'Zlovešč' napis ob vhodu v tabor v Navarru: 'Območje brez naprav.' Foto: Reuters
'Zlovešč' napis ob vhodu v tabor v Navarru: 'Območje brez naprav.' Foto: Reuters
V taboru potekajo številne dejavnosti - nobena izmed njih ne vključuje pametnih telefonov. Foto: Reuters

Tabor, zdaj v svojem drugem letu, obiskovalcem ponuja oddih od nenehnega hrupa Facebooka, Twitterja in drugih družbenih medijev, ki kar tekmujejo za našo pozornost. Pravila tega tabora "digitalnega očiščevanja" so jasna: brez pogovorov o službi, brez alkohola, brez osebnih imen (udeleženci dobijo taborniške vzdevke) ali pogovorov o starosti in, najpomembnejše, brez telefonov, računalnikov, tablic in ur.

Soustanovitelj Levi Felix poudarja, da tabor ni namenjen zgolj zaposlenim v tehnoloških poklicih, čeprav je Camp Grounded gostil številne uslužbence Facebooka, Googla in Microsofta. Letos med udeleženci tabora najdemo vse od hipsterskih študentov do sveže upokojenih.

Projekt je postal prava uspešnica, kar ustanovitelji pripisujejo tehnološkemu razcvetu v okolici San Francisca in stresom, povezanim s temi službami. Lani je tabor začel z zgolj enim poletnim koncem tedna - letos pa poteka že tri zaporedne konce tedna s po 300 udeleženci, ki štiri dni iščejo svoj notranji mir med visokimi sekvojami severne Kalifornije.

Vse več iskanja odklopa
Je pa res, da je izkušnja omejena na tiste, ki si to spokojnost in odrezanost od sodobne tehnologije lahko privoščijo - za taborjenje, obroke in najrazličnejše dejavnosti boste odšteli 570 dolarjev.

"Ne spomnim se, kdaj sem zadnjič šla kam za štiri dni, ne da bi preverjala sporočila," je povedala Facebookova oblikovalka Connie Yang, ki je tabor obiskala ta mesec. Yangova, ki je izkušnjo opisala kot "močno", pravi, da namerava zdaj manj pogosto preverjati svoj telefon.

V zadnjih letih gibanje, ki si prizadeva za "odklapljanje", postaja vedno bolj priljubljeno, čeprav ga mediji kritizirajo, češ da spodbuja "postmoderni strah pred tehnologijo", ne prepoznava pa pozitivnih učinkov tehnologije. Strokovnjaki sicer menijo, da si bodo tehnološke družbe še naprej prizadevale za izdelke, ki potrošnikom hitro preidejo v navado, da pa bo tudi vse več potrošnikov iskalo "odklop" od te navezanosti na sodobno tehnologijo.
K. S.