Ture avanture
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.0 od 54 glasov Ocenite to novico!
Kolone so lahko dolge tudi do 130 kilometrov. Foto: Reuters
Na obeh straneh meje je zraslo cel kup prodajaln, kjer mešetarijo z vsem, od mesa do cigaret. Foto: Reuters
Vozniki tovornjakov se zavedajo, da izbire, kot da čakajo tudi po več dni na prečkanje meje, nimajo. Foto: Reuters
Najnevarnejše so noči na neosvetljeni cesti. Foto: Reuters

Dodaj v

Foto: Dolga in mukotrpna pot tovornjakarjev prek puščave Gobi v Mongoliji

Prometni zamaški na meji postajajo neznosni
18. november 2017 ob 11:53
Ulan Bator - MMC RTV SLO, Reuters

V mongolski puščavi Gobi se milimeter za milimetrom na cesti proti kitajski meji pomika na tisoče tovornjakov, otovorjenih s premogom. Pot je dolga in naporna, traja pa lahko tudi teden dni.

Tovornjakarji kuhajo, jedo in spijo v prašnih vozilih, pri čemer številni posegajo kar po enaki mesni juhi, s kakršno so se pred več kot 800 leti prehranjevale karavane Džingiskana.

Vzdolž avtoceste se je razvilo živahno mikrogospodarstvo malih prodajalcev, ki mešetarijo z vsem, od cigaret do vode in goriva, medtem ko vozniki v koloni, dolgi tudi do 130 kilometrov, čakajo na prečkanje kitajske meje. Letošnji dvig cene premoga in porast izvoza na Kitajsko pomenita pravo terno za mongolske rudarje in ključni vir zaslužka za Mongolijo, ki je morala po krizi valute in dolžniški krizi poseči po posojilu Mednarodnega denarnega sklada (IMF). A dolgo čakanje in zamude na mejnem prehodu Gašun Sukait Gants Mod, glavni tranzitni točki med državama, bi lahko vodili k temu, da vse dobro izničijo.

Za dolge zamude krivijo porast prometa, ki ga poganja cvetoče meddržavno kupčevanje s premogom. A vlogo igra tudi nezmožnost Mongolije, da bi ustavila razmahnjeno tihotapljenje čez mejo, saj je Kitajska v zadnjih mesecih uvedla strožji nadzor na meji nad prihajajočim tovorom. Po navedbah tamkajšnje policije je letošnji porast cen premoga podvojil promet na meji, s tem pa postavil oblasti in obmejne organe na obeh straneh pod velik pritisk.

Drugo leto še huje?
Za prihodnje leto se pričakuje, da bodo rudarji iz puščave Gobi svojo proizvodnjo še povečali in tako izkoristili visoke cene na Kitajskem, s tem pa se bodo prometni zamaški še zgostili. Na Kitajskem so medtem zaradi okoljevarstvenih prizadevanj zaprli na stotine rudnikov in uvedli omejitve pri še delujočih, zaradi česar so cene poskočile. Zaradi mednarodnih sankcij proti Severni Koreji se je močno omejil tudi uvoz severnokorejskega premoga, od česar je imela največ koristi Mongolija. Ta je tako v prvi polovici leta kar za štirikrat povečala izvoz premoga na Kitajsko, a je rast zaradi zamud na meji v drugi polovici leta zastala.

Bataa Davaasuren, direktor mongolske carinske službe v Gašun Sukaitu, je za Reuters povedal, da carinarnicama na obeh straneh meje primanjkuje osebja, stanje pa so še poslabšali izredni dogodki, kot je bil oktobrski kongres kitajske komunistične partije. Z mongolskega zunanjega ministrstva so sporočili, da je težavo julija sprva povzročil poletni festival Naadam, ko si veliko Mongolcev vzame dolge počitnice.

Poleg tega si mongolska carina jemlje več časa za pregled tovora, potem ko so se njihovi kitajski kolegi potožili, da v tovorih premoga iz Mongolije tihotapijo surovo meso in celo orožje. Imeli so celo en primer, ko je voznik skušal čez mejo pretihotapiti živega volka, razlaga Davaasuren. "Seveda si nihče ne želi dolgih kolon. To je slabo tako za voznike kot za državo, zato si prizadevamo zadevo rešiti," je povedal in dodal, da bi se težava lahko naglo rešila, če bi mongolska carina lahko dvignila kapaciteto s 700 tovornjakov na dan na 3.000.

Vratolomna vožnja po enopasovni cesti
A tudi brez prometnih zamaškov je vožnja po enopasovni cesti proti Kitajski prava nočna mora - vozila divjajo po popolnoma neosvetljeni cesti, konstantna težava pa je tudi vožnja pod vplivom alkohola. "Zelo tvegano je. Vsak dan vidimo ob cesti prevrnjene avtomobile," je povedal za Reuters eden izmed voznikov. Drugi mu je pritrdil: "Vidimo neverjetne stvari. Tisti, ki vozijo po tej cesti prvič, si bodo mislili, da česa hujšega še niso videli, a za nas je to stvar vsakdana. Otopeli smo že ob takih prizorih."

Rudarji pravijo, da je dolgoročna rešitev za prometne zamaške na meji nova železniška povezava, ki bi povezala rudnike z mejnim prehodom. Mongolija je zgradila več kot 200 kilometrov tračnic za železnico, a je bil projekt zaradi finančne krize postavljen na stranski tir. Lokalne oblasti menijo, da bodo morali delo najverjetneje začeti od začetka, saj so bili položeni temelji predolgo prepuščeni na milost in nemilost ostrih okoljskih razmer.

Kakršna koli že bo usoda železnice, tisti, ki se po polžje pomikajo iz Gobija proti Kitajski, nimajo veliko druge izbire, kot da še naprej vozijo glede na pomanjkanje priložnosti v državi, ki so jo pogoji IMF-jevega posojila pognali v ostre varčevalne ukrepe. "Ta služba je zelo tvegana in včasih tudi smrtonosna, a nimamo druge izbire. Ničesar drugega nimamo za delati," je povedal tovornjakar Čoijiljav Ganbold.

K. S.
Prijavi napako
Komentarji
kodsoj
# 18.11.2017 ob 12:08
hude fotke!!
acoschwanz
# 18.11.2017 ob 13:01
Ko bi se ljudje zavedali, kakšen luksuz živimo na sončni strani alp..
dante123
# 18.11.2017 ob 13:25
Tovornjakarji kuhajo, jedo in spijo v prašnih vozilih, pri čemer številni posegajo kar po isti mesni juhi, s katero so se pred več kot 800 leti prehranjevale karavane Džingiskana.

Kaj to so jo zamrznili da se ni pokvarila?
Lluka
# 18.11.2017 ob 12:13
Ti.pr nam če 10 minut stojijo v koloni , kuj se javljajo v živo o neznosni gneči in kolonah.........
presenečen
# 18.11.2017 ob 12:39
na tisoče tovornjakov, otovorjenih s premogom

Idealno za podnebni sporazum;)
windmaster
# 18.11.2017 ob 13:00
Ja, samovozni tovornjaki v puščavi Gobi. Potem se boš pa zbudil!
Kar poglej si kateri tovornjaki so na slikah. Mercedesi starejši od letnika 97. To je edino vozilo ki je nekoč ustrezalo standardom Evrope in je zmožno vozit po brezpotjih daljnega vzhoda. Pozabi ti na elektroniko in avtomatiko! Če hočeš kam priti je edina pametna varjanta trotl zihr stara klasika!
DrKult
# 18.11.2017 ob 14:59
Lahko se kaka feministka javi na delo, da bosta spola bolj izenačena.
svetovnipopotnik
# 18.11.2017 ob 12:52
Bil sem v tistih krajih in videl koliko tam velja spoštovanje delavskih-človeških pravic. Marsikdo je objokoval stare čase, ko so res bili sovjetska kolonija, bili pa obravnavani kot ljudje. Te Kitajce bi morali čimprej po nosu.
los-t
# 18.11.2017 ob 15:16
Končno neki hudga in zanimivga, raznih posiljevanj z ranljivimi skupinami ne prenesem več...taprva fotka je za nagrado...
feminist
# 18.11.2017 ob 14:51
huda minireportaza.

Pozabi ti na elektroniko in avtomatiko! Če hočeš kam priti je edina pametna varjanta trotl zihr stara klasika!

na takih koncih sveta absolutno; ampak nekje v evropi ni panike imet vso mozno elektroniko, ker tudi ce gre kaj narobe je servis za vogalom (v primerjavi z mongolijo ipd.).
anny22
# 18.11.2017 ob 13:54
Včasih s kamelami in jaki, sedaj s tovornjaki. Malo na bolje pa vseeno gre.
tron
# 18.11.2017 ob 14:53
Fotke kot iz kakšnega ZF filma, zgleda kot nek drug planet. Sorcerer je tak film triler o prevažanju nitroglicerina s tovornjaki skozi j. ameriško džunglo.
oziris.va
# 18.11.2017 ob 12:35
Tam ziher ni inšpektorjev, ki preverjajo, koliko ti vozniki tovornjakov vozijo ;)

Je pa res, da bodo v prihodnosti te ljudi zamenjali avtomatizirana vozila, ki se ne bodo pritoževala nad delovnimi pogoji. Raj za tiste, ki hočejo zaslužit še več s čim manjšimi vlaganji/stroški.
Skippy
# 18.11.2017 ob 19:09
Ampak po mnenju fanatikov smo mi največji sovražniki podnebja, ker se upamo malo peljat z avtom.
jales
# 18.11.2017 ob 15:31
Torej že 800 let niso lonca pomil, ampak samo dolivajo vodo in meso noter mečejo.
Triglavski zmaj
# 18.11.2017 ob 14:53
A dolgo čakanje in zamude na mejnem prehodu Gašun Sukait Gants Mod, glavni tranzitni točki med državama, bi lahko vodili k temu, da vse dobro izničijo.

In če potem googlam za ta kraj, najdem le en zadetek, to je pa ta članek. Očitno ta kraj s tem izrazom še ni bil imenovan. Kje se je sploh dobil prevod? In kako je to najenostavneje najti na Google Maps?
lovetotravel
# 18.11.2017 ob 18:56
Hm, berem nekatere komentarje, pa imam občutek, da ne živimo na istem planetu. Mi se lahko zgražamo in pametujemo, fino je nekaj kao brihtnega bluzit po spletu. A je dejstvo, da Kitajska potrebuje premog tudi za tovarne. Kjer izdelujejo vse to (vsaj deloma), kar mi na Zahodu kupujemo. Krasno se nam zdi, da je poceni in nas v resnici ne zanima, kako je bilo proizvedeno, na plečih koga se kujejo dobički. Kitajska je na svetovnem trgu konkurenčna seveda tudi zaradi državne regulacije nacionalne valute, a tudi (ali predvsem) zaradi nizke cene dela in proizvodnih stroškov na splošno, k slednjemu pa spada tudi nikakršna skrb za okolje, varstvo pri delu...Torej smo vsakič, ko si manemo roke, ker smo kupili nekaj sila ugodnega in prihaja iz Kitajske (ali Indije....) tudi sami sokrivi tako za podnebje na planetu, kot životarjenje voznikov tovornjakov iz članka.
-Jani-
# 18.11.2017 ob 15:08
In če potem googlam za ta kraj, najdem le en zadetek, to je pa ta članek. Očitno ta kraj s tem izrazom še ni bil imenovan. Kje se je sploh dobil prevod? In kako je to najenostavneje najti na Google Maps?

Originalni članek:
https://www.reuters.com/article/us-mongolia-coal-trucks/border-jam-puts-mongolias-coal-lifeline-under-threat-idUSKBN1DD2QJ

"...long delays at the Gashuun Sukhait-Gants Mod crossing, the main transit point between the two countries..."
HOR
# 18.11.2017 ob 16:09
Kitajska že povečuje rabo premoga, ki bo v nalednjih dveh do treh desetletjih še samo konkretno naraščala skupaj z emisijami CO2 in ima glede tega v skladu s Pariškim podnebnim sporazumom dokaj ohlapne zaveze, zato je tudi podpisala sporazum...
Vse CO2 emisije, ki jih bomo letno v SLO kadarkoli zmanjšali, bodo Kitajci vsako leto nadomestili v nekaj par urah, da Indije, kjer bo rast porabe premoga največja niti ne omenim...
melanholik
# 18.11.2017 ob 15:48
oziris.va

# 18.11.2017 ob 12:35
Prijavi neprimerno vsebino Tam ziher ni inšpektorjev, ki preverjajo, koliko ti vozniki tovornjakov vozijo ;)

Je pa res, da bodo v prihodnosti te ljudi zamenjali avtomatizirana vozila, ki se ne bodo pritoževala nad delovnimi pogoji. Raj za tiste, ki hočejo zaslužit še več s čim manjšimi vlaganji/stroški.

Ja ziher, ravno tam bojo najprej šli na robote. Bodimo resni, no.
1a34
# 18.11.2017 ob 15:12
Rudarji pravijo, da je dolgoročna rešitev za prometne zamaške na meji nova železniška povezava, ki bi povezala rudnike z mejnim prehodom.

To je srednjeročna rešitev, dolgoročna bo (kar že ponekod delajo) da ponekod postavijo v puščavi sončne celice, ki bodo nadomestile premog. Ponekod pa da jo ozelenijo.

Ali kot je že opozoril
@presenečen

na tisoče tovornjakov, otovorjenih s premogom

Idealno za podnebni sporazum;)
moj komentar
# 18.11.2017 ob 12:49
Ko Kitajci speljejo železnico, bo muk teh vozačov kamionov hitro konec.
seven7
# 19.11.2017 ob 12:52
Živijo ko na drugem planetu da lahko mi tu tapkamo in modrujemo po forumu.
drg
# 18.11.2017 ob 18:25
Lahko se kaka feministka javi na delo, da bosta spola bolj izenačena.

Hahaha :) Zakon komentar. :)
zigadr
# 18.11.2017 ob 20:29
Tata
lord
# 19.11.2017 ob 11:57
lepa reportaža.
tureavanture
# 18.11.2017 ob 18:09
windmaster poglej še enkrat, niti enega mercedeza ni na sliki
-Jani-
# 18.11.2017 ob 15:09
https://www.google.si/maps/place/Gashuun
+Sukhait,+Mongolija/@42.4114964,107.5709
902,15z/data=!4m5!3m4!1s0x36193359ee9a4f
6b:0xc47dd22e3da2e5a0!8m2!3d42.4146337!4
d107.5697471
Bormio
# 20.11.2017 ob 21:56
@svatne

Zakaj rabiš prevod?

SSKJ:
mukotrpen mukotŕpen -pna -o prid. (r̄) star. poln trpljenja, težaven, mučen: mukotrpno življenje / mukotrpen obraz, vzdih / tako delo je mukotrpno
windmaster
# 18.11.2017 ob 19:16
ureavanture

# 18.11.2017 ob 18:09
Prijavi neprimerno vsebino windmaster poglej še enkrat, niti enega mercedeza ni na sliki

Potem mi pa povej kateri kamijoni so to? Če si ti bolj brihten?
roCkY
# 18.11.2017 ob 19:10
http://bos.zrc-sazu.si/cgi/neva.exe?name=ssbsj&tch=
14&expression=zs%3D36876
mooodeeel
# 18.11.2017 ob 17:33
Bolje kitajska kot ZDA! Zivel socializem!
janezvalva
# 18.11.2017 ob 17:02
glavn da je kšeft
Triglavski zmaj
# 18.11.2017 ob 16:21
Kitajci gradijo tudi nove nuklearke, tj. varnejše, učinkovitejše in cenejše, pa tudi na drugo gorivo: torij. V ZDA so kar se tega tiče kar zaostali v razvoju.
1a34
# 18.11.2017 ob 15:23
@dante123
Tovornjakarji kuhajo, jedo in spijo v prašnih vozilih, pri čemer številni posegajo kar po isti mesni juhi, s katero so se pred več kot 800 leti prehranjevale karavane Džingiskana.

Kaj to so jo zamrznili da se ni pokvarila?


1. :-)
2. Težko jim je v tovornjakih (malo mi je nerodno, ker bi moral to postaviti na prvo mesto)
3. Tudi isti K ni isti K, pa se tako reče
Bondjanez
# 20.11.2017 ob 19:10
Vazno, da je Trump problem. Kitajci pa ploskajo na okoljski konferenci. Tema za naivneže.
sivina
# 19.11.2017 ob 22:02
Mongolija je zgradila več kot 200 kilometrov tračnic za železnico ...
Kaj naj to pomeni?
Ali so zgradili 200 km nove proge ali izdelali 200 km novih tirnic ???

Joj novinar, tvoje poznavanje železnice na sploh oz. železniškega izrazoslovja ...
Hik
# 19.11.2017 ob 21:47
Admin, gon se u maloro ti pa tvoje brisanje častnih komentarjev častnih ljudi, ki plačujemo tvojo nečastno dejavnost.
tureavanture
# 19.11.2017 ob 18:28
windmaster

BeiBen, kitajska kopija mercedeza
LamentosSkilled
# 19.11.2017 ob 12:18
Joj joj. Kje so zdaj Americani da pomagajo kjer je to potrebno. Tako pa samo bombe razmetavajo po azijskih drzavah ki imajo nafto. Ojojoj.
artoum
# 19.11.2017 ob 01:58
@zigadr

bolj ko gledam , bolj sem zbegan. je pa verjetno marsikateri MB in rezervni deli od Tata gor. recimo fotka 17.
podvozje od mb . še posoda za gorivo je od mb.

ps
a so jim štance za krivljenje pleha za kabino nemci prodal?

--------

aja
kakšne motorje imajo noter in koliko teže prevažajo?
zigadr
# 18.11.2017 ob 20:30
Kopija MB
ajerestakohudo
# 18.11.2017 ob 18:33
triglavski-zmaj

https://www.google.si/maps/place/Gashuun
+Sukhait,+Mongolija/@42.4151242,107.5645
314,16z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x361933
59ee9a4f6b:0xc47dd22e3da2e5a0!8m2!3d42.4
146337!4d107.569747
DAbears
# 18.11.2017 ob 17:44
Na sreco nimajo jankovica bi bilo takoj 10% saj veste cigavih
mikitr
# 18.11.2017 ob 16:47
Zanimivo ,da ne poznajo cestih vlakov,kot v Avstraliji.
oziris.va
# 18.11.2017 ob 13:29
windmaster
# 18.11.2017 ob 13:00

Ja, samovozni tovornjaki v puščavi Gobi. Potem se boš pa zbudil!
Kar poglej si kateri tovornjaki so na slikah. Mercedesi starejši od letnika 97. To je edino vozilo ki je nekoč ustrezalo standardom Evrope in je zmožno vozit po brezpotjih daljnega vzhoda. Pozabi ti na elektroniko in avtomatiko! Če hočeš kam priti je edina pametna varjanta trotl zihr stara klasika!


Trenutno je to res, bomo pa videli čez nekaj desetletij.
Sicer pa jaz to več ne bom doživel.
Skippy
# 18.11.2017 ob 19:15
@Triglavski zmaj
Da, da, vsi so boljši in naprednejši od Američanov. Itak. Posebej komunistične države najbolj skrbi za okolje, živali, neki standard, zato ljudje v kolonah derejo tja ...
medic
# 18.11.2017 ob 18:46
Cesta na 20. fotografiji izgleda boljše, kot naše ceste doma.
Skippy
# 18.11.2017 ob 19:12
Te Kitajce bi morali čimprej po nosu.

Pa ziher ne Kitajcev, oni so naši prijatelji! Vsi, ki niso z Američani, so naši, a ne veš tega? Lahko delajo kar želijo.
Skippy
# 18.11.2017 ob 19:23
In ti zdaj seveda točno veš, kaj Poljska potrebuje. ITAK, Einstein. Ker si seveda desetletja živel pod Rusijo ...
Kazalo