Glej ga, Sloven'c!
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.4 od 42 glasov Ocenite to novico!
Katarina Hauer je navdušena nad razvojem Bratislave v zadnjih letih. Foto: Osebni arhiv Katarine Hauer
Kuhna na ulci bo v Brežicah letos tretjič. Foto: Osebni arhiv Katarine Hauer
Hauerjeva pravi, da je življenjska raven v Bratislavi na zavidljivo visoki ravni. Foto: Osebni arhiv Katarine Hauer
Hauerjeva si je pri postavljanju brežiške kulinarične tržnice vzela podobne dogodke v Bratislavi in na Dunaju (na sliki).. Foto: Osebni arhiv Katarine Hauer
Bratislavska glavna ulica. Foto: Osebni arhiv Katarine Hauer
Eden od številnih tovornjačkov s hrano v Bratislavi. Foto: Osebni arhiv Katarine Hauer
Ena od jedi v Street Food Parku v Bratislavi. Foto: welcometobratislava.eu
Utrinek s kulinaričnega tedna v Bratislavi. Foto: Daniela Benkova Photography
Katarina se za zdaj vidi na Slovaškem. Foto: Osebni arhiv Katarine Hauer
Utrinek iz prvega leta Kuhne na ulci. Foto: Kuhna na ulci
Tipična slovaška jed - česnova juha v česnovi posodi. Foto: Osebni arhiv Katarine Hauer
Sladka glavna jed. Foto: welcometobratislava.eu
Street Food Park v Bratislavi. Foto: welcometobratislava.eu
Stari del Bratislave. Foto: Osebni arhiv Katarine Hauer
Dober tek! Bratislava vabi. Foto: welcometobratislava.eu
Pri kulinaričnem tednu v Bratislavi je poskrbljeno tudi za prijetno glasbo v živo. Foto: Daniela Benkova Photography

Dodaj v

Katarina iz Bratislave, vzhajajoče destinacije za zabavo in gastronomijo

Pogovor z organizatorko brežiške kulinarične tržnice Kuhna na ulci
30. junij 2016 ob 08:21
Bratislava - MMC RTV SLO

Katarina Hauer se je v Bratislavo preselila zaradi službe, ostala pa, ker slovaška prestolnica v zadnjih letih doživlja pravi razcvet.

Katarina Hauer je navdušena nad kakovostjo življenja, ugodnimi cenami in naglo razvijajočim se zabavnim in kulinaričnim področjem. Zlasti nad drugim, saj je Hauerjeva ljubiteljica kulinaričnih tržnic, ki jih v Bratislavi kar mrgoli, od leta 2014 pa v svojih rodnih Brežicah koncept prenaša s Kuhno na ulci. Ta bo letos potekala že ta petek in soboto.


V Brežice na tretjo Kuhno na ulci!


Kuhna na ulci bo v Brežicah v petek in soboto od 20. ure dalje. V petek gostijo lokalne ponudnike, domače zgodbe, ki se pišejo na novo - Pivoteko Bizeljsko z jedmi "na meter", bistro Lukež s ponudbo hamburgerjev, gostilno Pri Splavarju. Pridružujejo se tudi akademiki s Fakultete za Turizem, ki bodo pripravili lignjev golaž.

- Sobotni program je rezerviran za gostujoče kuharje - prvo ime bo Janez Bratovž (JB, Ljubljana), pridružili pa se mu bodo Galerija Okusov z novima kuharskima mojstroma Luko Gmajnerjem in Markom Magajnetom, Hiša Raduha s kuharsko mojstrico Martino Breznik, japonska kulinarika Nonbiri in bistro Ambient. Ob kulinaričnem programu bo poskrbljeno tudi za izvrsten vinski izbor in glasbeno podlago.


"Živim v Bratislavi, kjer delam v korporativem okolju in se vsako leto pripeljem v 500 kilometrov oddaljeno mesto, kjer organiziram kulinarično tržnico. Zakaj? Zaradi norosti, ljubezni do kulinarike in želje po promoviranju osebnih zgodb v gastronomiji, navezanosti na domači kraj, želje po premikanju meja v dodani vrednosti prireditev, kot je ta,
" razlaga Hauerjeva.

Več o njeni ljubezni do poulične hrane, vzponu Bratislave, primerjavah s sosednjim Dunajem in o tem, katere se najpogostejše napačne predstave, ki jih imamo o Slovakih, pa v spodnjem pogovoru.


Kulinarične tržnice cvetijo. Kako in zakaj ste se odločili za brežiško različico?
Uradna ali osebna verzija? Želja je bila, da omogočimo dodatno ponudbo ob festivalskem dogajanju (festival Brežice, moje Mesto) in ga zapolnimo s kulinariko, ki je do tedaj ni bilo. No, vsaj ne v taki obliki; z dobrim streetfoodom, izbranimi vini, druženjem na ulici. Pa da malce prebudimo regijo, pokažemo, da se da tudi v Brežicah dobro jesti in da se počasi začne tudi Posavje vrisovati na kulinaričnem zemljevidu. Moja želja je bila tudi, da razbijemo predsodke o visoki kulinariki, da imajo obiskovalci priložnost videti kuharje v živo, med njihovim delom, predvsem pa, da vidijo in poskusijo nekaj novega brez strahu pred neko etiketo obnašanja, ki vlada v visokih restavracijah. Želeli smo poenostaviti izkušnjo in hkrati pokazati, da se na ulici lahko še kako dobro je.

Nekatera slovenska mesta (Ljubljana je izvzeta) so imela kar nekaj težav z vzpostavljanjem tovrstnih kulinaričnih tržnic, saj so jim mnogi očitali, da so predrage in da si jih preprosto ne morejo privoščiti. Kako to rešujete na vašem koncu?
Kuhna na ulci je v bistvu dokaj unikatna oblika, saj se ne prišteva med običajno kulinarično tržnico, ker nima redne "rezidence", ampak se pojavi v Brežicah le enkrat na leto. S tem zagotovo razbremenimo "letni proračun" za družabno življenje in tako tudi ohranjamo ekskluzivo festivalskega streetfooda. Poleg tega pa ponudnikom omejimo ceno na maksimalno 5 evrov, tako, da je ponudba prilagojena res za vsak žep. Poleg hrane obiskovalci uživajo tudi v glasbi; bodisi z glavnega odra ali izza našega DJ-pulta.

Kako so se prebivalci odzvali na Kuhno na ulci?
Sprejeli so jo odlično. Pred prvo izvedbo je bilo kar nekaj prigod, ki so izhajale iz skepse in nepoznavanja koncepta. Začela sem namreč s promocijo, ki je bila morda preveč metaforična za okolje: "Kuhna na ulci nima pogrinjkov, ne desetih hodov, ni treba razmišljati, s katere strani vzeti pribor ..." In se je seveda oglasil okoliški gostinec, ki je poklical programskega vodjo in vprašal, zakaj ne sme v času trajanja Kuhne v svoji restavraciji uporabljati pribora. Simpatično. Potem je bila KUHNA in so lahko videli, kaj smo pravzaprav s tem mislili. Ampak ja, sprejeta je bila zelo dobro, obisk se z vsakim letom le še povečuje in tudi sama sem se naučila, da je treba nagovarjati jasneje in bolj neposredno. Lepo je videti ljudi, ki se ponovno vračajo na stojnice, željni poskusiti nove jedi in spoznati nove kuharje. To nam vedno da spodbudo za naprej in jaz po navadi v mislih, še pred koncem KUHNE, že vem, koga bom "bukirala" naslednje leto.

Brežice so razpete med Dolenjsko in Štajersko – na Dolenjskem je vzniknilo kar nekaj odličnih restavracij (Repovž, Novak, Ošterija), ki so se dobro prijele med dobrojedci, prav tako na Štajerskem, a je še vedno težko privabiti lokalno prebivalstvo. Menite, da gre tu bolj za pomanjkanje financ ali pomanjkanje posluha za višjo gastronomsko raven?
Mislim, da je razlog morda kombinacija obojega, vendar je treba pogledati malce tudi v tradicijo; ljudem na teh območjih dolgo ni bilo v navadi, da bi jedli v restavracijah. Na kmetijah so bile družine velike in je bilo bolj ekonomično kuhati doma. In tako je ponekod še danes. Večina je prepričana, da se bolje je doma. Zato tudi mi s KUHNO povabimo goste, naj opustijo kuhanje doma za konec tedna in naj pridejo na kosilo ali večerjo kar k nam. Pokažemo jim primer. Tako se doseže dvojni učinek: restavraciji uspe predstaviti svojo ponudbo in gost se bo naslednjič laže odpravil k njim, saj bo vedel, kaj lahko pričakuje.

Znana je češka kulinarika, cenjeni sta dunajska in madžarska, o slovaški kulinariki pa se ne slliši kaj dosti. Oziroma se sploh ne. Jo po krivici zapostavljamo?
Ne, nikakor. Za zdaj se na Slovaškem še niso popolnoma opredelili glede svoje kulinarične identitete. Slovaška tradicionalna kuhinja je kombinacija madžarske in češke; zelo težka, "comfort food", ki vsebuje veliko testa in na kruhu zamišljenih jedi. Glavne jedi so tudi sladke, kar ni ravno tipično - recimo parene buchty (na pari skuhani buhtlji s sladkim polnilom v omaki iz masla). Potem so tu še korbaciky (korbačiki), rezanci iz prekajenega ovčjega sira; sulance (šulance); različica daljšega njoka, z maslom, orehi ali makom. In seveda juhe in jedi na žlico - česnova juha v kruhovi posodi, zeljna juha z gobami in prekajenim mesom (kapustnica) ter golaževa juha (variacija na klasični golaž).

Vi živite v Bratislavi. Kako se mesto kulinarično razvija, koliko je dogajanj na tem področju, če primerjate, denimo, z Ljubljano, koliko so mladi navdušeni nad kulturo hrane?
V zadnjih dveh letih mesto doživlja pravo gastronomsko renesanso: odpirajo se različne konceptualne restavracije; hipsterski bifeji in bistroji, kjer lahko dobiš praktično kakršno koli hrano. Priljubljenost zelo narašča streetfoodu, bifejem take-away, restavracijam walk-in walk-out. Zaradi velike mednarodne skupnosti ima Bratislava zares raznovrstno mednarodno kulinarično ponudbo, ki jo pospešeno posodablja. Vsa dogajanja v zvezi s kulinariko vodijo mladi kolektivi. Izvajajo se različni urbani projekti, od katerih nujen del je zmeraj ponudba streetfood, pa naj bo to bolšji sejem, pop-up koncert, srečanje starih motociklov, preureditev dela ulice v poletno teraso ... Po navadi bo to nekaj tovornjakov s hrano, zvočna kulisa, centralna lokacija in trume obiskovalcev. Dogajati se začne po navadi marca in traja globoko v jesen. Zdaj je skoraj vsak dan nekaj finega na sporedu.

Kako ste sploh pristali na Slovaškem in kaj vas tam drži?
Premik se je naredil zaradi boljše zaposlitve; s trebuhom za kruhom. Za zdaj je služba sidro in zadnje pol leta NK Rača - nogometni klub, kjer trenira moja hčerka. Tudi kakovost življenjskega sloga ima svojo besedo, s tem, da je zdaj Bratislava v razcvetu bolj kot kdaj koli prej. Nekaj časa zapostaviš določen del mesta in se po nekaj mesecih znajdeš tam in pred tabo stoji popolnoma nova četrt. No, včasih se poigravam z mislijo, da bo vendarle slej kot prej spet treba zamenjati ozračje, državo.

Kakšne so nekatere napačne predstave o Slovaški, kje vidite njene prednosti?
Ena večjih je ta, da večina tujcev misli, da je to še zmeraj Češkoslovaška, postkomunistična država, ki ni vredna pozornosti. Nikjer se je ne omenja kot "top city getaway" (obvezni mestni pobeg, op. a.). V resnici pa vsak, ki pride, težko skrije navdušenje. To ni več država izpred 20 let. Slovaki se trudijo, napredujejo, ustvarjajo, gradijo in rastejo. Proizvedejo največ avtomobilov na prebivalca, imajo okoli 40 gledališč, ogromno galerij in enega najboljših glasbenih festivalov v Evropi, Pohoda. In če primerjam Bratislavo pred devetimi leti in zdaj, je razlika nepojmljiva. Avtomobilska industrija, IT-tehnologija, gradbeništvo, tuje naložbe ..., ti sektorji stalno rastejo. Kar je po moje največja prednost glavnega mesta, je to, da je na strateško zelo dobri legi - v pol ure si na Dunaju, v eni uri v Budimpešti in štirih v Pragi, še vedno pa je dosti cenejša kot vsa ta mesta.

Kako pa bližina Dunaja vpliva na Bratislavo? Se čutijo kakšni vplivi bolj turistično oblegane prestolnice, se čuti morda tudi zavist …?
Sploh ne. Turisti velikokrat obiščejo tudi Bratislavo, če so na Dunaju, oziroma spijo v Bratislavi, ker je ceneje in se potem odpeljejo na Dunaj na izlet. V zadnjem času opažam, da iz avstrijske prestolnice radi pridejo pogledat nočno življenje v "Partyslavo" (ime, ki je dobila zaradi svoje raznolike ponudbe zabave).

Slovenijo tujci največkrat zamenjajo prav s Slovaško. Kaj pa obratno? Se tudi Slovaki kaj pritožujejo, da jih zamenjujejo z nami?
Ne moti jih to. Prej bi rekla, da jim laska. Vsi imajo Slovenijo zelo radi - malo manj sicer ceno vinjete za našo avtocesto. Poznajo dolino Soče, Bled, Ljubljano, Primorje, Julijske Alpe – kraje, kamor hodijo na izlete ali pa se športno udejstvovat, in to bodo zmeraj ponosno povedali.

Če bi malce primerjali miselnost naroda, kje opažate podobnosti, kje razlike? Kakšen je sploh "slovaški značaj"?
Podobnosti niti ni. Vsaj ne s slovensko miselnostjo. So dosti zadržani in dokaj konservativni, brez temperamenta. Vendar, ko te enkrat spoznajo, hitro osvojiš njihova srca. Ravnotežje med delom in življenjem jim veliko pomeni, so strastni športniki in veliko časa preživijo zunaj. Imajo svojevrsten okus za modo, priznam.

Kakšna je življenjska raven v Bratislavi? Povedano drugače, kakšen luksuz si lahko privoščijo Slovaki, kje največ zapravljajo?
Kakovost življenja je v primerjavi z drugimi evropskimi mesti dokaj visoka, saj je Bratislava cenovno ugodnejša. Zato si tudi tisti, ki so premožnejši, v Bratislavi zares lahko privoščijo marsikaj - na prvem mestu so to luksuzni in eksotični avtomobili, sledijo nepremičnine in vikend v Miamiju, na Floridi in otokih na Hrvaškem. Glede luksuza so celo tako specifični, da zelo hitro prepoznaš, kdo je premožen več generacij od tistega, ki je obogatel takrat, ko je Slovaška prevzela evro. Dostikrat se, recimo, zgodi, da ko stojiš pred rdečim semaforjem, stoji bočno maserati, za tabo se pripelje ferrari in nasproti zapelje bentley. V zadnjem času je to zelo pogost pojav. Povprečna slovaška družina v Bratislavi si lahko privošči podobno kot družina v Ljubljani. Drugo največje mesto so Košice, kateremu se veča priljubljenost, saj je cenovno še ugodnejše, je center IT-industrije in vsi centri skupnih storitev za večja tuja podjetja v Evropi imajo sedež tam.

Slovaška je v EU vstopila skupaj s Slovenijo. V času, ko se je Unija znašla na razpotju in se pojavlja vse več skepse do združene Evrope, kako Slovaki gledajo na EU?
Moram reči, da se nasploh na Slovaškem večkrat sliši za Višegrad kot pa EU. Zdaj se pripravljajo na predsedovanje in kot povsod drugje, špekulirajo, kaj bo zanje pomenil odhod Anglije iz EU-ja.

Sami pravite, da ste navdušeni nad poulično kulinariko. Poznate street fooda na Slovaškem pa na Dunaju … pri nas se še vedno zdi, da pravega slovenskega street fooda nikakor ne moremo razviti, čeprav to že šesto leto propagira pravkar potekajoči Sladolent, denimo. Kje vidite rezerve, kje potencial? Zlasti v primerjavi z obema prej omenjenima mestoma.
Največji potencial leži v vključevanju širšega občinstva, ne le gurmanov in poznavalcev. Nagovarjati tako, da bo zanimivo vsem, tudi tistim, ki običajno ne hodijo v restavracije. Pokazati z zgledom. Narediti dostopno. Rezerv v Sloveniji je zelo veliko, vendar mislim, da je glavna prepreka - in to tudi govorim iz lastnih izkušenj - zakonodaja. Da ponudnika dobiš, da kuha in prodaja na odprtem, je treba administrativno urediti malo morje papirjev. Za tuje ponudnike je še bolj zapleteno. Skrajšati to pot za takšne dogodke. Mar ne bi bilo odlično, če bi lahko na KUHNI gostila še kakšnega kuharja iz Hrvaške? Ali pa vključila kakšno lovsko društvo, da skuha in proda golaž? Lani smo sodelovali z Ribiško družino Brežice, ki je naredila pravi sladkovodni fišpaprikaš. Pošel je v uri in pol. Ampak so ga ribiči razdelili. Ker jim je tako bilo lažje, kot pa da uredijo papirologijo za prodajo. Tu ležijo rezerve. In pa v sami izvedbi – dodanih vrednostih. Jaz dodajam tudi vsebino od drugod, se povezujem z ljudmi, urbanimi projekti, kot so Streetfood Park Ba in Biljke in Svirke iz Zagreba. Od vsakega se lahko naučiš nekaj in tako obogatiš svojo ponudbo za gosta. In osnovni motiv ne sme biti zaslužek; ko dobi gost občutek, da z njim želiš zaslužiti, si tega gosta izgubil. Kot bi rekel Sam Smith: "I dont have money on my mind, I do it for the love" ("Nimam denarja v mislih, to naredim iz ljubezni").

Vaša priljubljena izletniška točka?

Danubiana – galerija ob delti Donave, pri meji z Madžarsko.

Najbolj tipičen spominek?

Hokejski dres.

Najslavnejši državljan?

Peter Sagan.

Cene kave in piva?

Kava 2 evra, pivo 1 evro.

Tradicionalno rivalstvo?

S Čehi.

Najkoristnejša beseda?

Dakujem (hvala).

Značilna hrana in pijača?

Haluške in becherowka.

Najbolj znan predsodek, ki drži ali pa tudi ne?

Nogavice na sandale - drži.

O čem se trenutno največ govori?

O brexitu.

V spodnji galeriji še nekaj utrinkov iz bratislavskega Streetfood Parka (foto: Daniela Benkova).

Kaja Sajovic
Prijavi napako
Komentarji
samy joe
# 30.06.2016 ob 08:40
Bratje Slovani. Rad jih imam.
waslich
# 30.06.2016 ob 08:54
Me stisne depra, ko berem take članke o ostalih nebalkanskih slovanskih državah.
theone
# 30.06.2016 ob 08:33
medtem ko pri nas narod z že 25letno izvolitvijo lds=smc in sd kar sam poskrbi da se nič ne spremeni, pa nas čehi, slovaki, poljaki, baltske države (kateri so vsi lustracijo opravili v 90'), še malo pa bo na istem hrvaška, prehitevajo po levi in desni
flaša 23
# 30.06.2016 ob 09:04
Huda mačka
k3k0
# 30.06.2016 ob 10:27
Ok, tukaj pa moram pustit svoj komentar. Zivel pol leta v Bratislavi in se ne morem strinjat, da je to neka huda prestolnica z blesceco prihodnostjo. Na vsak nacin se trudijo ljudje pokazat kako dobro je zivljenje v tujini medtem, ko v Sloveniji zivimo kot v "drzavi 3. sveta".
Razen vodke in piva, ki sta smesno poceni, so vse ostale stvari bistveno drazje kot v Sloveniji. Anglescina je na ulici jezik, ki ga govori zelo malo ljudi, moras imeti veliko sreco, da najdes koga, ki govori anglesko. Drugace pa veliko pove o slovakih veliko to, da je ima nacisticna stranka zelo veliko podporo med prebivalci. Da o nocnem zivljenju ne govorimo. Lahko se ga poceni napijes za kvaliteten zur pa ni veliko priloznosti... Hkrati pa morate imeti precej srece, da ponoci na ulici ne pridete v konflikt z domacini, ki vecinoma ne prenasajo tujcev, sploh pa imajo probleme z " neslovani". Neverjetno kako pogosto se je v casu mojega bivanja zgodilo, da so pretepli kasnega izmed kolegov iz Spanije, Francije... Pa najveckrat brez razloga, ker ni govoril Slovasko npr. oz. ker ni zgledal Slovan. Taka miselnost je zelo zaostala, na Slovaskem pa se kako ziva.
Pa nevem zakaj vsi tako radi poudarjajo kako imajo Slovaki mocno industrijo, ker tam Kia in VW proizvajata avtomobile. Verjrtno je razlog v tem, da je v Bratislavi povprevna placa nizja kot minimalna placa v Sloveniji.
Sem vesel, da razen v imenu ni nobene podrobnosti med Sloveniji in Slovasko.
25kur
# 30.06.2016 ob 09:02
kr ste pokazal je fast food, razen tiste juhe od česna
Jon Sneg
# 30.06.2016 ob 11:58
Razlike v višegrajskih in baltskih državah med njihovimi prestolnicami in periferijo so veliko večje, kot pri nas. Imel sem priliko prevoziti celo Slovaško, od meje z Ukrajino do Bratislave in razlike so zelo opazne. Slučajno tudi vem za kar nekaj slovaških državljanov, ki delajo pri nas in ki pravijo, da se pri nas živi bolje. Poznam pa tudi Slovenca, ki dela v Bratislavi za mednarodno podjetje in katerega plača je sicer nekoliko višja kot je v Sloveniji povprečna in dokaj višja od Slovaškega povprečja.

S temi prispevki Slovencev v tujini je tako, da gre večinoma za mlade ljudi, visoko izobražene, ki delajo za mednarodne korporacije in ki se gibljejo v popolnoma drugih krogih, kot navadni državljani. Ex-pats si ponavadi ustvarijo svoje socialne mreže in se družijo med sabo, njim so namenjene tudi restavracije, bari in klubi in ponavadi imajo dokaj malo stikov z domačini.

Pa še nekaj je,..., zame potovanja po evropskih mestih počasi zgubljajo tisti sijaj, kot so ga imela pred kakimi dvajsetimi leti. Zaradi globalizacije in odprtosti za kapital si mesta počasi postajajo zelo podobna. Iste firme vsepovsod, enaki oz. podobni trgovski centri po celi Evropi, verige svetovnih multinacionalk, podobni bari in kafiči, verige s fast food hrano,... vsaj zame to več ni čar.
fah-q
# 30.06.2016 ob 10:55
sem redno na slovaškem (vsaj 2krat letno) in ja, bratislava je uredila svoj center dokaj lepo, še posebej ponoči-ampak pejte čez cesto malo ven iz centra (v smeri hotela kiejev recimo ) pa ste v nekaterih delih kjer je slabše kot v najbolj revnem delu maribora. v košicah sem letos prespal in si ogledal tako košice kot prešov-in ne, niso naredila name vtisa. je res, da vidiš ferrarija ma vidiš predvsem star pleh ki pr nas ni vreden več nč. ceste so nove in obnovljene al pa luknje in flike. tudi obe mesti sta bl revščina. majo pa nove šoping centre, to pa ja...

hrana-no, pri njih še nisem jedel res dobro. je pa res, da nisem niti imel možnosti se v to poglobit, tako da ne morem nč trdit.

je pa eno res...katarina je lušna, ma ima na slovaškem hudo konkurenco...ker če pa kaj drži pa drži to, da na vsakih 10 žensk, ki gredo po ulici mimo tebe naa slovaškem sta dve res lušni...

tako da katarina najbrž ima kak svoj kafič ali restavracijo in verjamem, da se ji po tem zdi vse poceni in fajn, verjetno tudi družbo izbira temu primerno...ampak to ni povprečje. tudi moj svak bi vam razložil, da se na poljskem živi bolje kot v sloveniji, kaj sloveniji, bolje kot v nemčiji...pr dirktorski plači ter stanovanju v zastraženi soseski, ko greš z avtom v službo po dvopasovnici in si v službi do 20.00 ure...ko smo šli na izlet na neko znano točko v smeri lublina in je videl vasi (eno za drugo), kjer živi večina poljakov je bil pa šokiran...jp, ni vsa poljska elitna soseska v varšavi.
ZRC
# 30.06.2016 ob 09:38
Že nekaj let po končanem glasbenem festivalu v bližnji Avstriji s kolegi obiskujemo Bratislavo in moram povedati, da me to mesto vedno znova navduši. Prijazni ljudje, veliko dogajanja, odlična hrana, veliko turističnih zanimivosti in seveda lepe punce.
biba007
# 30.06.2016 ob 10:14
Alchemist

Minimalna placa je okoli 400 eur, v zadnjih letih se dviguje, je pa zelo prijazna politika podjetnistva, za kar ima posledico mocno avtomobilsko industrijo in ogromno podjetij, ki prihajajo na Slovasko.
Povprecna placa v gostinstvu- tu se evdno najlazje primerja z ostalimi clanicami- je okoli 1500 plus eur v Bratislavi, ki je center vsega dogajanja, kar pomeni, da je standard visji, najemnine so visje, imajo pa dobro stanovanjsko politiko in je dejansko do stanovanja lazje priti.

Bancni sektor si lahko Slovenija vzame za vzgled, saj je ze v osnovi naprednejsi- banalna stvar, da so brezkontatne kartice bile ze 5let nazaj nekaj normalnega, cene mobilnih storitev so nizje ( za primerjavo Orange, ki je najvecji operater, poleg T-Coma, ima prejem klicov znotraj EU zastonj, itd.. ze od nekdaj smo imeli paket storitev doma okoli 30 eur, kar imamo zdaj v Slo 50 eur..

Vrtci- vsi placajo enako, kar je bilo par let nazaj 12,90 eur za otroka, neodvisno od dohodka, je pa ogromno zasebnih vrtcev in sol, sistem je drugacen, po principu 1-5 nato pa se deli ze OS na strokovno, zasebno- glede na uspeh in zelje za prihodnje izobrazevanje.
Kar mi je bilo in se je fascinantno, je ponudba mednarodnih sol, kot je Cambridge , kjer lahko posljes otroka ze od OS naprej itd.. seevda drazje, so pa na voljo.
Univerze so zelo dobre, veliko jih nadaljuje nato v Pragi, kot receno je ogromno zasebnih sol.

Zeloo pomembno vlogo igra uspeh in ne mores kar tako na drzavno univerzo kaj sele zasebno.. kar je pri nas, vemo kako..

Avti- ja so dragi avti po ulicah, saj je tudi v bRatislavi sedez VW, ki izdeluje prestizne linije, Porshe je nekaj normalnnega ze, kot receno pa so pogoji financiranja gor malo drugacni in avtomobili so predvsem cenejsi, saj je ogromno avtomobilske industrije gor.

Ogromno podjetij- tudi slovenskih se je in se seli s poslovanjem na Slovasko- kot receno ugodne davcne stopnje in pogoji poslovanja, V drzave je revnejsi, vendar se zelo razvija, kajti logisticni centri krporacij rastejo kot gobe po dezju in s tem razvoj regij.

Malce zaostaja turizem preostalega dela drzave, s Prelepimi Tatrami, ki jih ne znajo na polno izkoristiti.

Kosice- drugo najvecje mesto na Slovaskem, se razvija, je pa res, da je na V najvecji procent Romov, od nekje pol mio, jih je tam res ogromno in od tu politika beguncev, saj imajo ze dovolj tezav s temi.

Zdravstvo, javno z mravljiscem zasebnih ambulant, v kateri za par eur preskocis vrtse v javnih ambulantah.

Zdravila so cenejsa, ter se ne izogibajo homeopaticnih zdravilom recimo.

Standard zivljenja.. V bistvu je Bratislava center vsega dogajanja, pocasi se -zaradi tekmovalnosti s Kosicami, seli tudi na V, kjer je poleg kulturne zgodovine in prelepe narave res vredno obiska.

Drzi pa, da se izjemno hitro razvija in gradijo, prenavljajo, delajo na razvoju mest, sredisc itd..

Nakupnih centrov malo morje, so pa tudi tematski, tako da niso vsaj pusti, kot pri nas, sploh Eurovea ob Donavi, je lahko vgled, kaj lahko naredis iz nabrezja. Neverjetno.

Ogromno prireditev, zunaj mesta kot v samem mestu, mednarodnih skupnosti, domacnosti, varnosti itd..

Je zelo evropska drzava, Bratislava sploh evropska prestolnica in z nicemer ne spominja na kaksen Balkan, kot nekateri mislijo.

Imajo pa svoje tezave, kot vsak adrzava, politicne kolobocije in trda roka Fica, nekaterih posameznikov.. to je ze dolga zgodba..

Sportna drzava hokeja , na eno temo je potrebno iti, pivo in domaca kuhinja..

skratka, na grobo..
mtejo007
# 30.06.2016 ob 09:05
Super mesto...bili dvakrat in zagotovo ne zadnjič!
xmann
# 30.06.2016 ob 11:59
Jaz sam osebno ne vidim, pretirane povezave med Slovenci in Slovaki ter nasploh z Vzhodnim blokom. Prebral sem komentar na lov na "neslovane" in samo, da omenim, da to ni samo problem na Slovaškem, ampak je še bolj izrazito v Rusiji, Ukrajini, Belorusiji tudi na Poljskem. Dosti sem v stiku z Rusi, ki so vsekakor bolj podobni Slovakom kot nam, na veliko srečo. Izražanje čustev na ulicah, torej smejanje, nasmeh ipd. smatrajo Rusi za neprimernega in takšne obnašanje smatrajo neumnim. Slovaki in Rusi mi zelo delujejo hladno niti malo gostoljubno, medtem ko so naši ljudje neverjetno vzhičeni ko končno spoznajo črnca ali temnopoltega turista, bo na Slovaškem deležen rasističnih opazk in zmerjanj. Verjeli ali ne, mogoče je pa dobro, da še imamo malo tega "Balkana" v sebi, ker gostoljubnosti nam res ne manjka. Nasploh se mi zdi, da smo precej družaben narod in da celo tujce preveč nosimo po rokah, kar ni glih najboljše... ampak tudi boljše to, kot po "kontra ekstrem".
oziris.va
# 30.06.2016 ob 09:00
theone
# 30.06.2016 ob 08:33

medtem ko pri nas narod z že 25letno izvolitvijo lds=smc in sd kar sam poskrbi da se nič ne spremeni, pa nas čehi, slovaki, poljaki, baltske države (kateri so vsi lustracijo opravili v 90'), še malo pa bo na istem hrvaška, prehitevajo po levi in desni


Janšo, Ludmilo, pa njihove SDS in NSi si pozabil ...
povzetek
# 30.06.2016 ob 10:11
Alchemist, dobro si napisal. Od roba glavnega mesta je revščina. Stanovanja v Bratislavi so draga, da Slovaki raje najemajo v Avstriji in se potem vozijo domov v službo. Kar je privatiziranega nekako laufa, vse javno pa šepa. Cela država je prodana tujcem, da je lahko nekaj ljudi bogatih, ostali ljudje imajo pa bolj malo od tega. Plače so v povprečju na pol od Slovenije.
ti-ne
# 30.06.2016 ob 11:35
Poanta zgodbe:
Povsod je "fajn" če imaš dosti denarja in živiš v elitni družbi. Tudi v Kinšasi in Caracasu. Večkrat sem bil v ex Varšavskem bloku in mene niso prepričali. Zelo razslojena družba s zelo bogato manjšino in revno večino.
biba007
# 30.06.2016 ob 09:56
Podobnosti niti ni. Vsaj ne s slovensko miselnostjo. So dosti zadržani in dokaj konservativni, brez temperamenta.

Ne vem, s kom se druzi ampak to ne drzi.. So zelo odprti , je pa Bratislava mocni center velikanov, kot je IBM itd.. posledicno ogromno tujih praznih uradnikov, ki zivijo v mestu in so dejansko zadrzani.. Domacini so zelo kul.

Tradicionalna kuhinja- bo treba se raziskati malo kulinariko izven okvira Bratislava.. ;)

Najbolj znani drzavljan..Pokojni Pavol Demetra - , Sagan je pac trenutno popularen
Rivalstvo- Madzari ze od nekdaj.. Cehi bolj v sportu...
Alchemist
# 30.06.2016 ob 09:56
Čaki čaki, država profitira očitno od tega, da je od vseh sosed cenejša, kar očitno velja tudi za davke in delovno silo, kot je tradicionalno znano. Prebivalci Bratislave pa si očitno lahko privoščijo čedalje več. Nekaj mi govori, da gospa izkuša predvsem to, kako lepo se ima elita v glavnem mestu, standard v preostanku države pa nekako ne predstavi.

Na slovaškem sem bil kakih 5 let nazaj, in sicer ne v Bratislavi, pač pa v Nitri in Trnavi. Zadeva me je precej bolj spominjala na kako prekmurje iz osemdesetih let. Letos sem se pogovarjal s punco, ki je doma iz vzhoda Slovaške in mi je zagotovila, da je Slovenija precej bolj razvita.

Skratka, da nebi nasedel na neke pravljice o tem kako je slovaška razvita in kako bi jo morali imitirati brezpogojno, bi rad videl tudi predstavljene podatke o tem kakšna je stopnja neenakosti, koliko ljudi živi pod pragom revščine, kakšna je bila realna rast plač v celotni državi, kako so razvite univerze (domača produkcija znanja torej), kakšne so razlike v regionalnem razvoju posameznih regij ipd., kako se je vse skupaj začelo spreminjati po uvedbi evra ipd.

P.S. Naj spomnimo. Slovaška je tudi edina država ki je kategorično zavrnila sprejem beguncev, kar ji vsekakor ni v čast. Zato tudi "konzervativnost" slovakov zna biti precej bolj globoka kot pri nas, kjer imamo nenazadnje še vedno močno liberalno in intelektualno urbano prebivalstvo, ki pa deluje da na Slovaškem nekako umanka.

Še vedno mislim, da je Slovenija država s čisto drugačno zgodovino in mentaliteto (ki je tudi posledica Jugoslovanskega socialnega eksperimenta, ki ga višegrajci niso nikoli izkusili, oni so pač imeli komunizem trde roke do konca) in se ne more primerjati z državami višegrajske skupine. Mislim, da je tudi Drnovšek ravnal zelo prav, ko je zavrnil vključitev vanj.
Turboboost
# 30.06.2016 ob 09:44
Na Bratislavo me vežejo lepi spomini in prav rad jo obiščem skoraj vsako leto. Priporočam vsem.
sosman
# 30.06.2016 ob 19:41
Sosednje prestolnice: Dunaj, Budimpešta in Praga so pač dosti lepše. Bil sem že v vseh večkrat, v Bratislavo me pa nekako ne vleče nazaj.
conchita
# 30.06.2016 ob 11:49
Tale gospa si je pa strašansko všeč ...
juk
# 30.06.2016 ob 11:01
Ah eni ste smešni. Ne vem zakaj njeno mnenje vzamete kot suho zlato in ga napadate. Pač to je njen vtis o državi in ga pove naokoli. Očitno je imela dobre izkušnje in to je to. En človek ti itak ne more dati objektivne slike o državi. Če primerjam med sabo Slovaško,Češko in Poljsko mi je Slovaška daleč najbolj neprijazna država. Preprosto se počutim neprijetno in tja nočem iti. To da nas dohitevajo je čista resnica, vendar dvomim da nas bodo kdaj dohiteli. Saj veste kako gre, klošar si bo hitro zgradil hišo, medtem ko si bo srednji sloj zelo počasi privoščil ferarija. Slovaki imajo prednost pred Slovenci predvsem v tem da jim kapital, denar, napredek, spremembe predstavljajo del življenja, Slovenci pa se borijo proti temu. In tukaj je vsa razlika. Če bodo Slovaki pametno delali s številnimi multinacionalkami nas bodo res lahko kaj hitro dohiteli. Vendar v državah kjer je bil totalitarizem tako dolgo prisoten je tak scenarij redek.
5tane
# 30.06.2016 ob 10:34
Mene osebno moti na Slovaškem njihova neprijaznost do turistov. Precej hodim in v Slovaško in v Češko. Moj vtis je da so Čehi veliko bolj prijazni. Vse ostalo je pa za pohvalit.
pjandura
# 30.06.2016 ob 09:50
Praga > Bratislava
Celjan27
# 30.06.2016 ob 23:45
@muff:

Se strinjam...ampak nisi pravi Slovenec, ce malo ne pojamras.
hehet
# 30.06.2016 ob 08:56
Podobnosti niti ni. Vsaj ne s slovensko miselnostjo. So dosti zadržani in dokaj konservativni, brez temperamenta.
Podobnosti ni... je ta gospodična kdaj živela v Sloveniji?
srn
# 30.06.2016 ob 10:22
Delta Donave pri meji z Madžarsko? Geografija?
muff1488
# 30.06.2016 ob 21:28
Sem že videl veliko držav in v Sloveniji živimo kar dobro - ni tak slabo, kot si včasih mislimo. Kar vedno izstopa, so zelo lepo urejene parcele in hiše.
yyyeb
# 30.06.2016 ob 17:33
slovaška je bolj podobna hrvaški kot sloveniji zaradi tega, ker je zgodovinsko bla pod madžari. celo ustoličevali so madžarske kralje v bratislavi. bratislava je dejansko madžarsko mesto. vsi zgodovinski zapisi, knjige, kipi, znamenitosti... povsod madžarska pisava. mi smo bolj podobni čehom, ker smo oboji bli pod germanskim vplivom.
mitja1000
# 30.06.2016 ob 15:43
Gre za prijetne ljudi, ki pa imajo v sebi podvrženost k rasizmu. V osnovi se lahko vedno zaneseš na njih, kar se tiče dela. Lahko pa tudi pričakuješ, da bo zvečer šlo na glavo, saj se zelo radi zabavajo. Se ne strinjam s tem, da so zaprti do drugih - vsaj ne do belcev.
Sam standard je nižji kot pri nas - tudi v Bratislavi, kjer razen tistih izjem, ki imajo nadstandard, živijo dokaj revno. Se pa strinjam, da nenormalno hitro rastejo. Kar se tiče našega poslovanja z njimi lahko povem, da naredijo monetarno cca 3x toliko kot v Sloveniji, kar je primerljivo z velikostjo držav. Sama industrija jim raste predvsem na račun avtomobilskih gigantov ter ostalih korporacij, ki imajo tam ogromne tovarne - tu se z njimi ne moremo primerjati. Veliko Slovakov (tistih iz Bratislave) pa dela na Dunaju. Ko gremo na kosilo se slovaki redno pogovarjajo z natakarji v maternem jeziku - pa redno menjamo restavracije. Prav tako je situacija ista v trgovinah in ostalih storitvenih dejavnostih.
Prisotna je močna centralizacija glavnega mesta. Kar se naše gospodarske dejavnosti tiče so v Bratislavi in okolici tako močni, kot je ostala Slovaška skupaj.
Moja malenkost.
ti-ne
# 30.06.2016 ob 13:23
GORILA

# 30.06.2016 ob 13:13

...Kranj je tretje največje slovensko mesto... pa mislim, da mu gre bolje kot miljonskemu Mariboru! :)

::::::::::::::::
Sorry, imaš prav. 37 000 prebivalcev je za Slovenijo veliko, še zmeraj pa je to manjše mesto.
ti-ne
# 30.06.2016 ob 13:13
Lord Vader9

# 30.06.2016 ob 13:03
Prijavi neprimerno vsebino ©ti-ne
''In rezultat je:
Minimalna plača:
Slovaška: 380 evrov
Slovenija: 790, 73 evrov''

Ja in?? Švica, Danska, Finska, Švedska,... pa sploh nimajo minimalna plače!

::::::::::::::::
in pozabil si na pingvine na Antarktiki.
kaj ima Švica s Slovaško in Slovenijo?
Moj komentar je bil odgovor na tvojega:
Lord Vader9

# 30.06.2016 ob 11:29
Slovaki pač nimajo na oblasti urbane levičarsko-progresivne avandgarde kot v Sloveniji Rezultati so tukaj :)


:::::::::::::::::
Tukaj imaš še BDP
Slovaška/BDP na prebivalca
18.046,84 USD (2013)
Slovenija/BDP na prebivalca
23,289,34 USD (2013)
ti-ne
# 30.06.2016 ob 11:38
Lord Vader9

# 30.06.2016 ob 11:29
Slovaki pač nimajo na oblasti urbane levičarsko-progresivne avandgarde kot v Sloveniji Rezultati so tukaj :)

::::::::::::::::::::::::::::::
In rezultat je:
Minimalna plača:
Slovaška: 380 evrov
Slovenija: 790, 73 evrov
vir google:
https://www.google.si/webhp?sourceid=chr
ome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=minimalna%20pla%C4%8Da%20slova%C5%A1
ka
usmiljeni
# 01.07.2016 ob 08:36
eh, smotani ljudje... čisto nič me ne vleče več tja
Jon Sneg
# 30.06.2016 ob 13:55
ob vstopu v EU, mislim da so imele omenjene države nekje 50-60% naše kupne moči. Po 10 letih so šli za 20% gor.

Češka je po razdružitvi s Češkoslovaško bila na istih pozicijah, kot mi (predvsem zaradi Prage), vendar je v drugi polovici 90-tih let dokaj stagnirala. Vse ostale države so pa svoje visoke rasti imele predvsem zaradi nižjih štartnih pozicij kot mi in je logično, da nas dohitevajo. Dvomim pa, da nas bodo tako hitro dohitele oziroma prehitele, saj je pri višjih pozicijah težje zagotavljati višje stopnje rasti.

Poleg tega je treba vzeti v ozir, da so vse te države uvedle Evro za nami (ali pa ga še sploh niso), kar pomeni da del teh rasti temelji na samostojnih monetarnih politikah. In še eno dejstvo, predvsem se to kaže pri Poljski. Poljska velja trenutno za "zvezdo" pri rasti (dežela, ki sploh ni občutila krize leta 2008). Ugotavlja se, da navadni državljani od te rasti BDP-ja nimajo veliko, oziroma da ne občutijo toliko blagostanja, kot naj bi ga glede na statistične podatke. Gre za dejstvo, da se bogastvo prerazporeja oziroma koncentrira v rokah manjše množice ali pa se prenese v dežele, od koder izvira kapital (ali pa v davčne oaze), ne pa da bi ostajalo tam, kjer je ustvarjeno.

V časih, ko za kapital ne obstajajo meje in ki je kot plaha srna, finančna kriza ali kak šok povzročen od znotraj ali zunaj lahko v trenutku popolnoma spremeni ekonomsko sliko.
ti-ne
# 30.06.2016 ob 13:40
@ Lord Vader9

napoved gospodarske rasti za letošnje in prihodnje leto je najboljša za Indijo 7.5 in za Kitajsko 7.3. Vsi ostali se lahko skrijejo
Preseli se v Kalkuto press
GORILA
# 30.06.2016 ob 13:13
@ti-ne
Ni za primerjati kvaliteto življenja v manjših slovenskih mestih ( a la Kranj, Trebnje, Izola....) s kvaliteto manjših mest vzhodnega bloka.

...Kranj je tretje največje slovensko mesto... pa mislim, da mu gre bolje kot miljonskemu Mariboru! :)
proven
# 30.06.2016 ob 09:53
" Želeli smo poenostaviti izkušnjo in hkrati pokazati, da se na ulici lahko še kako dobro je."

zanimivo da nihče od teh organizatorjev podobnih dogodkov ne pove, da so želeli tudi kaj zaslužiti zraven.

kot politiki, samo za dobrobit državljanov jim je.

my ass!
ps11
# 01.07.2016 ob 00:11
Sicer se pa v celoti strinjam s SimbyB, Slovaska je se kaj drugega kot njena soseska in ferrari na kriziscu
ti-ne
# 30.06.2016 ob 13:46
waslich

# 30.06.2016 ob 13:40
Prijavi neprimerno vsebino 15 let?????
Se bojim, da bo bolj 5 let!

ob vstopu v EU, mislim da so imele omenjene države nekje 50-60% naše kupne moči. Po 10 letih so šli za 20% gor. Ob predpostavki, da bomo mi še naprej stagnirali (kot kaže bomo), nas bodo dohiteli nekje v roku 10 let. Možno, da tudi kaj prej. Čez 15 let bodo oni drugi svet v primerjavi z nami.

::::::::::::::::::::
Čez 10 - 15 let bo Velika Britanija indijska kolonija in tretji svet.
Tata kupi mi Jaguar in Land Rover press
Tata Motors' principal subsidiaries purchased the British premium car maker Jaguar Land Rover (the maker of Jaguar, Land Rover, and Range Rover cars)
GORILA
# 30.06.2016 ob 11:01
@crtomirjansa
Po slikah sodec je tele nase Katarince kr skoda, ker nam je pobegnla...
...menjam za vsako drugo Slovakinjo, ki se sprehaja po Bratislavi!!
vafankulo
# 30.06.2016 ob 10:16
Bil pred kratkim tam. Ni kaj videt! Sicer je mesto dokaj čisto, precej je komunistične gradnje.... Kuhinja pa ni kdovekaj. Preveč je vse sladko. (Česnova juha je bila sicer odlična, drugo pa bolj tako tako).
burruchaga1986
# 30.06.2016 ob 09:43
Desničarji vejo kaj je lustracija?
SimbyB
# 03.07.2016 ob 15:15
Ko pride vasko dekle v mesto in misli, da je dosegla vrhunec zivljenja ;-), Bratislava je kot Ljubljana. Samo, da je Donava in da so naredili zraven enega soping centra ob reki fajn plac za soncenje in za kavico.
mitja1000
# 30.06.2016 ob 15:48
Bi delal krivico slovaškim dekletom, če ne bi omenil, ampak so res lepe, predvsem v smislu naravne lepote brez pretirane uporabe ličil (Razlika ko se sporehodim po Bratislavi, Dunaju, Budimpešti, Pragi in Ljubljani je res očitna...).
crtomirjansa
# 30.06.2016 ob 10:57
Po slikah sodec je tele nase Katarince kr skoda, ker nam je pobegnla...
SimbyB
# 02.07.2016 ob 17:43
Pa boste nehali brisati resnico o Bratislavi?
a.orhidejca
# 02.07.2016 ob 09:06
Cene kave in piva?

Kava 2 evra, pivo 1 evro.

narobe svet.
SimbyB
# 01.07.2016 ob 23:34
Drugace pa so tudi taksne trznice v Pragi. In na teh trznicah sta dva Slovenca, ki prodajata slovensko hrano. Imata tudi restavracijo. Pa bosanci prodajajo burek, pa hrvati hrvaske ribe..... To je trznics ob reki, noro vzdusje. No, ali boste kdaj zbrali pogum in tudi napisali kaj o tem - me prav preseneca, da gre toliko slovencev v prago a noben se ni odkril tega.
Jon Sneg
# 30.06.2016 ob 18:14
bratislava je dejansko madžarsko mesto

Pozsony po Madžarsko (Ogrski Sloveni so mu rekli Požun);
Pressburg po Nemško.
Državljan št.1
# 30.06.2016 ob 18:07
izgleda kar okusna hrana
Kazalo