Ture avanture
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.4 od 37 glasov Ocenite to novico!
Mount Everest
Šerpe in prostovoljci morajo pobrati še okoli sto ton smeti. Foto: Reuters

Dodaj v

Alpinisti in turisti na Mount Everestu pustili sto ton smeti

Nekaj jih bo mogoče reciklirati
17. marec 2018 ob 17:15
Katmandu - MMC RTV SLO

Na Mount Everestu se je začela velika čistilna akcija, v kateri bodo v dolino pripeljali kar okoli sto ton različnih odpadkov, ki so jih na najvišji gori na svetu pustili turisti in alpinisti.

Samo prvi dan zbiranja odpadkov so pobrali 1.200 kilogramov smeti, ki so jih z letališča Lukla prepeljali v prestolnico Katmandu, kjer jih bodo reciklirali, piše BBC. Vsi obiskovalci Mount Everesta morajo po pravilu sicer nazaj v dolino prinesti vse svoje odpadke, ki se jim naberejo med vzponom in sestopom, a številni se tega ne držijo. Vsako leto krajevni vodniki zato za tujci pobirajo na stotine kilogramov smeti.

Letošnja kampanja je usmerjena v odpadke, ki jih je mogoče reciklirati. Gonilna sila čistilne akcije so nepalski vodniki, znani kot šerpe, ki že desetletja čistijo pobočje 8848 metrov visoke gore.

Največ pločevink in konzerv
Največji delež smeti na gori predstavljajo prazne pločevinke in steklenice piva, prazne konzerve hrane in odrabljena plezalna oprema, kot so kisikove bombe. Obiskovalci pustijo za seboj tudi veliko bioloških odpadkov - leta 2015 je nepalska alpinistična zveza celo opozorila, da količina človeških iztrebkov predstavlja že tveganje za zdravje vseh na gori. Prav zato so v glavnih gorskih taborih postavili kemična stranišča.

Po podatkih nepalskega odbora za nadzor onesnaževanja (SPCC) je Mount Everest in območje okoli njega lani obiskalo več kot 100.000 ljudi. Med njimi je bilo 40.000 alpinistov in trekerjev.

A. P. J.
Prijavi napako
Komentarji
Atina
# 17.03.2018 ob 17:54
Nekdo je pred časom izjavil. Folka je na tem svetu vsako leto več in verjetno že preveč, ma "ljudi" je pa vsako leto manj. Bi znalo biti, na žalost, kar res to, kar je hotel s tem povedati . . .
mariborchan2
# 17.03.2018 ob 18:04
Pringles na Everestu, katastrofa. Prepovedat svinjam vzpon na Everest....
Highland
# 17.03.2018 ob 17:23
"Masovni turizem"...
snowcement
# 17.03.2018 ob 18:25
Nepal naj še malo bolj obdavči ta pretirani masovni naskok na najvišjo goro, vključno z dajatvijo na smeti. Večini bogatunov, ki rinejo gor, pač nikoli ne bo jasno, da se smeti v naravi ne meče naokoli.
mb128
# 17.03.2018 ob 17:26
Ja nič, očitno bo potrebno uvesti nekakšen smetiški pavšal. Pred vzponom stehtat vso opremo in ko se vrne jo ponovno stehtat. Razlika - pojedena hrana - popita tekočina se plača! Recimo da se za kg plača 100$. Tara pa je tudi znana!
goli
# 17.03.2018 ob 18:30
Egoističen šport pač. Glavno, da jaz pridem na vrh za vse ostalo pa me ne briga.
ATP
# 17.03.2018 ob 17:57
V Singapurju je bila že pred 30 leti kazen odvrženo žvečilko 100 $.
boro007
# 17.03.2018 ob 20:40
@1a34

Na Everest gredo večinoma res zagrizeni in zavestni alpinisti, ki bi morali biti za zgled... Jaz sem na poti s Triglava nabral za cel nahrbtnik plastenk... Če sem jih jaz lahko nesel cel "ruzak", je lahko tudi vsak od teh ki so steklenico odvrgli nesel eno... Enako gre za alpiniste na poti z Everesta, če so lahko gor nesli polno plastenko, ga ne bo hudič vzel če bo nazaj moral nest prazno...
SEL
# 17.03.2018 ob 21:50
In tem bi rekli ljubitelji gora, ki puščajo vse za seboj. Gredo gor samo zase in svojo sebičnost pustijo zgoraj. Za naravo jim ni mar samo za svoj ego in uspeh.
Ata
# 17.03.2018 ob 22:25
Alpinisti in turisti na Mount Everestu pustili sto ton smeti

Sigurno izraelska odprava!
gerza
# 17.03.2018 ob 17:39
Kdo pa plačuje šerpe? Upam da so dobro plačani.
Lesnikovsok
# 17.03.2018 ob 21:38
enostavno kdor ne pospravi dat v novice v drzavi iz kjer prihajja z imenom in priimkom. kaznovat ter prepovedat nadaljne alpinistične odprave.
miglinieks
# 17.03.2018 ob 19:39
Če bi se vsi ljudje, ki trenutno živijo na zemlji zbrali na enem mestu, eden poleg drugega, bi zasedli površino Moskve.
Če ne pa, absolutno sramota, da pustiš smeti za sabo, bilo kje, ne samo v Himalaji.
slovenka333
# 18.03.2018 ob 12:51
Grozno. Jaz sm si pa vedno predstavljala, da je takim ekstremnim alpinistom, ki lezejo na Everest, najbolj mar za čisto naravo in ohranjanje lepot Zemlje. Očitno sem se motila. Ljudje si res ne zaslužimo tega planeta.
gesan
# 19.03.2018 ob 06:28
Nikoli nisem razumel kaj v naravo - divjino sili folk, ki nima nobene moralne povezave z naravo!
Naravo okoli sebe spreminja po svojem neumju, potem pa gre nekam v divjino in tja nese vso svojo svinjarijo neumja, da se tam pofotka za svojo bahavost, ki jo deli po družbenih omrežjih.
veselo-na-delo
# 17.03.2018 ob 23:27
To je povsot tako ne samo v gorah, samo treba pogledat ob ceste in že vidiš koliko je iQja v nekomu, ki misli da sesedaj, ko izprazni cel koš smeti v ob cestni jarek se bo avto lažje peljal..
dharma
# 17.03.2018 ob 23:08
...prepeljali v prestolnico Katmandu, kjer jih bodo reciklirali... Tole je pa ironija na kvadrat. Če je kdo bil kdaj v Katmanduju mu je jasno o čem govorim. Razen, če se je pomen pojma reciklaže vmes spremenil in to sedaj pomeni - stresi smeti v prvo prvo ulico in odpelji.
Quatebriga
# 17.03.2018 ob 22:54
Kdo nosi smeti v gore? Tisti, ki ne hodimo, prav gotovo ne.
HLojze
# 17.03.2018 ob 20:53
Vsak mora začeti pri sebi, da bodo učinki.
Drugače pa:
Šerpe "vzhodnjaki", iz shar "vzhod" + pa "ljudje,ljudstvo") so etnična skupina pod Himalajo v Nepalu. Šerpe izvirajo iz vzhodnega Tibeta, v Nepalu so se naselili pred 300-400 leti.
Zaradi vpliva na gorništvo je izraz šerpa (z malo začetnico) splošen izraz za nosača, bol pravilno je to izraz za himalajskega vodnika!
Hik
# 18.03.2018 ob 21:56
Največji delež smeti na gori predstavljajo prazne pločevinke in steklenice piva

Vsi komentatorji, ki zlivate gnojnico po alpinistih, morate vedeti, da večina alpinistov dovolj dobro ve, da pri -30 stopinjah mraza ni kaj dosti haska od pira, zato ga ne tovorijo dalje kot do baznega tabora ali pa še tja ne. Tisti, ki pa tega ne vedo, pa seveda steklenice (ja, to je danes ful in, da si neseš pijačo na breg v stekleni flaši) odlagajo na hribu na takšna mesta, da so varne pred plazovi, saj šerpe ne pobirajo glaževine ampak le cele flaše.

Mount Everest in območje okoli njega lani obiskalo več kot 100.000 ljudi. Med njimi je bilo 40.000 alpinistov in trekerjev.

In kaj je tam počelo preostalih 60.000 ljudi? Predvidevam, da ne gre za šerpe, kajti ti najbrž ne serjejo v lastno skledo.
zelda
# 18.03.2018 ob 11:32
Turisti in alpinisti? Kako za vraga pa pridejo tja gor turisti? A jih kdo pripelje s helikopterjem, potem imajo piknik in nato jih odpeljejo nazaj, al kako? Res me zanima. Mogoče se prijavim.
1a34
# 17.03.2018 ob 23:18
@Quatebriga
Kdo nosi smeti v gore? Tisti, ki ne hodimo, prav gotovo ne.
Kdo lahko npr. ustvari 10 slik za v smeti in 1 genijalno sliko? Tisti, ki ne ustvarja, prav gotovo ne.
happy schimetzky
# 19.03.2018 ob 08:57
Tukaj gre predvsem za pomanjkljiv članek.
Mene zanima od kod so te smeti? Iz baznega kampa, višinskih kampov, ali nekje na poti.
Po moje teh smeti po poti raztresenih ni veliko, ker na poti tja gor alpinist nima ravno možnosti piknika, kjer odpre konzervo in spije pivo. Gre torej za smeti iz bodisi višinskih kampov, kjer so večinoma prazne kisikove bombole, ki se jih lahko tudi reciklira in pa baznega kampa, ki pa je itak organiziran kot eno malo mesto in je logično, da ima količinsko ogromno smeti in to ne zato, ker bi posamezniki bli pujsi, ampak, ker se tam logično nabere veliko smeti.

Sicer pa so te akcije preredko. Glede na to, koliko vlada kasira za razne takse, tudi okoljske in "čistilne", v samo ohranjanje čistoče pa dejansko ne vlaga nič. Potem 1x na 10 let naredijo neko akcijo in v javnost spustijo takšne polemične novice.

Če bi snaga nehala pobirati smeti samo za en teden, bi tudi Ljubljana postala ena gnojnica nad katero bi se lahko naslajali razni "novinarji" s podobnimi članki. Tako, da odgovornost ni v celoti na alpinistih. Oni plačajo vse takse, plačajo tudi agencijam, ki postavijo šotore in naj bi vse organizirale, vključno s smetmi, pa očitno tega ne uredijo.

Seveda se najde tudi kakšen pujs med alpinisti, a vseeno ne za 100 ton odpadkov. Tudi teh, ki si življenje rešijo s "smetenjem" je relativno malo in te njihove smeti dejansko ne predstavljajo tako perečega problema. Še vedno je bolje par odvrženih praznih bombol, kot pa truplo s to prazno bombolo, pa polno, pa nahrbtnikom, pa oblekami, pa opremo, pa...
DrKošarke
# 18.03.2018 ob 19:13
na everest hodijo turisti, na K2 alpinisti ;)
compadre
# 18.03.2018 ob 08:42
Taxa za vzpon na Everest stane med 10 000 in 15 000 USD. Ta denar pobere država z velikim veseljem (kje je še denar od vseh drugih vrhov?). Plačajo naj lokalcem, pa bodo ti pridno hodili okoli base campov in nosili dol smeti. Masovni turizem prinaša zelo veliko denarja, obenem pa tudi stroškov in drugih nevšečnosti.
Sicer pa to poznamo tudi pri nas....
jasnicka100
# 17.03.2018 ob 23:26
@Quatebriga
Tisti, ki ne hodimo, pa puščamo(te) kje drugje, kar je v bistvu isto-onesnaževanje okolja.
mimogredezdaj
# 21.03.2018 ob 09:30
Ogledalo "velikih ljubiteljev gora."
M.R.S.
# 20.03.2018 ob 11:13
Spet močno napihnjena novica...!! Dajte no novinarji...malo razmislite prej kaj napišete...!
Adebisi
# 20.03.2018 ob 09:49
Stari, prnes pivaka, dej petko in nared selfija! Pa da se brada vid!!
happy schimetzky
# 19.03.2018 ob 13:48
@Ned0
smo si že bližje :)
Še vedno, pa je lahko govorit, da moreš ti poskrbet za to da agencija opravi svoje... ampak, ko si ti tam gor in z agencijo zaključiš in greš v dolino, oni še ostanejo v baznem kampu, kjer imajo celo sezono kliente in jaz ne morem, ko se odpravljam it zadaj za bazo agencije iskat smeti, ki so moje, da jih odnesem dol, al ja? Sploh, če je dogovorjeno, da oni za to poskrbijo. In prav tako ne morem na koncu sezone še enkrat odpotovat pod everest, da se prepričam, če je agencija po končani sezoni res odnesla moje smeti (karkoli 'moje smeti' pomeni, ker hrano verjetno pripravljajo skupno tako, da ni konzerve z mojim imenom tam gor).

Pa saj ni važno, point obeh in vseh nas je ta da je nujno potrebno smeti odnesti in ohraniti okolje kolikor se da pristno. Jaz le mogoče malo bolj poudarjam, da ni vsega kriv nek posamezni alpinist, ampak sistem kot tak. In to ne zato, ker so cene prenizke, ampak ker za drage takse, ki so temu namnjene ne naredijo nič in ker so agencije lopovi, ki potem pustijo svinjak za sabo, ker vedo, da jih policija ne bo ravno lovila na 6000m zaradi odvržene pločevinke. In ti posamezniki iz agencije, ki niso sploh alpinisti, so tisti odgovorni tukaj in tisti pravi pujsi.
Mikita
# 19.03.2018 ob 13:31
Tudi pri nas za pohodniki otajajo smeti vsepovsod.
Ned0
# 19.03.2018 ob 13:25
@happy schimetzky Ma ne, ni bil namen udrihat ali jemat iz konteksta.

Gre za to, da je tu sprevržena miselnost "je agencija rekla, da bo poskrbela za odpadke, če ne, pa nisem jaz kriv in naj kdo drug pospravi". Posameznik je zaradi svojih interesov vstopil v naravni prostor in njegova odgovornost je poskrbeti da ga ne zasvinja. Ker tako zahtevajo pravila, tudi če ignoriramo neko splošno etiko turizma v naravnem okolju. Če posameznik za to "storitev" najame agencijo in ta ne poskrbi za to, je problem med njim in agencijo, da se reši. (Primerjava s Snago je brez veze, ker v tem primeru ima Snaga s strani občine naloženo dolžnost skrbeti za to, v primeru vzpona na Everest pa je skrb naložena posamezniku s strani Nepalske vlade).

Ampak razvila se je miselnost, da je vzpon na Everest (in še kakšne tehnično ne tako zelo zahtevne špice) v bistvu bolj hardcore oblika turističnega aranžmaja v Turčiji, kjer bom jaz jedel in pil in delal kar me veseli, agencija pa bo urejala vse ostalo.

Seveda je velika krivda tudi na agencijah Tudi kakšni slovenski odpravi se je (vsaj tako trdijo) že zgodilo, da je imela dogovor za odnos smeti v dolino z agencijo, pa so ti vse skupaj usuli pod balvan. Ampak v tem primeru naj z agencijo zrihtajo, da to popravi ali pa naj popravijo sami in drugič bolj pazijo. Še posebej, ker se ve, da se to dogaja.
happy schimetzky
# 19.03.2018 ob 12:30
@Ned
si malo vzel iz konteksta vse skupaj, ali pa si hotel vse skupaj preobrniti tako, da imaš po čem za udrihat :)

Se strinjam, da mora vsak svoje smeti odpeljat v dolino, ampak samostojnih turistov tam gor že dolgo ni več. Ti greš z agencijo, ki zate postavi šotor, ki ti skuha za jest in za tabo pospravi in odnese jeklenke iz višinskih taborov. Ti počivaš v šotoru in se pripravljaš na vzpon ali spust. In tukaj v tem delu se nabere večina teh 100 ton smeti. Za te smeti neposredno ni odgovoren posamezni alpinist, ampak agencija oz. skrbnik baznega kampa, ki bi moral biti odgovoren za to.

Ja, treba je posameznika, ki smeti tam gor "kaznovati" in pribiti na križ, to se strinjam, ampak za teh 100 ton smeti so alpinisti, krivi le posredno, ker pač tam so in ne zato, ker bi vse povprek metali smeti na tla (tako kot če bi snaga nehala pobirat smeti, a bi bil ti kot posameznik pujs, ker so tvoje smeti po ljubljani, ali snaga, ki ji plačuješ da to odnese, pa ni?). Glavni krivec je sistem, oderuške agencije in nepalska vlada, ker oboji pobirajo denar od taks in za storitve, potem pa iz tega ne naredijo nič.
Ned0
# 19.03.2018 ob 11:48
@happy schimetzky
Gre torej za smeti iz bodisi višinskih kampov, kjer so večinoma prazne kisikove bombole.

Pa konzerve, prazne plinske bombe, bolj ali manj uspešno zakopani iztrebki skupaj s papirjem, plastične vreče, poškodovani kosi opreme...

Če bi snaga nehala pobirati smeti samo za en teden, bi tudi Ljubljana postala ena gnojnica nad katero bi se lahko naslajali razni "novinarji" s podobnimi članki. Tako, da odgovornost ni v celoti na alpinistih. Oni plačajo vse takse, plačajo tudi agencijam, ki postavijo šotore in naj bi vse organizirale, vključno s smetmi, pa očitno tega ne uredijo.
Previsoke takse ali ne, kdor gre tja, sprejme pravila. In pravila pravijo, kar si zvlekel gor, zvleči tudi dol. Ne glede na plačilo takse. Agencija ne more bit izgovor, še vedno je odgovornost na posameznikih v odpravi. Tudi, če ne bi bilo pravil, gre za osnovno etiko gorništva. Ampak tja so navalile trume razvajenih turistov (alpinistov in ne-alpinistov), ki imajo verjetno točno takšno logiko, kot jo izpostavljaš ti s primerjavo s Snago.

Seveda se najde tudi kakšen pujs med alpinisti, a vseeno ne za 100 ton odpadkov.

Očitno je dovolj pujsov, da se nabere za 100 ton smeti. Dvomim, da se smeti spontano generirajo. Kot sam praviš, je primerov nujnega odmetavanja smeti za reševanje življenja premalo, da bi se nabralo 100 ton. Torej - pujsi.
ElTorro
# 19.03.2018 ob 10:52
Če se ne motim, mora vsak obiskovalec plačati cca $100 raznih taks, da sploh lahko pride do baznega tabora. Torej Nepal samo s temi taksami (kje so šele takse za vzpon, pa vsi davki na blago in storitve, ki jih kupijo obiskovalci) pobere 10 milijonov letno.

Ne bi jim ravno smel biti problem odstraniti teh smeti....
gesan
# 19.03.2018 ob 06:31
Skrtka, tudi v tem primeru se jasno vidi kakšni "pujčeki" so ljudje!
Sama šmeka je 85% njih!
miranpohar138
# 18.03.2018 ob 06:35
A so vmes tud pinte in robčki? V naših gorah je tega polno.
janezvalva
# 18.03.2018 ob 14:19
100 ton smet je pretirano. verjetno veter vecino gor zanesel.
Quatebriga
# 18.03.2018 ob 07:51
Aha, apologeti so uleteli. A je bistvo, da ljudje smetijo v gorah ali moje odlaganje v kanto?
cianid
# 17.03.2018 ob 23:42
Ob takem članku hočem dokazno novinarsko gradivo. Slike!
Bodo pripeljali je smešno napisano. Hočem so pripeljali in sliko sto ton smeti. To je vse.
stotrideset
# 17.03.2018 ob 23:26
za nadaljni 10 let zmanjšati obisk Sargamate za 90%, pa bo!
Kriv je Nepal in nihče drug, saj ljudi ne moremo spreobrniti, če so že sami po sebi bedaki....
1a34
# 17.03.2018 ob 21:42
@boro007
Tvoje dejanje na poti s Triglava je pohvalno, ker si res ekološko ozaveščen. V naših gorah ni nikakršene ovire, da ne bi nosili smeti s sabo nazaj v dolino; in to bi morali početi vsi.
Ne moreš pa primerjati res ekstremnih razmer na Everestu (kar pa se seveda ne sme zlorabljati v smeri sistematsega namernega nepotrebnega smetenja) s tistimi na Triglavu (nobenih gora pa ne podcenjujem in sem na moj vzpon na Triglav ponosen).
Chopin
# 17.03.2018 ob 19:06
Folka je na tem svetu vsako leto več in verjetno že preveč,

Se ne strinjam, dejansko je vecina planeta praznega. In obstaja tudi trend praznjenja podezelja in preseljevanja v mesta po celem svetu, povrsine ekstenzivnega kmetijstva pa vse manj obdelane po celem svetu.
1a34
# 17.03.2018 ob 18:01
Naslov clanka: Alpinisti in turisti na Mount Everestu pustili sto ton smeti.
Zakaj se (v naslovu, ki bralcem najprej pade v oci) originalno pozitivna novica, da se bo s cistilno akcijo ocistilo sto ton smeti, spremeni v negativno, da so alpinisti in turisti na Mount Everestu pustili sto to smeti?
1a34
# 17.03.2018 ob 19:51
Strinjam se, da je prav, da je svet ekološko naravnan.
Treba pa je upoštevati, da vzpon na Mount Everest ni vzpon na okoliški griček visok 500 m, ko normalno v miru vse (smeti) daš nazaj v rukzak in odskakljaš v dolino; gre za ekstremne razmere, ko se odločaš, ali boš po vseh naporih z zadnjimi močmi prišel nazaj živ (in morda zato odvrgel nekaj kg nepotrebnega balasta), ali pa boš na gori umrl.
Pravila glede tega pa naj le za vse postavijo čim boljša.
1a34
# 17.03.2018 ob 18:04
Nekdo je pred časom izjavil. Folka je na tem svetu vsako leto več in verjetno že preveč,
Ah daj no daj; deset minut iz mesta se peljes, pa naletis na sirna prostranstva.
Kazalo