Foto: BoBo
Foto: BoBo

Jure Repanšek, direktor družbe Alpinia, ki vodi bohinjske projekte Damiana Merlaka, je pojasnil, da bo prenova hotela Bohinj večja, kot so sprva predvideli. Izkazalo se je namreč, da je objekt v slabem stanju, zato so se morali lotiti celovite prenove. Hotelu s 70 sobami bodo dodali alpski leseni pridih, velnes, tri manjše konferenčne dvorane, bar in slaščičarno. Dela bodo predvidoma končana spomladi. "Zaradi trenutne situacije se nam nikamor ne mudi," je povedal Repanšek. Pandemija koronavirusne bolezni 19 sicer njihovih načrtov ni posebej spremenila. "Na začetku nam je predstavljala neki padec, ampak potem pa nam je dala dodatni zagon. Imamo čas, da zadeve še izboljšamo, in to smo sprejeli kot dodatno motivacijo," je poudaril.

Koronsko leto so izkusili z Aparthotelom Triglav v Stari Fužini, ki so ga po hitri renovaciji le nekaj mesecev po nakupu štirih hotelov od družine Pačnik odprli lani poleti. Kot je povedal Repanšek, so jim v letošnji poletni sezoni veliko pomagali turistični boni. Kot kažejo podatki, so bili po njihovi uporabi na tretjem mestu med vsemi apartmajskimi objekti v državi, se je pohvalil.

Pozneje bodo celovito preuredili tudi omenjeni objekt, prvi pa bo celovite prenove deležen hotel Bohinj v Ribčevem Lazu. Hkrati so začeli pridobivati dokumentacijo za obnovo bližnje vile Muhr, ki je dolgo prazna propadala in se je že pred leti sesedla pod težo snega. Leta 1902 zgrajeno vilo z bogato zgodovino, povezano tudi z družino Karađorđević, želijo znova oživiti in ji vrniti avtentičnost.

Še kakšno leto usklajevanj pred obnovo hotela Zlatorog

Prav tako poteka pridobivanje vse potrebne dokumentacije za obnovo hotela Zlatorog v Ukancu, ki zahteva spremembo občinskega podrobnega prostorskega načrta in zaradi svoje lege v Triglavskem narodnem parku ob Bohinjskem jezeru tudi vrsto soglasij. Kot je pojasnil Repanšek, morajo pripraviti presojo vplivov na okolje. Tako pričakuje še kakšno leto usklajevanj s soglasodajalci.

Propadli hotel bodo porušili in na njegovem mestu postavili novega, vendar ne v obliki enega velikega objekta, temveč več manjših. S tem želijo ohraniti avtentičnost nekdanje planine. Največje težave so trenutno pri usklajevanju glede kapacitete. Investitorji si namreč želijo 120 sob, s čimer bi bila zagotovljena rentabilnost.

Ni pa še jasno, kdaj bi lahko stekla prenova hotela Ski na Voglu, kjer Alpinia ne najde skupnega jezika z Žičnicami Vogel. Kot je povedal Repanšek, jim v žičnicah postavljajo takšne pogoje, da prenova in obratovanje hotela ne bi bila donosna, zato še iščejo rešitve.

Pozitivno presenečeni nad odzivnostjo lokalne skupnosti

Povsem drugačne izkušnje ima Repanšek v komunikaciji z lokalno skupnostjo. "Ko smo prišli v Bohinj, so me vsi opozarjali, naj se pazim Bohinjcev in z Merlakom sva bila oba kar prestrašena. Vendar, ko smo začeli urejati papirje, sem bili zelo pozitivno presenečen tako nad občino kot nad celotno lokalno skupnostjo. Vsi so nas lepo sprejeli in nas spodbujali," je poudaril. Skladni so tudi njihovi pogledi na turizem. "Želimo si predvsem butičnega turizma in sodelovanja z lokalnim prebivalstvom ter turistov, ki bodo to cenili," je pojasnil Repanšek.

Direktor Turizma Bohinj Klemen Langus je nad pristopom Alpinie navdušen: "Njihova strast, navezanost na Bohinj in mladostna energija vodijo do trdnega sodelovanja, ki predstavlja res pozitiven veter v jadra bohinjskega turizma." Predvsem pa ga veseli, da "niso prišli reševat Bohinjcev, ampak sodelovat in poslušat lokalno skupnost, ki ima jasno usmeritev, kaj želi v tem okolju narediti".

Da je prenova hotelov za Bohinj fantastična novica, je poudaril tudi župan Jože Sodja. Kot je pojasnil, je za vse hotele pomembno, da se oživijo in uredijo. Občina pri tem pomaga po svojih najboljših močeh in Sodja verjame, da Bohinj postaja zanimiv za tovrstne naložbe. V Bohinju že vrsto let manjka hotelskih nastanitev, ki so osnova za nadaljnji razvoj kraja, je prepričan predsednik Turističnega društva Bohinj Boštjan Mencinger. Kot je pojasnil, hoteli s svojo infrastrukturo ponujajo dodatne storitve in s tem bogatijo turistično ponudbo, hkrati lastniki sodelujejo pri promociji destinacije.