Kulinarika
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.1 od 90 glasov Ocenite to novico!
Figovec od danes spet streže izključno slovensko. Foto: Figovec
Figovec so odprli leta 1776, a so izvirno, Tyrševo stavbo žal leta 1951 med valom naraščajočega prometa ter umikanja starih stavb za novogradnje, razširitve ter takšne in drugačne posodobitve porušili, nove prostore pa mu namenili le nekaj metrov stran na vogalu Gosposvetske in Slovenske. Foto: Arhiv
Figovec je do leta 2014 slovel po svojih pristnih slovenskih kosilih. Foto: BoBo
Figovec je bil ena tistih klasičnih ljubljanskih gostiln, ki jih danes v času globalizacije in pozabljanja svoje dediščine v bistvu ni več. Foto: Figovec
Utrinek s sinočnje otvoritve - peka vola na odprtem ognju. Foto: Marko Delbello Ocepek
Iz matične Slovenske hiše so preneslo lesene deske z narezki - ti so izključno slovenski, na meniju pa je označeno tudi njihovo geografsko poreklo. Foto: Figovec
Lastniki Slovenske hiše so vedno želeli prostorsko omejeni okrepčevalnici na Cankarjevem nabrežju dodati še pravo slovensko gostilno. Foto: Figovec
Domače je vse - od mesnin in sira do Emove retro posode. Foto: MMC RTV SLO/Kaja Sajovic
Deske ostajajo del ponudbe, ki pa so jo korenito razširili z vsem, od telečjih jetrc in ričot do klobas in telečjih pečenk. Foto: MMC RTV SLO/Kaja Sajovic

Dodaj v

Zbogom kariji in tapasi, vrača se "slovenski" Figovec

Slovenska hiša oživila staro ljubljansko gostilno
8. december 2017 ob 06:30,
zadnji poseg: 8. december 2017 ob 16:41
Ljubljana - MMC RTV SLO

Take gneče kot na sinočnjem odprtju na trgu na stičišču Gosposvetske in Slovenske že dolgo nismo videli. Vsekakor ne, odkar je stari Figovec zaprl vrata in sta se v naslednjih dveh letih v teh prostorih zvrstila dva tuja lastnika, eden bolj konceptualno zgrešen od drugega.

Zdaj se, kot kaže, obetajo novi (stari) časi. Figovec, gostilna, ki je bila stoletja sinonim za ljubljansko kulinariko, namreč znova odpira svoja vrata v obliki, kot ji je bila namenjena - s tradicionalno slovensko ponudbo. Skratka, konec je indijskih karijev (Curry Life Figovec, 2015), konec cenenih španskih tapasov (Lizarran Figovec, 2016), gostilna z 250-letno tradicijo ponovno streže telečje krače, golaže in pražena jetrca.

Za to je zaslužna Slovenska hiša, ki ima matično izpostavo na Cankarjevem nabrežju in katere lastniki so se odločili, da koncept 100-odstotno slovenskega, od pršuta in vina do žganjic in Emove posode, prenesejo še v prostor, ki je za Ljubljančane vedno predstavljal skoraj nekakšen mestni spomenik.

Gostilna s tradicijo
Leta 1776 odprti Figovec je (bil) namreč institucija, kultna furmanska gostilna, v kateri so se v 18. stoletju zaradi pozicije ob mestnih vpadnicah okrepčali furmani s konji in vozovi, v 19. stoletju je tam ob pultu slonel France Prešeren (njegov prijatelj, založnik Andrej Smole je bil namreč v gostilni, ki jo je vodila njegova mama, rojen), v 20. stoletju pa so naši dedki in babice tja zahajali na žrebičkov golaž.

Ena najstarejših gostiln v Ljubljani (in na Slovenskem) je preživela potres, obe svetovni vojni in na desetine županov, in čeprav so izvirno, dotrajano Tyrševo stavbo leta 1951, v času brezmilostnih novogradenj, podrli, je Figovec ostajal - Figovec.

Ta je s svojimi belimi prti, staro kmečko opremo po stenah, karafami vina in orjaškimi dunajskimi zrezki (bojda največjimi v prestolnici) predstavljal še enega zadnjih klasičnih ljubljanskih gostinskih obratov, ki so se v zadnjih letih umaknili franšizam, bistrojem, restavracijam višje ravni in svetovni kuhinji.

Trije lastniki v treh letih
Do konca leta 2014, ko je bil, kdo bi vedel, zakaj (Slabo upravljanje? Cona udobja? Zaspanost?), stari Figovec primoran razglasiti predajo in prostore prepustiti hiši karijev, imenovani Curry Life Figovec (slednji del imena je bil zgolj simbolni poklon stari gostilni). Ta se ni obnesla in že po dobrem letu jo je zamenjala cenena španska franšiza s tapasi Lizarran, ki podobno kot kariji ni in ni šla po grlu Ljubljančanov.

In tako so lastniki stavbe v treh letih iskali še tretjega najemnika, priložnost pa je naglo pograbil Aleš Prestor, direktor imperija GAST ENT, ki ima poleg Slovenske hiše pod okriljem še nočna kluba Cirkus in K4, Centralno postajo na Trubarjevi ter Cutty Sark in Cantino Mexicano v Knafljevem prehodu.

"Nikdar nismo skrivali želje po tem, da bi imeli neko tradicionalno lokacijo, iz katere bi lahko razvili naslednji korak Slovenske hiše v kulinarično zgodbo z več kuhanja in več jedmi. Skratka, gostilno v pravem pomenu besede, ne zgolj okrepčevalnico, kot je tista na Cankarjevem nabrežju," je za MMC povedal Prestor.

Gradijo na izročilu Figovca
Kot je pojasnil razliko med konceptom matične Slovenske hiše in Figovcem, se v Figovcu bolj poglabljajo v samo kulinarično ponudbo, ki si je v Slovenski hiši zaradi prostorske stiske niso mogli privoščiti, so pa v njej prepoznali velik potencial. "Matična Slovenska hiša bo ostala okrepčevalnica z narezki in slovenskimi zajtrki, Figovec pa prihaja kot resna gostilna, kjer bomo razčlenili stare jedi, da vrnemo nazaj kredibilnost lokaciji, kjer se streže slovensko in kvalitetno," razlaga Prestor, ki dodaja, da bodo rdeča nit menija slovenske sestavine in jedi, kar pomeni, da odpadejo tudi povsem privzeti "eksoti", kot je rižota.

Da mislijo resno in da v novem Figovcu ne vidijo zgolj podaljška Slovenske hiše, so dokazali z angažiranjem antropologinje Tine Mentol, ki jim je pomagala razčleniti izročilo in preteklo zgodovino Figovca. "Šli smo v sam izvor Figovca, kako je deloval do 90. let. Spoštovanje zgodovine je bilo za nas primarna motivacija in vir navdiha. Dejstvo pa je, da smo zdaj v povsem drugem obdobju in nočemo iz današnjega Figovca narediti stare gostilne, ampak kulten prostor, ki bi bil vrhunska 'lounge restavracija' v slogu 80. in 90. let, ko je kraljevala emajlirana posoda Emo. Se pravi, restavracija s čustvi," pripoveduje Prestor.

Od desk do golažev
In kako so ta "čustva" videti v praksi? Novi Figovec se z aktualnim menijem nedvomno korenito naslanja na izročilo, nostalgične jedi, pa tudi take jedi, za katere se zdi, da jim jih je po vzoru malce prisiljenega projekta "Okusi Ljubljane" v meni vpisal vseprisotni etnolog Janez Bogataj. Tu so že stalnice iz Slovenske hiše, kot so deske z (geografsko zaščitenimi) suhimi mesninami in siri, pašteta Figovec ter štruklji.

Pa goveji jezik, juhe (goveja z ribano kašo, štajerska kisla juha), čompe s sirarsko skuto in štruklji s čemaževo kremno omako. Namesto golaža, po katerem je Figovec slovel, ponujajo bograč, kot pojasnjuje Prestor, pa se (očitno pretirano senzibilna) ekipa še ni pripravila, da bi stregla konjsko meso oz. konjski golaž, kot je bil to v Figovcu običaj, saj da imajo glede tega malček predsodka. Namesto rižote strežejo ričoto, nekakšno povzdignjeno različico šmarnogorskega ričeta, krožnik, na katerega so še posebej ponosni, pa je zaroštana repa s prekajeno slanino in domačo zabelo.

Koline in štruklji
Ker je čas kolin, je na zimskem meniju krožnik s kranjsko klobaso, krvavico in pečenico s tradicionalnimi prilogami zelja, repe in žgancev. "Nismo mogli mimo letečih žgancev (ljubljanska jed iz ocvrtih piščančjih bedrc) in pohanega piščanca, stavimo pa tudi na pražena jetrca. Tu so še fuži s tartufi, primorska jed, s katero smo hoteli na roke vegetarijancem in damam, pa goveja zarebrnica z maslom, tradicionalna telečja pečenka in ribji škrtoc s piranskim brancinom," našteva Prestor.

V solatnem naboru ponujajo esihflajš in Vodnikovo solato, dobro pa bo poskrbljeno tudi za sladkosnede z ljubljanskimi skutnimi palačinkami s suhimi marelicami, carskim pražencem (šmorn), prekmursko gibanico (s certifikatom), kremno rezino "v teglcu" in, jasno, štruklji.

Poudarek na koktajlih
Čeprav tega iz otvoritve ne bi sklepali (v potokih sta tekla cviček in teran), je vinska karta, ki temelji izključno na slovenskih vinarjih, bogata in inovativna, morda še zanimivejša pa je karta koktajlov. Prestor namreč kot večkratni državni prvak v mešanju pijač te še posebej obvlada, tudi tu pa je pravilo jasno - meša se izključno s slovenskimi sestavinami. Ta aksiom velja prav za vse, kar bodo pred vas postavili v novem Figovcu, edino, kar bi jim lahko kdo kaj očital, je Kokta, ki je sicer slovenska, a je zdaj v lasti tuje družbe. "Če pa še to izločimo, kar smo Slovenci kdaj dobrega imeli in izgubili, pa zelo težko še kaj najdemo," skomigne Prestor.

In zakaj misli, da lahko s Slovensko hišo v Figovcu računa na daljši rok trajanja, kot je bil usojen karijem in tapasom? "Ne obstajajo lahke in težke lokacije, obstajajo pa dobri in slabi koncepti. Ne morem soditi, ali sta bila pretekla koncepta slaba, mislim pa, da je v Figovcu zaradi tradicije lahko le slovenska hrana. To je dejstvo in brez tega izgubiš tako turiste kot domače goste. Dejstvo je tudi, da kari in tapasi med Slovenci niso tako priljubljena vrsta hrane, tako da so se s konceptom oboji zelo omejili. Sam ne bi nikdar tako zastavil."

Po videnem na sinočnji otvoritvi je Prestor očitno zastavil za Slovence bolj posrečeno - na vrtu pred gostilno so nad živim ognjem vrteli vola, katerega radodarne kose so nato obiskovalcem stregli v kompletu s praženim krompirjem, nič kaj daleč pa ni bila niti stojnica s kuhanim vinom, na kateri so gostom (veliko jih je bilo nekdanjih rednih obiskovalcev starega Figovca) ob nostalgičnih zvokih Belih vran, Marjane Deržaj in Majde Sepe več kot dostojno privezali dušo. Retro je in.

V spodnji galeriji še nekaj utrinkov z otvoritve. Avtor fotografij je Marko Delbello Ocepek.

Kaja Sajovic, kaja.sajovic@rtvslo.si
Prijavi napako
Komentarji
baklo
# 08.12.2017 ob 07:15
Bo treba it malo preverit kako okusi sovpadajo s ceno.
rs23
# 08.12.2017 ob 07:18
Končno, da se vračamo h koreninam. Mladino bo težko prepričati, da so pražena jetra bolj zdrava kot fensi hamburger v Mc Donaldsu.
JohnnyBravo
# 08.12.2017 ob 08:29
Najboljša pa slika kjer v opisu piše, Figovec je do leta 2014 slovel po svojih pristnih slovenskih kosilih, na sliki pa ponudba špageti bolognes, pečen odojek, pečeno jagnje... :D
heron
# 08.12.2017 ob 10:50
Slovensko v Sloveniji,bravo ena lepših novic zadnjega meseca,več takih novic naj bo in več takih gostiln
windmaster
# 08.12.2017 ob 10:34
Figovec gre po zlu, ker je stare generacije vsak dan manj. Mladina, kateri so starši dali ime Tay, Mey, Xyhugon.. zato da bodo otroci bolj svetovni, ker je starše sram biti Slovenec, pa za tipične Slovenske gostilne ne mara kaj dosti!
Soni
# 08.12.2017 ob 10:48
RTV SLO bi lahko spremenili v RTV LJ

Ja, žal se pač v LJ vse dogaja. Če bi bil RTV MB, ne bi imeli o čem pisat ...

Ko pa je bilo pred nekaj meseci precej člankov o Goriških brdih, pa spet ni bilo prav. Imaš popolnoma prav, tam kjer se nič ne dogaja, pač ni o čem pisati.
1-2-3
# 08.12.2017 ob 10:30
Super, upam da ga "prepoznajo" tudi turisti. Zame osebno ja takšna ponudba dobrodošla, veliko bolje da ponujamo turistom neko značilno slovensko hrano kot pa pice, hamburger in burek...
brehme
# 08.12.2017 ob 12:06
Vse življenje sem že na svinjski masti, olj ne uporabljam (razen če kje drugje jem, pa še to sam v obliki da se cvre), pojedel res veliko krvavic, pečenic, jetrc, vampov...torej hrane ki je zadnja 3 destletja veljala za nezdravo, pa še ni bila fensi, ker je pač nekaj domačega slovenskega, hrana preteklosti....Vidim, da se sedaj to vrača, ko znani kuharji, gostilne, novinarji ... to dajejo v prvi plan. Kar naenkrat si lahko rečem gurman, po vseh letih nazadnjaštva :D.
Voly
# 08.12.2017 ob 11:00
artfilmfan
No, če pa v Ljubljani ni dovolj ponudbe tujih kuhinj, potem pa ne vem. Verjetno se res ne moremo primerjati z desetmilijonskimi mesti, no za tako v bistvu majhno mesto, jih je več kot dovolj.
Glede jetrc pa, če jih ješ enkrat ali dvakrat na leto, ti ne morejo škoditi, enako velja za curry in tapas, pa tudi za Mc Donaldsovo hrano in nenazadnje koline, ki ti gredo kot kaže v nos. Koline so pač slovenska tradicija, naši predniki pa so jih jedli le ob določenih priložnostih, če so res domače, so pa pozimi celo koristne.
ffffff
# 08.12.2017 ob 10:28
Mladino bo težko prepričati, da so pražena jetra bolj zdrava kot fensi hamburger v Mc Donaldsu.

Sori, ampak tole je veliko bolj fancy kot McDonalds.
Voly
# 08.12.2017 ob 10:44
artfilmfan
Nisi dojel poante. Curry in tapas nista fuj, vendar je pa lepo, da bo tu spet stara gostilna "Figovec", ki bo ponujala slovenske jedi. Avtorica ima popolnoma prav, to da je študirala v Ameriki in razmišlja na ta način, ji je pa samo v pohvalo!
qwertz
# 08.12.2017 ob 08:08
Ne vem uzakaj ampak v "starih časih" - so imeli tukaj najboljše točeno (Union) pivo v Ljubljani .. kar se sicer sliši nelogično - je pa res.. in si ne znam predstavljati zakaj...
cairns
# 08.12.2017 ob 12:37
Zbogom kariji in tapasi, vrača se "slovenski" Figovec

Zelo pohvalno. Dovolj je vsiljevanja tuje kulinarike. Vsaj ne v slovenskih gostilnah s tradicijo.
MatoX
# 08.12.2017 ob 12:33
Pohvalni koncept! Premalo je lokalne hrane iz lokalnih živil.
Jetra niso zdrava???
Veliko vitaminov in mineralov
Jetra v povprečju vsebujejo okrog 20 odstotkov beljakovin z vsemi esencialnimi aminokislinami in 4 do 25 odstotkov maščob. So dober vir vitamina A, vitamina K in B-kompleksa, pri katerem še posebej izstopa vitamin B12. Pomanjkanje tega občutijo predvsem vegetarijanci in vegani, saj ga v biorazpoložljivi obliki najdemo le v hrani živalskega izvora. Zagotovo bo marsikoga presenetilo dejstvo, da jetra vsebujejo precej vitamina C. Največ ga je v jetrih puranov, okrog 25 mg.

Med minerali izstopata predvsem kalij in železo, ki je v hemski obliki. Hemska oblika železa se lažje absorbira in ima boljši izkoristek kot nehemska oblika, ki jo najdemo v hrani rastlinskega izvora.
Soni
# 08.12.2017 ob 11:39
Sem kar dobro dojel. Pa to hvaljenje enih jeter in določene prehrane ki sploh ni zdrava, se mi kar glava obrača. Stokrat raje dobro mehiško in indijsko hrano jem kot pa določene "specialitete" pri nas ki niso niti približno na nivoju. (sem bil po svetu in marsikaj sprobal zato vem o čpem govorim).

In kako ti veš, da si v gostilnah po svetu jedel zdravo mehiško in indijsko hrano? Prijatelj, sestavine so pomembne, kako pa veš, da so bile zdravo pridelane? Torej, po tvoje se v gostilnah po svetu je bolj zdrava hrana, kot pri nas, le kako si to pogruntal?
Haha, sem se kar dobro nasmejala, kje jih eni jemljete, se sprašujem.
rooster
# 08.12.2017 ob 17:12
Zdaj pa še na Bledu odstranit poplavo tistih odurnih mavričastoflorescentnih tabel in napisov 'kebab' fast food' ipd. in s ponudbo in stilom ala Figovec naprej.
sas
# 08.12.2017 ob 10:36
RTV SLO bi lahko spremenili v RTV LJ

Ja, žal se pač v LJ vse dogaja. Če bi bil RTV MB, ne bi imeli o čem pisat ...
Highland
# 08.12.2017 ob 13:22
Modrijan, kaj je zate "sveze pripravljeno"? Ce mislis da ti razne golaze, juhe, omake ipd skuhajo samo zate "cim stopis" v gostilno potem sanjas. Vecina zadev je pripravljenih vnaprej. Golazi, omake, minestre itd so sele drug dan "taprave".. In to ni nobena skrivnost, kvecjemu praksa v 99% gostinskih lokalih.. tudi "michelinovih". Sicer pa hvala bogu, da je kaj slovenskega v ponudbi med vso to poplavo "tujih" gostiln oz hrane. Tisti "curry" oz neka kvazi indijska rest. je bila ena sama revscina. Bil enkrat in nikoli vec. Ko sem "kritiziral" nekaj jedi za katere vem kake morajo biti, okus itd.. sem dobil odgovor: " ja veste, mau smo moral priblizat slovenskemu okusu.." Zakaj za vraga bi potem clovek sploh hodil jest tujo hrano, ce mu ne leze taka kot je? Predlagam takim bumbarjem da raje tujcem-turistom npr indijcem priblizajo slovenski okus in naj jim Joto zredcijo z dodatkom kurkume, garam masale ipd, kitajcem Kranjsko klobaso zacinijo s sladko kislo omako, da bodo koncno lahko uzivali v "pristnosti" slovenskih jedi...
KraSotiCa
# 08.12.2017 ob 13:12
Želim si, da bi "novi" Figovec nudil vsaj malo tiste nekdanje domačnosti, topline, prijaznosti osebja, kot je to bilo v osemdesetih letih prejšnjega stoletja.
Ko smo enkrat na mesec prihajali na obisk v Slovenijo k starim staršem (okolica Ljubljane), je bila prva in edina postaja Figovec. Jedlo se je konjsko meso, no, tudi vampe se je včasih za spremembo vrinilo na jedilnik. V tistem času je bil del strežnega osebja majhen, temnolas možakar z grbo, prijazen, ustrežljiv in uren kot sam vrag. Prav lepo se je spomniti teh nekaj dogodkov Figovca iz obdobja moje mladosti. Upam, da bo sedanja podoba in ponudba pustila takšne spomine sedanjim mladim in onim malo starejšim.
Voly
# 08.12.2017 ob 09:05
Zelo sem vesel, da imamo v Ljubljani spet "Figovec", sem ga kar pogrešal, čeprav na konvu res ni bil več tisti stari "Figovec".
Sam bom v kratkem šel pogledat kakšna jetrca spražijo in seveda na kračo in koline.
kon
# 08.12.2017 ob 11:03
Artfilmfan: domače kuhinje so v tujini precej bolje zastopane kot v Sloveniji. Tudi nimamo lastne hitre prehrane.
Voly
# 08.12.2017 ob 10:52
Matjaz23
RTV SLO bi lahko spremenili v RTV LJ.

Zanimivo, da imaš točno pod to novico o odprtju Figovca, novico o Mariboru, kjer bo konec tedna v znamenju butičnega piva.
pikam_dopust
# 08.12.2017 ob 16:57
Še to: večina lokalov ima prostor v najemu, ne v lasti.
In najemnine se preprosto dvigujejo.
Npr. Kraševka se je pred nekaj leti (2-3) preselila 20m stran v drugi lokal iz izključno tega razloga: ker je lastnik prostora podivjal z najemnino. Pa so šli zraven (so imeli srečo, da je bilo prosto!), kjer najemnina ni tako noro zdivjala. Itd. Tu torej ni bil problem ne izdelek, ne lokacija, ne nekaj drugega, ampak zgolj to, da tudi njim marža ni več dopuščala, da bi lahko plačevali tako noro najemnino. Določene zadeve preprosto ne prenesejo tako visokih stroškov - to je tudi razlog, zakaj se v centru mesta vedno pojavljajo točno določeni tipi lokalov.
Nekdo88
# 08.12.2017 ob 14:38
pikam_dopust

Kapo dol za tvoja komentarja. Bil sem že skoraj povsod po Evropi in lahko samo potrdim tvojim komentarjem. V Ljubljani se manjka en dober domač "pajzl" s kvalitetno domačo hrano, ne premajhnimi porcijami in primerno ceno. Žal pa so v centru Ljubljane samo hipsterski IN lokali, ki ponujajo majhne porcije za veliko denarja.
pikam_dopust
# 08.12.2017 ob 14:20
Glede na to, kdo je lastnik, ne pričakujem presežka.

Tako kot sta se Cantina Mexikana in Cutty Stark prilagodila nekritični ciljni skupini, za katero je pomemben samo "hajp", saj ni sposobna ločiti med kvalitetno in nekvalitetno hrano, tudi tu ne pričakujem kakšne posebne kvalitete. Pač še ena turistom namenjena lupilnica, podobna šestici, sokolu itd, pa vse do pivnice Union (ki ima tudi "koncept desk" s porazno kvaliteto), ki jih je že polno v Ljubljani.

Ljubljana rabi pajzle, kot jih ima npr. Dunaj (ali pa Lizbona, Madrid itd s svojimi Tasca-mi)). Lokale, kjer je hajp drugotnega pomena, v njih dobiš pa običajno "every day" preprosto hrano, ki je postrežena na poceni porcelanastih krožnikih, ne pa "v emajliranih dizajnerskih šalčkah in kvazi postaranih deskah". Tega žal nimamo, ker Slovencu celofan še vedno pomeni več, pomeni kot pa preprosta kvaliteta.
Miham
# 08.12.2017 ob 08:46
zakaj v narekovajih "slovenski"??
urosh444
# 08.12.2017 ob 16:36
vsi pogrešate pristne domače gostilne, te pa ena za drugo propadajo (ne govorim samo za Ljubljano). Če bi res tako pogrešali kot tu natolcujete, bi jim šlo verjetno bolje. Je pa v Ljubljani ogromno ponudbe z visoko ceno (govorim na splošno za gostinske storitve), postrežba in kvaliteta pa je marsikje na precej bornem nivoju, še najbolj uspevajo lokali, ki vzpostavijo nek renome kot "place to be", vsi ostali pa prej ali slej ubobožajo.
presenečen
# 08.12.2017 ob 09:26
Od figovca je ostal samo še kult, ki ga je naredil tisti figovec ki je deloval 170 let. Tradicija je bila prerezana in to je tisto kar ga tepe.

Ima lokacijo, čudovito teraso.. Za vnovično uveljavitev, bo potrebno vložiti veliko napora v dobro zgodbo: prijazno osebje, ki ima dobre delovne pogoje, dobra hrana, kako nefiltrirano pivo iz uniona, in dobra kava, pa mogoče kaki jamsešni kakšen večer..
celtic1888
# 08.12.2017 ob 08:21
Sam brez moke v golažu prosim. Super novica!
pikam_dopust
# 08.12.2017 ob 16:52
@urosh44

Če imaš nizko maržo, silno težko pokriješ nore najemnine, ki so v Ljubljani. Zato je Ljubljana danes polna apartmajev, ki se oddajajo turistom (niso namenjeni stalnemu bivanju), brezveznih prodajalnic, ki imajo kramo, ki jo vidiš povsod po svetu (cunje svetovnih znamk, kičasti podstavki za kavo, ki jih delajo Kitajci itd) in lokalov s "turističnim menijem", ki ima cenene sestavine, študentsko delovno silo in noro ceno. Poleg njih so še nekateri hipsterski lokali (tudi omenjeni v Knafljevem podhodu), ki se "šlepajo" na to, da "so in", da imajo "študentske bone", ki jim garantirajo nekritično klientelo, ki ima dovolj zdrave želodce, da poje vse, kvaliteta hrane pa upada dan za dnem (cena seveda ne - lovimo visoko maržo, remember?).

Za "pajzle" rabiš trmaste ljudi, ki jim zaslužek ni na prvem mestu, ampak jim je tak lokal predstavlja preživetje in življenjski stil. To so prej omenjeni pajzli na Dunaju/v Nemčiji (lastniki niso bogatuni, niti niso "gurmanski šefi", ampak običajni ljudje, ki kuhajo vsakodnevne jedi), pa tascke na Portugalskem (enako - luknja, ki preživlja eno družino, v njej se pa kuhajo jedi, ki so enake že stoletja) itd. Tega pri nas žal ni.
alfabet
# 08.12.2017 ob 16:06
@Monopattern, iz istih razlogov, kot imajo nekateri predsodke do vevericjega, golobjega, pasjega mesa itd. (vse te zivali so popolnoma uzitne in zdrave, in jih v drugih kulturah tudi jedo). Bolj kulturni kot verski "nesmisli". Mene bolj zanima, zakaj se ljudi posiljuje z dolocenimi vrstami mesa? Pa da ne bo pomote, jaz zelo rad jem konjsko meso, ampak mi je popolnoma vseeno, ce ga drugi jedo ali ne.
Calendula
# 08.12.2017 ob 14:36
Končno se na slovenskem ponovno odpira gostila s slovensko hrano. Lepo, da mesto ponudi tudi drugačne okuse, a v Figovec sodita slovenska jedača in pijača. V pokušino in presojo domačemu in tujemu gostu.

Na Dunaju si želimo okusiti košček prave Sahar tortice in ne flan ali baklave. Odprta kuhinja potrjuje, da so nam všeč domači okusi. Tujci so navdušeni.
Ribiič
# 08.12.2017 ob 13:46
V centru ni ene dobre slovenske restavracije razen prekmurska Güjžina. Upam, da Figovec zapolni to sramotno vrzel.
El Khan Diablo
# 08.12.2017 ob 16:51
Figovec je lahko edino kot Figovec, ki je slovenski!!! Ob prvi priložnosti grem na krvavice! SUPER!!!
nvk
# 08.12.2017 ob 17:09
Curry in tapas je fuj, vse slovensko je kul, jezus, kaka ksenofobija veje iz naslova. In to od avtorice ki je študirala v ZDA? Zlovenija...

Sem kar dobro dojel. Pa to hvaljenje enih jeter in določene prehrane ki sploh ni zdrava, se mi kar glava obrača. Stokrat raje dobro mehiško in indijsko hrano jem kot pa določene "specialitete" pri nas ki niso niti približno na nivoju. Moja kritika ne leti na Figovec, ampak nasploh na tak odklonilen odnos do tujih kuhinj (sem bil po svetu in marsikaj sprobal zato vem o čpem govorim). ki v tem članku kar pridno buta ven. Namenoma ali ne.

Česa je več v večjih mestih, restavracij s tradicionalnimi slovenskimi jedmi ali kosovarjev z bureki, uvoženimi McDonaldsi, trenutno in fensi burgerji, picerij, kitajskih, mehiških restavracij, ipd.? Tako da ni videti da veš o čem govoriš, prej ti zavračaš slovensko, ker je pač slovensko, kot pa mi tuje.
dr Strangelove
# 08.12.2017 ob 17:43
Zakaj je pred nekaj leti Figovec sploh šel v prodajo in menjavo kulinarike?

Ker je lastnik (ali najemnik) ves denar znosil čez cesto v Casino Lev. V lokal ni čisto nič vlagal. Luči so bile prižgane samo pod nujno, lokal je bil čisto prazen. Pač bil je en bivši Sintalovec... kako lahko od varnostnika pričakuješ, da bo vodil lokal?
rooster
# 08.12.2017 ob 17:03
Prav je, da tako povečanemu dotoku turistov v LJ sledi tudi take vrste restavracija.
pikam_dopust
# 08.12.2017 ob 14:28
Retro je in.

To je bistvo, zakaj je ta zadeva v štartu zgrešena.
Dokler se bo koncept postavljal glede na to, kaj "je in", bo zadeva zanič. Človek mora delati tisto, kar dela dobro, ne pa tisto, kar "je in". Samo na ta način zadeve preživijo na dolgi rok. Dokazov je kolikor hočeš...

Sicer ima Ljubljana na srečo dovolj turističnih ovac, da se jih bo striglo, tako da zadeva zna celo preživeti. Ostali, ki "ne padamo" na ta celofan, bomo pa šli drugam.

Curry so dobri in tudi tapasi so dobri. Če jih seveda znaš narediti. Če pa vse skupaj samo napacaš, potem pa še staro prodajaš, zraven pa izstavljaš bizarne račune, potem se pa ne čudi, zakaj prometa ni.
taratara
# 08.12.2017 ob 13:47
Bravo!
jureimacure
# 08.12.2017 ob 08:32
Vrhunsko.
prizemljen
# 10.12.2017 ob 12:33
nikhrast

Avstrija je polna turistov, ki jedo "golažžupo", Francija takih, ki se bašejo s čebulno, pa vampi, v zahodni Švici navalijo na krompir v kosih ali oblicah in raclette, na Poljskem ječmenčkovo juho in piroge. Seveda pa obstajajo tudi taki, ki v Albaniji ves teden jedo "vineršnicle", ker je to edino ime jedi, ki ga poznajo.
prizemljen
# 10.12.2017 ob 12:15
artfilmfan

Lepo, da ste bili po svetu, kjer očitno spoštujejo tuje kuhinje. Takoj drugi teden grem v Indijo na ričet, potem v Mehiko na jetrca.
Highland
# 09.12.2017 ob 18:12
Nikhrast jasno da so se razpasli ampak zaradi imigracije in potomcev-multikulti ali bos rekel da kuhajo Kanadcani v azijskih restavracijah? Benetke so tudi polne turistov, Benecani pa "komaj cakajo" da jim bodo prodajali kebabe in kitajsko hrano, ane?! Sploh pa tujci ko pridejo v Italijo komaj cakajo da bodo jedli isto hrano kot jo jejo doma..
Highland
# 09.12.2017 ob 12:22
Modrijan6, to je pa druga pesem, ko si definiral kaj si mislil s "svežo" hrano.. Nimam pripomb in se strinjam z napisanim. Pa dober tek! Lp :-)
Modrijan6
# 08.12.2017 ob 12:48
Kakovost hrane je zelo pomembna, sveda pa tudi cena. Bo gostilna dostopna vsakemu žepu, je zdaj najbolj pomembno vprašanje, se pravi bodo v gostišče lahko prišli tudi študentje, ki imajo plitke žepe, ali pa upokojenci, ki morajo preživeti s 500 do 600 evri na mesec. Če bo tako bo to gostilna, kjer se bo trlo ljudi, v obratnem slučaju bo to še ena o dgostiln, ki bo več ali manj samevala......Zelo poembno je, da bo hrana sveža, da je ne boodo pregrevali in kuhali na starem olju. Sam osebno imam zaradi prehranjevanja zunaj precej uničen želodec, v kolikor jem sveže pripravljeno hrano je vse O. K. , v obratnem slučaju me kmalu po zaužitjo začne peči zgaga in imam zaradi pregretega, ali satrega olja refluks do vrha grla. Vsekakor grem v novo gostišče in napišem na to temo zapis in ga javno objavim......,mene zanima kvalieta hrane in cena, to dvoje gre skupaj. Za Slovenijo pa itak vemo kolikša je kupna moč upokojencev in študentarije........, pa tudi redno zaposlenih.
Highland
# 09.12.2017 ob 12:40
Nikhrast, zate so vampi in ricet ocitno hrana katera lahko zgleda samo zgolj kot nekaj zmetanega v korito..
klara76
# 09.12.2017 ob 10:17
Slovenska kulinarika slovi tudi po divjačini..ponudbe je več kot dovolj, saj imamo najbolj polne gozdove v Evropi...upam, da je torej tudi divjačina vključena...pa žrebičkov golaž je tudi poslastica, ki bo zagotovo zanimiva tudi tujcem, tako kot to velja za Horseburger... tako da kar pogumno.. ;)
aktivist
# 09.12.2017 ob 00:27
Upam da bo cena slovenska ne pa švicarska ali skandinavska.
BAČO
# 08.12.2017 ob 21:44
Vsekakor zelo pohvalno.Razni Indijski kariji in podobne zadeve vsekakor ne sodijo v legendarno gostilno.
Rosimario
# 08.12.2017 ob 15:26
Ko prideš domov ti vsa obleka smrdi po kariju.Pa od kje to?Aaaa po Trubarjevi sem hodil!
Kazalo