Po zadnji širitvi na območju BTC Cityja je v sistemu zdaj skupaj 36 postaj in 360 koles. Foto: MMC RTV SLO
Po zadnji širitvi na območju BTC Cityja je v sistemu zdaj skupaj 36 postaj in 360 koles. Foto: MMC RTV SLO

Mreža Bicikelj naj bi se širila še v smeri ljubljanskih vpadnic, ni pa še znan obseg in časovni okvir nadaljnje širitve. Vse je odvisno od dogovora o financiranju projekta.

Matjaž Čepon, direktor Europlakata

Kolesa boste lahko parkirali med tržnico BTC City in dvorano A, pri Cityparku in pri Vodnem mestu Atlantis. Na vsakem je predvideno po deset koles.

20 ključavnic na vsakem postajališču
Kot je za pojasnil tehnični direktor Europlakata Matjaž Čepon, sta postavitev treh novih postaj financirala Družba BTC in Citypark Ljubljana. Vsako postajališče bo imelo po 20 ključavnic in predvidenih deset koles. Današnjega odprtja novih postajališče se bo udeležil tudi ljubljanski župan Zoran Janković.

Po Čeponovih besedah je bilo ob zagonu sistema maja 2011 v sistem Bicikelj vključenih 30 postaj in 300 koles. Po zadnji širitvi na območju BTC Cityja je v sistemu sedaj skupaj 36 postaj in 360 koles.

Največ izposoj maja
Število letošnjih izposoj je v primerjavi s preteklimi leti dokaj primerljivo, pravi Čepon. Nihanja v številu izposoj pa so večinoma povezana z vremenskimi pogoji. Doslej so zabeležili največ izposoj maja letos, ko jih je bilo 79.086, sledita lanski oktober in junij. Najmanj pa so si kolesa izposojali februarja 2012, in sicer je sistem zabeležil 23.851 izposoj.

Deset odstotkov Ljubljančanov uporablja Bicikelj
Trenutno je v sistem prijavljenih 25.589 uporabnikov s sklenjeno letno naročnino, kar pomeni, da kolesa uporablja okoli deset odstotkov Ljubljančanov. Od zagona sistema do 22. julija letos je kolesa Bicikelj uporabljalo skoraj 57.400 naročnikov, od tega je bilo sklenjenih dobrih 8700 tedenskih naročnin, pojasnjuje Čepon. Kot dodaja, si uporabniki kolesa najpogosteje izposojajo in vračajo na postajah na Cankarjevi ulici, Prešernovem trgu in Kolodvorski ulici.

Nobenega kolesa še niso odpisali
Čepon je izpostavil, da je v bolj obremenjenih dneh v povprečju vsako kolo na vožnji tudi po tri ure in več. Reden letni servis koles tako opravljajo pozimi, poškodovana kolesa pa popravijo sproti. Sicer še nobeno kolo ni bilo poškodovano tako, da bi ga morali odpisati. Kolesa so po njegovih besedah zelo vzdržljiva, kar se potrjuje tudi v praksi. Poleg tega ljudje kolesa uporabljajo skrbno.

Širitev na mestne vpadnice
Direktor Europlakata je še napovedal, da naj bi se mreža Bicikelj širila še v smeri mestnih vpadnic, ni pa še znan obseg in časovni okvir nadaljnje širitve. Vse je odvisno od dogovora o financiranju projekta, je poudaril Čepon.

Sistem Bicikelj je projekt javno-zasebnega partnerstva med Mestno občino Ljubljana in podjetjem Europlakat, ki v zameno za vzpostavitev sistema lahko trži oglasne prostore.

Mreža Bicikelj naj bi se širila še v smeri ljubljanskih vpadnic, ni pa še znan obseg in časovni okvir nadaljnje širitve. Vse je odvisno od dogovora o financiranju projekta.

Matjaž Čepon, direktor Europlakata