Časi, ko se je okoli Blejskega jezera sprehajala le peščica turistov, so očitno mimo. Foto: BoBo
Časi, ko se je okoli Blejskega jezera sprehajala le peščica turistov, so očitno mimo. Foto: BoBo
Turisti, Ljubljana
Tuji gostje so julija opravili 1,34 milijona ali za 16 odstotkov več prenočitev, domači pa nekaj več kot 525.000 ali za šest odstotkov več kot v lanskem juliju. Foto: BoBo
Turisti, Ljubljana
Število prenočitev se je glede na lanski julij povečalo v vseh tipih turističnih občin: v gorskih občinah za 20 odstotkov, v ljubljanski občini za devet odstotkov, v obmorskih občinah za osem odstotkov, v zdraviliških občinah pa je bila rast sedemodstotna. Foto: BoBo

Državna sekretarka na ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo Eva Štravs Podlogar je tako poudarila, da rast števila prihodov in prenočitev turistov, ki jo potrjujejo tudi danes objavljeni podatki statističnega urada, ni naključna, ampak posledica uspešne promocije slovenskega turizma doma in v tujini, povečanih dejavnosti turističnega gospodarstva in ukrepov gospodarskega ministrstva s partnerji.

Sama ocenjuje, da turistov v Sloveniji še ni preveč, se pa zaveda, da je treba tako hitri rasti turizma nameniti več pozornosti, pri čemer se je zavzela za več sodelovanja in integralnih turističnih proizvodov, ki jih bo treba znati prodati z višjo dodano vrednostjo. Verjame, da bo izzive naslovila tudi strategija slovenskega turizma, ki je v sklepni fazi nastajanja, saj so si zastavili visoke cilje, in sicer: "Doseganje višje dodane vrednost in boljše zasedenosti kapacitet, nov zagon investicijam v turistično ponudbo, višjo kakovost storitev, ki jo lahko dosežemo samo z bolj motiviranimi kadri." Ob tem pa je poudarila še, da je letošnja rast "v bistvu samo nov izziv za prihodnost in odgovornost za trajnostni razvoj slovenskega turizma".

Usmerili se bodo v oglaševanje Slovenije kot butične destinacije
Tudi direktorica Slovenske turistične organizacije Maja Pak je priznala, da je letošnja sezona izpostavila potrebo po dejavnem strateškem in operativnem upravljanju destinacij, usmerjanju v trajnostni razvoj, delu s proizvodi višje dodane vrednosti, privabljanju turistov v vseh sezonah, geografski razpršenosti in upravljanju izkušnje turistov. "Teh izzivov se v slovenskem turizmu jasno zavedamo, zato so opredeljeni v strategiji trajnostne rasti slovenskega turizma 2017-2021. Aktivnosti STO-ja bodo v skladu s strategijo v prihodnjih letih usmerjene v povečevanje prepoznavnosti Slovenije kot zelene butične globalne destinacije za zahtevnega obiskovalca, ki išče raznolika in aktivna doživetja, mir in osebne koristi, in v pospeševanje razvoja trajnostnega turizma," je dejala Pakova.

Poudarila je, da so dokaz dobrega dela slovenskega turističnega gospodarstva tudi sveži rezultati za prvih sedem mesecev, pri čemer je posebej izpostavila rast prihodov turistov z oddaljenih trgov in vnovično povečevanje deleža ruskih turistov. Na STO-ju sicer v skladu z novo strategijo vzpostavljajo sistem štirih makroregij, ki ga sestavljajo alpska Slovenija, termalno panonska Slovenija, sredozemska Slovenija ter Ljubljana in osrednja Slovenija.

Generalna direktorica direktorata za turizem Renata Martinčič je povedala, da si na ministrstvu ugodno okolje za uspešno poslovanje turističnega gospodarstva med drugim prizadevajo doseči s tremi novimi oziroma spremenjenimi zakoni, pri pripravi katerih sodelujejo tudi z drugimi pristojnimi ministrstvi: "Prepričana sem, da bomo v sodelovanju in s pozitivno energijo skupno prispevali k temu, da se bo slovenski turizem učinkovito razvijal in uspešno konkuriral na mednarodnem trgu."

Uspešna promocija na družbenih omrežjih
Pakova je med dejavnostmi, ki so se do zdaj izkazale za najuspešnejše, izpostavila digitalno kampanjo Slovenia. Make New Memories., ki je do zdaj na spletu dosegla 70 milijonov ljudi in več kot 145 milijonov uporabnikov družbenih omrežij s 444 milijoni prikazov oglasov na 15 trgih in v 16 jezikih. Decembra lani je STO lansiral nov osrednji slovenski turistični portal www.slovenia.info; obiskalo ga je več kot 1,75 milijona novih uporabnikov, sicer pa je v zadnjih dveh letih spletni portal nagovoril 10 milijonov uporabnikov. Stalna je tudi rast števila sledilcev na družbenih omrežjih STO-ja: na FB za 330 % (skoraj 458.000 sledilcev), Instagramu za 4.845 % (86.000), Twitterju za 2.087 % (37.651).