# 07.02.2018 ob 18:30
V veliko hotelih v zahodni Evropi je že nekaj časa mogoča takšna prijava in odjava.
iluvatar
# 07.02.2018 ob 05:23
..če bi ga "nategnil" za pol nižjo ceno...perfektno bi se počutil..
Chopin
# 06.02.2018 ob 14:55
Vsa robotizacija do sedaj je olajsala delo ljudem in dvignila produktivnost. V prihodnji precej bolj robotizirani druzbi kot je danes bi, ce bo slo vse po nekih pricakovanjih, imeli ljudje v povprecju bolj kvalitetno zivljenje z vec casa.
Kombo
# 10.04.2018 ob 11:32
Jaz ga brez slabe vesti premlatim. Tako kot te današnje glasne blagajne: "Postavite izdelek na označeno mesto!" in "Počakajte na pomoč prodajalca, starostna omejitev!" Je res treba biti tako glasen?
pjandura
# 07.02.2018 ob 19:37
Še robota ne rabiš, saj samo s kartico potegneš, že prej pa je na tvoje ime vse rezervirano.
Jaffa
# 07.02.2018 ob 08:29
Hotel CitizenM na letališu Charles De Gaulle v Parizu...ne morem dati povezave..

nikhrast
# 06.02.2018 ob 17:14
Dog-walkerje bodo pa še vedno potrebovali.
bory
# 06.02.2018 ob 19:39
marjan1953
Podpišem!
Wolfy
# 06.02.2018 ob 12:18
@dongo
Zaposli se v recepciji ce to tako veseli...
Kazalo