Avstrijske železnice so svoje vlake že opremile z napisi, ki opozarjajo na naglo bližajoči se evrovizijski spektakel. Foto: EPA
Avstrijske železnice so svoje vlake že opremile z napisi, ki opozarjajo na naglo bližajoči se evrovizijski spektakel. Foto: EPA
Tudi multimedijski šov ViennaSphere Dome je del spektakularnih priprav. Foto: EPA

Mesto Dunaj in avstrijska nacionalna televizija ORF sta v sredo v Ljubljani predstavila potek priprav na 60. Eurosong, ki ga bo maja gostila avstrijska prestolnica. Severni sosedi si želijo, da bi jubilejno tekmovanje izzvenelo kot svetovljanski dogodek strpnosti, sprejemanja in raznolikosti. Obenem bo to prvi zeleni dogodek s certifikatom.

Avstrijci so si za slogan izbrali misel Gradimo mostove. Z mostovi želijo povezovati države, jezike, kulture, generacije in različne poglede na svet, pa tudi tradicijo z inovacijami. Na ta način želijo nadaljevati pot njihove lanske zmagovalke Conchite Wurst, je povedal vodja odnosov z javnostmi za tekmovanje pri ORF in večletni vodja avstrijske delegacije na Eurosongu Roman Horacek.

Več o družabnem delu dogodka preberite tukaj.

Po njegovih besedah želijo pripraviti napreden mednarodni televizijski spektakel, ki bo predstavljal sodobno Avstrijo kot "velikodušnega in odprtega gostitelja z veliko mero šarma". Prireditev po Dunaju že napovedujejo avtobusi in tramvaji, prvič v zgodovini Evrovizije pa bo to največje glasbeno­televizijsko tekmovanje na svetu nosilo certifikat "zeleni dogodek", kar pomeni, da bo opozarjalo na ravnanje z odpadki in trajnostni razvoj.

Svetovna dimenzija z Avstralijo
Horacek je razkril tudi nekaj tehničnih podatkov o sceni in odru v dvorani Stadthalle, kjer se bodo na polfinalih 19. in 21. maja ter v finalu 23. maja merili predstavniki 40 narodov. Med njimi bodo prvič tudi izvajalci iz Avstralije, kar bo, kot je poudaril, dogodku dalo globalno dimenzijo. Nastopali bodo na klasično zasnovanem, 44 metrov širokem odru v obliki očesa, sestavljenem iz 1.288 mini zaslonov. Povezovalke večerov bodo tri izkušene voditeljice.

V dvorani sicer v evrovizijskem tednu ne bodo gostili le treh velikih TV-spektaklov, ampak tudi šove za družine z otroki, skupaj 12 prireditev, na katerih pričakujejo do 110.000 obiskovalcev. Evrovizijska vas, zbirališče vseh udeležencev tekmovanja in njihovih privržencev, pa bo stala na trgu pred mestno hišo, kjer dnevno pričakujejo približno 10.000 ljudi, je povedal Horacek. Razkril je še, da Eurosong ne bo minil brez legendarnega, lani preminulega pevca Uda Jürgensa.

Državo gostiteljico bo na tekmovanju zastopal trio The Makemakes iz Salzburga, ki je pretekli teden s pesmijo I Am Yours z veliko večino prepričal poslušalce. Njihov pevec Dominic Muhrer je v Ljubljani izrazil zadovoljstvo, da so bili izbrani. Enako sta zatrdila tudi slovenska predstavnika Marjetka in Raay, združena v duetu Maraaya. S svojim zaščitnim znakom, slušalkami okrog vratu, sta povedala, da v pripravah na prvo mesto postavljata glasbo, vadita pa pod enakimi pogoji, kot bodo na voljo na Dunaju, kar jima je omogočilo eno izmed tamkajšnjih podjetij.